Een tipje van de sluier waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest.
Citaat van: Veerman op maandag 04 februari 2013, 20:34:43
Een tipje van de sluier waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest.
Waarmee precies??? >:-D
Gr. René
Groooooots die baan en mooie ruimte :thumbup:
Suk6 met de huisjes en bomen maken.............. :?
Gr, Jan
Hallo Veerman,
Wat een mooie grote baan word dat zeg ,als ik vragen mag., wat is de oppervlakte van uw baan?
Ik en mijn zoon gaan ook een grote baan bouwen ,de baan zal in U vorm gemaakt worden,lengte , 5.5m links op3.50m b. op 5.50m rechts, de baan word in N Schaal gebouwd ,daarom mijn interesse voor de bouw van uw baan .
Groetjes viditv
Ja, ja Veerman. Durf nu helemaal mijn (kleine) baan niet meer te laten zien.
En dit is zeker alleen nog maar het schaduw station.
:-) :-) :-) :-)
De opp. Is ongeveer 70 m². Wat je ziet is op dit moment t/m niveau 2. De gehele baan gaat naar niveau 15 en komt uit op ongeveer 1,85 m boven de tafel. En ja dit zijn een aantal schaduw stations. De linkerkant staat niet op deze foto. Er is op deze foto zo n 10 m in het zicht. De rest van de zichtbare sporen komen in de volgende niveaus.
Citaat van: Veerman op maandag 04 februari 2013, 20:34:43
Een tipje van de sluier waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest.
Ik wacht graag met commentaar tot de foto van de ander hoek. :D
Hoi Veerman,
Mijn eerste reactie was: Whow, wat een ruimte, wat een rails, wat een mogelijkheden!
Dit wordt vast een hele mooie baan. Veel plezier en succes met het bouwen!
Grtzz Jesper
Werk je alleen aan deze baan? En hoelang ben je al bezig?
Mooie baan, maar zou er alleen niet willen aan beginnen.
Ik wil zeker het vervolg zien.
Succes,
Philippe
Ik dacht mijn baan groot was maar deze is super
miwula in het klein.
man wat ziet dit er al gaaf uit en dan te bedenken dat dit maar het begin is.
ik sta te popelen om meer te zien.
gr john
Dit is groots
Ik wacht op de volgende foto's
Succes met het verder bouwen van je baan
Groet rens
Alvast bedankt voor de reacties. Ik ben hier alleen mee bezig, inmiddels 3 jaar en meestal 1 avond in de week omdat ik meer tijd helaas niet heb. Ik zal nog een paar foto's plaatsen als ik straks ff tijd krijg.
hallo F
ziet er wel top uit al hoor , dit is beter te zien als op je telf.
groetjes uit L
maikel
Hallo Veerman,
Ik zie door de rails die baan niet meer :O
Wat een ruimte, dit gaat echt een mooi project worden (y)
Snel even dit berichtje plaatsen zodat ik niks meer mis van de verdere bouw ;)
Grtz Mark
das een beste baan. Echt super groot :O
Ik wil hier ook zeker meer van zien.
Nog n paar fotos van dit project.
Citaat van: Veerman op maandag 04 februari 2013, 21:23:10
De opp. Is ongeveer 70 m². Wat je ziet is op dit moment t/m niveau 2. De gehele baan gaat naar niveau 15 en komt uit op ongeveer 1,85 m boven de tafel. En ja dit zijn een aantal schaduw stations. De linkerkant staat niet op deze foto. Er is op deze foto zo n 10 m in het zicht. De rest van de zichtbare sporen komen in de volgende niveaus.
Wat je laat zien is t/m niveau 2 en het wordt hoog niveau 15 (1,85 m boven de tafel)
Kun ja dan straks wel de treinen zien rijden. Je zit dan tegen het plavond.
Of je laat de vloer zakken :P, dat kan ook natuurlijk.
Zit met verbazing naar jouw nieuwe foto's te kijken. Doe je dat echt alleen.
1m85 hoog, dan is er (aan de deur te zien) nog een 55 a 65cm over tegen dat je aan het plafond zit.
Dit zal dus wel lukken he.
Ik vind het fantastisch, zelf zou ik er niet willen aan beginnen aan zo'n project. De bouw van de baan neemt al een serieuze tijd in beslag. Nadien alle blokken en wissels aansluiten en dan de baan aankleden, dat zal pas een werkje zijn.
Maar allesinds een mooi werk, proficiat.
Philippe
Het is een indrukwekkende baan, maar toch jammer dat zelfs bij dit formaat nog steeds R1 (iig in de meegebogen wissels) gebruikt is.
hallo F
miniatuurworld in volendam ?
groetjes Maikel.
Hallo Veerman
Tsjonge leuk baantje zeg,alleen wat aan de kleine kant.
Geweldig zeg.
Hoeveel meters rails liggen daarin?
Tony
Tony
denk 300 meter
maikel
EDIT Ad: citaat van het gehele vorig bericht verwijderd,.
wat een baan 8o nu alleen nog een rangeer heuvel :P
ben zeer benieuwd naar het eind resultaat
Als wintrack het goed heeft ligt er ongeveer 440 meter rails tot nu toe. Een rangeerheuvel heb ik niet in dit ontwerp meegnomen maar ik heb nog ruimte over dus wie weet ;).
Wat betreft R1, heb je gelijk in. Dit is alleen in schaduw station 1 en 2. Deze zijn bestemd voor de kleinere treinen en gaan hier dus prfect door. ik heb R1 ook in 1 van de railspiralen. Ook hier gaan alleen kleine treinen en samenstellingen door. Hellings percentage komt niet boven 2,95%.
En Maikel. Klopt bijna. Alleen is dit voor Mwl 1 baan en bij mij is dit alles.
Dat ik dit alleen doe is ook jammer maar als je iets fout doet kun je ook maar 1 de schuld geven. Zelf vind ik het jammer dat ik veel geduld moet hebben wat betreft het rijden. Op dit moment rijd er nog geen 1 trein want nog niet alles is aangesloten.
Ben inmiddels 500 meter :O draad kwijt en het word nog wel iets meer. Alles wat nu ligt is opgedeeld in 6 stroomkringen plus 1 kring voor het schakelen van de wissels, de Ecos. Als het rijd ga ik kijken of er genoeg stroom is, het is zo gemaakt dat het extra opgedeeld kan worden.
De foto laat een deel van de energie centrale zien.
Hallo Frank,
Ik ben onder de indruk, dit is echt een project waar je U tegen zegt. Maar als je de ruimte hebt, waarom ook niet, zou ik net zo doen.
Ik hoop dat je aan 6 stroomkringen genoeg hebt, maar als ik zo zie, denk ik dat er nog 2 of 3 bijkomen. Voor mijn baantje ;) heb ik al 3 + 1 voor de wissels en seinen, als alle 15 treinen lopen dan zit ik al aardig op niveau, maar goed je zult het wel zien.
Ik ben wel erg benieuwd met welk programma je de baan gaat besturen.
Veel succes, en ik ga dit draadje zeker met spanning volgen.
Groet Hubert
Wat een mega project zeg, indrukwekkend.
En dat door 1 enkele persoon!!! petje af.
Ben je niet bang dat je pas tegen je pensioen kan rijden?
Kijk de eerste beelden van de palingbaan. :D
Ziet er al net zo indrukwekkend uit als op je wintrack plotje wat je hier ooit liet zien.
Je zal ondertussen al heel wat bezetmelders geplaatst hebben.
Groeten Robin
echt INDRUKWEKKEND :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Citaat van: Kahubi123 op dinsdag 05 februari 2013, 20:21:42
Hallo Frank,
Ik ben onder de indruk, dit is echt een project waar je U tegen zegt. Maar als je de ruimte hebt, waarom ook niet, zou ik net zo doen.
Ik hoop dat je aan 6 stroomkringen genoeg hebt, maar als ik zo zie, denk ik dat er nog 2 of 3 bijkomen. Voor mijn baantje ;) heb ik al 3 + 1 voor de wissels en seinen, als alle 15 treinen lopen dan zit ik al aardig op niveau, maar goed je zult het wel zien.
Ik ben wel erg benieuwd met welk programma je de baan gaat besturen.
Veel succes, en ik ga dit draadje zeker met spanning volgen.
Groet Hubert
Beste Hubert. Op de gehele baan weet ik nog niet hoeveel stroomkringen ik nodig denk te hebben maar voor wat er nu ligt zijn deze 6 hopelijk wel voldoende.
Dit geheel gaat aangestuurd worden met windigipet. De layout staat al geheel klaar en ik ben begonnen met alle terugmelders te nummeren.
Mvg frank
Hoi Frank.
Ik dacht nog hoofdzakelijk in "poepluiers" maar blijkbaar zie jij ook nog kans om regelmatig wat aan de baan te doen! :P :D
Prachtig om zo het resultaat tot nu toe te kunnen bewonderen, het ziet er allemaal goed doordacht en gebouwd uit.
Hopelijk kun je binnenkort de eerste treinen laten rijden (de locs staan waarschijnlijk al te trappelen van ongeduld? ;))
Veel plezier en succes met je jonge gezin en de bouw van de baan.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Mooi hoor.
Ben benieuwd naar hoe het rijdt, als je het aansluit en programmeerwerk klaar hebt.
Groeten Sander
Gaaf, groot. Heb je een baan plan? Welk tijdperk/land rij je?
Groeten,
Marc
Hoi Marc,
een baanplan zal hij vast hebben denk ik. Anders lijkt het me echt niet mogelijk om zo'n immens project aan te pakken.
Het thema zal vast Volendam zijn hahahahah.
Frank,
echt een super baan. Als ik de ruimte toch eens had.........
wauw, wat een baan, wat een grootte... Dit wil ik ook zeker volgen... Gewoon die grootte al, dat gaat mijn petje te boven :)
Zeer benieuwd naar het vervolg...
Citaat van: AlbertJan op woensdag 06 februari 2013, 08:06:52
Hoi Frank.
