Esu kondigt de V60 aan op hun website. Zou in Q1 2013 beschikbaar moeten komen. Leuke lok, maar hoef hem niet direct zelf te hebben.
http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/baureihe-v60-in-h0/ (http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/baureihe-v60-in-h0/)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,smxV6sTrY_8njmJ7IDNH88ONjeC_uvGh54LQH1pbtH4c=/http://www.esu.eu/uploads/tx_esuproductdb/title_EEE_Reeks-8040-SNCB_01.jpg)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s5O5R8FgMPUpf25Bccr4r2lOtEljVbmw-PiGMWEBR_gs=/http://www.esu.eu/uploads/tx_esugallery/slideshow_BRV60_01.jpg)
Wat vinden jullie er van?
Naar wat ik vandaag in Mechelen mocht vernemen is het wel een zeer complete loc.
Na het aanschouwen van het prototype, heb ik toch besloten om hierop in te tekenen.
Kan niet wachten!
Groet,
Martin
Ook deze lok lijkt, net als z'n voorgangers als de BR 151, weer bommetje vol te worden gestopt met leuke zaken.
Citaat uit de ESU-folder:
Den Entkupplungsvorgang erledigt die Lok nach Betätigung der Taste F7 vollautomatisch mit dem so genannten Kupplungswalzer.
Gesenkt wird stets der in der jeweiligen Fahrtrichtung hintere Haken.
Davor rollt die Lok wenige Millimeter in Zugrichtung, um die Kupplung zu entspannen. Dann senkt sich der Haken und die Maschine
zieht wenige Millimeter vor. Nun hebt sich der Haken wieder in seine normale Position und die Lok kann ihrer nächsten Aufgabe
entgegen eilen.
Da's toch weer even anders...
Ook het standaard power pack is niet verkeerd.
Rond mei 2013 bij de dealer te verwachten. Dat wordt dus geduld oefenen.
Groet,
Martin
De koppelingshaak zit, mijns inziens, te hoog om goed met de Märklin kortkoppelingen te kunnen koppelen/ontkoppelen.
De metalen telex koppelingen, van de Märklin V60, kun je met een tangetje aanpassen (lees: verbuigen), zodat ze op de juiste hoogte komen.
'k Weet niet of dat bij de ESU koppeling óók mogelijk is.
Overigens is het trucje van de "koppelingswals" al toegepast bij m'n V160 van Arnold (N spoor) uit de 80er jaren van de vorige eeuw.
Verder ziet de ESU V60 er prima uit en de specificaties zijn ook niet mis. Ik kijk deze kat even uit de boom... ;)
ESU is goed bezig!
Weer eentje om op de verlanglijst te plaatsen!
Maar wel een stevige prijs.
Volgens Modellbahnshop Lippe is de adviesprijs 369 euro en hun vragen er 332 euro voor!
Dat word weer sparen...
Grtz Feike (Trainz4Fun)
Esu is zeker goed bezig
De lok komt zelfs in vier uitvoeringen.
Eerste leveringen pas in mei 2013
Mvg
Arie
Hoi Allen,
Ik denk, dat de prijs nog wel zal zakken onder de 300 euro.
Groet,
Bert
Ik zie dat er een nieuw bericht is over de ESU V60 en spoed me dus naar dat draadje...
En wat lees ik: Dat treinbert iets denkt...
Lekker belangrijk ;)
Als jij je eurootjes niet belangrijk vind????
Ik wel hoor.
Lekker even geduld hebben , kijken wat de prijs werkelijk gaat worden.
Mvg: Alex
Citaat van: nobody op woensdag 05 december 2012, 12:34:34
Ik zie dat er een nieuw bericht is over de ESU V60 en spoed me dus naar dat draadje...
En wat lees ik: Dat treinbert iets denkt...
Lekker belangrijk ;)
Tjonge Wim,
Iedereen mag denken wat ie wil,maar of het ook gebeurt,daar mag je wel zeker van zijn.
Immers de prijzen van een net aangekondigd nieuwtje bij Märklin loopt ook al heel erg uiteen,en waarom zou dat met de prijs van Esu niet kunnen.
