Ik hoorde vandaag van iemand dat Märklin bezig is met de SLT... 8)
Weet iemand iets van dit gerucht?
Ik hoor het nu van jou.... :D
En waar hoorde jij dat?
Het zou wel een slimme zet zijn.
Gr. Mars
In één van de '2013'draadjes, had iemand gemeld, dat hij mallen had gezien voor dit treinstel.
Dat wordt dus gewoon wachten, denk ik.
Groetjes, Elbert
Even met de Märklinrammelaar rammelen en misschien dat RMW meer weet te melden.
Grt, Ronald.
Ach, die weet niks meer. En zowel mag hij die info niet naar buiten brengen.
Et zijn speculatie's, geruchten die je op meerdere plaatsen hoort en leest. Maar wat er echt van waar is?
Ik vind dat het waar is denk ik soms. :)
Gr, Ben.
zou mooi zijn als marklin dat doet, maar ik zie piko het eerder doen.
Groet Robert
Citaat van: robert39 op donderdag 13 december 2012, 15:23:46
maar ik zie piko het eerder doen.
Ja maar dan krijgen we weer een look al like, dat moeten we ook niet hebben :thumbdown:
Mvg, Johan
Maar van M* is'tie vast weer op schaal 1:93,5. :(
Gr, Ben.
Wel nee Ben de SLT heeft korte bakkies, wordt 1:87 de TGV is toch ook op schaal 1:87 B) :thumbup:
Mvg, Johan
Nou, ik zou het wel super leuk vinden... :D 8o
Zou geweldig zijn. Maar ik denk eerder 2014 als de NS 175 jaar bestaat
Geduld is een schone zaak .......... ;)
SLT...?!
Is de Mutti M. versie van de nieuwe NS Benelux-trein waarbij de eerste letter "H" is weggelaten...
Willy
Nee de E is weggelaten, voor het stel van Duitse makelei is in Duitsland de officiele aanduiding SLET maar die aanduiding heeft NS om begrijpelijke reden veranderd in SLT.
Mvg, Johan
SLET staat bij de bouwers voor Super Liechte Electro Triebwagen . Naast SLT word ook S70 ( een viertje ) en S100 ( het zesje ) gebruikt . het getal is de lengte van het stel
Volgens mij is de SLT gewoon afgeleid van de BR 425 en is de aanduiding SLET helemaal niet gangbaar in Duitsland. Vandaar dat we kennelijk zelf de betekenis moeten verzinnen. Super liechte?
Dat is mijn vertelt door een medewerker van Bombardier aachen , die met het project te maken had .
wat dacht je van Sprinter Light Train
Jawel SLET is wel de Duitse aandaduiding voor dat materieel, is geen verzindsel van mij.
Dat we er hier andere verkortingen en ook andere betekenissen aan geven voor de verkortingen staat daar los van.
Mvg, Johan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sprinter_Lighttrain
Ik kan de term SLET in relatie tot die treinstellen op geen enkele Duitse site terugvinden Johan. Ik kende het verhaal ook, maar ik begin toch steeds meer te denken dat het vooral een Nederlands woordspelletje is.
En van mij mag Märklin met SLT komen. Wel een elegantere aandrijving dan in de Koploper aub.
Hallo allemaal,
Het is me nog steeds nogal duister. Is het een treinstel bestemd voor de NS dat - gelet op wat ik lees in de bijdrage hiervoor van henkv - op een Duitse BR 425 zou lijken?
Ik wou overigens dat de NS eens poly-courante treinstellen (en dan geen ICE3's !) ging kopen om zonder "plaatsreservering" en oponthoud aan de binnengrenzen (die - naar men in EU-kringen zegt - niet meer bestaan) "doodgewone diensten voor doodgewone reizigers" naar de buurlanden aan te bieden zoals naar Aken/Keulen (via Heerlen), Luik/Luxemburg, Emmerich/Oberhausen en Antwerpen (via Roosendaal). Dan zijn we meteen van dat gezanik af dat je vanuit Nederland via Arnhem niet naar Emmerich kunt reizen en dat je vanuit Dordrecht ook rechtstreeks de trein naar het Belgische Essen en daarachter liggende stationnetjes kunt nemen zonder "toeslagen" , ongewenst omrijden en andere uiterst belemmerende trucjes om je - ten faveure van de NS-kas - met alle geweld in de ICE, Thalys en Fyra te proppen.
