Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie graag willen hebben :D
ik stem voor en 2500 serie van de vsm
Volgens mij is deze vraag al vaker gesteld.
Maar ik stem voor de Nedtrain 700 (Vossloh G 400 B, tweeassige rangeerlocomotief).
En dan het liefste met een telexkoppeling.
groetjes
Henk
voor mij mogen ze wel de V270 ebw cargo maken..
en kwa trein stellen TEE RAm en Northlander in nieuw model ( trix basis) :D
oke leuk :D
Ik wil het liefst de 2530 van de vsm met sound en alles erop en eraan
robert
Van mij mogen ze bij Märklin ook weleens oostwaarts kijken,want ook bij de DR zijn er mooie diesels te vinden.
De BR 118 is daar èèn van,en er zijn nog wel meer loc's die model kunnen staan.
M.v.g.
Hans V200.0
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 05 juni 2011, 18:54:44
Van mij mogen ze bij Märklin ook weleens oostwaarts kijken,want ook bij de DR zijn er mooie diesels te vinden.
De BR 118 is daar èèn van,en er zijn nog wel meer loc's die model kunnen staan.
M.v.g.
Hans V200.0
Nou, de V100-Ost in diverse aannemerskleuren zou leuk zijn
Nu een Sik zoals deze op de foto. Eenvoudig spartaans, wel met geluid en fluit. O:-D
Cees
het oersikje is inderdaad en leuk idee voor marklin :D
Ik zou het leuk vinden als Märklin eens een kwalitatief mooie rangeerdiesel zou uitbrengen. Aan de huidige V60 en DHG 500 stoort me toch een beetje teveel het budget-karakter. Dus geheel van metaal graag, met goede verlichting en alle details, een moderne motor, eventueel een mooie dieselbrom en vooral géén schroefjes in het dak!
Met de nieuwe Köf II en III zijn ze al op de goede weg, nu nog graag een iets groter type. Zoals de eerder genoemde DHG 500, V 60 maar ook een Krauss-Maffei M 700C mag of een MaK DE 501/502. Allemaal leuke drie-assige locjes. :)
Krauss-Maffei M 700C
(https://www.kostenitz.eu/webfotos/MT/DIV/2010/13.JPG)
MaK DE 502
(https://www.kostenitz.eu/webfotos/MT/DIV/2010/14.JPG)
Foto: Philipp Hachmann (www.loks-aus-kiel.de)
Groet, Marc
Een normale sik, of een oersik zal inderdaad leuk zijn. Alleen ik denk niet dat er sound in past.
Ik zie het liefste een normale geel grijze sik
Vraagstelling is nogal vaag, uit welk land moet deze dan komen?
Als er een Nederlandse diesel bedoeld wordt dan loopt hier al een draadje over, zie Poll Locomotieven.
Grt, Ronald.
het gaat hierbij over alle loc,s
Citaat van: Ronald op zondag 05 juni 2011, 19:07:47
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 05 juni 2011, 18:54:44
Van mij mogen ze bij Märklin ook weleens oostwaarts kijken,want ook bij de DR zijn er mooie diesels te vinden.
De BR 118 is daar èèn van,en er zijn nog wel meer loc's die model kunnen staan.
M.v.g.
Hans V200.0
Nou, de V100-Ost in diverse aannemerskleuren zou leuk zijn
Die V100-ost zou zeker geen verkeerd figuur slaan,zelfs in de DR uitvoering vind ik het een fraaie diesel :D
M.v.g.
Hans V200.0
Doe mij maar de Snor, :P (de sik)
Gr Eddie
Citaat van: Shivan op zondag 05 juni 2011, 18:04:41
voor mij mogen ze wel de V270 ebw cargo maken..
Aangezien die tegenwoordig in RTS kleuren rondrijdt (EBW is al een aantal jaren failliet) hoef je hier dus niet meer op te rekenen.
Jammer, hij was inderdaad wel leuk.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sFYYznAxIJ96qR5J3Ha40q-AIv43weFQiEgPQQJv3mfE=/http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/PICT0004-4.jpg?t=1275252358)
Ze hadden overigens ook een paar ludmillas.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,srUqqA2ssMZd2ubQXJvV6sEu9efKLZZT6-pf2f7T_y6c=/http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/th_P1080085.jpg) (http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/P1080085.jpg)
Bart
Citaat van: Shivan op zondag 05 juni 2011, 18:04:41
voor mij mogen ze wel de V270 ebw cargo maken..
en kwa trein stellen TEE RAm en Northlander in nieuw model ( trix basis) :D
Zie hier : V200 (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=25003.0)
Wel even scrollen ;)
M.v.g.
Hans V200.0
Dan ga ik voor de NS 2400 serie. De bruine variant weliswaar, alhoewel ik een blauwe ook prachtig zou vinden.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sAeuS3W71cobQao1yW2on8vUqbun4y8A9aJvjq08OL6Y=/http://farm4.static.flickr.com/3011/3092432902_4c0fc72848.jpg)
P.S. Roco heeft hier hele leuke exemplaren van.
voor mij de sik met kraan
Liever een Stoom- en Eloc;
De BR 94, BR 58 en E44 >:-D Uiteraard allen met Brawa-kwaliteit sound.
Groeten Jake
Hallo Jake,
Heb je de titel niet gelezen? :D
M.v.g.
Hans V200.0
ja het gaat hier aleen om diesel loc,s :D
Ik zou graag een Class 66 of 77 willen. Natuurlijk met fullsound.
Hieronder 2 voorbeeldjes van een Class 66.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,spFL7Aro_o-N-uaJYg38XQ5HlAC5juUWUGHFkW-BK8KE=/http://img231.imageshack.us/img231/9799/6602a.jpg)
De 6602 van Captrain rijdt als losse lok door Antwerpen Noorderdokken.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sPP71ltUOBJULSS5WX7cixlwAllnVPVxg9gx9sypha2s=/http://img850.imageshack.us/img850/6938/pb13.jpg)
De PB 13 Ilse van Crossrail rijdt als losse lok door Antwerpen Noorderdokken.
Groeten,
Leon.
Ja, doe die class 66 maar. De Mehano mallen zie ik niet meer opduiken.
die mag er ook wel kommen inderdaad als mfx :D
Citaat van: henkv op vrijdag 10 juni 2011, 21:36:29
Ja, doe die class 66 maar. De Mehano mallen zie ik niet meer opduiken.
Ik heb toch het vermoeden dat we in 2012 met een gloednieuwe Class verrast gaan worden. Ook al waarschijnlijk niet van marklin
En als er een captrain komt, dan wel een zwarte hè :D
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sWu6cLZzhqqpQs2h_dh4xVxog0DMPlMfZEz_j1mJEmY0=/http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/P1040054.jpg)
of grijs :P
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sTui0sR7cN6cujMUIayGpHUsIuAsHwc1VOGk6RMzgs00=/http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/P1000902.jpg)
En wie wil deze nou niet?
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sA0JtwjmFtPBoyKjNupH7-62_zBPWDy1ujDeGN6rNVtc=/http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/P1010177.jpg)
Bart
Citaat van: lokpaint op vrijdag 10 juni 2011, 23:46:23
En wie wil deze nou niet?
<foto>
Bart
Hoi Bart,
Dan zeg ik ikke,en de reden?
Kijk maar naar mijn avatar :thumbup:
M.v.g.
Hans V200.0
Edit Gerard: afbeelding verwijderd; is hierboven ook te zien
Het enige waar Märklin mee komt zijn de gebruikelijke kleur/nummervarianten.
En, zoals gewoonlijk, in de lengteschaal 1:93.5 i.p.v. 1:87.
Voorbeeld 1:1:
Type no:BR 220/BR 221, in service:1953/1962 manufacturer:Krauss-Maffei, MaK
Axle layout:B'B'/B'B'
Gauge:1435 mm Length:18,47 m/18,44 m(1:87 = 21,23 cm/21,20 cm)
Märklin: Länge über Puffer 21 cm.
Roco: LüP 21,3 cm
Fleischmann: LüP 21,3 cm.
Overigens hebben R.. en Fl.. 3Rail loc's in hun programma en metname R.. heeft de bovenstaande suggesties in productie en zijn leverbaar. Keuze genoeg lijkt me.
Grt, Ronald.
@ Hans,
KleiNSpoor levert een prima bouwpakket van deze loc. Kun jezelf kiezen tussen de "Bisschop", Bruine en/of Geel/Grijze, wel moet er een donor 24/2500 voor het onderstel gebruikt worden.
Grt, Ronald.
Gelukkig zijn er veel meer diesels om te produceren dan alleen een V200.
In Nederland heb ik weinig kennis met diesels,want deze werden vaak alleen voor het goederen vervoer gebruikt.
In Duitsland lag dat anders,en door er veel per trein te reizen,heb ik veel kennis gemaakt met DB dieselloc's/treinstellen.
Maar nu spelen de particuliere spoorwegmaatschappijen een rol mee,die oude,maar ook zeker nieuwe diesels gebruiken :thumbup:
En de class 66 is daar èèn van.
@ Ronald,
Bedankt voor de info,maar deze is voor mij niet nodig (zie bovenstaande uitleg)
M.v.g.
Hans V200.0
De VT137 Vliegende Hamburger 3-delig, zoals die wel ooit door Lilliput is gemaakt. Met die jacobs draaistellen is dat heel erg mooi, helaas is er alleen een 2 delige versie.
Groeten Jake
van welk merk is die 2530?
Op basis van Roco.
Vroeguh had je ook nog een ander merk,ik dacht Holland Scale,en die hadden ook een 2400,alleen minder gedetailleerd.
De loc op de foto is er vermoedelijk èèn van Roco met een kapje (machinistenhuis) van Kleinspoor.
Een mooie loc,maar past alleen niet bij mijn verzameling.
M.v.g.
Hans V200.0
ik moet um hebben O:-D
sleper eronder en klaar is kees :D
Citaat van: robert9368 op zaterdag 11 juni 2011, 18:52:46
van welk merk is die 2530?
Je zal 'm zelf moeten maken. Hoe staat op http://www.sleutelspoor.nl/ bij Projecten - Modeltreinen.
Gr, Ben.
lijkt me lastig om te doen
Mij ook, dus vind ik dat marklin die moet gaan maken
Rob
inderdaad
en ze moeten ook en hippel pruduceren want die van roco zijn toch wel mooi maar slecht op marklin door die massa
Ik heb ook eens overwogen 2 Vliegende hamburgers door te zagen, een nieuw dak te laten zagen met een kunststof snijplotter en laten spuiten om een 3-delige Hamburger te maken :-)
Groeten Jake
Citaat van: robert9368 op zaterdag 11 juni 2011, 20:46:08
inderdaad
en ze moeten ook en hippel pruduceren want die van roco zijn toch wel mooi maar slecht op marklin door die massa
Wat verwacht je nou van een 2-rail fabrikant,die het juist van het geïsoleerde moet hebben,tenminste voor 2-rail.