Ik dacht nog hoofdzakelijk in "poepluiers" maar blijkbaar zie jij ook nog kans om regelmatig wat aan de baan te doen! :P :D
Prachtig om zo het resultaat tot nu toe te kunnen bewonderen, het ziet er allemaal goed doordacht en gebouwd uit.
Hopelijk kun je binnenkort de eerste treinen laten rijden (de locs staan waarschijnlijk al te trappelen van ongeduld? ;))
Veel plezier en succes met je jonge gezin en de bouw van de baan.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Beste Albert, de poepluiers zijn nog niet over. De tweeling is nu anderhalf dus duurt t nog ff. Tijd moet je maken en ik heb dus meestal 1 avond die ik vrij houd. Lukt niet altijd maar dat is niet anders.
Of ik overal goed over nagedacht heb zal blijken maar het valt niet mee. Ik lees hier ontzettend veel en 1 van mijn voorbeelden is Tilly. Ook valt het niet mee omdat dit eigenlijk mijn beginnersbaan is :eek: Ik heb naast deze baan nog een oefen baantje op jullie advies waarin ik alles uitprobeer.
Citaat van: dennisreij op woensdag 06 februari 2013, 12:18:38
Hoi Marc,
een baanplan zal hij vast hebben denk ik. Anders lijkt het me echt niet mogelijk om zo'n immens project aan te pakken.
Het thema zal vast Volendam zijn hahahahah.
Frank,
echt een super baan. Als ik de ruimte toch eens had.........
Beste Marc. Helaas zijn er bij ons geen treinen in de buurt. Mijn Thema is hoofdzakelijk Duits, Oostenrijk en Zwitserland. Kan ook bijna niet anders als je zo in de hoogte gaat.
Zo'n grote ruimte heeft ook het nadeel dat het veel geld, materiaal en tijd kost.
Mvg Frank
Citaat van: Veerman op woensdag 06 februari 2013, 07:27:10
Citaat van: Kahubi123 op dinsdag 05 februari 2013, 20:21:42
Hallo Frank,
Ik ben onder de indruk, dit is echt een project waar je U tegen zegt. Maar als je de ruimte hebt, waarom ook niet, zou ik net zo doen.
Ik hoop dat je aan 6 stroomkringen genoeg hebt, maar als ik zo zie, denk ik dat er nog 2 of 3 bijkomen. Voor mijn baantje ;) heb ik al 3 + 1 voor de wissels en seinen, als alle 15 treinen lopen dan zit ik al aardig op niveau, maar goed je zult het wel zien.
Ik ben wel erg benieuwd met welk programma je de baan gaat besturen.
Veel succes, en ik ga dit draadje zeker met spanning volgen.
Groet Hubert
Beste Hubert. Op de gehele baan weet ik nog niet hoeveel stroomkringen ik nodig denk te hebben maar voor wat er nu ligt zijn deze 6 hopelijk wel voldoende.
Dit geheel gaat aangestuurd worden met windigipet. De layout staat al geheel klaar en ik ben begonnen met alle terugmelders te nummeren.
Mvg frank
Hallo Frank,
Ik dacht al dat ik de enige ben die de baan met WDP bestuurd, leuk om te horen.
Zijn er al 2 mensen.
Groet Hubert
Nou, als het zo moet breek ik mijn baan af. :D :D :D
Wordt er gewoon verlegen van. :oops: :oops:
Als je nog personeel nodig hebt, dan treed ik wel in dienst.
Mooi hoor, blijf je volgen wordt een hele mooie baan.
Kunnen wel nog een hoop van leren.
Jammer dat je het nu pas laat zie.
vr.gr. Günther.
Nou, als het zo moet breek ik mijn baan af.
Wordt er gewoon verlegen van.
Als je nog personeel nodig hebt, dan treed ik wel in dienst.
Mooi hoor, blijf je volgen wordt een hele mooie baan.
Kunnen wel nog een hoop van leren.
Jammer dat je het nu pas laat zie.
vr.gr. Günther.
Beste Günter, dat ik het nu laat zien heeft zo zijn redenen maar dat maakt niet uit. Er valt nu tenminste wat te zien.
Beste Hubert, er zijn meer mensen die met windigipet rijden dan je denkt. Niet iedereen is lid van dit forum. Mocht je meer willen weten zou je kunnen kijken op het windigipet forum [ Nederlandse deel]
Mvg Frank
Beste Frank,
Ik ben al jaren lid van het WDP forum, heb ook al een aantal cursussen gevolgd in Keulen.
Groet Hubert
Fantastisch mooi. Echt zorgvuldig gedaan. Zo zie je maar dat gestaag verder bouwen tot iets moois gaat leiden. Ik ben wel benieuwd hoe je de baan zo stofvrij houdt. Het zaagwerk zal je wel ergens anders doen neem ik aan maar er valt toch altijd stof als de baan een tijdje staat en je niet rijdt. Dek je alles af met plastic?
Hoi Frank,
fantastisch wat je aan het maken bent en mooi om te lezen dat ik je heb kunnen inspireren. Maar goed dat je iets jonger als mij bent anders ga het je niet lukken deze baan voor je 100ste af te bouwen :D
Groetjes, John
Frank, het was als compliment bedoeld vind je baan geweldig.
Hoop dat je ons nog veel laat zien kwa tekst als foto's.
Je zal je reden wel hebben, maar ik blijf het zeggen geweldig je hebt er een fan bij :thumbup:
vr.gr. Günther. :thumbup:
wohow! super groot!
heb je ergens op t forum ook t ontwerp staan?
gr simon
Ik zal er nu aan moeten geloven om af en toe een update te plaatsen. Ik hoop dat jullie mij vergeven dat het af en toe best lang op zich laten wachten omdat de snelheid van de bouw vrij laag ligt.
Het ontwerp stond wel ergens op het forum maar ik kon het zelf ook niet meer terug vinden. Er staat wel n stuk van wat het volgende project moet gaan worden, het hoofdstation. Als je zoekt op Veerman zal je t moeten vinden. De laatste keer dat ik n bestand op het forum wilde zetten ging dat niet zomaar.
Citaat van: Günther op donderdag 07 februari 2013, 09:40:11
Frank, het was als compliment bedoeld vind je baan geweldig.
Hoop dat je ons nog veel laat zien kwa tekst als foto's.
Je zal je reden wel hebben, maar ik blijf het zeggen geweldig je hebt er een fan bij :thumbup:
vr.gr. Günther. :thumbup:
Beste Günter , ik voelde me niet aangesproken hoor :D
Mvg frank
Hallo Frank,
Dat is pas een grote baan zeer geschikt voor ho treinen, komt al meer overeen met de werkelijkheid ,wat lange railtrajecten betreft ,ik dacht eerst dat een club baan was ,ge zult natuurlijk nog veel werk aan hebben en tijd voor dat die baan volledig klaar is ,zo als eerder al is vernoemd zou ge best wel wat hulp kunnen gebruiken.
We gaan ook een grote baan bouwen maar in schaal N, de baan word een U vorm gebouwd, totaal 1 spoor lengte 15 meter we zijn met 3 personen en ik weet wat er allemaal bij komt kijken ,wat werk en tijd enz.. betreft ,daar ik vroeger ook een grote baan heb gehad.
Ik wens u daarom nog veel bouw plezier ,ik zal het verder verloop van de bouw van uw baan blijven volgen.
Groeten, viditv.
Nou dat zal me een grotebaan gaan worden. Ik moet er niet aan denken dat ik met mijn oppervlakte in N spoor zou moeten maken. Voordat ik dan op niveau 15 zit ben ik al begraven. Mooi dat jullie met z'n 3en zijn. Is gezelliger en kun je de taken verdelen. Mocht het zover zijn willen we denk ik ook foto's zien.
Alvast succes methet bouwen.
Mvg Frank
Hoi Frank,
Dit wordt een geweldige baan, hier willen we meer van zien.
Ik heb eerste draadjes gezocht en gevonden, voor de liefhebbers heb ik hier de datums van de draadjes, 4 september 2007 en 21 december 2010.
Op het laatste draadje staat het hele banenplan, met de vraag is dit ontwerp iets. Dat is het zeker :thumbup:
We kunnen in de toekomst nog heel wat van je verwachten. :P
grt Bert
Beste kroko
Bedankt dat je de moeite hebt genomen voor het vinden van de Posts. Ik heb t ff door gespit maar het baanplan is toch wel enigszins veranderd en aangepast, mede door de vele aanbevelingen van forummers. Qua oppervlakte is er niets veranderd maar ik kan nu bijna overal bij komen en dat was in de oude situatie niet helemaal t geval. Ik was op dat moment nog volop aan t ontwerpen en eigenlijk pas ik nu nog steeds kleine dingen aan.
Mvg frank
Frank, bedenk je eens wat een werk het zou zijn dergelijke baan in schaal Z 8o
Citaat van: Johnnytrein op zondag 10 februari 2013, 14:33:08
Frank, bedenk je eens wat een werk het zou zijn dergelijke baan in schaal Z 8o
Wil je me gek krijgen?? :D
Er zijn natuurlijk altijd mensen die dit wel graag willen maar dan zal je het iets anders moeten aanpakken denk ik. Misschien per aantal m2 per keer en als iets klaar is verder borduren op het laatste deel.
Ik vraag me wel af wat je kwijt bent aan matriaal e.d. Ik weet wat ik tot nu toe kwijt ben en daar word je al niet vrolijk van.
Mvg Frank
Maar wat zijn jouw plannen.
Wat er nu ligt aansluiten en dan rijdend krijgen?
Of ga je door met bouwen tot alles ligt?
Robin
Hallo Frank,
Hebt u al in gedachte wat voor thema uw baan gaat worden ?.
Zwitserse Alpen baan ,Duitse of iets anders?.
Ik vind het een prachtige onderneming ,zo een baan zeg.
Ik blijf het veder verloop van uw baan volgen.
