Nieuw van Artitec: Hondekop 4'tjes:
(https://abload.de/img/hk48xqbh.png) (http://abload.de/image.php?img=hk48xqbh.png)
Gr, Ben.
@citaat De bijnaam van Mat 54 is: Hondekop. Zonder "n". ;)
Bron ===> klik (https://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2754)
Nou vooruit, gewijzigd. ;)
@citaat Fijn :important: :thumbup:
Staat nu ook op hun site (http://artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen/category/mat-54-hondekop-4)
De prijzen staan daar ook bij ( € 469,40 DC analoog / € 507,70 Lopi / € 599,30 Loksound)
Fotoverslag van 5 pagina's op http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/hondekop4
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s0rsGFBAmZ_AY2X-sV9YI3o_IUKoWKmHrL3Du-nqv9gM=/http://www.hetgroterdamproject.nl/images/stories/a1b2z26tux/401b.jpg)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,svM6kKuAwaWJf3njCbC0yeOD3eq3wDP52yLrL1Yt1qf4=/http://www.hetgroterdamproject.nl/images/stories/a1b2z26tux/403i.jpg)
Bron: Chris van Diesen
't Ziet fraai uit. Jammer van de vereenvoudigde pantografen.
Hi
Maar zo een Mat 54 viertje heeft toch twee cabines dus ook twee koppen.
En dan heet dat toch Hondenkoppen ? >:-D
Wel mooie.
groet
Harald
Citaat van: Haradigi op woensdag 31 januari 2018, 12:38:07
En dan heet dat toch Hondenkoppen ? >:-D
Mat 54 werd zo genoemd, lang voordat de spellingsherziening plaats vond. :idea:
Citaat van: nobody op woensdag 31 januari 2018, 12:35:34
't Ziet fraai uit. Jammer van de vereenvoudigde pantografen.
Nee, zeer correct weergegeven. Het Bk en BDk rijtuig zijn voorzien van twee stroomafnemers, type van BBC.
Grt, Ronald.
Mooie aanwinst, jammer dat het grootwagen nummer 766 niet is gebruikt.
Volgende maand al leverbaar, dus weinig tijd om te sparen...
Groeten,
Ton.
Citaat van: Haradigi op woensdag 31 januari 2018, 12:38:07
Maar zo een Mat 54 viertje heeft toch twee cabines dus ook twee koppen.
En dan heet dat toch Hondenkoppen ? >:-D
Namen hoef je niet aan te passen met de nieuwe spellingregels ;)
Toch wel kenmerkend; op Beneluxspoor bijna 90 pagina's. Hier halen we de twee nog geen eens.
Bijna 80 pagina's alleen al besteed aan gespeculeer over welk model Artitec uit de hoge hoed zal toveren, Hier leeft dat niet.
Grt, Ronald.
Er zijn ook nog mensen (ik niet) met mrail, dan word het al een heel duur vitrine model.
Want daar rijd hij niet op.
Verder moet je wel alles in deze schaal 1:87 hebben anders staat het wel heel vreemd naast de 1:93 koploper bijvoorbeeld.
Of de 1:100 rijtuigen.
Ik ben ook van mening dat je toch wel een beetje behoorlijke baan moet hebben om een 4 delig treinstel in 1:87 netjes te laten rijden.
Maar voor de liefhebbers , zeer echt zeer fraai :thumbup:
Ik houd het bij de DE1 en DE2 dat ziet er nog netjes uit op mijn ?baantje? :)
Citaat van: LordSinclair op woensdag 31 januari 2018, 15:47:48
Citaat van: Haradigi op woensdag 31 januari 2018, 12:38:07
Maar zo een Mat 54 viertje heeft toch twee cabines dus ook twee koppen.
En dan heet dat toch Hondenkoppen ? >:-D
Namen hoef je niet aan te passen met de nieuwe spellingregels ;)
Dat had ik hem reeds duidelijk gemaakt ===> klik (https://forum.3rail.nl/index.php?topic=70266.msg1222682#msg1222682)
Niet zo serieus er staat een >:-D bij.
groet
Harald
Citaat van: Ronald69 op woensdag 31 januari 2018, 16:03:28
Bijna 80 pagina's alleen al besteed aan gespeculeer over welk model Artitec uit de hoge hoed zal toveren, Hier leeft dat niet.
Het hele merk leeft hier nauwelijks. Maar daarom niet getreurd, de NL-rijder heeft er weer een aantal mooie modellen bij.
Ik heb nog nooit iets anders dan marklin gekocht maar het is wel heel erg verleidelijk.
Wat een mooi stel zeg.
André
Ik las net op Benelux dat de IC versie ook in de pijplijn zit.
De vraag is of ik het red op die uitvoering te wachten. >:-D
Robin
@citaat Dat antwoord weet ik al.
Groet,
Dennis
Citaat van: Baardo op woensdag 31 januari 2018, 18:29:51
Ik heb nog nooit iets anders dan marklin gekocht maar het is wel heel erg verleidelijk.
Wat een mooi stel zeg.
Helemaal eens. Ziet er erg mooi uit. Ik ga eerst voor de NS 1300. Ik denk niet dat de hondekop hier komt. Maar, zo te zien weer een schitterende prestatie. Daar niets aan af. Er zullen in Nederland veel blije gezichten zijn. Doet goed.
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 31 januari 2018, 16:57:08
Citaat van: Ronald69 op woensdag 31 januari 2018, 16:03:28
Bijna 80 pagina's alleen al besteed aan gespeculeer over welk model Artitec uit de hoge hoed zal toveren, Hier leeft dat niet.
Het hele merk leeft hier nauwelijks. Maar daarom niet getreurd, de NL-rijder heeft er weer een aantal mooie modellen bij.
Jawel Ben dat merk leeft hier wel, maar word weinig over gesproken 8o, ik denk dat ik op de ic versie wacht :thumbup: :thumbup: Mooi model !! Top werk van artitec :thumbup: :thumbup:
Fraai ding geworden!
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 31 januari 2018, 16:57:08
Citaat van: Ronald69 op woensdag 31 januari 2018, 16:03:28
Bijna 80 pagina's alleen al besteed aan gespeculeer over welk model Artitec uit de hoge hoed zal toveren, Hier leeft dat niet.
Het hele merk leeft hier nauwelijks. Maar daarom niet getreurd, de NL-rijder heeft er weer een aantal mooie modellen bij.