Dat de 3-rail modellen van Roco daar meer last van ondervinden,is de pech voor een ieder die wel eens uitwijkt naar dit merk.
Niet dat alle loc's er last van hebben,maar juist bij de kleinere loc's zoals de hippel,zul je maatregelen kunnen/moeten nemen.
@ Jake,
Dat is geen goedkope verbouwing op die manier,want de modellen op zich zijn niet goedkoop.
Vaak is het bij Märklin zo,dat je engelengeduld moet opbrengen eer zo'n model uitkomt.
Het duurde ook een tijd voordat ze met de vliegende hamburgers op de proppen kwamen,en hij is er nu.
Maar of ze ooit nog van plan zijn een driedelige te maken betwijfel ik.............
M.v.g.
Hans V200.0
oke dat begrijp ik maar er zijn tegenwoordig oplossingen voor de hippel :D
maar terug wat marklin zou moeten maken
ik heb nog iets wat marklin moet hebben rangeer seinen :D
Citaat van: robert9368 op zondag 12 juni 2011, 16:43:50
oke dat begrijp ik maar er zijn tegenwoordig oplossingen voor de hippel :D
maar terug wat marklin zou moeten maken
ik heb nog iets wat marklin moet hebben rangeer seinen :D
Hallo????
Dat is niet on-topic hoor,en die rangeerseinen hebben ze al,of je moet de Nederlandse bedoelen,en die verdienen een eigen topic :D
Van mij mogen ze ook eens een Griekse V200 maken,dat is toch een land waar velen van deze loc's naar toe zijn gegaan.
Of voor mijn part een loc die afgeleid is van deze loc,zoals de Spaanse Talgo-loc,ja zelfs een Engelse variant is mogelijk.
En die hadden ze al een tijdje geleden,maar dan meer zoals de uitvoering en detaillering van de inmiddels legendarische 3021.
M.v.g.
Hans V200.0
Hallo iedereen,
Voor mij als Fransman, het zijn genoeg modellen dat Maerklin zou kunnen maken.
De A1A1 68000, de CC 72000, BB 66000, BB75000, BB 76000.
Maerklin maakt niks qua diesel lok van de SNCF.
Filipi.
Hallo Fillipi,
Daar heb je wel een punt,en ik ken niet alle types uit mijn hoofd.
Er is wel een Franse diesel die ik mooi vind,en die heeft Minitrix al jaren in het programma.
Dat is een loc met zes assen,en die heeft machinistencabines,die lijken op de bekende NS 1600/1700/1800 familie.
Wel knullig deze omschrijving,maar ik ben niet zo bekend met de Franse type nummers :oops:
M.v.g.
Hans V200.0
@ Filipi,
Roco heeft er een paar in haar assortiment, ook voor 3Rail:
(https://files.3rail.nl/tinypic/30mn344.jpg)
SNCF 72000
(https://files.3rail.nl/tinypic/2cyfwb6.jpg)
SNCF 68500
(https://files.3rail.nl/tinypic/f9jrrn.jpg)
SNCF 68000
Jouf heeft er een heleboel maar helaas is mijn Italiaans war roestig maar neem een kijkje en verbaas over het aanbod.
Grt, Ronald.
Hallo,
Ik heb zelf de A1A168000 van Roco 3 rails met loksound Esu. Hij rijdt super, en het geluid is ook erg goed.
De verschillende klaxons zijn erg goed, typisch Frans. Alleen de motor geluid is erg sterk, en wanneer wil je deze verminderen, vermindert je dan ook de andere geluiden. Je kan niet alleen het motor geluid verminderen.
Voor de rest is het een super lok, erg goed gedetailleerd.
Maar bon, ik zou graag een Maerklin willen hebben. Ganz metal, met een soft drive sinus motor en alle geluiden.
Filipi.
Hoi
Ik hou zelf nogal van kleine lokjes, daarom heb ik er bijvoorbeeld ook geen moeite mee om meer dan 200 euro voor de ade DHG500 uit te geven.
Mijn wensmodel is deze:
http://www.flickr.com/photos/39974957@N08/5023912847/sizes/l/in/photostream/
Ik weet niet eens precies wat het is, maar het ziet er heerlijk compact uit.
Edit: het is dus een G6
http://www.vossloh-locomotives.com/cms/media/downloads/pdfs/prospekte/G_6_US.pdf
bart
ziet er :thumbup: uit
Hallo Ronald,
Bedankt voor deze plaatjes,en ik bedoelde dus de SNCF CC72000.
Ze mogen er alle drie wel zijn,en zeker in deze kleurstelling :thumbup:
M.v.g.
Hans V200.0
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 12 juni 2011, 19:16:11
....ja zelfs een Engelse variant is mogelijk.
En die hadden ze al een tijdje geleden,maar dan meer zoals de uitvoering en detaillering van de inmiddels legendarische 3021.
M.v.g.
Hans V200.0
Deze?
Zou een mooie voor de replica serie zijn.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s1-aFVYhvRsGLcWBdHnUsSz0vAkd10eOvVJlz9Q3Y6Ek=/http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/P1170074.jpg)
Ik heb ooit eens een plaatje van zoiets in V200 kleur gezien.
bart
Hallo Bart,
Had je last van telepathie ofzo? :-)
Die bedoelde ik ook,en ze hadden ook nog een groene variant :thumbup:
M.v.g.
Hans V200.0
650 kW 8)
8)
ik heb nog wat leukers gezien :D
deze mag marklin wel bouwen van mij :D Met mfx full sound
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 12 juni 2011, 23:14:54
Hallo Bart,
Had je last van telepathie ofzo? :-)
Die bedoelde ik ook,en ze hadden ook nog een groene variant :thumbup:
M.v.g.
Hans V200.0
Hoi
Ik ken mijn klassiekers :D
Ik weet wel dat ze een groene hadden, maar geen bruine >:-D
Bart
Een Vossloh G2000 ??
@ Robert,
Jammer maar helaas maar deze is er al en is van Roco.
(https://files.3rail.nl/tinypic/11j88ba.jpg)
Vorbild ist eine Diesellokomotive Baureihe V 65 der Deutschen Bundesbahn (DB). Achsfolge D. Im Betriebszustand der 1960er Jahre. Einsatz im Rangierdienst und vor Personen- und Güterzügen auf Nebenbahnen. Modell in Wechselstromausführung.
Grt, Ronald.
Euhh, Ronald,
Tel eens het aantal assen op de foto van Robert, en dan eens die van de V65. :D
Groeten, Yuri
Citaat van: Ronald69 op dinsdag 14 juni 2011, 12:23:08
@ Robert,
Jammer maar helaas maar deze is er al en is van Roco.
Vorbild ist eine Diesellokomotive Baureihe V 65 der Deutschen Bundesbahn (DB). Achsfolge D. Im Betriebszustand der 1960er Jahre. Einsatz im Rangierdienst und vor Personen- und Güterzügen auf Nebenbahnen. Modell in Wechselstromausführung.
Grt, Ronald.
De foto van Robert laat inderdaad geen V 65 zien. Het lijkt eerder op een MaK 575 c (http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1401719&lang=1). Maar of hem dat nu ook precies is?
@ Yuri en 10103,
Jullie hebben gelijk, het is een MaK 400C en deze is in dienst bij de STAR.
Grt, Ronald.
hehe
:P zijn 3 assen ;) geen 4 en dat op het plaatje is en v65
en ik bedoel en MAK KIEL ;)
die op het plaatje is van museumspoorlijn s.t.a.r ;)
heb en 2400 deze zal ik eventueel om kunnen bouwen naar 2530
Ik wil zo graag een 3-delige Hamburger!! VT137
haha
Groeten Jake
Een paar foto's van amerikaanse dieseltreinen Amtrack
8o
:D
Deze zou Märklin mogen maken van mij zien er leuk en mooi uit, maar andere hierboven zitten ook mooie exemplaren bij. :-)
Groet Theo.
1 Class 58 in ACTS-uitvoering, graag. U hoeft 'm niet in te pakken, ik eet 'm meteen op.
Voor een ieder die zelfbouw niet schuwt kan een Class 58 in ACTS uitvoering bestellen bij Godfather Models & Supply te Haarlem. Zij zijn ook te vinden in Houten.
Grt, Ronald.
Een, wat oudere, Italiaanse (FS) dieselloc lijkt mij wel leuk!
Of deze als duo uitvoering, kleine en grotere broer.
Cees
de voith maxima
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sPJgaaxCZksXT0hCl5t92ll4QKTwpJbXknwtyySNGudg=/http://www.bahnaktuell.net/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1100&g2_serialNumber=2)
treintje, met jou kan ik praten! Een hele mooie loc, maar dit zal marklin niet gaan lukken. Voith wilde zelf dat er een 1:87 model gebouwd ging worden van hun loc, en daar konden fabrikanten op inschrijven. Uiteindelijk is het de "sachsische waggonfabrik Stollberg" geworden, die het model mocht produceren. Hij is inmiddels ook al verkrijgbaar. Voor zo´n ? 350 issie van jou, incl sound.
filmpje: http://www.56.com/u42/v_NjA1ODAxOTk.html (http://www.56.com/u42/v_NjA1ODAxOTk.html)
Roy
hhhmmm, het diesel-broertje van de big-boy zou wel gaaf zijn. De DDA40X:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sfybT0bHCVzzvrwGIjobLGTK8U-V7CA6EyrVcclMwa8I=/http://images.wikia.com/locomotive/images/9/9c/EMD_DDA40X_UP_6936.jpg)
Zo juist de site bezocht van sachsische waggonfabrik Stollberg" . Wat hen siert is dat een de voith maxima ac slechts 10 euro's duurder dan de dc uitvoering al vanaf 289 euro.
gr erik
Waarom niet de NS 2600 "De Beel", mooie zesassige dieselloc. Zal het in model ongetwijfeld beter doen dan in werkelijkheid bij de NS destijds.
Groeten,
Marc
Marc,
ja, dat is ook geen verkeerde keus. Niet moeders mooiste, maar ja.
