Zie ===> klik (https://motori.ilmattino.it/news/trenitalia_primo_etr_700_pronto_a_settembre_esordio_in_dicembre_sulla_torino_venezia-3929329.html)
Heb je het laatste deel van het artikel gelezen?
Wat een schande! Nu is het nog de schuld van de machinisten!
Ik heb die dingen zelf uit elkaar zien vallen en in brand vliegen.
Als dat allemaal aan de machinist ligt, dan vraag ik mij af hoe al die andere loco's hier in Belgie na 50 jaar dienst nog rondrijden!!
Lees:
De klachten van de Belgen en Nederlanders waren "MINIEM"
Het niet naleven door de machinist van de gedragsvoorschriften die door de fabrikant werden uitgevaardigd voor het verkeer in geval van slechte weersomstandigheden leidde tot de definitieve opschorting van de dienst op 17-01-2013.
Het lef! 8o
Daarom heeft Hitachi DRIE jaar nodig gehad om die dingen rijklaar te maken! Hopelijk hebben de Japanners alle troep gestript en eigen materiaal gebruikt...
Wel hoop ik dat iemand de V250 ooit op schaal maakt, dan kan ik mijn preiser brandweerwagens op de baan inzetten! Leuk toch :D
En het wordt een FrecciaRossa, zo gaat hij er uit zien:
Photo: Salvatore Romano d?Orsi
Het kreng wordt nog steeds gesleept.....
https://www.youtube.com/watch?v=2ucrLvEOIhE
Gr, Ben. ;)
Haha, maar het rijd wel. >:-D >:-D
Nog wat JijBuis opnamen:
https://youtu.be/kEMPeulc4nU
https://youtu.be/vUiXb6adkrw
Citaat van: mardig23 op zaterdag 08 september 2018, 10:18:08Wel hoop ik dat iemand de V250 ooit op schaal maakt, dan kan ik mijn preiser brandweerwagens op de baan inzetten! Leuk toch :D
In een model van de Fyra hoort dan wel een decoder waarmee je allerlei storingen kunt nabootsen. Een paneeltje dat er af valt lijkt me wel wat. En bij de geluidseffecten een opname van een machinist die compleet over de rooie gaat als er weer eens iets misgaat.
Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat ze er in die 3 jaar aan aangepast hebben.
Hier ook een filmpje met op eigen kracht rijdende ex-Fyra:
https://www.ovpro.nl/trein/2018/08/31/fyra-treinen-gaan-rijden-tussen-venetie-en-turijn/
Citaat van: Thetor op zaterdag 08 september 2018, 14:44:38
Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat ze er in die 3 jaar aan aangepast hebben.
Hij is er in ieder geval niet knapper op geworden.
Ik hoop dat er nu geen onderdelen meer afvallen tijdens de ritten.
Citaat van: Thetor op zaterdag 08 september 2018, 14:44:38
Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat ze er in die 3 jaar aan aangepast hebben.
Waarschijnlijk alles behalve het uiterlijk want wat zo ook doen het blijft een gedrochte.
Zeker van de zelfde ontwerper als de Fiat multipla ;)
Zou 'ie inmiddels al zelfstandig rijden?
hey , de Fiat Multipla viel tenminste niet uit elkaar
Naast inferieure technologie ook nog een monsterlijk uiterlijk!
En dan ben ik niet eens kritisch.....
En eigenlijk ook nog mild.....
Mvrgr
Robert
Eekes wat hebben daar iets nog lelijker gekleurd van gemaakt. 8o
Nog lelijker ??? kan dat nog dan. @citaat
@citaat Heb je geen spiegel? :D :D :D
haha... wat een grappen :P
Maare, wat gaan we dan zeggen als ze straks probleemloos blijken rond te rijden :P We rijden hier in NL nu met stokoude ICR stammetjes gecombineerd met !twee! aangepaste goederen loks omdat ze de stuurstandrijtuigen niet aan de praat kregen.... en maximaal maar 160 km/u rijden...