Groeten,viditv
Citaat van: Veerman op zondag 10 februari 2013, 14:42:29
Ik vraag me wel af wat je kwijt bent aan matriaal e.d. Ik weet wat ik tot nu toe kwijt ben en daar word je al niet vrolijk van.
Mwah.... Ik las ergens op een Duits forum over een echt mooi aangeklede baan zo'n ?200 per vierkante meter......... Ga nog maar ff sparen! En dan de tijd die er in gaat zitten......
Walter
Citaat van: Hero op zondag 10 februari 2013, 15:00:32
Maar wat zijn jouw plannen.
Wat er nu ligt aansluiten en dan rijdend krijgen?
Of ga je door met bouwen tot alles ligt?
Robin
Beste Robin. Ik ga wat er nu ligt aansluiten en laten rijden. Ik moet nog wel een beetje afbouwen anders kan het niet lekker doorrijden. Daarna bouw ik 1 gedeelte af, dat is het gedeelte met het hoofdstation, en wil hier ook gelijk de aankleding gaan doen.
Mocht ik dan ff geen zin meer hebben kan ik altijd verder gaan met het baanplan.
Citaat van: Wasmi op zondag 10 februari 2013, 15:34:47
Citaat van: Veerman op zondag 10 februari 2013, 14:42:29
Ik vraag me wel af wat je kwijt bent aan matriaal e.d. Ik weet wat ik tot nu toe kwijt ben en daar word je al niet vrolijk van.
Mwah.... Ik las ergens op een Duits forum over een echt mooi aangeklede baan zo'n 200 per vierkante meter......... Ga nog maar ff sparen! En dan de tijd die er in gaat zitten......
Walter
Dat moet je dan maar snel vergeten anders kun je beter stoppen. ;)
Citaat van: viditv op zondag 10 februari 2013, 15:26:10
Hallo Frank,
Hebt u al in gedachte wat voor thema uw baan gaat worden ?.
Zwitserse Alpen baan ,Duitse of iets anders?.
Ik vind het een prachtige onderneming ,zo een baan zeg.
Ik blijf het veder verloop van uw baan volgen.
Groeten,viditv
Een echt thema heb ik niet. Ik wil een beetje Duits, Oostenrijk en zwitsers gaan rijden. Misschien deel ik de baan nog op met landgebonden onderdelen. Ik heb met het ontwerp rekening gehouden met links en rechts rijden want dat moet wel mogelijk zijn.
Mvg Frank
Ik las ook ergens dat de hobby 50 uur per m2 kost.Dus dan vallen die kosten van 200 euro m2 nog wel mee.
Frank,
Waar ligt dat gedeelte met hoofdstation dan ergens in deze spoor weide. >:-D
Robin
Wat een machtig project, en ik dacht dat ik al veel draadeinden had verwerkt 8o ;), vr gr Arie
Citaat van: Hero op zondag 10 februari 2013, 17:43:26
Ik las ook ergens dat de hobby 50 uur per m2 kost.Dus dan vallen die kosten van 200 euro m2 nog wel mee.
Frank,
Waar ligt dat gedeelte met hoofdstation dan ergens in deze spoor weide. >:-D
Robin
Het hoofdstation gaat gebouwd worden aan de kant waar het blauwe isolatie ligt. En dan specifiek aan de linkerkant.
Ik denk dat met het bouwen van schaduwstations die 50 uur niet gehaald gaan worden. Het zal waarschijnlijk gaan om het afwerken.
Mvg Frank
Hoi Frank,
Wat een schitterende ruimte en wat een prachtig ontwerp. Ik heb al eerder in het echt zo'n ruimte mogen aanschouwen, maar daar ligt een spoor 1 baan in. Jouw prestatie is dus mega om met een kleinere schaal zo'n enorm oppervlak te vullen.
Helaas is dit voor de meeste onder ons niet weggelegd, maar gelukkig kunnen we dan de foto's van modelspoorders zoals jij bewonderen.
Wel een mega meerjaren klus om het alleen te doen, maar ja het hoeft natuurlijk niet zomaar af te zijn anders is de lol er misschien af.
Blijf met belangstelling je updates volgens.
O ja laat je niet opjagen door ongeduldige forumleden ;)
Groet, Ronald
Ik ben inmiddels begonnen met de decoders aan te sluiten.
Mvg Frank
Hallo Frank,
Nou Frank dat zijn geen halve maatregelen. :thumbup:
vr.gr. Günther.
Heb je zoveel wissels bij elkaar zitten dat je een paneel vol decoders krijgt?
Ik vind het altijd makkelijk de decoder in de buurt van de wissel te bevestigen.
Scheelt een hoop kabels aanleggen.
Robin
Dat heeft als nadeel steeds naar de decoder toekruipen als deze onder de tafel staat.
Ik heb mijn wisseldecoders en wisselmotoren onder de wissel zitten dat werkt prima.
Je zie ze niet en dat is ook wat.
grt.Günther.
Ik geloof dat ik de afgelopen maand wat over het hoofd heb gezien 8o 8o 8o...
Wat een geweldige modelbaan gaat dit worden. Ik blijf dit zeker volgen. Succes!!!
M.v.g.
Maikel (RMW)
het zijn toch maar een paar decodertjes >:-D
hoeveel gaan het er eigenlijk in het geheel worden?
ben benieuwd naar het vervolg.
gr john
Hoi Frank,
dat ziet er netjes uit met die decoders. Ik begrijp wel niet waarom je gebruik maakt van die Märklin stekkertjes. Deze hebben wel eens de neiging om er uit te vallen en daarom kun je de draden beter solderen.
Ga je voor de terugmelding ook modules van littfinsky gebruiken?
Groetjes, John
Hoi Frank,
Je hebt volledig gelijk de decoders centraal te plaatsen kom je er makkelijk bij, heb ik ook gedaan.
Betekent wel, en paar kabels meer??
Groet Hubert
Citaat van: Tilly op dinsdag 19 februari 2013, 18:54:24
Hoi Frank,
dat ziet er netjes uit met die decoders. Ik begrijp wel niet waarom je gebruik maakt van die Märklin stekkertjes. Deze hebben wel eens de neiging om er uit te vallen en daarom kun je de draden beter solderen.
Ga je voor de terugmelding ook modules van littfinsky gebruiken?
Groetjes, John
Het ziet er wel netjes uit maar zoals je al zegt, die stekkertjes ga ik toch nog veranderen maar ik heb nog geen idee hoe. Ik ga inderdaad ook de terugmelders van LDT gebruiken maar dat word het volgende project.
Citaat van: jptrain op dinsdag 19 februari 2013, 18:36:28
het zijn toch maar een paar decodertjes >:-D
hoeveel gaan het er eigenlijk in het geheel worden?
ben benieuwd naar het vervolg.
gr john
Hoeveel decoders weet ik nog niet precies maar voor wissels op dit paneel ongeveer 20. Er komt nog een paneel.
De reden dat ik alles bij elkaar breng is dat ik nu vanuit mijn stoel over alles het overzicht heb. Er word als het klaar is plexiglas voor gezet voor de stof. Mocht ik n storing hebben kan ik vanuit de stoel kijken of er wat los zit o.i.d.
Mvg Frank
kleine update. Ik ben bezig geweest met de eerste wissels te bekabelen en aan te sluiten.
Mvg Frank
Respect voor je bouwkunsten maar oei. Als dat maar geen problemen gaat geven met die meters lange bedrading, overspraak, weerstandsverliezen. Regel is toch je decoders zo kort mogelijk bij de wissels te zetten. Een maal ingesteld en werkend hoef je er nooit meer bij.
Waarom trouwens voeden met digitale spanning?
Gr, Ben.
Hoi Frank,
Wat een megaprojekt. Ik ben met stomheid geslagen. Ik ben inderdaad benieuwd hoe het eruit gaat zien als het 15 verdiepingen hoog is.
Blijf je draadje volgen.
In ieder geval veel succes met de bouw en met het bekabelen.
Mvg
Arie
Citaat van: Kahubi123 op dinsdag 19 februari 2013, 20:32:56
Je hebt volledig gelijk de decoders centraal te plaatsen kom je er makkelijk bij, heb ik ook gedaan.
Toch zou ik dat niet doen. Als het eenmaal zit dan hoef je er amper meer bij door de jaren heen.
groet,
Michiel
Hoi Frank,
ik zie dat je nu wel soldeerpunten gemaakt hebt :thumbup:
Citaat van: spoorman op vrijdag 01 maart 2013, 10:49:01
Waarom trouwens voeden met digitale spanning?
Ben heeft gelijk, bij zo een grote baan gebruik je beter een aparte voeding voor de wissels.
Ziet er voor de rest toppie uit!
Groetjes, John
Over de aparte voeding, het was mijn bedoeling om alleen deze serie te gaan voeden met digitale spanning. De volgende 2 series wil ik wel gaan voeden met een trafo. Is het verstandig om ook deze serie toegaan voeden met een trafo? Ik weet niet hoeveel stroom dit gebruiken gaat als het draait. Ik heb 4 ampère ter beschikking, Ecos, is dit voldoende?
ik zie dat je nu wel soldeerpunten gemaakt hebt.
Ik hoef het wiel natuurlijk niet uit te vinden dus als mensen met meer ervaring mij dit adviseren ga ik daar niet eigenwijs over doen :D. Ik had zelf ook al aangegeven dat ik er over zat na te denken en dit bevalt een stuk beter moet ik zeggen.
Alvast bedankt voor jullie advies en raad.
Mvg Frank
Hoi Frank ( :P)
net dit topic tegen gekomen en wat een ruimte zeg blijf dit zeker volgen :D
Mvg
Frank >:-D
Hallo frank,
Ik denk dat aparte trafo's beter is.
vr.gr. Günther.
Prachtig werk! Ook leuk om te volgen op dit forum.