Roy
Citaat van: RoWi op vrijdag 12 augustus 2011, 20:16:19
hhhmmm, het diesel-broertje van de big-boy zou wel gaaf zijn. De DDA40X:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sfybT0bHCVzzvrwGIjobLGTK8U-V7CA6EyrVcclMwa8I=/http://images.wikia.com/locomotive/images/9/9c/EMD_DDA40X_UP_6936.jpg)
Hallo Rowi,
Deze lok zul je waarschijnlijk ook bij een andere fabrikant vinden,misschien niet meteen maar toch.
Als Märklin hem produceert,dan wordt hij in de USA voor speelgoed versleten,daar ze consessies moeten doen voor de 3-railfans.
Dus deze zal je niet kunnen verwachten,evenals de andere USA diesellok's.
De meeste fans van deze lok's rijden ook 2-rail,en zoeken hun heil bij Bachman,en consorten.
De Big-boy was ook een mijlpaal,zeker voor Märklin,die ze in de huidige situatie nooit meer zullen evenaren.
M.v.g.
Hans V200.0
Oke, dan maar het andere uiterste:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s59sAxd8hPD2VBznL0n5U0yh7Xa5Zq1F8PVNZX0bkzkU=/http://deco-01.slide.com/r/1/172/dl/Yd_fKi5_6z90FPBoS2wTC1r2P2dvUCEY/item)
En dan digitaal met sound! (dat is nogeens een uitdaging!)
Roy
Het scheelt wel, verlichting hoeft er niet in of op. Dat scheelt toch weer wat ruimte in de kap >:-D
Overigens vind ik het wel knap dat zo'n gele banaan niet breek onder het gewicht van alle diesel wat het mee moet zeulen.
gr erik
Citaat van: lokpaint op zondag 12 juni 2011, 23:07:38
Ik heb ooit eens een plaatje van zoiets in V200 kleur gezien.
bart
Is alweer een tijdje terug, BR warship class 42 in DB kleuren
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,srgGZeIouoLWMZ3F7AKrfyh259dtRQY0GNJzQ-sxndZw=/http://www.preserved-diesels.co.uk/2005b/821_1.jpg)
Van mij mogen ze weer eens een engelse diesel uit brengen, maar dan wel een goed gelukt model, dus niet deze 3073.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sMSxKNQpf00FFyqkvzWXKHEWJmm9fTlvNK68lYiSEWOA=/http://kayauke.nl/modelspoor/treinplaatjes/3073warship.jpg)
Was op basis van de 3021
Dus ik stem voor een Class 55 'Deltic'
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sRNAUhfeioW9ZjqCecSVMp1hRkqcrD88wBdYQeoHb5LM=/http://www.preserved-diesels.co.uk/2009b/55009_8.jpg)
afbeeldingen van http://www.preserved-diesels.co.uk/engines/index.htm (http://www.preserved-diesels.co.uk/engines/index.htm)
Hallo Kayotic,
Dat ziet er goed uit die eerste :thumbup:
M.v.g.
Hans V200.0
Hij is wel te koop, aardig goedkoop (ca. 80 Euro) en verder geheel onbruikbaar op onze rails 8o:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sHnOZ-wx-OH1id4krTddkogg6urqBqIi4gTjX-LZG4nE=/http://img709.imageshack.us/img709/7173/p1010994k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/709/p1010994k.jpg/)
Ja, hij wil zelfs niet op Roco-rails de bocht nemen........
Dan toch maar de NS 2600 "De Beel"...zelfs als die dan" kapot" langs de kant staat op je baan is het nog (zeer) realistisch. ;)
Citaat van: marc-lin op zondag 14 augustus 2011, 21:08:44
Dan toch maar de NS 2600 "De Beel"...zelfs als die dan" kapot" langs de kant staat op je baan is het nog (zeer) realistisch. ;)
Juist
Citaat van: huub op zondag 14 augustus 2011, 20:59:30
Hij is wel te koop, aardig goedkoop (ca. 80 Euro) en verder geheel onbruikbaar op onze rails 8o:
Ja, hij wil zelfs niet op Roco-rails de bocht nemen........
Hallo Huub,
Vandaar dat ik me al afvroeg wat een Märklinist hiermee zou moeten.
Een model van dat kaliber past nu eenmaal niet in het programma,en blijkbaar ook niet op de rails.
Vaak zie je deze lok's voor een 1,5km lange containertreinen en dan erbij het grote voorbeeld zal geen moeite hebben met een 300 meter radius.
Dat komt in model neer op een slordige radius van 2,5 meter of groter 8o
Even andere koek dan de 360 mm raduis van de standaard rail.
Zou het niet eens willen,deze diesel daar door heen te zien rijden :D
M.v.g.
Hans V200.0
De Beel, NS 2600, is als bouwpakket te verkrijgen: http://henhmodelbouw.nl/Treinen/Kleinspoor/kleinspoor_826.htm
Grt, Ronald.
Misschien bij Tilly eens informeren of hij niet wat bochten kan buigen voor je :D
gr erik
Citaat van: veldkamp op dinsdag 16 augustus 2011, 15:09:34
Misschien bij Tilly eens informeren of hij niet wat bochten kan buigen voor je :D
gr erik
Zou Tilly juist de moeite willen besparen,door het bij Europese lok's te houden,en mijn eigen bescheiden maten :D
Als ik al een dergelijk model zou hebben,dan zou ik geen 3-railer zijn,maar 2-railer.
M.v.g.
Hans V200.0
dan maar en
plan u voor marklin :lol:
Als het al een treinstel mag/kan zijn,dan maar een SVT 175 :thumbup:
Die hebben ze nog nooit gehad :D
M.v.g.
Hans V200.0
dan wil ik hem niet :lol: Ik ben nu ns rijder :lol:
Smaken verschillen nu eenmaal,en je hebt zowel liefhebbers van oude als nieuwe loc's/treinstellen :thumbup:
Gelukkig maar,anders was de koek snel op ;)
Als ik nu een starter zou zijn,had ik misschien ook met NS modellen gereden,zeker nu er veel meer keus is.
Neemt niet weg,dat ik er wel enkele heb :D
Een class 66 is ook een heel markant model,of een blue tiger,zodat er ook wat modern diesel materieel verschijnt in het Märklinprogramma.
M.v.g.
Hans V200.0
Ik heb er ook nog wel een paar:
In tijdperk II
V36
SVT 137 "Berlin" (3 delig)
VT 137 "Ruhr"
In tijdperk III heb ik eigenlijk maar 1 grote wens!
Een V100.10 (de allereerste uitvoering uit 1958)
Het liefst natuurlijk met geluid
Groeten Wim
Geachte Forumleden,
Mijn vraag is of de nieuwe VT.11.5 T.E.E 37607 die ik zonet binnen heb gekregen, de kap nu van metaal of plastic is.
De meningen zijn hierover verdeeld.
Graag bericht hierover.
groet,
Leo
Volgens de eigenschappen (website van M*) is het een metalen opbouw.
Groeten Wim
Wim,
Bedankt voor je reactie.
gr
Leo
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 28 augustus 2011, 00:13:58
Als het al een treinstel mag/kan zijn,dan maar een SVT 175 :thumbup:
Die hebben ze nog nooit gehad :D
M.v.g.
Hans V200.0
Ja, die SVT 175 zou mooi zijn;
De arriva spurt.
En dan met een mooie metalen behuizing.
Hier een voorbeeldje van Piko.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=30865.msg593261#msg593261
Vanmij mogen ze de Buffel (NS 3400 serie) wel maken.
Gr, Marcel
Helaas, deze is er inmiddels: BUFFEL (http://reel-cees.nl/?p=438).
Grt, Ronald.
Dit topic gaat toch over locs? DM´90 is een treinstel.....
Roy
Citaat van: Ronald69 op zondag 20 november 2011, 23:32:26
Helaas, deze is er inmiddels: BUFFEL (http://reel-cees.nl/?p=438).
Grt, Ronald.
Nou, die is er nog lang niet. Als Märklin hier serieus werk van zou maken, dan zijn ze vast eerder. Wel graag op lengte.
sorry, dan heb ik per ongeluk het verkeerde topic aangeklikt...
zal de foto ff bij "gewenste stoomlocs zetten.
Citaat van: staal op woensdag 16 november 2011, 17:15:14
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 28 augustus 2011, 00:13:58
Als het al een treinstel mag/kan zijn,dan maar een SVT 175 :thumbup:
Die hebben ze nog nooit gehad :D
M.v.g.
Hans V200.0
Ja, die SVT 175 zou mooi zijn;
Hallo Staal,
Een foto is 1,een filmpje is......... http://www.youtube.com/watch?v=53zizmFDQsU&feature=fvwp&NR=1
M.v.g.
Hans V200.0
Hoi Hans,
Bedankt voor het filmpje, geweldig!
Vincent
Hoi Vincent,
Graag gedaan,en wat rondkijken op You-Tube wel niet oplevert :thumbup:
En als diesel-liefhebber,kun je daar wel eventjes zoet mee zijn :D
M.v.g.
Hans V200.0
Het loc type 2200/2300 van de ns
Mvgr Ger
Hallo Ger,
Met je afbeelding verklaar je al de reden,waarom Märklin hem niet heeft.
Daarmee zal ik niet zeggen dat het er nooit van komt,alleen is die markt nu zo verzadigd,dat het moeilijk is om dit model uit te brengen :?
Het wiel is al uitgevonden,dus de lat ligt hoger,want je verwacht ook meteen een beter model van de fabriek uit Göppingen.
Je moet gewoon wachten tot je er haast bij neervalt,en dat is niet wat je horen wil :(
M.v.g.
Hans V200.0
http://www.treinfoto2000.be/juli2009/8275.8274.Neerpelt15091991.jpg
koe en kalf nmbs natuurlijk :D
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 04 januari 2012, 17:00:42
Je moet gewoon wachten tot je er haast bij neervalt,en dat is niet wat je horen wil :(
Zo'n 25 jaar geleden heb ik alle gegevens die ik in mijn treinenarchiefje kon vinden over de 2200 verzameld en, vergezeld van een door mijn lerares Duits nagekeken getypte brief, naar Märklin gestuurd, denkende dat dat genoeg was om ze te bewegen ook een 2200 uit te brengen. Ik kreeg keurig een brief terug, in het Duits, waarin ik bedankt werd voor de moeite... maar een Märklin 2200 is er nog steeds niet :razz:
Citaat van: Acido op woensdag 04 januari 2012, 17:55:28
Zo'n 25 jaar geleden heb ik alle gegevens die ik in mijn treinenarchiefje kon vinden over de 2200 verzameld en, vergezeld van een door mijn lerares Duits nagekeken getypte brief, naar Märklin gestuurd, denkende dat dat genoeg was om ze te bewegen ook een 2200 uit te brengen. Ik kreeg keurig een brief terug, in het Duits, waarin ik bedankt werd voor de moeite... maar een Märklin 2200 is er nog steeds niet :razz:
Hoi Acido,
Dat bedoelde ik dus,en Märklin mag best weleens wat internationaler gaan kijken.