Heb trouwens in Houten,een Meesterlijke zet van iemand van het forum life meegemaakt :thumbup:
Die bood gewoon ver onder de prijs van de class 77 van Esu,en degene die ik bedoel zal zich dat nog goed kunnen herinneren ;)
Die handelaar flipte bijna,en maakte er een toneelspel van van jewelste,dus dat was gewoon genieten op de eerste rang.
Poot stijf houden en je komt soms ook best ver,als je onderhandeld over de prijs van zelfs nieuwe modellen.
M.v.g.
Hans V200.0
Citaat van: Aliebengalie op woensdag 05 december 2012, 12:54:55
Als jij je eurootjes niet belangrijk vind????
Tuurlijk wél Alex.
Maar dat iemand iets denkt..., terwijl ik hoopte op belangwekkend nieuws. ;)
Wim.
Ik neem aan dat hij bedoeld dat je niet TE snel moet intekenen.
Vaak (ervaringen zijn hier zat) betaald men de hoofdprijs .....en dan nog niet te lange tijd later....en dan kan je vaak mijns inziens lekker balen dat je de hoofdprijs hebt betaald.
Mvg: Alex
Hoi allen,
Is inderdaad zo, bij de modelspoorwinkels zal je ten allen tijde de hoofdprijs betalen, echter op de beurs............ wie weet.
Mvg
Arie
Ik vind het wel jammer dat de cabine niet van interieur is voorzien, in plaats daarvan zitten er matte raampjes in. Nu zal dat ongetwijveld met ruimte te maken hebben, maar van zo'n klijn locje die boven de 300 euro kost had het eigenlijk wel een beetje verwacht :(
Waar zie jij matte ramen? :)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,smaLkdh_OUv-T9b5fcPlAFnb2XZnMiGBwAz3JSsKgFug=/http://www.abload.de/img/p1010717jaoc6.jpg) (http://www.abload.de/image.php?img=p1010717jaoc6.jpg)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,srrPYQqods1tyHpQCz6bUSMTIhfCss5AACdBwSzZnudU=/http://www.abload.de/img/p1010719espde.jpg) (http://www.abload.de/image.php?img=p1010719espde.jpg)
Gr, Ben.
Bloedmooi !!! :)
Peperduur !!! :(
Maar je krijg er wel wat voor, super gedetailleerd, vele sound functies etc.
Ik ga er nog hard over nadenken.
Citaat van: Spoorman op zaterdag 08 december 2012, 12:47:09
Waar zie jij matte ramen? :)
Gr, Ben.
Hey dat ziet er inderdaad een stuk beter uit, in de openingspost staat een een foto met matte ramen vandaar dat ik daar van uit ging. Maar dit ziet er inderdaad wel geweldig mooi uit.
EDIT Ad: Foto's uit citaat verwijderd, die zijn hierboven al te zien.
Tja des te meer details erop zitten des te fragieler wordt het model.
Als ik al denk aan die zandverstuivertjes van de reminstallatie,dan hoop je gewoon,dat het een lang leven beschoren is.
Esu berijd u voor op de onderdelen zou je kunnen zeggen.
Maar de uitvoering mag er zijn,ook al is dit nog maar een handmonster?
Wat ik persoonlijk erg mooi vindt aan deze lok zijn de wielen,zeker als je naar de spaken kijkt,maar ook de lokkast en het hekwerk verdienen lof :D
Voorlopig nog maar even zwijmelen bij de foto's ervan,dus wederom bedankt Ben ;)
M.v.g.
Hans V200.0
Wat een prachtig model. B)
Dit gaat hoogstwaarschijnlijk mijn eerste ESU loc worden. :D
Gr.
René
Citaat van: Lokkie op zaterdag 08 december 2012, 17:33:46
Wat een prachtig model. B)
Dit gaat hoogstwaarschijnlijk mijn eerste ESU loc worden. :D
Dat is een leuk idee voor een nieuw topic :thumbup:
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 08 december 2012, 16:02:14
die zandverstuivertjes van de reminstallatie
Sinds wanneer werkt remmen met zand :O :roll:
Mvg, Johan
Hoi medeforummers,
Esu maakt op dit moment bloedmooie modellen.
