Kijkerstip :P
Knapp 20.000 PS wuchten 175 vollbeladene Waggons die berühmte Blue Ridge Grade hoch.
Die Zuglok ist eine Simple Articulated der N & W Klasse A, Vorspann- und Schublok sind Verbundloks der N & W Klasse Y6.
Zusammen verfügen die drei Loks über 670 Tonnen Reibungsgewicht, über 31 m² Rostfläche und dürften im gezeigten Betriebszustand 135 Tonnen Wasser pro Stunde verdampfen (mit 90 kg Dampf pro m² Heizfläche und Stunde gerechnet; A. Haas gibt für US-amerikanische Großdampfloks bei Höchstleistung 90 - 120 kg / (m² * h) an). Zug- und Vorspannlok führen zusätzliche Hilfstender für Wasser.
gr,
Hans
http://www.youtube.com/watch?v=zV8rA3UE-lc&NR=1 (http://www.youtube.com/watch?v=zV8rA3UE-lc&NR=1)
Hoi Fasca,
Bedankt voor de show, schitterend! :important:
Gr, Jan
geweldig filmpje!
ik heb in de VS trouwens wel treinen zien rijden met een aantal van die diesels ervoor, maar dat gaf ook een behoorlijke rookpluim. Van grote afstand dacht ik eerst dat er dan ook een stoomtrein aan kwam.
Bij het bergaf rijden is de laatste loc verdwenen. ;) Is 2x trek en 1x duw efficiënter dan 3x trek?
Mooi filmpje in ieder geval!
Citaat van: Rutger op woensdag 30 maart 2011, 16:59:23
Bij het bergaf rijden is de laatste loc verdwenen. ;) Is 2x trek en 1x duw efficiënter dan 3x trek?
Mooi filmpje in ieder geval!
Bij 3x trek en berg-op, hangt het volle treingewicht aan de koppeling van de laatste locomotief.
Daarom wordt een opduw lok gebruikt.
Leuk filpje.
En wat een rookpluimen zijn dat zeg. 8o
Groet, Lesley
ik denk inderdaad, dat de koppelingen dat niet zouden houden. Vandaar een opdruklok.
Roy
Citaat van: RoWi op woensdag 30 maart 2011, 17:19:03
ik denk inderdaad, dat de koppelingen dat niet zouden houden. Vandaar een opdruklok.
Dat beweerde ik in m'n bericht van 17:14:50 :idea:
CiteerDat beweerde ik in m'n bericht van 17:14:50 Idee
Citeerik denk inderdaad, dat de koppelingen dat niet zouden houden. Vandaar een opdruklok.
Daarom gebruikte ik het woord inderdaad.
Roy
Citaat van: RoWi op woensdag 30 maart 2011, 17:39:52
CiteerDat beweerde ik in m'n bericht van 17:14:50 Idee
Citeerik denk inderdaad, dat de koppelingen dat niet zouden houden. Vandaar een opdruklok.
Daarom gebruikte ik het woord inderdaad.
Roy
Inderdaad. Maar waarom een eerdere opmerking bevestigen? Dan kunnen we wel bezig blijven... 8o
Dit is een mooi schouwspel, jammer dat het verleden tijd is en aan de andere kant van het water.
Bedankt voor het delen!!
GR Mike
Citaat van: Nobody op woensdag 30 maart 2011, 17:41:54
Citaat van: RoWi op woensdag 30 maart 2011, 17:39:52
CiteerDat beweerde ik in m'n bericht van 17:14:50 Idee
Citeerik denk inderdaad, dat de koppelingen dat niet zouden houden. Vandaar een opdruklok.
Daarom gebruikte ik het woord inderdaad.
Roy
Inderdaad. Maar waarom een eerdere opmerking bevestigen? Dan kunnen we wel bezig blijven... 8o
;) 2 x genaaid houdt beter :exclaim: :exclaim: :lol:
Hallo hans,
Ik heb naar alle filmpje zitten kijken wat was dat genieten zeg.
Zeker die kolentrein van 175 kolenbakken en twee stoomloks ervoor en een er achter.
En dat de boxen op stereo dat is pas genieten, bedankt.
vr.gr. Günther.
erg mooi filmpje :thumbup: :thumbup:
Gr,
Matthijs
Gaaf filmpje, je kunt goed zien dat het een zware klus is, door de slakkengang die de trein heeft.
Ik heb even in de reacties gekeken of er een jaartal van de opnames werd vermeld en er staat het volgende:
It was shot by Harry Dodge and Bob Flack in 1956. I think one had the camera and the other an audio tape recorder.
You can see the whole video on the DVD "Pocahontas Glory - Volume 4"
I would check out "Pillars of smoke in the Sky" too.
Het is dus al 55 jaar geleden dat deze opname werd gemaakt.
Voor die tijd vind ik de opname en het geluid zeer goed.