Want modelspoorwensen houden niet op bij de landsgrenzen.
M.v.g.
Hans V200.0
Hoi Hans gelukkig heb ik deze lok zelf al (zie foto ) deze is natuurlijk ac digitaal origineel van roco.
Op het verlang lijstje staat nu de bruine uitvoering .
Herringeringen aan mijn tijd toen ik nog zeer jong was.
Toch jammer voor de echte Marklin rijders die niet afwijken van hun merk.
Mvgr Ger
Hallo Ger,
Het is jammer dat Märklin hem niet produceert,anders lagen de verhoudingen misschien anders.
Het jammere is,dat er al vele 3railers zijn ,die bedient worden door Roco voor deze lok.
Die fabrikant speelde handig op de vraag in,en niet onverdienstelijk.
Je zou bijna kunnen zeggen dat Märklin geen belangstelling heeft om Nederlandse lokomotieven in model uit te brengen.
Het ligt ook een beetje aan de markt,en die is hier vele malen kleiner,en er liggen vele concurrenten op de loer.
Voor de 2200 kan dit weleens anders liggen,als we niet alleen naar de Nederlandse carrière denken.
M.v.g.
Hans V200.0
Maakt niet veel uit als het maar een mix blijft tussen veel voorkomende en betaal bare modellen voor iedereen en duurdere minder veelvuldig voorkomende modellen. En natuurlijk de keuze tussen geluid of geen geluid of een later inbouw mogelijkheid op de bestaande decoder. niet iedereen zit op een kakofonie te wachten en over smaak valt dan wel te twisten maar blijft persoonlijk.
Bijv V20 V45 V60 upgrade kleine plattelands stoomertjes DB/NS
nog een lokaalbaan diesel
of een V65?
De NS 451 lijkt me wel wat
Groetjes
V65 , heb er reeds 3 ( 2 x roco 1 x hobbytrain ) , maar altijd plek voor extra
Het zo lijkt mij verstandig zijn van de fabrikanten om een de koppen bij elkaar te steken en een beleid te ontwikkelen met een duidelijke vorm van stadaarisatie. De treinhobby wordt als maar duurder en duurder zonder dat daar over het algemeen althans verbetering van het product tegenover staat. Beter lijkt mij dat het technise deel zo uitgevoerd zal zijn dat door bijna standaard (extra) producten een 2 rail gelijkstroom/ analoog omgezet kan worden in in 3rail wisselstroom digitaal of omgekeerd. De fabrikanten kunnen zich dan veel meer richten op de detaillering/kwaliteit van de kappen ed. Als de betreffende kappen dan ook nog uitwisselbaar zouden zijn wordt de mogelijheid om te kiezen voor een instap kwaliteit en tzt naar een hogere kwaliteit veel gemakkelijker. Instappers in de treinhobby zullen daar zeker blij mee zijn hun instapkwaliteit is dan niet direct verloren als men begint. Dit zou kunnen leiden tot een toenamen van treinhobbyisten waar door de afzetmarkt voor de fabrikanten ook toeneemt. Het wordt dan ook een stuk makkelijker om nieuwe modellen uit te gaan brengen.
De 3railrijders kopen dan bij hun M fabrikant de slepers en decoders of de metalenkappen etc en de 3railers hoeven dat niet dan niet. ZO zou je ook kunnen denken aan betere motoren en alwat niet meer zij.
De gedachte hierachter is dus meer modellen, betere detaillering en kwaliteit, als men als hobbyist dat tzt wenst. Dit verhaal is natuurlijk niet volledig. Ik vrees echter dat het te idealistisch is gedacht.
Fransspoor
Lijkt me eigenlijk een nieuw draadje en dan nog uitkijken dat we elkaar niet in de haren vliegen. Met zijn allen netjes blijven dus.
Ik zou er helemaal voor zijn mits het zoiets oplevert als in de VS: lekker natuurgetrouw met lage flenzen voor lekker lage rails, maar dat zit er natuurlijk niet in, want dat werkt niet op drierailbanen en op veel Europese tweerailbanen trouwens ook niet.
Ik denk dat je begrijpelijkerwijs onderschat welke extra concessies nodig zijn om een model geschikt te maken voor alle drierailbanen, ook die met m-rails, haakse wissels en R1 railspiralen. Een voorbeeldje, het vereist hoge flenzen en daardoor staat een drierailmodel gemakkelijk optisch hoog op de poten omdat de flenzen onder het model moeten passen. De meeste tweerailfabrikanten vertikken het tegenwoordig gelukkig om die concessie te doen met als gevolg dat de drierailvarianten niet op alle drierailbanen goed uit de voeten kunnen.
Drierail en tweerail zijn niet allen verschillende railsystemen, er is nog altijd ook verschil in de technische ontwerpfilosofie waar juist de klanten nogal aan hangen.
dit is natuurlijk een onzin verhaal, want alle onderstellen zijn ook verschillend, dus hoezo uitwisselbare kappen enzo. Er moeten dan veel te veel concessies worden gedaan. Zoals je al aangeeft, een utopie, dit gaat nooit wat worden.
Wasmi,
Ik wist niet dat u boos werd :-) :-) Was goed bedoeld. Wat de kappen betreft als alle onderstellen een correcte lengte en breedte zouden hebben zouden de kappen er op moeten kunnen passen toch? En wat is er mis met het stysteem dat er sleper ingeklikt kan worden, sommige fabrikanten hebben modellen waarbij dit mogelijk is. En motorisch is eigenlijk 3rail digitaal (wisselstroom) toch ook eigenlijk een beetje gelijkstroom. Waar een wil is is een weg is mij altijd geleerd.
Mvgr,
Fransspoor
Leuk idee, maar gaat in de praktijk niet werken.
De fabrikanten beconcureren elkaar zodat hun eigen product het meest verkocht wordt. Elk bedrijf heeft een andere visie, en/of systeem.
Waarom zou je dan in vredesnaam willen samenwerken?
Citaat van: Wijbe op donderdag 05 april 2012, 18:19:45
Waarom zou je dan in vredesnaam willen samenwerken?
Niet goedschiks, dan kwaadschiks...
Of ze gaan ten onder, of ze moeten samengaan... Voorbeelden te over.
Ja nee, we bleven netjes. Ik heb het niet over klimmuren of industriebogen gehad.
Moeten we niet weer even on topic?
Welke Diesel loc zou marklin moeten maken?
Bij mij nog steeds de
- V100.10
- V36 tp II
- V80 met geluid
Of een mooi diesel treinstel als een SVT 137 Berlin of VT 137 Ruhr
Jaa. een V100.1 Het begin van het einde voor al die zwart rode dure roet uitbrakende monsters.
Citaat van: DB op donderdag 05 april 2012, 21:23:01
Jaa. een V100.1 Het begin van het einde voor al die zwart rode dure roet uitbrakende monsters.
Ik vermoed dat die er binnenkort wel zal komen. Nu de Rh 2048 van de ÖBB al is aangekondigd, zal een V100.1/211 in een DB-jasje wel niet meer lang op zich laten wachten. Misschien al bij de zomernieuwigheden?
Groet, Marc
Citaat van: 10103 op vrijdag 06 april 2012, 11:14:28
Citaat van: DB op donderdag 05 april 2012, 21:23:01
Jaa. een V100.1 Het begin van het einde voor al die zwart rode dure roet uitbrakende monsters.
Ik vermoed dat die er binnenkort wel zal komen. Nu de Rh 2048 van de ÖBB al is aangekondigd, zal een V100.1/211 in een DB-jasje wel niet meer lang op zich laten wachten. Misschien al bij de zomernieuwigheden?
Groet, Marc
Ik hoop het echt, ik wacht al behoorlijk lang op deze loc! Mijn vader had deze al van trix express en deze loc was dan ook mijn favoriet! Ik heb wel de V100.20 maar dat is het toch net niet he ;)
Die maakt trouwens meer herrie Dan welke andere loc dan ook :(
of een treinset met een... (vanaf 2:16 tot 2:19)
Heeft tante M* wel eens digitale locs uit de DDR (ook in dat DDR- tijdperk) uitgebracht (ik ken alleen Ludmilla)
Citaat van: staal op vrijdag 06 april 2012, 18:28:36
of een treinset met een... (vanaf 2:16 tot 2:19)
Heeft tante M* wel eens digitale locs uit de DDR (ook in dat DDR- tijdperk) uitgebracht (ik ken alleen Ludmilla)
Hoi Staal,
Even opletten,want Märklin heeft wel diverse DR E-lok's in het programma gehad,maar geen diesels.
Piko doet dat anders,en daar vind je dan ook meer DDR modellen,en ook daar het zwaartepunt op diesel.
En daar heb je meteen ook de reden,dat Märklin er minder aan doet,en het zal veel geduld vergen eer er een DDR lok uitkomt bij Märklin.
M.v.g.
Hans V200.0
Logische verklaring: Märklin komt uit (ex) west Duitsland en PIKO komt uit (ex) oost Duitsland. ;)
of een treinset met een... (vanaf 2:16 tot 2:19)
Hmph, ben ik ff vergeten de link te plaatsen :oops:
En nog erger kan 'm niet meer terugvinden, was in ieder geval een Doppelstock uit de DDR.
En inderdaad Piko,Brawa en Guetzold maken DDR diesels, maar ik zou weleens een M* diesel willen zien van de 118 of 119.
En dan hebben ze nog een V180 met een soort van Panorama cabine gemaakt, die vind ik helemaal geweldig.