Die bekabeling van de decoders en S88's is volgens mij vooral kritisch van en naar de Ecos (spookmeldingen daarom UTP kabel), naar de wissels en rails is een aantal meters niet zo'n probleem. Het is vooral financieel aantrekkelijk om de positie zo te kiezen dat je niet zoveel kabellengte nodig hebt :) En het staat natuurlijk onwijs stoer zo'n batterij elektronica.
Hetzelfde geldt voor de voeding. De relatief dure stroomvoorziening van de Ecos liever gebruiken voor je treinen en een andere trafo voor de besturing van wissels e.d. Funtioneren doet het heus wel als je voldoende vermogen hebt. Het principe is dat je altijd voldoende stroom moet hebben om de wissels om te kunnen zetten, ook als er meerdere treinen op dat moment vol stroom trekken. Daarom is een aparte voeding beter. Ik heb er geen ervaring mee want zo'n grote baan waarbij dat probleem zou kunnen optreden heb ik nooit gehad.
Gelukkig staan de beste stuurlui aan wal :) Succes met de verdere bouw.
Beste Frank Veerman,
Het zou mij niet verbazen,
:D :D :D omdat jouw baan er volgens mij qua decoders en bekabeling aansluitingen echt professioneel gemaakt uit ziet, :D :D :D
dat je straks met een groeps foto komt van het team wat jouw heeft geholpen.
;)
Hallo frank,
Bij de baan van Hans de krokodil, werken we met 6 Esu boosters voorde baanspanning en we gebruiken de interne voeding van de Ecos voor het schakelen van de wissels.
Dit werk erg goed en zonder problemen.
Mvg,
Peter / degeluidsman.
Citaat van: Hennie van den Boom op maandag 11 maart 2013, 16:11:41
Beste Frank Veerman,
Het zou mij niet verbazen,
:D :D :D omdat jouw baan er volgens mij qua decoders en bekabeling aansluitingen echt professioneel gemaakt uit ziet, :D :D :D
dat je straks met een groeps foto komt van het team wat jouw heeft geholpen.
;)
Helaas kun je lang wachten op een groepsfoto want ik ben er nu eenmaal alleen mee bezig :D
Citaat van: degeluidsman op maandag 11 maart 2013, 17:08:15
Hallo frank,
Bij de baan van Hans de krokodil, werken we met 6 Esu boosters voorde baanspanning en we gebruiken de interne voeding van de Ecos voor het schakelen van de wissels.
Dit werk erg goed en zonder problemen.
Mvg,
Peter / degeluidsman.
[/quote
Beste geluidsman. Ook ik heb inmiddels 6 boosters en ook mijn wissels worden door de ecos bediend. Ik moet alleen nog een aparte trafo voor de wissels aansluiten. Helaas zal t qua boosters hier niet bij blijven want alleen voor mijn hoofdstation heb ik er alweer 1 nodig en dan de rest nog. Ook bij mij werkt het goed.
Mvg Frank
Waarom een aparte trafo voor je wissels Frank?
De 4 A die de Ecos leverd is ruim voldoende, een computer programma stuurd de wissels om en om aan dus veel stroom gaat er niet lopen.
Mvg,
Peter / degeluidsman.
Helaas kun je lang wachten op een groepsfoto want ik ben er nu eenmaal alleen mee bezig :D
Frank, als ik een keer in Volendam ben kom ik het controleren. :-) :-)
Gr. Hennie
Hahaha. Kom maar langs, dan zal je t zien dat ik niets teveel zeg :D
Ik moet wel zeggen dat het ontzettend lang duurt voordat je eenmaal resultaat ziet. Ik ben nu een tijdje bezig met draden aansluiten, maar er ligt voor 32 wissels 300 meter draad.
Voor 4 x 16 terugmelders ligt er ook al ruim 350 meter draad. Komt vanwege de afmetingen, maar dat wist ik Vantevoren. Zodra ik foto's heb gemaakt zal ik t laten zien.
Mvg Frank
Citaat van: degeluidsman op maandag 11 maart 2013, 17:43:36
Waarom een aparte trafo voor je wissels Frank?
De 4 A die de Ecos leverd is ruim voldoende, een computer programma stuurd de wissels om en om aan dus veel stroom gaat er niet lopen.
Hoi Peter,
de wisseldecoders worden nu gevoed met digitale spanning terwijl ze voorbereid zijn voor gebruik van een aparte analoge voeding. Frank kan hier dus beter een aparte trafo voor nemen.
Groetjes, John
Helder John :thumbup:
Mvg,
Peter / degeluidsman.
Dank u :thumbup:
Mvg frank
Nog iedereen de beste wensen zover dit nog mag! Hier weer eens een update na een lange tijd.
Alles wat op de foto staat is nog in aanbouw en moet nog worden aangesloten. Ik wil eerst alle plaatsen bepalen van de seinen op bovenleiding zodat ze elkaar niet in de weg staan. Hierna ga ik een begin maken met de electronica.
Mvg Frank
Da's wél rek & strek voor de nek... :)
Ook de beste wensen Frank.
Wauw blijf me weer verbazen. Wat een afmeting. Geweldig om te zien. Je bent voorlopig nog wel even bezig.
Groet,
Ronald
@Wim, Dat is een hele goede anti-artrose oefening. :)
:thumbup: ik ben er helemaal ondersteboven van....
wat een lengtes....
groet Winno
Ha die Frank.
Natuurlijk mag dat en jij natuurlijk ook de beste wensen! :thumbup:
Met verbazing je foto's bekeken totdat ik zag dat deze op zijn kop en zij staan! (laat geworden met oud/nieuw? :P)
Ziet er wel geweldig uit en alvast succes (en sterkte) met aansluiten.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
In Firefox een rechtermuisklik en "afbeelding bekijken" doet wonderen voor de nekspieren. :D
Ziet er echt goed uit. Grote rijlengtes ook 8o
Ietsjes meer dan de (helaas) 0 cm die ik nu tot mijn beschikking heb..... :?
Indrukwekkend. B)
Gr.
René
Citaat van: frenkievee op vrijdag 03 januari 2014, 13:21:23
In Firefox een rechtermuisklik en "afbeelding bekijken" doet wonderen voor de nekspieren. :D
Weet ik Frank.
Doch "gebruikersvriendelijker" plaatsen geniet toch (m.i.) de voorkeur.
Tjonge! Wat een rijlengtes krijg je zo! :thumbup:
Maar even een vraag: zijn dit ook nog schaduwstations? En zo ja: je gebruikt daar dan ook gewone bovenleiding zo te zien? 8)
Er zitten onder deze laag nog 2 lagen voor de schaduw stations. Dat de foto's andersom staan heb ik niet gezien. Bij mij staan ze in een normale positie. Ik weet ook niet waarom.
Wat je hier ziet word het grootste station van deze baan. 6 sporen en een rangeer gedeelte voor kolen e.d. Met een in en uitrit naar een draaischijf met loods, een 4 tal opstelsporen voor wagons of loks.
Mvg Frank
Op m'n IPad kloppen ze ook gewoon.
Normale computer geeft gymoefeningen. O:-D
Robin
Lekker lange sporen...
daar houden we van :thumbup:
Ik heb wel nu een nekhernia >:-D
Op het plaatje staan, rechtermuisklik keuze openen in nieuw tabblad, en je kan rustig blijven zitten, geen nekklachten
mvg
Koos
Kijk dat is nu een baan naar mijn hart, lekker ruim allemaal, ik heb je helaas net gemist vanmorgen op de chat anders had ik zeker een boom over het 1 en ander op willen zetten.
Ik neem trouwens aan dat je weer wat verder bent met je baan dus ben benieuwd of er nog foto's volgen van dit geheel.
En lekker doorgaan, vooral doorgaan zou ik zeggen :) :thumbup: :thumbup:
Ik ben wel iets verder maar het meeste zit onder de baan. Zoals de meeste had ik ook weinig tijd vanwege cursussen en de kinderen. Ik laat op deze foto zien hoe t ermee staat.
Ik ga binnenkort weer verder maar t kan altijd tegen zitten. Wissels en terugmelders werken en staan in wdp, maar ook daar moet ik nog heel veel doen. Ik had wel de pech in de weinige keren dat er een trein reed er een sluiting ontstond waarmee er een booster is overleden. De oorzaak heb ik tot op heden niet gevonden😡 en nadat ik er een andere booster op aan heb gesloten was er geen probleem meer.
Mvg Frank
Citaat van: Veerman op zondag 30 november 2014, 17:00:59
Ik ben wel iets verder maar het meeste zit onder de baan.
Begrijp ik als ik je foto zo zie :D
Ook ondersteboven is wel te zien wat je gedaan hebt, Frank :thumbup:
En nog heel veel werk in het verschiet, zo te zien....
Volger erbij !
Grtz Tony
Heb ik je alweer op de chat gemist, moet geen gewoonte gaan worden daar :D:D
Maar ik ben ook uitermate benieuwd naar de onderbouw van je baan hoor, en voor de rest lekker doorgaan met bouwen graag :)
De onderbouw! Ja dat is n flinke bende! Althans dat was t. Ik ben nog niet klaar want de wissellantaarns, seinen en lantaarns en ook de verlichting komt nog. Ik heb daar niet veel fotos van maar ik zal er hier 2 plaatsen. 1 Panorama en 1 van de achterzijde. Ik hoop dat ze dit keer niet andersom staan want hier kan ik niets an doen.
Dit blijft een genot om naar te kijken. Gelukkig heb je het kortsluiting euvel opgelost.
Groet,
Ronald
Hallo Frank.
Cursussen en de kinderen zijn nu eenmaal de plezierige dingen in het leven maar zo'n onverklaarbare kortsluiting is gewoon bijzonder vervelend!
Wel fijn dat dit opgelost is maar wel jammer dat de oorzaak niet gevonden is maar misschien was de booster (of de aansluiting hiervan) wel de enige boosdoener.
Veel plezier en succes met de bouw van jouw prachtige baan.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Laten we t hopen! Ik heb alles losgehaald en daar was ik wel ff mee bezig maar heb niets gevonden. Ik zal binnenkort n lok met sleep laten rijden en dan zien we wel. Het meest vreemde was dat deze stroomkring al maanden was aangesloten en nog nooit enig probleem gaf. Ook niet met een aantal treinen erop!
