Ik vond twee filmpjes op youtube waarin te zien hoe weerloze mat'64 treinstellen uiteen worden gereten door gevaarlijke en boosaardige machines. :twisted: :twisted:
Wat me opviel is dat er blijkbaar weinig aan gescheiden sortering wordt gedaan.
Het interieur wordt niet eens voor de sloop verwijderd.
Alles gaat lekker door elkaar gemengd zo de bak in.
Zou dit sloopafval soms ergens anders worden gescheiden door afvalscheiders?
http://www.youtube.com/watch?v=hzNxH_SxyWk&NR=1
en
http://www.youtube.com/watch?v=mEh152M6sjo
En ook nog een filmpje van de sloop van de Benelux stuurstandrijtuigen.
http://www.youtube.com/watch?v=Dr8gko3006o
Eigenlijk zouden dit soort filmpjes verboden moeten worden :cry:.
Aan alles komt (soms helaas) een eind, ook aan de Mat'64-periode.
Citaat van: Kappa op maandag 09 mei 2011, 20:28:27
Wat me opviel is dat er blijkbaar weinig aan gescheiden sortering wordt gedaan.
Het interieur wordt niet eens voor de sloop verwijderd.
Alles gaat lekker door elkaar gemengd zo de bak in.
Zou dit sloopafval soms ergens anders worden gescheiden door afvalscheiders?
Dat moet haast wel, het metaal zal wel hergebruikt worden, maar of dat ook met de bekleding van de banken ook het geval is? Ik denk het niet.
snif, snotter.
wil ik ook >:-D >:-D
zag ik bij de laatste film een DDM op de achtergrond? worden die ook afgevoerd -lees de oudere beschadigde stellen, niet die nu omgespoten worden-
is er al een museum/stichting/whatever die een plan V en/of plan T opvangt?
wanneer zijn ze helemaal weg?
Nationaal spoorweg museum heeft een tweetje. En er gaat waarschijnlijk nog een tweetje naar stichting mat'64. Vind het persoonlijk jammer dat er geen 4'tje blijftb ewaard.
ddm waren schadebakken. dit waren 2 bakken met brandschade en 1 welke bij een aanrijding met een plan v betrokken was.
Citaat van: rowan op dinsdag 10 mei 2011, 17:39:24
ddm waren schadebakken. dit waren 2 bakken met brandschade en 1 welke bij een aanrijding met een plan v betrokken was.
Laat me raden? Met de voormalige treinstel van stichting mat'64?
je mag niet meer raden was idd met het stel van stichting mat 64. de stuurstand welke hierbij betrokken was is volgens mij gebruikt als proefbak voor de ombouw naar ddz maar dat weet ik niet 100% zeker
Citaat van: wijbe op dinsdag 10 mei 2011, 17:23:43
Nationaal spoorweg museum heeft een tweetje. En er gaat waarschijnlijk nog een tweetje naar stichting mat'64. Vind het persoonlijk jammer dat er geen 4'tje blijftb ewaard.
zullen we als 3rail er een nemen.
wild geroepen
Citaat van: julian op dinsdag 10 mei 2011, 20:32:51
Citaat van: wijbe op dinsdag 10 mei 2011, 17:23:43
Nationaal spoorweg museum heeft een tweetje. En er gaat waarschijnlijk nog een tweetje naar stichting mat'64. Vind het persoonlijk jammer dat er geen 4'tje blijftb ewaard.
zullen we als 3rail er een nemen. wild geroepen
als jij stallingsruimte weet te regelen. kijk naar stichting mat 54 die hebben ook al problemen om een 4tje te stallen
nijmegen staat heel veel spul.
2 T's, 8 V's ong.
nog een stuk of 80 ICL's.
dus maybe....
kosten is bijdrage, reclame, subsidie, whatever, etc.
gaat meer om de kosten. voor een 4 delig stel te stallen is toch een flink bedrag per maand nodig. op de locatie moet er ook aan gewerkt worden dat moet dus ook mogelijk zijn.
't was maar 'n idee, loopt het mis is het ook geen probleem.
Gisteren is stel 822 op transport gegaan naar Groningen.
Zie hier de foto's KLIK (http://www.at5.nl/gespot/65455/oude-boxer)
Groeten van Jarno
Leuke foto's Jarno. Dit is denk ik nog leuker rijden, als dat wat wij doen. ;)
Gr. Charlie
Citaat van: Charlie op vrijdag 15 juli 2011, 16:38:43
Leuke foto's Jarno. Dit is denk ik nog leuker rijden, als dat wat wij doen. ;)
Dat is echt precisiewerk, zit er ook weleens aan te denken.
Maar waarom het stel nou helemaal in Groningen gesloopt moet worden, net of dat in Amsterdam niet kan...
Groeten van Jarno
Er zijn er inderdaad ook genoeg gesloopt in de omgeving Amsterdam. Straks ga ik ze nog missen, die hokken. ;)
Citaat van: vriend op zaterdag 16 juli 2011, 10:38:30
Maar waarom het stel nou helemaal in Groningen gesloopt moet worden, net of dat in Amsterdam niet kan...
Het zal wel een kwestie van aanbesteding zijn geweest.
De goedkoopste krijgt de opdracht.
Dat zal het wel zijn Ad.
Maar als ik zie op de foto, het is zwaartransport, begeleidswagens en verkeersregelaars, dat dat dan allemaal toekan.
Groeten van Jarno
Je komt ze wel overal tegen, hier redelijk ver van het spoor in het havengebied zaandam op een slooperij.
Mogelijk heeft dit een export bestemming.
Cees
Een exportbestemming? Dit was een eerste poging om ze te laten slopen, maar hier kwamen de vergunningen niet rond.
Daar wordt ik nou toch een beetje verdrietig van....gesloopte treinen.
Citaat van: marc-lin op donderdag 21 juli 2011, 23:25:32
Daar wordt ik nou toch een beetje verdrietig van....gesloopte treinen.
Ik ook :-(