Oh ja, ik vind het ook geen mooi stel :P Ook al went uiteindelijk alles weg :) Heb wel vaker stellen lelijk gevonden die ik nu best op de modelbaan zou willen zien....
Misschien is het ook wel zo dat ze wat beter in elkaar blijven zitten met het klimaat daar. :)
Moraal van het HSL verhaal: Europees aanbesteden, waarbij het altijd om de laagste prijs gaat ( in weerwil van alle beoordelingscriteria, uitgevoerd door bestuurders die onvoldoende technische kennis hebben, leidt tot een hogesnelheidstreinontwikkeling door een trambouwer. Dit terwijl zowel de ICE en zeker de Thalys beproefde ontwerpen zijn en zeker gezien de loop van het Thalys traject een extensie tot Amsterdam wel heel erg oor de hand liggend was. Als je dat als bestuurder niet binnen de wet- en regelgeving voor elkaar krijgt...............
Hoi Robert,
Ze zullen wel rijden, geen probleem.
Als je wat verder doorleest zie je dat ik schreef dat de Japanners ze volledig hebben gestript en terug opgebouwd.
Die stockoude ICRm zijn wel mooie en comfortabele rijtuigen. Die Traxx een machtige machine!
Dat ze sandwich rijden is inderdaad wel wat overkill, maar voorlopig noodzakelijk omdat de NS haar verstand heeft gebruikt en de stuurrijtuigen niet mee heeft vernieuwd.
In de plaats daarvan hebben ze de vervanger voor de V250 of de ICRm gezocht, gevonden en besteld, de ICNG die Alstom gaat bouwen en binnen drie jaar volledig moet zijn uitgeleverd.
Het is wel nog de vraag of hij naar België kan voor de Benelux, maar dat zullen we nog wel horen...
Het wordt tijd dat het Europese (snelle) personenvervoer en ook het goederenvervoer een nieuwe impuls krijgt. Beide zijn te lang verwaarloosd.....
Citaat van: mardig23 op vrijdag 05 oktober 2018, 19:44:44
Die stockoude ICRm zijn wel mooie en comfortabele rijtuigen. Die Traxx een machtige machine!
Zo is het! :D
Verder zijn treinen om naar te kijken of te spotten, mij krijg je er niet in. ;)
Heb 10 jaar gependeld tussen Castricum en Den Haag / Delft. In de probleemjaren van de NS was dat wel een zwar dobber. Daarnaast was de nieuwe dienstregeling van 2011 erg zuur: gee directe verbinding meer en dus extra reistijd. Daarnaast heb ik een periode een overstap in Haarlem gehad. Gebruik van de wachtruimte in Haarlem was daarbij geen optie: junks, dronkaards en bijbehorend afval. De nieuwe sprinters waren het laatste dieptepunt: de eerste klasse onderscheidt zich alleen nog van de tweede klasse door d andere kleur van de bekleding. Het gemis van een toilet is de andere trieste dimensie.
De NS is door een diep dal gegaan, maar doet het de laatste jaren zeker niet slecht!
Al met al is de treinbeleving op h0 niveau te prefereren!
Groeten
Robert
Citaat van: Robert op vrijdag 05 oktober 2018, 20:07:53
Al met al is de treinbeleving op h0 niveau te prefereren!
Junks, dronkaards en bijbehorend afval, mooie scenery, past in heel Europa zelfs op Zwitserse stations, tegenwoordig. Zou Preiser die ook aanbieden?
Vast wel, ook in het h0 domein is al grafitti gedetecteerd, dus .....
Citaat van: treinrobert op vrijdag 05 oktober 2018, 17:34:00
Maare, wat gaan we dan zeggen als ze straks probleemloos blijken rond te rijden :P We rijden hier in NL nu met stokoude ICR stammetjes gecombineerd met !twee! aangepaste goederen loks omdat ze de stuurstandrijtuigen niet aan de praat kregen.... en maximaal maar 160 km/u rijden...
Toch weer opmerkelijk hoeveel onzin hier verspreid kan worden. Het begint op te vallen dat dit forum daar erg goed in is.
