hallo ik heb een vraag ik heb een v220 uit een startset
maar dat is de latere versie van de v200 (heb ik me laten vertellen)
kan de de kap van cat.39***op het onderstel van de v220
of past dat niet
wat die kap is veel mooier
gr Ronnie 8)
niemand???
:shock:
Welk cat. no ?
kap van 39800 op het onderstel van 29811
kan dit
gr ronnie 8)
Volgens mij zal je het proefondervindelijk moeten vaststellen.
Ik heb ook wel eens wat kappen gewisseld van V100 en sommige BR 86.
de meeste kan je zo overzetten maar andere hebben net even een ander binnenkant zodat je ze niet zo maar kan omzetten :(
Maar ik denk eigenlijk dat het geen probleem zou moeten zijn :| eventueel zou je een kleinigheidje moeten aanpassen/ weghalen.
Ik geef geen garantie op deze oplossing :mrgreen:
groetjes Fulco
kijk daar heb ik wat aan :D
de lengte van de loc's zijn het zelfde maar de of de geluitsmodulen op de zelf de plek zit?
want daarnaast zitten de schroeven
denk ik
gr ronnie
Heb even de exploded view van beide locs bekeken, maar volgens mij moet het kunnen 8)
De V200 heeft toch andere draaistellen dan de v220? :shock:
de kappen er om wel maar de binekant niet denk ik
gr ronnie 8)
Maar heb je dan zo'n kap van een V200 liggen?
En wil je de immitatie wielstelkappen dan ook overzetten?
En zo'n kap haal je weer van een andere lok, wwaarop je de overgeleven kap weer teruzet en dan ben je weer terug bij af, of zie ik het verkeerd. :shock:
zow dat zijn een hoop vragen
nouw ik wouw het gewoon weten mischien zien ik zoon kap op de beurs(zal wel niet maar toch)
en me eigen kap bewaar ik gewoon
gr ronnie
het verschil tussen de V200 ( Br 220 ) en de V200.1 ( Br 221 ) is het vermogen ; de V 200 heeft 2 x 1100 Pk en de V 200.1 heeft 2 x 1350 pk . Ook heeft de tweede levering een iets steilere neus ( in model is dit niet te zien , dus word dit niet zo snel gemaakt ) . de nummers V200 001 - 005 hadden een lokfluit tussen de ramen voor de cabine . hierna is men op typhoons op het dak gegaan . Ook heb bepaalde V200en wel een demper en andere weer niet .
De Typhoons van de serie modellen zitten boven de koplampen.
De stijlheid van de neus is zeer zeker te zien.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s46HAGzOWD_A7JObBM1Ae3VOsOgz76db6pACImwrrPC0=/http://www.xs4all.nl/~hkleton/misc/railroad/model/200221.jpg)
Ook zijn de zijkanten compleet anders.
De 220(v200.0) heeft grote raampjes, de BR221 heeft grote roosters en een klein raampje.
Mvgr,
Hans
door dat bolle neusje is de v200 veel mooie
maar de 220 is toch een latere versie of niet
en op de v200 staat db uitgeschreven
bedankt alemaal ik ben weer en les rijker
gr ronnie
neen , de V200 met 2 x1100 pk ( de oerversie ) heeft Br 220 , de verbeterde versie V 200.1 heeft Br 221
ik vind het niet slim om de kap te veranderen je loc is dan niet meer orgineel
Citaat van: MaK man op zaterdag 20 oktober 2007, 19:02:12
neen , de V200 met 2 x1100 pk ( de oerversie ) heeft Br 220 , de verbeterde versie V 200.1 heeft Br 221
maar het model is toch anders of niet?
Citaat van: marklinfan op zaterdag 20 oktober 2007, 22:00:12
ik vind het niet slim om de kap te veranderen je loc is dan niet meer orgineel
je heb eigelijk best wel gelijk
maar wat kost zon 39800
gr ronnie
ik zou niet op zoek gaan naar een 39800 maar op zoek naar een andere versie want er schijnen nogal problemen te zijn met deze loc hij stotterd nogal bij langzaam rijden d8 ik
Citaat van: marklinfan op zondag 21 oktober 2007, 13:19:20
ik zou niet op zoek gaan naar een 39800 maar op zoek naar een andere versie want er schijnen nogal problemen te zijn met deze loc hij stotterd nogal bij langzaam rijden d8 ik
ow een minpuntje dus
maar als ik dat vragen mag wlke anderen
gr ronnie 8)
Voor de duidelijkheid: een V200 is precies hetzelfde als een BR 220
Een V200.1 (let op de .1 !!!) is een BR 221. Dit zijn in wezen twee verschillende locs (en dus ook -modellen), zou er niet zonder meer op rekenen dat dat onderling past.