3railforum

Modelbesprekingen => Modellen niet in de Märklin collectie? => Topic gestart door: DB op maandag 08 januari 2007, 22:12:23

Titel: gewenste stoomlocs
Bericht door: DB op maandag 08 januari 2007, 22:12:23
Welke stoomlocs, behalve dande 23 er zou Märklin uit moeten brengen?
Zelf zou ik graag de 64 er zien. eventueel een combi ontwikkeling met een update van de 24 er. In het eenheidsprogramma van de DRG/DB hadden deze locs veel onderdelen gemeen. Onder andere de ketel.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Roel op dinsdag 09 januari 2007, 18:17:24
do mij maar de schitterende 03 1010 van de DR. Die zou ik altijd wel willen hebben
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s10WzOx5ERIhqJPV6I9MwHQJo1CGl3fO8LUc-51pLzmY=/http://files.3rail.nl/roel/031010e.1.jpg)


                 Edit Marcel : Roel, vriend ;). Let je volgende keer even op de maximale grootte van je foto ;).
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: DB op woensdag 10 januari 2007, 20:44:24
Die is inderdaad ook mooi.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op woensdag 10 januari 2007, 21:49:50
Ik wens na een BR 23 (wat ik wel heel erg gaaf zou vinden als die er zou komen) een BR 65 met hoogvermogen motor en decoder. Mogelijkheid om een rookgenerator later in te bouwen. Frontsein natuurgetrouw.
Volgens mij heb je dan een mooie TENDERLOK. De BR 85 vind ik net wat te groot en de BR 86 hangt er 2 tredes onder. De BR 65 is een stoere tenderlok die roept: IK KAN HET OOK HOOR!!
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: ricardo23076 op zondag 04 februari 2007, 14:10:47
voor een mooie BR 23 kan je denk tog beter bij roco wezen marklin kenende en voor een 65 bij fleischmann
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Mark op zondag 04 februari 2007, 15:34:10
Maar eentje van Marklin is natuurlijk veeeeel leuker (https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sMcEvu7VbpP-V8GIidWVr3n0UzENC_zdiw9hkRkghX4M=/http://img169.imageshack.us/img169/4894/icon21hd4.gif).
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Harry H op maandag 05 februari 2007, 00:26:49
idd. Br 65 stoer...


 (https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,swnltq7bzcWAwcGyjOaBn7B1Egw7vnNeZKuOgEku_0Hs=/http://img186.imageshack.us/img186/1966/br655ti9.jpg) (http://imageshack.us)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: IJsengel op maandag 05 februari 2007, 10:32:46
Hola,
Ik heb eigenlijk niet meteen een favoriete stomer. Ze hebben allemaal wel wat. Zo vind ik de nieuwe T3 echt een snoepje, maar een kanjer van een 01 is ook geweldig. Het mooist zou zijn als Märklin gewoon alle locs die ooit gebouwd zijn (opnieuw) uitbrengt! Een utopie, ik weet het....
Hasta la Pasta
Fred
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op maandag 05 februari 2007, 11:29:24
Haha, die foto van de 65 is zeker uit september 2004 gemaakt in Loenen tijdens het jaarlijkse Terug naar Toen evenement bj de VSM.
De 65 018 had toen net ATB spoelen voor de loopwielen (zowel voor als achter) en het was nog niet helemaal voltooid. De spoel aan de stokerszijde is bijvoorbeeld nog niet gemonteerd en de zwarte afdekplaat onder de ketel was er ook nog niet.
De ATB op die lok moet in de toekomst nog weg gewerkt worden zodat alleen de beugels voor de wielen zichtbaar zijn en een computerkastje aan het dak in het machinistenhuis.

Er zijn inderdaad al modellen bij de BR 65 en de BR 23, maar Marklin geeft er toch een soort van degelijkheid aan (ziet er niet zo fragiel uit) en dat mag ik wel. Dus kom op Marklin, bij de Neuheiten 2008 een BR 23 alstublieft! (Daar heb ik wél een euro of 300 voor over  8)  :lol:)

Marklin heeft al heel wat BR 01's in haar assortiment gehad en heeft ze nog steeds. Zo bracht Marklin vorig jaar de alt-bau 01 uit en daarvoor heeft ze jarenlang BR 01.10's geproduceerd en daar zijn er dus ook veel verschillende van (3310, 3390, 3710, 39103, 39104, die UEF 01 1066 en ook de 01 1087). En dan weer voor de 01.10's had Marklin de bekende 01 097 die wat grof is. Je zou wellicht alleen nog een BR 01.5 kunnen wensen, maar daar ben ik persoonlijk niet dol op op die locomotief.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: IJsengel op maandag 05 februari 2007, 11:38:07
Ik heb een tijdje terug ook met een klein N baantje geknoeid. Een van mijn mooiste locs was de 23 105 van Fleischmann. Een van de redenen waarom deze loc zo bijzonder was, was de ultra kortgekoppelde tender. Een waar kunststukje. Als Märklin (en andere fabrikanten ook overigens) daar een voorbeeld aan zouden nemen, is het helemaal top!
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Baanloos op maandag 05 februari 2007, 12:58:47
Naast alle hier geuite wensen: een remake van BR24. (is elders op het forum ook al eens geopperd.)
Een buitenlandse stoomlok, niet naar duits voorbeeld.
Märklin zal zich niet zo snel aan een nederlandse stoomlok wagen weten we uit ervaring.
Een mooie franse stoomloc met sleeptender zou ook niet misstaan in het programma! (Hierbij bedoel ik niet een door de SNCF overgenomen duitse locs als oorlogsbuit!)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: DB op maandag 05 februari 2007, 21:50:30
de T3 is inderdaad een snoepje. ik hoop dat deze nog lang in het programma blijft, want ik ben er voor aan het sparen. In combinatie met een mengelmoesje van paar donderbusjes en een veel voorkomend DB couperijtuig..... :lol:
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Megahertz op woensdag 28 februari 2007, 19:33:17
Een BR 65 is idd wel leuk.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Jasperkc op zondag 03 juni 2007, 21:53:36
Er is een aantal jaren geleden een br 41 op de markt gekomen en er is ook een 44er oliestook op de markt als ze nou op basis van die 41er kolenstook een 41er oliestook op de markt brengen dat zou mooi zijn. (technisch gezien is het haalbaar je moet alleen een juiste kap maken van de ketel) de rest heb je dus al
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Davy op zondag 03 juni 2007, 22:01:33
Een serie 24 stoomlok, een serie 64 stoomloc die je wel fatsoenlijk kan openen.

