Bij het reinigen van de lioc bleek dat het wielstel slechts aan een zijde een antislipband heeft. In de xploded view rekening van de handleiding staat dat ook zo, terwijl de tekst strekt van antislipbanden.
Ontbreekt er een antislipband of is alles ok?
Mvrgr
Robert
't Hoort zo. Het massacontact met drie wielen is nét voldoende.
THX!
Massacontact is inderdaad een kritisch punt. De baan moet echt schoon zijn!
Mvrgr
Robert
@citaat Daarom heb ik de massa van de bijwagen doorverbonden met die van de motorwagen.
Heb je een draadje tussen de twee wagen getrokken langs de koppeling?
Ik overweeg om een condensator in de bijwagen te plaatsen.
Heb gisteren de gehele baan met een railgum gepoetst. Eergisteren heb ik de bouw van de baan afgerond, in die zin dat ( eindelijk ) alles aangesloten was ( zie topic Waldbrun ). Zelfs de railbus zelf haperde op een aantal punten (zelfs het motorgeluid). Na reinigen en wat rondjes rijden, wordt het al wat beter.
Mvrgr
Robert
@citaat Je kunt de as vervangen voor een exemplaar zonder bandje, dit mits je geen hellingen hebt.
Citaat van: Robert op dinsdag 06 november 2018, 10:10:12
Heb je een draadje tussen de twee wagen getrokken langs de koppeling?
Inderdaad.
Citaat van: Robert op dinsdag 06 november 2018, 10:10:12
Zelfs de railbus zelf haperde op een aantal punten (zelfs het motorgeluid).
Robert, wij van wc eend adviseren ATF tegen haperingen , zoek even op atf , resultaten zijn verbluffend.
Gr. Jan
Ik heb het nu ongeveer een jaar geleden gebruikt , en nog steeds probleemloos rijden.
T gaat om 2 a 3 cm vochtig maken van de rails en/of puntcontacten met wattenstaaf
Is versnellingsbakolie in het algemeen OK, of moet het een specifiek merk zijn.
Groeten
Robert
Het is Automatic Transmission Fluid, is geen olie Robert, bij een redelijke garage een klein potje half vol
Laten druppelen , er is echt weinig van nodig.
Gr. Jan
THx
Ik ga er mee aan de slag!
Mvrgr
Robert
Na enkele jaren ATF gebruik is mijn conclusie: werkt prima, maar geeft ook wat meer van de wielen aflopende anti-slipbandjes (ongeacht ouderdom van die bandjes - ik had het bij oude en jonge locs, maar bij heel veel ook weer niet). Zeker in een periode tot drie tot zes maanden na het aanbrengen van die druppel ATF. Dus spaarzaam gebruiken en zorgen voor voldoende reservebandjes.
Groet, Paul
Dat van de slipbandjes herken ik echt niet Paul,
overige van jouw verhaal klopt precies , top spul.
Gr. Jan
@Jan, totdat ik ATF ging gebruiken had ik in 45 jaar niet of nauwelijks een losse antislipband. Kort nadat ik ATF ging gebruiken had ik bij een stuk of tien, twaalf locs aflopers (soms zelfs twee van één draaistel), zowel bij oude locs (o.a. 3075, 3051) als jonge locs (o.a. 37862 en Fl BR39). Vind ik wel verdacht.
Inmiddels is de situatie kennelijk weer stabiel, want de laatste tijd loopt er weer weinig tot niets af. Maar ja, ik heb ook al een jaar geen ATF meer op de rails gesmeerd - niet nodig -, wel op de slepers.
Groet,Paul
Ik merk het ook van antislipbandjes.
Er rijden verschillende loks zonder bandjes rond nu.
Maar ik heb het er wel voor over B).
Want de frustratie van stilstaande loks is vele malen groter dan een paar antislipbandjes verwisselen.
Groeten Sander