1. Stokoud valt mee, omdat ze sinds hun aantreden twee keer verbouwd zijn.
2. Wat maakt het uit dat het twee aangepaste goederenlocs zijn? Heeft dat invloed op de prestaties? Elke loc die tegenwoordig wordt ontwikkeld wordt zo ontwikkeld dat deze zowel met reizigerstreinen en goederentreinen kan rijden. Zie hiervoor de Vectron, maar in het verleden ook de Taurus.
3. NS rijdt niet met twee locs omdat ze de stuurstanden niet aan de praat kregen. De stuurstanden hebben met een Traxx gereden. Alleen de termijn waarop het volledig betrouwbaar zou zijn, werd te lang bevonden en te onzeker. Daarom is op safe gespeeld. Dit is ook één van de lessen uit het Fyra-verhaal.
Als ze daar probleemloos rondrijden, hebben de V250 minimaal zes jaar stil gestaan! Dat betekent dat NS sowieso een (tijdelijk) alternatief op de HSL moest hebben rijden. De enige optie daarvoor is het gebruik van ICR-rijtuigen.
Had NS doorgegaan met V250 dan had NS te maken gekregen met stellen die stuk voor stuk anders in elkaar staken. Dat is in de praktijk op z'n zachts gezegd vervelend.
Het bestellen van ander materieel biedt een aantal voordelen:
1. Het is mogelijk strakker op de ontwikkeling van het materieel te sturen. Dit is bij ICNG gebeurd.
2. Materieel voldoet beter aan de eisen der tijd. Denk hierbij aan een gelijkvloerse instap.
3. Integratie met het hoofdrailnet is mogelijk. Dat biedt een comfortabeler product voor de reiziger, omdat meer steden profiteren van de HSL en capaciteit flexibeler inzetbaar is/aan te passen is.
4. De stellen maken deel uit van een groter park, wat leidt tot meer efficiëntie.
Citaat van: Robert op vrijdag 05 oktober 2018, 19:19:59
Moraal van het HSL verhaal: Europees aanbesteden, waarbij het altijd om de laagste prijs gaat ( in weerwil van alle beoordelingscriteria, uitgevoerd door bestuurders die onvoldoende technische kennis hebben, leidt tot een hogesnelheidstreinontwikkeling door een trambouwer. Dit terwijl zowel de ICE en zeker de Thalys beproefde ontwerpen zijn en zeker gezien de loop van het Thalys traject een extensie tot Amsterdam wel heel erg oor de hand liggend was. Als je dat als bestuurder niet binnen de wet- en regelgeving voor elkaar krijgt...............
Weer iemand die zich niet ingelezen heeft.....
In het Fyra-verhaal ging het niet om de laagste prijs. De eisen werden, mede door bemoeienis van de overheid, bijgesteld waardoor Alstom zich terugtrok en Ansaldo als enige overbleef.
De ICE en Thalys waren beproefde ontwerpen, maar overgekwalificeerd voor het rijden op de HSL waarvoor NS deze treinen ging gebruiken. Dat maakten de Thalys en ICE te duur.
Mooie uiteenzetting Dirkkie,
Ik ben het 99% met je eens.
Alleen ben ik het met puntje 3 over de stuurstanden niet helemaal eens. >:-D
Dat had volgens mij eerder te maken met de investering die nodig was om de stuurstanden te vernieuwen, en de tijd dat ze nog konden worden gebruikt.
(En ze kregen ze dacht ik niet gekeurd voor de HSL als trek-duw zonder vernieuwing dus - schroot :-()
En ik geloof dat het Alstom is zonder H ;)
Daarbij: op het traject BE - NL v.v. wordt helemaal geen sandwich gereden. Ik meen toch dat dat een gewone getrokken trein is met aan begin en eindstation een lokwissel c.q. omloopje?
Hoi Ben,
Sinds 9 april van dit jaar gaan ze over de HSL, in sandwich:
https://www.youtube.com/watch?v=knrymnB0ZRo
https://www.youtube.com/watch?v=fXqjLUavA_M
Haha Karl,
Ik pas het even aan.