Een nieuwere versie van de oude 03 en 41 en serie 74

een br 56, serie 91,3.

Kortom er zijn nog zoveel stoomloc typen over.

Ik hoop voor 2008 in elk geval voor de tenderloc serie 94,5. Deze is namelijk in 2006 uitgebracht in spoor I.

En Marklin heeft beloofd dat alle nieuwe modellen uiteindelijk ook zullen uitkomen in de andere spoorbreedtes.



Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Acido op maandag 04 juni 2007, 22:24:53
Doe mij maar een Beul

(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s6yvIB4plnfes980HVFcRsKkaWpEZS80scIfQraFTrrQ=/http://railtrack.nl/rai swm-foto 04.jpg)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Kappa op woensdag 27 juni 2007, 16:22:21
Of iets Engels, ik rijd wel geen Engels, maar ik vind deze wel erg mooi:
De LNER A4, Union-of-South-Africa, bijvoorbeeld:

(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sNtVGC3cv77gIpUUH7DxYQX4woa5lWwK6d730WYgCzZo=/http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Union-of-South-Africa.jpg/800px-Union-of-South-Africa.jpg)

Gr Ad
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op woensdag 27 juni 2007, 18:14:46
Als je digitaal rijdt dan is het ombouwen van zo'n Hornby lok een eitje. Heb zelf een tijdje een digitale Flying Scotsman gehad, maar die decoder zit nu in m'n 86. Wie weet stop ik er binnenkort wel weer een nieuwe decoder in: 4 draadjes solderen, instellen en rijden maar.
Die Hornby modellen zijn wel érg mooi hoor!
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Robber op donderdag 28 juni 2007, 07:00:25
Ik zou graag een nieuwe uitvoering van de BR023 in de collectie zien. En dan liefst nog de SSN uitvoering. Kan je mooi op je Nederlandse baan met stoom rijden.

Groet, Rob
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 08:30:19
(Naast de 23 023 zou het ook de 23 071 en 23 076 kunnen zijn. Daar gelaten dat de 23 023 uit één van de eerste serie 23'ers komt en de 071 en 076 uit een latere serie. Grote veranderingen zijn drijfwerk met kogellagers en de montage van een voedingspomp aan stokerszijde achter het windleiblad. Deze pomp is efficienter dan de pomp die er bij de eerste series op gehangen werd. En daar heb je het al: die pompen hebben een naam maar die weet ik nou net niet!  :()

Ik sta er wel volledig achter dát er een nieuwe 23 van Marklin uit moet komen. Ik ben er nu al voor aan het sparen!

Zie je trouwens hoe smerig die grond is op dat depot? (dat is trouwens als het goed is Bridgnorth op de Severn Valley Railway) In maken ze er niet zo'n probleem van op een beetje olie in de grond hier en daar, en wat asresten daar en hier. Moet je eens bij de SSN komen werken: als je nieuw bent krijg je een dik pak papier mee en dat is de milieuvergunning. Dan weet je hoe je met alle stoffen om moet gaan, want niets (!) mag in de grond terrecht komen!
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Kappa op donderdag 28 juni 2007, 09:41:19
(Naast de 23 023 zou het ook de 23 071 en 23 076 kunnen zijn. Daar gelaten dat de 23 023 uit één van de eerste serie 23'ers komt en de 071 en 076 uit een latere serie. Grote veranderingen zijn drijfwerk met kogellagers en de montage van een voedingspomp aan stokerszijde achter het windleiblad. Deze pomp is efficienter dan de pomp die er bij de eerste series op gehangen werd. En daar heb je het al: die pompen hebben een naam maar die weet ik nou net niet!  :()

Die voedingspomp is dat de injectorpomp of injecteur die het water in ketel op peil houdt?
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 10:15:50
Een voedingspomp pompt het water uit de tender de ketel in. Een injecteur injecteert het, oftewel: d.m.v. van stoomkracht wordt het water de ketel ingeblazen als het waren. Bij een voedingspomp is het ketelwater voorverwarmd en is het rendament hoger. Bij elke enkele slag die een voedingspomp maakt wordt er water de ketel in gepompt. Je kan bepalen hoe snel je de pomp wilt laten lopen, dus tijdens het rijden kan je continu water de ketel in pompen. Een injecteur heeft één snelheid: en dat is vol er tegenin gaan. Een injecteur kan je ook goed gebruiken om je keteldruk snel te laten zakken (als je tegen de rooie zit bijvoorbeeld).

EDIT: om het te begrijpen moet er natuurlijk wel ketelWATER staan
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Robber op donderdag 28 juni 2007, 10:22:09
Wow, je hebt er echt verstand van Vincent.
Ben je toevallig zelf meester op een Stoomlok? :D

Ik denk dat Marklin echt wel succes zou hebben met een nieuw model van de 023, met de nieuwe Soft-drive.

Groet, Rob
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 10:28:00
Ik heb er deels verstand van... Vergeleken met andere eppo's ben ik een Utrechte heuvelrug en die eppo's de Mount Everest.

Ik ben al voor 3,5 jaar medewerker bij de Stoom Stichting Nederland en heb sinds niet zo'n lange tijd toegang tot het stokersschap 'in het klein'. In dit jaar heb ik verschillende keren een lok opgestookt bij de SSN. Tijdens dat opstoken leer je erg veel erover. Dus mijn Utrechtse heuvelrug groeit langzaam.