Ik bezit er ook een de Br218. Artikelnummer 32025, 22 functies en rijdt als een trein :P :P :P :P
Mvg
Arie
Citaat van: Mr. Marklin op zaterdag 08 december 2012, 17:52:10
Esu maakt op dit moment bloedmooie modellen.
Hmmmmm denk dat ESU de modellen niet zelf maakt hoor, dat doen de echte fabrikanten wel voor ze.
Wat zou het zijn een Roco? Alleen stoppen ze hun eigen elektronica in
die ze volgens mij ook laten maken Mvg, Johan
Johan,
Niet denken maar kijken, hoe mooi de modellen gedetailleerd zijn.
Daar kan menigeen een puntje aan zuigen.
Mvg
Arie
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 08 december 2012, 17:55:33
Hmmmmm denk dat ESU de modellen niet zelf maakt hoor, dat doen de echte fabrikanten wel voor ze.
Wat zou het zijn een Roco? Alleen stoppen ze hun eigen elektronica in die ze volgens mij ook laten maken
Ik dacht dat Roco haar locomotief modellen voornamelijk uit kunststof maakt..
Heeft Roco dan ook een productiestraat voor zinkspuitgietwerk geopend?
Ik zou dan eerder aan Brawa denken.
Of Märklin, maar Märklin en ESU gaan niet zo goed door één deur, geloof ik.
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 08 december 2012, 17:55:33
Hmmmmm denk dat ESU de modellen niet zelf maakt hoor, dat doen de echte fabrikanten wel voor ze.
Wat zou het zijn een Roco? Alleen stoppen ze hun eigen elektronica in die ze volgens mij ook laten maken
Roco en Märklin zijn het sowieso niet en volgens mij was het ook geen Brawa. Ik heb ooit een keer een naam opgevangen, maar ik kan het mij niet herinneren.
Citaat van: Janvis op zaterdag 08 december 2012, 10:52:02
Ik vind het wel jammer dat de cabine niet van interieur is voorzien, in plaats daarvan zitten er matte raampjes in.
Dat doet men wel vaker bij handmonsters. Kijk naar de "Glazen Trein" (BR 491) van Märklin uit het jaar 2010:
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 08 december 2012, 17:47:32
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 08 december 2012, 16:02:14
die zandverstuivertjes van de reminstallatie
Sinds wanneer werkt remmen met zand :O :roll:
Mvg, Johan
Hoi Johan,
Heb het verkeerde ingetikt :(
Het is van de tractieinstallatie,en in geval van weinig grip,zand strooit op de rails,om toch enige tractie te hebben,en dat gebeurt veel bij zwadere lasten.
Evengoed wordt er wel gebruik van gemaakt bij een noodstop.
Toch zou het me niks verbazen,als deze lok niet door Esu zelf wordt gemaakt maar door een fabriek als Brawa,zou het zomaar gedaan kunnen worden.
Ook hun BR 218 (Esu) heeft sterke gelijkenissen,met die van de Brawa pendant.
Die heeft namelijk ook een kap,die met vier schroeven losgemaakt kan worden.
En was het niet Brawa met de slogan " Liefde voor het detail "?
Trouwens even een andere opmerking.....namelijk een nieuw model kost al gauw een paar miljoen in ontwikkelingskosten,en dat is geld buiten het materieelpark wat je nodig hebt om dit model daadwerkelijk te maken.
Nu heb ik begrepen dat een materieelpark zoals bij Märklin of Roco nogal veel kost,teveel voor een fabrikant als Esu,die zulke diepe investeringen nooit zou kunnen doen.
Zeker niet in deze beroerde tijden,dus dat ze een model bij een ander betrekken,lijkt me eerder realistisch dan dromerig.
M.v.g.
