3rail Forum

Modelbaanbouw & Scenery => Zelf- en verbouw projecten allerlei => Topic gestart door: michiel(BE) op zaterdag 05 mei 2012, 20:33:07

Titel: foamboard snijden (kadapak)
Bericht door: michiel(BE) op zaterdag 05 mei 2012, 20:33:07
ik weet niet waar ik dit moet plaatsen dus zet ik het maar hier

als ik foamboard snij (en andere materialen)
is het altijd scheef of zitten er overal bramen enz
weet iemand hoe je dat kunt vermijden
Titel: Re:foamboard snijden (kadapak)
Bericht door: VT601 op zaterdag 05 mei 2012, 21:04:30
Ik neem aan dat je polystyreen plaat of isolatieplaten bedoeld.
Deze kun je op een paar manieren bewerken.

1e) snijden met een styreenzaag (gloeidraad in een figuurzaagbeugel)
2e) zagen met een broodmes (gekarteld)
3e) snijden met een zeer scherp afbreekmes. Langzaam steeds iets dieper en vooral het mes het werk laten doen.

Suc6

John
Titel: Re:foamboard snijden (kadapak)
Bericht door: michiel(BE) op zaterdag 05 mei 2012, 21:22:08
bedankt daar kan ik veel mee
Titel: Re: foamboard snijden (kadapak)
Bericht door: dani op vrijdag 29 juni 2012, 13:31:20
en is dat nu intussen gelukt ?
Titel: Re: foamboard snijden (kadapak)
Bericht door: michiel(BE) op vrijdag 29 juni 2012, 15:11:21
 :o)ik heb het met een broodmes geprobeerd en dat ging goed