Mardig, onzeker kun je vertalen in vorm van betrouwbaarheid. Hadden ze dat wel betrouwbaar willen laten zijn, moet je investeren. Dat werd te hoog gevonden voor de termijn waarop ze nog mee moesten.
Ben,
Sinds november 2017 rijdt de Benelux ook in sanwich. Je kunt groene loccen van NMBS aanteeffen en geel/blauwe van NS. Vanad 9 april in sandwich.
Ok, dan ben ik het 100% met je eens :P
En het is waar, ze reden op lijn 12 ook al in sandwich in 2017.
Bron:
http://www.lijn-12.be/album-18-04-08.php
Helder mannen. Ik ren nu naar de zolder voor een sandwich, ergens moet ik nog een Traxx 2835 hebben liggen. :)
11.2MW aan tractie voor 6 rijtuigen. :-) :thumbup:
Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 06 oktober 2018, 18:41:20
Helder mannen. Ik ren nu naar de zolder voor een sandwich, ergens moet ik nog een Traxx 2835 hebben liggen. :)
Ik zal het nog leuker maken Ben: Er rijden momenteel enkele NMBS Traxx in NS Dienst op de IC Direct, al dan niet in combi met een gele of een grijze, maar ook de Beneluxdienst wordt gereden met zowel NS als NMBS Traxx, al dan niet in 1 trein.
@citaat Bij de buren las ik dit: KLIK (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=84172.0).
Zo, die heeft er een hoop werk van gemaakt.
Daar wordt ik nu vrolijk van ze, daar heb je wat aan :D
Het zie er naar uit dat mijn Traxx-familie nog voor wat uitbreidingen staat 8o
Citaat van: Kappa op zaterdag 06 oktober 2018, 21:52:40
11.2MW aan tractie voor 6 rijtuigen. :-) :thumbup:
Dat zijn TGV-achtige vermogens!
De tweede lok levert geen tractie, die wordt toch gesleept?
Beide locs leveren tractie. Zowel Intercity direct, 1100 als IC Brussel.
Zo zie je maar, ik weet er niks van. :D
Gelukkig stel je vragen en neem je niet van alles zomaar aan! :thumbup:
CiteerToch weer opmerkelijk hoeveel onzin hier verspreid kan worden. Het begint op te vallen dat dit forum daar erg goed in is.
Volgens mij is dit geen wetenschapsforum. En al was het dat, mensen reageren net als ik vanuit wat ze zien en lezen. Als iedereen altijd een onderwerp volledig moet doorgronden voordat er over gepraat mag worden wordt het denk ik heel erg stil op fora :) Iemand verbeteren lijkt mij prima, maar dat kan ook op een andere manier. Ik denk dat je tekst eerder weerspiegeld dat je niet bestand bent tegen een onschuldige wisseling van meningen en ervaringen. Ik zou zeggen, doe gewoon mee en vertel jou verhaal zonder een ander af te vallen. Toch alleen maar leuk om een verhaal aan te kunnen vullen / verbeteren?
Citeer1. Stokoud valt mee, omdat ze sinds hun aantreden twee keer verbouwd zijn.
Ben ik niet met je eens, je kunt iets 100 keer oplappen en moderniseren, maar de leeftijd wordt bepaald door het bouwjaar. Overigens prima rijtuigen om in te zitten hoor maar kwa rijcomfort (vind ik) niet meer van deze tijd.
Citeer2. Wat maakt het uit dat het twee aangepaste goederenlocs zijn? Heeft dat invloed op de prestaties? Elke loc die tegenwoordig wordt ontwikkeld wordt zo ontwikkeld dat deze zowel met reizigerstreinen en goederentreinen kan rijden. Zie hiervoor de Vectron, maar in het verleden ook de Taurus.