Zo, dat moest ik eens eventjes kwijt!
Gegroet,
Rob
In één van de '2013'draadjes, had iemand gemeld, dat hij mallen had gezien voor dit treinstel.
Dat wordt dus gewoon wachten, denk ik.
Groetjes, Elbert
Waar rook is is vuur....................
Mvg
Arie
Als "iemand" mallen gezien heeft zit hij zelf dicht bij het vuur .....................
Mvg, Johan
Die SLT komt vast van Artitec: klik (http://www.facebook.com/hetgroterdamproject). :P
Gr, Ben.
Citaat van: rovanko op woensdag 02 januari 2013, 22:27:49
Hallo allemaal,
Het is me nog steeds nogal duister. Is het een treinstel bestemd voor de NS dat - gelet op wat ik lees in de bijdrage hiervoor van henkv - op een Duitse BR 425 zou lijken?
Ik wou overigens dat de NS eens poly-courante treinstellen (en dan geen ICE3's !) ging kopen om zonder "plaatsreservering" en oponthoud aan de binnengrenzen (die - naar men in EU-kringen zegt - niet meer bestaan) "doodgewone diensten voor doodgewone reizigers" naar de buurlanden aan te bieden zoals naar Aken/Keulen (via Heerlen), Luik/Luxemburg, Emmerich/Oberhausen en Antwerpen (via Roosendaal). Dan zijn we meteen van dat gezanik af dat je vanuit Nederland via Arnhem niet naar Emmerich kunt reizen en dat je vanuit Dordrecht ook rechtstreeks de trein naar het Belgische Essen en daarachter liggende stationnetjes kunt nemen zonder "toeslagen" , ongewenst omrijden en andere uiterst belemmerende trucjes om je - ten faveure van de NS-kas - met alle geweld in de ICE, Thalys en Fyra te proppen.
Zo, dat moest ik eens eventjes kwijt!
Gegroet,
Rob
Moet je dat wel aan NS overlaten? In Enschede eindigen/beginnen 2 duitse lijnen met 2 bespelers; dacht dat ze redelijk succesvol zijn. Ik woon er niet. NS behandelt grensoverschrijdend verkeer maar stiefmoederlijk. Opeens komen er "toeslagen en Hispeed" om de hoek kijken. De rest telt niet mee. Voor ons is het heel normaal om eens naar Emmerich en Wesel te rijden, voor NS is dit een hele afstand die je beslist niet als "normale dienstverlening" aan je reizigers moet bieden. Voor NS zijn grenzen onneembare hordes waar geuniformeerde mannen de trein in en uitklaren en de reizigers tot in hun intiemste plekken visiteren ook nu in 2013.
Je begrijpt dat ik inmiddels de "overdrijfmodus" aan heb gezet maar zo komt het allemaal wel over.
Zo wil jij de grens over??? zonder toeslag?? Je wilt uitstappen in waar???? Emmerich? Waar ligt dat? Mag jij eigenlijk de grens wel over?
Is al jaren zo! Waargebeurde anekdote: In het internetloze tijdperk, we schrijven 1980, ging ondergetekende vol goede moed naar station Gouda.
Er was daar nog een loket internationaal. Ik wilde 2 retouren Berlijn bestellen: de lokettiste verbleekte, na zich vermand te hebben: "eeeeeh ja meneer, u zei Berlijn"? 40 minuten later had ik mijn reserveringen, 2 loketmedewerkers met een rood hoofd achterlatend en een bijna volle stationshal met andere reizigers die mij en de medewerkers niet echt vriendelijk aankeken.