Mvg Frank
Mooi gezicht Frank al die elektronica, het zit wel onder de baan maar mag gezien worden :thumbup:
Mvg,
Peter Degeluidsman
Citaat van: degeluidsman op maandag 01 december 2014, 19:06:49
Mooi gezicht Frank al die elektronica, het zit wel onder de baan maar mag gezien worden :thumbup:
Mvg,
Peter Degeluidsman
Het zit niet echt onder de baan. Vanuit mijn zitpositie heb ik er kijk op. Zodra ik klaar ben met aansluiten gaat er plexiglas voor met verlichting erin.
Mvg Frank
Citaat van: Veerman op maandag 01 december 2014, 19:23:55
Het zit niet echt onder de baan. Vanuit mijn zitpositie heb ik er kijk op. Zodra ik klaar ben met aansluiten gaat er plexiglas voor met verlichting erin.
Mvg Frank
Als je het zo netjes bouwt als jij dan mag je daar best trots op zijn!
k Kan daarom goed begrijpen dat je het wil showen achter plexiglas :D
Ga zo door!
ik ga je volgen ben erg benieuwd, veel ruimte heeft u..
Hallo Frank !
Jammer, dat we tijdens het chatten erachter kwamen, dat je een ongelukje hebt gehad !
Net nu je weer met je baan verder wilde, gebeurt er zoiets :(
Ik wens je een (voor)spoedige genezing toe.
Laat je lekker in de watten leggen en geniet van de dingen die wel kunnen voorlopig.
Grtz Tony
Veel beterschap nogmaals
Mvg Marijn
Frank uiteraard ook namens mij veel beterschap toegewenst, we zullen je vast wel in de chat treffen binnenkort.
je kunt niet alles hebben. Ik had helaas de pech dat dit gebeurde. Ik moest gelijk een heleboel afbellen want ik had nog n cursus, n dagje centerparcs en nog n paar van dit soort dingen.
Bedankt voor de beterschaps wensen.
Mvg Frank
Omdat bouwen niet lukt op dit moment ben ik bezig met wdp om het plan te tekenen.
Hallo Frank,
Nu kan je pas de grootsheid van je baan echt goed zien.
En dan kan ik alleen maar zeggen :thumbup: :thumbup:
vr.gr. Gunther.
Wauw Frank dat is een serieuze ontwerp, als we van de zomer in de buurt zijn komen we graag even kijken :D
Mvg,
Peter Degeluidsman
Bedankt heren! Mocht je in de buurt zijn zorg ik wel dat de koffie klaar staat! 😀
Hoi Frank,
Als het zover is laat ik je dat op tijd weten, eerst de winter maar eens door :)
Mvg,
Peter Degeluidsman
:thumbup:
Hoi Frank dat ziet er enorm en gaaf uit, knap werk als je plannen helemaal uitkomen, heb je nog een railplan voor ons dan wordt het nog duidelijker.
Fred Vonk
Hallo Frank, ik zit momenteel even sprakeloos achter mijn pc. Alleen al vanwege de oppervlakte waarop je kunt bouwen.
Je draadje ga ik maar eens volgen. Erg interessant allemaal.
Veel sucsez.
Ik zal binnenkort proberen om t railplan hier te posten, dus heb even geduld.
mvg Frank
Ik zou nog eens het baanplan laten zien dus bij deze!
Hoi Frank,
Wat een enorme oppervlakte heb je om je modelbaan te creëren. Prachtig!
Mooi sporenplan ook. Een hele hoop schaduwstations. Mooi hoor.
Maar nu ik je sporenplan in Wintrack heb gezien, moet ik je er toch nog even op wijzen dat er een aantal vreselijke knelpunten in zitten, kwa hoogte.
Die moet je wel even eruit halen, voordat je verder gaat, want anders gaat het straks uitlopen in een drama.
Je hoogte controle staat in je Wintrack bestand op 110 mm daar heb je een heleboel check fouten op. Nu zijn deze niet zo erg, 11 cm is meer dan genoeg om ergens onder door te kunnen.
Maar ik dacht ik check ook even op 90 mm, dan hou je nog 50 knelpunten over 9cm is wel het absolute minimum. Zijn er nog een paar die op 1 en 0 staan maar dat zijn dubbele rails, die hoef je niet mee te tellen.
Of zijn deze knelpunten daar, waar je alleen maar met stoomtreinen en diesels rijdt? En heb je die dus zelf ook al gecheckt.
Ik wil je behoeden voor deze eventuele problemen. Als je er straks niet meer zo goed bij kunt, heb je echt problemen, als het te laag zou zijn voor de kruisende sporen, daar.
Met vriendelijke groet,
Peter
dat klopt. Omdat de maten op de baan anders zijn dan in wintrack heb ik tot niveau 4 in wintrack aangepast. De rest komt nog.
Mvg Frank
Het plan zelf:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s1d8JB_URc8F9-x1gaCSzp4RiXW162Y7ct4HJAc8_dA0=/http://i1380.photobucket.com/albums/ah188/todo1Ton/update veerman_zpsutf79xgf.jpg)
Ha Frank !
Dankzij Ton's bijdrage kan ik het plan ook zien :thumbup:
Dat is nogal wat, als je dat zo ziet 8o
Grtz Tony
Frank
Indrukwekkende baan.
Heb je baan geopend in Wintrack en alle niveaus apart bekeken.
In Antwerpen zouden ze zeggen godjumenas.
Veel suc6 met de bouw van de baan.
Groeten uit de koekestad.
Hey Frank,
Echt wel "chapeau"!!! En dan doen je dit nog wel helemaal alleen.
De alarmcreet van Pjedro trok even mijn aandacht maar zo erg is het gelukkig niet. ;-)
ik ben heel benieuwd naar het vervolg....
ff n fototje erbij
Zeer indrukwekkend Frank, dat moet een genot zijn om te bouwen.
Mvg,
Peter Degeluidsman
Erg indrukwekkend wordt vast een super baan.
Gr henk
Mooi maar erg ambitieus plan.
Als je dit voltooid krijgt, dan wordt het zeker een mooie baan om treinen op rond te laten rijden.
Veel plezier met de bouw.
Groeten,
Ton.
Frank,
Even je draadje doorgelezen, en wauw man wat een baan moet super zijn als je trein gaat rijden en weer in je station komt.
Groeten en veel succes verder
Peter
Bedankt voor de reacties. Het is idd n genot om te bouwen en te rijden. Er zal nog wel t nodige aan gedaan moeten worden maar we hebben de tijd?
Mvg Frank
Hoi Frank.
Wat een prachtig en indrukwekkend baanplan.
Het "fototje" laat al een mooi stukje baan emplacement zien met een prachtige wisselstraat! :thumbup:
Af en toe even wat rijden zal zeker al het nodige plezier opleveren.
Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Gisteren mogen genieten van de staat van de baan tot nu toe. Is nu al een mooie baan. Zo als gezegd kom ik graag nog een keer kijken als je wat verder bent.
Frank,
Dat is echt een heel knappe baan, ziet er allemaal top uit. ben al blij dat ik een baantje heb, als ik je foto's zie dan denk ik zo van ja das echt een grote baan.
Groeten en succes verder
Peter
http://www.youtube.com/watch?v=vOeF8WCkT1A
Prachtig filmpje, heb er van genoten, leuk zicht om al die forumwagonnetjes in actie te zien.
Hi Frank,
Toevallig hier terrecht gekomen men Wooow wat een ruimte en wat een baan, ziet er nu al prachtig uit.
Zelfs alle elektronica is strak aangelegd en mooi om naar te kijken.
Ik blijf je zeker volgen.
groet
Harald
Hoi Frank !
De ketelwagentrein is in Volendam gearriveerd, zie ik :thumbup:
Meteen je baan in actie gezien :P
Veel plezier ermee !
Grtz Tony
Hallo Frank,
Heb genoten van het filmpje, is super mooi om naar te kijken je sleper met je forum wagons.
Groeten
Peter
Nu begrijp ik hoe we zo snel aan een groot aantal wagons zijn gekomen :thumbup: :thumbup:
Ook de loc die ervoor rijd is naar mijn idee een betaalbare fullsound Marklin, hij rijd hier ook rond en koste ? 150.00 :)
Misschien is dit een idee voor de forumloc?
Mvg,
Peter Degeluidsman
De lok is idd heel compleet voor n relatief goedkope prijs. De gehele combi past precies op mijn opstelsporen en houd nog wat ruimte over. Vandaar heb ik er ook n aantal besteld en het is voor n goed doel:). Met de electronica ben ik nog ff mee an t stoeien want niet alles wil meteen goed lukken. Op dit moment zit ik met een sein te stoeien en met de computer die constant opstart in de veilige modus waardoor ik iedere keer alle instellingen van de computer weer kwijt ben.
Zodra de mfx seinen een beetje ingeburgerd zijn wil ik er nog wat gaan aanschaffen want ik mis er nog een aantal, hierna wil ik alles in wdp gaan aansturen en test rijden. Voordat het eenmaal zover is ben ik nog ff bezig aan de andere kant van de baan om alle kabels voor terugmelding en wisselsschakelingen aan te leggen zodT ik dit ook kan invoeren in wdp en zomhet testen kan beginnen voordat ik het eerste stuk ga aankleden.
Mvg Frank
Ps. sascha bedankt voor het maken en plaatsen van het filmpje. Het was een kort maar leuk bezoekje!
Hallo Frank en Sascha.
Prachtig filmpje van een schitterende 3railforum keteltrein! :thumbup:
Erg leuk om gelijk een gedeelte van de baan te kunnen bewonderen.