Zowat zestig jaar na het grote voorbeeld komt er dan eindelijk een schitterend model uit van een hondekop IV, ook nog eens alle varianten voor wisselstroomrijders, en dan wordt er zo lauw gereageerd. Sterker nog, in de zevende post begint de kritiek al (op een stroomafnemer). Wat een afknapper....
Prachtig treinstel zeg! Deze smoelt echt als een Hondekop. Ik heb die van Piko nooit mooi gevonden. De neus en cabinereamen klopten naar mijn beleving niet met het echte model. Dat heb ik met deze Artitec wel.
Koen
Ook hier erg blij met de aankondiging. Nu even nadenken of ik al voor een gele ga of de ic afwacht. Wordt nog een moeilijke keuze.
Groeten,
Herman
Een paar aanpassingen aan de piko hondekop en hij smoelt ook een stuk beter, en de prijs was er natuurlijk ook naar !! Ik ben nog steeds tevreden met m'n piko hondekop en die gaat ook niet weg !! Ik moet mijn 2e piko hondekop nog aanpassen maar dat komt nog wel.... nu sparen voor een Artitec hondekop :thumbup: :thumbup:
Oei, die valt nog nét in mijn tijdperk. En wat een prachtig model. Misschien toch maar de BR 18 505 met rijtuigen laten gaan voor deze...
Citaat van: robert39 op woensdag 31 januari 2018, 22:39:52
Een paar aanpassingen aan de piko hondekop en hij smoelt ook een stuk beter, en de prijs was er natuurlijk ook naar !! Ik ben nog steeds tevreden met m'n piko hondekop en die gaat ook niet weg !! Ik moet mijn 2e piko hondekop nog aanpassen maar dat komt nog wel.... nu sparen voor een Artitec hondekop :thumbup: :thumbup:
Maar met name die cabineramen zien er bij de Piko naar mijn mening niet uit. Het heeft mij altijd tegengehouden om de Piko te kopen. Ook de neus zelf vind ik niet "massief" genoeg ogen.
Maar de Artitec zal ik ook niet aanschaffen, ik heb niet echt behoefte meer aan zulke grote aankopen. Ik geniet wel van de foto's :)
Koen
Citaat van: mDDM op woensdag 31 januari 2018, 21:32:56
Zowat zestig jaar na het grote voorbeeld komt er dan eindelijk een schitterend model uit van een hondekop IV, ook nog eens alle varianten voor wisselstroomrijders, en dan wordt er zo lauw gereageerd.
Hallo
Ik heb niks met nederlands, en al helemaal niks met een hondekop.
Nooit mee gereisd, en zelfs nog nooit van dichtbij gezien.
Als "traditionele" marklinrijder ben je denk ik eerder duits of zwitsers georiënteerd bezig, vandaar de misschien ook vrij lauwe reakties hier.
Bij de buren vind ik de reakties overigens ook vrij lauw, afgezien van dezelfde (pakweg) 10 personen die al bijna 100 paginas vol hebben " geslowchat". :O
Bart
Citaat van: Bahn-AG op woensdag 31 januari 2018, 23:15:10
Ik heb niks met nederlands, en al helemaal niks met een hondekop.
Nooit mee gereisd, en zelfs nog nooit van dichtbij gezien.
Bart,
Je kunt als mede reiziger met mij wel een keer mee als donateur, komend voorjaar weer.
Heb je er mee gereisd en van binnen en van buiten gezien. :-)
Als Artitec dit in de jaren '80 had aangeboden, was ik om gegaan.
In die tijd waren de Zwitsers (in Zwitserland) hun tijd vooruit.
En dat was de tijd van de aankopen. Voor mij dan. O:-D
Ik ga dit model niet kopen ivm een andere oriëntatie van de baan/collectie. Maar ik heb diep respect voor de mannen bij Artitec. Een compleet nieuw 4 delig stel in het geheim ontwikkelen en dan binnen een aantal weken in de schappen. Hele mooie prestatie!
Groet,
Dennis
Ik ben denk ik om. Nog geen stoomloc op de baan voor het museum, maar een hondekop. Spaar ik nog geld uit ook. Vroeger ook heel veel in gezeten onderweg naar het Noorden.
Ik ben nog aan het sparen voor het museum stel plan u, komen ze hier weer mee :)
Wat ik dus nergens lees, of alles wat tot nu toe gemaakt is leverbaar blijft of op is op?
Want dan worden het wel verzamel stukken.
De modellen zijn zo ie zo vitrine modellen, elke keer als ik mijn de1, de2 , plan w, groentewagens of ovaalramers een rondje laat rijden is het even kijken of alles er nog aan hangt :P
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 31 januari 2018, 16:57:08
Het hele merk leeft hier nauwelijks. Maar daarom niet getreurd, de NL-rijder heeft er weer een aantal mooie modellen bij.
Ik denk dat het wel meevalt hoeveel Artitec hier leeft, maar er wordt misschien niet zoveel over geschreven. Gisteravond was bij de stamtafel in Noord Holland een schitterende plan U te bewonderen, naast een Marklin Vectron en twee Roco Taurussen. Artitec maakt wat duurdere modellen die, omdat ze keurig op 1:87 gemaakt zijn, ook niet heel goed rijden op bijvoorbeeld Marklin m-rails, en daarom iets minder interessant voor de gemiddelde Marklin rijder zijn? Over andere duurdere merken, zoals Hag, wordt ook niet veel geschreven.
Zodra ik lees dat dit treinstel probleemloos over Marklin M-rails wissels rijdt is de kans heel groot dat er hier ook een op de baan komt. De gele met A sein!
En anders geniet ik nog meer van de foto?s van deze Hondekop op jouw baan Ben! ;)
@citaat @citaat @citaat: Goed zo Steven! Zo'n museumtrein kan altijd nog;)
Groet,
Dennis
Zeker knap staaltje van Artitec en goed geheim gehouden.
Heb al wel gelezen dat R1 bocht niet goed zal gaan.
Op de clubbaan (in aanbouw) gaat dat zeker geen probleem opleveren.
Eens kijken wie hem gaat aanschaffen, want deze mag natuurlijk niet ontbreken op een Nederlandse baan. :)
Groeten,
Ton.
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 31 januari 2018, 12:28:02
Fotoverslag van 5 pagina's op http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/hondekop4
?t Is werkelijk schitterend. Veel mee gereisd (Tienertour :) ) in mijn jeugd. Ik hou de groene, met neusladders, in mijn achterhoofd...
Citaat van: frank-103 op donderdag 01 februari 2018, 17:42:20
En anders geniet ik nog meer van de foto?s van deze Hondekop op jouw baan Ben! ;)
Er komt geen 4'tje op Frotterdam Frank. ;)
Een zesje of achtje mag ook hoor...
Waar ik dan weer zeer verbaasd over ben. Waarom niet Ben als ik vragen mag?
Geen belangstelling, hier rijden al vier 2'tjes. Ik had m'n zinnen gezet op ICM of SGM.
Ik ben overstag en heb zojuist de bestelling geplaatst. De eerste zending bij Bentink is al uitverkocht dus dat wordt helaas pas eind deze maand ophalen.
Ik wacht nog eerst ff de ervaringen af, voor ik bepaal of ik een Hondekop er bij neem. hij heeft maar 2 aangedreven assen, het stel moet wel redelijk kunnen klimmen in mijn gebouwde spiralen ;) :D
Maar het is een beauty, de Hondekop van Artitec :thumbup:
ff delen WAUW !!!! 8o :D :)
https://www.facebook.com/KuijpersHobbyhuis/videos/1659636130764214/?hc_ref=ARQ8jIIcxPDHEnjMk4uqGCqYeqE4QQfxK12YIhmoARDETFfLVh-1qV4gKRFniBQ7cCg&fref=nf
Ja die is toch prachtig? Kan niet wachten tot ik hem heb.
oei, wat een mooie hondekoppen. en er stond al zoveel op het wensenlijstje :O
dat wordt lang sparen, vind de groene hondekoppen het mooist.
Citaat van: Steem op maandag 05 februari 2018, 22:32:57
De eerste zending bij Bentink is al uitverkocht dus dat wordt helaas pas eind deze maand ophalen.
Er is geen eerste zending, er is nog niets geleverd, de modellen moeten nog komen. :D
Wijsneus :D Er is per definitie altijd een eerste zending van een bestelling natuurlijk. Waarschijnlijk weet Bentink precies wat er in die eerste zending zal zitten en die hebben op voorhand al alle een nieuw baasje toegezegd gekregen. Steem zal dus op een vervolgbestelling en -zending moeten wachten voor hij over zijn Hondekoppie mag aaien.
Precies. Verwachte levertijd van mijn hondekop is al over 2 weken. Dus die eerste zending zal dan al wel heel snel moeten komen?
@citaat @citaat Ik doel met de eerste zending op de levering vanuit Azië, die moet nog komen. Eind februari ligt het spul pas in de winkel aldus Artitec.
Bentink zal er X stuks besteld hebben bij Artitec en als die nu na een week al verkocht zijn hebben ze te zuinig ingekocht. Verder heb ik er geen verstand van, ik schrijf wat ik lees. :D
Ach als de eerste zending pas eind februari komt en ze verwachten de mijne over 2 weken dan zal het allemaal wel meevallen. :D
Citaat van: 1200Blauw op woensdag 07 februari 2018, 22:15:42
Wijsneus :D
Speciaal voor jou: Plan U (3 bakken met 2 aangedreven assen) duwt met gemak 2 ICR rijtuigen de klimspiraal op (2,8%). Je kunt je HK4 bestellen. ;)
En hoeveel duwt ie er naar beneden? >:-D >:-D :o)
Ik heb ze gisteren zien staan bij MTE. Zien er prima uit. En ook de raampjes zijn van een ander model dan de PIKO's.
Maar koppelen met de tweetjes zal niet zo'n egaal beeld geven. Misschien nog wel als combi groen met geel/grijs.
John
Bij de buren staan 3 foto's van de Artitec met een Piko Beneluxstel ernaast, zie dit bericht (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=77515.msg3221812781#msg3221812781).
Ik heb een groene Pec achter een groene hondekop van piko hangen en dat ziet er als geheel helemaal niet verkeerd uit.
Ook gekoppeld met de ATT koppelingen, beetje lastig en niet te vaak doen, maar werkt wel.
Wisselstraat "nemen" is wel een dingetje dat niet altijd goed gaat, ATT Pec op M-rails gaat goed!
Zal als ik tijd heb een foto plaatsen.
Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 10 februari 2018, 18:46:04
Speciaal voor jou:
De persoonlijke aandacht wordt gewaardeerd. Sinds ik weet dat de HK4 technisch gelijk is aan de DE3 stond een soortgelijke test al op het programma. Fijn dat je me voor bent, dan hoef ik het niet meer te doen :) :thumbup:
@citaat Dus je denkt echt dat ik die rare test ook werkelijk heb uitgevoerd? :D :D
Citaat van: frank-103 op donderdag 01 februari 2018, 17:42:20omdat ze keurig op 1:87 gemaakt zijn, ook niet heel goed rijden op bijvoorbeeld Marklin m-rails, en daarom iets minder interessant voor de gemiddelde Marklin rijder zijn?
Rijd de
gemiddelde Marklin rijder nog op die oude meuk dan :question: :question: :question: 8o :D
FF weer on toppic, Het is een "skitterend" stel, ben al aan het sparen ;) Kan ik dan mooi koppelen aan de nog te pimpen Piko, waarvan de kop, op het zij raampjes en de naad na, niet zo veel verschild van de Artitec kop. Heb de handel eens ff digitaal over elkaar gelegd, ik zag weinig verschil in kop form. En als 'tie rijd, zie je d'r nix van.
Ben ik met je eens Rino!! De piko Hondekop, hoeft heus niet afgerangeerd worden, naar een achteraf spoortje. Het is geen Artitec Hondekop, maar daar is de prijs dan ook naar ..... Ik durf hem dan ook gerust, met een artitec Hondekop te laten Rijden :D :D
@citaat Niks mis met die Piko's, op elk NL baantje rijdt er wel eentje.
Bij de buren zag ik dat het toch niet helemaal goed is gegaan met de eerste exemplaren....
(https://abload.de/img/27993422_538652109840tzrj6.jpg) (http://abload.de/image.php?img=27993422_538652109840tzrj6.jpg)
Bron: Facebook
....soort van Zeehondekop? :P
Gr, Ben.
Ben,
Nu maar hopen dat Märklin dit niet onder ogen komt. Zij zijn goed in het uitbrengen van fantasie modellen.
Grt, Ronald.
:offtopic:
@citaat
:o) Net als bij de Superguppy kan de Zeehondekop de neus openen.
Das voor het inladen van hele erge dikke passagiers. >:-D
Dirk-Jan
Edit: fotobron: Nasa.gov
Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 13 februari 2018, 08:55:30
@citaat Dus je denkt echt dat ik die rare test ook werkelijk heb uitgevoerd? :D :D
Hmm... ja! Ik dacht dat je aardig was :D
Maar nu heb ik dat ding op jouw voorspraak besteld, dus als 'ie niet tegen 3% op kan komt er natuurlijk een claim richting het Uden...
