Graag zou ik deze 2 treinen in de collectie willen hebben.
Wie eigenlijk niet.
Een locomotief is geen trein.
't Wordt een trein, wanneer de loc wagons trekt (of duwt)... ;)
Huh snap je niet
Geintje zeker
Wim is altijd bloedserieus. ;)
Lokomotief:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,slKZDuRrbj6OAffRfuIMoLUx_IrYO6qKBm_CH5KXK6Xc=/http://www.liesjeshoutenspeelgoed.nl/ProdImages/houten-letter-trein-locomotief.jpg)
Trein:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sFrpInaTGckc1Kr5GqaybpmmWVUMPC5yigAULKkxC7Q0=/http://www.woodixtoys.com/files/images/80108Infanion126.jpg)
Haha.
Locomotieven ook goed.
Is er al een bedrijf die deze locs in productie gaat nemen
Alstom ;)
Maar mocht marklin er mee komen dan ga ik hem zeker kopen
Kunnen we niet hetzelfde doen als met het forumlocje
Daar ga je niet genoeg animo voor krijgen. Je kunt beter iemand zoeken die als kleinserie loks wil omspuiten.
'k Heb wel een aantal loks die ik daarvoor wil opofferen, bijv mn rode 1637 cargo lok.
Ik zal zaterdag even een peiling houden.
Heb je iemand die een kleinserie kan spuiten.
Misschien met een beetje steun van sasha en co
Ik zelf niet, maar ongetwijfeld andere mensen op dit forum wel
Het betreft niet alleen de animo. Je moet ook licentie rechten krijgen. Je kunt niet zo maar 500 loks door een bedrijf als Piko of Märklin laten bedrukken in Captrain kleuren.
Wat mij opvalt is dat er ooit door meerdere firma's 1200-den van ACTS zijn gemaakt en nog worden gemaakt, en nu zullen kleinere aantallen niet kunnen? Lijkt mij met de huidige druktechnieken vreemd, maar ik ben daarin maar een leek. De 16/17/1800 mal is al zoveel keer gebruikt dan moet het toch mogelijk zijn in kleinere aantallen de HSL, RRF, BE, LOCON, Captrain (2x) te maken. En dan zonder toeters en geluiden, dus als hobby lok, moet het toch zeker lukken, lijkt mij.
Zullen firma's nog echt moeilijk doen? NS is niet zo blij met FYRA maar genoemde firma's is het toch gratis reclame?
Groet René
Misschien zijn fabrikanten bang dat ze ze niet kunnen slijten?
Bijv de husa lok was nog maar net uitgebracht door marklin en nu is husa falliet.
Gevolg is dat lang niet iedereen de marklin husa wil kopen, omdat iedereen op het volgende model zit te wachten.
Volgens mij is HUSA niet failliet maar gestopt met de activiteiten op het spoor door dit niet meer zelf te doen maar uit te besteden.
hier een stukje van wiki: Op 3 januari 2014 kondigde ondernemer Rob van Gansewinkel aan per 1 februari 2014 te stoppen met het rijden van treinen. De activiteiten in Nederland werden ontmanteld en de contracten overgedragen aan bestaande bedrijven. De activiteiten in Duitsland werden verkocht.
Maar ik zie ook wel wat in het laten overspuiten van oude 16/17/18 modellen in captrain,hsl,rrf,locon kleuren misschien als er met meerdere voor een model word gekozen dat er een leuk prijsje kan worden afgesproken
Ik zie (en hoop) Roco zomaar met een Captrain 1600 komen volgend jaar. Liever Roco dan Marklin overigens, kijk de 1615 die aan een kant een airco heeft 8o
Daarnaast zij Roco locs veel goedkoper en een jaar na uitbrengen nog weer veel goedkoper B)
Misschien een tip, je kunt bijvoorbeeld ook een model laten spuiten bij Joop uit Nijmegen.
Deze adverteert op marktplaats en persoonlijk hele goede ervaringen mee.
Tis maar een tip :-)
Groet Paul
Citaat van: Slifor op zaterdag 17 september 2016, 18:08:15
Liever Roco dan Marklin overigens, kijk de 1615 die aan een kant een airco heeft 8o
Daarnaast zij Roco locs veel goedkoper en een jaar na uitbrengen nog weer veel goedkoper B)
Maar wat is er mis met de airco dan?
De nieuwe 1200 van roco is niet goedkoper dan eentje van marklin dus waarom zou dit met een 1600 lok anders zijn?
Mijn ervaring met marklin en andere merken is dat ik altijd voor het marklin model zal kiezen tenzij die er niet is zoals de 2200/2300,ostV100,oude sprinter enz omdat ik mechanische gezien marklin veel mooier vindt!
@boskabouter.
Heb je er fotos van het werk van joop uit nijmegen.
Daar zeg je me wat....
Ga van de week ff de modellen erbij pakken en fotoos maken komt goed :thumbup:
Michael,
Je hebt nu twee topics met dezelfde vraag geopend. Gezien je meer inhoudelijke reacties in het andere topic hebt ontvangen, en samenvoegen van de topics niet de leesbaarheid bevorderd, heb ik dit topic gesloten.
Groeten,
Herman