Hallo lezers,
Ik denk dat Märklin er goed aan zal doen om eindelijk eens na dik 25 jaar een verbeterde versie te maken van de rolbrug. Eentje die geschikt is om aan te sluiten aan de C-rail of aan de K-rail. De oude rolbrug is alleen nog maar geschikt om er M-rail aan te sluiten. Erg duur dus om 10 overgangsrails te kopen van M naar C-rail. Ook mogen ze wat mij betreft dan wel wat doen aan de aandrijving. Ik heb ook al begrepen dat de bovenleidingset niet meer geleverd wordt omdat die niet meer compatibel is met de nieuwe bovenleiding van Märklin/Viessmann.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s28OKTDtqn3GQ5ay7LEhx5tkfMTCU3G33bltH5_S4QFw=/http://www.stevenvolp.nl/media/6/7294.jpg)
Groet Jasper.
Citaat van: Jasperkc op zondag 20 februari 2011, 13:04:55Ik heb ook al begrepen dat de bovenleidingset niet meer geleverd wordt omdat die niet meer compatibel is met de nieuwe bovenleiding van Märklin/Viessmann.
Waarom zou je dat ook doen Jasper?
Sommerfeldt bovenleiding is toch pas echt natuurlijk? ;) :)
Weet dat er voldoende mogelijkheden zijn om de rolbrug enigzins aan de eisen van deze tijd aan te passen. Zie bijvoorbeeld
hier (http://www.sb-modellbau.com/product_info.php?products_id=449&cPath=256_27_141).
Het is ook erg duur om een nieuw model van deze rolbrug te produceren,en zal zeker nog op zich laten wachten in deze tijden.
Gezien de railsymetrie,of motorisch,kan het wel aangepast worden via een nieuw model,maar alleen daarvoor ook te duur om dit te realiseren.
Maar je mag natuurlijk altijd hopen op een nieuw model :thumbup:
M.v.g.
Hans V200.0
Hallo,
Komen ze dit jaar met een nieuwe rolbrug! Is ie gewoon gepimt. Gewoon een ander kleurtje gegeven en geschikt gemaakt voor digital. Verder kan je er nog steeds geen C-rail of K-rail direct op aansluiten. Je moet dus nog steeds overgangsrail kopen van M naar C of van M naar K. Dit vindt ik dus gewoon de klant op kosten jagen. je moet nl. als je met C-rail rijdt, of je emplacement of je rails bij de brug ombouwen naar M-rails. De M-rails is ook niet meer verkrijgbaar. (wel 2de hands) maar dit klopt volgens de visie van Märklin natuurlijk niet. Ik hoop dan ook nog steeds dat ze met een nieuwe rolbrug komen die voorbereid is op de nieuwe bovenleiding van Märklin/Viessmann en aansluitingen heeft op het C-rail systeem.
Groet, jasper
Jasper
Voor de 9 opstelsporen uit in M-rail evt. met contactrail voor de bezetmelding.Heb je geen overgang rail nodig naar C rail!!.
Vul tussen de rails alles op met donkerbruin ballast, m rail natuur getrouw weergegeven. In een loods werd geen opstaand ballastbed toegepast.
Voor 4 sporen nog een loods eroverheen en klaar is ..
Cees
Hoi,
toch inderdaad spijtig, zoals Jasper aanhaald is dat dit terug het oude model is... :thumbdown:
Jammer, dat ze niet de moeite gedaan hebben die aan te passen naar C-rail aansluiting, zo moeilijk kan dit toch niet zijn ? :|
Spijtig velen gingen dit een goeden zaak vinden ... de verloopstukjes staat zelf niet in de catalogus, dus voor beginners is het al volledig onduidelijk ... 8o
Groeten
Caponordtraveller - Steven .
De verloopstukjes staan in de meeste catalogussen, gewoon als overgang rail van c naar m-rail.
Waarom marklin hem niet aanpast? Zeer waarschijnlijk omdat het te duur is om de mal aan te passen. Een aansluiting van de c-rail ziet er behoorlijk anders uit dan die van de m-rail.