Maak je geen zorgen, dit schreef Chris bij de buren
Citaat:
Het enige dat ik je kan vertellen dat ik het model bij Artitec heb zien testrijden en ze de testbaan een flink stuk optilde en de hondekop gewoon lekker bleef doortuffen.Dat was zeker meer dan die 3% (dat optillen van de testbak) ;
Slaap lekker
Dat had ik natuurlijk ook gelezen en dat weet Ben ook :) :thumbup:
Schip is binnen. Enorme stapels 4'tjes zag ik vanmiddag bij mijn winkelier liggen, net geleverd. Nog geen sound versies.
Naar verluidt is bijna de helft van de totale oplage al verkocht.
Gr, Ben.
Zojuist bericht gekregen dat ik mijn sound versie op kan halen in de winkel. Helaas vanavond geen tijd voor.
Nou daar is ie dan! "Helaas" moet ik door naar een weekend weg maar ik kon hem nog snel even testen, bekijken en wat foto's maken. Eerste indruk: Wauw!
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sD_Lc5m2tYQ12OrDRCL1DGHYBN09yndurGby0NIakhYI=/http://www.steem.eu/wp-content/uploads/2018/03/20180316_111136_resized-e1521208168162.jpg)
^ De voor Artitec bezitters welbekende doos.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,saijXvLeahnSWakmqcOc9VRv_9Ixo1cWSe_NqbtbzEII=/http://www.steem.eu/wp-content/uploads/2018/03/20180316_111359_resized.jpg)
^ Alle stellen bij elkaar.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sqiCVXiLCi6LZ3noQxCTaVtF9nFyGqqyBWdnKoaDUL-w=/http://www.steem.eu/wp-content/uploads/2018/03/20180316_111440_resized.jpg)
^ Het motorhuis.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sy1VH5ndYNVAn-WDCr6PNEOZlh1nUOeML1hOjUz6azQ8=/http://www.steem.eu/wp-content/uploads/2018/03/20180316_112259_resized.jpg)
^ Detail opname deuren.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,si57SxDOqMtqp4zlsUCpqdZFATpgf0jdFwGKJMgF-bKY=/http://www.steem.eu/wp-content/uploads/2018/03/20180316_112420_resized.jpg)
^ De bagagerekken.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,siZW7Vi_P81Pm8WOQvQKbmI_YGLcmaNPCjsRywcwO_0M=/http://www.steem.eu/wp-content/uploads/2018/03/20180316_114701_resized.jpg)
^ Neusjes naast elkaar met de Plan U.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s1jfsY_qL__K4dh16rgWSNeOOTbv4V5Z5RWCyva_L4d0=/http://www.steem.eu/wp-content/uploads/2018/03/20180316_114926_resized.jpg)
^ Familie portret.
Tot zo ver alles goed. Helaas viel mij wel iets op, en ik denk dat ik er mee terug ga. Dat hangt een beetje af van jullie commentaar, want ik weet niet tot in hoeverre dit "normaal" is. (mij lijkt dat het niet namelijk). Komtie:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sC3M__X-gP7UGgFqRiS-oilUxCsLBpnbM-KjYni_pCeY=/http://www.steem.eu/wp-content/uploads/2018/03/20180316_111822_resized.jpg)
^ Het rechter voorraam van het motorhuis is erg lelijk. Grove randen, gele verf en vlekkerig op zowel het raam zelf als ervoor. Ter vergelijking hier hetzelfde raam maar dan van de andere kop:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sbGbz3YM0ym6L8r59HcFCp-_1bx_ei-zsXrpsYjO9ZIU=/http://www.steem.eu/wp-content/uploads/2018/03/20180316_112033_resized.jpg)
Is dit iets waar ik mee terug kan en/of volgens jullie moet?
Op dat ene punt na verder helemaal tevreden voor zover ik dat heb kunnen testen. Prachtige rij eigenschappen en geluiden en een erg gedetailleerd en mooi afgewerkt model.
'k Vermoed dat bij het inplakken van het raampje iets niet helemaal goed gegaan is.
Of je ermee teruggaat, is geheel aan jou.
Doch: Veel geluk met je nieuwe aanwinst.
'T is niet fraai... :(
Ik zou er mee terug gaan, je betaald er genoeg geld voor !! Verder een Prachtige Hondekop !!! Ik ga hem ook nog halen, maar dat zal van de zomer worden :thumbup:
Geen discussie, terug gaan naar je leverancier! Ding kost immers zat centjes.
Hoi Steven,
Hoewel het op een ingezoomd plaatje uit z'n verband getrokken kan worden, zou dit mij genoeg storen omdat ik het nu eenmaal gezien heb. Kortom, inpakken en terug met die prachtige set naar de winkel.
Groet,
Dennis
En laten ze hem dan maar met een korting aan mij verkopen.......
Me ogen zijn toch niet meer je van het. :D
Mooi treinstel , maar valt buiten me budget (vandaar die korting natuurlijk).
Mvg: Alex
@citaat Jaartje wachten Alex, dan komen de schade stelletjes als B-keus beschikbaar. ;)
Heb geduld Ben..... :thumbup:
Mvg: Alex
Twee weken geleden ook mijn exemplaar ingeleverd bij mijn leverancier in Utrecht. Ivm het niet correct zittende front sein.
Wat ik van hun heb begrepen is dat ze zelf alle stellen nakijken op de bekende kleine inperfecties.
Ga der vanuit dat het netjes wordt opgelost. Nu druk aan het sparen voor een tweede stel.
Groetjes Frits
Vandaag teruggebracht. Kan 2 tot 3 weken duren tenzij de winkelier een nieuwe levering krijgt met voorraad.
Beste forumlezers,
Er wordt veel gezegd en geschreven op de fora over de details, goed en/of slecht, van de laatst uitgebrachte series van Mat 54 van Artitec. In die discussie meng ik me niet. Wel wil graag eens weten hoe het rijgedrag is van dit vierdelige treinstel op b.v. een segmentenbaan, waar soms door temperatuur- en vochtomstandigheden aansluitingen tussen segmenten min of meer "hobbelig" kunnen te zijn. De wagens van Artitec zijn nogal ontsporingsgevoelig vind ik.
Dit treinstel, dat toch een fikse prijs heeft, moet bij mij zijn rondjes kunnen rijden zonder ik er streng achteraan moet lopen om eventuele ontsporingen ongedaan te maken. Wie of welke club heeft uitgebreide rijervaring met dit treinstel? Ik wil het graag allemaal weten voordat ik tot aanschaf overga.
