Beste spoorders, Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Tams MC (incl.hand control). Na installeren van de software op de computer, het upgraden van de firmware en het instellen van de interface op iTrain, krijg ik bij opstarten van iTrain steeds weer de melding dat de tams MC "offline" is
en "not clear to send". De hardware van de computer geeft aan dat de MC wel als zodanig wordt herkend en dat de driver goed is geïnstalleerd.
Ook de hand control communiceert met de MC. Ik heb tevens de firewall toegestaan dat iTrain op mijn lokale netwerk mag bewegen, maar het blijft martelen. Ik weet niet waar ik nog wat moet veranderen. Heeft iTrain of MC misschien nog instellingen die ik over het hoofd heb gezien? Wie heeft het antwoord?
Dan staat bij de interface instellingen de juiste poort nog niet goed.
Bij mij zie je de poort niet ingevuld, omdat dit de laptop is...
Hoi Wilco, dat was een goede tip :thumbup: :thumbup: Ik heb maar 2 poorten (com1 en com3) en heb in iTrain de instellingen op com3 gezet en klaar is kees. Probleem opgelost.
Soms kan het zo simpel zijn, maar ik was er zelf niet opgekomen. Dank je wel. Mijn weekend is weer goed. :-) :-)
graag gedaan :thumbup:
Dit kun je dus ook treffen als de centrale nog niet aan staat 8) (geldt trouwens voor iedere centrale!)
Dat is duidelijk Wilco en spreekt voor zich.