Frank, als het niet (geod) werkt is het vaak lastig om er achter te komen wat de oorzaak is maar ongetwijfeld zijn er meer op ons forum die hetzelfde probleem hebben en dit misschien al opgelost hebben!? :idea:
Veel plezier met je 3railforum trein en succes met de baanbouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Citaat van: degeluidsman op maandag 08 juni 2015, 16:34:34
Ook de loc die ervoor rijd is naar mijn idee een betaalbare fullsound Marklin, hij rijd hier ook rond en koste ? 150.00 :)
Misschien is dit een idee voor de forumloc?
Hoi Peter,
Daar lopen al gesprekken over in een ander draadje. Bedenk je goed dat als je een loc wilt laten bedrukken door Märklin dat je er dan ook minimaal 500,- moet afnemen. En als je 'm professioneel wilt laten overspuiten ben je ook makkelijk 150,- bovenop de aanschafprijs kwijt ;)
Frank dat is een fraai gezicht zo'n sleep van 20 stuks. Een mooie blauwe 39302 zou ook niet misstaan.
Groet,
Ronald
Beste Ronald. Je brengt me wel op n idee. Ik,heb deze lok ook in mijn bezit dacht ik. Ik kan m voor de foto er wel ff voorplaatsen. Morgen dan maar ff proberen.
Mvg Frank
Citaat van: Veerman op vrijdag 12 juni 2015, 23:40:45
Beste Ronald. Je brengt me wel op n idee. Ik,heb deze lok ook in mijn bezit dacht ik. Ik kan m voor de foto er wel ff voorplaatsen. Morgen dan maar ff proberen.
Mvg Frank
Leuk Frank, ben benieuwd.
Groet,
Ronald
Prachtige film van de sleep met de 3railwagon's Frank. :thumbup:
Doordat ik visite kreeg van vrouw en kinderen en heb lopen klooien met wat seinen is het maken van een foto met de lok erbij ingeschoten. Ik zal het morgen alsnog even proberen te doen. Ik heb er wel naar gekeken of ik m in bezit had en dit blijkt dus het geval te zijn.
Het filmpje is gemaakt door sascha en is idd goed gelukt. Het ziet er in het donker nog mooier uit met al die brandende seinen. Helaas zijn nog niet alle seinen aanwezig maar ook dat komt goed.
Mvg Frank
Op verzoek van Ronald. De wagons met lok nr 39302
Mvg Frank
Frank
Mooie sleep met dito loc ervoor, veel plezier ermee. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Mooie loc Frank :P :D
Mvg Jan
Ja Frank dat is hem. Prachtig :thumbup:
Groet,
Ronald
Ik heb weer eens n klein updatje. Ik ben voor het grote deel onder de baan bezig dus zie je weinig veranderingen.
Onder de baan is het ook mooi Frank :thumbup: :thumbup:
Mvg,
Peter Degeluidsman
Frank,
Das een deftige bekabeling 8o ik heb al goed niet zoveel last van zoveel kabels :P verder top hoor :thumbup:
-Frank:
Zeer professioneel aangelegde kablering, netjes geordend, :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hoi Frank !
Dat lijkt wel een stroomkast uit een bedrijf en het ziet er erg netjes uit :thumbup:
Zal nog wel even duren, voordat je aan de scenery kunt beginnen, lijkt me zo.
Succes met verder knutsen !
Grtz Tony
Wat je ziet is eigenlijk nog maar het begin van de tweede serie decoders. Mijn eerste kast is klaar en deze staan aan de overkant van mijn zit positie. Het scheelde weer n paar meter draad :P.
Het begint idd op een flinke schakelkast te lijken. Aan deze zijde komen 30 terugmeld decoders en in de kast ernaast iets van 24 wissel decoders.
Mvg Frank
-Frank:
Dat zijn een flink aantal terug meldingen, en ik dacht dat ik met mijn 20 decoders er al veel had, >:-D >:-D >:-D.
Ik heb ook de meld decoders gecentraliseerd op een plaats ( in een lade) en de wissel decoders ook in een andere lade.
Momenteel zit ik op ongeveer 1200 m draad.
Je kan mijn baan bekijken on het draadje (Baan Nergensland).
Beste jorg. 1200 m is niet niks. Ik zal maar niet zeggen hoeveel draad ik er inmiddls in liggen heb maar dat gaat richting de 8000 m(schatting) ik trek mijn draden per 8 stuks uit dozen van 200 m. Die 30 terugmeld decoders is in deze kast maar aan de andere zijde van mijn stoel staat nog een kast met 24 terugmelders. Ook rwee kasten met wisseldecoders en nog 1 met inmiddels 8 boosters.
Mvg Frank
Ik had vanmiddag n uurtje over en kon eindelijk na n lange tijd van draadjes weer eens n stukje hout plaatsen.
Frank,
Das echt indrukwekkend hoor, wel mooi ga je veel plezier aan hebben als je klaar bent.
Frank,
Vanochtend met plezier je topic doorgelezen. :)
Wat een prachtige baan ben je aan het maken wat een oppervlakte zeg dat komt alleen in mijn dromen voor. ;)
Draden mooi weggewerkt een plezier om naar de kijken zo leer ik ook hoe het wel moet. ;)
Je hebt er weer een volger bij hoor. :P
Zozo, dat ziet er goed uit.
Hoi Frank,
Ziet er goed uit allemaal. Ik kom binnenkort eens naar Volendam, gaan we samen naar Annie je baan kijken. :D
Groetjes,
Ton
Hoi Frank, Prachtig zeg en zo nauwkeurig. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Alleen staan de laatste foto's bij mij op hun zijde.
Bedankt voor jullie lovende woorden.
@ ton2001 je weet dat je welkom bent.
Mvg Frank
Frank,
Ik moet nu bekennen, dat ik eindelijk jouw topic eens rustig aan het doornemen ben geweest. Het was er nog steeds niet van gekomen. Man, man, wat een complex heb jij alles al klaar gezet. Ik moet erkennen, dat het lijkt op het behaald hebben van een ISO waardering! Alles , zelfs tot in de puntjes is weggewerkt en gebundeld. Magnifiek en dat werkt ertoe, dat ik dat ook maar eens moet gaan doen. Alles opbergen e.d. Jij bent een voorbeeld en zo als ik lees, dat werkt door, want menigeen zegt het ook!
Heel veel suk6 met de verdere af/opbouw, want er staat nog een heleboel op stapel.
Ik blijf jou nu volgen en ben nieuwsgierig naar de vorderingen!
:thumbup: :thumbup:
Dank je Gerard. Ook ik heb voorbeelden. Het grootste is natuurlijk het forum maar ik heb goed gekeken hoe Tilly het allemaal op n rij heeft gezet. Jammer dat hij een pauze heeft maar dat komt wel goed. Wat de bedrading betreft, met een baan van dit formaat kun je bijna niet anders dan kabelgoten gebruiken omdat de warboel anders niet meer te overzien is. Ik ben inmiddels op niveau 4 beland maar ik ga richting niveau 15. Dit duurt uiteraard nog ff.
Mvg Frank
Hoi Frank,
Niveau 15 hoe krijg je dat voor elkaar. Het lijkt op de foto's of je inmiddels al halverwege de hoogte van je ruimte zit.
Groet,
Ronald
Beste Ronald. Niveau 15 zit ongeveer 1,50 m boven de treintafel. Op dit moment zit ik op 45 cm boven de tafel. Alles is mogelijk 😁
Hoi Frank.
Prachtig om te zien hoe jouw baan er iedere keer weer een "laagje" bij krijgt! :thumbup:
Mooi ook dat het afwerkingsniveau, ondanks de grootte van de baan, op een bijzonder hoog peil blijft.
Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Hallo Frank,
Nadat ik vanmiddag met de gastendag tijdens de demo bij Wil over jou baan hoorde die lagen moet worden, maar is je topic opgezocht. Geweldig wat een ruimte maar het levert ook heel veel werk op om je plannen te realiseren Respect voor het werk wat je tot nu uitgevoerd hebt. Ziet er netjes uit. Ga je vanaf nu zeker volgen en wens je veel succes en plezier met het project.
ook hier maar weer s n update. Ik ga nu lekker de hoogte in.
mvg Frank
Dag Frank.
Het lijkt mij een hele toer om overal bij te kunnen komen :eek: , maar
desalniettemin bijzonder indrukwekkend wat je tot nu toe gebouwd hebt. :thumbup:
Groeten,
Erik.
-Frank:
Mooie update weer al is het weer een tijdje geleden, :thumbup:
ik ben echt onder de indruk van de grootte, complexiteit en kwaliteit van deze baan :thumbup:
@ Eric. Het is niet altijd even gemakkelijk maar tot nu toe heb ik overal ruimtes gecreëerd waar ik in kan staan om er bij te komen. Ik kan rondom de baan lopen en er zijn een aantal mangaten gemaakt die je straks niet mee ziet.
mvg Frank
Hoi Frank,
Ik hoop dat je ons binnenkort weer eens verrast met een aantal foto,s van de huidige baan.
Nu je de hoogte ingaat krijg je nog meer diepte werking in je baan, alleen de houten constructie is al een genot om naar te kijken.
Mvg,
Peter Degeluidsman
Vooruit dan. Nog 2 fotos. Het bouwen gaat vrij langzaam omdat wat minder tijd vrij kan maken. Gelukkig hebben we daar allemaal last van. :D Grrr ze staan helaas weer gedraaid. K...e apple.
Dat is n enorme baan.
Daar komen je tankwagentjes tot z'n recht.
Ga zo door.
Gr.ton
Hoi Frank.
Fijn om te zien dat je weer lekker bezig bent! :thumbup:
Moest wel eerst even "kantelen" maar dan zie je wel een prachtige baan in aanbouw.
Veel plezier en succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Wat een enorme ruimte heb je ter beschikking. Interessant om dit verderr te volgen.
Bedankt voor de foto,s Frank, op mijn iPad staan de foto,s goed zonder kan ik mijn hoofd hoef te draaien :)
Mvg,
Peter Degeluidsman
Het ziet er indrukwekkend uit.