Groet Ad.
Kijk hier eens: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=70266.0
Ik, geen probleem.
Onze modulebaan bij de Friese Modelbaan Club zijn de railovergangen niet al te strak. Het probleem zit eerder in je baan dan de trein. Bij ouder materiaal is de flenshoogte groter, dit zorgt voor de rijeigenschappen.
Beste LordSinclair waarom zend je mij dit linkje? Ik heb geen vragen over details maar over het rijgedrag van de 8 draaistellen van dit model. Daarover vind ik niets in dat draadje.
En Wijbe bij mijn overige merken nieuwe wagens en loks geen probleem met ontsporen. Natuurlijk zijn railovergangen niet altijd strak te krijgen door invloeden van buitenaf maar over het algemeen geen last van ontsporingen op mijn segmentenbaan. Alleen de Artitec ovaalramer en stalen D bagagewagen willen nog wel eens uit de rails wippen.
In afwachting van meer ervaringen met soepel rijden een hartelijke groet, Ad.
Hallootjes allen,
Omdat het nieuw opgestarte draadje ook de bespreking van een 3-rail model van een ander fabrikaat is heb ik beide topics samengevoegd.
We bespreken hier het model van Artitec met alle daarvoor van toepassing zijnde onderwerpen!
Citaat van: gotischeboog op vrijdag 06 april 2018, 18:07:43
Alleen de Artitec ovaalramer en stalen D bagagewagen willen nog wel eens uit de rails wippen.
Dan loop je met het 4'tje enig risico.....
Hier rijdt plan U, in de basis exact hetzelfde als het 4'tje met natuurlijk een bak minder. Bakken van kunststof zijn licht van gewicht en het rijdt soepel, de aandrijving en de elektrische koppelingen zijn hetzelfde. Maar het is geen Marklin en aandacht voor je rail en wissels is van belang.
Heb je mogelijk een vriendje die je een 4'tje kan uitlenen Ad? Of een demo model lenen van Artitec?
Gr, Ben.
Beste Ad,
Twee weekenden geleden heeft de Artitec Hondekop tijdens de Modelspoor Expositie bij de MSG/Den Bosch twee dagen op de "Maaspoort" baan gereden, zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=70836.0.
Ik heb niet gehoord dat het niet ging, je zou een PB aan Slifor (Floris) kunnen sturen met de vraag hoe hij de Hondekop die twee dagen (en de testdagen ervoor) vond rijden.
Groet, Anne W
@anne: Is dat een 3rail baan of een 2rail baan? Want aan ervaringen op een 2rail baan heeft Ad niets. Ad heeft een 3rail-baan. Dus moet hij ervaringen hebben op een 3rail-baan.
Groet Ronald.
Beste Ronald en Ad,
Sorry, ik heb niet gekeken wat de "Gotische Boog" voor rail systeem had, "Maaspoort" is een oudere 2-rail baan met hier en daar wat overgang- en wisselproblemen.
Groet, Anne W
Ik heb nog geen mat 54, moet nog aan de collectie toegevoegd worden. Maar de plan U rijdt hier probleemloos zijn rondjes, rijdt erg mooi !! Aangezien Ben zegt dat het model in de basis het zelfde is, kijk ik al uit naar m'n toekomstige aanwinst ;)
Citaat van: robert39 op zaterdag 07 april 2018, 22:18:34
Ik heb nog geen mat 54, de plan U rijdt hier probleemloos zijn rondjes, rijdt erg mooi)
Dat geeft de burger in ieder geval moed, al blijf ik benieuwd naar de rijervaringen van meer 3-railrijders met dit Mat 54 treinstel. Hoor graag van jullie.
PS voor alle duidelijkheid: de Gotischeboog is een 3-Krail baan
Hartelijke groet Ad.
Heb zelf (nog) geen plan u of mat 54, wel de1, de2, ovaalramers, plan d ,plan w, c12, en stalen d.
Deze gaan perfect op c-rail, ook op r1.
Enige opmerking is dat bij r1, de cardan wel wat ?knort? van de DE2.
De beide gele modellen zijn inmiddels (bijna) uitverkocht voor wisselstroom: de 769 helemaal (bij Artitec) en de 771 vorige week al bijna. Her en der is wellicht nog een winkelier met wat voorraad maar stel je daar maar niet teveel bij voor. Gelijkstroom is er natuurlijk nog wel (...)
De mijne is onderweg :) voor anderen die een gele willen wordt het dus wellicht wachten op een volgende serie (al dan niet de IC-versie).
Hier rijden de Plan U en de Hondekop probleemloos rond op een combi van K en C rails.
De Plan U bleef eerst wel hangen op een C-rail kruising maar na het aangedreven draaistelafdekplaatje aangepast te hebben geen problemen meer, de Hondekop heeft hier geen last van.
De rails ligt bij ons los op tafels (tapijtrijden maar dan op tafels :D), waardoor de K-rail af en toe uit elkaar loopt en weer in elkaar gedrukt moet worden maar beiden hebben daar geen problemen mee.
Hartelijke groet,
Ragoem
Beste forumleden,
Tja, dan nog een vraagje.
Als je eenmaal de vier wagens aan elkaar hebt (via b.v. de koppelhulp) dan is de vraag hoe krijg ik, zonder schade aan de kortkoppelingen, de wagens weer van elkaar af. Optillen van een 4-delig treinstel is bijna onmogelijk. Misschien op zijn zij leggen, maar dan? De elektrische verbinding moet ook weer los. Hard trekken is volgens mij geen optie maar wat dan wel? Heeft één van jullie een oplossing? Een schroevendraaiertje of een scalpel, met kans op beschadigingen, er tussen friemelen?
Hoor graag, mvg Ad.
Op zijn kant leggen inderdaad naast het spoor op een zachte handdoek of iets dergelijks. Je kan vervolgens de koppelingen met je duim tegen de onderkant van het chassis aanduwen en dan langzaam van elkaar trekken. Wie dikke duimen heeft krijgt het lastiger.
Misschien is het dan verstandiger om een transportbuis te maken met rails erin en een klemsysteem zodat deze veilig kan worden mee genomen.
Wat Steven zegt is de juiste manier.
Citaat van: hmmglaser op donderdag 19 april 2018, 17:03:44
Misschien is het dan verstandiger om een transportbuis te maken met rails erin en een klemsysteem zodat deze veilig kan worden mee genomen.
