Na als kind met veel plezier met Marklin te hebben gespeeld, ben ik nu de hobby weer aan het oppakken en bezig een verzameling te vergaren en een baan te bouwen. Hoe langer ik daarmee bezig ben, hoe meer ik overtuigd ben direct digitaal te starten en vooral te gaan rijden met wat modernere locs. Daarom ben ik van plan om mijn oude analoge locs van de hand te doen. Ze hebben ook een onderhoudsbeurtje nodig, want de meeste rijden niet echt soepel meer. Ik kom er alleen lastig uit wat de type nummers zijn van mijn exemplaren (kan ze moeilijk uit elkaar houden) en wat ik ervoor zou kunnen vragen. Ik hoop dat een liefhebber / kenner me hierbij zou kunnen helpen. Het gaat om de volgende locs.
Leuke foto's. Niet dat ik er verstand van heb hoor, mijn oudste loc is een model uit 2016, maar die oudjes zien er nog best goed uit.
Tenzij je dringend geld nodig hebt, zou ik nog even wachten met verkopen. Als je eenmaal een tijdje bezig bent, wil je er misschien een decoder in te zetten en zonodig nieuwe motoren, en dan kunnen ze gewoon meedoen op een digitale baan. Het zou toch jammer zijn als je ze te vroeg verkocht zou hebben.
Wanneer je de ovp's (orginele verpakkingen = dozen) hebt dan staat er een artikel nummer op
Vervolgens kan -zeker via internet- een kind de was doen.
Schoonmaken van de aandrijving (tandwielen, anker e.d.) en vervangen van de koolborstels kan betere rij-eigenschappen opleveren.
Cees
Helaas heb ik de ovp niet van deze locs.
Dat is vervelend.
Dan zal de waarde niet bijzonder hoog zijn.
Op de loc staat een bedrijfsnummer.
Dat maakt het zoeken in een d-base eenvoudiger.
Zo te zien zijn het allemaal tijdperk II /III loks,
Dan staat de eerste twee cijfers voor de bouwserie.
Op deze website vindt je dan vrij gemakkelijk het artikelnummer.
http://www.hfkern.gmxhome.de/index.html
Zoek-funtie internet kan dan een indicatie van de waarde geven
Cees
zo te zien zijn ook van de meeste de windleiplaten af, dan is de prijs ook al lager
De 1e is een br 23, de Ma 3005*
De 2e is een br 44, de Ma 3027/3047**
De 2e is een br 01, de Ma 3026/3048***
De 4e is een Br 24, de Ma 3003****
Alles is sterk bespeeld, dus qua waarde niet veel.
Het is net wat een gek er voor geeft.. maar veel meer dan ? 25*/50**/35***/20**** moet je niet verwachten.
Mvg, Marcel
Gewoon bewaren, Marcel geeft al aan, levert weinig op.
Gr. Jan
Citaat van: loc1200 op zondag 30 december 2018, 20:55:27
De 1e is een br 23, de Ma 3005*
De 2e is een br 44, de Ma 3027/3047**
De 2e is een br 01, de Ma 3026/3048***
De 4e is een Br 24, de Ma 3003****
Alles is sterk bespeeld, dus qua waarde niet veel.
Het is net wat een gek er voor geeft.. maar veel meer dan ? 25*/50**/35***/20**** moet je niet verwachten.
Mvg, Marcel
Hallo
Ietsje ouder, ze hebben nog geen lichtgeleiders.
23 is een DA800/3005 (met verkeerde tender van een 3003)
44 is een GN800/3009
01 een F800/3008 (met de tender van de 3005)
24 een FM800/3003
Allen flink bespeeld met missende of afgebroken onderdelen.
Alleen de 44 heeft nog iets van waarde. In deze staat een 75?.
Ps. Katalogusnummers staan gewoon op de cabine.
Bart
De 3005 heeft sowieso al niet de originele tender
Tender van de 3005 hangt hier achter de 3048, en tender achter de 3005 hoort achter een 3003
m.vr.gr.
Martin
Citaat van: asconahobbyist op zondag 13 januari 2019, 21:47:42
De 3005 heeft sowieso al niet de originele tender
Citaat van: martin op dinsdag 15 januari 2019, 12:17:14
Tender van de 3005 hangt hier achter de 3048, en tender achter de 3005 hoort achter een 3003
Hallo
Niet voor het een en ander, maar dat stond ook al in mijn post. :O
Bart