Maar wat is er 33 jaar later eigenlijk verbeterd??
Citaat van: Baanloos op woensdag 16 januari 2013, 10:06:46Moet je dat wel aan NS overlaten? In Enschede eindigen/beginnen 2 duitse lijnen met 2 bespelers; dacht dat ze redelijk succesvol zijn. Ik woon er niet.
Ik dacht eigenlijk dat het zwaar gesubsidieerde verbindingen zijn die niet al te veel reizigers trekken. Lang geleden zijn dat soort regionale grensoverschrijdende verbindingen afgeschaft vanwege te weinig belangstelling en om de zoveel jaar proberen ze het ergens opnieuw en dan blijkt er nog steeds weinig belangstelling.
ik hoop dat er iemand mee komt, het is een mooi treinstel
Citaat van: Spoorman op vrijdag 04 januari 2013, 20:51:38
Die SLT komt vast van Artitec: klik (http://www.facebook.com/hetgroterdamproject). :P
Mag hopen van niet, tenminste niet op de manier zoals het met de 3700 en de Blauwe Engelen is gegaan.
Met veel bombarie aankondigen en iedereen verleiden je model te laten reserveren en dan gerust al je klanten één tot twee jaar laten wachten omdat je van fabrikant wisselt, of omdat de modellen niet door de "kwaliteits controle" kwamen.
Ik ben afgeknapt op Artitec en het moet heel gek lopen wil ik na mijn laatste bestelling, een stalen D, nog ooit iets van ze kopen.
Trouwens die stalen D is in januari 2012 aangekondigd en nu nog niet geleverd.
Ik heb het over deze uitvoering:
AR20241-03
Stalen-D bagage-rijtuig nr: 6072, olijfgroen, donker grijs dak, Pruisisch draaistel, gesloten kopwand, NS (II)
Verwachte levertijd
Q3 2012 Ja mn neus, het is een Artitec dejavu momentje.
grt Piet.
Hoi Piet,
Tegenwoordig gaat het toch net iets beter....
Overgins binnen een jaar aankondigen en uitleveren lukt weinig fabrikanten, zelfs Marklin en Roco vaak niet.
Het is nog geen jaar geleden...
Weet iemand al wat meer 8)
...of ben ik toch nog te ongeduldig... O:-D
Piet, Wijbe, Ernst,
Helaas zitten we dan als NL niet op de 1e rij bij de modelspoorfabrikanten.
Komt er een nieuwe duitse loc uit dan is dat model bijna gelijktijdig met grootspoormodel verkrijgbaar...
Het is niet anders!
Hoe lang heeft M* de koploper en hoe oud is het grootspoormodel al? Ook de toen de Lima/Rivarossiversie kwam reed NS al een aantal jaren.
Fleischmann kwam met de sprinter en later met plan V. Inmiddels door Roco geadopteerd en nu is er een plan T: van welke de rol in het grootspoorbedrijf is uitgespeeld....
Toch zijn er de laatste 10 jaar veel nederlandse modellen gekomen. Geloof me tot eind jaren '90 was het aanbod karig zeker wat treinstellen betreft.
Misschien moet je voor SLT nog wel 3-5 jaar wachten en dan zou het het beste zijn dat of Matrix OF Fleisch/Ro dit op de rails zet.
Lima, of beter gezegd importeur Overbeek, was intertijd eigenlijk razendsnel. De Koploper was niet voor niets een model van de protoserie. DDM, IRM en het mDDM motorrijtuig idem dito. Maar ook voor Overbeek is het kennelijk lastiger geworden.
Aan de andere kant had ik niet durven dromen dat plan t nog eens in model zou verschijnen en die recente Piko Hondekop in schaal n is ook wel bijzonder. Kennelijk zien fabrikanten nog brood in de Nederlandse markt en dat biedt hoop voor een SLT.