3rail Forum
Modelbesprekingen => Ombouwen Märklin H0 Modellen => Topic gestart door: 3rail op zaterdag 30 april 2011, 23:30:03
-
Tij
-
Sterkte en succes met beide.
Gr,
Peter
-
Hallo Edward,
Reuze intresant project, ben benieuwd, ga het volgen. B)
Ik mis alleen nog de info, waar heb je dit bouwidee vandaan... :idea:
En hoe heb je die lok zo schoon gekregen.. 8o
Groet,
Jan
-
Altijd al je voet eens van dichtbij willen bewonderen !
-
Erg leuk, Edward, kheb zelf nog n kap en onderstel liggen, ga dit zeker volgen!
de vragen die Jan 1212 heeft borrelden ook bij mij op, hoe haalde je de keteldeur eraf en bevestigde je de nieuwe treeplanken.
Ben ook benieuwd wat je met de cabine en ruiten daarvan gaat doen.
Succes, enne,... die enkelbanden, die genezen vanzelf ) las ik onlangs in lopersblad.
Peter
-
Nu laten ze al ne loc op hunne voet vallen voor wat extra verlof 8o
-
JOHNNY JE BENT ECHT AANGESLAGEN DOOR DIT FEIT
JE HEB SPELLINGS FOUTEN GEMAAKT >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D :thumbup:
GROET ERIK
-
Hallo Edward
mooi hoor (zeker iets voor de wiki)
al moet denk het schilderwerk nog wel wat netter
-
Edward,
Wel confronterend je eerste foto zo groot. Denk je fijn een 81er te gaan zien... 8o
Keteldeur: je weet die heb ik ook nog te doen voor mijn 81er ombouw.
Hoe heb je dat verwijderen aangepakt?
al moet denk het schilderwerk nog wel wat netter
Huh? Bedoel je dat rode of de ketel?
Ketel is mooi oud :)
-
al moet denk het schilderwerk nog wel wat netter
Huh? Bedoel je dat rode of de ketel?
Ketel is mooi oud :)
Hallo Hajo
ik bedoel het rode / gouden
-
Hé Edward, hoe is het met je voet?
Hopelijk herstel je een beetje snel.
De Br 81 zal wel enorm opknappen na zo'n ombouw.
Zo te zien is het nog een oude uitvoering, met handschakelaar en doorlopend metaal naast de kijkvensters in de cabine.
De nieuwere versies hadden dit niet meer en had bij jouw model ook beter gestaan.
Of ga je dat nog wegfrezen?
-
Edward,
Wel confronterend je eerste foto zo groot. Denk je fijn een 81er te gaan zien... 8o
Dat had ik nou ook .. 8o
Mooi project Edward, sterkte met je voet!
michel
-
Ik mis alleen nog de info, waar heb je dit bouwidee vandaan... :idea:
En hoe heb je die lok zo schoon gekregen.. 8o
:P Herhaling..
-
Beste Edward,
Ik ga er van uit dat je blesure weer helemaal genezen is?
Wat ik me afvraag is of je nog verder gekomen bent met de 81?
Ik ben erg benieuwd! Het ziet er in iedergeval fantastisch uit!
-
Edward, ik heb ook nog een vraagje voor je.
Je hebt ook de wielen en drijfstangen er af gehad.
Zo iets heb ik ook met een br 81 gedaan. Hier is een ander motortje in gegaan.
Na montage van de drijfwielen en koppelstangen, heb ik het gevoel dat ie niet helemaal soepel loopt, op rechte stukken wel, maar in de bogen heb ik het gevoel dat ie soms een beetje stokt. Dat zou vlgs mij betekenen dat er ergens een wiel niet geheel in de goede stand op de as staat. Dat zou dan aan de niet-tandwielzijde moeten zijn. Alle assen zijn van tandwielen voorzien dus dat zou moeten kloppen.
Heb je een truc toegepast om de wielen er allemaal precies goed op te krijgen?
-
Dit lijkt sterk op wat ik laatst had met een oude stroomlijn M"lok.
Zitten wel al de wielen vast op de as?
Dit kun je alleen controleren door drijfwerken er weer af te halen, of in elk geval egelijk los links en recht van elk wiel, en dan controleren of met een beetje druk niet opeens een wiel draait zonder dat de andere kant mee gaat.
Dat had ik dus op die oude lok van mij. Wielen leken goed op kwartier te staan, maar door het verschuiven van 1 of 2 wielen verdraaide het toch steeds iets, met horten en stoten tot gevolg.
Maar er zijn meer oorzaken mogelijk.
-
De wielen zitten vast op de as , zover ik me kan herinneren heb ik dat nog gechecked.
Ik ben bang dat de drijfstangen aan de niet tandwiel kant eerst eens gedemonteerd moeten worden, vervolgens zou de boel dan vlot moeten draaien. Dan zal het er van af hangen of er één of meer wielen aan de niet-tandwielkant opnieuw op de as gezet moeten worden.
Doe ik als het eens een keertje regent :D
-
Ik heb in totaal 4 onderstellen van de BR81.
Mn eerste had in het chassis een uitgeleuterd gat waar een tussentandwiel in gelagerd zit. Gevolg >> één drijfas kon soms een tandje verschuiven.
Toen heb ik op ebay voor een paar euro nog een paar chassis bij gekocht. Deze waren met zowel metalen tussentandwielen als met kunststof tussentanwielen uitgevoerd.
Hiervan heb ik het beste chassis gebruikt en kunststof tussentandwielen (geluid).
Er zit weinig speling meer in de tandwielaandrijving.
Aangezien de drijfwielen aan de tandwielkant goed moeten staan, haal ik eerst de drijfstangen aan de andere kan maar eens los, dan maar eens proefdraaien op de rollenbank.
-
Heey Edward,
Heb je ook foto's van het eind resultaat?
Ben echt benieuwd hoe dit geworden is!
-
Oke dat is jammer, waar heb je die onderdelen van Weinert besteld? En welke onderdelen heb je gebruikt?
-
Top!
-
Hoi Edward,
Druk bezig om een mooie lok te maken van de BR 81.
Het hak en breekwerk zal wel het meest spannende zijn.
Het is bijna zonde om alles weer af te lakken want het heeft wel wat
al die mooie onderdelen van Weinert.
Vandaag eens opgezocht wat het kost om een BR 24 te verfraaien met onderdelen van Weinert
ben behoorlijk geschrokken, een slordige 170 euro en dan heb je nog lang niet alles verfraaid.
Dat is mijn BR 24 niet waard
Groetjes Bert en ik ben benieuwd naar het eind resultaat.