Helaas hoor ik de laatste tijd weinig over de 1200'en van de EEtC, de ex ACTS locs.
Welke locs zijn dit, en wat doen ze op het moment? En wat zijn de toekomstplannen van deze locs?
Ben best wel nieuwschierig wat er mee gaat gebeuren!
Vlak voor kerstmis heb ik er nog twee in de Watergraafsmeer zien staan.
Eentje hing middenin twee stammen rijtuigen, verwarmen denk ik!
Gr. Fred.
De 1250's die slepen met nachttreinen tussen Amsterdam Centraal en de Meer. 's Ochtends worden ze opgehaald, 's avonds worden ze weggebracht. Scheelt rangeerwerk met de treinloc.
En de plannen? Gaan ze ooit weer volwaardig rijden, of dienen ze alleen als rangeer en verwarm trein?
Ze rijden ook conditieritten met rijtuigen en vliegen wel eens uit. Exacte plannen zijn niet helemaal duidelijk. Naar het schijnt wil EETC zelf haar vakantietreinen gaan rijden.
Ik denk dat het tijd wordt voor S1200(stichting NS 1200)
Er zijn wel genoeg stomertjes laten ze eerst maar eens een e-beauty nemen.
gR eDDDIE
Klint zeer goed Laurent! Ze eens goed opknappe en ze kunnen weer 40 jaar mee!
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 05 januari 2011, 22:12:49
Ik denk dat het tijd wordt voor S1200(stichting NS 1200)
Er zijn wel genoeg stomertjes laten ze eerst maar eens een e-beauty nemen.
NSM heeft er 2, de 1202 die is opgeknapt en de 1211, die nadat deze geheel geplukt is zal worden gesloopt. Verder heeft KLOK er 2, de 1201 en de 1253 waarbij de laatste als pluklok dient voor de 1201. Bij EETC in dienst zijn de 1251, 1252, 1254 en 1255.
Lijkt mij genoeg, of we moeten net zo'n situatie willen als met de Plan U's (4 museumstellen, 1 NSM, 2 goede staat en 1 slechte staat, allen wordt aan gewerkt).
Gewoon 2 museumloks. En 4 in dienst, lijkt me perfect!
Citaat van: Laurent op woensdag 05 januari 2011, 22:26:53
(4 museumstellen, 1 NSM, 2 goede staat en 1 slechte staat, allen wordt aan gewerkt).
Doe eens een bezoekje aan de stellen, en geef dan nog eens jouw mening 8)
mvg,
Robin
Vorig jaar nog geweest, toen de HIJSM nog bestond. De 115 is gewoon een rijdende bak schroot, de 114 zit er prima uit (goh, NSM), de 121 is ook prima volgens mij en de 113, tja, twijfelgeval, iig levensvatbaarder dan de 115.
Citaat van: Laurent op woensdag 05 januari 2011, 22:26:53
Bij EETC in dienst zijn de 1251, 1252, 1254 en 1255.
In de 1e kw. 2010 is ex.ACTS-loc 1255 (ex NS 1221) door EETC overgedragen aan de Stichting Klassieke Locomotieven.
Daar kwam ik ook later achter ja. Echter staat hij nog steeds, met defecte tractiemotor, op de Meer als reserve.
Zaterdag 8 januari wordt de 1254 naar Apeldoorn gebracht achter de 1252.
De loc wordt klaargemaakt voor herindienststelling en wordt tevens in de EETC-kleuren gebracht.
(LL)87700 (1252+1254)
Wgm V 10:53
Wgmrba D 10:55
Wgmo LSP D 10:58
Gpda LSP D 10:59
Wp D 11:02
Vtbr D 11:03
Kv D 11:05
Ndb A 11:09
Ndb V 11:17
Bsmz D 11:19
Craw D 11:20
Crao D 11:21
Hvsn D 11:22
Hvs D 11:24
Brn D 11:30
Brna D 11:31
Amfga D 11:36
Amf A 11:38
Amf V 11:45
Ama D 11:48
Bnva D 11:56
Sto D 12:01
Apd A 12:15
(LL)87701 (1252)
Apd V 13:35
Sto D 13:51
Bnva D 13:56
Ama D 14:06
Amf D 14:11
Amfga D 14:13
Brna D 14:19
Brn D 14:20
Hvs D 14:26
Hvsn D 14:28
Crao D 14:29
Craw D 14:30
Bsmz D 14:31
Ndb D 14:34
Kv D 14:39
Vtbr D 14:43
Wp D 14:45
Gpda D 14:48
Wgmo D 14:50
Wgmrba D 14:51
Wgm A 14:53
Bron: http://www.somda.nl/drgls/822/
Citaat van: Laurent op woensdag 05 januari 2011, 22:26:53
NSM heeft er 2, de 1202 die is opgeknapt en de 1211, die nadat deze geheel geplukt is zal worden gesloopt.
De laatste keer dat ik in het museum was (tijdens het Stoomweekeind in september vorig jaar) stond de 1211 er, aan de buitenkant helemaal opgeknapt, terwijl diezelfde loc tijdens On TraXs nog vol zat met "postzegels". Dus ik vraag me af of die wel gesloopt zal gaan worden...
Yes , tenminste 2 a 3 locs bij de eetc in dienst! En dus in bruine kleur! Marklin kom maar op met die variant! Want die komt ooit toch!
Citaat van: wijbe op donderdag 06 januari 2011, 21:49:45
Yes , tenminste 2 a 3 locs bij de eetc in dienst! En dus in bruine kleur! Marklin kom maar op met die variant! Want die komt ooit toch!
Maak er maar gewoon 4 van hoor! Het is echt de bedoeling dat de 1255 ook weer in dienst komt. Als de 1254 weer rijdt wordt de 1251 ook bruin. De lak van de 1252 en 1255 is nog te goed, deze blijven (voorlopig) nog blauw.
De 1211 wordt voorlopig echt niet gesloopt hoor. Statisch monument.
Dat is wat er op NMLD staat.
NMLD = ??
Nederlandse Museummaterieel database. :wink:
Thnx.
Iemand zaterdag nog wat gezien van die 1200én?
Zaterdag middag stond er nog steeds 1 (bij volgens mij watergraafsmeer) tussen 2 rijtuigstammen in. (waarschijnlijk voor de verwarming van de rijtuigen..)
Is de 1255.
Doe eens klik (http://www.nicospilt.com/nieuw/index.htm) en scroll dan eens naar beneden naar "Spotten in Amf".
Hij word klaargemaakt door de VSM. Blijkbaar hebben ze weinig geld als de VSM dat doet :lol:
Citaat van: wijbe op woensdag 12 januari 2011, 22:22:42
Hij word klaargemaakt door de VSM. Blijkbaar hebben ze weinig geld als de VSM dat doet :lol:
Zucht... of de VSM heeft wel op korte termijn tijd en kan een zakcentje wel gebruiken met zoveel mooi museummateriaal.
Het gebeurt in de werkplaats van de VSM. Dat is een aardig nuance-verschil.
Bovendien moet je ook maar net een werkplaats treffen die de kennis heeft van dergelijk oud spul en die er zin in heeft. Neem van mij aan dat het niets heeft te maken met te weinig geld.
VSM heeft natuurlijk ervaring met de 2200. Het zou me niets verbazen dat in ieder geval een groot deel van de electrische installaties overeenkomt, aangezien in beide gevallen die afkomstig zijn van HEEMAF. Wie het beter weet mag het zeggen.
Lees mijn vorige antwoord nog eens goed.
Er zijn in Nederland bepaalde werkplaatsen met attesten ( papieren ) voor het werken aan Museum materieel voor derden . De ZLSM en VSM hebben zo'n werkplaats . Ik geloof de SSN ook . De 1200en vallen vanwege de leeftijd onder museumloc's
Aha, verklaard een hoop! Natuurlijk wel vet dat de VSM dat even doet! :)
Nee, de VSM doet het onderhoud helemaal niet! Het gebeurt in de werkplaats van VSM; alleen het schilderwerk van de loc wordt door de VSM uitgevoerd.
En dat de werkplaatsen van museumlijnen worden gebruikt heeft niets te maken met de ouderdom van het materieel. Er zou theoretisch best een 189 in Apeldoorn behandeld kunnen worden. Het gebeurt alleen niet.
Aha, ben wel beniewd hoe die 1200 eruit gaat zien. Marklin komt er vast mee :lol:
103 220 :
Ooit gehoord van Kennis is macht ?
een bedrijf als de VSM kan in principe wel een Br189 onderhoud , maar meestal wil de leasegever niet dat zijn loc onderhouden door de VSM omdat de kennis niet voorradig is bij de VSM . Een 1200 is een klassieke lok , en is dus beter op zijn recht bij de VSM . De hedendaagse bedrijven ( shunter enzo ) zijn niet meer echt bekend met de techniek van een loc van 60 jaar . Een bedrijf als Shunter heeft meer kennis over de 6400 , 1206 en 189 , niet over de 1200en . Daarom word er ook meestal bij zo speciaal iets gewerkt bij museumbanen . Veel "vuile"trucjes voor de 1200en zijn bekend bij oud machinisten en onderhoudspersoneel . Waar vind je die ? bij musea !
De reden dat ACTS de Class 58 en de rest bij de SSN liet servicen ( Sorry was Shunter op het terrein van SSN ) was puur omdat Shunter geen eigen stek had om te servicen .
Onderhoud ( niet dagelijks , groot werk ) van bijvoorbeeld ICE 3 en Br 189 gaat meestal naar specialisten . net als een V100 Ost of West stuk is hij meestal naar Stendal gaat .
Ik word hier een beetje moe van. Ik probeer al een tijdje duidelijk te maken dat de VSM niet het onderhoud aan de 1200'en doet, maar een derde partij, en die doet dat in de VSM-werkplaats.
En V100'en worden echt niet in Stendal onderhouden. Dat gebeurt hoofdzakelijk bij Shunter in de Waalhaven. Stendal heeft die locs 'ge/verbouwd' and that's it.
Ik zal het nog even herhalen want de vorige keren kwam het ook niet over:
- De loc wordt door een onderhoudsbedrijf hersteld / onderhouden, alleen gebeurt dit in een werkplaats van de VSM, en dus NIET "door" de VSM!!!
Net zoals ACTS haar locs liet onderhouden in Rotterdam Noord Goederen bij de SSN maar NIET "door" de SSN. En overigens ook niet door Shunter maar door het onderhoudsbedrijf van ACTS, als ik het me goed herinner.
Shunter doet trouwens ook "grotere" klussen aan materieel hoor, bijvoorbeeld schadeherstel van een 189 of G1206. Of grote reparaties aan een V100, daarvoor hoeft ie echt niet naar Stendal.
Kijk, nu is het tenminste duidelijk!
Op deze manier geformuleerd zet je de mensen natuurlijk op het verkeerde been (behalve als je al weet hoe het zit, want dan lees je pas wat er wel bedoeld wordt):
Citaat van: 103 220-0 op woensdag 12 januari 2011, 22:54:45
Het gebeurt in de werkplaats van de VSM. Dat is een aardig nuance-verschil.
Bovendien moet je ook maar net een werkplaats treffen die de kennis heeft van dergelijk oud spul en die er zin in heeft. Neem van mij aan dat het niets heeft te maken met te weinig geld.
Dit heb ik dus wel 10x gelezen zonder te weten wat ik nou gemist had...
Citaat van: timtrein op vrijdag 14 januari 2011, 00:00:53
Net zoals ACTS haar locs liet onderhouden in Rotterdam Noord Goederen bij de SSN maar NIET "door" de SSN. En overigens ook niet door Shunter maar door het onderhoudsbedrijf van ACTS, als ik het me goed herinner.
Klopt, ACTS huurde ruimte in de loods van de SSN en had daar een eigen afdeling (O&S wat later de Railfactory is gaan heten) die het materieel onderhield.
Wie geïnteresseerd is in de lotgevallen van de 1252 en 1254 kijkt hier (http://www.raymondkies.nl) en dan actuele foto's -> 2011 -> januari. Onder andere alle EETC 1200'en op een foto!
Edit Gerard: link verbeterd
Citaat van: 103 220-0 op maandag 24 januari 2011, 22:15:53
Wie geïnteresseerd is in de lotgevallen van de 1252 en 1254 kijkt hier (http://www.raymondkies) en dan actuele foto's -> 2011 -> januari. Onder andere alle EETC 1200'en op een foto!
Link werkt niet, er moet .nl achter.
En dat heb ik net gedaan en de link werkt.
Citaat van: Gerard op donderdag 27 januari 2011, 15:16:31
En dat heb ik net gedaan en de link werkt.
... waardoor ik de fraaie platen kon zien. Bedankt voor de link naar dit mooie materieel. :thumbup:
Gr, Ben.
Ik heb weer met veel genot naar de 1200'en gekeken, geeft je toch telkens weer een gevoel dat het spoedig zal zijn afgelopen met de inzet van deze prachtige loks.
Hoe houden ze deze loks draaiend, onderdelen zijn er nauwelijks meer, neem ik aan, of hebben ze nog wat plukloks?
Twee locs zijn dienstvaardig en een derde komt met enkele weken terug op baan in EETC-roodbruin. Ze blijven dus nog wel even!
Zou geweldig zijn als ze nog een jaartje of 10 mee gaan. Dan is het wel gebeurd vrees ik.
Dat dachten ze in 1999 ook....
:lol:
Inmiddels is de eerste 1200 in roodbruin verschenen. Loc staat op dit moment niet toegankelijk op de Watergraafsmeer. EETC gaat de loc presenteren en om zoveel mogelijk liefhebbers de kans te geven de machine te zien, wordt zaterdag een rit met de loc gemaakt en zal er voor fotografen ruim tijd worden gemaakt om hun plaatjes te kunnen schieten. Als de dienstregeling bekend is, zal die in dit topic worden gepost. Zet zaterdag dus alvast in je agenda.
Citaat van: 103 220-0 op maandag 14 februari 2011, 13:09:30
Inmiddels is de eerste 1200 in roodbruin verschenen.
Dan zal ie wel niet de gele cirkelvormige band om de koplampen hebben, want de lampen zijn niet rond.
Mij benieuwen hoe ze dat hebben opgelost.
Citaat van: Kappa op maandag 14 februari 2011, 19:11:00
Citaat van: 103 220-0 op maandag 14 februari 2011, 13:09:30
Inmiddels is de eerste 1200 in roodbruin verschenen.
Dan zal ie wel niet de gele cirkelvormige band om de koplampen hebben, want de lampen zijn niet rond.
Mij benieuwen hoe ze dat hebben opgelost.
Kom zaterdag kijken, zou ik willen zeggen.
Niet zo slim van de ETC om dit zaterdag te doen? Dan is namelijk ook de Rheingold trein in NL :lol:
De Rheingold is 's ochtends vroeg het land al weer uit. Presentatie is 's middags op een centrale plek in het land.
Heb de vers gespoten loc gisteren op de Wgm zien staan. De brede gele band is gewoon hetzelfde gebleven. Het paarsblauw is nu roodbruin geworden. Het heeft wel wat.
Groet,
Erwin
Citaat van: Re460 op dinsdag 15 februari 2011, 19:16:11
Heb de vers gespoten loc gisteren op de Wgm zien staan. De brede gele band is gewoon hetzelfde gebleven. Het paarsblauw is nu roodbruin geworden. Het heeft wel wat.
Groet,
Erwin
Interessant. Weer een leuke variant voor Märklin :) !!!
Ik zag deze bewerkte foto op Flickr: EETC 1251 "Paint" (http://www.flickr.com/photos/48427944@N03/4987196629/in/photostream/). Klopt dit met de werkelijkheid?
M.v.g.
Maikel (RMW)
Klopt wel redelijk ja.
Hoi,
Schaal 1 : 1 ziet het er zo uit:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sq28EPU1f0h3ocvb4vZkN_-RIB9ivk7UaU1ApKoALBDc=/http://farm5.static.flickr.com/4135/5437125370_17b7963748_z.jpg)
Foto van Martin
Nee, het gaat er heel anders uit zien.
Citaat van: 103 220-0 op dinsdag 15 februari 2011, 19:49:13
Nee, het gaat er heel anders uit zien.
Hoe dan???
M.v.g.
Maikel (RMW)
acts plaatje zit nog op de voorkant.
Citaat van: Mister1736 op dinsdag 15 februari 2011, 19:47:48
Hoi,
Schaal 1 : 1 ziet het er zo uit:
<foto>
Foto van Martin
Het lijkt er meer op dat die loc in de primer staat, zo dof :sad:.
Laten we inderdaad maar even wachten tot zaterdag, dan weten we meer en zo lang duurt dat toch niet meer?
Zaterdag vertrekt de 1254 uit Den Haag via Utrecht naar Amersfoort, waar ze officieel gepresenteerd wordt. De NVBS zal, omdat Amersfoort toch een beetje haar stad is, het één en ander omlijsten met hapjes en drankjes. NVBS Centraal is geopend, dus wie wil winkelen kan daar terecht. 1200-artikelen uit het assortiment zullen voor deze gelegenheid een prominente plaats krijgen.
De officiële presentatie is om 15.00 gepland. Het zou leuk zijn als deze massaal wordt bezocht. Op welk spoor dit gaat gebeuren is nog niet bekend.