Er zijn echt waar zoveel dingen die ik niet weet!

Mocht er een BR 23 komen, dan maakt Marklin me helemaal gek. Dan ben ik de eerste die hem nieuw in de winkel koopt!  :D
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: IJsengel op donderdag 28 juni 2007, 10:45:25
[...] Mocht er een BR 23 komen, [...]. Dan ben ik de eerste die hem nieuw in de winkel koopt!  :D

Of ik......
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Kappa op donderdag 28 juni 2007, 11:06:11
Van wikipedia duitsland en ietwat vertaald:

Tijdens de vroege periode werd de boiler gewoonlijk met plunjerpompen of drijfpompen gevoed.
Deze werden in werking gesteld over een exentriek of een krukas mechanisme welke werd aangedreven door de rijdende locomotief.
Het voordeel van deze methode is dat de toevoer zich ongeveer proportioneel aan de verbruik is.
De regeling van de hoeveelheid werd gedaan via een regelbare bypass.
Met lange onderbrekingen of tijdens langere reizen met sterke stijgende verhoogde gradiënt (dampfbedarf) moest de locomotief van de trein ontkoppelt worden en op een vrij spoor heen en weer rijden, tot het waterniveau opnieuw de gewenste hoogte had bereikt.

De moderne stoomlocomotieven moeten twee onafhankelijk werkende voedingpompen hebben om het correcte waterniveau in de boiler altijd te verzekeren. Voor de vulling van de boiler werden plunjerpompen en/of injectorpompen gebruikt. Met zuigerpompen drijft een stoomzuiger een kleine waterzuiger aan, die het water in de boiler drukt.
In de injecteurspomp perst een stoomstraal het water dat zich in de injecteurskamer bevind  in de ketel.
Nadeel van voorgenoemde pompen is het voeden van de ketel met koud water en dat is slecht voor de ketel.
Op de plek van waterinlaat in de boiler kwam het door het grote thermische verschil vaak tot spanningen in het materiaal.
Van ongeveer 1900 werd het koude water van de tender door zogenaamde voorverwarmers geleid en op.. 80 tot 90 graden voorverwarmd, en in de ketel gepompt

Gr Ad
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 15:21:42
Citaat van: Kappa
De moderne stoomlocomotieven moeten twee onafhankelijk werkende voedingpompen hebben om het correcte waterniveau in de boiler altijd te verzekeren. Voor de vulling van de boiler werden plunjerpompen en/of injectorpompen gebruikt. Met zuigerpompen drijft een stoomzuiger een kleine waterzuiger aan, die het water in de boiler drukt.
In de injecteurspomp perst een stoomstraal het water dat zich in de injecteurskamer bevind  in de ketel.
Nadeel van voorgenoemde pompen is het voeden van de ketel met koud water en dat is slecht voor de ketel.
Op de plek van waterinlaat in de boiler kwam het door het grote thermische verschil vaak tot spanningen in het materiaal.
Van ongeveer 1900 werd het koude water van de tender door zogenaamde voorverwarmers geleid en op.. 80 tot 90 graden voorverwarmd, en in de ketel gepompt


Nouja, zo had ik het ook ongeveer uitgelegd. Hoe had ik het omschreven hoe een injecteur water in de ketel pompt?

Citaat van: VincentKloeg
Een injecteur injecteert het, oftewel: d.m.v. van stoomkracht wordt het water de ketel ingeblazen als het waren.

Dat komt wel overheen met het erin persen dmv een stoomstraal. Als je 16Barr stoomkracht hebt en je perst dat door een vernauwing dan wordt die druk vergroot. Op DIE manier komt het water uit de tender in de ketel terrecht. De kunst is natuurlijk dat je dat water TEGEN die 16Barr in moet zien te krijgen. Knappe koppen hoor vroeger!

@IJsengel: nee, ik verzeker je dat ik de eerste word  :twisted:. Desnoods schrijf ik Marklin aan om te vragen of ze me hoogstpersoonlijk de allereerste 23'er die aan Nederland geleverd wordt naar mij willen sturen  :lol:. Hmmm  :( eerst nog maar eens zien óf die er ooit wel komt. M'n P8 gaat dan wel gelijk de deur uit. Zo'n forse 23 past veel beter in mijn rijtje stoomloks...  :D
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Kappa op donderdag 28 juni 2007, 17:25:53
Nouja, zo had ik het ook ongeveer uitgelegd. Hoe had ik het omschreven hoe een injecteur water in de ketel pompt?

Je had het goed uitgelegd hoor, maar ik zat op wikipedia te kijken en ik vond dit ook wel een leuk stukje, vandaar. :D
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 18:42:10
Inderdaad, vooral dat eerste deel vind ik wel leuk om te lezen  :). Ik denk dat deze pomp absoluut geen succes is geweest. Zo snel de regulator dicht gaat verbruikt de machine nauwelijks stoom. Je kan dan je blazer lekker hoog erin zetten, maar dan heb je zoveel trek op je vuur dat de stoomproductie alsnog omhoog gaat en dan ben je nog niet van je stoom af. Kwalijker is dat de pomp maar door blijft pompen en je tender dus zo leeg is en dat je kans hebt dat er te veel water in de ketel komt totdat het uit je veiligheden komt. Dan loopt het water ook je stoommechanisme in en beschadigd daar de boel mooi. Nee, ik denk dat het geen succesvolle pomp is geweest  :P.

PS. zou je die link ernaar kunnen geven?
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Kappa op donderdag 28 juni 2007, 19:42:08
PS. zou je die link ernaar kunnen geven?

Ja hoor: http://de.wikipedia.org/wiki/Dampflok (http://de.wikipedia.org/wiki/Dampflok)

Itsa simple.

