sziget lijkt me nog leuk om naar toe te gaanKan je ook naar Texel... :mrgreen: Sziget is het Hongaarse woord voor eiland :P
mooie foto's :thumbup:
Morgen gaan we samen een poging doen nabij Den Dolder (Paltzerweg).Oja? 8o. Oké handig om te weten :-)
en arriva bussen (waar charlie meer van weet, maar niets van zegt :( ;) )
Na Eurospoor nog kort op Utrecht CS wezen kijken, en er kwam al na een paar minuten iets leuks binnenrijden 8o:
Gr, Myron
10 voor half 6 volgens mij, maar weet het niet zeker :D
Helaas rijden ze hier niet
Mooie plaat man! Ik geloof dat ik binnenkort maar weer eens langs moet komen.. :D
Dat wordt dus een MMDKJ uitje :).Nou als dat het wordt, vergeet dan ook niet de L. :D :D
leuke foto. :thumbup: Ik had ook zo'n soort type gezien op Almere Oostvaarders in de klas maar die was dan weer elektrisch :O
Mooi! Jah jammer dat je niet op de juiste plek was, maar desondanks toch goed gelukt!Als ik me niet vergis is het een diesel, de panto zit er op voor testdoeleinden.
@Dave: Ik geloof dat hier ook een panto op zit?
Dan was het oude hek beter. Betonpaaltjes met prikkeldraad. Is vele malen effectiever dan dit soort hekken (ben ook in 2 m hoge hekken vaak genoeg geklommen om een foto te maken. je bent er zo overheen).Ik hoor zojuist dat er een nieuw "Anti-Koen-hek" is ontworpen van 4 m hoogte :D :D :D.
Heel mooi, dat plaatje :thumbup:.zo.
Ik zou proberen een stap (of 2) naar achter te doen en de loc echt voorbij het portaal pas te klikken.
Toch eeuwig zonde dat die mooie Lint treinstellen daar maar gewoon staan..Rijden deze Lint stellen dan niet meer?
Mooie platen weer!Helemaal mee eens :thumbup:. (Scheelt mij weer een tekst inkloppen :mrgreen:.)
Charlie wat doe je 8o :-):Charlie zoekt lectuur voor zijn kleinzoon uit :mrgreen:.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,slPEkHgdwgB5TLP07PKyT0W8pz4MjSs0jeFDcgX7692M=/http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-FSUCL4EP.jpg)
Charlie zoekt lectuur voor zijn kleinzoon uit :mrgreen:.Laten we dat maar hopen dan :lol:.
(...) sonde (...) gelukd*zonde en *gelukt
.........Brian doet een poging tot wissel omzetten...........
Pff.. Als ik dat toen had geweten 8).Citaat.........Brian doet een poging tot wissel omzetten...........
Dat gaat op deze manier ook echt niet lukken.
Volgens mij moet je eerst het gewicht optillen en naar "de andere kant gooien". Denk dan wel aan je rug...........
@mat-60: klopt ja, daarom ook "poging tot"... :POh dus jij wist ook dat ik het fout deed, en niets zeggen hè >:-D..
Mooie bussen, Myron. :D
Gr. Charlie
............ bruine blokkendoos ............En dat is geen lok maar een treinstel..........................
Het is een Mp (motorpost / posttrein) en zeker geen werktrein, enkele van deze motorwagens zijn later (toen de nieuwe Mp's kwamen) als trekkracht gebruikt voor de Werkplaatstreinen, (...)Dus toch een werktrein.
Overigens hebben Mat '24 motorwagens kort na de oorlog ook wel als trekkracht gereden voor getrokken treinen, bij gebrek aan lokomotoeven, met soms wel 3 stuks aan elkaar. Echter omdat ze daar zeker niet voor gebouwd waren (immers geen lokomotief ;) ) heeft dit maar een korte periode geduurd.Al tijdens de bezetting zelf hebben de Mat'24-motorwagens als trekkracht gereden. Ze trokken niet alleen goederentreinen, maar ook kolentreinen.