Hans V200.0
ik heb de class 77 sinds vandaag en ga al de variante kopen van de class. Ik hoop dat ESU ook nl modelen uit ga brengen want het zijn zeer komplete modellen. Helaas voor Marklin maar dat koop ik al een aantal jaren niet meer het was Roco brawa en nu is er ESU bij gekomen.
Citaat van: Mr. Marklin op zondag 09 december 2012, 18:16:38
Ook ik zal wanneer de beurs het weer toelaat zeker eem Esu model kopen en laat M* links liggen.
Dan mag je je forumnaam ook wel veranderen :roll:
Mvg, Johan
Johan,
Mijn forumnaam blijft zoals die is, echter op dit moment koop ik alleen C-rails van M*. Ben ook nu in het geheel niet aan het kopen van locomotieven toe.
Mvg
Arie
hoop dat deze wel over de engelse wissel heen komt dan tuft tie wellicht straks ook op mijn baantje rond
even enkele gegevens uit het stuk op de site van esu: (voor heb die moeite hebben met duits):
-fijne detailering
-lastafhankelijke rookontwikkeling
-esu V4 M4 sounddecoder
-geluid van de maybach dieselloc, komt door de roosters naar buiten
-cabineverlichting, dashboardverlichting ( :help: ), rangeerverlichting
-ingebouwde powerpak
-volautomatische ontkoppeling onder F7 (loc rijd terug richting trein, koppeling zakt en ontkoppeld, en loc rijdt een stukje naar voren)
-hoogvermogen klokankermotor met natuurgetrouwe maximumsnelheid.
-lokgewicht 170 gram
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 08 december 2012, 23:03:10
Toch zou het me niks verbazen,als deze lok niet door Esu zelf wordt gemaakt maar door een fabriek als Brawa,zou het zomaar gedaan kunnen worden.
Nou, ik denk dat het in China gemaakt wordt, dat staat gewoon op de doos van de class 77 :roll:
Nu wordt Brawa ook in China gemaakt. Het kan best, kwaliteit laten maken in China.
Citaat van: henkv op dinsdag 18 december 2012, 22:38:43
Nu wordt Brawa ook in China gemaakt. Het kan best, kwaliteit laten maken in China.
Inderdaad, je moet ze gewoon het vuur aan de schenen leggen >:-D
Dus Huub en Henk,
Waarom niet produceren in verwegistan,en hier op de markt zetten als een eigen product?
En welke fabrikant hebben we er niet op betrapt?
Bijna allemaal :D
Dus het kan best waar zijn dat Esu zijn modellen daar laat maken door Brawa,die er ook wordt geproduceerd.
Zal nog eens een fotootje maken van de week,en in een topic zetten van een Brawa 216 die ik heb,misschien zien we overeenkomsten,met iemand die de Esu lok daarvan heeft.
M.v.g.
Hans V200.0
Voor de foto's,zie dit topic: klik (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=40414.0)
M.v.g.
Hans V200.0
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 21 december 2012, 00:55:37
Voor de foto's,zie dit topic: klik (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=40414.0)
Volgens mijn bescheiden mening betreft de link geen V60.
Hoi Wim,
Die link heb ik in het leven geroepen,om juist dit draadje van de V60,niet te vervuilen met andere types en foto's ervan.
Het linkje is dus van mijn eigen topic,waar iedereen foto's in kan plaatsen met betrekking op deze (Brawa 216/Esu 215/218 loktypes),want de verschillen,of moet ik zeggen overeenkomsten worden gezocht.
Nu maar weer On-Topic
M.v.g.
Hans V200.0
Filmpjes van de nieuwe ESU V60:
http://www.youtube.com/watch?v=27ysGcuOz4Q (http://www.youtube.com/watch?v=27ysGcuOz4Q)
http://www.youtube.com/watch?v=nXnvoAgZIaM (http://www.youtube.com/watch?v=nXnvoAgZIaM)
M.v.g.
Maikel (RMW)
Mooie loc, maar toch vind ik die witte rook uit een diesel vreemd eruitzien.
De V60 815 ligt in de winkel.
Gr, Ben.
Is dit model weer volledig vrijgegeven door Esu dan?
Groet, Anne W
Da's vragen naar de bekende weg Anne. Wat denk je zelf? :D
Gr, Ben.
Beste Ben,
Ik denk niets, ik heb er alleen niets over gelezen, vandaar mijn vraag aan mijn veel beter geïnformeerde mede-forummers, dus zou ik graag weten of Esu de uitlevering van de V60 geheel hervat heeft.
Groet, Anne W
Waarom ligt ie anders in de winkel?
Citaat van: Spoorman op vrijdag 14 maart 2014, 17:04:30
De V60 815 ligt in de winkel.
Gr, Ben.
Aha, waar heb je hem gezien?
Ik heb de mijne in bestelling staan bij Somberg te Almelo.
Groeten Maarten
OK Boys allemaal naar de winkel. B)
Ergens in dit topic http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=2&t=82359&hilit=ESU+V60 komt de volgende zin voor: "ESU ruft die Lok wegen starker Mängel zurück".
Dus stel ik niet zo'n domme vraag lijkt me.
Groet, Anne W
Ja Anne, de ESU V60 is inderdaad teruggeroepen geweest vanwege een slechte respons van de motor op de decoder.
Het pobleem is kennelijk opgelost. De V60 is opnieuw uitgeleverd. En ligt nu dus in de winkel.
mvg Harry
Citaat van: Maarten op zaterdag 15 maart 2014, 11:39:13
Aha, waar heb je hem gezien?
Niet gezien, gelezen dat MTE ze binnen heeft.
Gr, Ben.
Beste Harry,
Kijk dat is nu een antwoord waar een mens wat aan heeft, het was geen verplichte terugroepactie.
Groet, Anne W
Nog een filmpje van de nieuwe ESU V60:
http://www.youtube.com/watch?v=8zhybtgNbS0 (http://www.youtube.com/watch?v=8zhybtgNbS0)
M.v.g.
Maikel (RMW)
Het was wel een verplichte terugroep aktie! De importeur voor NL heeft gewoon niets uitgeleverd. Vandaar dat de levering voor NL nu op gang is gekomen. Ze zijn nu in orde. Erg fraai zelfs met 24 functies, waarvan de metertjes op de stuurtafel welke echt verlicht zijn, ons het meest verbaasde. Echt een heel leuk detail.
Leuke video van de V60 Maikel. 'k Wacht met spanning op mijn exemplaar...
Ik ga hem morgen ophalen :)
Ligt het aan mij, of ziet deze automatische ontkoppeling er een STUK eleganter uit dan die lompe blokken die M op haar locs verkoopt als zijnde Telex?
Met vriendelijke groet,
William
V60 weer leverbaar. Zullen de problemen nu dan echt opgelost zijn? ==>KLIK (http://www.esu.eu/aktuelles/newsbeitrag-lesen/article/h0-modell-der-v60-wieder-lieferbar/3/) voor nieuwsbericht op de ESU site.
Ben benieuwd naar de ervaringen, want deze loc staat zeker op mijn 'whish list'. Wie heeft er ervaringen?
De enige ervaring met de ESU V60 is dat ze al meer dan één jaar in bestelling is... ;)
Enne de URL, in je bericht, klopt niet...
Moet zijn ===> klik (http://www.esu.eu/aktuelles/newsbeitrag-lesen/article/h0-modell-der-v60-wieder-lieferbar/3/)
Oeps er stond inderdaad een foutje in mijn link. Heb het aangepast. Bedankt voor de correctie. :thumbup:
Overigens begrijp ik dat sommige al meer dan een jaar bezig zijn met deze loc. Juist daarom hoop ik voor een ieder die deze loc in bestelling heeft alles meer dan perfect in orde zal zijn. Derhalve ben ik erg nieuwsgierig naar de nieuwe ervaringen en hoop ik dat ESU waar maakt wat ze beloven. Ik denk dat ze wel moeten en dat het daarom een meer dan geslaagde loc zal worden.
EDIT Ad: Overbodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd; lees hier waarom (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=42256.0).