Gr Ad

P.S. Er staat ook nog een hele mooie foto van een Br 38, leuk voor op je bureaublad.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 21:58:43
Thank you. Een heel artikel hoe een stoomlok werkt en dan in het Duits. Dat valt me even tegen. Daar kom ik nooit doorheen.  :(


Op de SSN raden ze me ook aan om eens het boek 'Die Dampflokomotive' te lezen. Aan de titel te zien is dat boek Duits talig en het blijkt een ware bijel te zijn. Ik denk dat me dat nooit gaat lukken. Misschien moet iemand het maar eens vertalen in het Nederlands of Engels.
In dat boek staat in ieder geval ALLES beschreven hoe iets aan een Duitse stoomlok werkt en in elkaar zit. Gaaf boekie  :D.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Kappa op donderdag 28 juni 2007, 22:08:06
Maar jij hebt toch het geluk dat je af en toe op een SSN stomer mag meecrossen. Dan vraag je de machinist toch gewoon het hemd van zijn lijf. :o

Gr Ad
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 22:14:23
Die moet dan op de seinen letten  :lol:.

Je kan het inderdaad ook gaande weg leren. Wat ik er tot nu toe van weet heb ik uit de praktijk geleerd in de afgelopen 3,5 jaar. Ik hou niet zo van lezen, alleen al die achtergrond informatie over loks haal ik zo her en der van internet en boeken.

Zijn er trouwens nog andere mensen die stoomlok wensen hebben? Van mijn part mag Marklin best wel wat meer forse Duitse stoomloks uitbrengen en dan vooral Neu-Bau. Want die heeft Marklin niet echt. Een BR 23 is daarom echt nog zo slecht niet!
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Kappa op donderdag 28 juni 2007, 22:30:59
Die moet dan op de seinen letten  :lol:.

Je kan het inderdaad ook gaande weg leren. Wat ik er tot nu toe van weet heb ik uit de praktijk geleerd in de afgelopen 3,5 jaar. Ik hou niet zo van lezen, alleen al die achtergrond informatie over loks haal ik zo her en der van internet en boeken.

Zijn er trouwens nog andere mensen die stoomlok wensen hebben? Van mijn part mag Marklin best wel wat meer forse Duitse stoomloks uitbrengen en dan vooral Neu-Bau. Want die heeft Marklin niet echt. Een BR 23 is daarom echt nog zo slecht niet!

Een Br23 vind ik ook een goed idee en ook een Br64 zou ook niet misstaan.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: IJsengel op donderdag 28 juni 2007, 22:34:08
En wat te denken van de BR95?
Ook niet misselijk, dunkt me!
H la P
F
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Spoorniet op vrijdag 29 juni 2007, 00:47:51
BR82. Niet echt fors, wel heel apart. Ook mooi, BR78
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Baanloos op vrijdag 29 juni 2007, 11:11:31
OK het zijn gewenste stoomlocs

Maar betr. de laatste 2 reacties en de (soms harde) realiteit..
BR95 komt Fleischmann mee dit jaar, ook in AC digital
BR82 behoort tot de mogelijkheden.
BR78 een Märklinmodel op leeftijd wat wel een makeover kan gebruiken?


Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Spoorniet op vrijdag 29 juni 2007, 16:32:10
OK het zijn gewenste stoomlocs

Maar betr. de laatste 2 reacties en de (soms harde) realiteit..
BR95 komt Fleischmann mee dit jaar, ook in AC digital
BR82 behoort tot de mogelijkheden.
BR78 een Märklinmodel op leeftijd wat wel een makeover kan gebruiken?




Ja, het zijn wensen, en vele zullen ook wensen blijven. Je kunt je zo afvragen waarom Marklin bijvoorbeeld wel een loc uitbrengt die het in werkelijkheid nooit verder dan de tekentafel heeft geschopt (3102), maar niets doet met andere series die in wél rond hebben gereden en minstens zo interessant zijn.

Ongtwijfeld heeft dat ook mede te maken met de enorme ontwikkelings- en opstartkosten, Maar waarom Marklin de ene serie wel en de andere serie niet als model op de markt brengt, zal voor de consument altijd wel een raadsel blijven.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: IJsengel op vrijdag 29 juni 2007, 16:54:05
Hola,

Daarop inhakend had ik juist vernomen en begrepen dat M* en onder meer Trix en in mindere mate Fleischmann een soort van afspraak hadden dat ze elkaar bij voorkeur aanvulden en niet in de weg zouden zitten. Wat bij de een niet in het assortiment zit, produceert de ander wel. Bijvoorbeeld BR 64 en BR 65 van F* en....(?)
Maar als ik zo bekijk zitten er toch wel erg veel modellen tussen die door meerdere producenten gemaakt zijn en lijkt mijn bovenstaande constatering enkel en alleen uit gebakken lucht te bestaan. Kortom; ik heb dus ook geen idee  8)

Hast la Pasta
Fred

Doet u mij maar de 06, 23, 64, 65, 95, S2/5, S3/5 usw, usw........
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Spoorniet op vrijdag 29 juni 2007, 17:18:24
Dat er onderlinge afspraken en verstandhoudingen zijn is wel zeker, dat is in elk marktsegment zo bij de "grote jongens" onderling...

Je zou daar dus best een goed punt kunnen hebben. Er word wél door alle partijen gepeild of een model wel of niet goed zal scoren met verkoopcijfers, wat misschien verklaart dat veel modellen bij meer producenten op de markt gezet zijn. Tenslotte komt het voor al die jongens op één ding neer; geld verdienen.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: henkv op dinsdag 03 juli 2007, 14:32:11
Doe mij maar een Beul

(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s6yvIB4plnfes980HVFcRsKkaWpEZS80scIfQraFTrrQ=/http://railtrack.nl/rai swm-foto 04.jpg)

Geheel en al mee eens. Een 3700 voor mijn part.  :D

Die zwart-rode gevallen zijn allemaal al minstens één keer door een fabrikant uitgebracht.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: ketelbinkie op donderdag 12 juli 2007, 21:56:20
Ik wil eigenlijk een BR 94 tenderlok van M. De 94 1640 graag  :lol: Waarom? De fotoreportage van onze trouwdag is gemaakt naast en bij deze machine.

