weet iemand waar ik de draaistellen kan bestellen voor drie rail, das maar met één
aangedreven as om plaats voor de sleper te hebben, ander draaistel blijft zonder aanpassing
ook waar ik een as zonder tandwieltje kan vinden ?
kortom: een goede snelle leverancier voor roco parts
bedankt
Tom
Tom,
Probeer hier eens:
http://www.etsemmen.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=90
Gr, Jan
Hoi Jan
Bedankt ga eens zien
Is het verwijderen van de tandwieltjes niet gemakklijker, sneller en goedkoper?
Er moet een tandwieltje van de as verwijderd worden voor plaats te maken voor de ac sleper, een as zonder tandwiel kost 4.60e
@jan bedankt voor de link onderdelen zijn besteld
Nou ja, je moet het natuurlijk zelf weten, maar een as zonder tandwiel is precies dat, dezelfde as zonder tandwiel. Dat tandwiel is er zo af.
Dan ga ik dat ff proberen bedankt voor de tip henk
kon dus niet wachten op mijn stukken, heb dan maar zelf iets ineen geknutseld
nl een roco voorzien van een "sleper-sleep" de sleep was een wagon met sluitverlichting die ik een beetje heb aangepast
ook een esu decodertje erin gestokken en gelijk een led verlichtingssetje van digirails
nu rijdt de lok al z'n rondjes wel met één vaste wagon(deze is de sleper van de lok)
maar dit stoort me niet
het is tenslotte "mijn wereldje" :D
paar foto's ter verduidelijking
grtn
klein filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=02EqD62rWXw
valt die natuurlijk ff stil :D :D :D
grtn
@lucien ,
dat is nog eens een idee, een stroomvoerende koppeling
de lok blijft quasi origineel en het "draadje" is weg
grtn
Pak dan gelijk een 4-asser en maak behalve een sleper ook een massa verbinding. Staat je lok nooit meer stil. :thumbup:
Gr, Ben.
terug om een decodertje geweest en een lichtsetje om een andere lok om te bouwen
één zonder nem stekkertje
hierbij foto's ter verduidelijking moesten andere dit ook willen proberen
één ding heb ik moeten om solderen dat was één van de diodes
anders werkt de verlichting maar wisselt niet
opletten dus
de draden die "naar bovenkant " foto gaan is voor verlichting de andere gaan naar decoder
de "dikke" blauwe draad is voor de sleper, mijn rode draad is op :D
grtn Tom
:)
Misschien ook een idee..
Koop voor 99,00 in de uitverkoop een Roco ACTS wisselstromer....
Verwijder het ondergedeelte/ motor van deze lok en zit daar je Belgische kap op.. Klaar!!
Zet de acts kap op je gelijkstroom onderstel ..
Verkoop deze voor bijv. 69,00 of iets meer...Klaar
Resultaat.
Je hebt voor 30,00 (of minder) een sleper onder je lok, decoder erbij, en de juiste wielen.
Wij hebben deze wisseltruck al eens gedaan, waren voor 23,00 klaar
Groet,
Jan
Met die Rocomotor er in fikt vandaag of morgen je decoder uit! (behalve als die decoder 1,5 ampere aan kan).
Vreselijke dingen die grote dingen van Roco. Met een nieuw model 62 of ACTS heb je een kleinere motor met digitale stekker aansluiting zoals al geschreven werd.
suc7
Der Wielhelm zwei
Citaat van: willem twee op vrijdag 23 september 2011, 23:13:58
Met die Rocomotor er in fikt vandaag of morgen je decoder uit! (behalve als die decoder 1,5 ampere aan kan).
Vreselijke dingen die grote dingen van Roco. Met een nieuw model 62 of ACTS heb je een kleinere motor met digitale stekker aansluiting zoals al geschreven werd.
suc7
Der Wielhelm zwei
echt? die lok rijdt hier ondertussen al een paar u feilloos rond 8o
ik weet dat ik een acts lok kopen en de kappen wisselen maar dan is het niet meer ombouwen hé ;)
wou gewoon eens proberen of ik een analoge lok een "oude" kon verbouwen naar drie rail digitaal en dat is me gelukt :D
toch merci voor de tips waar kan je die acts loks kopen?
groeten Tom
V4 lokpilot kan max 1,1 ampère duurvermogen leveren aldus het boekje. Kan dus korte tijd wel wat meer aan. Maar als je uren op volle snelheid gaat rijden gaat het snel mis waarschijnlijk. Als die motor echt 1,5 ampere trekt dan moet je hem niet te lang hard laten rijden. Ook niet te zwaar laten trekken/stijgen anders gaat de lastregeling weer teveel vragen. Je zit volgens de specs over het randje in ieder geval.
Ik heb pas sinds kort ervaring met de lokpilot. Dus zou niet kunnen zeggen hoe lang dit goed kan gaan.
Overigens: Wat een geniaal idee om de sleper erachter te laten rijden! Ik ga dat zeker onthouden!
Citaat van: reeves op zaterdag 24 september 2011, 18:16:04
waar kan je die acts loks kopen?
Bij deze leverancier.
http://www.modeltreinen.nl/index1.htm
Kijk onder wisselstroomloks.
Hij staat ook in Houten op de beurs.
( bij MTE zijn ze al op, die had ze ook. ;) )
Groet Jan
tnx Jan volgende keer ff kijken op houten ( wat een beurs man daar kunnen ze in Belgie nog iets van leren 8o
@sebas de lok rijdt niet echt hard op mijn baan, geen enkele trouwens vind dat veel mooier een "kruipende" diesel dan één met de eig van een tgv :D
groeten
Ik ook hoor. Ik ben pas met koploper bezig. En daar kan je je loks ijken. Een delta rangeerdiesel loc (ns) die ik heb rijd geijkt 291km/h op decoderstap 10. :P En bij de minimale rijdbare decoderstap 4 al 80 :? Veel te hard naar mijn smaak!
Een andere loc die ik net heb omgebouwd naar ook een esu v4 decoder kan al met 4km/h kruipen. En dat ziet er echt prachtig uit! Dus inderdaad, niet te hard laten rijden ;).
is een groot verschil he analoog of digitaal, je kan dan ook rijden met de rangeersnelheid bij mij reageert de lok al vanaf 1km/u op de ecos
echt veel beter dan vroeger
met koploper ga ik ook beginnen maar eerst mezelf goed informeren
zoals waar de bezetmelders plaatsen ,hoeveel,hoelang en het ijken van de lok
heb er al veel van gerlezen maar nog geen echt praktische ervaring mee
grtn
leuke verlichting trouwens van Digirail, stukken beter dan de originele gloeilampjes :D