Dat wordt wel sjouwen met vele zakken gips.
groet
Harald
-Frank:
Mooie platen, al staan ze op hun zij, maar als ik ze open in een extra tabblad staan ze wel recht. :thumbup:
Frank
Wat een lengte aan baan heb je daar toch 8) is gewoon prachtig om te zien hoe alles mooi strak word gebouwd bij jou. :thumbup: :thumbup:
Hallo Frank
Weer een schitterende up-date gezien, prachtig.....
Groetjes,
Minto Tighfield
Omdat dit draadje nog niet zoveel pagina's heeft, dacht ik kom, eens even kijken wat dit gaat worden........
en toen werd ik even stil...............
Allememachies wat een ruimte en wat een spoor. Je hebt er een volger bij hoor!
Bij een bezoekje aan Volendam zou je hier (als modelspoorliefhebber?) een blik moeten kunnen werpen, figuurlijk gesproken dan. Naast de klederdracht, flaneren door de winkelstraat en langs de haven, het eten van een visje, in klederdracht op de foto heeft Volendam er een attractie bij..... :)
Peter
Hallo Frank,
Net als zovelen al hebben geschreven, wat een super ruimte heb je tot je beschikking. :thumbup: :thumbup:
En je heb er nog een volger bij. :)
M.vr.gr. Erwin
Bedankt voor de lovende woorden. Ben gelukkig nog lang niet klaar! :P
Mvg Frank
8o Ik dacht effe te zijn beland op de website van MIWULA, maar nee, toen zag ik de kachel aan het plafond hangen. :D
Alles is zo ongeveer al gezegd en geschreven, dus veel suc6 met de bouw van dit prachtige project, ik ga dit ook volgen.
Dirk-Jan
Citaat van: Veerman op maandag 27 maart 2017, 18:38:47
Ben gelukkig nog lang niet klaar!
Echt niet? :o)
Nope! Ik ben op niveau 7 aangekomen en moet naar niveau 15 toe. Dus nog n paar meter rails, 7 extra lagen in het railspiraal, n paar bruggen enz dan schiet ik wat op. :P
Mvg Frank
Phew.... indrukwekkend !!! Hoop dat je gauw een video kan plaatsen waarop we de trein(en) kunnen zien rijden ?
Hoever ben je???
Iets verder!
Denk dat die nieuwe venster functie in de komende WinDigipet wel wat voor jou is. Zag je screenshots. Gaaf hoor!
Ik, met mijn micro baantje, ga ook maar een bouwvergunning aanvragen voor wat meer ruimte.
MvG,
Timaximus
Wil natuurlijk niet klagen maar ik zou ook tevreden zijn als ik jou baan zie. Super gebouwd! In windigiped is het al mogelijk om uitsnede te maken maar niet op deze manier. Het maakt het weer iets simpeler.
Eindelijk weer s n kleine update.
nog n fotootje
:) Dat ziet er een knappe baan uit ... alleen krijg ik een zere nek om al die foto's op zijn zijkant te zien .... :? :? :?
Mvg Freddy
Wat een geweldige houtconstructie, complimenten :thumbup: :thumbup:
Hier op mijn iPad staat de foto,s goed, ze zijn alleen een beetje klein.
Mvg,
Peter Degeluidsman
Bijna zonde om dit te bedekken met scenery :D
Wat een constructie 8o dit gaat ook weer een mooi mega project worden 8)
Fredje
Citeeralleen krijg ik een zere nek om al die foto's op zijn zijkant te zien
@citaat
Misschien je monitor omdraaien :D
Anders even foto uit de browser slepen (mac safari) en je kunt hem goed bekijken.
Veerman
Knappe baan. Wil wel eens zien als deze af is. Gaat wel een paar uurtjes inzitten :thumbup: :thumbup: :thumbup:
-Frank:
Kleine maar mooie update, nu pas zie je de enorme omvang van deze mooie baan
Dat ik niet veel post wil niet zeggen dat er niks gebeurd! :D
Hoi Frank,
Daar gingen we ook vanuit :D
Het eerste plaatje staat een kwartslag gedraaid bij mij maar ff het hoofd draaien en genieten maar :thumbup: :thumbup:
Wat een gigantisch project is dit toch :favorite: :favorite:
Mvg,
Peter Degeluidsman
Als ik nu zeg, een mooi projectje :D
Het station staat op zijn toekomstige plek. Nu valt de grote niet meer op.
Hoi Frank,
Je draadje gevonden!
Ik krijg nu een beeld van wat je aan het bouwen bent.
Indrukwekkend hoor.
Wat een geweldig project! Hier kan iemand alleen maar van dromen.
Helaas ontbreekt bij mij de ruimte, budget, tijd, geduld en vakmanschap :D
Hoi Frank,
Wat een geweldig mooie baan en ruimte heb je daar !!!!
Hoor van veel mensen dat mijn baan ook groots is, maar dit spant alles.
Hoop wel dat je er rekening mee hebt gehouden dat je maar maximaal 15 tot 17 treinen tegelijk rond kan laten rijden, zonder dat alles in het honderd gaat lopen...?
Heel veel succes met de bouw, en mocht ik een keer in Volendam komen, dan zal ik eens vragen naar meneer Veerman.... :P
Groet, Edwin.
Niemand die mij kent😁. Ben vrij anoniem gelukkig. Wat het aantal treinen betreft, ik heb dat idd eerder gehoord van de ? geluidsman?. Ik ben nog niet zover maar ik denk dat er bij mij misschien wel minder treinen dan dat kunnen rijden. Ik heb zoveel digitaal spul dat het wel moet misgaan. Afwachten maar! Van mij hoeven er ook niet zoveel treinen tegelijk te rijden maar ook aansluitritten in schaduwstations mee.
Mvg Frank
Fantastisch mooi project (jammer van die C-rails bij het station, maar die ga je vast nog ballasten en weatheren, en dan is het meer om aan te zien). Het komt me bekend voor (zeker met die Bietschtalbrücke) daar in de hoogte.
Op het stummiforum zit iemand met een BLS baan van deze omvang die station Brig en de Lötschberg-Süd nabouwt.
Sommigen zouden dat een megalomaan project vinden. Maar hij niet. Hij bouwt er al jaren aan, alles met staalconstructies, draadstangen en flex-rails. En is nu dan eindelijk toe aan de scenery.
Dit project lijkt me eerder klaar. Hout bouwt sneller op dan staal, C-rails verlegt sneller dan flex, je moet alleen wat secuurder kunnen werken met hout voor de juiste hoogten dan met draadstangen. En zo te zien gaat secuur werk jou goed af. Want het ziet er strak uit.
Succes.
Dag Frank.
Iedere keer weer een verrassing wat voor mooi stukje baan bouwwerk je ons laat zien! :thumbup:
En ook het laten rijden van de treinen zal je veel plezier geven.
Ook het digitaal rijden met de treinen is geweldig om te doen.
Veel plezier en succes met bouwen en rijden.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Ballast zit eraan te komen maar het weatheren ben ik nog niet mee bezig. Eerst moet alles foutloos rijden en dat wil niet lukken. Tegenslagen heb ik de afgelopen weken ook al gehad w.o trein met 8 wagons naar beneden met 2 wagons definitief afgeschreven en waarschijnlijk n decoder kapot in n nieuwe lok. Op dit moment staan r iets van 10 treinstellen op de baan waarvan ik van 3 n poging gedaan heb om te ijken. Niet gelukt vind ik. De gehele baan is bereikbaar en bereidbaar ook met computer maar door het ijkproces loopt alles mis. Klote marklin loks laten zich niet afstellen.
De baan waarover Jan22 praat ken ik en is idd n mooi stukje werk. Hij maakt meteen alles werkend alvorens hij verder bouwt. Hij is denk ik bijna an de scenery toe zoals je zegt.
C rail bouwt wel sneller op en hout is wat moeilijker wat maatvoering betreft maar ik ben dan ook al ruim 20 jaar verder. Ik weet niet hoelang hij al an het bouwen is.
Mvg Frank
Dat ziet er gaaf uit!!
Citaat van: Jan22 op vrijdag 06 december 2019, 00:40:38
Op het stummiforum zit iemand met een BLS baan van deze omvang die station Brig en de Lötschberg-Süd nabouwt.
Waarschijnlijk bedoel je deze baan (https://stummiforum.de/viewtopic.php?f=64&t=72298).
Frank,
Bij toeval dit draadje ontdekt, en ben direct begonnen om het van begin af te lezen, man man wat een mooie ruimte en een prachtbaan heb jij daar.
Dit blijf ik van nu af volgen...
grts Freddy
Jawel Jan22! Die bedoelde ik dus ook idd. Mooi hè! Kan ik nog n hoop van leren.
Mvg Frank
Hallo Frank,
Jouw baan is echt indrukwekkend. Vergeleken met de BLS baan bij onze Duitse buren vind ik die van jou toch echt veel mooier gebouwd. Dat heeft ook te maken met de materiaalkeuze voor hout. Dat komt gewoon veel mooier over. :thumbup:
Ik ben iedere keer weer opnieuw benieuwd naar jouw vorderingen. Zo'n enorm grote baan kost gigantisch veel tijd voordat je eindelijk op het punt komt waar je dromen eens werkelijkheid gaan worden. Toch is dat ook de charme van de hobby: we blijven altijd kleine jongetjes met grootse dromen!
Ik weet niet of iemand het al eens heeft aangegeven maar de foto's in dit topic van jouw baan kantelen alle kanten op, dat is wel een beetje jammer.
Op naar de volgende update en van jouw digitale gevecht met onwillig rijdend materiaal! Succes.