Gv V 12:40
Bkh D 12:43
Ypb D 12:47
Ztmo D 12:52
Mdaz D 13:00
Gd D 13:04
Gdg D 13:06
Odw D 13:10
Odo D 13:11
Wdo D 13:14
Wd D 13:16
Hmla D 13:21
Hmlva D 13:29
Vtn D 13:31
Utt D 13:33
Utlr D 13:34
Utwaw D 13:36
Ut A 13:39
95 (100) Km/u
Ut LSP V 13:44
Uto D 13:47
Blw D 13:48
Bloa D 13:49
Bhv D 13:51
Dld D 13:53
Amf A 14:00
Amf V 16:11
Amfga D 16:13
Brna D 16:19
Brn D 16:20
Hvs D 16:26
Hvsn D 16:28
Crao D 16:29
Craw D 16:30
Bsmz D 16:31
Ndb D 16:33
Kv D 16:37
Vtbr D 16:39
Wp D 16:42
Gpda D 16:47
Wgmo D 16:49
Wgmrba D 16:50
Wgm A 16:52
Citaat van: Gerard op dinsdag 15 februari 2011, 20:16:52
Het lijkt er meer op dat die loc in de primer staat, zo dof :sad:.
Is dat geen photoshop dan?
Nee, dat is geen photoshop.
Citaat van: 103 220-0 op woensdag 16 februari 2011, 19:48:18
Nee, dat is geen photoshop.
Ok, mmm die kleur neigt een beetje naar frambozenlimonade.
Vergelijk maar met die bruine 2400 erachter.
De loc heeft ondertussen een ware metamorfose ondergaan. Morgen wordt-ie gepresenteerd en de NVBS is graag jouw gastheer. Station Amersfoort van 14.00 tot 16.00 uur.
Citaat van: 103 220-0 op vrijdag 18 februari 2011, 21:37:39
De loc heeft ondertussen een ware metamorfose ondergaan. Morgen wordt-ie gepresenteerd en de NVBS is graag jouw gastheer. Station Amersfoort van 14.00 tot 16.00 uur.
Ik ben erg benieuwd :) !!!
M.v.g.
Maikel (RMW)
Een middagje Amersfoort voor de presentatie van EETC 1254.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sCE-QSsKiOdzlqj57qNEzu0kJMueKpX0nloPIi1O2t0k=/http://farm6.static.flickr.com/5057/5458808487_3b3c124136_z.jpg)
En daar staat ze dan in Amersfoort. De 1254 in haar vernieuwde jasje.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sI9YkriWw4EM2tekPr4s1qGvIa1dUk1CbuqMdIYu8wbI=/http://farm6.static.flickr.com/5097/5459415144_690c1a52c3_z.jpg)
Intussen gaat het normale treinverkeer ook gewoon door. Hier wordt de 1254 gepasseerd door de 4208.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,stNU1YYUSWM3hwHX1N3uVnZVLTj-0-0RBZQRYvWtTcTU=/http://farm6.static.flickr.com/5214/5458808231_28a085094a_z.jpg)
De nog niet gereviseerde ICM's worden steeds zeldzamer. Ook de jongste ICM moet nog worden gereviseerd.
De 4250 wacht op vertrek naar Utrecht.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sRTLgdyy6Eyu085RDAmCcGzsJYeq0BWXQX1rQ7Em17Qk=/http://farm6.static.flickr.com/5012/5458808111_49e000b908_z.jpg)
En de andere zijde van de 1254. Aan deze zijde een voorplaat van het NVBS-blad Op de Rails.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sUFWTZXLc5XBqlo9EcR_YbLvzW_iY7C7nzb5xwk6Vpvg=/http://farm6.static.flickr.com/5258/5458808017_e933d04f1e_z.jpg)
Een kniebuiging voor deze zeer fraaie loc.
Mooie loc, alleen dat naamplaatje voorop moet er nog af!
Op zich een aparte kleurcombinatie, alleen is de lok veel te druk: twee keer een verschillende URL, en dan nog die lelijke grote sticker in het midden. De letters hebben ook de look van 'plakletters'. Het ziet er uit alsof het niets mocht kosten, zowel het ontwerp als de uitvoering. Alsof het design door een 8 jarige is gedaan, het geheel is niet in balans en zeker niet mooi.
Citaat van: wijbe op zaterdag 19 februari 2011, 21:13:34
... alleen dat naamplaatje voorop moet er nog af!
Mijn idee, voor de rest vind ik het wel redelijk geslaagd.
1254 is mooi lokkie geworden hoor B) De reclame posters vind ik zelf ook wat minder.
Ach op de 1:87 modellen van vroegâh willen we ook weer reclame zien van de Spar, de Telegraaf, etc. En de ACTS 1251 zijn soms ook beplakt met een Betuweroute sticker. Dus ooit op een modelletje van de 1254 willen we die stickers ook terug zien :P
Van de site van Nico Spilt: "Amersfoort, 19 februari 2011. Loc 1254 werd vandaag getoond in haar nieuwe EETC-beschildering. De verf is betaald door de NVBS, en dat zullen we weten ook. De loc is vernoemd naar ir. J. Hoekwater, de oprichter van ACTS."
Mijn persoonlijke mening over de nieuwe kleurstelling 1200
Mag ik een teiltje 8o
Mvg, Johan
Nou, ik vind het wel wat hebben hoor :). Denk dat dat ACTS plaatje er dus welop blijft zitten ;).
Kleur heeft wel wat de rest is :thumbdown:
Groet,
Erwin
Misschien gaat NVBS zelf modellen van de loc verkopen via hun winkel . Zo wel een bak zijn .
Toen ik hem voor het eerst zag moest ik gelijk denken aan de Lima 1200 in NS cargo kleurtjes. :D
Ik moet er even aan wennen maar dan zal ik het ook wel mooi vinden denk ik. :)
Groetjes,
Antal
Citaat van: MaK man op zondag 20 februari 2011, 11:48:03
Misschien gaat NVBS zelf modellen van de loc verkopen via hun winkel .
En dan exclusief voor leden natuurlijk EN als Tante M* de opdracht krijgt teken ik gelijk in... :)
Zo te zien staat de lok nog in de grondverf, wanneer krijgt ie de echte kleur?
Mvg, Johan
Mooie loc, alleen hoop ik wel dat de reclame er nog af wordt gehaald. Weer een leuk object voor Märklin.
M.v.g.
Maikel (RMW)
Citaat van: RMW op zondag 20 februari 2011, 13:15:09alleen hoop ik wel dat de reclame er nog af wordt gehaald.
:help: 8o :thumbdown:
Citaat van: Hans Biere op zondag 20 februari 2011, 13:17:27
Citaat van: RMW op zondag 20 februari 2011, 13:15:09alleen hoop ik wel dat de reclame er nog af wordt gehaald.
:help: 8o :thumbdown:
Ehhh... Vind je de reclame lelijk, of ben je het niet met mij eens.
M.v.g.
Maikel (RMW)
Citaat van: RMW op zondag 20 februari 2011, 13:21:46
Citaat van: Hans Biere op zondag 20 februari 2011, 13:17:27
Citaat van: RMW op zondag 20 februari 2011, 13:15:09alleen hoop ik wel dat de reclame er nog af wordt gehaald.
:help: 8o :thumbdown:
Ehhh... Vind je de reclame lelijk, of ben je het niet met mij eens.
M.v.g.
Maikel (RMW)
Het laatste uiteraard.
Citaat van: Hans Biere op zondag 20 februari 2011, 13:37:57
Citaat van: RMW op zondag 20 februari 2011, 13:21:46
Citaat van: Hans Biere op zondag 20 februari 2011, 13:17:27
Citaat van: RMW op zondag 20 februari 2011, 13:15:09alleen hoop ik wel dat de reclame er nog af wordt gehaald.
:help: 8o :thumbdown:
Ehhh... Vind je de reclame lelijk, of ben je het niet met mij eens.
Het laatste uiteraard.
Ieder zo zijn mening ;). Ik vind die poster van "Op de rails" werkelijk afschuwelijk op zo'n mooie locomotief. De andere reclame-dingen mogen er eventueel op blijven.
M.v.g.
Maikel (RMW)
Hoi
Dit is zo fout....(mijn mening).
Bart
Het enige dat een beetje vloekt zijn de twee kleuren rood. Verder vind ik 'm leuk eigenlijk.
De roosters moetne misschien nog een ander kleurtje:)
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 20 februari 2011, 12:52:53
Zo te zien staat de lok nog in de grondverf, wanneer krijgt ie de echte kleur?
Volgend jaar.
Dus nu eerst de "grondverf-versie" en dan volgend jaar de definitieve-versie.
