Kreeg zojuist een mail van MCH (http://mchminiatuurnieuws.punt.nl/index.php) met een foto van de "nieuwste" NS loc (https://www.facebook.com/Railmagazinenl/photos/pcb.549720911800849/549719448467662/?type=1&theater). :D
Wanneer deze uit gaat komen is nog niet helemaal duidelijk. ;)
Rob
Lijkt sterk op de DB BR145 / 146, of vergis ik me? Eerst maar eens in het echt zien en dan pas beoordelen.
Dit is toch gewoon een TRAXX F140 die ook voor de Fyra staat?
NS zet alle loks aan de kant en wil zo veel mogelijk met treinstellen gaan rijden.
Kleine kans dat ze een traxx gaan aanschaffen ;)
Nieuwe outfit van de Intercity Direct dienst denk ik.
Gr, Ben.
Yup, nieuwe locs. Oa voor intercity direct. Gewoon een 186'er.
Die dingen rijden al een poosje rond voor instructie. Hier een plaatje van (bron) Raymond v/d Hoven locatie Utrecht Lunetten:
(https://files.3rail.nl/tinypic/6zlhtf.jpg)
Gr, Ben.
Citaat van: Wijbe op vrijdag 01 augustus 2014, 12:17:02
Yup, nieuwe locs.
Nieuwe Loc???????
Bombardier nummert zijn Traxx'en toch door en deze heeft 001 is het dan geen "oudje"?
NS heeft deze nieuwe locs aangeschaft om de huidige lease Traxx'en te kunnen vervangen. Volgensmij ging het om 19 stuks, geleverd door Bombardier. Deze locs komen dus voor de IC Direct te rijden.
Geen porum die kleur! Past totaal niet bij de mooie rijtuigen.
Straks wel. :D
Het is in ieder geval niet in lijn van de icr, want daarvoor is de gele band aan de onderkant veel te hoog.
Citaat van: PietB op vrijdag 01 augustus 2014, 12:59:27
Citaat van: Wijbe op vrijdag 01 augustus 2014, 12:17:02
Yup, nieuwe locs.
Nieuwe Loc???????
Bombardier nummert zijn Traxx'en toch door en deze heeft 001 is het dan geen "oudje"?
Nope, nummert ze door zoals de klant dat wil.
Citaat van: rscosworth op vrijdag 01 augustus 2014, 13:37:35
Het is in ieder geval niet in lijn van de icr, want daarvoor is de gele band aan de onderkant veel te hoog.
Daar zullen ze echt wel over nagedacht hebben, dus ik denk dat dat wel degelijk in lijn is...
We zullen ook gewoon allemaal moeten wennen aan een TRAXX in felle, lichte kleuren. Tot nu toe hebben we vaak donkere kleuren gehad, en is het ook lang geleden dat er nieuwe locomotieven door NS werden besteld...
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6526&action=dview
Gr, Ben.
Mooie uitdaging voor Marklin I.v.m. Het 175 jarig bestaan van de Nederlandse spoorwegen.
Mvg,
Peter degeluidsman.
Jij bedoeld zeker mooie uitdaging voor Piko.....Peter..... :D :D :D
Vind hem wel mooi , Marklin - Roco -Piko maakt mij niet zo uit , als ie maar komt..... :thumbup:
Mvg: Alex
Het is even wennen Alex, of ik hem nu echt mooi vind daar ben ik nog niet uit.
Maar ik denk dat de nieuwe Nederlandse importeur hier wel oren naar heeft?
Mvg,
Peter degeluidsman.
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 02 augustus 2014, 08:16:12
Jij bedoeld zeker mooie uitdaging voor Piko..
NS had beter naar Piko kunnen kijken. Die was al een stuk mooier O:-D
De kleurstelling vind ik saai, maar wel geheel in lijn met de DDZ, Virm en Icm. Bananengeel met een donkerblauwe baan.
Tijd voor een vitrine..
Guus
Denk dat ik ouderwets geel-grijs mooier had gevonden.
Roy
Gelukkig verschillen we allemaal in smaak , ik vind dat geel - grijs maar niets.....zo zie je maar he.....
Tja zelfs dat Piko locje komt er hier niet in.....HE wat zeg ik nou..... :D :D :D
Mvg: Alex
Is de warmte je naar de bol gestegen Alex >:-D
Jij bent toch het Piko museum van Nederland :P
Mvg,
Peter degeluidsman.
of gewoon terug naar het Berlijns blauw, naar mijn mening veel mooier:)
Hi
Ondanks dat het geen stoom is en ondanks de kleur is het een mooi ding
groet
Harald
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 02 augustus 2014, 12:54:37
Gelukkig verschillen we allemaal in smaak , ik vind dat geel - grijs maar niets.....zo zie je maar he.....
Tja zelfs dat Piko locje komt er hier niet in.....HE wat zeg ik nou..... :D :D :D
Mvg: Alex
Je hebt wat mij betreft volkomen gelijk Alex :thumbup:
http://www.youtube.com/watch?v=ukSmsLzL4wA
Zo in het begin lijkt het wel een trektrein :-) :P
Ik moet toch een beetje mijn excusses maken......wist namelijk niet dat er al een geluids decoder in zat... :D
Dat veranderd de zaak natuurlijk aanzienlijk..... :D
Vooral dat afkoppelen vind ik ook zo gaaf , met 2 tangetjes.....is dat ergens te leren.....???
Al met al een prachtig filmpje Hans..... :thumbup: :D :thumbup:
Mvg: Alex
Hoi Alex,
:offtopic:
Deze man is natuurlijk geen ervaren modelspoorder/filmer, en ik had eigenlijk moeten waarschuwen dat ie de trein ging volgen :warning:
Je zou er bijna dronken van worden :-)
En ook die lok dat ie hem al zo op de rails duwt, getuigt al van ontbrekende kennis over de aandrijflijn :?
Het ontkoppelen gebeurt op een eenzelfde amateuristische wijze, dat de tranen in je onderbroek lopen van het lachen.
Dat geluid wat de lok produceert, is volgens mij een stil protest, zo van maak me schoon >:-D
Want op tapijt rijden geeft nu eenmaal stof, die assen en tandwielen kunnen blokkeren, als er een trui aan stof tussen zit :-(
Zo nek je nu een modeltrein, als je er niet goed mee omgaat :(
Nu maar weer on-topic :-)
M.v.g.
Hans V200.0
Nog even :offtopic:
Citaat van: Aliebengalie op zondag 03 augustus 2014, 07:14:01
Vooral dat afkoppelen vind ik ook zo gaaf , met 2 tangetjes.....is dat ergens te leren.....???
Mvg: Alex
Alex,
Volgens mijn inschatting 2 REUZE paperclips
Zijn het ook , maar misschien gebruikt ze Alex als tangetje >:-D
Mvg Jan .
Onderweg naar NL via Emmerich: KLIK (http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6564&action=dview).
Gr, Ben.
via mönchengladbach? had ik moeten weten. is vlak in de buurt.
Roy
Het zal niet lang meer duren voordat we de loc hier in Nederland zien rijden, hij is in ieder geval onderweg.
Mvg,
Peter Degeluidsman.
Afbeeldingen van de nieuwe E186 van de Nederlandse Spoorwegen.
Bron: Rail Magazine op Facebook. De foto's zijn © Christian Klotz:
Dat weten wij al een poosje hoor. :D
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=51111.0
Gr, Ben.
Loc stond gisteravond al in Emmerich.
Citaat van: JeroenMarklin op vrijdag 01 augustus 2014, 11:43:34
Lijkt sterk op de DB BR145 / 146, of vergis ik me? Eerst maar eens in het echt zien en dan pas beoordelen.
145.0 en 146.0 zijn dezelfde loc in een andere uitvoering en de voorloper van het TRAXX Platform. 146.1 en 146.2 zijn passagiersversies van de 185.1 en 185.2, uiteindelijk is er voor grensoverschrijdend vervoer dus nog een 186 bijgekomen, als zijnde multi systeem loc, vergelijkbaar met de 189. Van de 145.0 zijn nog een aantal uitgerust met koersdisplays voor dienst op passagierslijnen en worden eens in de zoveel jaar ook daarvoor gebruikt.
De reden dat NS voor deze locs kiest, is omdat het de enige snelle manier is om de HSL in dienst te houden, ze worden namelijk gewoon aan de lopende band geproduceerd. De locs zullen zo dusdanig lang nog in dienst blijven, dat het aantrekkelijker is om te kopen dan te huren. En wellicht krijgen we straks een vervolgbestelling voor bijv. de Berlijntrein.
Er zullen voor de HSL dienst een aantal BDs worden omgebouwd voor dienst met de TRAXX, maar ik neem aan dat de normale systemen zoals eigenlijk in alle locs aanwezig zijn voor bediening van diverse Duitse stuurstanden e.d. ook gewoon aanwezig zijn. Volgens mij is dat al behoorlijk op elkaar afgestemd, daar de moderne dosto's ook van Bombardier komen.
Citaat van: Spoorman op vrijdag 01 augustus 2014, 12:47:30
Die dingen rijden al een poosje rond voor instructie. Hier een plaatje van (bron) Raymond v/d Hoven locatie Utrecht Lunetten
Ze verzorgen gewoon de diensten op de HSL, Ben. En de Benelux rijdt ook rond met locs hiervan. Voordat ze de HSL op gingen, hebben de door NS gehuurde locs ook de Benelux gereden. Nadat ze de HSL op gingen, zijn de Belgische locs de Benelux gaan rijden. Nog een voordeel voor NS dus, want de locs zijn al toegelaten en het personeel is al lang en breed bekend met de locs, evenals de werkplaats.
Citaat van: Laurent op zondag 10 augustus 2014, 16:58:48
Citaat van: Spoorman op vrijdag 01 augustus 2014, 12:47:30
Die dingen rijden al een poosje rond voor instructie. Hier een plaatje van (bron) Raymond v/d Hoven locatie Utrecht Lunetten
Ze verzorgen gewoon de diensten op de HSL, Ben. En de Benelux rijdt ook rond met locs hiervan.
Je meent het. :D
Maar Lunetten ligt niet aan de HSL noch komt daar de Benelux dienst. ;)
Gr, Ben.
Kan best zijn dat het een testrit is voor het een of ander.
Als gezegd: instructieritten voor het personeel.
Emmerich vandaag: http://www.richardkrol.nl/fotos/actueel/2014/1408/186001emmerich20140810.jpg
Gr, Ben.
En de loc is in Nederland :thumbup:. Hier onder de Gotische bogen nabij Maartensdijk:
(https://farm4.staticflickr.com/3861/14881402481_f5143d0e0f_b.jpg) (https://flic.kr/p/oF25uR)
NS 186 001 LLT te Maartensdijk (https://flic.kr/p/oF25uR) by MyronvRuijven (https://www.flickr.com/people/92310934@N06/), on Flickr
Groet, Myron
Schitterende plaat!
En de loc ook nog op eigen kracht! :thumbup:
Gaan we hem onofficieel gewoon de 1901 noemen? >:-D
Ede deze ochtend: https://www.flickr.com/photos/rob46/14903957023/
Gr, Ben.
Myron,
Het zo'n pracht foto, dat je bijna het idee krijgt dat er gebruik is gemaakt van fotosoep. ;) :thumbup:
Rob
Over fotosoep gesproken, kijk hier eens:
http://www.railcolor.net/imgs/content/impression_nstraxxalt.jpg
Hoeveel mooier zou dat geweest zijn, die bovenste?
Groet,
Guus
Waar slaat dat 1901 eigenlijk op, lees dat wel vaker. Weet iemand dat?
Gr, Ben.
Misschien dat dit de eerste is van de 19¿¿¿¿
Rob
Snap ik. Maar zijn er ooit plannen geweest voor een 1900 serie?
Niet dat ik weet en ook nooit van gehoord heb. Maar het zou wel beter passen in de lijst van nummers, we hebben tot nu toe in de e-loc series 1000, 1100, 1200, 1300, 1500, 1600, 1700, 1800.
Rob
Mag ik zeggen dat ik dit toch wel mooi denk te vinden. Ik moet nog wennen aan de kleurstelling en het blauwe knikje aan de uiteinden. Maar vind het wel bijzonder.
@Myron: inderdaad een hele gave foto hoor!
Groet Dennis
Citaat van: Spoorman op maandag 11 augustus 2014, 19:32:49
Snap ik. Maar zijn er ooit plannen geweest voor een 1900 serie?
Ben, ik denk dat mensen het over een 1900 hebben, omdat Piko dat ooit uitgebracht heeft. :mrgreen: :mrgreen:
Klikje doen (http://www.piko-shop.de/media/oart_0/oart_11750/thumbs/6186_23897.jpg)
Gr. Charlie
:D
En wij maar denken, dat de ns zelf deze kleuren verzonnen heeft. :D
Ik vind de kleurstelling van de Piko loc mooier dan die de NS heeft verzonnen.
Vind dat blauw wel erg overheersen.
Groeten,
Ton.
Ik begin hem steeds mooier te vinden, mooie frisse kleuren. Ik vind alleen de twee vishaken te klein, vandaar mijn link naar de foto waar het meer lijkt op de vishaak van de laatste variant van de 1300. Dat 19-nummer mag wel weg, maar de vishaak is veel stoerder..
Groet,
Guus
De lok is goed voorbereid op de winter. Een echte sneeuwschuiver eronder. :D
Nee, dat is om auto's en personen van het spoor te vegen.
Roy
Citaat van: Roy op maandag 11 augustus 2014, 21:30:00
Nee, dat is om auto's en personen van het spoor te vegen.
Roy
Wat moet je hier op antwoorden :-( :cry: :sad: :surprised:
Bedankt Wijbe, Rob en Dennis :thumbup:.
Hier staat nog een foto van iemand waar de loc in een loods bij Watergraafsmeer staat: klik (https://www.flickr.com/photos/steelwheels/14701078377/)
Groet, Myron
Het is natuurlijk wel zo dat het een baanruimer is, en er ligt wel meer op de rails dan je denkt hoor ;)
Een sneeuwschuiver op een NS lok?
Het kan hoor kijk maar op het plaatje.......
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sJpAeQDya9ud5QSS1Dr298qeUFfy5MQ3JW0g0_iWUGns=/http://i1106.photobucket.com/albums/h361/Bihaso/NSM2013133.jpg) (http://s1106.photobucket.com/user/Bihaso/media/NSM2013133.jpg.html)
Maar of die ook zo is ingezet.......het zal wel een oude foto moeten zijn dan ;)
M.v.g.
Hans V200.0
Off - topic
Yup die zijn ingezet. Volgens mij ligt der zelfs nog 1 in Leeuwarden die een paar jaar geleden voor de grap nog is gebruikt.
Hoi Wijbe,
Wat denk je van de foto dan?
Prachtige zonnige voorjaarsdag, en geen sneeuw te bekennen :-)
Zoiets is altijd goed voor een plaatje, dus ik dacht waarom eigenlijk niet fotograferen B)
M.v.g.
Hans V200.0
Zie mijn profielfoto ;-) waar die 2400 staat met de sneeuwschuiver is mij wel duidelijk :mrgreen:
Dit topic kan wel weer terug naar het Café. :D
Gr, Ben.
Het is een "Grote Bladeren" schuiver.
Vandaag zijn de eerste proefritten begonnen,oa. van Amsterdam Watergraafsmeer naar Deventer
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s2PqY8NtKrcfToqf7OIvtVPSoubRN5wOyQUhSbSPpf34=/http://www.mijnalbum.nl/Foto550-83FKXEK8.jpg)
© Treinen Koerier (https://www.facebook.com/treinen.koerier?hc_location=timeline)
Gr. Charlie
Het is ook geen porum >:-D
Mja, ik vind hem gewoon echt NS. Geel/blauw.
Gr. Charlie die van al dat geel toch wel hoofdpijn krijgt. :D
hhmm, ben benieuwd hoe het eruit ziet met een paar icr's. Daar zijn de kleuren toch wel op gebaseerd.
Roy
Zondag stond hij in de Watergraafsmeer (een beetje achteraf weggeparkeerd), kleurstelling ongeveer zoals in deze foto, maar ik kon het nummer niet zien vanuit het stoppertje (en camera niet bij me):
Foto (niet van mij: zie pagina 1 van dit draadje)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,saoaZTEXv8iXOReScnZaWtwwqONqD1Az3HOx6T6iu508=/http://forum.3rail.nl/index.php?action=dlattach;topic=51111.0;attach=66311;image)
Wel een beetje vermakelijk al die opmerkingen over de kleurstelling. Ik moet nog zien welke "klager" hem niet koopt als deze loc in model wordt uitgebracht. ;)
Ik zou hem best kopen als ik ooit tijdperk VI ga rijden.
Nu heb ik ook treinen gekocht die ik niet mooi vind, maar ja, ze horen er nou eenmaal bij he O:-D
Hoe dan ook geel-grijs was veel mooier geweest, dat hoort gewoon op een NS lok :D
Deze loc leent zich voor totaalreclame ( of grote graffiti stukken )
Ik denk dat Bart al aan het spuiten is... :P :D
Citaat van: brund55 op woensdag 13 augustus 2014, 00:15:51
Ik moet nog zien welke "klager" hem niet koopt als deze loc in model wordt uitgebracht. ;)
Ik klaag niet én ik koop 'r niet. :)
Dit type bestaat toch al heel lang, een fabrikant hoeft alleen de kap maar aan te passen volgens mij.