Zou ik ook doen: investeren in een Trainsafe Travel.
Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 19 april 2018, 17:12:37
Wat Steven zegt is de juiste manier.
Niet mee eens. Een vierdelig treinstel naast de rails kantelen is ook niet goed voor deze koppelingen.
Ik heb de Hondekop tot nu toe één keer in elkaar gezet (met eigen hulpmiddel) en weer uit elkaar gehaald door de bakken op de rails voorzichtig uit elkaar te trekken. Desnoods plaats je dan ook het hulpmiddel. Kan er niets misgaan.
Bij de plan U heb ik dat al meerdere malen zo gedaan en er gaat niets stuk. De Plan U heeft dezelfde koppelingen. Op den duur klemt de koppeling ook wat minder en gaat het (ont)koppelen gemakkelijker.
@citaat Maar van de rail tillen, duimen op de koppeling en trekken om uiteen te nemen ook niet. Ik ga voor de veilige manier (plan U), netjes kantelen.
Instructie van Artitec bij de U:
(https://abload.de/img/u1ros29.png) (http://abload.de/image.php?img=u1ros29.png)
(https://abload.de/img/u2yjph9.png) (http://abload.de/image.php?img=u2yjph9.png)
Iedereen moet doen wat hem goeddunkt.
Ik ?denk? dat bij het op/van de rails tillen/kantelen van een gekoppeld stel de kans bestaat dat vroeg of laat een koppeling wordt gewrongen op een manier waar de koppeling niet tegen kan. Zeker bij de vierdelige Hondekop.
Ik ?weet? dat bij het op de rails (ont)koppelen met een hulpstuk er alleen in de lengterichting kracht wordt uitgeoefend, zoals de bedoeling is bij (ont)koppelen.
Overigens vind ik het hulpje dat Artitec bij de Hondekop levert behoorlijk instabiel. Een eenvoudig blokje van 8 x 12 x 40 mm werkt eigenlijk beter.
Je hebt 2 handen. Dus als je met elke hand 2 rijtuigen vastpakt (tussen de 2 rijtuigen in) til je het stel zo van de rails en leg je hem op zijn zij zonder kracht uit te oefenen op de koppelingen. Maar inderdaad, iedereen doet het op zijn manier.
Citaat van: Barry1972 op woensdag 31 januari 2018, 16:13:29
Er zijn ook nog mensen (ik niet) met mrail, dan word het al een heel duur vitrine model.
Want daar rijd hij niet op.
Toch wel, meneer Bosman laat zien dat de artitec hondekop prima rijd op m-rails in onderstaand filmpje
https://youtu.be/KLwX6gxQBmo
CiteerToch wel, meneer Bosman laat zien dat de artitec hondekop prima rijd op m-rails
Hier wordt dus rijgedrag alleen getoond op stukken m-rail zonder wissels, hoe is het gedrag in een m-wisselstraat waar nog grote wissellantaarns in gebruik zijn?
Ik rijd ook m-rail en heb een Pec op de baan. Deze komt achter een piko hondekop goed door een afbuigend wissel met kleine lantaarn heen, vier wissels achter elkaar is wel een probleem. Zeker als je de artitec imitatie koppeling gebruikt.
Citaat van: marklintim op woensdag 25 april 2018, 10:09:38
Citaat van: Barry1972 op woensdag 31 januari 2018, 16:13:29
Er zijn ook nog mensen (ik niet) met mrail, dan word het al een heel duur vitrine model.
Want daar rijd hij niet op.
Toch wel, meneer Bosman laat zien dat de artitec hondekop prima rijd op m-rails in onderstaand filmpje
https://youtu.be/KLwX6gxQBmo
Even een vraagje, welke zich zelf serieus noemende modelbouwer gebruikt nog M rail en laat daar modellen op rond razen van +/- ?600,- of meer? Klinkt precies hetzelfde als een 2 Railer die zijn baan volbouwd met oude Lima, Jouef of wat voor oude bagger rails dan ook. Vraag eens aan de ON TRAXX jongens wat voor rail er is gebruikt op hun baan en dan begrijp je waarom het er zo mooi uitziet. Sowieso is bij dit soort modellen R3 of kleiner uit den boze. Gebruik dan tenminste K rail, met flex rail kun je mooie ruime bogen leggen en is prima te ballasten.
Grt, Ronald.
Citaat van: Marklindak op woensdag 25 april 2018, 11:58:34
Hier wordt dus rijgedrag alleen getoond op stukken m-rail zonder wissels, hoe is het gedrag in een m-wisselstraat waar nog grote wissellantaarns in gebruik zijn?
Ik heb alle lantaarns van mijn M rails wissels afgehaald. Andere modellen hadden er ook last van (dubbeldekkers met een lage buik), Roco rijtuigen waar veel apparatuur onder de wagens hangt. M rails zijn ontworpen voor de verkorte rijtuigen van "vroeger" want die hebben nergens last van.
En ik vind het onzin dat je geen dure modellen op je M rails kan laten rijden omdat dat oud is, omdat allemaal te vervangen mag je een tweede hypotheek af gaan sluiten.
Groot gelijk Sjoerd, iedereen beleeft de modelspoorhobby op zijn manier. De "enige ware manier" bestaat niet. Gelukkig maar, anders was dit forum een stuk minder interessant.
Het modelspoorgebeuren vertoont "religie trekjes".
Vgl. de rekkelijken en de preciezen ... ===> klik (http://www.fransmensonides.nl/predikant_zij1.htm)
Voordat we nu veel te ver afdwalen, laten we het maar weer over het onderwerp van dit topic hebben!
