Hierbij een link naar de site + beelden
http://www.salzburg24.at/salzburger-hauptbahnhof-duzende-verletzte-bei-zugunfall/5247212?_sp=96c929cd-a5a2-4c6f-8623-5c1efc922e85.1524207427294
Oorzaak het koppelen van twee treinen. Het waarom wordt onderzocht.
https://www.sn.at/salzburg/chronik/zugunglueck-am-salzburger-hauptbahnhof-fordert-54-verletzte-26920717 (https://www.sn.at/salzburg/chronik/zugunglueck-am-salzburger-hauptbahnhof-fordert-54-verletzte-26920717)
Nog een artikel
-Olav,
Dank v oor jouw bijdrage. Vanochtend direct na het ongeval was daar al sprake van, echter het berustte op een vermoeden. Zo zie je maar, dat als in een trein slaapt, kan er altijd nog bagage naar beneden vallen. Gelukkig kunnen die 'schaafwonden' snel worden behandeld. Maar die vrouw is er dus slechter vanaf gekomen.
Lezers en 'zieners' dank voor jullie belangstelling! :thumbup:
Dat noemen ze sportief koppelen. Wel wat hard aangezien een rijtuig geknikt is. Die is met flinke snelheid aan komen huppelen. 30-40 kmh?
-Maarten,
Het is te hopen, dat zulk soort 'koppelingen' niet al te vaak gaan voorkomen! Zal een pittig onderzoek worden! Net wat jij zegt 'die knik' is flink aangekomen; normaliter merkt het wel, maar stapvoets is toch anders dan hier in Salzburg gebeurd is.
Jij weet ons meer te vertellen wat hier de gebruikelijke procedure is; alles in het kader van jouw achtergrond!
Maar toch dank voor jouw reactie! :thumbup:
Op 22 feb. jl. was in Oostenrijk er ook al een zwaar ongeluk met 1 dode en 22 gewonden bij Niklasdorf.
Spoorwegnet word ook wel intensief bereden tegenwoordig.
Door beide ongelukken zal dit best een discussie geven rondom de veiligheid op het spoor aldaar.
Erg ingewikkeld is de procedure voor het combineren niet. De toedracht zal snel duidelijk zijn: communicatiefout tussen rangeerder en machiniste.
Ik kan me dit soort ongevallen uit het verleden niet herinneren. Kwam niet voor of moet zeer uitzonderlijk geweest zijn,