Overigens hebben Mat '24 motorwagens kort na de oorlog ook wel als trekkracht gereden voor getrokken treinenAanvulling op Gerard's bijdrage ===> klik (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=38341.msg705616#msg705616)
Maar achter de tent van mat 54 stond nog een plan V en U, heeft iemand enig idee van wie de plan V is. Ik vermoed dat de plan U van SHD is.
Maar achter de tent van mat 54 stond nog een plan V en U, heeft iemand enig idee van wie de plan V is. Ik vermoed dat de plan U van SHD is.
Het is zeker geen Plan U of V, dat is (ook) de Mat'54 766 van de SHD. Deze is in het verleden geel gespoten voor de film De Punt (de treinkaping bij De Punt in 1977), daarvoor is dus dit treinstel gebruikt.
Omdat de Hondekop destijds toch al toe was aan een grote revisie, werd er besloten om deze over te spuiten van het groen naar geel.
Jullie bedoelen het achterterrein denk ik, waar een verzameling Plan U's (gele en een rooie) staan. Die zijn van NS en staan al sinds mensenheugenis te wachten op een koper. De 113 (de andere rooie) staat daar ook bij, die is geruild tegen de 151 (geel) die nu van de SHD is.
@Gerard: Bij de beschrijving op Flickr staat dat ik er op de fiets naartoe ben gegaan en waarom ;). Ik wilde er eens kijken. Daarom ook alleen deze foto. Heb nog wel wat foto's van het landschap gemaakt.:oops:, de beschrijving had ik niet gelezen :sad:.
Jullie hadden nog mooi weer en het resultaat is er dan ook naar :thumbup:.Ik was een beetje heel erg lui :wink:.
En voor de ''leuk'' een SLT bij Soestdijk:Ik zie puko's 8o :D
De kwaliteit van de foto is niet heel geweldig, maar toch:Nou nou, je bent wel heel kritisch naar jezelf toe.
Welke camera heb je overigens gekregen. Overigens bedoel ik dus niet een discussie over de camera op te willen zetten. ;)Dat was ook mijn vraag.
vr.gr.
Jurrien
Iets terug ligt een terrein waar ook nog een hoop 6400's staan. Dit is geloof ik een militair laadterrein met wat sporen.Als ik me niet vergis is dat terrein "De Vlasakkers", inderdaad militair terrein. Daar staan naar mijn weten al jarenlang overtollige 6400'en opgeslagen.
Daar staan naar mijn weten al jarenlang overtollige 6400'en opgeslagen.
Het is dat ik geen plaats meer heb, anders zou ik er iets van na kinnen bouwen.
Na elkaar te hebben gevonden zijn we als eerste naar Amersfoort gefietst.Met zijn tweeën op één fiets? :mrgreen:
En dit weekend was er een groots VW evenement met T1 busjes en Kevers in Amersfoort.Aha, dat verklaart die enorme hoeveelheid van die busjes, die wij zagen rijden, toen we in restaurant Oud-Leusden (aanrader!!) vrijdag lekker zaten te eten.
Hier is het al veel drukker, met de 1252 :P:Gelukkig is dit geen zoekplaatje geworden. :P
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sC5CwF4emE61pFOa8SEs15hxYbSVU1ZOf5Y3RgxTb3Ok=/http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VQOD464S.jpg)
Ik mis hier eigenlijk nog Gerard met zijn cabrio :DIk ook :wink:.
@Gerard: Bedankt! Inderdaad, maar het spoorwegmuseum heeft al een 1600, en is de 1607 nog wel rijvaardig te maken...?Het eerste weet ik, het tweede weet ik niet. Het is naar mijn mening gewoon jammer dat de 1607 geen museumloc geworden is bij het NSM.
Klikkie doen (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=38050.msg892042#msg892042) (ik ben een beetje lui :wink:.)
Klikkie doen (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=38050.msg892042#msg892042) (ik ben een beetje lui :wink:.)
@Kappa: Om precies te zijn achter deze heg: klik (https://www.google.nl/maps/@52.395216,4.808721,3a,75y,47.24h,92.78t/data=!3m4!1e1!3m2!1sN4X6e-Dshzx2hG0KRBzT-Q!2e0?hl=nl). Maar zo te zien is er inmiddels heel wat veranderd, geen bomen meer en verder ook veel leger geworden...Ik zat dan toch goed, maar ik herkende het niet zo snel. ;)
Glasheldere foto's vooral de 2de foto is van grote klasse of te wel grote schoonheid. :PHelemaal mee eens :wink:.
Enige minpunt is dat je bij deze camera meer ruis ziet bij een hogere ISO waarde, wat bij de vorige camera met minder pixels niet het geval was.#ruisreductie ;)
@nobody: Bedankt. Kleiner dan 1024px gaat me niet lukken, dat formaat geeft Mijnalbum, en anders zou ik alles eerst moeten gaan kopiëren op de pc en alles gaan verschalen, ik denk dat 1024px niet zo'n groot verschil geeft, en dan zijn de foto's ook net wat mooier :).Als je een resize programma download/installeert kun je al je foto's in één handeling (batch) verkleinen/vergroten.
Overigens heb ik sinds kort de FB-pagina van Railhobby overgenomen van de uitgever, dus daar kun je nu ook diverse foto's en grootspoornieuws van mij zien, ...Heel veel succes met, en heel veel plezier in het bijhouden en bijwerken van de FB-pagina. :thumbup: Ik hoop dat het een levendige pagina gaat worden met veel nieuwtjes en veel foto's.
.... zoals deze trein met veel verschillende rijtuigen die vandaag reed: KLIK (https://www.facebook.com/railhobby/photos/a.535575236453109.128197.200822779928358/845987885411841/?type=1&theater).
Hierna als laatste naar Amsterdam gegaan. Daar kwam een proefrit langs met een 186'er van Captrain.
'k had laatst ook al wat gezien over proefrijden met de 186'er van Captrain. Waarom? waarvoor die proeftitten met die loc?Willem,
Heeft dat te maken met de NS 186's die 'gaan komen' (wou ik bijna zeggen: er zijn er al een paar...)?
(Foto 14: ze kunnen ze kennelijk nog steeds niet missen hè. :thumbup: :thumbup:)Heb die dag 's gevraagd, de verzekering vond 'm nog niet total-loss dus moest ze hersteld worden. Zal wel (zeer hoogst waarschijnlijk) de laatste zijn.
@wvniersen: Dank! Ja dat is inderdaad opvallend bij die foto. Ik heb geen HDR toegepast, enkel de hooglichten verminderd. Ik denk dat het aparte lichtinval voor het effect heeft gezorgd.
Het is simpelweg geweldig georganiseerd en mooi vormgegeven. Het is absoluut de moeite waard om een kijkje te gaan nemen als je nog niet bent geweest.Dit is echt waar en dat voor slechts ? 10,00.
Ik denk dat je wel weet hoe ik zou reageren. Daarom zeg ik maar niks. :DEn ik denk dat jullie wel weten hoe ik zou reageren, daarom bij deze allen bedankt voor jullie reactie's en complimenten, wederom leuk om te horen :thumbup:. Hier weer een nieuwe lading foto's.
Ik weet niet of uit die vijf 1600-wrakken nog één bruikbare te maken is, zonder dat het erg duur gaat worden... dus hou het voorlopig maar op twee.Mijn verwachting ook. Die 2 van HUSA zijn eruit gegooid omdat RRF ze simpelweg niet nodig had.
Schitterend man!Bedankt!
Het is en blijft een lelijke combinatie, een 1700 voor/achter een DDAR-stam :( het past naar mijn mening echt niet bij elkaar. :thumbdown:
De Plan V (en ook de 4-delige Plan T) zijn de laatst in Nederland ontworpen en gebouwde treinstellen. In hun tijd (we spreken dan van 1964) waren ze revolutionair door o.a. het lage gewicht per stoel (het laagste gewicht in Europa v.w.b. treinstellen), het acceleratie- en remvermogen en het moderne uiterlijk. Op de één of andere manier straalden ze kracht uit. Ze hebben zo'n 40 jaar dienst gedaan als stop- en intercitytreinen en waren overal in Nederland te zien.Dat was vroeger wel anders, toen had plan V ook problemen met sneeuw en ijs. In die tijd riepen we da t mat 54 en46 er beter tegen konden. Omdat we plan V zolang hebben konden we het steeds beter maken. Aan het eind van een levenscyclus van een trein weten we er alles van, aan het begin moeten we alles nog ervaren en uitzoeken.