Citaat van: Marklindak op woensdag 25 april 2018, 11:58:34
Hier wordt dus rijgedrag alleen getoond op stukken m-rail zonder wissels, hoe is het gedrag in een m-wisselstraat waar nog grote wissellantaarns in gebruik zijn?
ik denk dat ze daar tegen aan gaan lopen, in de bogen heb ik zelf kleine lantaarns, op rechte stukken enkele wissels met grote lantaarns en daar komt zels mijn motorpost al niet langs.
en wat sjoerd al aangeeft, de lantaarns eraf halen is een oplossing. een goeie bekende van mij heeft dat bij zijn baantje ook gedaan.
en tja, we zijn niet allemaal 'serieuze' modelbouwers. meneer bosman laat zien dat het prima rijd, en geeft ook nog aan dat de hondekop ook prima door de krappe m-rail bogen gaat. smaken verschillen, ik vind het zo wel wat hebben en zou het erg mooi vinden als er op mijn eigen m-rail baantje zo'n treinstel komt te rijden. dat wordt flink doorsparen :) :)
tja iedereen beleefd de hobby op zijn eigen manier !! Ik rij c-rails, maar dat filmpje op m-rails wil ik wel wat meer van zien !! Én de ware modelbouwer laat een illusie van de werkelijkheid zien en slaagt daar in of niet !! Vroegah!! zijn er genoeg m-banen gemaakt die prachtig waren !! Maar jah, wij worden bij voorbaat al neergesabeld want we hebben pukkeltjes in het midden en een ski ;)
resumé prachtige hondekop en rijdt goed op een m-rail baan zo te zien !!
hoi,
Citaat van: Ronald69 op woensdag 25 april 2018, 13:27:51
Vraag eens aan de ON TRAXX jongens wat voor rail er is gebruikt op hun baan en dan begrijp je waarom het er zo mooi uitziet. Sowieso is bij dit soort modellen R3 of kleiner uit den boze.
Ik ken banen van OnTraXS! die uitgevoerd zijn in Roco Geoline.... Met standaard wissels en R2... dit omdat het gewoon eerst een testbaantje was. Niemand zag het er vanaf en vond het een erg mooie baan. O:-D O:-D
Citaat van: robert39 op woensdag 25 april 2018, 17:17:47
tja iedereen beleefd de hobby op zijn eigen manier !!
Zekers...
Citaat van: robert39 op woensdag 25 april 2018, 17:17:47
Maar jah, wij worden bij voorbaat al neergesabeld want we hebben pukkeltjes in het midden en een ski ;)
Valt wel mee. Soms kan het wat meer bekoren dan andere keren. Er zijn ook wel Märklinbanen als beursbaan. Ook daar zit kwaliteitsverschil in. De meeste beursbanen hebben een wat rustiekere uitstraling en niet een plaat vol met rails gepropt. ;)
Groet Ronald.
Wonderbaarlijk genoeg hebben ze de verkeerde kap vervangen. Mag ik weer wachten. :P
Oei, da's sneu.
Vooral een beetje vreemd, aangezien duidelijk aan was gegeven dat het om het voorraam van het rijtuig met de motor (hoe heet dat nu officieel?) ging en er een foto was meegeleverd. Op het reparatieformulier stond "kap BK vervangen". Nu dus maar aangegeven dat het om de BDk gaat en nog maar eens de foto meegestuurd.
Nou ja, jammer maar helaas.
Verkeerd vertaald naar het Chinees? Geintje!
Succes zal wel goed komen :)
Inmiddels 2 maanden verder, maar hij is terug. Nu met een nette kap. :)
IC4 versie 2019 in meerdere varianten:
(https://abload.de/img/51682668_197447787264nhkps.jpg) (http://abload.de/image.php?img=51682668_197447787264nhkps.jpg)
* nieuwe motor
* nieuw interieur
* nieuwe koppelingen tussen de bakken
* nieuwe dragerprint
* raamlijsten blauw
* IC logo bijgevoegd bij de versie met onderbroken blauwe band
Bron: Groterdam Facebook. Foto: MTE
Update HK 4 modellen 2e generatie :
Nieuwe mal voor de neus.
De neuslamp zit nu netjes meegegoten in de neus.
Dus geen los ingedrukt topseintje meer in de A sein Hondekoppen.
Je hebt nu altijd een strakke neus en de neuslamp zit altijd netjes recht.
Wordt het exclusieve museum model 766 ook op deze nieuwe manier gemaakt??
Motor en koppelingen enz. Bedoel ik :)
yep.
@citaat :thumbup: :thumbup:
Ik heb in de tussentijd mijn centrale vervangen voor een digikeijs dr5000.
Nu heb ik de eerste serie de groene en de gele.
En ik heb er 1 ic model en de museum model uitgezocht.
Nu is mijn vraag.
Moet ik er veel aan veranderen om de treinen te laten rijden op deze centrale.
Ik heb begrepen dat je trein dcc moet praten.
Een door Artitec digitaal geleverde hondekop met ESU decoder loopt prima op DCC, mits je niets in de instellingen hebt gewijzigd/laten wijzigen om dit protocol uit te zetten.
Welke decoder zit er standaard in.
@pukkie: Wat Laurent al aangeeft: Een ESU-decoder. Zal wel versie 4 zijn... maar dat staat natuurlijk ook de zooi die je bij je treintje krijgt. ;)
Groet Ronald.
Is dat niet een lokpilot v4
in een keer helemaal goed.... ;)
Zonder kleur, alleen de kop van de hond...
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sNehVd1mSz-VaToxb8azOMWPHNrUvKj5DDL_N_P1wN6s=/http://osterthun.com/2.Static/Xtra2NS/Arc-20-316-01-La.JPG)
Frits Osterthun © 2018
@citaat
Ik wil niet vervelend zijn hoor maar dat is een mat 64 (plan V/T) kop (apekop) ;)
Zijn wel leuke wagentjes maar dat terzijde
Bij Bentink Apeldoorn op de site staan een 2tal filmpjes van de hondekop 4.
Het gaat hier wel om het proefmodel.
Ik vindt het er goed uit zien.
Foto's en een filmpje: klik (http://artitec.nl)
En toen was het stil...
Omdat ik nogal Marklin georienteerd ben was de ontwikkeling van deze trein volledig bij mij langs gegaan 8o. Ik vind het een pracht ontwikkeling en een musthave. Wat ik destijds de mooiste trein vond was de IC versie met een doorlopende Blauwe Baan, vaak hangt er nog een tweedelige achter met reclame banen tenminste In mijn herinnering. Ik heb dit draadje door gelezen en het nog niet gevonden hoe deze trein over de slanke kruisen van Marklin gaat. Ik heb ooit artitec rijtuigen gehad en deze ook weer verkocht omdat ze het te vaak ontspoorde op deze kruisen.
Groet Arend
Ik heb toevallig recentelijk veel proef gereden op slanke wissels. Zowel meegebogen als rechte. Ik heb zelfs een video waarop een Artitec DE2, DE3 en Hondekop hun rondjes doen. Ik heb tot nu toe alleen problemen met een Märklin Koploper. De Artitecs doen het uitstekend. Zie video hieronder:
https://youtu.be/lWmpyqKS4bc
Natuurlijk is dat maar een klein "testvijver" maar hier geen problemen dus. Wat op de video niet te zien is maar wat ik wel heb gedaan is er ook vanaf de andere kant in gereden en de wissels om gezet. En ik ben er zowel op hoge als op lage snelheid doorheen gereden. Ook in al die gevallen geen problemen met de Artitecs.
