Bahnpark Augsburg dreigt te verdwijnen vanwege mogelijke bouwplannen voor dat gebied, zie
http://www.vgbahn.de/imgs/Augsburger-Allgemeine.png (http://www.vgbahn.de/imgs/Augsburger-Allgemeine.png)
Via de Verlagsgruppe Bahn wordt aan alle treinenthousiasten een oproep gedaan om het stadsbestuur en de provincie van dit plan af te houden.
http://www.vgbahn.de/bahnpark.php4 (http://www.vgbahn.de/bahnpark.php4)
Steun jij ook dit initiatief, vul dan je gegevens in bovenstaande link in en help een stuk historisch treinerfgoed te behouden.
Citaat van: brund55 op woensdag 27 september 2017, 09:13:12
vul dan je gegevens in bovenstaande link in
Nederlandse postcode wordt niet geaccepteerd ...
@citaat Bij gebruik van alleen de cijfers werkt het wel, wel bij de plaats nog de toevoeging Niederlande invullen en klaar is Kees.
Als je de letters weglaat werkt het.
groet
Harald
@citaat Wat is dan de zin van die "code" ???
@citaat
Heeft uiteraard geen zin, ze hoeven mij ook niets te sturen maar wel dat we ze ondersteunen in het idee dat dit BW museum moet blijven.
groet
Harald
@citaat Reacties met ongeldige velden worden terzijde gelegd?
@citaat Ik denk het niet, getuige de tekst van VGB "Liebe Eisenbahnfreunde, liebe Modellbahner! Das Schicksal des Augsburger Bahnparks beschäftigt Unterstützer in ganz Europa. Innerhalb weniger Tage haben sich rund 2.500 Eisenbahnfans bei unserer bundesweiten Unterschriftenaktion zur Rettung des Bahnparks eingetragen."
@citaat Heb 't ingevuld en verzonden.
Bewijs: Zie onder ...
@citaat :thumbup:
Opvallend is dat er ooit een NS 1200 op het Bahnpark Augsburg is geweest staat (tekst aangepast na reactie Marklindak)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sqm29CkUfn93ljxoRCfZ80BUI8bUitZGOJ5uAda0qosk=/http://www.vgbahn.de/VGB/imgs/2017-16-Bahnpark.jpg)
Bron: Verlagsgruppe Bahn
Citaat van: brund55 op woensdag 27 september 2017, 15:48:14
Opvallend is dat er ooit een NS 1200 op het Bahnpark Augsburg is geweest
Staat er volgens mij nog steeds, geen motoren meer in etc. Pluk loc voor anderen geweest geloof ik.
Het Spoorwegmuseum heeft hem voor een lange periode in bruikleen gegeven http://www.bahnpark-augsburg.de/fileadmin/pdf/Exponat_NS_1211.pdf (http://www.bahnpark-augsburg.de/fileadmin/pdf/Exponat_NS_1211.pdf)
Hier de geschiedenis van de 1211 ===> klik (http://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/2269)
Er staat toch ook een 103 zonder inhoud?
Het Bahnpark Augsburg is een ondergang (zie vorafgaande berichten) bespaard gebleven, en heeft nu weer een interessant programma zie http://www.bahnpark-augsburg.de (http://www.bahnpark-augsburg.de)
Ik was er vorig jaar nog even geweest.
We hadden in Augsburg toch een overnachting geboekt..
Op het terrein stonden twee TEE stellen, de ene was rood en de andere was in het blauw met een Märklin logo erop.
Je kon duidelijk zien, dat het er om heen wel aardig was vervallen.
En even naar binnen gekeken, om te ontdekken wat er stond.
Op hun website staat dat ze zich meer gaan concentreren op stoomlocomotieven en het Rundhaus Europa.
Om ruimte vrij te maken is ook de TEE VT11.5 weer compleet gemaakt en deze gaat "een nieuwe toekomst tegemoet". Weet iemand wat er mee gaat gebeuren? Misschien toch weer een poging om er een als museumtrein te laten rijden?
gelukkig, dat het weer door kan
Laatste nieuws via Eisenbahn-Romantik
► Neue Lok im ER-Kooperationspartner Bahnpark Augsburg
Das Deutsche Technikmuseum in Berlin unterstützt den Aufbau des Museumsprojektes ?Rundhaus Europa? im Bahnpark Augsburg und hat eine sogenannte ?Europa-Lok? als langfristige Leihgabe zur Ausstellung in die Fuggerstadt entsandt.
Bahnpark Augsburg
Die historische Lokomotive mit der Bezeichnung 184 112-1 hat eine Länge von knapp 17 Metern und ein Gewicht von rund 84 Tonnen. Sie traf am Dienstag, 5. Februar 2019 in Augsburg ein. Im Schlepp einer modernen Elektrolok war das außergewöhnliche Exponat über die knapp 600 Kilometer lange Strecke von der Spree bis an den Lech transportiert worden. Die Lokomotive wurde im Jahr 1965 als E 410 112 von der damaligen Deutschen Bundesbahn in Dienst gestellt und markierte als sogenannte ?Vier-System-Lokomotive? einen Meilenstein in der europäischen Eisenbahn- und Technikgeschichte: 20 Jahre nach dem Ende des Zweiten Weltkrieges und zwei Jahre nach der Unterzeichnung des Élysée-Vertrages zwischen Deutschland und Frankreich sollten die Grenzen über europäischen Schienen überwunden werden. Dazu erhielt die Lokomotive eine elektrische Ausrüstung, mit der sie nicht nur in Deutschland sondern auch in Frankreich, Belgien und Luxemburg fahren konnte. Als echte ?Europa-Lokomotive? trug sie dazu bei, dass die Bahnsysteme zusammenwuchsen und die Bürger in Europa mehr Reisefreiheit genießen konnten.
Bahnpark Augsburg
Ab Juni 2019 wird der Bahnpark wieder für Besucher zugänglich sein ? zunächst im Rahmen von Führungen (mit ER-Clubrabatt).
Weitere Informationen: www.bahnpark-augsburg.eu
Al een tijdje geen berichten meer hier, maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurt. Hierbij redelijk recent nieuws van het Bahnpark https://www.bahnpark-augsburg.de/aktuell/aktuelles.html (https://www.bahnpark-augsburg.de/aktuell/aktuelles.html)
Het museum is nu weer springlevend. Voor een virtuele reis door het museum zie https://www.bahnpark-augsburg.de/fotos/virtueller-rundgang.html
In juli 2014 stond de NS 1211 daar nog. Die zie ik nu in de virtuele rondgang niet meer tussen de "Botschafter Loks" staan. Andere locs die ik toen zag, staan er nu nog wel zo te zien (o.a. dat Luxemburgse "strijkijzer").
Groet, Paul
Nog steeds genoemd in het inventaris op de site hoor: https://www.bahnpark-augsburg.de/erlebnis/legendaere-lokomotiven.html (beetje scrollen tot ongeveer 3/4 of zoeken op bijvoorbeeld "1211").