Opzich maakt dat niks uit. Ik snap de oplossing best en uiteindelijk gaat het erom dat er in ieder geval een trein rijdt. En het is maar een tussenoplossing natuurlijk. Maar ik vind het niet een HSL waardige combi. Maar dat is mijn mening en ik ben gewoon een hobbyist en treinliefhebber ;)
Citeer3. NS rijdt niet met twee locs omdat ze de stuurstanden niet aan de praat kregen. De stuurstanden hebben met een Traxx gereden. Alleen de termijn waarop het volledig betrouwbaar zou zijn, werd te lang bevonden en te onzeker. Daarom is op safe gespeeld. Dit is ook één van de lessen uit het Fyra-verhaal.
Duidelijk, dat wist ik niet. Ik heb een ander verhaal gehoord. Bedankt voor de opheldering. :)
Hopelijk zal ICNG het verleden van het (mijn mening) tot nu toe geflopte HSL project wat goedmaken. Toch zonde dat het allemaal zo lang moet duren voordat er echt waardig gebruik gemaakt kan worden van de HSL.
Er zal vast nog wel een tijdje doorgepraat worden over het Nederlandse HSL verleden :P
Citaat van: treinrobert op maandag 08 oktober 2018, 08:52:59
CiteerToch weer opmerkelijk hoeveel onzin hier verspreid kan worden. Het begint op te vallen dat dit forum daar erg goed in is.
Volgens mij is dit geen wetenschapsforum. En al was het dat, mensen reageren net als ik vanuit wat ze zien en lezen. Als iedereen altijd een onderwerp volledig moet doorgronden voordat er over gepraat mag worden wordt het denk ik heel erg stil op fora :).
Dat mensen reageren uit wat ze zien en lezen, is dus niet altijd waar en daar zit ook het probleem. Robert zijn reactie is daar een voorbeeld van. Je hoeft een onderwerp niet altijd volledig te doorgronden, maar als je iets niet weet, stel dan vragen en doe geen aannames.
Citaat van: treinrobert op maandag 08 oktober 2018, 08:52:59
Iemand verbeteren lijkt mij prima, maar dat kan ook op een andere manier. Ik denk dat je tekst eerder weerspiegeld dat je niet bestand bent tegen een onschuldige wisseling van meningen en ervaringen. Ik zou zeggen, doe gewoon mee en vertel jou verhaal zonder een ander af te vallen. Toch alleen maar leuk om een verhaal aan te kunnen vullen / verbeteren?
Ik kan heel goed tegen andere meningen, maar waar ik allergisch van word, is aannames of populistische praat. Wanneer een discussie wordt gevoerd op basis van feiten is het hartstikke leuk om zo mee te kunnen doen. Zeker.
Citaat van: treinrobert op maandag 08 oktober 2018, 08:52:59
Citeer1. Stokoud valt mee, omdat ze sinds hun aantreden twee keer verbouwd zijn.
Ben ik niet met je eens, je kunt iets 100 keer oplappen en moderniseren, maar de leeftijd wordt bepaald door het bouwjaar. Overigens prima rijtuigen om in te zitten hoor maar kwa rijcomfort (vind ik) niet meer van deze tijd.
ICR is vorig jaar nog als 3e trein qua comfort gekozen. Alleen op de HSL op de balkons maakt ICR een hoop herrie. Voor de rest zijn het nog prima rijtuigen. Ze hebben een hele rustig loop namelijk.
Citaat van: treinrobert op maandag 08 oktober 2018, 08:52:59
Citeer2. Wat maakt het uit dat het twee aangepaste goederenlocs zijn? Heeft dat invloed op de prestaties? Elke loc die tegenwoordig wordt ontwikkeld wordt zo ontwikkeld dat deze zowel met reizigerstreinen en goederentreinen kan rijden. Zie hiervoor de Vectron, maar in het verleden ook de Taurus.
Opzich maakt dat niks uit. Ik snap de oplossing best en uiteindelijk gaat het erom dat er in ieder geval een trein rijdt. En het is maar een tussenoplossing natuurlijk. Maar ik vind het niet een HSL waardige combi. Maar dat is mijn mening en ik ben gewoon een hobbyist en treinliefhebber ;)
Die verduidelijking had in je eerste bericht al een hoop nuance aangebracht. Dat je het niet een HSL-waardige combi vindt, is prima. Maar wat wil je ermee bereiken door het hier zodanig neer te zetten? Het is een discussie en we weten allemaal waardoor het komt. Je vertelt er namelijk niet bij dat dit een noodmaatregel is. Datzelfde geldt voor ICR. Als alles was gegaan zoals het gepland was, was ICR al in stukken geknipt.