Vincent
Wim, om het geluid van de V100.2 wat te reduceren kan je de onderkant van de kop van de schroef van de kap met houtlijm insmeren. Dit dempt de resonantie al een beetje. verder kan je de binnenkant nog met isolatiemateriaal bekleden. (tip uit een modeleisenbahner va ff terug)
Citaat van: DB op maandag 09 april 2012, 20:20:16
Wim, om het geluid van de V100.2 wat te reduceren kan je de onderkant van de kop van de schroef van de kap met houtlijm insmeren. Dit dempt de resonantie al een beetje. verder kan je de binnenkant nog met isolatiemateriaal bekleden. (tip uit een modeleisenbahner va ff terug)
Beste DB,
Bedankt voor de tip! Ik zal er eens naar kijken! Het viel mij wel op dat zonder kap de loc al veel minder geluid maakte. Wel hoop ik dat bij een eventuele nieuwe uitgave hier toch meer aandacht aan geschonken is
Citaat van: wimdekker op maandag 09 april 2012, 21:05:54
Citaat van: DB op maandag 09 april 2012, 20:20:16
Wim, om het geluid van de V100.2 wat te reduceren kan je de onderkant van de kop van de schroef van de kap met houtlijm insmeren. Dit dempt de resonantie al een beetje. verder kan je de binnenkant nog met isolatiemateriaal bekleden. (tip uit een modeleisenbahner va ff terug)
Beste DB,
Bedankt voor de tip! Ik zal er eens naar kijken! Het viel mij wel op dat zonder kap de loc al veel minder geluid maakte. Wel hoop ik dat bij een eventuele nieuwe uitgave hier toch meer aandacht aan geschonken is
Mijn eigen oude 212 (3072) is ook zo'n herriemaker. Maar goed, die loc is eigenlijk ook al behoorlijk versleten. Het schroefje van de kap niet helemaal snoerstrak vastdraaien helpt ook al veel. Nadeel is alleen weer, dat er dan licht onder die plastic kap gaat doorschijnen. Met de nieuwe constructie - metalen kap - zal dat probleem in elk geval voorbij zijn. Met een moderne motor en kardan-aandrijving, verwacht ik verder een vrij stil modelletje. Ik hoop nog een beetje dat er een klokankermotor in komt zoals bij de min of meer vergelijkbare BR 290 (37905). Hoewel het daar ook niet wordt vermeld, zit er namelijk wel een Maxon/klokankermotor in.
Groet, Marc
G2000 (NL versie o.i.d.)
Maxima
hm, dan wordt het denken voor mij.
maar deze zou ik nog wel willen zien (in een goedkoper vakje van de winkel (denk aan een tussenmaat van m* en My world, mehano kwaliteit zeg maar. als prijsvechtertje en krachtpatsertje))) (of spreek ik nu waanzin :?)
Citaat van: wimdekker op donderdag 05 april 2012, 19:45:18
- V100.10
- V36 tp II
- V80 met geluid
Of een mooi diesel treinstel als een SVT 137 Berlin of VT 137 Ruhr
Mijn lijstje wordt wat korter! Märklin komt bij de Herbstneuheiten met een V100.10 artikelnummer 37003.
Eindelijk!
wat meer keus in amerikaanse diesel loc's zou niet verkeerd zijn i.p.v. alleen de alco en de f7
Citaat van: nobody op zaterdag 07 april 2012, 10:31:19
Logische verklaring: Märklin komt uit (ex) west Duitsland en PIKO komt uit (ex) oost Duitsland. ;)
Hoi Nobody,
Ook aan die logica komt een eind, getuige het feit dat Piko zich nu ook weer eens een West Duitse diesel uitbrengt, zoals de V200.
Het is ook niet het eerste model, want dat was de BR216/218 die de spits afbeet, en dus worden de West Duitse modellen ook meer en meer vertegenwoordigt in het Piko programma.
Citaat van: pieter4 op dinsdag 10 september 2013, 19:02:03
wat meer keus in amerikaanse diesel loc's zou niet verkeerd zijn i.p.v. alleen de alco en de f7
Hoi Pieter,
Er is al veel over gezegd, maar ik vrees dat je eerder voor variatie, bij andere merken mag kijken.
Met Amerikaanse modellen maken, zullen ze in Göppingen geen vrienden maken onder de klinknagel tellende Amerikaanse modelspoorder.
Daar zijn zelfs de meest gedetailleerde Märklin modellen nog "toy trains", al was het alleen al vanwege de sleper en andere afwijkende details.
De NMRA norm is ook strenger wat dat aangaat, en aangezien Märklin nog een grote schare wisselstroomfans heeft, zal je weinig nieuws kunnen verwachten uit Göppingen.
Ook vanwege de vele modellen die anderen al hebben uitgebracht, zal dat een rede kunnen vormen, deze modellen niet op nieuw uit te brengen.
Toch moet je de hoop niet helemaal opgeven, maar je mag wat dit aangaat meer dan engelengeduld hebben ;)
M.v.g.
Hans V200.0
Citaat van: pieter4 op dinsdag 10 september 2013, 19:02:03
wat meer keus in amerikaanse diesel loc's zou niet verkeerd zijn i.p.v. alleen de alco en de f7
Dat geldt ook voor Italiaans materieel, bijvoorbeeld de FS ALn 668:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sbhRijRNi6TYd8wHVrWsykXOvBu8Cs6TC1ZiwiO18fbk=/http://forum.3rail.nl/index.php?action=dlattach;topic=45580.0;attach=48869;image)
Bron: 3rail forum - Pascal (Flowerhill_1) (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45580.msg817477#msg817477)
Groeten,
Erik.
hallo hans,
hoop blijf ik houden maar jammer is het wel als amerikaanse diesel fan en marklin rijder
gr. pieter
Een SBB model lijkt mij ook wel een idee. Hieronder wat mogelijkheden....
- Bm 6/6
- Em 6/6
- Am 6/6
- Bm 4/4
- Am 841
- Am 4/6 (gasturbine loc).
Hoi
Vossloh G6.
Bart
Voith Maxima
Citaat van: pieter4 op woensdag 11 september 2013, 17:51:16
hallo hans,
hoop blijf ik houden maar jammer is het wel als amerikaanse diesel fan en marklin rijder
gr. pieter
Hoi Pieter,
De heer Löbich dacht wel aan Amerika als exportland, maar de nieuwe eigenaren zien dat niet zitten :(
Daarbij vergeten ze een grote groep Europese aanhangers van Amerikaanse treinen, die zich best wel een ander model van Märklin wensen :important:
Het heeft ook meer dan 20 jaar geduurd (na het laatste model,dan wel de elok's te verstaan) voor de GG1 van de Pennsylvania Railroad uitkwam, dus haast hebben ze er zeker niet mee :thumbdown:
M.v.g.
Hans V200.0
Citaat van: Kayotic op zondag 14 augustus 2011, 16:05:26
Citaat van: lokpaint op zondag 12 juni 2011, 23:07:38
Ik heb ooit eens een plaatje van zoiets in V200 kleur gezien.
bart
Is alweer een tijdje terug, BR warship class 42 in DB kleuren
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,srgGZeIouoLWMZ3F7AKrfyh259dtRQY0GNJzQ-sxndZw=/http://www.preserved-diesels.co.uk/2005b/821_1.jpg)
En Bart (Lokpaint) heeft hem inmiddels ook zelf gemaakt (voor mij):
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sdieEleEz56OMRdCnAroIWAeSEjOVlHS5iYP3I5dNAGI=/http://home.kpn.nl/krol0421/fotos/modellen/overig/bachmann32052adb.jpg)
Dit is op basis van een Bachmann 32-050.
Zou graag zien dat marklin voor de Nederlandse markt eens een mooie
2200 dieselloc of 2400 dieselloc uitbrengt. :idea:
Als marklin rijder houd ik aan dit merk vast, koop ook geen ander merk locs.
Groeten,
Willy
Citaat van: V200-G2000 op dinsdag 31 december 2013, 11:50:40
Dit is op basis van een Bachmann 32-050.
Grappig. Wel effe de buffertjes nog vervangen.
Gr, Ben.
Citaat van: W.Quaaden op dinsdag 31 december 2013, 12:05:19
Zou graag zien dat marklin voor de Nederlandse markt eens een mooie
2200 dieselloc of 2400 dieselloc uitbrengt. :idea:
Als marklin rijder houd ik aan dit merk vast, koop ook geen ander merk locs.
Kun je héééél lang blijven dromen, zit geen markt in voor Märklin omdat een ander merk ze al heeft :mrgreen;
Tja blijft eng een ander merk kopen >:-D
Maarja je moet ook dromen hebben hé , die dan wel nooit uitkomen :D
Mvg Jan .
@Marclin
De Bm 6/6, de Am 6/6 en de Bm 4/4 zijn al uitgebracht door LS Models. De Am 841 heb ik ook al eens in model gezien dacht ik. Die andere locs niet, maar zijn wel vreemde locs haha!
Groeten Dewey
Hallo ik luister speciaal dit draadje maar even op met iets verschrikkelijks (mijn mening) dat ik hoorde:
De handelaren uit Nederland hebben vorig jaar (2015) bij een presentatie c.q. overleg met Märklin gezegd dat M geen serie 2200 of 2400 als NS diesellok hoefde te gaan ontwerpen. De M-rijders reden toch al met Roco.
Ze zien geen markt voor een Märklin versie.
Nou ja zeg, ik pofde bijna uiteen. Zou haast een poll willen gaan starten op alle fora om toch Märklin te bewegen een NS diesel 2200 en 2400 uit te laten brengen. Een zoektochtje leerde mij dat er vaker om deze series is gevraagd. Tis maar dat ik best een serie van deze loks in verschillende uitvoeringen wil bezitten. Net als de versies van de 1200 - 1600 - 6400 is hier een mooie markt voor dunkt mij. Een paar duizend zal er toch wel in de loop der tijd verkocht kunnen gaan worden? Dan zijn de ontwikkelingskosten er weer uit. Ik ben blij met de serie 1200 - 1800 - 6400 enz. hoor maar een echte Marklin geheel metalen 2200 - 2400 wil ik ook!
En voordat iemand daarover (er is toch al een goede versie van Roco) begint: de NS 186 is ook door ten minste 5 fabrikanten gemaakt. Ook andere fabrikanten maken een NS 1200, Cargo 6400, NS ICE, IRM-rijtuigen, kolenwagens of wat dan ook maar. Voor mij is er dan niets op tegen om van M een eigen diesel 2200 en 2400 te vragen!
Dus handelaren overdenk uw mening en dien het verzoek voor deze mooie diesellokseries in. Te beginnen met de 2225 en 2278 evt. 2368 en 2459;-)
Groet´n
Dirk
Citaat van: trein-ice3 op vrijdag 22 januari 2016, 00:19:44
En voordat iemand daarover (er is toch al een goede versie van Roco) begint: de NS 186 is ook door ten minste 5 fabrikanten gemaakt.
Ik wil daar wel over beginnen hoor. Van een 186 kun je namelijk heel veel varianten maken voor zo'n beetje alle Europese landen en de ontwikkelingskosten kunnen er ruim uit. Met een 2200 of 2400 gaat dat niet lukken oftewel het model wordt erg duur en is dus niet te slijten door de NL handelaar/winkelier. Een Roco koop je immers al voor rond de ?100.
