plan een baan met 3 verdiepingen met c rails . Heb onder het laagste verdiep een ringleiding aangelegd ( bruin, rood en geel ). Wil werken met op elk verdiep een booster ( transfo 32VA & delta f4 ). Hoe worden deze aangesloten? Ieder op een eigen stroomleiding ( rood ) en sleperwippers ( met gemeenschappelijke massa ) of volledig van elkaar gescheiden ook de massa?
De gele draden van wissels en seinen kunnen deze aangesloten worden op een aparte transfo ( L bus ) met gemeenschappelijke massa, b.v oude lichttransfo?
Werk analoog in schaduwstation met oude lichtseinen ( 7188 ) en schakelrails ( recup ).Loks rijden digitaal.( MS2 )
groetjes
Je hebt alleen de sleperwippers nodig.
De massa's mogen aan elkaar worden geknoopt.
Ik vraag me toch af hoe nodig die sleperwippers zijn
ik heb diverse treinen rijden met 5 personenwagons met onder wagon 2/3 en 5 een sleper die onderling met elkaar verbonden zijn
en ik gebruik twee verschillende stroomkringen.
nog nooit problemen gehad of is dit toeval?
Gr Ed
(https://files.3rail.nl/tinypic/2q8nj40.jpg)
Verzamelde info komt van Marklin en ESU.
Mvg,
Peter
Handig overzicht. Merci!
Interessant,
bedankt voor de vraag en vooral de antwoorden.
Dus volgens de tabel van Marklin door Peter gepost :
alle centrales ( ook MS2 ) met delta f4 ( 66045 ) als booster is midden scheiding nodig + sleperwip naar alle andere stroomkringen.
Dan moet ik op elk niveau een stroomdraad leggen gekoppeld aan een delta als booster voor stroomaansluiting voor rails op dat niveau.
De middenleiding zou dan geisoleerd worden en overbrugd met een sleperwip.
Massa worden aan elkaar verbonden
Gele draden van wissels c rails en seinen mogen samen aangesloten worden aan oude lichttransfo.
bedankt voor de informatie.
Als je het rijden alleen doet met de Delta boosters en dus de "stroom" van de centrale niet gebruikt, of er de wissels mee schakelt (in een aparte stroomkring), dan heb je die "sleperwip ondingen" niet nodig.
Groet, Anne W