Groetjes, Patrick
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Acido op vrijdag 13 juli 2007, 21:08:29
Citaat
Die zwart-rode gevallen zijn allemaal al minstens één keer door een fabrikant uitgebracht.

Precies - En mooi groen  is niet lelijk ;-)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: cup-druc-han op zondag 15 juli 2007, 23:42:56
Tja als marklin zon'n ns6300 uitbrengt sta ik vooraan in de rij. 8) 8)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Jasperkc op zaterdag 21 juli 2007, 21:15:13

Er zijn inderdaad al modellen bij de BR 65 en de BR 23, maar Marklin geeft er toch een soort van degelijkheid aan (ziet er niet zo fragiel uit) en dat mag ik wel. Dus kom op Marklin, bij de Neuheiten 2008 een BR 23 alstublieft! (Daar heb ik wél een euro of 300 voor over)  :lol:)

Helemaal mee eens, alleen hoeft het voor mij geen 300 euro te kosten. 250 daar gaat meer mijn voorkeur naar uit.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Jasperkc op zaterdag 21 juli 2007, 21:24:03
In de nieuwigheden folder van 2007 kwam märklin uit met de 01 147. Deze lok is praktisch gelijk aan de 01 150 (de lok die in Neurenberg verbrand is). Ik begrijp niet dat men bij Märklin er niet voor kiest om een speciale versie uit te brengen van de 01 150 om zodoende de reparatiekosten te sponsoren.

Misschien is het wel een idee om Märklin te bewegen om dat alsnog te doen. Immers ze hebben wel meegeholpen aan de Adler. Ook Roco komt dit jaar uit met een model van de 50 622 (andere lok die in Neurenberg verbrand is). Hiermee zie je maar weer wat Roco kan moet mijns inziens Märklin toch ook kunnen?
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: DB op dinsdag 23 december 2008, 14:10:06
De vraag naar een 23 wordt gehonoreerd, die kunnen we dus wegstrepen uit het wensenlijstje. :D
Evenals de 01 150  :)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op dinsdag 23 december 2008, 22:52:00
Das nog eens een goede zaak ;)!
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: AnalogDriver op woensdag 24 december 2008, 00:33:47
Ik zou graag een nieuwe uitvoering van de BR023 in de collectie zien. En dan liefst nog de SSN uitvoering. Kan je mooi op je Nederlandse baan met stoom rijden.

Groet, Rob


Je wensen zijn verhoord zo lijkt het :)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Roy op woensdag 24 december 2008, 08:06:57
hey,

gaat er niemand voor de 3737? Dat is ook een erg mooie locomotief!

Roy
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Knarf op woensdag 24 december 2008, 11:07:49
Doe mij maar een Beul

(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s6yvIB4plnfes980HVFcRsKkaWpEZS80scIfQraFTrrQ=/http://railtrack.nl/rai swm-foto 04.jpg)

Geheel en al mee eens. Een 3700 voor mijn part.  :D

Die zwart-rode gevallen zijn allemaal al minstens één keer door een fabrikant uitgebracht.
Ik sluit mij bij beide heren aan. 8)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: jonathan op woensdag 24 december 2008, 11:23:13
ja inderdaad,
ik begrijp echt niet waarom de 3737 nog nooit is uitgebracht.
is toch een fantastische loc?! of de "bello" van de lijn Hoorn-medemblik...
over het algemeen zijn er toch niet zo heel veel stoomlocs van de ns in model?
best vaag eigenlijk.. en dan bedoel ik niet de locs waar de nummer zijn weggestreept.
dat vind ik geen gezicht...  hopen dat er toch wat meer ns stoomlocs komen,
ik denk dat het voor veel nederlandse modelspoorrijders een grote wens is...

greetz jonathan
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Ronald op woensdag 07 januari 2009, 21:03:06
hmm, wat dacht je van de BR 01, maar dan in de DDR versie (Piko heeft er een paar, maar liever Marklin), net als een  BR 94 (BDR EN DDR versie).
Verder misschien de Oostenrijkese BR 52, net als die bij de VSM??
Groeten! 8)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: wil op donderdag 08 januari 2009, 17:16:03
Marklin lijkt de wens van een aantal van ons verhoord te hebben. Er komt een nieuwe BR23 uit volgens de site.
Wordt dus kiezen, want ook de 39 staat op m'n verlanglijstje. :mrgreen: :mrgreen:


Overigens; maar da's dan geen lok, een nieuwe versie van de accutriebwagen 515 zou ik ook wel willen... :D
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Davy op donderdag 08 januari 2009, 17:19:47
Ik denk dat er ook nog een nieuwe tenderlok komt in Ho. De br 74 die uitkomt in een startset, maar de br 94 zal ook nog kunnen.

In spoor Z en I is die ook al uitgekomen.

2009 wordt zowiezo wel een goed stoomlok jaar weer.

We kunnen weer gaan sparen.

Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: roerijzer op donderdag 08 januari 2009, 17:39:14
hmmm.

een 01. 05 reko

roco heeft er een maar heb geen idee hoe die rijd

groetje's

ronnie 
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Ronald op donderdag 08 januari 2009, 19:58:50
en wat te denken van de duitse BR 66,
alleen uitgebracht door Lenz in beperkte oplage.........
Groeten! 8)

Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: minirailz op donderdag 08 januari 2009, 20:00:44
Ik wil die br 64 wel.
klein en krachtig, scherp geprijsd en perfect passend op de baan.

helaas ff geen geld voor rollend mat.

