Goedemiddag,
Ik ben bezig een marklin ringloods te instaleren op mijn baan, met de 7286 draaischijf. Moet ik bij elke rails die naar de loods gaat, stroom draad aanlegen ? . Ik heb een lok op de brug gezet, en die rijdt tot maar de overgang rail, en gaat niet verder. Ik dacht dat de brug kontact zou maken met de rail die aan verbonden is.
Filipi.
Jouw verhaal klopt maar de draaischijf en de aansluitende rail moeten wel helemaal vlak leggen is mijn ervaring.
fred
Ik heb ook de draaischijf 7286 en bij mij rijden de locs de loods in als de schijf naar een leeg spoor wijst dus bij jou zal er een slecht kontakt zijn.
Hallo iedereen,
Ik heb toch nieuwe overgang
rails gemonteerd, en ook nieuwe rails maar de loods. Alles is goed strak vast.
Ik ga toch bij elke spoor nieuwe stroom draad Leggen.
Filipi
normaal maakt ze kontakt met de rail waar ze naartoe staat.Je bent echter beter met alle rails van stroom te voorzien omdat anders je locs zonder voeding vallen.Je eventuele functies werken dan niet meer zoals geluid,stoom enzo.
Bedankt, iedereen.
ps: weet iemand van jullie een trucje om de Krails te isoleren. Middenrail.
Je moet normaal gesproken, van die plastic plaatjes onder de rails zetten. Kost meer dan euro 3.20 per stuk. Kunnen wij een stukje dun karton gebruiken of niet.
Filipi.
gewoon de messing lipjes terugplooien.Doe ik ook.(Of afknippen,maar dat is nogal drastisch).Als je geen terugmelding hebt op middenrail hoef je toch niet te isoleren ? Gewoon zien dat de schijf en je loodssporen op dezelfde stroomkring liggen.
Bellejt,
Naar mijn draaischijf komen 2 sporen, een ingang en een uitgang. Ik wou een sein bij elke spoor zetten.
Wanneer de lok weg gaat, kan deze op de rode sein stoppen, en kan een andere binnen komen.
Ik moet dus de rails isoleren, om een stop sectie de maken.
Filipi.
Bij mij komen de sporen naar locloods pas onder spanning wanneer de draaischijf op één van die sporen komt. Zo hoort de werking ook te zijn. Als je de rechte rail van je draaischijf verwijderd zie ook hoe dat functioneert. De aansluitsporen krijgen continu spanning. Eén daarvan heb ik nu geisoleerd van de draaischijf zodat ik een locomotief in de wacht voor de draaischijf kan zetten en gewoon met een andere locomotief rangeren.
is zowiezo verstandig om ieder spoor apart aan te sluiten. De voorziening die chrisant bescrijft is leuk voor analoge banen, maar bij digitaal heb je er alleen maar last van. Na verloop van tijd werken die contacten allemaal niet zo lekker meer.
Bij draaischijven staan normaal geen gewone seinen, op z'n hoogst een rangeersein (Sh0/1) omdat er geen treinverkeer plaatsvindt, maar slechts rangeerbewegingen. Vaak wordt ook volstaan met een enkel W (warte) sein bij het inrijspoor.
Walter