3rail Forum
Overige Spoorzaken => Foto/Videohoekje Grootspoor => Topic gestart door: Cees B op dinsdag 24 april 2012, 18:35:36
-
Onlangs werd er een klein lokje afgevoerd na een nieuwe huurder.
Cees
-
Mooie fotos :thumbup:
Gr mark
-
Leuke prenten maar waar is dat en van wie is deze O&K loc ?
-
Doet mij denken aan de biodieselterminal in het westelijk havengebied.
-
De O&K is van een railverhuurder uit Waarland, Be.. rail
De locatie is belasting technisch Rotterdam van oorsprong Rozenburg.
De tanks welke op de achtergrond staan heeft niets te maken met de gebruiker, deze locatie was alleen nodig i.v.m de ruimte. Kraan opstellen draai maken naar de dieplader.
Cees
-
Dank voor de info, ik dacht al een Bemo-huurloc te herkennen.
-
Is die dieplader niet een beetje overgedimensioneerd. Dat lokje weegt een fractie van het laadvermogen schat ongeveer tussen 100 en 125 ton.
-
Lokje zal maximaal 40 ton wegen.
-
....en deskundig opgetild met hijsogen ipv aan de buffers !
-
Ik ben in 50 jaar bij heel wat hijsklussen met locs aanwezig geweest maar ben nog nooit een kraanmcn tegengekomen die de loc bij haar buffers takelt. Hij zal het wel uit z'n hoofd laten. Een loc heeft namelijk speciale hijs- en vijzelpunten.
-
Leuke Foto s.
Tony
-
Ik ben in 50 jaar bij heel wat hijsklussen met locs aanwezig geweest maar ben nog nooit een kraanmcn tegengekomen die de loc bij haar buffers takelt. Hij zal het wel uit z'n hoofd laten. Een loc heeft namelijk speciale hijs- en vijzelpunten.
nou.... kijk dan maar in DIT (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36676.msg661820#msg661820) draadje :-)
-
Het gewicht van de loc zonder brandstof is 40250 kg
De oplegger is een "dieplader" waar de loc eventueel ingereden kan worden. max laadvermogen 120 ton. Dus zelfs een stoomloc kan er mee vervoord worden.
Om een loc in de dieplader te rijden is ca 40 mtr recht doorlopende verharde weg nodig.
Eigen gewicht dieplader 70 ton.
De loc welke nu inbedrijf is is vrijwel eender gedaan alleen met 2 evenaarbalken erbij om geen oneigenlijke buigspanning te creeeren. Zal zoeken naar een foto van de hijsopstelling.
Hijsen op de buffers heeft een breukrisico, max dwarsschuifspanning is 20 ton voor een buffer.
Cees
-
hey lijkt wel of er meerdere locjes verhuurd zijn want bij foto 1 staat een scania terwijl bij foto 2 toch echt een volvo staat !???
leuke foto's
groet robert
-
Dat kan toch? Zo te zien zijn ze daar met meer dingen bezig dan alleen met dat locje. En overigens, de scania staat op foto 3 gewoon naast de kraan.
-
Op foto 3 staat links de vrachtwagen, ook een dieplader met stempelplaten en contra gewichten voor de kraan. In het midden de kraan en rechts de dieplader special ingericht voor vervoer van spoor- / tram- -materieel. Deze dieplader kan verbreed worden waarbij gedurende het beladen of lossen het gehele achterste wielstellen uitgeklapt worden en zo de loc de dieplader inrijdt zonder kraan alleen met een lier op de vrachtwagen.
Cees