Dennis
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: AnalogDriver op donderdag 08 januari 2009, 20:16:59
en wat te denken van de duitse BR 66,
alleen uitgebracht door Lenz in beperkte oplage.........
Groeten! 8)


Wat leuk dat je dit opmerkt. Ik heb ook al zitten kijken naar deze BR 66. Is ook niet om te bouwen naar 3rail (wielen te dicht bij elkaaar)

Ding ziet er beetje gek uit met die grote windleiplaten, maar goed, neubau einheitslok.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: baureihe 103 op donderdag 08 januari 2009, 23:07:06
Ik zou graag een nieuwe uitvoering van de BR023 in de collectie zien. En dan liefst nog de SSN uitvoering. Kan je mooi op je Nederlandse baan met stoom rijden.

Groet, Rob


Je wensen zijn verhoord zo lijkt het :)

Klopt het dan dat M de BR023 gaat uit brengen. :D

Gr. Bert
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Hans V200.0 op donderdag 08 januari 2009, 23:22:55
@ Bert,

Kijk hiereens:http://www.modellbahn-west.de/

Mvg Hans V200.0
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: baureihe 103 op donderdag 08 januari 2009, 23:27:47
@ Bert,



Mvg Hans V200.0

Kijk hier eens onder news: (http://www.modellbahn-west.de/)

Bedankt :D
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Ronald op vrijdag 09 januari 2009, 11:13:56
en wat te denken van de duitse BR 66,
alleen uitgebracht door Lenz in beperkte oplage.........
Groeten! 8)


Wat leuk dat je dit opmerkt. Ik heb ook al zitten kijken naar deze BR 66. Is ook niet om te bouwen naar 3rail (wielen te dicht bij elkaaar)

Ding ziet er beetje gek uit met die grote windleiplaten, maar goed, neubau einheitslok.

Ja, deze lok is niet heel erg bekend.
Verder is het opvallend dat de 66001 een kolenstook is, terwijl de 66002 een oliestook is. Verder heeft de 66002 ook zilverkleurige ringen gehad om de ketel. Deze loks zagen er inderdaad een beetje belachelijk uit, maar ze konden overal voor worden ingezet.
groeten! 8)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Kroko14253 op vrijdag 09 januari 2009, 19:58:13
Hallo,

Duitse loks worden genoemd; een enkele nedelandse (een 6300 zou een machtige lok worden).....ik doe een Zwitserse gooi....... B 3/4

(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,ssddkXVb6RnJJrubftjc4-rZNHS741QfcG25qfXL5LE4=/http://i541.photobucket.com/albums/gg399/Swiss14253/1367.jpg)

Groetjes

Harry Stipkes
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Ronald op zaterdag 24 januari 2009, 15:48:38
Voor de stomende rangeerders onder ons:

De BR 82, de 5-assige variant van de BR 80/81.
En verder nog steeds de BR 94 (DB) en 94.1(DR) versie! 8)
groeten! :P
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: AnalogDriver op zaterdag 07 februari 2009, 19:10:43
De Piko BR 82 in wisselstroom is erg mooi vind ik -in tegenstelling tot de Piko BR 84!- en reed zelfs op M-rails en mijn lastige baantje behoorlijk goed.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Ronald op zaterdag 07 februari 2009, 19:30:41
Hallo Hajo,

okee, ben benieuwd. Weet jij toevallig hoeveel
zon dinkie kost?? :D
Enne, als marklin nu de BR 42 eens uitbrengt!! :P
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: AnalogDriver op zaterdag 07 februari 2009, 20:16:26
Hallo Hajo,

okee, ben benieuwd. Weet jij toevallig hoeveel
zon dinkie kost?? :D
Enne, als marklin nu de BR 42 eens uitbrengt!! :P

Nieuwe uitgave van de 42-er FrancoCrosti of die andere 42er?


Ik heb mijn Piko 82er ~ voor 150 gekocht bij en van de standjes in Meiningen. Behoorlijk veel meer dan een gelijkstroom versie op ebay doet. Zit wel een 8 polige stekker in, maar geen decoder! Soort printje dat ie wel analoog rijdt. Decoder was er snel ingedrukt, goed dichtmaken is secuur werkje.
Gelijkstroomversie zag ik veel van verkocht op ebay, wisselstroomversie niet te vinden.

In dit draadje (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13165.msg218896#msg218896) vind je trouwens een video van deze 82er

Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Ronald op zondag 08 februari 2009, 10:23:46
Okee, bedankt. Zal MP en ebay eens in de gaten houden! :D
En ik bedoelde de BR 42 Kriegslok! 8)
groeten,

Ronald
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Eddie E69 op vrijdag 13 februari 2009, 17:47:21
Ik zou de BR81 wel ambieren, maar dan wel in een geheel vernieuwde uivoering, zoals MFX met geluid, softdrive motor, rook (voorbereid mag ook) generator, veel nieuwe filigrane details, en een doorkijk cabine. 8)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s9DYz1yLCrgisBUfCfEjRfu8adjVhce2BP_YY0DZmwP0=/http://i380.photobucket.com/albums/oo244/EddieE69/dc12da30-a06d-012b-9f7c-f4453d2da56.jpg)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: AnalogDriver op vrijdag 13 februari 2009, 20:14:21
Goed idee! Want is er wel een Roco of ander merk 81er in mooie uitvoering??
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Ronald op vrijdag 13 februari 2009, 20:26:45
heeft Marklin de G10 al ns uitgebracht?? :o
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: DB op zondag 15 februari 2009, 21:36:38
Van de G8 is het wel een kleine stap naar de G8.1
voorloopasje erbij en klaar  :)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Ronald op zondag 15 februari 2009, 21:39:29
Ja, dat Marklin de G8 had gemaakt wist ik, maar een G10 zou ook welkom zijn! :D
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: DB op dinsdag 17 februari 2009, 08:19:13
moahhh het keteltje is er al, scheelt in elk geval 1 mal.
wielen en tender kan je ook zo overnemen.  :wink:
kortom je bent al bijna halverwege.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Ronald op dinsdag 17 februari 2009, 17:58:06
Ehm, nog steeds: BR 93, 94, 95, 66, 82 en een G10  :D
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: DB op woensdag 18 februari 2009, 09:18:40
oeps foutje.... de  Br55 van Marklin is de G8.1  de G8.2 heeft de voorloopas gekregen
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Teddyvallei op woensdag 18 februari 2009, 15:06:17
De 65018 van de SSN, er is er nog maar èèn over van dit type, en die hebben de Nederlanders, dus Marklin: maak de 65018 en maak onze Duitse vrienden jaloers met uiteraard full sound :mrgreen: :mrgreen:
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: catzeiler op zaterdag 01 augustus 2009, 23:55:49
The flying scotsman.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Ronald op donderdag 13 mei 2010, 19:25:36
Turbinelok T18 1002 :D
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: baureihe 103 op donderdag 13 mei 2010, 20:02:01
vooruit nog eentje dan de BR58 of wel een G10 ja en als laatste een BR62 met wagner
windleiplaten.

