Hallo forumleden
ben nu bezig met het solderen van de draden voor de terugmelders in het blok. Omdat mijn schaduwstation vanaf beide kanten bereden wordt deel ik elk blok op in drie secties. Nu mijn vraag; ik gebruik voor de stopsectie 2 raillengtes van minimaal 2 * 17.2 cm is dit ook genoeg om treinstellen zoals de marklin 37770 = VT137 tijdig te laten stoppen?.
mvg
Edzard
Hoi Edzard, is krap , maar het gaat wel, als je de snelheid in het blok wat reduceert in (koploper?). Op mijn
Stadsbahn rijdt al vanaf het begin een 37773 mee ;) Ook ik heb 2 railtjes per stopsectie, vr gr Arie
Hoi Dolphin
Allereerst lof over je baan en de vele mooie filmpjes die je ons liet zien; ik hoop ooit ook zo met ongeveer dezelfde afmetingen als jouw baanplan te gaan rijden.
Als ik jou goed begrijp moet ik dus de snelheid voor dit treinstel in koploper zo aanpassen dat deze in de richting van het schaduwstation in het bewuste blok niet harder komt aanrijden als bijvoorbeeld rangeersnelheid (40km/uur). En nu ik lees dat jij hetzelfde treinstel hebt; hoe heb je de instellingen ingesteld qua afremsnelheid is dat ongeveer 3.00 of nog lager?.
mvg
Edzard
Hallo Edzard,
de lengte van je stopsectie is niet afhankelijk van je treinlengte, meestal stopt de trein als hij niet te hard rijdt en netjes heeft leren remmen aan het begin van de stopsectie, mits de voorkant van de trein niet van de rails geisoleerd is door antislipbanden. Het gaat er dus meer om of je achter de stopsectie ruimte genoeg hebt dat de rest van de trein kan blijven staan, dus dit zal met een 2 delig treinstel een minder groot probleem zijn dat met een lange getrokken trein.
met vriendelijke groet,
Walter
Hoi Walter!.
Bedankt voor je reactie ik ben eruit :D want ik zie in de explosion view van de Marklin 37770 dat de slipbandjes in het midden (= bij de aandrijfing) zijn geplaatst dus ik verwacht geen probleem als het gaat om de detectie in de stopmelder.
mvg
Edzard van Delden