Maar van mij mogen ze bij MaTrix, maar dan wel een versie die wat toevoegt: bijvoorbeeld schakelbare (rangeer)seinen en een kortkoppelmechanisme. En natuurlijk voor max. ?150. ;)
Met groet,
Ben.
Marklin moet Marklin blijven en niet van die plastic hoddelen gaan laten maken in het buitenland.
Welk buitenland? Hongarije?
Citaat van: GTIBert op vrijdag 22 januari 2016, 12:05:09
Marklin moet Marklin blijven en niet van die plastic hoddelen gaan laten maken in het buitenland.
Onder welke steen kom jij vandaan? ;) Märklin maakt al jaren gewoon loks met plastic opbouw.
Citaat van: Spoorman op vrijdag 22 januari 2016, 10:55:58
Met een 2200 of 2400 gaat dat niet lukken oftewel het model wordt erg duur en is dus niet te slijten door de NL handelaar/winkelier. Een Roco koop je immers al voor rond de ?100.
Misschien nog een belgische variant ;) :) en voor de 2400 een franse variant extra. Maar daar ga je de omzetcijfers ook niet mee halen :)
Goret Ronald.
Citaat van: GTIBert op vrijdag 22 januari 2016, 12:05:09
Marklin moet Marklin blijven en niet van die plastic hoddelen gaan laten maken in het buitenland.
Zo is het. :thumbup:
Enne.....check je Made in China Piko Hondekop kap...... ;)
Met groet,
Ben.
Ben het helemaal eens met die handelaren, Roco maakt nette en plezierig geprijsde modellen van de 2200 en 2400, laat Marklin alsjeblieft een mooie start up class 66 (of 77) maken met geluid! Is in meerdere landen uit te brengen en de concurrenten (fleischmann of roco) hebben er nog geen.....
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sDhesNpARd-kRZwVU0kDXMBYCwkCcu7kwCnrec9Kc-ks=/http://i222.photobucket.com/albums/dd152/frank103/3railforum/westhavens/9feb2014_0049_zps9eceac4d.jpg) (http://s222.photobucket.com/user/frank103/media/3railforum/westhavens/9feb2014_0049_zps9eceac4d.jpg.html)
Eisenbahn = ijzeren weg. Märklin maakt de weg deels van plastic... ;)
Citaat van: robbie103 op vrijdag 22 januari 2016, 13:50:44
Kan me vergissen, maar vziw maken ze uitsluitend nog metalen loks, en terecht, in het Duits is het Eisenbahn. Leuk voor degene die prijs stellen op realistische modellen, die ook lekker zwaar aanvoelen ;-)
Er zijn nog een aantal modellen (DHG 500/700, Start up 218, BR 151 en enkele treinstellen) - oudere constructies - waarvan de bovenbouw nog van kunststof is. Bij enkele nieuwe rangeerdiesels is de cabine ook nog van kunststof, maar de voor- en achterbouw wel van metaal.
Groet, Marc
Citaat van: robbie103 op vrijdag 22 januari 2016, 13:50:44
Kan me vergissen, maar vziw maken ze uitsluitend nog metalen loks, en terecht, in het Duits is het Eisenbahn. Leuk voor degene die prijs stellen op realistische modellen, die ook lekker zwaar aanvoelen ;-)
Dan ga ik mijn mauszug van Trix eens een grondige inspectie geven. De lok heeft toch echt een plastic kap. Deze is er in een Märklin-versie en een Trix-versie gemaakt. Ze zullen vast geen twee lijnen voor dezelfde lok gemaakt hebben ;)
Groet Ronald.
Citaat van: ronaldk op vrijdag 22 januari 2016, 15:06:45
Dan ga ik mijn mauszug van Trix eens een grondige inspectie geven. De lok heeft toch echt een plastic kap. Deze is er in een Märklin-versie en een Trix-versie gemaakt. Ze zullen vast geen twee lijnen voor dezelfde lok gemaakt hebben ;)
Groet Ronald.
Hoi Ronald,
Marklin heeft ook diverse modellen uitgebracht met plastic kappen, zoals de 103, 111, 120, 151, 215 en 152. De meer recente uitvoeringen van bijvoorbeeld de 103 en 120 hebben nu wel metalen kappen, waarschijnlijk wil marklin zich toch wat meer onderscheiden van de concurrenten.
Die bugelfalten 110 van de 'sendung mit der maus' is een oud Trix model op het onderstel van een 111, met een plastic kap dus.
Persoonlijk vind ik de plastic handrailingen op de roco 2200 en 2400 kwetsbaar en niet zo fraai, dat doen marklin en piko beter (met de 6400). Verder rijden mijn 2200 en 2400 uitstekend, ik zie daarom liever een aardig geprijsde class 66 / 77 komen, nu is er een mehano waarbij op internet gewaarschuwd wordt voor de kromtrekkende kap, een heljan met volgens internet belabberde rijeigenschappen en een kostbare Esu. Ruimte dus voor een goede marklin lok (of piko of roco)!
Vriendelijke groet,
Frank
He Fank,
de class 66 van heljan rijd alleen slecht op 2 rail, op 3 rail rijd die perfect !! rijd echt mooi en mooie sound :thumbup:
groet Robert
De "kappen" discussie blijft toch een beetje vermakelijk.
Na elke modelspoorbeurs zien we de filmpjes en foto's van mooie baantjes en niet alleen met Marklin materieel. De duimpjes, ohh's en aah's, vaak tot orgastische hoogten, zijn niet van de lucht. We bezoeken in heel Europa modelspoorbaantjes of erger nog stappen met z'n allen in een touringcar richting MiWuLaland waar ook de lelijke plastic Roco treintjes rondrijden. Maar thuis trekt een ieder zich weer in z'n merkentrouwe Marklin schulp terug en roepen we dat de mijne lekker mooier is dan die van jouw.
Blijft raar volk die 3railers met hun metalen 1200's met een sleep plastic containerkarren. :D ;)
Met groet,
Ben.
Gezellige discussie hier, maar ik mis een raakvlak met de topic titel.
Even een afwijking van het topic, d'r staan al meer berichten over de Märklin en kunststof kappen hier.
Thema Märklin en kunststof kappen (is kunststof hetzelfde als plastic? (engels) die discussie is een ander draadje waard)
Begin 50er jaren begon M. met de productie van kunststof kappen. Een van de eersten al vanaf 1953is de BR 89 cat.nr. CM800 later 3000 en nu later 30000. Deze is miljoenen keer met een kunststof kap verkocht. Zie ook de elektrische rangeerlok E63 cat.nr. CE800 later 3001. Ook de kleine diesel Henschel DH/DGH uit de tegenwoordige startsets heeft een kunststof kap.
Märklin maakt dus al jaren kunststof en metalen kappen al vind ik ook de metalen kappen ook mooier.
Dus graag een diesellocomotief NS 2200 en 2400 van Märklin met metalen kap graag. Mag ook nog wel ? 200 kosten. Dat is nog in de buurt van de 36622 NS BR 186 ;)
nabrander @Ben> het frame van de containerwagens serie cat.nr 46xx, 48xx en 477xx etc. zijn gelukkig wel van metaal. Die 44xx kunststof wagen eenheidsserie heeft nog wel een metalen plaat is de bodem O:-D En ja Märklin-rijders zijn misschien wel heel anders, we hebben ja ook een eigen forum >:-D
Dirk
Ik snap je betoog wel Dirk. Laat maar komen hoor die 22 en 2400's van Marklin of Trix. De Roco producties zijn al heel oud en technisch niet meer van deze tijd. Als er niets te wensen is wordt het leven saai. ;)
Met groet,
Ben.
Wat ik ook wel grappig vind is dat zodra het over Nederlands materieel gaat er ook heel veel discussies ontstaan maar ook dat is misschien voor een ander topic :D
Wat betreft dit draadje ben ik al aardig verwent met de V 100.10. Nu nog hopen op een V36 in tijdperk II
Ben,
Ik ben het roerend met je eens wat je zegt in reactie 166. Het zijn ook dezelfde figuren die zo reageren bij de nieuwe aanwinsten, het liefst zoveel mogelijk duimpjes en oeh's en aahh's.
Wellicht een idee een nieuw topic te starten aangaande de discussie metalen/kunstof kappen?
Grt, Ronald.
Ik vind de discussie nauwelijks interessant Ronald. :)
Citaat van: Kappa op vrijdag 22 januari 2016, 17:13:18
Gezellige discussie hier, maar ik mis een raakvlak met de topic titel.
Ad, hier ben ik het hartgrondig mee eens!
Gr. Fred.
En dus zijn we terug bij het onderwerp en mijn voorstel luidde Märklin maak een 2200 en 2400 ondanks de neezegging van de handelaren.
Niet dat ik jullie geen andere diesellok van M. gun hoor. De voorgestelde start up class 66 (of 77) van Frank-103 uit bericht nr. 157 vind ik ook heel mooi. In Amerika rijden er nog veel meer meer diesels rond die een Märklin 1:87 model waard zijn. En die diesels zijn echt niet allen door Athearn, Lifelike, Proto2000 of Brawa in productie genomen. uit post Victor Amerikaanse loks voor Marklin digitaal (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=14171.msg222678#msg222678) Q: M heeft nog geen mainline diesel, road switchers zoals de EMD GP-XX'en, SD-XX'en of de Century Line van Alco gewaagd. Ook modellen van GE (zoals de B23-7 (Dash 7), C40-8 (Dash8) of de C44-9W (Dash 9)zijn nog nooit gemaakt door M*. EQ.
Rijden we ook niet met een Ludmilla? D´r zijn vast nog wel meer diesels die jullie kennen uit de (voormalige)Oostbloklanden en de USSR zelf die een model in H0 waard zijn.
Dus M. ga je gang met diesels produceren.
Groet´n
Dirk
En eh ik ben niet een type van de oeh en ahh en thuis andersom denken.
En wat mag zo'n dieselloc dan kosten? Een compleet nieuwe dieselloc in metalen uitvoering, voor een relatief klein afzetgebied heb je niet voor 200 Euro, eerder 500 - 600 Euro en dan wordt het al snel minder interessant voor M*
Waarom zou de afzetmarkt voor een 2200, of 2400 minder zijn dan die voor de 6400?
En een mooie metalen Trix versie zou wellicht veel 2-railers besluiten tot aankoop.
