Misschien een rare vraag maar bij het kijken van de flimpjes van Daniel ,(overigens erg mooi), vraag ik me altijden af 8o waarom de zijramen van die treinstellen zijn dicht gemaakt. wat is de reden hiervan.
gr Erik
Misschien een rare vraag maar bij het kijken van de flimpjes van Daniel ,(overigens erg mooi), vraag ik me altijden af 8o waarom de zijramen van die treinstellen zijn dicht gemaakt. wat is de reden hiervan.Ik ga er even vanuit dat je de kleine cabineramen van de mat'64 bedoelde. Die zijn dichtgemaakt vanwege teveel warmte in de cabines bij veel zonlicht / warm weer.
Hallo Daniel,
Bedankt voor de mooie foto's en filmpje kan er uren naar kijken.
Het viel mij op dat er nog steeds Plan-V worden gebruikt en volgens mij stonden er ook nog enkele opgesteld.
vr.gr. Günther.
En een Plan-T??Nope, waarschijnlijk gaat er nog wel een 2'tje naar stichting mat'64. Een 4'tje onderhouden is gewoon te duur. Kijk maar naar stichting mat'54. Die hebben veel moeite om hun 4 delige hondekop te onderhouden.
Vind het juist zo mooi dat er een Hondkop 4-tje is blijven bestaan, hoop dat dit met Plan-t ook gebeurt.
Günther.
Het Spoorwegmuseum heeft al een Plan V. Het nummer weet ik niet, maar ongetwijfeld zal iemand anders dat wel weten.
Als update misschien wel handig..Vorige week zijn de twee laatste Plan T's afgevoerd naar de sloop. Volgens mij was het nog even op tievie. Het blauw wit rode stel was daar ook een van. Wat rest is een aantal plan V's die schijnbaar nog ergens op de bokkeduinen stonden en een aantal in Zwolle. Volgens zeggen staan er ook nog een paar op de Wgm. Aangezien ik daar nooit kom, kunnen vast anderen dat wel of niet bevestigen.
Op AT5 was was recentelijk een bak van een plan T of V te zien die op een oplegger dwars de stad werd afgevoerd.
Voor wie er wat aan heeft.
Grt, JW
Dit jaar zijn er nog tientallen stellen op allerlei plaatsen te zien, zeker totdat de winter over is. Daarna nog tot eind 2012 Zl-Emn inderdaad.
Er is overigens nog één Plan T dacht ik, die staat in Zwolle (komt uit Nijmegen), die is "vergeten" (!). Zal nu na de bouwvak wel snel rechtgetrokken worden.
mooi op het laatste filmpje 2 uitstervenden verschijningen (DDM met reclame banden en een plan v)
Leuk! :thumbup:
:thumbup: gedaan, bedankt voor het plaatsen.Bedankt voor jullie leuke reactie!!
Hoi Daniel,Dankjewel voor je reactie, er was idd veel ICM en VIRM actief op Utrecht. :P
Jullie hebben goed je best gedaan dinsdag.
Mooie foto's zitten er bij.
Ik zie de laatste tijd ook veel ICM rijden op de lijn Amersfoort - Enkhuizen v.v.
Groeten van Jarno
Zo dat was em alweer!Bedankt voor het plaatsen.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, vooral van de nachtfoto's! :)Ik vind dat meneer nog laat op pad was :wink:.
Hallo Daniel,Dankjewel Günther! :)
Mooie foto en leuke filmpjes.
vr.gr. Günther.
Bedankt, zo leer je nog eens iets: sinds een paar minuten weet ik dat Heerenveen IJsstadion een eigen halte heeft.Klopt, maar zoals Julian al zegt:
alleen open met evenementen dacht ikIs deze alleen open met evenementen in Thialf. (in dit geval dus WK lange afstanden)
Dat vermoeden had ik al.Bedankt, zo leer je nog eens iets: sinds een paar minuten weet ik dat Heerenveen IJsstadion een eigen halte heeft.Klopt, maar zoals Julian al zegt:alleen open met evenementen dacht ikIs deze alleen open met evenementen in Thialf. (in dit geval dus WK lange afstanden)
Ben benieuwd wat jullie ervan vindenDit vond ik ervan: :thumbup:.
:thumbup:
die schaduw op de trein zegt iets dat 't wat avond was (of ochtend :D)
Als resultaat van een soort van kunstproject werden een aantal wagons en en een loc van het museum beschilderd. De Hippel werd beschilderd met "delfts blauwe tegeltjes".
Inderdaad, en wat er nog op blijft zitten ook. Deze krijgt voorlopig niet zn eigen kleuren terug...:(Is dat echt zo? :sad:
Inderdaad, en wat er nog op blijft zitten ook. Deze krijgt voorlopig niet zn eigen kleuren terug...:(Is dat echt zo? :sad:
Verkeerde kolen?Bron: Nicospilt.com
Loc 65 018 kwam zondagavond, op de terugreis van de VSM naar Rotterdam, bij Woerden stil te vallen door stoomgebrek. Volgens de locbemanning door 'verkeerde kolen', volgens anderen door verkeerd stoken. Want wat is er mis met de kolen van de VSM? Die rijdt met technisch dezelfde soort locs als de SSN. Volgens een insider gebruikt de VSM een kolensoort die minder rookt dan de kolen die de SSN heeft. Bij de SSN is men gewend om te stoken totdat de loc flink gaat roken. Maar wanneer men dat met kolen van de VSM probeert, worden er veel te veel kolen in de vuurkist gegooid, zodat de boel dichtslibt. Dit is al vaker gebeurd, maar kennelijk zijn niet alle stokers van de SSN goed geïnformeerd.