Als jullie de Duitse taal kunnen lezen volg dan http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=2&t=126115
Groet, Anne W
Hoi Anne,
Bedankt voor de link. Blijft plussen en minnen zo te lezen.
Nog steeds geen nieuws betreffende de uitlevering van de v60 in nerderland. :(
Kreeg net te horen van mijn lokale dealer dat men in december gaat leveren.
We blijven wachten....
De ESU site beweert iets anders:
Ik weet het niet meer precies, maar het was vast al ergens in de 21ste eeuw toen ik mijn ESU NMBS 8040 heb besteld...
Ik hoop dat hij nog in deze 21ste eeuw geleverd wordt, maar misschien wordt het in mijn geval een post mortem.
Willy
De uitlevering van de door mij bestelde tenderlocomotief G10 (40801)is ook met 6 maanden vertraagd; wordt eveneens 2e kwartaal 2016.
Hopelijk lig ik niet aan de "leste mem" zoals men bij ons placht te zeggen. Heb de loc in Duitsland besteld dus verwacht op de eerste rang te zitten
Cees
Volgens mij is de enige door ESU op de planning staande stoomloc een tenderloc van de serie T16.1... ;)
Wim,
Klopt, slordigheidje van mijn kant: de G10 staat in het programma van Brawa
Maar blijkbaar hebben ESU en Brawa hetzelfde probleem: eerder aangekondigde verschijnings/leveringsdate worden ruimschoots- met zeker 6 maanden- overschreden.
Cees
Ik heb de V60, 29 januari 2014 besteld. Geplande leverdatum was toen: 1e kwartaal 2014.
ESU maakte bekend dat de levering, voor onbepaalde tijd, was uitgesteld wegens ontwerpfouten.
Ik heb nog niet meegemaakt dat Brawa met ontwerpfouten te maken heeft gehad.
Wim,
Zo erg is het bij mij niet: de G10 heb ik direct na aankondiging besteld in januari van dit jaar. Geplande levering aanvankelijk 4e kwartaal 2015 en nu tweede kwartaal 2016 Reden van vertraging onbekend.
Cees
Beschouw me maar als lotgenoot: Ik heb de Brawa G10 óók in bestelling... :-(
Ach, beschouw het als een luxe probleem, ik mocht willen dat ik op een dergelijke loc moest wachten :P
Jij hebt makkelijk praten (schrijven), jij hebt de tijd om te wachten... 8o
Wim,
Gedeelde smart is halve smart.
Cees
Mag ik veronderstellen dat de ESU V60 die je nu op beurzen aantreft, van het eerdere-dus slechtere-type is?
Een soort van overgebleven handelsvoorraad? Of sla ik nu door?
Wanneer iemand hier een herzien type in bezit heeft, lees ik graag wat ervaringen.
mvg Harry
vroeg dat me ook al af ja, zag er eentje staan op Rail maar heb niet doorgevraagd :?
Bij msl wordt het volgende gemeld.
"ESU did cancel V60 products 22.01.2016
Dear Customers, Dear model railroaders,
ESU has, due to various technical difficulties, decided, to cancel all orders of the long-awaited H0 models of the V60. ESU can not say whether the models ever to be delivered.
For this reason we are, unfortunately, forced to cancel all of your pre-orders. This concerns the following item numbers:
31060
Diesellok, H0, BR V60, V60 815, altrot, Sound+Rauch, DC/AC
31061
Diesellok, H0, BR V60, 360 354, blau-beige, Sound+Rauch, DC/AC
31062
Diesellok, H0, BR V60, 365 683, verkehrsrot, Sound+Rauch, DC/AC
31063
Diesellok, H0, BR V60, Reeks 8040 SNCB, grün, Sound+Rauch, DC/AC
31064
Diesellok, H0, BR V60, 260 249, altrot, Sound+Rauch, DC/AC
31066
Diesellok ,H0,BR V60, 360 NWB, orangeweissblau, Sound+Rauch,DC/AC
31068
Diesellok, H0,BR V60, 362 556-3 Bahnbau,gelb,Sound+Rauch,DC/AC
31069
Diesellok, H0, BR V60, V661 MWB , blau-gelb, Sound+Rauch, DC/AC
Best regards, Your MSL-Team"
mvg Rob
Het is inderdaad "over en uit" met de ESU rangeerlocomotief in alle uitvoeringen. E.e.a. is te lezen op het Duitstalige ESU forum (alleen toegankelijk na registreren).