En schiet me nog iets te binnen: Op de stamtafel in Lent rijden we ook vaak met slanke wissels en daar rijden wel vaker Artitecs (wel met name de mijne). Ook daar zonder problemen.
De Hk4 rijdt probleemloos door alle wissels (C-rail) die ik heb liggen. Ik ben alleen geen goede maatstaf, omdat ik destijds niet die Artitec Plan E's verkocht heb waar je het over hebt, maar de baan zodanig aangepast dat ik er toch mee kan rijden: alle drieweg-, meegebogen en Engelse wissels verwijderd, als ook S-bochten vermeden en R1 uitgebannen. Maar inderdaad rijden de Artitec-treinstellen ook prima op de meetings in Lent, dat kan ik beamen. Ik heb geen reden om de Hk4 af te raden.
Eén probleempje mee gehad icm met de ECoS-centrale: het stel heeft zowel Railcom als MFX aan boord. Railcom meldt zich het snelste aan en vervolgens dringt MFX zich op. Dat geeft conflicten: het stel laat zich uitvieren met alle verlichting gedoofd en pakt daarna weer op. Dat herhaalt zich op de meest onvoorspelbare momenten. Oplossing is òf MFX uitzetten, of Railcom (of de ECoS de deur uit doen :D). Ik heb voor het eerste gekozen: MFX uit.
@citaat @citaat
Mooi filmpje steven :thumbup: en bedankt voor de info :)
Ik ben nog in afwachting van het museumtreinstel.
Bedankt voor de info :thumbup:
Maar ik schreef slanke kruisen B)
Filmpje is top! Prachtig materiaal!
Groet Arend
Daar heb ik inderdaad overheen gelezen. Excuses. Ik weet zo even niet of we die in Lent wel eens hebben liggen. Je bedoeld de 24740 neem ik aan?
Een kruising mag eigenlijk geen probleem te zijn je rijd er recht overheen bochtwissels is een ander verhaal.
Ik rijd met de 6021, weet iemand hoe deze trein hierop reageert?
Toegevoegd: inderdaad 24740, puco's zijn wat langer toch?
Geen idee of de puco's van de 24740 langer zijn dan de andere slanke wissels. Ik zie niet in waarom, maar het zou natuurlijk kunnen. Ik ben nog aan het stoeien met de zichtbare laag van mijn baan, en daar komt wellicht ook een 24740 in. Als dat het geval is dan kan ik er wel alvast eentje halen en voor je testen. Maar dat kan best een week of 2 duren, dus hopelijk kan iemand anders de vraag al voor je beantwoorden wb de 24740. Met de 6021 heb ik geen ervaring.
De puko's van de 24740 zijn even hoog als die van de slanke wissels, nl. 2,95 mm. Voor de gewone wissels kom ik op 2,65 mm, Engels wissel 2,7 mm. Dat is gemeten op de hoogste puko die ik op het oog kon vinden, en ten opzichte van de bovenkant van de biels.
Maar: locs en wagens rijden heel even op de flenzen, en dat hoogteverschil heb ik niet kunnen meten.
Citaat van: Firstborneagle op donderdag 02 april 2020, 14:41:03Ik rijd met de 6021, weet iemand hoe deze trein hierop reageert?
Worden geleverd met een ESU decoder, voor een 6021 het motorola protocol op de decoder aan zetten en een adres van 80 of lager toe laten kennen.
Leverancier zal dit mogelijk voor je kunnen doen.
Anders een stamtafel bezoeken wanneer hier weer een mogelijkheid voor bestaat, kunnen je vast wel helpen.
Dankjewel Fred :thumbup:
Die artitec rijtuigen gingen met hun buik wel heel laag over het spoor, ik ben dankzij jullie gerust gesteld dat deze trein van artitec wél foutloos rond gaat. Ik zou die kruizen eventueel ook nog kunnen verwijderen, maar dat gaat wel ten koste van m'n rijmogelijkheden bij het station. Verder is de kleinste boog in mijn hoofdbaan r3 dus dat geeft geen probleem. Groet Arend
Ik heb op mijn baan met de treinen van artitec nog nooit problemen gehad.
Heb zelfs stukje r1 ertussen zitten.
Zelf heb ik de 3700 stoomloc, DE1 en een DE2 rijden perfect.
Enkel een setje plan-w rijtuigen doet idd wel eens lastig helaas, terwijl ik met de ovaalramers en plan d geen last heb.
Ook de goederen wagons rijden perfect.
Kun je met het 4'tje ook als 2'tje rijden?
- Is het technisch mogelijk met het model?
-is het realistisch? ( met de werkelijkheid)
Ben benieuwd, groet Arend
Technisch mogelijk; ja, zelfs alleen de motorbak kan.
Realistisch; nee, zitten verschillen tussen de tweetjes en viertjes.
Je kunt er ook leuk gekoppeld mee rijden met bijvoorbeeld een Artitec Pec of een paar Hondekoppen van Piko of een Lima/Rivarossie mat'46. >:-D
Of gewoon alles aan elkaar. (Vooral de 3e video :D) Wel even Artitec koppelingen kopen voor de Piko Hondekop. (https://www.artitec.nl/index.php/nl/component/content/article/380-koppelingsset-artitec-pec-piko-hondekop) Bij de Lima/Rivarossi mat'46 moet je wat meer verbouwen om deze koppeling te plaatsen.
https://www.youtube.com/watch?v=V54AgnlZB4E
https://www.youtube.com/watch?v=cxVe4hvKTSw&t=5s
https://www.youtube.com/watch?v=bOuNDTTDSME
Er heeft ooit wel eens een drietje gereden voor het beproeven van bovenleiding. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd welke van de twee middenbakken NS eruit had gehaald.
Citaat van: Firstborneagle op woensdag 08 april 2020, 12:04:05
Kun je met het 4'tje ook als 2'tje rijden?
- Is het technisch mogelijk met het model?
-is het realistisch? ( met de werkelijkheid)
Ben benieuwd, groet Arend
1 ja
2 Nee
Maar ja het blijft je eigen baantje , dus dan wordt het ja,ja >:-D
Citaat van: mDDM op woensdag 08 april 2020, 21:51:19
Er heeft ooit wel eens een drietje gereden voor het beproeven van bovenleiding. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd welke van de twee middenbakken NS eruit had gehaald.
Zie ook: http://www.nicospilt.com/Treinstellen54.htm#757 en klik op treinstel 757.