Groet Bert :)
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Roy op donderdag 13 mei 2010, 20:22:32
Applaus voor bert! De BR58 is een erg mooie, gedrongen, krachtig ogende machine!

Maar nu het project van palo-modeltreinen de titanic achterna aan het gaan is, ga ik toch weer voor een ns 3700!

Roy
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: RMW op vrijdag 14 mei 2010, 11:23:15
Hallo allemaal,

De volgende stoomlocs zou ik graag nog een keer willen zien van M*:

> Een echte Nederlandse stoomloc
> BR 23 VSM
> BR 99

M.v.g.

RMW
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: marklinfan op vrijdag 14 mei 2010, 13:45:38
ik zou de Mallard graag een keer willen zien met ruituigen

voor wie het niet weet wat ik bedoel zie hier de link

http://en.wikipedia.org/wiki/LNER_Class_A4_4468_Mallard
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: IJsengel op vrijdag 14 mei 2010, 14:06:54
Hola,
Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar van mij mogen ze wel met een Class GO 2575 Garratt op de proppen komen!
H la P
Fred
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sfkJigb_MMHEaDsx9Q0DTy5jbqz2x2Jjy8Rw5jI3CQPo=/http://www.sa-transport.co.za/trains/sa_garratt/class_go-2575_voorbaai_2_ck.JPG)
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Roy op vrijdag 14 mei 2010, 14:12:03
Tsja, dat zou ook een keer gaaf zijn zoiets ja.
Roy
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: baureihe 103 op vrijdag 14 mei 2010, 20:49:19
[

Sorry Bert maar een BR 58 is een G12. :oops:

Spoorse, Edward.
[/quote]

Helemaal gelijk sorry :shock:
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Baanloos op zondag 16 mei 2010, 16:57:38
Hola,
Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar van mij mogen ze wel met een Class GO 2575 Garratt op de proppen komen!
H la P
Fred
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sfkJigb_MMHEaDsx9Q0DTy5jbqz2x2Jjy8Rw5jI3CQPo=/http://www.sa-transport.co.za/trains/sa_garratt/class_go-2575_voorbaai_2_ck.JPG)

Ijsengel,
Je weet nooit d'r is toch ook een BigBoy gekomen: mail ze helemaal gek daar in Goppingen :D
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Munin op zondag 16 mei 2010, 17:25:21
Kom even terug op berichtje van EddyE69.
N mooi uitgevoerde BR81 zou super zijn, is toch mooie rangeerlok, reden alleen rond Hamburg-havengebied, is het niet?

Peter
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: mar(kl)i(j)n op maandag 19 juli 2010, 20:31:01
Br.65, 66, 92 (MFX sound) 94 en 98!!!
Fleischmann heeft sommige wel, maar van marklin zou ik ze zeker op mijn baan willen zien!
De 92 is wel mooi, maar zijn alleen 2 delta versies van, misschien tijd voor een mooie sound, mfx versie met telex voor rangeer werk?
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: mbekker op dinsdag 20 juli 2010, 13:10:19
Heej,

De Big Boy is toch al wat aan de grote kant dus zijn kleinere broertje mag van mij wel;)

http://www.yesteryeardepot.com/UP3928.JPG

De UP 4-6-6-4  Challenger

Gr Mark
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: mar(kl)i(j)n op woensdag 21 juli 2010, 17:16:16
oei, fraaie lok :) 8)
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: BMW-Fan op woensdag 21 juli 2010, 18:07:12
Heej,

De Big Boy is toch al wat aan de grote kant dus zijn kleinere broertje mag van mij wel;)

http://www.yesteryeardepot.com/UP3928.JPG

De UP 4-6-6-4  Challenger

Gr Mark

Die heb ik zien rijden in een insider jaarverslag :o

Gr Eddie
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: marc-lin op woensdag 20 juli 2011, 23:15:28
Ik wil wel een zwitserse S 3/5 sneltreinstoomloc van Marklin....
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: mar(kl)i(j)n op maandag 21 november 2011, 19:02:00
iets in de vorm van een 92 of een 94 met gluid zou wel erg gaaf zijn :)
de 94 is in Spooir 1 al wel te krijgen volgens mij en de 92 in HO Delta.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: wimdekker op maandag 21 november 2011, 19:44:53
De BR 24 DRG en de BR 74 DRG met geluid  :D
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: marc-lin op zaterdag 26 november 2011, 21:25:11
Voor mij zou er wel een mooie Zwitserse tenderloc mogen worden gemaakt bijvoorbeeld de A3/5.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Lodewijk op zaterdag 26 november 2011, 23:22:02
BR 42 DRG in Wehrmacht-grau
Dit is de vereenvoudigde variant van de BR 44 net als de BR 52 dit is van de BR 50.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: wesleycockerill op donderdag 08 december 2011, 18:16:40
Als marklin dan een loc moet maken, dan deze!