Toch mooi maar weer twee 1200-varianten erbij toch? :-)
Citaat van: Hans Biere op maandag 21 februari 2011, 21:29:56
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 20 februari 2011, 12:52:53
Zo te zien staat de lok nog in de grondverf, wanneer krijgt ie de echte kleur?
Volgend jaar.
Dus nu eerst de "grondverf-versie" en dan volgend jaar de definitieve-versie.
Toch mooi maar weer twee 1200-varianten erbij toch? :-)
Volgend jaar pas? Hoe weet je dit?
Citaat van: wijbe op maandag 21 februari 2011, 21:44:50Volgend jaar pas? Hoe weet je dit?
Ik doe daar in het belang van het onderzoek geen verdere mededelingen over.
:mrgreen:
:P Ha een verfrissende en leuke Outfit,
dit is weer eens wat anders ;)
Citaat van: Hans Biere op maandag 21 februari 2011, 21:48:48
Citaat van: wijbe op maandag 21 februari 2011, 21:44:50Volgend jaar pas? Hoe weet je dit?
Ik doe daar in het belang van het onderzoek geen verdere mededelingen over.
Haha, daar heb je dat joch mooi te pakken! :mrgreen:
Op de website van Reel-Cees staat er de 1254 van EETC in model.
Misschien iets om even te gaan kijken.
Citaat van: MarklinKoen op zaterdag 26 februari 2011, 13:30:25
Op de website van Reel-Cees staat er de 1254 van EETC in model.
Misschien iets om even te gaan kijken.
Ik denk dat Märklin hem ook nog wel een keer gaat maken. Het is natuurlijk een "inkoppertje".
M.v.g.
Maikel (RMW)
Citaat van: MarklinKoen op zaterdag 26 februari 2011, 13:30:25
Op de website van Reel-Cees staat er de 1254 van EETC in model.
Misschien iets om even te gaan kijken.
Kan helaas geen goeie foto's vinden. Linkje?
@ RMW
Absoluut, dat staat zo ongeveer al vast :lol:
Citaat van: wijbe op zaterdag 26 februari 2011, 14:15:13
Citaat van: MarklinKoen op zaterdag 26 februari 2011, 13:30:25
Op de website van Reel-Cees staat er de 1254 van EETC in model.
Misschien iets om even te gaan kijken.
Kan helaas geen goeie foto's vinden. Linkje?
@ RMW
Absoluut, dat staat zo ongeveer al vast :lol:
Op zijn site staat de loc onder in de vitrine en dus heel slecht te zien.
Reel Cees (http://reelceestreinen.blogspot.com/)
Op Flickr staan een aantal close up foto's.
Flickr (http://www.flickr.com/photos/29897166@N06/5462963170/)
http://reel-cees.nl/?cat=4
Hallo allemaal,
Ik was vandaag even in Amsterdam Centraal om een testrit te maken met de Fyra van Amsterdam naar Breda en terug.
Ik was aan de vroege kant dus kon ik mooi nog even de 1252 filmen met het rijden van de CNL naar Watergraafsmeer. Zie link hieronder.
http://www.youtube.com/watch?v=fJXLjMPkBLE (http://www.youtube.com/watch?v=fJXLjMPkBLE)
Groeten,
Leon.
Trouwens wel zonde dat de roosters ook bruin zijn geschilderd...
Citaat van: wijbe op zondag 27 februari 2011, 20:33:04
Trouwens wel zonde dat de roosters ook bruin zijn geschilderd...
Misschien is dat wel omdat hij in de grondverf staat?!?!?!
M.v.g.
Maikel (RMW)
Citaat van: RMW op maandag 28 februari 2011, 19:08:22
is dat wel omdat hij in de grondverf staat?!?!?!
Nee, joh de lok is af hoor! Dat was een grapje :P
Citaat van: Brigitte op maandag 28 februari 2011, 19:26:46
Citaat van: RMW op maandag 28 februari 2011, 19:08:22
is dat wel omdat hij in de grondverf staat?!?!?!
Nee, joh de lok is af hoor! Dat was een grapje :P
Ahhhh..... Gaat die reclame er dan ook niet af?
M.v.g.
Maikel (RMW)
Citaat van: wijbe op zondag 27 februari 2011, 20:33:04
Trouwens wel zonde dat de roosters ook bruin zijn geschilderd...
De 1202 van NSM heeft ook, in blauw, meegespoten roosters.
Ik had ze ook liever grijs gezien, want volgens mij heeft de blauwe 1200 altijd grijze roosters gehad.
Citaat van: RMW op maandag 28 februari 2011, 19:28:59
Ahhhh..... Gaat die reclame er dan ook niet af?
Die verdwijnen na 1 jaar, als het jubileumjaar is afgelopen.
Citaat van: Kappa op maandag 28 februari 2011, 19:58:39
Citaat van: wijbe op zondag 27 februari 2011, 20:33:04
Trouwens wel zonde dat de roosters ook bruin zijn geschilderd...
De 1202 van NSM heeft ook, in blauw, meegespoten roosters.
Ik had ze ook liever grijs gezien, want volgens mij heeft de blauwe 1200 altijd grijze roosters gehad.
Zonde dat het om een paar blikjes grijze verf zo moet....
De NVBS 1200 mocht vandaag een conditieritje maken met rijtuigen. Op de terugweg uit Roermond passeerde de loc de kerk bij Schalkwijk KLIK (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5737911982/in/photostream) :thumbup:
Ik vind het wel leuk dat ze de nieuwere 1200 ook bruin hebben gemaakt.
Gr Eddie
Hierbij wat foto's van het model... zou dit de nieuwe 37122.3 worden of toch de 37124? De tijd zal het leren!
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,swGbpRf2O853oyT7LVaLfWYbiCVhk633UlHY8rHXhweU=/http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UBXRUIIT.jpg)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sdyhp6jYh0iO4RytR3fYZrXEyCJPdGzywJxPkrO_1tL4=/http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BSCWXIZ3.jpg)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,snL1UJYtrM9xKT_E26K8Z4qrPVb7lIfpYDvuSg15Jsuw=/http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C86IGSZD.jpg)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sPKhe9AskhpGUhkVrAH1iScM6G6eNyR5wX21ZelNGYdc=/http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VXBJG7HE.jpg)
Dit is een model van Reel Cees. Het enige wat nog wat beter kan zijn de opschriften onder de groto logos in het midden en het op de rails logo zou iets scherper kunnen zijn (wat meer pixels) maar dat is alleen van belang als je er met je neus boven op zit.
groetjes André
zie ook: http://www.ns1200.nl (http://www.ns1200.nl)
Fraai lokkie geworden hoor :)
Inderdaad mooi lokkie! Word het niet tijd voor een nieuwe line up André? :D
Mooi ding, maar die bruine rooster vind ik niet mooi. Het viel me hier pas op, maar toen ik net naar de echte keek is het daar ook zo. Maar toch mooi model. Enne 37124 :favorite:
Gr Eddie
Bij deze foto (http://www.flickr.com/photos/joostboudewijns/9422840562/) stond dat de 1200'en voor het laatst de lege treinen voor EETC rijden. Gaan ze terzijde of?
Nee hoor, NSR neemt die trein over, maar als het goed is rijden ze nog dagelijks de CNL / EN van Wgm>Asd en Asd>Wgm. Ook andere klusjes die niet standaard zijn.
Citaat van: MarklinKoen op zondag 04 augustus 2013, 18:38:22
maar als het goed is rijden ze nog dagelijks de CNL / EN van Wgm>Asd en Asd>Wgm.
En nu in het nederlands?
Weet iemand hoe men die oude beestjes nog rijvaardig houdt?
Die oude 1200en zijn toch niet meer economisch rendabel?
Hopelijk blijven de loks wel behouden, alhoewel het moeilijk zal worden om ze in conditie te houden als er geen werk meer voor ze is.
Citaat van: Bassie op zondag 04 augustus 2013, 19:53:59
Citaat van: MarklinKoen op zondag 04 augustus 2013, 18:38:22
maar als het goed is rijden ze nog dagelijks de CNL / EN van Wgm>Asd en Asd>Wgm.
En nu in het nederlands?
:mrgreen: :mrgreen:
EETC rijdt dagelijks het leeg materieel van de CNL (CityNightLine, vanuit München) en van de EN (EuroNight, vanuit Praag/Warschau/Moskou). Deze lege rijtuigen worden vanaf Amsterdam Centraal (Asd) opgehaald door een 1200 en naar de Watergraafsmeer (Wgm) gebracht. ;)
Ook brengt de 1200 van EETC deze lege rijtuigen weer vanaf Watergraafsmeer naar Amsterdam Centraal voor de nieuwe rit naar het buitenland.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s2ScE_LI1p6ZKdDbLj6h4ksBiaKJtKN_SOrGpvuMj0ZA=/http://werthof.home.xs4all.nl/treintjes/1122_1252_eetc.jpg)
EETC "rangeert" in de tuin van de Meer op maandag 5 augustus 2013.