Zoals in het verhaal staat, kun je ook teveel kolen op het vuur gooien. Als deze vervolgens niet gaan branden zoals je gewend bent, kan dat erin resulteren dat je idd zulke problemen krijgt. Als je vuur al slecht brand, en je moet ook nogeens (koud!) voedingswater toevoeren, dan is je druk nergens meer.
Dit gebeurde vroeger ook, maar dan hoofdzakelijk met zwaar beladen treinen. Bij het nemen van bijvoorbeeld een heuvel zette men de voedingspomp uit, om zo het intreden van koud water even te stoppen, en zo meer stoom te kunnen maken. Na de helling werd het gewoon weer aangevuld. Maar als je halverwege de helling al met te weinig water kwam te staan, dan had je een probleem!
Stoken is ook zeker een vak. En aangezien er geen mensen meer zijn die echt dagelijks deze activiteit uitvoeren, ontbreekt er ook wat ervaring natuurlijk.
Roy
leuke foto's :thumbup: om maar weer eens te reageren waar 't draadje over ging ;)
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :)Ik hoop dat dit :thumbup: :thumbup: :thumbup: voldoende zegt.
Groetjes Daniël
Wist niet eens dat er nog zoiets moois bewaard is gebleven, en dan nog wel in die kleur!De 3031 is al enige jaren geleden in deze kleur opgenomen in de collectie van het NSM.
Mooooooooooooooooooi Daniel,
Wist niet eens dat er nog zoiets moois bewaard is gebleven, en dan nog wel in die kleur!
Maar wat ik mij echt afvraag is ,
Hoe wist jij dat zoiets langskwam, en wie bedenkt nu zo een rit?
Gr Ruud
Dat was zo ongeveer de kortste omweg die je kan bedenken :eek:, maar dat zal wel een reden gehad hebben.Spoorwerkzaamheden tussen Den Bosch en Geldermalsen geloof ik. Tsjah, dan maar omrijden! :)
Bedankt voor de foto en de info.
Zijn weer fraaie plaatjes Daniël. Heb nog wel een tip voor je, als je naar beneden fotografeert dan heb je minder licht. Dat levert ook het teruglopen van je snelheid op, als je een vande waardes ( F of T ) automatisch hebt ingesteld. Beter vooraf een foto maken en kijken hoeveel licht je hebt bij welke snelheid. Die ene kolentrein is namelijk niet scherp en dat komt door te lage sluitersnelheid. (1/160) Verder zijn het prachtige plaatjes, bedankt voor het deln!
Grt, JW (wil ook wel eens die braamstruiken crashen daar :D )
Enne..... kan ik die plaatjes hier dan ook kwijt? :D B) :D :PEigenlijk niet, het is Daniël zijn topic. Maar omdat ik ook niet de beroerdste ben, heb ik een nieuw topic (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=43062.0) geopend waar je je eigen foto's kunt showen. :)
@Gerard, Hij staat al een tijdje online, maar vergeten hier te plaatsen :oops:Bedankt voor het plaatsen, dit waren de eerste bewegende beelden van deze trein die ik zag. De trein kan dus ook echt en ook zelf rijden :mrgreen:.
<filmpje>
Groetjes, Daniël
Mooie plaatjes!! :thumbup:
Die zwarte "MRCE G1206 5001571" staat ook wel beter bekend als de Locon 1571. ;)
Groeten, Lesley
De mooiste foto die ik daar heb gemaakt is toch wel deze.
@Gerard: Tsjah, onverwoestbaar.;)Dat zijn ze zeker, ze lijken wel gebouwd voor de eeuwigheid.
Bedrijfsuitje? Ik was in veronderstelling dat dit ritje richting de special Olympics ging.
(...) misschien wel in de sneeuw?Liever niet. :wink:
Daniel,Hoi Erik, thanks! Je zal dan ongetwijfeld deze foto's ook hebben gezien: https://flic.kr/s/aHskaDB7U7
Dank voor het delen van je mooie beelden. :thumbup:
Leuk om de treinlodge te zien waar in in een ander draadje de huidige opstelling heb gedeeld.
Groet,
Erik
Mooie foto's Daniël, alleen lijkt mij de datum onder de IC direct foto op ASD CS niet te kloppen.Hoi Frits, Je hebt helemaal gelijk. Heb het gelijk aangepast! :) Het is inmiddels 15-08 geweest, maar dan nog.;) Dankjewel!
Het moet nog de 15-08-15 worden. ;)
Nog even op Flickr gekeken, het blijkt dus 15-07-15 zijn.
Frits
...plan V met plan U vergelijken. plan u heeft lagere koppelingen, geen plastic zijruiten....Die gele kapjes in de zijruitjes zijn pas in de jaren 90 geplaatst.
bij de laatste foto kan je nog een keer plan V met plan U vergelijken. plan u heeft lagere koppelingen
Een foto met (helaas) veel schaduw, maar omdat je in het zuiden nog zoveel bergen tegenkomt...;)Tja, de combinatie bergen en zon geeft nu eenmaal schaduw... :wink: