http://www.youtube.com/watch?v=W5e-1OJuatg
En dat allemaal net onder de draad. :thumbup:
Gr, Ben.
4:31 : komaan , nog een tikje... *OOPS*, even iets te hard....
En dan doorheen heel dat fillempe is er maar ENE die echt een helm draage. [niet dat dat veel uitmaakt als je zo'n trein op je kanis krijgt]
Als dit hier gebeurd in nl staat hij er niet in hoor in 2 uur.
Mooi filmpje; en vooral een goede kwaliteit!
Merci.
Mars
Mooi, bedankt voor het plaatsen! Hebben we in nl ook zo´n hersporingsteam klaar staan?
Roy
Bedankt voor het leuke filmpje. Hadden wij nog maar van die spoorkranen :(
Groet,
Dick
Veel te onhandig. Hier gaat dat met vijzels e.d.
bij mij gaat dat met een klein plastic hulpstukje van Roco.... succes gegarandeerd ;-)
Echt een staaltje "Deutsche Grundlichkeit" :thumbup:
Snel EN goed !
Mvg Gert
een marklin lokje is makkelijker.
Groetjes Dennis
Zeer interessant filmpje.
Ik wil ook zo'n kraan :mrgreen:
Dennis (die al een aantal kranen heeft maar niet van dat type :P)
Ook even gekeken, interessant filmpje.
Met die wielen zal ie niet soepeltjes meer rijden.
mooie film :thumbup:
Mooie film. Leuk om te zien hoe het in Duitsland gaat. Ik dacht altijd, dat de lok niet aan de buffers opgetild mocht worden, maar hier gebeurt het ook. Even het draaistel rechtzetten was nog wel even problematisch, maar uiteindelijk toch gelukt. Mooi ook om te zien, dat de kraan volledig op afstand bestuurd wordt, maar je moet dan wel op je eigen voeten letten, want de bestuurder viel bijna bij het naar de de lok rijden.
Groet,
Bert
Het is niet die kraan die op afstand bediend wordt maar het lokje dat de kraan voortduwd.
Verder in 't filmpje zie je trouwens een preisertje zitten in de cabine van de kraan.
Enne, de draad is geaard en spanningsloos, dus enkel nog gevaar om hem af te trekken met de giek van de kraan.
Verder inderdaad wel bijzonder dat buffers gebruikt mogen worden. Hijspunten genoeg op eender welke lok.
Met vijzels duurt het langer dus, maar of zo'n kraan nu de oplossing is?
In elk geval gene Krupp. Zie je hoe onnaukeurig de bediening is?!
Daar is weinig precizie aan.
En ik was ook al verbaasd over (het gebrek aan) de veiligheidsmaatregelen. Bob de bouwers zonder helm... En tuurlijk helpt dat wel als je een stuk ijzer/lokje tegenkomt terwijl je ana het werk bent!
Maar leuk en illustratief filmpje, nog nooit zo goed gezien en ook netjes onder de fahrdraht.
Hajo
Mij lijkt, dat als het stoot- en trekwerk aan de bak van de loc zit, het hijsen hieraan berekend is. Als deze delen aan de draaistellen zitten (zoals bij de serie 1100 van de ns), zal dit niet mogen, ivm beschadigen van de ophanging van de bak op de draaistellen.
Roy
Citaat van: AnalogDriver op zaterdag 09 juni 2012, 09:10:00
dat ligt aan de kraanmachinist hij heeft geen gevoel voor de machine
Met vijzels duurt het langer dus, maar of zo'n kraan nu de oplossing is?
In elk geval gene Krupp. Zie je hoe onnaukeurig de bediening is?!
Daar is weinig precizie aan.
En ik was ook al verbaasd over (het gebrek aan) de veiligheidsmaatregelen. Bob de bouwers zonder helm... En tuurlijk helpt dat wel als je een stuk ijzer/lokje tegenkomt terwijl je ana het werk bent!
Maar leuk en illustratief filmpje, nog nooit zo goed gezien en ook netjes onder de fahrdraht.
Hajo
Ik vind het best netjes gaan zo eigenlijk.
Roy
Citaat van: Roy op vrijdag 15 juni 2012, 21:22:37
Ik vind het best netjes gaan zo eigenlijk.
Roy
Vind ik ook hoor , en waar het niet netjes gaat is er echt opzet in het spel.
Ook enkele opmerkingen over veiligheid kloppen niet helemaal....helm wel , dat mag nu eenmaal bij dit werk niet afgezet worden....als men dit filmpje gezien heeft , komen er zeker enkele mensen op rapport.
Ten slotte lopen er altijd bij dit soort ongevallen veiligheids mensen ter plaatsen, die toezicht behoren te houden op het werk wat word uitgevoerd.
De besturing van de loc , het bijna vallen heeft weinig invloed over de veilgheid van het rijden met de loc , als de bestuurder met de afstandbediening valt , stopt de loc immers vanzelf wanneer hij het knopje los laat.
Het bedienen van de kraan is een vak apart , en men heeft vaak de mogelijkheid om verschillende snelheden te selecteren op de bediening.
Hierdoor kan alles met een slakke gang , maar ook extra snel worden geselecteerd....heeft dus niets met het merk Krupp te maken...
Mvg: Alex