Dat kantelen is n iPhone probleem denk ik. Ik maak alle foto?s exact hetzelfde maar bij mij staan ze goed maar plaats ik ze hier gaan ze alle kanten op. Ik zal ze voortaan op de fotocamera maken en zet ik ze wel op de computer voordat ik ze plaats. Sorry voor het ongemak.😱
Helaas heb ik weinig gedaan de laatste tijd en heeft ruim n half jaar stilgelegen en zelfs n moment geweest dat ik de handdoek in de ring wilde gooien. Grote bouwdip denk ik. Op aandringen van mijn vrouw ben ik rustig weer verder gegaan en ben wat seinen aan het plaatsen. Nu eerst weer n voedingsdraad trekken om ze te voeden en dan weer verder sparen voor nog meer seinen. Kost n hoop!😎
Mvg Frank
Hallo Frank,
Dus ik heb je aan een nieuwe hobby geholpen? Fotograferen met een camera? :D Jouw vrouw is mijn grote held: niet stoppen alstublieft. Een bouwdip mag, en dan bij voorkeur 's zomers, maar stoppen mag niet! :-(
Mijn baan benaderd de afmetingen van jouw project van geen kant. Door tijdgebrek en financiering hiervan gaat het hier ook lang niet zo snel als ik graag zou willen. Bij de start van de bouw had ik al het beeld voor ogen waar het heen moet gaan. Tot nog toe lijkt dat er nog lang niet op. En jouw baan is nog veel groter, daarom begrijp ik heel goed wat je bedoeld. Ik hou mezelf dan ook vaak voor dat juist het bouwen van de baan de hobby is............
Dag Frank,
Goed dat je toch weer verder gegaan bent. :thumbup:
Bij zo'n groot project als bij jou kan het niet anders dan dat je een moment krijgt dat je niet meer verder wilt.
Een tip voor de foto's; open de foto's in een fotobewerkingsprogramma en kijk wat er bij grootte staat.
Meestal vindt je dit bij formaat wijzigen.
portrait (lange of hoge foto): breedte 400 hoogte 600 (pixels, inches, centimeters)
landscape (brede foto): breedte 600 hoogte 400 (pixels, inches, centimeters)
Staan de waardes andersom dan wordt de foto verkeerd op het forum weergegeven en moet je de waardes omdraaien.
Dus wat bij hoogte staat bij breedte neerzetten en wat bij breedte staat bij hoogte.
@citaat
Helaas werkt dat niet zo Henk. Dan gaan de foto's vervormen. De lengte wordt uitgerekt en de hoogte ingedrukt. Je moet de foto kantelen. Alleen als de foto te groot is (meer dan 1MB) moet je die waardes evenredig veranderen, verkleinen dus.
Frank, wat een prachtig project ben je aan het maken. Dat je dan zo nu en dan even geen trek hebt is volkomen begrijpelijk. Ondersteuning van anderen (je vrouw) is dan altijd prettig.
Een andere tip Frank,
Het werkt wel met het simpele programma Paint, Zie de bijlage.
Met groet, Henk
Wat een enorme baan!
echt heel erg gaaf
Helaas, de kogel is door de kerk en heb toch het besluit genomen om te gaan stoppen met de baan. Heb er diverse redenen voor en het is n moeilijk besluit geweest. Ik ga niet stoppen met treintjes maar ik heb hierna simpelweg geen ruimte meer voor een baan dus het zal ff duren. Het pand waarin de baan zich bevind wordt verkocht. Heb inmiddels n start gemaakt met de afbraak. Het grootste probleem gaat nu worden waar ik alle spullen ga laten. Er zal het 1 en ander verkocht gaan worden dus dat staat vanzelf op het forum. Het is jammer maar na ruim 20 jaar bouwen is het over. Op naar het volgende project. Fototje van hoe het er nu bij staat.
:-(
Auw! Dat is lijkt mij echt geen makkelijk besluit.
Ik hoop voor je dat je het nodige kan recyclen, zodat niet al het werk voor niets is geweest.
Hoi Frank,
Die zag ik niet aankomen :-( :-(
Erg jammer dat het hier stopt je was met een prachtig project bezig.
Mvg,
Peter Degeluidsman
Hoi Frank,
Wat jammer dat je met je baan moet stoppen.
Hoop je binnenkort toch weer een keer op de stamtafel te zien.
Henk
Hallo
Jammer van al dat indrukwekkend werk .
Maar er is altijd een kans als je huurt of gratis mag gebruiken. Dat het verkocht word .
Dit is het probleem dat veel clubs ook soms hebben.
Alvast veel succes.
Mms vind je nog iets in dezelfde grote ooit .
En spoor maar lekker verder .
Grts Benny
Niets is voor de eeuwigheid. Het was een indrukwekkend project. Jammer dat het stopt maar ook weer een kans om opnieuw te beginnen en het weer beter te doen.
Dank voor jullie steun. Het was niet makkelijk om de keus te maken omdat ik zelf eigenaar ben van het pand. Ben geen zzp er meer dus het pand moest naar privé en er waren nog n aantal keuzes die ik moest maken want aanhanger en caravan stond er ook in en dat maakt het niet makkelijker. Wat het project zelf betreft heb ik als beginnend treinbaanliefhebber opvallend weinig fouten gemaakt. Alle keuzes die ik 20 jaar geleden heb gedaan bleken goed te werken. Alles was bereikbaar, alle decoders werkten ondanks grote afstanden. Nu ik an het afbreken ben zie ik pas de hoeveelheid draad die ik heb gebruikt. Kilometers draad zijn het. Ik had alles bij gehouden en ik zat op ruim 4 kilometer. Best veel denk ik.😆
Misschien in mijn volgende woning of als de kinderen de deur uit zijn dat ik weer n baan ken bouwen maar op dit moment is er geen ruimte helaas. Stamtafel wil ik wel af en toe bezoeken natuurlijk net als de Win-Digipet bijeenkomsten.
Mvg Frank
Dat is nogal wat, Frank :O
Hopelijk krijg je in de (nabije) toekomst de ruimte om toch een ( desnoods klein ) baantje te bouwen.
Kan ook leuk zijn; veel sneller klaar en lekker met scenery klooien :P
Grtz Tony
Ik hoop t wel als het mee zit. Het verhaal gaat nog ff verder. We zijn op zoek gegaan naar n andere woning met meer kamers dan nu en dan hopen dat er ruimte over blijft. Het is nog niet zover maar we zijn an het kijken.😁 zo zie ja maar hoe het allemaal heel snel kan veranderen.
Mvg Frank
Tjee Frank, wat vind ik dit eeuwig zonde :-(
Maar wat niet kan, dat kan niet he.
Maar om deze beslissing te maken, moet op z'n minst gezegd, niet makkelijk zijn.
Ik weet er alles van, sta ook voor dezelfde keuze.
Dan blijft het toch jammer dat we beide onze banen niet zo gemaakt hebben dat het "even" uit elkaar gehaald kan worden.
Misschien de volgend baan dan toch maar in modules ???
Hoop dat jullie snel een mooie woning met voldoende ruimte vinden, om dan toch nog een baant(tje) te maken, zodat de mooiste treinen nog een rondje kunnen maken.
Succes en sterkte met het afbreken.... :-(
Het gaat lekker. Eerste meters treinbaan zijn weg. Moet zeggen dat dit sneller gaat dan bouwen😁
Citaat van: Veerman op vrijdag 26 juni 2020, 08:46:33
Stamtafel wil ik wel af en toe bezoeken natuurlijk net als de Win-Digipet bijeenkomsten.
Aanstaande dinsdag hebben we weer een stamtafel.
Ben helaas op vakantie dus ben verhinderd.😆
@citaat
Dat is toch een leukere besteding Frank, fijne vakantie alvast.
Mvg,
Peter Degeluidsman
@citaat @citaat
Geniet er van!
Ben ff terug om de baan verder af te breken en het gaat lekker! Moet op 1 augustus het pand hebben verlaten dus mijn vakantie maar opgeofferd en mijn vrouw en kinderen op de camping achter gelaten.😆
Ha die Frank.
Dit bericht had ik blijkbaar gemist maar dit is wel een hele grote teleurstelling! :-(
Ik heb altijd erg genoten van de foto's en verslagen van jouw prachtige baan in aanbouw.
Zelf zit ik nu ook midden in afbraak en verkopen want bij ons is nu ook woonhuis en bedrijf verkocht en is het aan het einde van dit jaar wegwezen.
Gelukkig zag ik dit al een paar jaar aan komen dus al veel voorbereid, verkocht en ook de modulebaan tijdig opgeslagen.
Héél veel sterkte en succes bij het afbreken, opruimen en verkopen van (een deel) van je verzameling.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Dank voor de steun. We hebben inmiddels een andere woning gevonden maar helaas is er geen ruimte voor n baan. Tja, er zijn nu eenmaal andere prioriteiten die voor gaan. Voor alle kinderen(4) is er nu een kamer dus dat gaat voor. Wie weet later nog n dakopbouw om daar n baan in te bouwen. Het zal iig niet meer zo groot worden (wil ik ook niet meer) maar er moet wel gereden kunnen worden dus n 3 tot 4 meter lengte van de baan is wel nodig.😁 Dromen mag.
Het laatste stuk moet er aan geloven en de rest gaat over 2 weken weg. Eerst ff vakantie.
Dus tijdens dergelijk belangrijk werk (verhuizen) gaat mijnheer weg voor vakantie manmanman
Hahaha. Die vakantie was vorig jaar tijdens de vakantie al geboekt. Ik heb de caravan neergezet en ben n weekend gebleven maar daarna terug naar huis gereden om de baan verder af te breken. Dus ik heb van de 3 weken nog 2 weken vakantie en dan mag ik weer knallen😁.
Ha ha , 👍🏻
Begrijp nu pas dat ik draadje al een jaar niet bekeken heb. Zoveel verandert er dus in een jaar. Triest.
Maar succes met het nieuwe huis en de nieuwe kansen. Je weet maar nooit ...
Dank je. Ik had zelf ook niet verwacht dat ik in 4 weken tijd een treinbaan waar ik ruim 20 jaar aan heb gebouwd kon opruimen. Alles zit nu in dozen gepropt en moet nog in de orginele verpakking, voor n gedeelte dan, gestopt worden. Dit gebeurt als ik ben verhuist en zal daarna een inventaris maken met wat ik ga verkopen.
Mvg Frank