De draaistellen van ICR zijn in de jaren 70 door de SNCF als type Y32 ontwikkeld en zijn nog steeds vrijwel onovertroffen!
Citaat van: Ben den Hollander op maandag 08 oktober 2018, 07:15:37
De tweede lok levert geen tractie, die wordt toch gesleept?
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 08 oktober 2018, 07:24:07
Beide locs leveren tractie. Zowel Intercity direct, 1100 als IC Brussel.
Op dit moment levert In sandwich mode de voorste loc bij het aanzetten ongeveer 2/3 van het vermogen en de achterste loc 1/3.
Naarmate de trein sneller of dichter naar de te gevraagde snelheid gaat wordt dit langzaam gelijk getrokken naar ongeveer 50/50.
Citaat van: Laurent op zaterdag 06 oktober 2018, 21:59:10
Ik zal het nog leuker maken Ben: Er rijden momenteel enkele NMBS Traxx in NS Dienst op de IC Direct, al dan niet in combi met een gele of een grijze, maar ook de Beneluxdienst wordt gereden met zowel NS als NMBS Traxx, al dan niet in 1 trein.
Bij de groene locs die in Nederland blijven (900, 1000 en 1100 serie) hebben ze de zwarte nummers van de loc gehaald.
En eigenlijk zijn het geen NMBS locs maar Lease locs (van Angel Trains Cargo dacht ik).
Zowel NMBS als de NS leasen hun locs daarvan.
Ook de gele locs (001-045) die de NS in eerste instantie gekocht had zijn dacht ik allemaal al weer weer verkocht en worden weer terug geleast.
Hoi Alle,
mijn zoon had dit filmpje gevonden over de Fyra in italië:
https://www.youtube.com/watch?v=LU12_PpQCS0
ik vond het wel leuk om te zien.
Groet Marten
En het is zo'n lelijk ding... Mag dat eigenlijk wel?
Nou ja, het blijft ons gelukkig verder bespaard.
Het hele project doet mij een beetje denken aan de samenwerking tussen Nissan en Alfa Romeo in de jaren '80. Nissan deed de buitenkant en een beetje techniek, Alfa de motor en versnellingsbak. Zag er lelijk uit, werkte beroerd en roestte bovendien al in de folder.
Ik wens ze veel succes met dit wanproduct!
Groet,
Peter
Tja, het is ook niet helemaal eerlijk, hij rijdt tenslotte met nummer 13 :D :D
:offtopic: Bart Kromwijk heeft een hele leuke serie YT films all over Europe!
De opening in de kop is kleiner gemaakt. En je kan veel zeggen, maar ik vind hem in dit jasje absoluut niet onaardig.
Ach over smaak valt (niet) te twisten... De kop van de 'Fyra' blijft een soort lage schoen met een open neus. Niet mijn ding.
Maar ja, de Engelse ingenieurs gruwden indertijd van de Duitse eenheidslocs. Het beste vonden nog het uiterlijk. Wat ze dus ook afschuwelijk vonden. Het is maar waar je van houdt.
De Fyra is/was niet mooi nee maar de wesp is ook geen gezicht(mijn mening he)
Bedankt hiervoor!
Citaat van: Sanderz28 op vrijdag 28 augustus 2020, 21:24:35
De Fyra is/was niet mooi nee maar de wesp is ook geen gezicht(mijn mening he)
Helemaal eens. Ook weer zo'n kop als een schoen!
Je kunt van alles vinden van de hondekop en de apekop. Was het nou gewenning of zijn die wel gewoon goed? Ik vind ze in elk geval beter geslaagd dan deze recente gedrochten. Want laten we eerlijk zijn, ten opzichte van TGV en ICE is echt niet fraai die Fyra en deze Wesp... Maar ja, het is wel een kwestie van smaak.