Die 661 (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45116.0) trekt wat heen en weer, om de wagons in de juiste volgorde te krijgen. Maar wat doen deze twee loks ertussen, met de panthografen omlaag?
Een detail van de 1252:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s17jA-wSRSpzN3JklSmwz01_HZJ1BVVlghyP8pkT_N0g=/http://werthof.home.xs4all.nl/treintjes/1122_1252_eetc_det.jpg)
Als ik die foto's zo bekijk wordt er niet gerangeerd. Tenzij Prorail daar inmiddels puko's heeft liggen :mrgreen:
Dat zijn 2 verwarmingslocs als ik me niet vergis. De 1122 rijd sowieso niet meer, de 1252?
Om maar even wat duidelijkheid te scheppen over de 1122 en de 1252:
De 1122 is sinds 22 november 2013 eigendom van de 'Stichting Klassieke Locomotieven' ofwel KLOK (http://www.klassieke-locs.nl/index.html). Deze is technisch wel rijvaardig, maar niet toegelaten op het Nederlandse Spoornet. De locomotief wordt heden (sinds juli 2007) inderdaad gebruikt als 'verwarmingsloc' of hoogspanningsleverancier aan de rijtuigen van EETC op de Watergraafsmeer.
De 1252 (ex-NS nr. 1225) is eigendom van EETC, net als de 1251 en 1254. Deze zijn alle drie dienstvaardig op het spoor. De 1252 wordt ook gebruikt als hoogspanningsleverancier, de loc wordt alleen erg weinig ingezet op het hoofdspoor (laatste inzet volgens mij 24 maart 2013).
Groeten, Lesley
Laatste inzet van 1252 was geloof ik 27 maart, althans. Er is wel mee gereden geloof ik, maar niet buiten de Meer.
Ik zag 1252 vorige week nog in de Meer actief (beide panto's op), met een EETC-sleep erachter.
Met gele bies op de neus, maar zonder de belettering aan de zijkant.
Vandaag reed de 1254 ook een rondje:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s4Zqhlrc9Eu3sbXufjQh79aPj49Rr-gCVGMhpUfYpTWQ=/http://farm8.staticflickr.com/7365/9674690094_097f33d30c_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/treinennet-foto/9674690094/)
Abcoude, 4 september 2013 - EETC 1254. (http://www.flickr.com/photos/treinennet-foto/9674690094/) by TreinenNet Foto (http://www.flickr.com/people/treinennet-foto/), on Flickr
Trein 87704 reed een viertal rijtuigen (staan hieronder) van Zutphen naar Amsterdam. Hier bij doorkomst te Abcoude.
De rijtuig samenstelling:
NL-EETC 61 84 15-20 115-1
NL-EETC 61 84 05 90 108-2
NL-EETC xx xx xx xx 4xx-2
NL-EETC 61 84 06 7x4 x5-8
Groeten,
Bas.
En helaas loopt hoogstwaarschijnlijk de inzet bij EETC van de resterende 1200'en nu ook af nadat EETC 9 stuks 16/1800 hebben aangeschaft.
Neeeeee!! Why!!! Damn, moeten we straks op de barricade voor de 1200's :-(
Zucht 8o
Weg met die ouwe meuk, hop naar de Hoogovens. :D
Zo'n zwarte 16/1800 met reclame lijkt me wel wat, het origineel staat bij........? O:-D
Gr, Ben.
Citaat van: Brigitte op zondag 26 oktober 2014, 15:04:45
Neeeeee!! Why!!! Damn, moeten we straks op de barricade voor de 1200's :-(
Zucht 8o
Ze hebben helaas niet het eeuwige leven, al zouden we dat nog zo graag willen...
Eigenlijk weten we al vanaf 1952 dat ze ooit zullen verdwijnen. Dat een paar loc's het ruim 60 jaar vol zouden houden konden we toen niet vermoeden.
Ze zijn toch onverwoestbaar ? >:-D :-(
Een bericht van Op de Rails wat het een en ander duidelijk maakt: KLIK (https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/557349024365736).
Groet, Myron
En dit bericht verscheen zojuist op Somda en van Op de Rails op Facebook.
CiteerOp dit moment verschijnen op facebook Indianenverhaal over het einde van de 1200'en bij EETC. De eigenaren van de locomotieven hebben aan Op de Rails gevraagd om te melden dat alles erg voorbarig is en er geen enkele conclusie mag worden getrokken. Inderdaad is een aantal 1600'en (waaronder de ex-1619 en 1621 van Husa en wat pluklocomotieven van de Waalhaven) naar Amersfoort gebracht. Deze gaan later deze week door naar Crailoo waar ze op mogelijke geschiktheid worden bekeken. Er is dus niks besloten over het mogelijke lot van de 1200'en. Als er wat zinnigs te melden valt, dan zullen wij dat uiteraard melden. Zonder speculaties of wishful thinking.
Tsjah, schijnt dat die 16/1800 spotgoedkoop te krijgen zijn. Plus je 1200'en worden toch wel een beetje oud... :mrgreen: En EETC heeft genoeg aan een locje of 3 a 4.
@Myron,
Je bent me net voor.
Ow 't was weer eens errug voorbarig allemaal 8o zijn we niet aan gewend natuurlijk :?
Gelukkig is eea weer wat ontzenuwd en een aantal 1200's zijn al in prive bezit dus die blijven sowieso wel.
Klopt! misschien niet het eeuwige leven, maar als Bello 100 kan worden moet dat met de 1200 ook lukken :P
Voorbarig of niet. Er worden niet voor niets zoveel locomotieven naar C-railo gesleept.....
CiteerAfgelopen vrijdag is een aantal 1600'en naar Amersfoort gebracht: de laatste twee Husa 1600'en (van Kijfhoek) en 1600'en van RailMotion die op de Waalhaven stonden. Om aan alle speculaties een einde te maken kunnen wij bij monde van Laurens Pit melden: "De locs moesten weg van de Waalhaven en alle locs zijn nu onder beheer van Jacko Fijn (het onderhoudsbedrijf dat ook de Locon 1800-en onderhoudt en de 1200-en) naar Amersfoort en later Crailoo gebracht.
Jacko Fijn gaat de locs inspecteren en pas daarna wordt gekeken wat er mee gaat gebeuren en/of ze wel of niet naar EETC gaan dan wel een andere vervoerder worden aangeboden. De locs staan al geruime tijd te koop en zijn ook nog gewoon in eigendom van Husa."
Dan maken we bij deze een einde aan de discussie dat EETC de 1200'en aan de kant heeft gezet.
Aldus op de Rails op Facebook. :D
Als er twee rijdende 1600'en komen is er alsnog een reserveloc nodig natuurlijk. Twee van de EETC-1200'en blijven sowieso bewaard bij hun beide eigenaren. Maar nu eerst maar afwachten, de ex-Husa-locs moeten eerst maar eens aan de praat worden geholpen.
Hoi Tim,
Hoe bedoel je twee van de EETC-1200? Welke zijn dit dan?
Citaat van: Brigitte op zondag 26 oktober 2014, 17:07:27
Klopt! misschien niet het eeuwige leven, maar als Bello 100 kan worden moet dat met de 1200 ook lukken :P
Dat moet met de 1202 toch wel lukken?
De 1202 vast wel, maar ik hoop het zelfde voor de 1201 en 1218 en de 1252 en 1254 :)
@Wijbe volgens mij bedoeld Tim de 1252 en 1254
Je vergeet de 1211 die in een museum in Augsburg staat.
Ik hoop het ook, maar of ze allemaal rijvaardig zijn/blijven is nog maar de vraag. Onderdelen worden steeds schaarser en dus duurder en zelf (laten) maken is niet altijd een mogelijkheid.
Wat zou er gebeuren met die 1252? >:-D
Maar een 16/1800 is ook al weer minimaal 30 jaar oud.
Ik denk dat de 1200 betrouwbaarder is dan een 16/1800 die al geruime tijd stil staan.
Staat de 1607 die de langste reizigerstrein trok 25 jaar geleden ook niet tussen dat rijtje? :D
Voor zover ik weet is de 1607 al een paar jaar geleden aan de kant gezet. Waar die nu staat weet ik niet. Ik vind het jammer dat ze die niet als museumloc bewaard hebben.
op 4/11/2012 stond ie ergens bij de waalhaven. zie link
https://www.flickr.com/photos/72281941@N03/12225249213/
mvg Marten
Citaat van: Gerard op zondag 26 oktober 2014, 22:04:32
Ik vind het jammer dat ze die niet als museumloc bewaard hebben.