Ik hoop dat Marklin hier een hobby uitvoering met sound van maakt, dan heeft hij een advies prijs rond de ? 180.00
Op een beurs zie je ze dan rond de ? 150.00 op de plank liggen.
Ondanks dat ik er nog even aan moet wennen denk ik wel deze loc te kopen, eerst maar eens een paar keer in het echt zien rijden.
Mvg,
Peter Degeluidsman.
Hoi Peter,
Dat zou een leuk model zijn voor het jubileum van de NS dit jaar :D
Of ze dat gaan redden daar in Göppingen...........dat zal een andere kwestie zijn ;)
M.v.g.
Hans V200.0
Ik zie Piko misschien ook nog wel met de NS loc uitkomen.
Zou niet verkeerd zijn.
Gr. Charlie
Het is toch gewoon een kleurvariant op de 186 (met 4 pantografen)? Zowel Marklin als Piko leveren toch bijvoorbeeld de 28 (angel trains), dan moet deze lok geen probleem zijn! Beetje vlotte fabrikant moet deze lok toch voor de kerst in de winkel kunnen hebben liggen!
En ja, ik ga er dan een halen!
Hier ook hoor Frank..... :thumbup:
Mvg: Alex
Van "Op De Rails".
(https://files.3rail.nl/tinypic/2pzh1c4.jpg)
(https://files.3rail.nl/tinypic/34zeovt.jpg)
Gr, Ben.
Als Märklin hem gaat uitgeven dan is de kans groot dat hij hier ook zijn rondjes gaat rijden. :P
Hoop stilletjes op een ACME versie. M'n laatste Traxx is goed bevallen (klik) (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49507.0). :thumbup:
Gr, Ben.
Doe maar een ACME inderdaad :)
Die aankomst op de Watergraafsmeer van 18:35 die Spoorman vermelde kan aardig uitkomen, toen kwam ie namelijk binnen op de WGM waarschijnlijk met de stam die eerder hier op de foto van Lunetten stond.
1e foto is een beetje heel erg donker i.v.m. het tegenlicht maar ik had niet meer tijd om een betere te maken.
En de 2e foto is van wat er uiteindelijk achter of voor komt te hangen als het goed is.
Citaat van: Wim op woensdag 13 augustus 2014, 10:14:59
Ik denk dat Bart al aan het spuiten is... :P :D
Hoi
Dan had ik hem anderhalve week geleden al gehad. >:-D
Maar nee, ik voel geen enkele behoefte om het apparaat in model te gaan omzetten. :D
Bart
Citaat van: Thetor op woensdag 13 augustus 2014, 21:42:21
Die aankomst op de Watergraafsmeer van 18:35 die Spoorman vermelde kan aardig uitkomen
Van Somda, kennelijk is er genoeg getest:
"De op donderdag en vrijdag geplande ritten zijn gecanceld."
Gr, Ben.
Tussen 10.07 en 10.22 heb ik hem niet bij sloterdijk gezien, helaas. Maar ik hoef morgen de camera dus ook niet mee te nemen. :(
Wel mooi om te zien dat het bij een V250 jaaaaren duurt om dat ding fatsoenlijk te laten rijden, terwijl een Traxx van Bombardier er drie dagen voor nodig heeft.
Volgende week in de dienst? ;-) >:-D
Het is nogal een verschil of je het over een volledig nieuw ontworpen treinstel hebt, of over een lok waar er al een veelvoud van gebouwd zijn allang rondrijden in NL en dus allang toegelaten zijn.
De NSR Traxx afnameritten zijn gepland op dinsdagen (Dvge) en woensdagen (Tb). Vanmorgen is de 186 001 in de HSL loods Wgm officieel aan NSR overgedragen d.m.v. ondertekening van de protocollen.
Indien de afnameritten op di en woe niet goed zijn verlopen is er nog een reservedag, nl.op donderdag.
Tilburg 21-7 21-8 , omlopen om kop te maken.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,srzBvwnZbpFyJP7Lqh5ctFkKNMGmK1oW8mMjJ9lLUZ7E=/http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/fcOwCh.jpg) (https://imageshack.com/i/idfcOwChj)
Even later schoof er een zusje voor.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sZABUxeMPooVK_tMtQdVpf-0lBIok3KVl36puqBiBhIU=/http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/908/pyiBhx.jpg) (https://imageshack.com/i/p8pyiBhxj)
Gr, Ben.
Mooie foto's Ben! Ik zag hem dinsdag rond 13.15 op Sloterdijk, richting CS. Helaas had ik geen camera mee.... :-(
Nummer twee is blijkbaar ook al onderweg.
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10411150_705435229506126_7171243047724989917_n.jpg?oh=07ded6e3b3fbf98e279497b02c9c63bb&oe=54722607)
©RailColor (http://www.facebook.com/railcolor?fref=photo)
Gr. Charlie
:D
Nu nog in H0
Ik begin hem steeds mooier te vinden :)
Mvg,
Peter Degeluidsman.
Het begint al wat te wennen, zo'n kanarie gele 186er met intercity blauwe banen, waar niks nieuws aan is, want de hondekoppen reden als eerste in de jaren 70 met deze kleurstelling.
Tot nu toe hadden alle NS locs een bouwserie nummer, weet iemand of deze loc nog een NS nummer krijgt?
Er werd hier eerder al over 1900 gesproken, maar dat was meer een verzinsel van Piko.
Op het Spoorforum is de lok ook een gewild foto object. Daar gaat het wat rare vormen aannemen: zelfs een bordje wat gewoon langs de baan hoort te staan wordt weggefotoshopt. :O
http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=6612&hilit=186+001
Rare jongens die spotters. Nog effe en de portalen moeten ook wijken. :D
Gr, Ben.
Maakt niet uit Ben , die komen op mijn baan ook niet voor....... :D :D :D
Mvg: Alex
De 186 002 is inmiddels ook gearriveerd in Nederland:
(https://farm4.staticflickr.com/3864/15027372141_9181e83214_b.jpg) (https://flic.kr/p/oTVdc8)
NS 186 002 te Eempolder (https://flic.kr/p/oTVdc8) by MyronvRuijven (https://www.flickr.com/people/92310934@N06/), on Flickr
Groet, Myron
Schitterende foto Myron. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Doe mij maar gewoon een 1600 hoor..
#4 op Kassel, nog 15 te gaan. :)
(https://farm6.staticflickr.com/5596/14963332508_13bf89726a_c.jpg) (https://flic.kr/p/oNfZrw)
NS 186 004 - Kassel (https://flic.kr/p/oNfZrw) by leuchtmittelausfall (https://www.flickr.com/people/78775421@N02/), on Flickr
Gr, Ben.
Laat die 1:87 maar komen!
Een groot ns logo op de zijkant zou hem niet misstaan denk ik zo
Roy
1600 beste (jonge?) mede-forummers is ook een franse kloon dus "what's new"?
Zouden we eindelijk dan "borderless" naar bv. Berlijn kunnen of is deze loc daar niet voor bedoeld?
Oh nee het is pas 2014, dat zal voor 2030 wel niet het geval zijn.
En ja Roy, de loc schreeuwt om een grote vishaken, dit is zo aarzelend dat het net is alsof men nog van de loc af wil indien nodig.
Ach ja toevallig gaat de 1e Fyra vandaag retour he.. :D
Deze loc is niet bedoeld voor de IC Berlijn. Echter is dat allemaal mogelijk hoor. Deze serie loc's hebben een pakket dat het mogelijk maakt om zowel in Nederland, België, Oostenrijk en Duitsland te rijden.
Weet niet wat ik precies uit je bericht moet halen, maar het is al jaren mogelijk om met één loc van Nederland naar bijvoorbeeld Melzo, onder de rook van Milaan te rijden, zonder ook maar ergens van loc te hoeven wisselen. Containershuttles rijden uit Rotterdam in één ruk en met een loc door naar Poznan, Praag, Verona, Novara, Frenkendorf etc..
Volg hier de status van de te leveren locs. ==> Klik (http://www.railcolor.net/index.php?nav=1411277&lang=1).
En wat varianten op de huidige kleurstelling:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sU9ehcVTyXBgU_WaQVmxg7ExwMd3LxjZpY1HfOxxmk08=/http://www.railcolor.net/imgs/content/impression_nstraxxalt.jpg)
Bron: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1411277&lang=1
Dewey, dat weet ik allemaal ook wel....ik had nog wat meer :D :D :D :D moeten plaatsen.
