Stichting 3rail Forum

Modelbesprekingen => Ombouwen Märklin H0 Modellen => Topic gestart door: 3rail op woensdag 15 oktober 2014, 09:29:57

Titel: Br 45-026 DRG.
Bericht door: 3rail op woensdag 15 oktober 2014, 09:29:57
Hallo allemaal.

Titel: Re: Br 45-026 DRG.
Bericht door: Cees B op woensdag 15 oktober 2014, 18:10:47
Vraag me af of deze remmen in het groot-bedrijf enig nut hebben gehad.
De asdruk is niet hoog, bij een remactie staan de wielen dus gouw slepend stil, met vierkante wielen tot eind resultaat.
Cees
Titel: Re: Br 45-026 DRG.
Bericht door: Kappa op woensdag 15 oktober 2014, 22:22:56
Hoi Edward,

ALs ik diverse foto's van de Br 45 opzoek, dan zie ze bijna allemaal zonder remwerk op de voorloop- en naloopas.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s8ho1IqL5wGvDndSxgIaYjFjpTRv05-juURG9oZ-4jzw=/http://www.haertle.de/out/pictures/master/product/2/liliput-l131722-schlepptender-dampflok-br-45-db-spur-h0-original_p2.jpg)
http://www.haertle.de
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sNxaO7k3nIJ4oLiAqs7MQGGpHPl2bxkZdKggh-uh-gVQ=/http://www.condorspoorwegen.nl/mediawiki/images/5/52/Br45_02.png)
http://www.condorspoorwegen.nl
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,syDnO_CIQQlj9NvHNSgIRavnCd_bsf-M291EJIF2TcRA=/http://www.bahnbilder.de/bilder/06092008-br-45-010-bei-221900.jpg)
http://www.bahnbilder.de
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,stI7OcbEkzOi-c8DyzByyEincZAmLl_kRYJ15Qmyeggc=/http://www.stevenvolp.nl/media/6/br45010.jpg)
http://www.stevenvolp.nl

Maar weer wel bij de uitleveringstoestand:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sgjAFSnwzubexKmL0U6dTdbLsn5sR_bVgDmAt_XSQ1ro=/http://www.lctm.info/Secciones/LocoReview/L130_BR45/images/Ima04.jpg)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,svlQ9ED7SE_IhAYJ_2d5qNfW_Lb9UGMYS6vIID30W-kQ=/http://www.lctm.info/Secciones/LocoReview/L130_BR45/images/Ima01.jpg)
http://www.lctm.info

Het lijkt er dus op dat het remwerk in een vroeg stadium van de levensloop van de Br 45 al verwijderd is.
Titel: Re: Br 45-026 DRG.
Bericht door: Cees B op donderdag 16 oktober 2014, 14:03:11
Zie ook deze documentatie http://www.reichsbahn.nl/treinen/br45.html
hier staat de 19 uit fabriek met remmen.
Voor mij blijft het vast vriezen niet direct voor de hand ligend, wel mijn eerder genoemde bedenking.
loc heeft een gew van 128 ton met een aslast van 20 ton ( normaal 22,5 ton ) op 5 assen houd je over 28 of 16 ton voor 2 loopassen is 14 / 8 ton
Dit wordt met gemak blokkerend geknepen.

In hier aangehaalde artikel komt Lilliput er niet zo best uit.

Cees