Waarom specifiek de 1607 Gerard?
Omdat deze lok ooit de langste reizigertrein trok?
Ik zou eerder kiezen voor de 1657/1857 vooral omdat de plek waar hij terzijde staat me niet aanstaat >:-D :)
zie wiki en dan begrijp je deze rotterdammer :D
http://nl.wikipedia.org/wiki/NS_1600/1800_(elektrische_locomotief)
mvg Marten
Citaat van: Marten op zondag 26 oktober 2014, 22:20:56
op 4/11/2012 stond ie ergens bij de waalhaven. zie link
Dat is alweer 2 jaar geleden, dus wie weet wat er in de tussentijd met de loc gebeurd is.
Citaat van: Kappa op zondag 26 oktober 2014, 22:24:47
Citaat van: Gerard op zondag 26 oktober 2014, 22:04:32
Ik vind het jammer dat ze die niet als museumloc bewaard hebben.
Waarom specifiek de 1607 Gerard?
Omdat deze lok ooit de langste reizigertrein trok?
Inderdaad, juist daarom. Heel spoorminnend Nederland heeft dat gezien op tv of langs de baan. Ik vind dat die loc daarom een museumplaats heeft verdiend. Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening.
En anders heb ik nog wel een andere kandidaat, de 1855 "Eindhoven". :mrgreen:
Citaat van: Gerard op zondag 26 oktober 2014, 22:55:51
Inderdaad, juist daarom. Heel spoorminnend Nederland heeft dat gezien op tv of langs de baan. Ik vind dat die loc daarom een museumplaats heeft verdiend. Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening.
Ik heb wel eens opgevangen dat deze nogal rot is en de huidige loc van het NSM een stuk beter is.
Citaat van: timtrein op zondag 26 oktober 2014, 18:11:09
Twee van de EETC-1200'en blijven sowieso bewaard bij hun beide eigenaren.
Waarbij de 1254......
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,seDBfi9NSi4hBh2T-wL2duf1OHM--ip_vg6yH7_Ewr0Q=/http://upload.spoorpunt.nl/upload/forum/p1290623_595.jpg)
..... Roco rood wordt.
(https://files.3rail.nl/tinypic/mcgbqx.jpg)
Gr, Ben.
Citaat van: Gerard op zondag 26 oktober 2014, 22:55:51
Citaat van: Marten op zondag 26 oktober 2014, 22:20:56
op 4/11/2012 stond ie ergens bij de waalhaven. zie link
Dat is alweer 2 jaar geleden, dus wie weet wat er in de tussentijd met de loc gebeurd is.
Ik heb er geen foto van, maar zag zaterdag, onderweg naar Eurospoor, in Amersfoort, de 1607, 1619, 1621 en ik dacht ook de 1601. Dus de 1607 is nog in ons midden. :D
Foto van de locs die voor de nodige commotie hebben gezorgd:
(https://farm4.staticflickr.com/3933/15638798971_634e280102_c.jpg) (https://flic.kr/p/pPWW62)
Husa 1619 en 1621, Railmotion 1607, 1618, 1617, 1608 en 1620 te Amersfoort, 26-10-14 (https://flic.kr/p/pPWW62) by NS-Daniël (https://www.flickr.com/people/55301942@N08/), on Flickr.
Gelukkig is het nog niet zo ver, er zijn nog geen beslissingen genomen over het lot van de 1200'en. Deze locs, de HUSA 1619 en 1621, Railmotion pluklocs 1607, 1618, 1617, 1608 en 1620, zullen komende week naar Crailoo gaan waar wordt bekeken of de locs nog te gebruiken zijn. Foto is gemaakt vanuit de rijdende trein. Amersfoort, 26-10-14.
Groetjes, Daniël
Het overschilderen van een 1200 voor Huider gaat dus niet door als de locs op korte termijn aan de kant gaan. Dat is waar het hele gedoe juist mee begon... ;)
Citaat van: NS-Daniel op maandag 27 oktober 2014, 16:06:02
(...) Railmotion pluklocs 1607, 1618, 1617, 1608 en 1620, zullen komende week naar Crailoo gaan waar wordt bekeken of de locs nog te gebruiken zijn.
Ah, dat is er dus van de 1607 geworden. :cry:
Da's toch geen nieuws? Dat is ie al tien jaar.
Citaat van: timtrein op maandag 27 oktober 2014, 17:16:14
Het overschilderen van een 1200 voor Huider gaat dus niet door als de locs op korte termijn aan de kant gaan. Dat is waar het hele gedoe juist mee begon... ;)
Dat is een veronderstelling? De eigenaar zal er misschien anders over denken.
Gr, Ben.
Citaat van: timtrein op maandag 27 oktober 2014, 18:42:43
Da's toch geen nieuws? Dat is ie al tien jaar.
Ik wist dat de loc niet zo best meer aan toe was, maar niet waar die gebleven was.
Zijn sommige 16/1800 dan al zo rot?
Dit gaat wel behoorlijk off-topic, want de 1200 is hier ter sprake...
Na een jaar of 20 a 25 heeft een loc wel een grote revisie nodig. Die zijn nooit uitgevoerd, en van 10 jaar stilstand worden die locs ook niet zo hele blij :(
Weet iemand wat er met de 1218 gaat gebeuren?
Er waren ooit plannen om die weer rijvaardig te maken, maar hoe het daar mee zit. Ik weet het niet.
(https://farm8.staticflickr.com/7571/15661875582_8997487654_c.jpg) (https://flic.kr/p/pRZcXC)
Crailoo 29-10-2014 (https://flic.kr/p/pRZcXC) by MaartenTalsma (https://www.flickr.com/people/66872633@N05/), on Flickr.
Gr, Ben.
Is dat de ANWB die ernaast staat? ;)
Citaat van: Laurent op maandag 27 oktober 2014, 13:20:21
Citaat van: Gerard op zondag 26 oktober 2014, 22:55:51
Inderdaad, juist daarom. Heel spoorminnend Nederland heeft dat gezien op tv of langs de baan. Ik vind dat die loc daarom een museumplaats heeft verdiend. Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening.
Ik heb wel eens opgevangen dat deze nogal rot is en de huidige loc van het NSM een stuk beter is.
De 1656 is inderdaad om zijn technische staat uitgezocht, dat is wat belangrijker dan dat er ooit ene paar stickertjes opgeplakt gezeten hebben.... ;)
Inderdaad, erg logisch.
Ik lees bij de buren dat de 1254 komende nacht wordt ingezet op het Kippelijntje om "rijp te rijden".
Waarom rijprijden? KLIK (http://www.stichtinghollandspoor.nl/?page_id=29)
Gr, Ben.
Dan krijgen de oudjes een taak erbij en is hun toekomstige inzet nog niet verkeken.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1257992
1619 en 1621 zijn aan EETC verkocht. Zal wel betekenen dat er minimaal 1 1200 aan de kant gaat.
De 1252 rijdt al minimaal, dus dat zal snel bekeken zijn.
Nou dan kan de snijbrander in de 1252. (https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sTqC2dSDCbZTqUAd2GSElCmyElmQqZVS-ZwoZmf4t930=/http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley407.gif) (http://vrouwenpower.nl/forum/smilies.php)
De 1252 is prive bezit dus daar zal niet zo snel de snijbrander in gaan B)
Slopen zal ook niet snel aan de orde zijn, maar de inzet gaat minder worden!
Het was ook maar een grap. :P
Maar wat zal er dan met deze locs gaan gebeuren, als ze echt niet worden ingezet?
Vandaag is een mooie dag om deze loks in te zetten om de IJzel van de bovenleidingen te halen. Dus NS: laat de euro's rollen voor behoud van je treindienst + het Nederlands erfgoed!
Dit weekend werd er in ieder geval nog met de 1254 gereden.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,seR5ePOEhkpxjpxcSVjY6GC3UNgQIzQ8OX84roow073I=/http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KCCL4OKB.jpg)
Hoe lang nog is inderdaad een vraag. de 1619 & 1621 zijn bijna klaar om ingezet te worden.... De 1252 gaat zeer vermoedelijk spoedig aan de kant.
Vandaag bracht loc 1251 de nieuwe aanwinst naar de Watergraafsmeer. Opvallend is dat alleen de 1621 is opgehaald en de 1619 nog achterblijft. De bedoeling is om volgende week al te gaan rijden met de 1621.
(https://farm8.staticflickr.com/7394/16340816900_26031443f5_b.jpg) (https://flic.kr/p/qTYXyq)
EETC 1251+1621 te Eempolder (https://flic.kr/p/qTYXyq) by MyronvRuijven (https://www.flickr.com/people/92310934@N06/), on Flickr
Groet,
Myron
Waarom rijdt de 1621 dan niet op eigen kracht naar Watergraafsmeer ?
