Liliput L133951 SBB Glarner Sprinter AC domino
Bij Lippe (https://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Liliput/6-4-007002-165593-0-0-0-5-5-1-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html) doet hij ? 189, en die is uit een serie van 2012.
Dus als je een scherp bod daaronder hebt, doen. Bij ricardo (//http:///%3Ehttps://www.ricardo.ch/kaufen/modellbau-und-hobby/modelleisenbahnen-und-zubehoer/spur-h0-wechselstrom/lokomotiven/liliput/liliput-l133951-sbb-glarner-sprinter/v/an957817324/) is hij duurder.
Echterrr, ....
Uit 2012 of eerder betekent dat het model meerdere malen is besproken, in Zwitserse forums, en op het 3-rail forum. Het model is onder meerdere namen en catalogusnummers te vinden: flirt, L 133950, 133991, 133992, 133995, L133996, ....
Het model is meerdere malen uitgebracht, zowel qua uiterlijk, als innerlijk.
Ik durf er weinig over te zeggen. Zelf heb ik ze niet.
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=13327.0
https://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=59746.0
https://www.forum.hag-info.ch/index.php?page=Thread&threadID=3875&pageNo=6 (Domino, 2011)
http://www.moba-forum.ch/index.php?page=Thread&threadID=1356 (Domino, 2014)
https://www.forum.hag-info.ch/index.php?page=Thread&postID=83634#post83634
https://www.forum.hag-info.ch/index.php?page=Thread&threadID=3875&pageNo=10
En een van de opmerkingen die je aan zult treffen:
Deze Domino was er in een uitvoering met twee motoren die helaas digitaal niet goed op elkaar af te stemmen waren om in tandem te kunnen werken.
CiteerDen Antrieb im ABt möchte ich auch gerne ausbauen, weil der Synchronlauf der beiden Motoren bei Langsamfahrt doch sehr zu wünschen übrig lässt.
Ander dingetje: Märklin R2 radius bruggen:
CiteerNur schade dass er so ein grosses Lichtraumprofil aufweist, so dass ich ihn auf meiner Gebirgsstrecke nicht einsetzen dann, da er auf den Gebogenen Rampen (R-2 von Tante M) seitlich das Geländer streift
en
CiteerWas ich an solchen R1-Brückenteilen :oops: schon praktiziert habe, ist das ganz vorsichtige nach innen biegen des Geländers.
Betekent in ieder geval dat de Domino door R1-bogen rijdt.
189 is echt weinig voor wat hij gekost heeft.
Het grote probleem van Liliput is, door de overnames zijn onderdelen lastig te krijgen.
Bij het huidige Bachman-Liliput (http://liliput.de/en/information/spare-parts.html) (en Liliput-Wien (https://www.lokomobile.com/ersatzteile/)) is dat vaak nog relatief te doen.
Bij ouder Liliput is dat een crime. De productie van Liliput is in allerlei handen geweest, zelfs van Herpa en korte tijd ook Piko. Voor producten van recentere data heeft Liliput sommige "ersatzteile" met prijslijst op de eigen website (liliput.de).