Raar eigenlijk dat containershuttles al in 1 ruk doorrijden en in Bad Bentheim nog steeds locs gewisseld worden voor een IC-verbinding. Alle romantiek die daar bij hoort ten spijt.
Goh Kappa wat gaan die ontwikkelingen toch snel tegenwoordig he, je zet iets op het forum en een uurtje later is het al zover :o)
Ad, ik zou het registreren als ik jou was. Voordat NS Marketing er met je idee vandoor gaat! :D
En nu het blauw nog omspuiten naar ns-grijs, en klaar issie.
Roy
eens met beide:
- groot logo (ipv 2 kleintjes)
- laat maar in h0 komen. Als er straks beurs is in houten (okt zou nog te vroeg zijn, maar daarna zou wel fijn zijn).
groeten,
willem
Citaat van: Kappa op zondag 07 september 2014, 21:59:27
En wat varianten op de huidige kleurstelling:
helaas werkt bij mij de 'waardeer bericht' knop niet. Dan maar zo, met verwijzing naar dat grote logo.
Vandaag stond de 002 achter m'n moestuin (net geen camera mee, natuurlijk)
Wie gaat er nou ook zonder camera naar z'n moestuin?
Zeker als er spoor achter ligt. :P
Citaat van: frenkievee op zondag 07 september 2014, 22:24:21
Ad, ik zou het registreren als ik jou was. Voordat NS Marketing er met je idee vandoor gaat! :D
Het is niet mijn idee hoor, ik kwam het al surfend tegen. ;)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s8Iu5hHuQ5t1aGipAzRjhODYhOFeVnEFI1Z0N9msQEIs=/http://i1359.photobucket.com/albums/q796/Admburgh/N-SpoorEvent 2014/IMG_5160_zpsf5434f39.jpg).
Admburgh
Gr, Ben.
Staat niet slecht deze loc mag op mijn baan ook wel zijn rondjes rijden hoor. :thumbup:
't Is een schaal 1:160 (spoor N) loc... ;)
Bedankt Wim ik zag het niet was verblind door de schoonheid van de loc. ;)
Goeiedag Nobody, ik heb een vraagje, hoe doe je die stoomtrein daarbeneden? Groetjes Robbe ;)
link van Foto, formaat 800 x 80 pixels, in handtekening van m'n profiel.
Citaat van: RobbeCTreinen op donderdag 25 september 2014, 17:20:08
Goeiedag Nobody, ik heb een vraagje, hoe doe je die stoomtrein daarbeneden? Groetjes Robbe ;)
Ik heb gemerkt dat je er uit bent.
Graag gedaan hoor :important:
En bedankt voor je bedankje... ;) 8o
He Ben,
hoe kom je daar aan? dat prachtige model. 'k zou je nog bijna gaan benijden. Is die in de handel of is dit eigen produktie?
(en is dit in h0 ook mogelijk?)
:-)
groet,
willem
Willem,
Ik heb 'm niet zelf, zal wel eigen productie zijn.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,skEOLA3HeBz5MODTmhxg2wk4FS_NnRxDIsgxi-wGPojU=/http://i1359.photobucket.com/albums/q796/Admburgh/N-SpoorEvent 2014/IMG_5159_zps98956b1b.jpg) (http://s1359.photobucket.com/user/Admburgh/media/N-SpoorEvent%202014/IMG_5159_zps98956b1b.jpg.html)
Admburgh
Gr, Ben.
Poki's: :)
http://www.bentinkmodelspoor.nl/elektrische-locomotieven/27062-ns-traxx-e186-gelijkstroom-prijs-nnb.html
http://www.bentinkmodelspoor.nl/elektrische-locomotieven/27063-ns-traxx-e186-wisselstroom-prijs-nnb.html
Gr, Ben.
Yes, ACME stapt er in. :thumbup:
(https://files.3rail.nl/tinypic/igyzwl.jpg)
Gr, Ben.
Dat hij er gaat komen is dus zo goed als zeker, ben wel benieuwd bij hoeveel stuks piko gaat produceren.
Mvg,
Peter Degeluidsman.
Citaat van: Spoorman op vrijdag 26 september 2014, 14:48:25
Yes, ACME stapt er in
Je houdt ons wel op de hoogte he Ben, over wanneer en waar te bestellen?
Guus
Een beetje winkel levert ACME. De mijne zal van MTE komen, daar kun je al wel bestellen. Maar het zal nog wel effe duren.
De uitvoering zal hetzelfde zijn als de BLS 186, KLIK (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49507.0), met denk ik een prijs rond de ?210 - ?215 (?) voor een DC versie.
Gr, Ben.
Dan wordt de AC versie dus alleen nog maar duurder. Denk dat de meeste dan simpelweg op een modelletje van M* wachten. Ook al is de lok nog niet aangekondigd, het is gewoon een zekerheidje dat die gaat komen. Een kleurvariant is relatief eenvoudig uit te brengen.
Als M* slim is brengen ze hem snel uit, dat betekend gewoon meer afzet. Ik hoop dat ze dat inzien. Lijkt me niet dat hier 8 maanden voorbereiding voor nodig zijn, ik zeg nu aankondigen en met de kerst in de schappen! Kijken of ze een beetje snel kunnen zijn bij M*. Ze willen tenslotte overleven in de huidige markt, en kleurvarianten bij het grootspoor zijn aan de orde van de dag, dus M* zou daar in mee moeten gaan lijkt me.
Mooie loc. Leuk zo'n nieuwe verschijning.
Het enige dat ik echt een vreemde ontwerpbeslissing vind is het grijze vlak boven de blauwe band! Het haalt compleet de lijn uit het design.
Jullie zullen wel denken dat ik overdrijf, maar ik vind het echt storend, nog los van het feit dat (deze) grijs en blauw geen kleuren zijn die mooi bij elkaar staan.
Wellicht heeft dat iets te maken met de lopendeband productie en de eisen voor snelle aflevering, maar toch. Met een kleine ingreep was naar mijn mening deze optische fout voorkomen, bijvoorbeeld met een klein geel biesje ertussen, zoals ook de rijtuigen hebben. Of een lichtere kleur grijs.
Zie hieronder. Een vlugge bewerking van een geleende (sorry) foto. ;)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sOTcS_t2EaBTrFaONkiqLW53ZlIYPUfw7d4C6U6Qs5qI=/http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/538/kpE9lA.jpg) (http://imageshack.com/f/eykpE9lAj)
Die grijze rand is onderdeel van de dakconstructie van modules van de elektrische installatie van de loc.
Volgens mij worden die bij geen enkele Traxx loc in kleur gespoten.
Bij het geel valt dit natuurlijk wel meer op.
Citaat van: Bassie op zaterdag 27 september 2014, 09:41:47
Dan wordt de AC versie dus alleen nog maar duurder. Denk dat de meeste dan simpelweg op een modelletje van M* wachten. Ook al is de lok nog niet aangekondigd, het is gewoon een zekerheidje dat die gaat komen. Een kleurvariant is relatief eenvoudig uit te brengen.
Als M* slim is brengen ze hem snel uit, dat betekend gewoon meer afzet. Ik hoop dat ze dat inzien. Lijkt me niet dat hier 8 maanden voorbereiding voor nodig zijn, ik zeg nu aankondigen en met de kerst in de schappen! Kijken of ze een beetje snel kunnen zijn bij M*. Ze willen tenslotte overleven in de huidige markt, en kleurvarianten bij het grootspoor zijn aan de orde van de dag, dus M* zou daar in mee moeten gaan lijkt me.
dat klopt wat mij betreft. met een richtprijs van EUR 100 a 125 (hooguit). dat lijkt me prima.
En inderdaad zo'n beetje mid-december leverbaar. ik verheug me erop.
Of als set met bijv.5 buurlandrijtuigen, die in werkelijkheid ook ingezet worden. ik droom al een beetje vooruit. Toegegeven!
groet,
willem
Marklin komt met een soort gelijke loc uit full sound voor ? 170.00, volgens mij alleen een andere kap spuiten en hij kan zo verkocht worden.
Ik kijk de kat nog even uit de boom welk merk van dit model ik zal aanschaffen, dat hij er komt is zeker :)
Mvg,
Peter Degeluidsman.
Volgens mij is de 186 van M uit de hobbyreeks. Die haalt het qua detaillering niet bij de acme uit de link van Ben. Maar laten we hopen op veel keuze,
Guus
Afgelopen woensdagavond op het perron op Amsterdam CS zie ik een testtrein op me afkomen.