Enne, ook niet onbelangrijk: de Plannen V en T laten zich niet door een beetje sneeuw uitschakelen...
Ook ik heb er veel ingezeten (meestal 1e klas) en ook ik zal ze missen.
Ze hebben zo'n 40 jaar dienst gedaan als stop- en intercitytreinen en waren overal in Nederland te zien.
Vandaag werd ook laad- en losplaats "De Birkt" na een aantal maanden weer eens gebruikt voor het beladen van een militaire containertrein:Oeps, meneer heeft militaire activiteiten gespot :D
je zij dat de buffels te koop zijn. bedoel je daarmee gewoon letterlijk te koop (dus dat ik, jij en weet ik veel wie nog meer) zo'n treinstel kan kopen? of is het te koop voor stichtingen, musea die zo'n treinstel willen. bijvoorbeeld het spoorwegmuseum?Ze staan commercieel te koop, ga er maar vanuit dat zo'n stel nog wel een paar ton moet opbrengen.
gaat de groote broer van de marklin 1855 naar de sloop 8oReken maar te koop, voor wie er een flink bedrag voor achter wilt laten... ;)
mooie foto's.
je zij dat de buffels te koop zijn. bedoel je daarmee gewoon letterlijk te koop (dus dat ik, jij en weet ik veel wie nog meer) zo'n treinstel kan kopen? of is het te koop voor stichtingen, musea die zo'n treinstel willen. bijvoorbeeld het spoorwegmuseum?
De foto met de 1800 in de kraan is wel wat droevig om te zien.Dat ik nog mag meemaken dat jij zoiets zegt over een NS-loc :D
:thumbup: :thumbup: :thumbup:De foto met de 1800 in de kraan is wel wat droevig om te zien.Dat ik nog mag meemaken dat jij zoiets zegt over een NS-loc :D
Mooie platen weer. Is het de bedoeling dat de plan T bewaard blijven en rijvaardig worden gemaakt of inzetbaar bij stichting ? Mat 64?Nou dat zou mooi zijn!
Blijft geinig die geel/grijze 64/6500 met DB logo! Rijden er veel zo rond?Nee, alleen de 6455 en de 6461. Vier van de vijf op de foto hebben een retourtje Vlasakkers-Waalhaven Zuid gemaakt om onderdelen af te staan.
Voor de liefhebbers een aantal foto's van de 1304 die zeer binnenkort weer in dienst komt. De loc staat hier in de Strukton werkplaats te Zutphen:Hoi Myron,
Leuke combi met een reeks77 voor en achter.
Ik weet dat ze in NL altijd met de korte huif voor moeten rijden, maar zo heb ik het nog niet eerder zien rijden
De trein is kort genoeg om met 1 loc te kunnen rijden, echter, zoals gesteld, ze moeten altijd met de korte huif voorop rijden in Nederland. Dus je hebt sowieso 2 locs nodig. Door het op deze manier inklemmen scheelt het je omlopen en kan je eigenlijk heel snel weer weg.Leuke combi met een reeks77 voor en achter.
Ik weet dat ze in NL altijd met de korte huif voor moeten rijden, maar zo heb ik het nog niet eerder zien rijden
Vermoedelijk omdat ze in Roosendaal in dezelfde richting vertrekken als waar ze vandaan komen, de trein rijdt nu linksrijdend richting België, dat zijn de achterste 2 sporen. De voorste 2 sporen gaan richting Bergen op Zoom en verder naar Vlissingen. Myron heeft deze foto genomen op het viaduct dat de Badhuisstraat over de Burgemeester Freijterslaan voert, daar sta ik ook wel eens met m'n dochters treintjes te kijken ;)