Alles m.b.t. de rangeerlocomotief is uit de "Engineering Edition" verdwenen.
Op de ESU website heb ik geen bericht gevonden over de stopzetting van de productie, of ik heb het over het hoofd gezien (zoekfunctie NMBS 8040 geeft geen resultaat).
Jammer. Ik had mijn NMBS 8040 al ruim 2 jaar in bestelling. Eindelijk een fatsoenlijke uitvoering van dit NMBS model na al die half afgewerkte producten van M. door de jaren heen.
Willy
Ook ik had de ESU V60 reeds lange tijd in bestelling bij m'n treinenboer.
Toen 'k in z'n winkel was heb ik, onder vermelding van de ESU bekendmaking, de bestelling geannuleerd.
Op Rail2016 te Houten, zag ik enige modellen van de V60 staan in de stand van ESU.
Men kon niet garanderen dat de loc feilloos zou functioneren. Dus heb ik haar lekker laten staan.
Slechts een "sugar cube" luidsprekertje gekocht.
Is het dan niet raar dat ze m wel in de stand hadden staan ?
Handel is handel... ;)
Beste Wim,
Was er een officiële Esu stand op Rail, of was het een handelaar, die veel in Esu doet en nog wat V60-ers op voorraad heeft?
Groet, Anne W
Op de site van:
http://meisesmobacenter.de/shop/de/ESU/
valt oa dit te lezen:
ESU
Aufgrund unserer öffentlichen Kritik an der ersten Auslieferung der BR 260 (V60) hat die Firma ESU entschieden, dass Sie uns nicht mehr beliefern möchte. Aus diesem Grund werden wir unsere Lagerbestände abbauen, keine neuen Artikel mehr aufnehmen und in naher Zukunft diese Shop-Kategorie einstellen bzw. schliessen.
Da die Quote der Rücksendungen von Kunden (bei ESU-Lokomotiven) bei uns doch sehr hoch war (teilweise 60-70%) bedauern wir diesen Schritt nicht und möchten unsere Kunden bitten dürfen, in Zukunft die Produkte aus Ulm bitte beim Mitbewerber (z.B. MSL) zu bestellen.
gaat lekker dus...
Anne, betrof een Duitse handelaar met véél ESU spullen.
.... waar je de V60 nog gewoon online kunt bestellen: http://m-c-o.de/de/ESU/Lokomotiven/Baureihe-V60/310601 ;)
Tsja, ze hebben zelf ook miskopen bij ESU gedaan...
En zoals ik eerder schreef: Negotie is negotie. ;)
Modellbahn-Center-Oldenburg stond op Rail 2016 en daar was de lok niet te koop.
Mvg,
Peter
Er waren wel meer stands aanwezig, waar deze loc niet te koop was... ;)
http://youtu.be/njwSc6pm5ng
Deze modelspoorder mag graag uitgebreide testen uitvoeren , tis wel in het duits maar goed te volgen .
Nog een uitgebreide(re) test door Modellbajn Shop Lippe:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LU90VmBQ1es
Beste Wim,
Dan had ik het dus goed gezien, handelaren dus en die heeft andere belangen als de fabrikant....., natuurlijk is hij hier en daar te koop, echter "een gewaarschuwd mens telt voor twee".
Groet, Anne W
@citaat
Andere belangen?
Uiteindelijk willen alleen maar je geld hebben...
Edit Edwin: onnodig citaat van gehele vorige bericht verwijderd
Beste Maarten,
Belang van de fabrikant: de modelspoorwereld moet niet boos worden anders kopen ze helemaal geen producten meet
Belang van de (buitenlandse) handelaar met voorraad: verkopen die voorraad, eventueel ten kosten van een relatie met de paar kopende klanten.
Groet, Anne W