Groet Marten
Geen idee, maar de loc heeft een tijd stil gestaan. Mogelijk heeft het daarmee te maken.
Groet,
Myron
De 1200 loc's moeten natuurlijk wel blijven rijden ;)
maar waren zou juist de 1252 aan de kant gaan? Omdat die in de kleuren van 175 jaar spoor staat? Of is ie ondertussen al weer opgeschilderd?
De 1252 zou 2 jaar in de zwarte kleur blijven rondrijden.
Waarom die aan de kant staat of gaat weet ik niet.
Citaat van: Marten op zaterdag 14 februari 2015, 20:31:26
Waarom rijdt de 1621 dan niet op eigen kracht naar Watergraafsmeer ?
Groet Marten
ze hebben idd lang stil gestaan en moeten dus eerst weer gecontroleerd/geprobeerd worden en inzetbaar gemaakt worden. tenminste dat is wat ik begrepen heb (weet het niet precies meer).
gr
De 1252 wil ik wel eens zien in t echt. Het model heb ik al.
Groetjes Dennis
Bent u vorig jaar dan niet op spoorparade in amersfoort geweest? Daar kon je hem uitgebreid aan alle kanten bekijken.
De 1252 heeft al lange tijd vrijwel versleten wielbanden.
Enige tijd geleden zijn er volgens mij nog onderzoeken na gedaan om de 1218 weer in dienst te stellen, hoe is het hiermee afgelopen?
Volgensmij was dit makkelijk te realiseren, maar mocht dit niet, omdat er te veel van deze locs in dienst waren.. Not sure, correct me if i'm wrong...
Ik mis er trouwens eentje. WAAR IS DE 1255???????
Die staat in Watergraafsmeer.
Groet,
Myron
wordt daar nog mee gereden? en wie is de eigenaar daarvan ook EETC of nog steeds ACTS?
is de 1211 trouwens al weer terug in nederland? wat deed/doet die daar in Duitsland?
De 1211 blijft voorlopig in Duitsland, de loc staat daar in een museum, ik dacht in Augsburg.
ah ik had eigenlijk gehoopt dat ze haar weer rijvaardig gingen maken.
Waarom? Er rijden nog veel te veel 1200'en :-p En er zijn al 2 museum locomotieven.
De 1211 heeft een kapotte tractie motor, word niet hersteld
Citaat van: Wijbe op zondag 15 februari 2015, 18:51:05
Waarom? Er rijden nog veel te veel 1200'en :P En er zijn al 2 museum locomotieven.
Omdat het spoorwegmuseum dan in de heimwee express met de 1202 aan de ene kant en de 1211 aan de andere kant kan rijden. Dat vind ik mooi volledig 1200 tractie.
van de 1200 kunnen nooit te veel rondrijden :D
2 museum locomotieven? 4 toch 1201, 1202, 1211 en de 1218.
klopt het trouwens dat de 1201 wel rijvaardig is maar dat zij niet mag rijden vanwege het ontbreken van ATB? Dat is wat ik heb vernomen namelijk.
De 1621 in nieuwe jas of pak :D
Bron. MCH
Gr, Jan
De loc is bestickerd, ergens op facebook zag ik rode rollen in een deuropening liggen toen ze met de loc bezig waren.
Misschien heb je heel grote verfrollers gezien , :P ;)
Zo te zien is dat grondfolie. Later wordt daar overheen geverfd.
Ineens was de foto niet meer zichtbaar, een 2e poging:
Gevonden op de fb-pagina van 'Op de Rails':
(https://files.3rail.nl/tinypic/fof4ef.jpg)
Citaat van: Spoorman op donderdag 19 februari 2015, 19:41:05
Zo te zien is dat grondfolie. Later wordt daar overheen geverfd.
Wat is dan het nut van deze werkwijze?
De oranje verf die er onder zit wordt dan niet nat.
Citaat van: Kappa op donderdag 19 februari 2015, 20:40:07
Citaat van: Spoorman op donderdag 19 februari 2015, 19:41:05
Zo te zien is dat grondfolie. Later wordt daar overheen geverfd.
Wat is dan het nut van deze werkwijze?
zeker weten dat er overheen geverfd wordt??
dacht van niet namelijk.
gr
Citaat van: Spoorman op vrijdag 20 februari 2015, 06:20:33
De oranje verf die er onder zit wordt dan niet nat.
Wat is hier het nut of voordeel van?
Citaat van: Spoorman op vrijdag 20 februari 2015, 06:20:33
De oranje verf die er onder zit wordt dan niet nat.
:mrgreen: :mrgreen:
Citaat van: Gerard op vrijdag 20 februari 2015, 12:25:46
Citaat van: Spoorman op vrijdag 20 februari 2015, 06:20:33
De oranje verf die er onder zit wordt dan niet nat.
Wat is hier het nut of voordeel van?
Dat de verf niet verweerd en mooi blijft voor als een volgend bedrijf de loc over 2 jaar weer oranje wil hebben. :P :D
Kortom, niemand weet waarom er eerst folie op wordt gedaan en daaroverheen wordt gespoten O:-D O:-D
jawel,
zo kan je makkelijk van kleur veranderen... O:-D :)
Citaat van: marklintim op vrijdag 20 februari 2015, 22:29:03
Kortom, niemand weet waarom er eerst folie op wordt gedaan en daaroverheen wordt gespoten O:-D O:-D
Ben schijnt het wel te weten...
Citaat van: Spoorman op donderdag 19 februari 2015, 19:41:05
Zo te zien is dat grondfolie. Later wordt daar overheen geverfd.
Ik krijg steeds meer het idee dat Ben onzin uitkraamt.
Na 10 posten al? :D :D
Sommigen vinden dat Ben onzin uitkraamt, anderen vinden hem briljant O:-D
De 1255 is van de Werkgroep 1501 en staat (voorlopig) nog aan de kant.
De 1201 moet een vorm van revisie of onderhoud krijgen maar dat is om redenen nog niet zo eenvoudig en kost ook nog wat. En dat geldt ook voor de 1218: zinvolle inzet is er niet, behalve een beetje museumwerk. Maar beide locs hebben de aandacht van de eigenaar, oftewel de Werkgroep 1501. Wil je de locs sneller op de baan? Steun hun dan.
Die rode rollen zijn gewoon rollen vinyl die te printen zijn in iedere gewenste kleur dan wel design.
Dit concept wordt bij "car wrap" toegepast.
Het hoeft niet te worden overgeschilderd juist omdat het op te brengen is in iedere gewenste kleur.
Het concept dient er toe om relatief eenvoudig en goedkoop van uiterlijk te kunnen veranderen waarbij
de onderliggende laklaag geconserveerd blijft.
mvg Harry
Wat een simpel rolletje vinyl al niet teweeg kan brengen :D Gelukkig is het nu duidelijk geworden waartoe het dient :thumbup:
Edit: weggevallen tekstgedeelte aangevuld.
Citaat van: Har op zaterdag 21 februari 2015, 07:20:47
Dit concept wordt bij "car wrap" toegepast.
:) Harry snapt het.
Het is inderdaad al een tijdje erg in zwang bij (erg dure) auto's.
http://www.topgear.nl/uitgelicht/carwrapping-test-uitgelicht/
Dirk-Jan
Ook bijna elke bestelbus die je op de weg ziet rijden is tegenwoordig voorzien van reclame door car wrapping.
ik rij zelf ook met een halve ingepakte auto rond.
(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/p526x296/5522_365987906876023_361631405_n.jpg?oh=68ed299bf78ca1c34bf1a285682a5404&oe=55523C5A)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/1278997_365987896876024_1168827518_o.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/1956788_365987876876026_1730293302_o.jpg)
groet Winno
Hij is wel mooi schoon. ;)
Citaat van: Kappa op zaterdag 21 februari 2015, 16:43:28
Hij is wel mooi schoon. ;)
Hij moest gewassen zijn voordat ze de reclame aanbrachten.
en een goede wasstraat doet wonderen tegenwoordig.
groet Winno
Ow, wat een kleurtje. 8o Moet je daar echt in rijden van je baas? Vind het meer iets voor Sandra's nagelstudio.
Ja...huisstijl....
maar is wel netjes door directie gevraagd, dit terwijl het hun eigen auto is....
ik rij al 7 jaar in deze, en vorig jaar mocht ik kiezen, of deze blijven rijden of een andere auto nemen, dan ging deze terug naar de lease maatschappij.
aangezien deze nu op dit moment net 90000 kilometer op de teller heeft staan en het een fijne probleemloze auto is, heb ik gekozen om deze te blijven rijden, en is deze gekocht van de lease maatschappij.
daarna kwam de vraag of ik problemen had om met reclame te rijden, eerst was de Touran helemaal wit.
het is toch een auto van de baas, en ik vind hem wel opvallend zo,
maar ze hebben wel eerst een voorstel gedaan met hoe het eruit kwam te zien.
vond het wel even wennen hoor....
maar één ding scheelt, ik heb de kleinste bedrijfsauto....
er zijn grotere met deze kleur....
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10384612_473769769431169_6040662430217519663_n.jpg?oh=ef9e24dbd7a02156493f7377ad124969&oe=554F428F&__gda__=1431817957_940be54c581f8bf86ddc5af1e6d5182d)
(bron: DKC totaaltechniek (https://www.facebook.com/dkctotaaltechniek)
groet Winno
Heren, kunnen we na deze kleine escapade weer on-topic gaan? ;)
Citaat van: robert39 op zondag 15 februari 2015, 18:53:47
De 1211 heeft een kapotte tractie motor, word niet hersteld
Er is ook nooit sprake van geweest om de machine te herstellen, hij is puur bij de collectie van het NSM als onderdelen leverancier.
Sterker nog, de 1202 rijdt nu rond met een aantal tractiemotoren die uit de 1211 komen, en daarmee is eigenlijk zeker dat de 1211 nooit meer op eigen kracht zal rijden :)
Ik heb ook niet gezegd dat ie wel gerepareerd zou worden, of wel Thom ?? :?
Dat heb je ook niet nee :)
Maar de manier waarop je zegt "wordt niet hersteld", klinkt alsof dat een uitslag van een overweging is geweest, en ik wilde er dus aan toe voegen dat die overweging er nooit geweest is :)
Inmiddels is gisteravond bekend geworden dat HSL Logistik, die laatst bekend maakte de 1304 en 1315 van de stichting KLOK te gaan gebruiken, de 1254 ook in dienst van haar gaat rijden en vooral de autotreinen en ontijzelritten zal gaan rijden.
Inmiddels heeft HSL dus al een behoorlijke museumvloot: 691, 1254, 1304, 1315 en de 1832 :D
Citeer
Morgenvroeg(3 nov. 15) vertrekken we rond 11.00 van de Watergraafsmeer met de 1252. Hiermee halen we in Blerick de 1254 op. Deze gaat naar Amersfoort voor een grote onderhoudsbeurt en komt deze week nog in dienst voor HSL Logistik! Hij zal gebruikt worden voor de lichtere goederentreinen zoals de PON autotrein en ontijzelritten.
Bron: HSL Logistik op fb (https://www.facebook.com/HSL-Logistik-151810021554784/?fref=ts)
ik had het gelezen ja, hopelijk komt de 1251 en hopelijk ook de 1255 nog naar HSL logistik.
HSL is goed bezig ! :thumbup:
Citaat van: marklintim op dinsdag 03 november 2015, 15:44:01
ik had het gelezen ja, hopelijk komt de 1251 en hopelijk ook de 1255 nog naar HSL logistik.
Weet niet of die nog rijvaardig is. 1251 zou altijd nog kunnen, maar 1200 kan niet voor de zware goederentreinen. ;)
tractie 1200 of de acts 6700 diesels onder het stof vandaan halen ;)
Met die ouwe barrels is het echt wel afgelopen. De enige die nog rijdt (naja, theoretisch) is dat ding bij Locon.
1200 kan prima cargo rijden, maar dan alleen de lichtere treinen tot 1600 ton ofzo.
Had zelf de hoop dat de 1621 van EETC alsnog naar HSL zou gaan, maar deze staat niet te koop en staat werkloos op de Watergraafsmeer. Soms verwarmd hij rijtuigen voor en rangeert hij wat dacht ik.
Citaat van: Wijbe op woensdag 05 januari 2011, 21:43:54
Helaas hoor ik de laatste tijd weinig over de 1200'en van de EEtC, de ex ACTS locs.
De 1251 heeft een nieuwe jas, terug in de oude ACTS kleuren, en wordt weer ingezet op het NL spoor. Bron: Railexperts.
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24294359_1579145962121642_4296565630725266340_n.jpg?oh=dd93d9d60eecae2f91c25783195637f7&oe=5A9288E8)
Fotobron: RailexpertsGr, Ben.
Ik vin m gewoon mooi, stom hé.
Hallo
Dat is wel na te maken. :D
Bart
Nieuwe stickers er op en gaan!
Zal mooi staan voor de nieuwe euro express rijtuigen.
Citaat van: Bahn-AG op maandag 04 december 2017, 19:44:47Dat is wel na te maken. :D
Dat dacht ik ook B) nu nog ff een 37122 zoeken :D
Weer een variantje voor de modelspoorfabrikanten.
Ik las dat dit inmiddels de 10e kleurstelling is van de 1215/1251. Best een bizar gegeven als je daar over nadenkt. Er zullen maar weinig locomotieven zijn die zoveel verschillende jasjes hebben gehad.
Citaat van: Bahn-AG op maandag 04 december 2017, 19:44:47
Dat is wel na te maken. :D
Effe wachten op de nieuwe borden op de kopdeuren Bart. :)
Wie heeft er een stickertje voor mij dan is mijn 37122 weer up to date :D
Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 05 december 2017, 08:36:26
Effe wachten op de nieuwe borden op de kopdeuren Bart. :)
Welke borden Ben, wat weet jij hierover?
@citaat Ik lees dat er nog borden op de kopdeuren komen. Bron: Railmagazine.
@citaat Weet je ook welk RM nr en pagina?
Ik denk op facebook, in de RM komt nog......
Citaat van: Kappa op woensdag 06 december 2017, 20:04:59
@citaat Weet je ook welk RM nr en pagina?
Rail Magazine Facebook inderdaad Ad. Effe de link opgezocht: https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/1280464528726480
Gr, Ben.
Nu hopen dat we hem rijdend mogen gaan zien .... :D
Een plaat van het bord op de kopdeuren:
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24796455_1283094495130150_1444130037700915615_n.jpg?oh=e5aa28e97d894d791834fbc478631250&oe=5AC8A88B)
Bron: Rail Magazine.
Coating is geen stikker plakwerk volgens mij!
Ziet er weer prachtig uit.
En nu rijden met deze machine😀😀
@citaat Ben bedankt voor de link. :thumbup:
Vandaag de 1251 weer mogen aanschouwen in Twente, dit keer dus in het livery van Railexperts. Waarbij hij een moderne soortgenoot overbracht van Bad Bentheim naar de Watergraafsmeer. De 186-236 van NS is in Dessau (D) gereviseerd en via Hannover hierheen gekomen.
(https://farm5.staticflickr.com/4589/38534144644_68bb8ec397_c.jpg) (https://flic.kr/p/21H8yGd)
Borne 23-12-2017, Railexperts 1251 + NSR 186-236 (https://flic.kr/p/21H8yGd) by Wouter de Rijk (https://www.flickr.com/photos/wouterder/), on Flickr
Gevonden B)
Thx Bart :-*
:thumbup: :)
Bij mij is de fraaie RXP1251 via een andere leverancier ook gearriveerd.
Gisteren mocht de fraaie loc zijn kunnen weer bewijzen met een Sonderzug.
(https://farm1.staticflickr.com/818/27584703358_11e80e5b66_n.jpg) (https://flic.kr/p/J2yPgL)
1251_Assel_140418 (https://flic.kr/p/J2yPgL) by florisdeleeuw (https://www.flickr.com/photos/florisleeuw/), on Flickr
och nog 5 jaar en dan kunnen ze met pensioen 8)
weinig andere locserie's kunnen dit 63 dienstjaren .
De loc is bijna 66 jaar geleden afgeleverd dus dan zou het volgende maand zijn ;) maar dat is nog lang niet het plan!
Van mij mogen ze nog 66 jaar mee hoor. Ik blijf het een van de mooiste E-locs ooit vinden. :thumbup:
helemaal mee eens. De mooiste 'Nederlandse' e-lok!
Mooi plaatje daar bij Assel!
Koen
Toen zag een loc er nog als een loc uit.
Tegenwoordig is het een doos op wielen die als rijdend reclamebord functioneert.
Maar ja, ik ben een epoche 3 rijder die niet geheel toevallig zijn jeugd in dezelfde epoche beleefde.
De Marklin catalogus uit die tijd is en blijft mijn modelspoorreferentie.......
Groeten,
Robert
p.s. Een beetje nostalgie mag toch wel...
Niks mis mee Robert.
De Märklincatalogus was als een soort bijbel voor me op 9 tot 16 jarige leeftijd!
Destijds kon ik de catalogusnrs. uit m'n hoofd met bijbehorende adviesprijzen.
Een 1200 te bezitten was toch wel de ultieme jongensdroom voor ik interesse kreeg in de meiden. :D
Sorry voor weer totaal offtopic.
Leon
😎👍