Citaat van: caponordtraveller op zondag 22 januari 2012, 20:48:56
... de verloopstukjes staat zelf niet in de catalogus, dus voor beginners is het al volledig onduidelijk ...
hoe bedoel je, als ik in de online catalogus kijk zie ik zo 'Übergangsgleis zum M-Gleis. Spur H0 - Art.Nr. 24951' staan, niks aan de hand dus. Ik begrijp het best dat het ding niet wordt omgebouwd, dit is vast geen model waar er duizenden van worden verkocht.
Hallo
bij ons zijn het direkt overgangs c-rails.
Oordeel zelf (moet wel nog ballast tussen).
http://www.youtube.com/watch?v=C2q-bZ6X3nY&feature=player_embedded (http://www.youtube.com/watch?v=C2q-bZ6X3nY&feature=player_embedded)
Wat moeten ze er aan veranderen ? Een andere motor, maar dan zullen vele weer zagen over de prijs.
Ja, In deze steekt een ombouw motor van SB modelbau geen geluid meer.Maar dit was een persoonlijke keuze.
Groeten
Marc
De overgangsrails zien er uit als c-rails.
Netjes gedaan overigens :thumbup:
Dennis (tevreden draaischijf gebruiker met verplichte overgangsrails van c naar k :P)
Overgangsrail heeft aan 1 kant een m-rail metalen lip, en aan de andere kant gewoon c-rail aansluiting.
Mvg Gert
Inderdaad bovenstaande antwoorden zijn correct :D
Groeten,
Marc
Ik heb ook deze rolbrug in mijn baan en rij c-rails. Ik heb voor mijn rolbrug een overgand gemaakt van c-rails naar k-rails
Ik heb het probleem dat ik halverwege de brug geen stroom meer heb om met mijn treinen over te rijden. :? op de brug zelf staat wel gewoon stroom.
dat probleem is bij mijn gelukkig niet voorgekomen miss maakt je loc geen goed contacht midden op de rolbrug?
:thumbup: Toevallig wil ik er een gaan integreren en kwam hier terecht., ben benieuwd.
Ik heb mijn rolbrug opnieuw geinstalleerd en alle sporen met k- rails uitgevoerd. Ik heb de rolbrug vlak op de plaat gelegt en rondom de rolbrug alles uitgevuld met 8 mm mdf dan heb je een vlakke aansluiting voor de k-rails wat betreft bovenleiding had ik ook een probleem dat de oude bovenleiding van Marklin moeilijk aan te komen is maar ik ben beetje aan het knutselen gegaan en een redelijke overgang kunnen maken van de bovenleiding van Marklin naar bovenleiding van viessman.
Zijn dergelijke rolbruggen ook te vinden op Nederlandse emplacementen?
Ik weet dat er in Nederland een drietal rolbruggen zijn waarvan twee operationeel. De eerst ligt bij Shunter te Waalhaven bij de Euromax op de maasvlakte ligt er ook een. En op de voormalige NS werkplaats in Tilburg ligt er ook een maar die is niet meer operationeel.
Amersfoort heeft er ook een (gehad). Ben er wel eens langs gelopen. Groet, Jasper
Bij de RET werkplaats aan de Kleiweg in Rotterdam ligt/lag er ook eentje.
groeten,
Fokko
Mijn vraag is wat kan je aan die herrie motor doen,de leverancier zij niets aan te doen?
mvgrLeo
http://www.sb-modellbau.com/product_info.php?products_id=449&cPath=
125 euri oplossing . Zelfde soort moter als de 6400en hebben , stil en geen/weinig onderhoud
Dat is wel een dure oplossing
Leo
125 euro voor een motortje is wel veel, en om er nou een oude 6400 voor te slopen....
Maar de herrie van de oorspronkelijke motor is wel heel storend. Hij is met Koploper te gebruiken al vereist het wat creativiteit. Er is ook ooit een digitale aanstuureenheid gemaakt in Duitsland.
een andere oplossing is ga zelf met klein gelijkstroom motor experimenteren er zijn er duizenden beschikbaar moet er vast wel eentje zijn die passend kan worden gemaakt en dan ook voor weinig en dan ook niet zo veel geluid maakt!