Snel mijn telefoon gepakt, al geeft mijn lumina een mindere kwaliteit :(
(https://lh6.googleusercontent.com/-Vg6jqVY4Q-I/VCcQ1k4TZvI/AAAAAAAADpM/v5GpJ7QHrmw/w800-h448-no/WP_20140924_001%281%29.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-E724Mc1fpDE/VCcQ2cmzGbI/AAAAAAAADpU/Ro1q8UX_HzQ/w800-h448-no/WP_20140924_002%281%29.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-Di_DORb5SRo/VCcQ4ebfYII/AAAAAAAADpo/mOqKYgOTwIw/w800-h448-no/WP_20140924_004%281%29.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-4kMu6g7jMlw/VCcQ833m_ZI/AAAAAAAADqM/RU7GOlESS9Q/w800-h448-no/WP_20140924_006%282%29.jpg)
Naast kansen voor nieuwe locmodellen ook kansen voor varianten op wagons.
Groet,
Erik
Citaat van: Guus op zaterdag 27 september 2014, 20:47:31
Volgens mij is de 186 van M uit de hobbyreeks. Die haalt het qua detaillering niet bij de acme uit de link van Ben. Maar laten we hopen op veel keuze,
Zo is het. Je krijgt dan tevens een matige FX Motorola decoder waar je en een wegwerp motor. Maar als je daar happy mee bent prima. De ACME lok gaat toch wel verkopen omdat die in een ander segment zit.
Als Marklin instapt zullen ze Piko voor moeten blijven wat ze denk ik niet gaat lukken maar wie weet.
Gr, Ben.
Märklin (H0 - Art.Nr. 37465 ) heeft al een lok met kunststof kap die zo voor een BR 186 door kan gaan, maar een ander nummer heeft.
De kap is ook van Trix geleend, en ik heb hem in Nürnberg bij een handelaar zien staan.
Hij is wel beter gedetailleerd dan de hobbyreeks, maar nog niet net je van het.
Zie hier het model wat ik bedoel. (http://www.maerklin.de/de/service/suche/details.html?page=6&perpage=10&level1=2341&level2=2346&art_nr=37465&search=1&era=0&gaugechoice=0&groupchoice=0&subgroupchoice=0&catalogue=1420&features=0&searchtext=&backlink=%2Fwww.maerklin.de%2Fde%2Fservice%2Fsuche%2Fproduktsuche.html)
M.v.g.
Hans V200.0
Deze kap mist ook twee pantograven Hans,
Het moet toch een koud kunstje zijn de loc snel te ontwikkelen en uit te brengen.
Mvg,
Peter Degeluidsman.
Hoi Peter,
Die plaats je er zo bovenop hoor en wel met enge aanpassing :D
De kap is van kunststof, dus lijkt me dat in fabricage geen problemen op te leveren.
M.v.g.
Hans V200.0
Denk het niet. Andere dakopbouw.
Maakt niet uit Wijbe, kinderhand is snel gevuld. :D
Maar meer serieus: het op de markt zetten van een nieuwe lok ongeacht het merk is niet iets wat je effe in een paar weken doet. Daar komt echt wel wat bij kijken.
Gr, Ben.
(https://files.3rail.nl/tinypic/2m7bwpc.jpg)
LsModels.com
Q1-2015 beschikbaar (zeggen ze).
Gr, Ben.
Citaat van: Spoorman op vrijdag 26 september 2014, 07:20:32
Willem,
Ik heb 'm niet zelf, zal wel eigen productie zijn.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,skEOLA3HeBz5MODTmhxg2wk4FS_NnRxDIsgxi-wGPojU=/http://i1359.photobucket.com/albums/q796/Admburgh/N-SpoorEvent 2014/IMG_5159_zps98956b1b.jpg) (http://s1359.photobucket.com/user/Admburgh/media/N-SpoorEvent%202014/IMG_5159_zps98956b1b.jpg.html)
Admburgh
Gr, Ben.
Heb hem zondag op de beurs in Dordrecht zien staan, in N.
De lok is van een kleinserie fabrikant Bisschop Modelbouw.
Gr, Ben.
Ik struikelde net over dit topic, maar deze jongen laat dit model aan zich voorbij gaan, ik vind hem echt foeilelijk.....
Lelijk of niet...
Piko komt er definitief mee,
met een expert versie,
zullen ze sowieso een hele hoop mensen blij mee maken :)
bron: Grootendorst Woerden
dus naast LSModels en A.C.M.E.
nu al een derde fabrikant :thumbup:
Dat wisten we al een paar dagen. :)
Gr, Ben.
Smaken verschillen gelukkig maar ik vindt hem prachtig. :P
@Robbie: de lok gaat zoals ik het begrijp uiteindelijk op de drie IC 32x p/d diensten rijden. Pas vanaf 2121 is er 200 km/hr materieel.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sSGf-cZbnruLEf47YKYxGthKyeGV6hqYa0QSb7i5whic=/http://beheer.treinreiziger.nl/userfiles/image/artikel//origineel/Fyraalternatief1.jpg)
Gr, Ben.
Citaat van: Spoorman op vrijdag 03 oktober 2014, 20:19:04
Pas vanaf 2121 is er 200 km/hr materieel.
Dan moeten we nog heel lang wachten tot het een beetje snel gaat rijden.... >:-D
Ik vind hem prachtig en heb hem alvast gereserveerd O:-D
ACME heeft eind 2014-begin 2015 staan dacht ik
Inderdaad vreemd dat ze treinen aanschaffen die maar 160 km/h kunnen, waarschijnlijk alleen omdat die ICRm rijtuigen maar 160 km/h aankunnen.
En zowaar al te spotten op de HSL zag ik in week 40.
Zie ook steeds meer blauw-gele NS-huisstijl-rijtuigen opgenomen in de IC-direct?
Gaat de rood/grijze /witte(Fyra)kleurstelling opgegeven worden.
Dat vind ik dan jammer want het staat de rijtuigen goed.
En neem aan dat dit het einde gaat vormen van de rode Traxx?
Of loopt dit leasecontract nog even door?
Nu Marklin nog..............
Ik wil hem ik wil hem ik wil hem.
Andre
Er doen sterke geruchten de ronde dat ook Märklin deze loc gaat uitbrengen. :?
Glazenbol idee is dat :D
Dan heb je misschien ook wel een bron vermelding voor ons ?
Mvg Jan .
Citaat van: brund55 op dinsdag 07 oktober 2014, 22:51:34
Er doen sterke geruchten de ronde dat ook Märklin deze loc gaat uitbrengen. :?
Dat zou ik wel erg leuk vinden. Heb je, inderdaad, een bron?
Andre
Dit soort locs is de reden dat ik niet makkelijk NS zal rijden in de tijd dat het geel de treinen ging verpesten (over "smaken verschillen" gesproken ...). De DB hield het destijds heel wat smaakvoller met de blauw/beige kleurstelling, maar dat was wel een van de redenen om me tot TP III materieel te beperken.
Het heeft inderdaad iets weg van de kleurstelling van de ICM.
Zou deze trein op termijn de 1700 serie kunnen vervangen?
Citaat van: brund55 op dinsdag 07 oktober 2014, 22:51:34
Er doen sterke geruchten de ronde dat ook Märklin deze loc gaat uitbrengen. :?
Ja en ook Lego. :thumbup: :thumbup:
(https://files.3rail.nl/tinypic/2z83okz.jpg)
Gr, Ben.
Als je gps op km/h is ingesteld kan de de conducteur dat wel bestrijden want dan hebben ze ongeveer 125 mph gereden.
In Amerika werken ze met mijlen ipv kilometers.
Ze hebben echt geen 200 mph hebben gereden.
http://sv.wikipedia.org/wiki/AEM-7
Zijn we inmiddels niet een beetje offtopic aan het sporen heren? :offtopic:
Nee voorlopig zit tempo 200 er nog niet in, maar dat wisten we al langer.
Hoeveel exemplaren staan er trouwens op stapel van deze nieuwe NS-loc?
Ach bereken de afstand eens. Haal daar optrekken en afremmen vanaf. Heb je dan nog wat aan die 200 km/uur? ;)
Ach, zo langzamerhand staat HSL voor Halve Snelheids Lijn :D
Citaat van: Baanloos op donderdag 09 oktober 2014, 22:19:04
Hoeveel exemplaren staan er trouwens op stapel van deze nieuwe NS-loc?
Er zijn er 19 besteld, inmiddels zijn er al 6 afgeleverd ;)
Net zoals de Betuwelijn... ;)
zelfs de viool van de kat kan er niks mee :-)
Citaat van: robbie103 op vrijdag 10 oktober 2014, 00:11:51
Dus die HSL is voor de kat z'n viool aangelegd ???
Nee, daar rijden treinen over, evenals op de Betuweroute.
De aanleg van beiden heeft veel centjes gekost. Of het rendeert weet ik niet want ik heb er geen verstand van. Het zijn infrastructuren die mede de economie vooruit helpen en werkgelegenheid scheppen.
Gr, Ben.
Inmiddels staat de 7e loc van de 19 locs bij Bad Bentheim te wachten tot hij morgen de grens over mag richting Watergraafsmeer!
Wanstaltige Fyra-treinstellen weg, locs ervoor terug.
Tsja, t'zijn geen HSL-locs maar alla, het locomotievenpark van ons aller NS groeit weer.
Waarom er dan tot in het volgende decennium niet met minimaal tempo 200 gereden kan worden begrijp ik dan niet helemaal.
De infra ligt er en kan je dan echt geen gerenommeerde fabrikant vinden die zo'n loc kan leveren?
Is dit nou onwil, of is NS zo ingeperkt door de overheid dat het allemaal met regeltjes moet.
Aanbesteding, specifieke materiaal-eisen. enz.
Maar goed genoeg gemijmerd, als deze locserie compleet is, gaan de rode Traxxen (leaselocs toch?) dan verdwijnen?
Deze week is de 186-008 ook al in ons land gearriveerd, gaat nu nog sneller, was elke maandag. Hoge urgentie? :P
Gewoon een snelle leverancier.
Citaat van: Baanloos op dinsdag 14 oktober 2014, 22:30:34
Maar goed genoeg gemijmerd, als deze locserie compleet is, gaan de rode Traxxen (leaselocs toch?) dan verdwijnen?
Aldus Rail Magazine op facebook worden deze naar Duitsland gebracht en in de nieuwe geel/blauwe kleurstelling gespoten.
KLIK (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=586523278120612&id=268960009876942)
Beetje vreemd bericht........ en wel hierom. Er worden 19 Nieuwe!! Loc's geleverd vanuit Bombardier in Kassel. Deze nieuwe loc's zijn speciaal voor de Amsterdam-Rotterdam-Breda (Ehv) relatie die het volgend jaar opgestart wordt. Dit worden weer trek-duw treinen, want men is druk bezig de stuurstandrijtuigen weer in orde te maken. Aangezien e op dit moment heel veel rijtuigen tegelijk in behandeling zijn, zou het nog wel eens kunnen zijn dat per ingang van de winterdienstregeling, maar zo geen zuurstoktreinen meer rijden op de HSL en alles ineen klap keurig geelblauw is. Doe er je voordeel mee. Als er meer locs van deze 186 serie naar geel/blauw omgezet worden dan heeft NS vast plannen voor een uitbreiding van de HSL-activiteiten via Noorderkempen (wat in de planning staat voor eind 2015) Allemaal geruchten misschien, maar misschien wordt dat stukje dan ook gereden door geel/blauw spul. Als de 186-114 inderdaad geel terugkomt naar Nederland, ben ik heel benieuwd wat voor nummer er op zal staan. Deze loc hoort nu toe aan een leasemij die hem verhuurt aan de NS voor de IC-Direct.
Men blijft roepen dat België de locs voor de benelux zal blijven leveren, maar met het vrijkomen van de serie 186-1?? blijft dat maar de vraag. Feit is we dat er alom verwarring is over de binnenlandse en de buitenlandse Beneluxtrein, want als ze beide bij toeval aan hetzelfde perron in Schiphol staan, kun je het alleen maar aan de loc zien.
In het verleden was de Beneluxserie opgebouwd uit 12 treinstellen waarvan er vier door NS en de andere acht door de NMBS werden geleverd.
grt, JW
In het verleden was de Beneluxserie opgebouwd uit 12 treinstellen waarvan er vier door NS en de andere acht door de NMBS werden geleverd.
Helaas Armsein,
je zit er naast. Er waren 8 stellen van de NS (nrs 1201 t/m 1208) en 4 van de NMBS (nrs 220.901 t/m 220.904). De reden was toen, 2/3 van het traject is Nederlands en 1/3 deel Belgisch. (ook wel materieel 56 genoemd)
Groet
Niek
Ook goed Niek, zat wel aardig in de richting :D. Overigens, het materieel is in 56 gebouwd en staat te boek als mat 57 (toen in dienst gekomen). Het geeft wel mooi de verdeling aan van de zaken. Ik weet niet of er nieuwe afspraken gemaakt zijn toen men de oude Benelux voor de Fyra inruilde, want nu rijden die treinen met Nederlands materieel en Belgische loc's. En dat is meer dat ik me af zat te vragen of die omgebouwde/om te bouwen 186-114 daar dan ook gaat rijden. De nieuwe serie die er nu aan komt, heeft op de zijkant een doorgestreept B en en doorgetreepte D staan. Misschien wel handig om te weten dat er anderhalve week? geleden een in België is beland voor testritten aldaar. Het verhaal vertelde niet of dit uitsluitend ERTMS testen waren of dat er ook zelf gereden is.
Grt, JW
Nou, met dit nieuwsbericht kun je zien dt ik niet ver bezijden de waarheid zat. Vanaf 2016 rijdt men dus deels over HSL en deels gewoon spoor met de Benelux. Doe Er Uw Voordeel Mee!
linkje HLN BE (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2124544/2014/11/18/Amsterdammer-rijdt-opnieuw-vanaf-14-december-en-stopt-ook-op-luchthaven.dhtml)
grt, JW
Ik heb deze nieuwe ns loc gereserveert bij mijn dealer.
Dan weet ik zeker dat ik hem heb.
Ik heb de piko versie bestelt omdat ik op marklin rij.
De fotos die ik heb gezien van de piko model komen aardig overeen met de werkelijkheid.
Krijg vanzelf bericht als hij binnen is.
Citaat van: pukkie op zondag 23 november 2014, 08:52:49
De fotos die ik heb gezien van de piko model komen aardig overeen met de werkelijkheid.
Er zijn nog geen foto's dus ik ben wel erg benieuwd wat je gezien hebt. :D
Gr, Ben.
@ spoorman.
Het waren exclusieve fotos van de dealer.
Geloof me.
Komt goed overeen met de werkelijkheid.
De ontwikkelingen voor het HSL- en Beneluxvervoer zijn allang bekend dus er hoeft echt geen sprake van verwondering te zijn.
De Benelux blijft rijden met NMBS-loc en getrokken ICR, over de HSL gaan de beide soorten NS-Traxx rijden, uiteindelijk allemaal in het geel en als trekduw. Maar alleeb in Nederland dus. Een van de treinseries Amsterdam-Rotterdam krijgt aan beide kanten een loc. De eerste stuurstanden stromen volgende maand in, maar eerst als gewoon getrokken rijtuig.
Citaat van: Baanloos op dinsdag 14 oktober 2014, 22:30:34
...Waarom er dan tot in het volgende decennium niet met minimaal tempo 200 gereden kan worden begrijp ik dan niet helemaal.
De infra ligt er...
Er zijn 2 stukken spoor in Nederland waar je 200 kan rijden. Dat is de Hanzelijn (van voorbij Lelystad tot voor de brug over de IJssel...) en de HSL. Er zijn (in ieder geval) slechts 2 stukken waar je 160 kan en mag: dat is Eindhoven Budel (waar je dat 30 jaar geleden al kon, en ook door NS gedaan is!!) en De uitbreiding van het nu 4 sporige Amsterdam-Utrecht.
Het heeft dan weinig zin allemaal nieuw materieel aan te schaffen als de infrastructuur er nog zeker 20 jaar domweg niet geschikt voor is. Want voorwaarde voor >160 rijden: aan passingen aan de bovenleiding en ALLE overwegen eruit...
Na de testen op Eindhoven Budel is al het materieel van NS geschikt gemaakt en gekocht om 160 km/u te rijden. Maar in 30 jaar tijd is er dus nauwelijks een kilometer spoor bijgekomen, ook niet op de drukste trajecten, waar je dat kan. Dus rijdt NS al 30 jaar met materieel dat 160 kan... Voor niets dus...
Ik hoop dat wat helpt in het beeld over hoe hard we kunnen rijden in Nederland...
Citaat van: pukkie op zondag 23 november 2014, 09:45:59
@ spoorman.
Geloof me.
Ik geloof er niets van. Je hebt vast deze gezien. ;)
(https://farm4.staticflickr.com/3726/11194222054_c81e387253_b.jpg)
BNLSGr, Ben.
Citaat van: pukkie op zondag 23 november 2014, 08:52:49
Ik heb de piko versie bestelt omdat ik op marklin rij.
Die van A.C.M.E. is ook marklin te krijgen ;)
Naar mijn mening is die ook nog is realistischer dan die van piko
@ spoorman.
Ik heb de ns 186-001 gezien.
Niet de 1900 serie.
Ik ga verder niet op de discussie in.
Grappig want Piko komt met de 186 002. :-*
JA OOK GOED
DIE HEB IK BESTELT
Piko 186 002 ===> klik (http://mchminiatuurnieuws.punt.nl/content/2014/10/Piko-NS-186-TRAXX-de-bestelnummers)
Hoi Pukkie,
Klein detail:
Je hebt hem besteld.
Goede actie trouwens, de Piko gaat hier ook komen, maar van bestellen houd ik niet zo, ik wil hem gewoon in de winkel kunnen halen.
Met vriendelijke groet
Frank
Zal wel Neder-Saksisch dialect zijn...
@ nobody.
Dat is hem.
Die heb ik bestelt.
@frank103
ik wou graag de eerste zijn binnen de vereniging.
Van marklin is nog maar de vraag of hun dit model uitbrengen dus heb ik een piko bestelt
Ik rij alleen ns en wou dit model zowiezo.
Citaat van: Spoorman op vrijdag 10 oktober 2014, 06:45:48
De aanleg van beiden heeft veel centjes gekost. Of het rendeert weet ik niet want ik heb er geen verstand van. Het zijn infrastructuren die mede de economie vooruit helpen en werkgelegenheid scheppen.
Gr, Ben.
Volgens die Keynesiaanse-redenatie kun je werklozen op het strand van Scheveningen een schepje geven en een deel daarvan gaten laten graven en een ander deel de gaten weer dichten. Levert ook werkgelegenheid op, wat dan de economie vooruit helpt.
Dat is voorbehouden aan onze oosterburen Basjuh. :)
Gr, Ben.
Citaat van: Baanloos op dinsdag 14 oktober 2014, 22:30:34
Wanstaltige Fyra-treinstellen weg, locs ervoor terug.
Tsja, t'zijn geen HSL-locs maar alla, het locomotievenpark van ons aller NS groeit weer.
Waarom er dan tot in het volgende decennium niet met minimaal tempo 200 gereden kan worden begrijp ik dan niet helemaal.
De infra ligt er en kan je dan echt geen gerenommeerde fabrikant vinden die zo'n loc kan leveren?
Is dit nou onwil, of is NS zo ingeperkt door de overheid dat het allemaal met regeltjes moet.
Aanbesteding, specifieke materiaal-eisen. enz.
Vooral dat laatste ja. Een nieuwe serie, of des noods een bestaande serie, materieel moet een volledige toelating doorgaan. Er zijn wel rijtuigen die 200 mogen en in Nederland toegelaten zijn, maar die mogen daarmee nog niet de HSL op. Andersom zijn er eigenlijk geen locs toegelaten in Nederland die 200 halen. Om een compleet nieuw type loc toegelaten te krijgen, mag je toch wel rekenen op een jaar aan werk. En dan moet ie het liefst ook nog België in.
SNCF heeft TGV motorbakken over die eenvoudig naar 1500 volt kunnen worden omgebouwd (zit al 3000 in), maar dan kom je weer uit bij 2 punten: 1. Ze moeten toegelaten worden en 2. Ze hebben nog geen tussenrijtuigen, die dan ook eerst weer gebouwd moeten worden. Plus dat ze waarschijnlijk ook revisie nodig hebben, SNCF zet ze vast niet zomaar aan de kant. Edit: Dit dus (https://www.flickr.com/photos/kerryp28/14605233094)
Kortom, een lastig verhaal.
Nee de 1700 serie word niet vervangen. De NS gaat in de toekomst geen trek-duw meer inzetten waardoor de Ns geen loccen meer heeft.
Dit topic gaat juist over een lok die ook de 1700 gaat vervangen......
Gr, Ben.
Er valt niet zo veel te duwen of te trekken in de toekomst.....
De ic van Amsterdam naar Berlijn wordt vanaf 2017 door treinstellen gedaan klik (http://de.wikipedia.org/wiki/DB_ICx)
En tegen die tijd zullen die ICRm stellen wel terzijde gesteld worden of overgeheveld naar HSA denk ik.
Raar eigenlijk: een treinstel wat in potentie 250 kan rijden, over infra die daar niet geschikt voor is(!) Het stuk Bad Bentheim-Amsterdam in ieder geval niet. (en van Hannover tot Bad Bentheim mag het wel iets harder dan hier maar geen tempo 250.
Een HST in NL met infra die wel geschikt is voor hoge snelheden maar geen "geschikt" materieel tot na 2020(?!)
En meer gezegd dat voor relatief korte afstanden. Dus: deze serie had er eigenlijk nooit moeten komen, of pis ik nu wat al te veel azijn >:-D
Edit Herman05: Citaat van voorgaand bericht verwijderd
Ik lees eigenlijk nergens, dat die ook in Nederland zullen komen.
[citaat]
Es ist eine Zulassung für Deutschland und Österreich vorgesehen
Für die zweite Serie ist auch eine Zulassung für Frankreich, Luxemburg, Italien, Polen und Tschechien als Option vorgesehen.
[/citaat]
Maar over Nederland geen woord.
Gr. Charlie
Klopt, is ooit weer afgeblazen
Ik kan het fout hebben door dit:
CiteerNach der ursprünglichen Planung (Stand: Mai 2011) sollen die ersten ICx-Züge im Laufe des Jahres 2016 auf folgenden Linien eingesetzt werden:
Hamburg?Rhein/Ruhr?Rhein/Main?Süddeutschland
Berlin?Hannover?Amsterdam
Berlin?Kassel?Rhein/Main?Stuttgart?München
Berlin?Kassel?Rhein/Main?Basel
Bron: Wikipedia.orgMaar ik ga er niet van uit dat er na de 1700 nog een nieuwe komt......
Afgedankte Traxx misschien straks van de HSA :D
Citaat van: ernstcramer op zondag 23 november 2014, 10:54:29
Er zijn 2 stukken spoor in Nederland waar je 200 kan rijden. Dat is de Hanzelijn (van voorbij Lelystad tot voor de brug over de IJssel...) en de HSL. Er zijn (in ieder geval) slechts 2 stukken waar je 160 kan en mag: dat is Eindhoven Budel (waar je dat 30 jaar geleden al kon, en ook door NS gedaan is!!) en De uitbreiding van het nu 4 sporige Amsterdam-Utrecht.
Het heeft dan weinig zin allemaal nieuw materieel aan te schaffen als de infrastructuur er nog zeker 20 jaar domweg niet geschikt voor is. Want voorwaarde voor >160 rijden: aan passingen aan de bovenleiding en ALLE overwegen eruit...
Na de testen op Eindhoven Budel is al het materieel van NS geschikt gemaakt en gekocht om 160 km/u te rijden. Maar in 30 jaar tijd is er dus nauwelijks een kilometer spoor bijgekomen, ook niet op de drukste trajecten, waar je dat kan. Dus rijdt NS al 30 jaar met materieel dat 160 kan... Voor niets dus...
Ik hoop dat wat helpt in het beeld over hoe hard we kunnen rijden in Nederland...
Een kleine aanvulling en correctie op dit bericht. Het testbaanvak is niet Eindhoven - Budel , maar de snelheidsproeven worden al sinds jaar en dag in de Peel, tussen Deurne en Horst-Sevenum (baanvak Eindhoven - Venlo) gehouden. Daar zijn geen overwegen en is de bovenleiding aangepast.
Op de Schiphollijn tussen Leiden (Warmond) en Hoofddorp is de baanvaksnelheid 160 km/h en werd o.a. voor de Thalys en Beneluxtreinen gebruikt als inhaalsnelheid bij vertraging.
Groeten,
Roel
Toch nog wat azijn op deze zonnige zaterdag:
160km. in Duitsland reed men dat in de jaren 30 van de vorige eeuw al(!) Okay op kleine stukjes maar toch..
(Check E18/E19)
Is dat hele Prorail versus NS gedoe ontaard in heikneuteren in de polder.
Niet helemaal hun schuld dat moet ook gezegd.
Wat is de lol van sneller dan 160 km/hr in dit kleine landje?
Gr, Ben.
Nou, gewoon,
lekker scheuren... :P
In de toekomst misschien....
Het kan zeker aabtrekkelijker worden als de trein sneller gaat worden dan als je de auto pakt O:-D
Van deur tot deur vervoer is bij de spoorwegen geen sprake... ;)
Met andere woorden: Wanneer je op het perron van het bestemmingsstation staat, ben je nog lang niet daar waar je zijn wilt.
Citaat van: Spoorman op zaterdag 29 november 2014, 12:16:09
Wat is de lol van sneller dan 160 km/hr in dit kleine landje?
Voor afstanden binnen NL maakt het misschien niet zo veel uit simpelweg omdat ons land klein is. Als het om langere afstanden gaat, en dan praat je wat betreft NL al vrij snel over internationale routes, dan is een hogere snelheid wel zinvol omdat dan ook de tijdsbesparing belangrijk wordt.
Volgens mij hadden we de HSL, en tijdelijk de V250, omdat die dus deel uitmaakt van een internationale route. Hier op het forum wordt vaak alleen over het nederlandse deel van het trace gesproken, maar je moet het dus vanuit een internationaal perspectief zien.
Ik denk daarom dat de Thalys wel voordeel heeft van het nederlandse stuk HSL.
Citaat van: Bassie op zaterdag 29 november 2014, 15:27:06
Citaat van: Spoorman op zaterdag 29 november 2014, 12:16:09
Wat is de lol van sneller dan 160 km/hr in dit kleine landje?
Voor afstanden binnen NL maakt het misschien niet zo veel uit simpelweg omdat ons land klein is. Als het om langere afstanden gaat, en dan praat je wat betreft NL al vrij snel over internationale routes, dan is een hogere snelheid wel zinvol omdat dan ook de tijdsbesparing belangrijk wordt.
Ons landje wordt niet groter door internationale treinroutes.
Gr, Ben.
Citaat van: WouterMarklin op vrijdag 28 november 2014, 23:38:42
Maar ik ga er niet van uit dat er na de 1700 nog een nieuwe komt......
Afgedankte Traxx misschien straks van de HSA :D
Feitelijk gaan die Traxxen eigenlijk nu de 1700'en vervangen.
HSA bestaat eigenlijk al niet meer en alle treinen over de HSL gaan gewoon onder NS vlag rijden.
Al het ICR materieel zal verhuizen naar de HSL en Beneluxdienst en zal met de Traxxen gaan rijden.
Daarmee zijn de 1700 die de stammen nu trekken dus overbodig...
Citaat van: WouterMarklin op zaterdag 29 november 2014, 14:02:58
In de toekomst misschien....
Het kan zeker aabtrekkelijker worden als de trein sneller gaat worden dan als je de auto pakt O:-D
Weet je dat zeker?
Mijn auto brengt me van deur tot deur, daar kan de trein nooit aan tippen :P
Als ik dan al tijd bespaar, is dat vooral om de tijd met het overige openbaar vervoer te benutten, en wat is dan de winst?
Niks nakkes nada helaas :-)
M.v.g.
Hans V200.0
Dat beweerde ik, in iets andere bewoordingen, reeds. 8o
Citaat van: nobody op zaterdag 29 november 2014, 14:12:20
Van deur tot deur vervoer is bij de spoorwegen geen sprake... ;)
Met andere woorden: Wanneer je op het perron van het bestemmingsstation staat, ben je nog lang niet daar waar je zijn wilt.
Citaat van: Thom op zaterdag 29 november 2014, 21:54:27
Feitelijk gaan die Traxxen eigenlijk nu de 1700'en vervangen.
HSA bestaat eigenlijk al niet meer en alle treinen over de HSL gaan gewoon onder NS vlag rijden.
Al het ICR materieel zal verhuizen naar de HSL en Beneluxdienst en zal met de Traxxen gaan rijden.
Daarmee zijn de 1700 die de stammen nu trekken dus overbodig...
De intercity Den Haag - Eindhoven wordt vervangen door een Traxx en ICR materieel en gaat tussen Rotterdam en Breda via de HSL rijden.
ik vind net een link naar het märklin model van de NS 186:
http://www.marklin.nl/producten/nederlandse-modellen-1/2015/36622-elektrische-locomotief-ns-186-009
groet,
willem
ps.: hij heeft een MFX decoder. Is dat het type decoder dat niet tegen het omschakelen kan met de traditionele blauwe trafo (in analoog bedrijf) vanwege de te hoge overspanning?
Daar zou ik maar van uit gaan......
Een ¨nieuwe¨ trafo kost misschien 15 á 25 Euro, een schijntje vergeleken bij zo´n lok.
Om zeker te zijn hang je effe een multimeter aan die blauwe trafo (en verder niks) en roept de omschakelspanning op.
grv Huub
Willem
Er is een blauwe trafo uitvoering met een primaire spanning van 230. Heeft schuif connectoren voor de secundaire kant.
Een volledige Mfx zoals in deze loc ingebouwd. is gevoelig voor spanning piekjes welke de oudere blauwe trafo's genereren.
Cees
Inmiddels zijn alle 19 binnen in Nederland (althans de 16 en 17 zijn even op bezoek in Zürich)
Hier 186-019 te Hengelo.
(https://farm9.staticflickr.com/8644/16130273197_d05f1e0013_c.jpg) (https://flic.kr/p/qznSfz)
Hengelo 19-01-2015 (https://flic.kr/p/qznSfz) by Wouter de Rijk (https://www.flickr.com/people/124014436@N03/), on Flickr
De 19 staat deze week trouwens in het Spoorwegmuseum.
Citaat van: Wijbe op donderdag 05 februari 2015, 20:51:50
De 19 staat deze week trouwens in het Spoorwegmuseum.
Goh, wel heel snel voor een nieuwe loc.. >:-D
Dat ie in het spoorwegmuseum staat zal wel niet met de staat van de lok te maken hebben, maar meer met de commerciële insteek van het museum ;)
Nog een paar nachtjes slapen ( stuk of 200) dan komt Brawa d'r ook mee:
zip.. (http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomotiven/elektrolokomotiven/43940-traxx-ellok-br-186-ns.html)
Vind het geel lelijk. Sorry.
Op de foto van Brawa lijkt het geel net iets te licht... ik vind het ook niet echt mooi maar de details zijn wel schitterend! 8o
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 06 februari 2015, 12:05:32
Dat ie in het spoorwegmuseum staat zal wel niet met de staat van de lok te maken hebben, maar meer met de commerciële insteek van het museum ;)
Oude traditie schijnt het, nieuwe locs tentoonstellen :thumbup:
Citaat van: oetbeem op vrijdag 06 februari 2015, 15:57:50
Op de foto van Brawa lijkt het geel net iets te licht... ik vind het ook niet echt mooi maar de details zijn wel schitterend! 8o
Hoi Danny,
Brawa heeft een foutje gemaakt met de achtergrond, daar werken foto's van de oudere modellen wel een hoog OHHHH en AHHHH gehalte op, maar voor modernere lok's is dat echt niks :thumbdown:
Met een andere achtergrond komt dat geel ook anders over, en wie dat niet gelooft zal op een model van deze fabrikant kunnen wachten :D
M.v.g.
Hans V200.0
Een foto zegt niets over een correcte kleur............
Als ie vlak voor je neus staat dan kan je een redelijk oordeel geven, maar waarmee wil je
dan vergelijken? Een 1 : 1 lokkie ernaast? :D
Gr. Jan
Mot het wel in je woonkamer zijn Jan , buiten nu veel te koud om überhaupt goed te kunnen kijken zonder tranen in je ogen.... :D
Mvg: Alex
Wordt je er dan helemaal emotioneel van, Alex? :P
Heb je het door Ad.
Nu heb ik dat vaker hoor , ook elke keer als ik Jan zie krijg ik dat.....dat heeft dus weinig met de loc te maken , maar ik ben het ff kwijt... :D
Mvg: Alex
Citaat van: Wijbe op donderdag 05 februari 2015, 20:51:50
De 19 staat deze week trouwens in het Spoorwegmuseum.
Was dat ook niet ten behoeve van de officiële overhandiging aan de NS van de 19e en laatste loc?
Yup.
De EX-FYRA locs krijgen inmiddels hetzelfde jasje aangemeten en vandaag 7 maart kwam de 186119 in zijn nieuwe jasje retour naar Nederland, in dit geval in een goederentrein en over de Betuweroute!
FOTO (https://www.flickr.com/photos/florisleeuw/16557170158/)
Fraaie plaat Floris. De loc op de Kijfhoek: klik (https://www.facebook.com/railhobby/posts/951421714868457).
Groet,
Myron
Ach ja, 't is dat ik geen ns spaar, maar zo af en toe staan er drie geelblauwe (en soms grijze machines) op 't emplacement, waaronder vorige week deze:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,szhI-Injb4lzasbRgaHXDpcjfeAFYCukko8FQO84dtJU=/http://werthof.home.xs4all.nl/treintjes/009ns1.jpg)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s6MghthcF9Dur4K2_uu46PdRIMO2pMHrWWzDf9dKqqeA=/http://werthof.home.xs4all.nl/treintjes/009ns2.jpg)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sRd7ia8UtwT7QOtVKsE5daz-9yjaJf_iS7cof9vpWtRk=/http://werthof.home.xs4all.nl/treintjes/009ns3.jpg)
:thumbup: :thumbup:
Mvg,
Peter Degeluidsman
Jan Willem. :thumbup: :thumbup:
Ik kan niet wachten tot dat de Märklin uitvoering zijn rondjes rijd op mijn baantje.
Ik wacht met spanning af.
André