'Tis net C-rails. :D
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,slLSOI3zPrhhMUyCT2wOTJKD3o9f2wr4FCp1H--RA2ms=/http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/674/MjUptl.jpg) (https://imageshack.com/i/iqMjUptlj)
Gelukkig de link met Märklin is er weer. :)
Deze http://www.maerklin.de/ (http://www.maerklin.de/) :help: ;)
:D :thumbup: >:-D
Citaat van: robbie103 op zondag 24 januari 2016, 18:14:37
Wordt nu nog meer tijd dat er een marklin versie komt. Wou net de kap van m'n roco plastic ding er af halen omdat het kreng voor geen meter reed :
Er zit, volgens mij, wel een goeie motor in. ;)
Citaat van: Kappa op zaterdag 23 januari 2016, 10:21:38
Waarom zou de afzetmarkt voor een 2200, of 2400 minder zijn dan die voor de 6400?
En een mooie metalen Trix versie zou wellicht veel 2-railers besluiten tot aankoop.
Hoi Ad,
Märklin zou zelfs de 3-railrijder ermee op de banken krijgen, want er zijn inmiddels wel wat versies van te maken, Zeker nu de Roco variant breekbaarder is dan ooit >:-D
Ook in N-schaal doet Piko zijn graantje meepikken en als ik het goed begrepen heb is dat model ook een goed lopend model qua verkoop.
Dus die lok is qua model nog lang niet uitgerangeerd, en ja als er een Märklin variant van komt dan zit ie zeker in de verzameling :thumbup:
M.v.g.
Hans V200.0
Ik denk ook wel dat de andere systeemrijders een exemplaar willen kopen. Een Trixuitvoering met een multiprotocol-decoder erin vindt zijn weg wel vermoed ik zo. En anders ombouwen naar het systeem waarmee iemand rijdt. Andere lokdecoders zijn er genoeg. Prijsstelling: De NS BR 186 Traxx kon goedkoop worden geproduceerd vanwege het feit dat een bestaande zo mogelijk verkeerde mal van een Traxx variant ms2e c.q. ac2 is gebruikt. De Roco 58511 uit 2015 is digitaal rond de ? 135,00 te krijgen. Dan mag een geheel nieuwe metalen versie van Märklin van mij best rond de ? 250,00 liggen. Net als de NS BR 6400 nr. 37644 destijds. Dan heb je in de loop der jaren met 4000 verkochte stuks van deze leuke NS diesellok 1 miljoen aan ontwikkelingskosten binnen. En dan de rest nog...
D'r zijn nu ook al 3 versies van de G2000 BB als nieuwigheid 2016 aangekondigd. Dat model zal ook nog wel flink worden 'uitgemolken'. Van de 2200, 2300, 2400 en 2500 kan M. ook vele versies gaan maken. Zelfs een Belgische 2200 (zie de diverse wiki's) ;) Van de serie 6400 etc. komen ook nog steeds nieuwe versies uit zoals in 2014 nog de 37697 dubbeltractie DB Schenker Rail Nederland NV.
:offtopic: dit hoort misschien in topic wensmodel 2016 thuis > Ik snap de handelaren niet. Voor zover ik dat hoorde kwam Märklin zelf met het idee voor een 2200. Dan denk ik dat M. al over het verwezenlijken van dit model nagedacht heeft. Dan grijp je als handelaar de kans toch met beide handen aan?
Dus wensmodel diesellok van Dirk blijft de 2225, 2278, 2459 of andere uitvoering.
Citaat van: trein-ice3 op maandag 25 januari 2016, 12:38:49
Ik snap de handelaren niet. Voor zover ik dat hoorde kwam Märklin zelf met het idee voor een 2200. Dan denk ik dat M. al over het verwezenlijken van dit model nagedacht heeft. Dan grijp je als handelaar de kans toch met beide handen aan?
Als jij als handelaar er geen brood in ziet, is het dus geen kans, maar een risico. En zeker in deze tijden is dat iets dat handelaren zoveel als mogelijk proberen te vermijden. Märklin heeft niet als enige nagedacht over dit model, de handelaren evenzo.
Daarbij zal het mij echt een worst zijn welk merk stickertje er onder mijn loc zit. Een loc koop ik omdat ik hem mooi vind en daarbij weeg ik af of ik hem de prijs waard vind. Vandaar dat ik bijvoorbeeld, op de BLS Re 486 na, alleen maar 186's van Piko heb. Gunstig geprijsd (net als de Märklin TRAXX versies), meer conform werkelijkheid qua kast en leuke uitvoeringen, soms nog flink eerder beschikbaar dan bij Märklin.
Van mij hoeft het niet zo nodig. Als ik een 2200 wil koop ik een Roco, voldoende beschikbaar op de markt. Ik vind dat de vergelijking met een 6400 een beetje mank gaat. Die rijden nog steeds en in meer kleurvarianten. Natuurlijk zal een 2200 ook wel verkopen, maar ik vraag mij af of die net zo'n afzet zal genereren als de ICM of de 6400 des tijds. Ik zie liever dat Märklin zich bezig gaat houden met het uitbrengen van bijvoorbeeld ICR en ICRm zonder half raampje, eventueel met stuurstandrijtuig(en) erbij, om er maar even een zijstraat bij te pakken.
Citaat van: trein-ice3 op maandag 25 januari 2016, 12:38:49
Dus wensmodel diesellok van Dirk blijft de 2225, 2278, 2459 of andere uitvoering.
http://forum.modelspoorwijzer.net/ontsporen/heeft-u-interesse-in-een-compleet-nieuw-ontwikkeld-model-van-een-ns-2200-in-187/
Met groet,
Ben.
Kijk es aan, er komt beweging in de markt. Nu maar hopen dat MSW als fabrikant Märklin bedoeld. Thnx. Ben, ik had het bericht nog niet gespot.
@Laurent: ik ben geen handelaar hoor.
En d´r zijn zoveel tijdperk-epoche 3 en 4 rijders dat ik wel de stelling aandurf dat een NS diesel van M. uit die perioden wel een succes wordt. Roco bracht immers in 2015 ook weer een nieuwe versie uit, dus ik denk dat er een markt voor een 2200 inzit. En ook voor een 2400. Een 6400 uit TP 4, 5 en 6: klopt die rijden nog in vele uitvoeringen en wat je ziet rijden wordt door velen gekocht en op de baan gezet. Een laat TP 3 en TP 4 rijder zal denk ik toch liever een 2200 - 2500 lok willen laten rijden. Een oud AC railer zoals ik het liefst eentje van Märklin.
Dirk
Matrijzen voor een lok zijn duurder, dan voor een railstukje :important:
Buiten het maken ervan, heb je ook met een ontwerp te maken, en een spoorwegmaatschappij die hem 1:1 heeft, dit doet de prijs van een model alleen maar stijgen.
Denk niet dat ze een onderstel hebben liggen voor een 2200 diesel, maar de kap leent zich zeker voor een metalen uitvoering :thumbup:
Wellicht ook maar eens een polletje hier op dit forum starten?
Misschien iets te laat voor de nieuwtjes van 2016, maar 2017 kan nog steeds ingepland worden O:-D
M.v.g.
Hans V200.0
Citaat van: trein-ice3 op maandag 25 januari 2016, 21:49:34
@Laurent: ik ben geen handelaar hoor.
En d´r zijn zoveel tijdperk-epoche 3 en 4 rijders dat ik wel de stelling aandurf dat een NS diesel van M. uit die perioden wel een succes wordt. Roco bracht immers in 2015 ook weer een nieuwe versie uit, dus ik denk dat er een markt voor een 2200 inzit. En ook voor een 2400. Een 6400 uit TP 4, 5 en 6: klopt die rijden nog in vele uitvoeringen en wat je ziet rijden wordt door velen gekocht en op de baan gezet. Een laat TP 3 en TP 4 rijder zal denk ik toch liever een 2200 - 2500 lok willen laten rijden. Een oud AC railer zoals ik het liefst eentje van Märklin.
Dat jij geen handelaar bent, dat snap ik. Dat zei ik ook niet (of wilde ik niet zeggen), het was meer een counter op jouw "Märklin heeft er al over nagedacht". Stel nou dat jij er ook over nagedacht hebt en er geen brood in ziet. Dan ga je toch geen gat in de lucht springen?
Jij schrijft dat jij het liefste Märklin wilt. Voor mij geldt dat absoluut niet. Ik vind Märklin mooi, maar ik heb er geen problemen mee een ander merk te kopen, die heb ik nu ook al: Roco, Piko, Fleischmann en Electrotren. En ik denk dat er nog veel meer mensen zijn die zo denken. En wil je een model echt rendabel maken, dan zou je er eigenlijk ook voldoende in de gelijkstroom markt moeten kunnen zetten. En die is wel redelijk verzadigd door Roco. Märklin zal dan al met zo'n knaller van een model moeten komen die scherp de markt in gaat (ofwel scherp qua prijs ofwel scherp qua details), dat ik mij afvraag of Märklin dat wel rendabel kan gaan doen. Metalen modellen zijn duur, zeker zo'n specifiek. Ja, de die-hard Märklinisten zullen hem wel kopen, maar een ander deel van de markt zal toch naar Roco gaan. Immers, waarom heeft een fabrikant als Piko of Joueff nog steeds bestaansrecht. Door de relatief goedkope lijn. Waarom loopt de Märklin traxx zo goed? Omdat het een 13 in een dozijn model is, helemaal uit te persen, waardoor, naast het ontbreken van poespas, de prijs relatief laag blijft.
Even de parallel trekken met de koploper: een nieuw ontwikkeld model dat een grote wens in de markt vervulde. Die is ook in tweerailland goed ontvangen. Waarom? Omdat het vorige model een oude ontwikkeling van het prototype was, uitgegeven door Lima. Helemaal achterhaald. De markt snakte naar een koploper. Om een 2200 ook succesvol te maken, zul je hetzelfde recept moeten gebruiken. Märklin moet, om te overleven, ook afzetten in de tweerailmarkt. En ik heb nog steeds mijn twijfels of de tweerailmarkt, of uberhaupt de modelspoormarkt, net zo snakt naar een nieuwe 2200 als dat men een paar jaar terug snakte naar een koploper (immers, die is ondanks de lengteschaal van 1:93,5 door zeer veel tweerailers aangekocht), dat fouten/niet realistische weergaves op de koop toegenomen worden.
En ik zeg dit echt niet omdat ik een 2200 niet mooi vind of om jullie te pesten, maar gewoon uit eerlijkheid. Märklin is immers wel het merk dat ook ik gebruik voor mijn spoorwegmaterieel en dergelijke. Ik ben er dus ook bij gebaat dat ze blijven bestaan en een gezond merk blijven.
als er dan toch gesproken wordt over een 2200/2400 van marklin (misschien zelfs de afwijkende 2530), doe er dan ook maar sound in en een paarl lichtfuncties, zoals eerder aangegeven rangeerlicht maar ook zwaailicht ;) bij de roco moet je dat er allemaal zelf in prutsen en niet iedereen is daar even goed in :(
en een hippeltje van marklin zou ook wel leuk zijn, als ze hem volledig van metaal maken, kunnen de drijfstangen ook niet breken.
Hallo Laurent, e.a.
Juist um, duidelijk. Klopt je gaat geen gat van in de lucht springen. M. zal wel blij geweest zijn met de verkopen van de Koploper. Toch hoop ik wel van harte dat M. het aandurft een nieuwe 2200 diesel uit te brengen. Net als bij de 6400 en de Traxx serie die ook door andere fabrikanten zijn en worden gemaakt in vele uitvoeringen denk ik dat van een 2200 flink wat varianten gemaakt kunnen worden die ook de modelbaanrijders van de andere besturingssystemen aan het denken zetten en doen overhalen de variant van M. te gaan kopen. Met die multiprotocol decoder rijdt een Trix ook op hun banen.
Tja, ik heb een voorkeur voor Märklin en weet ook dat hier fouten in modellen zitten. Echter dat hebben er wel meer modelspoorfabrikanten.
@ MarklinTim, gelijk meerdere functies moet kunnen. M. heeft die decoders immers al. Zo´n Hippel Feyenoord ja die mag nog wel komen.
Terug naar het onderwerp. Er zijn al je kijkt eigenlijk al heel wat diesels naar Nederlands voorbeeld. Een andere diesel voor de Nederlandse markt: de fictieve DHG500 van 3railforum. Kan van lijstje want die diesel komt. 250 stuks moeten er besteld worden. Als dat luttele aantal niet lukt bestel ik er graag twee. De gele fictieve NS-uitvoering is er al 3078.8. Verder heb ik geen wensen voor een buitenlandse diesel of het moet een Engelse lok of treinstel zijn.
Dirk
Citaat van: marklintim op donderdag 28 januari 2016, 19:50:40
als er dan toch gesproken wordt over een 2200/2400 van marklin (misschien zelfs de afwijkende 2530), doe er dan ook maar sound in en een paarl lichtfuncties, zoals eerder aangegeven rangeerlicht maar ook zwaailicht ;) bij de roco moet je dat er allemaal zelf in prutsen en niet iedereen is daar even goed in :(
en een hippeltje van marklin zou ook wel leuk zijn, als ze hem volledig van metaal maken, kunnen de drijfstangen ook niet breken.
Eeuhh, de drijfstangen zijn al van metaal.
En waarom moet hij geheel van metaal? Hoe moet je dan de diverse onderdelen dan vastmaken, zoals de handgrepen, handrails e.d.?
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s4QdsIMWE6yzQ8wXGTQoS_V24by0i-X-_GBMY4vA5Wzs=/http://i1221.photobucket.com/albums/dd467/heleron/IMG_0171_zps7fe8e249.jpg) (http://s1221.photobucket.com/user/heleron/media/IMG_0171_zps7fe8e249.jpg.html)
Drijfstangen zijn echt van metaal.
Grt, Ronald.
hmmm, geen idee welke versie jij hebt, maar ik vind de grijze mooier, op de site van de link staat bij foto 3 en 4 ook dat het om plastic koppelstangen gaat. (site:http://frank1631.blogspot.nl/2010/03/nr-50-de-roco-ns-634.html (http://frank1631.blogspot.nl/2010/03/nr-50-de-roco-ns-634.html)) ik geloof je wel. en volledig van metaal omdat ik heb begrepen dat de uitvoering die beschrefen wordt nog al moeilijk los te maken is (dus de kap eraf te halen) het zou mij niks verbazen dat er mensen zijn geweest die er veel kracht op hebben gezet en dat die losschoot waarbij ze de kap kapot maakten (zou anders wel ies zijn voor mij)
handgrepen e.d. kan je er op dezelfde manier in vast zetten als ze bij marklin met stoomlocs doen, gaatjes boren en dan erin drukken (eventueel vast lijmen aan de binnenkant zodat je er aan de buitenkant niks van ziet).
blijkbaar niet echt een marklin fan (hehe, marklin is 3rail en jij rijd 2 rail)
Met wat geluk maakt Marklin de 10 jarige 3Rail loc, >:-D >:-D
Als ze nou een 2200 of 2400 als 10-jaar-3-railforum-jubileumloc zouden maken >:-D
Gemiste kans... ;)
Als m* die had, hadden ze dat vast wel gedaan. :D
Denk pas dat als de mal die ze dan hebben van de 2200/2400, dat je deze pas kan verwachten als de mal versleten dreigt te raken ;)
Het klinkt niet eerbiedig maar bij Märklin kan er veel als je maar betaald en afneemt, en dat wordt lang niet altijd een succes.
Wellicht doet een jubileum van de lok of de serie een duit in het zakje, om hem in model te laten verschijnen 8o
Maar helemaal zeker is dat niet en toegegeven dat ik dan wel niks met de NS modellen heb , deze diesels zouden ook in mijn collectie niet ontbreken als die uit Göppingen zou komen :D
Het engelen geduld komt zoals vanouds weer eens om de hoek kijken, en misschien maken wij het niet eens meer mee.
Kijk maar naar hoelang het duurde eer de VT 11.5 er in metaal was, het grote voorbeeld was immers ook al ruim dertig jaar uit het zicht verdwenen.
Dus je ziet dat het lang kan duren, niet dat ik er blij mee ben dat het zo lang moet duren, maar het zegt wel iets over het tempo waarin het allemaal gaat.
Toch waren lok's van deze bouwseries geen eendagsvliegen, en hebben zich ook buiten hun carrière in verschillende landen hun dienst bewezen :thumbup:
Aan de variatie zal het niet liggen...........eerder aan het gebrek van lef B)
M.v.g.
Hans V200.0
De NS 2400 serie is een standaard locomotief die door fabrikant Alstohm gebouwd werd.
Het lijkt mij dan ook mogelijk om dit model in andere landen varianten te maken.
Ook een versie maken als voormalige NS loc die gebruikt werden bij de aanleg van de TGV spoorlijn
is misschien een leuke optie. (o.a. de 2412 van de VSM die terug keerde als ex-TGV (602412) lijn loc.
Ik zou een NS 2400 van Märklin ook graag zien met metalen kap en full sound...
Citaat van: lokpaint op vrijdag 10 juni 2011, 23:46:23
Citaat van: henkv op vrijdag 10 juni 2011, 21:36:29
Ja, doe die class 66 maar. De Mehano mallen zie ik niet meer opduiken.
Ik heb toch het vermoeden dat we in 2012 met een gloednieuwe Class verrast gaan worden. Ook al waarschijnlijk niet van marklin
En als er een captrain komt, dan wel een zwarte hè :D
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sWu6cLZzhqqpQs2h_dh4xVxog0DMPlMfZEz_j1mJEmY0=/http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/P1040054.jpg)
Ik heb de 2 class 66 van heljan.
Goede kwaliteit van de locs.
Alleen jammer van de cabine verlichting
of grijs :P
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sTui0sR7cN6cujMUIayGpHUsIuAsHwc1VOGk6RMzgs00=/http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/P1000902.jpg)
En wie wil deze nou niet?
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sA0JtwjmFtPBoyKjNupH7-62_zBPWDy1ujDeGN6rNVtc=/http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/P1010177.jpg)
Bart
Ik zie zelf graag de V100 van de RRF een keer komen
De Beel
Groetjes Bert
huh De Beel
Meer info over de Beel https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_2600_(diesellocomotief)
bijna goed , maar geen Wikipedia pagina
De NS 2600 ( of NS 800 voor de omnummering ) is een 100% nederlandse dieselloc (Werkspoor/Stork/Heemaf) van 1350 pk met een snelheid van 110 km/h . De naam De Beel
heeft te maken met Minister Beel (link (https://nl.wikipedia.org/wiki/Louis_Beel)) , die een vrij aanwezig voorhoofd had . Ook droeg deze man een bril .
Echt een betrouwbare serie waren de beelen niet echt , snel van passagiers naar goederen overgezet .
Een link naar dhr Spilt .
NS 2600 (http://www.nicospilt.com/Diesel_2600.htm)
Het o&k dieseltje misschien een update geven, past op een ieders baan :thumbup:
En zijn er zat van in Nederland.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s4m6oD0lAPloyIWSps4rTobDSG7ueY6n0h2X8TEDY6Zo=/http://www.industriespoor.nl/OudNieuws02_bestanden/image005.jpg)
Bron: http://www.industriespoor.nl
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,su2I72Q0Ouz0W8oOx70m2CXE5cCyIkRk--kAFqV2QCXE=/http://www.industriespoor.nl/index_bestanden/image004.jpg)
Bron: http://www.industriespoor.nl
Groeten Barry
Late reactie maar de O&K diesel is een fleischmann model waar van alleen de strukton versie in 3rail via marklin is geleverd ;)
De V3201.
Bron afbeelding ===> klik (http://web.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/zz/e2zz_a00.html)
Opnieuw ?
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s8_9L4pNiJO1HtOv_mNqxhgDRajMQJbEKBxJ7S8JGWXI=/http://www.railroad24.de/forum_anhang/BF974F9-15074420102809.jpg)
Märklin 3720
Hallo
In de korrekte grijze kleur van het voorbeeld misschien? >:-D
Bart
@citaat Daar hebben we jou toch voor Bart. ;)
Veel andere merken hebben wel, de diesel loc baureihe 120 der DR
Ik zou zelf graag de NS 500/600 serie willen zien verschijnen. :)
Mvg. Hugo Zandboer
het zou mooi zijn als Marklin eens een mooie 2200 zou maken!
@citaat Want dan ga je 'm kopen? :D
Citaat van: Slifor op donderdag 28 september 2017, 19:33:59
het zou mooi zijn als Marklin eens een mooie 2200 zou maken!
Echt een super tip :P :P
:important: :help: :help:
Of een Mat 46 (muizenneus) en een blauwe engel (DE-1/DE-2)
Mvg. Hugo Zandboer
Wacht laat de Mat 46, even vergeten te lezen dat het over diesels ging. :D
Mvg. Hugo Zandboer
Kijk hiervoor even bij artitec :idea:
Een sik moeten ze maken ;)
Groet Robert
Bedankt voor de tip Barry. :thumbup: :)
Mvg. Hugo Zandboer
nou.... ik vind het geluid van een class 37, voorzien van zo'n Deltic motor echt heul erg gaaf, en ze hebben ook op het vaste land gereden
De SBB Am 4/6 gasturbine lok lijkt me leuk, ook graag in gelijkstoom via TRIX. Die koop ik meteen!