(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s7vsE-TbDzEytluuF0MPTdE1O6RvgBr_o9WpNf7IHCpg=/http://img502.imageshack.us/img502/600/6249627037df821a9a17.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/502/6249627037df821a9a17.jpg/)

Inclusief geluid

Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Irmo op vrijdag 09 december 2011, 22:09:32
Ik zou wel willen dat Maerklin een BR 38 uitbrengt met geluidsfunctie en kuiptender en Witte-windleiplaten.
En een BR 24 met een tender 2´2´T26 (zoals Maerklin 30032) maar dan in de nieuwe uitvoering van de BR 24.
Een BR 92 van de DB zou ook niet misstaan.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Hans V200.0 op dinsdag 27 december 2011, 21:14:37
Graag zou ik toch de BR 94 zien verschijnen,met telex koppeling a.u.b.

Even een filmpje als opwarmertje :D     http://www.youtube.com/watch?v=0Pu6F9Q97dI&feature=related

M.v.g.

Hans V200.0
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: wimdekker op woensdag 28 december 2011, 19:36:10
Echt een mooie loc Hans! Zou mooi zijn als ze deze zouden produceren (wel in tijdperk II dan hè  O:-D)
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: soultrain op vrijdag 30 december 2011, 10:34:17
Een br 45 met nieuwbouwketel en wittewindleibladen en het wordt weer eens tijd voor een 01.10 kolen gestookte.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: The MaSt op vrijdag 30 december 2011, 10:58:07
Ik zou wel de loc willen die ze bij de VSM ook gebruiken!!!
Dat vindt ik een mooie loc!
Effe een videootje:
http://www.youtube.com/watch?v=yljHUh37wiE

Groets;

Marty




hij 's mooi hé!!!??? :D :D
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Wijbe op vrijdag 30 december 2011, 12:02:55
Google eens op: br 52 h0

Model is al door diverse fabrikanten uitgebracht.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: The MaSt op vrijdag 30 december 2011, 17:15:01
Ik zag dat hij er wel is!
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Hans V200.0 op zaterdag 31 december 2011, 15:33:37
Echt een mooie loc Hans! Zou mooi zijn als ze deze zouden produceren (wel in tijdperk II dan hè  O:-D)

Hallo Wim,

Voor tijdperk II zou het nog mooier uitkomen,want in die tijd hadden meerdere spoorwegmaatschappijen deze lok,en in verschillende kleurenstelling.

Voor mij hoeft het geen grote stomer te wezen,aangezien de kleinere lok's een beetje achterblijven bij al dat geweld :D

M.v.g.

Hans V200.0
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: wimdekker op zondag 01 januari 2012, 16:01:12
Heey Hans, allereerst de beste wensen voor 2012!

Voor mij hoeft het geen grote stomer te wezen,aangezien de kleinere lok's een beetje achterblijven bij al dat geweld :D

Dat ben ik helemaal met je eens! Alleen maar speciale treinen als de Henschel Wegmann trein of een BR 53 maken een baan niet echt realistisch.. Daarom hoop ik altijd nog op de BR 24 en BR 74 in tijdperk II

Een BR 94 zou ook niet erg zijn natuurlijk  :D

Ik ben ook erg blij dat M* de BR 39 uitgebracht heeft. Ook een mooie loc die veel voor kwam!
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: mathijs-spoor3 op zondag 01 januari 2012, 16:06:03
ik wacht ook nog steeds op een niet al te dure br 94

gr
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Heniusz op dinsdag 03 januari 2012, 21:39:06
Een mooie tenderlocomotief, dat zou wel wat zijn.
Denk aan de BR65, BR66, BR71 of BR82 of iets dergelijks, maar natuurlijk wel met geluid erbij...kan onderhand niet meer zonder :thumbup:
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: doef op dinsdag 03 januari 2012, 23:00:58
In het algemeen wat meer tijdperk I materieel.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: VincentKloeg op dinsdag 03 januari 2012, 23:16:47
Citaat van: Heniusz
Een mooie tenderlocomotief, dat zou wel wat zijn.

BR 94 ook goed? :P
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: ketelbinkie op woensdag 04 januari 2012, 09:14:20
De BR 94.5-18 komt !!! HOERA !!!!  :thumbup: :thumbup:

(maar hoe vertel ik dit thuis  :D)

Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Jan 1212 op woensdag 04 januari 2012, 12:53:04
(maar hoe vertel ik dit thuis  :D)

Wacht tot iedereen thuis weg is, ....behalve jij zelf dan..
En roep het dan hard door de woonkamer, luid en duidelijk :D

Dan heb je het toch verteld, of niet dan... O:-D

Ik heb het ook al rondgeroepen in de woonkamer.., geen centje pijn..

groet Jan ;)
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: AnalogDriver op woensdag 04 januari 2012, 19:53:16

De BR 94.5-18 komt !!! HOERA !!!!  :thumbup: :thumbup:


In H0 van Märklin?
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Hans V200.0 op woensdag 04 januari 2012, 22:25:37
Hallo Hajo,

Kijk ook eens hier:  BR 94.5 (http://www.bahnorama.ch/catalog/popup_image.php?pID=9557)

Bron:     nieuwtjes 2012 (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=32308.0)

M.v.g.

Hans V200.0
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Svetlana-KT88 op zaterdag 07 januari 2012, 23:39:16
Ha eindelijk komt t'ie dan toch de BR94 van Marklin in de HO versie  :P.
Ruim 31 jaar geleden had ik hem al maar dan in de picolo versie (= spoor N).
Ben erg blij nu ik sinds enkele jaren weer helemaal terug ben in treinenland en via dit geweldige forum hoor dat Marklin deze lok (Ik meende dat hij de bijnaam had van "Zwarte buffel") alsnog in HO uibrengt dus nu maar afwachten in welk kwartaal hij uitkomt.

mvg

Edzard
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Heniusz op zondag 08 januari 2012, 10:14:08
Weer eentje voor de wensenlijst...die 94er komt er dus wel. :thumbup:
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Yeoman op maandag 09 januari 2012, 20:05:31
...
Ben erg blij nu ik sinds enkele jaren weer helemaal terug ben in treinenland en via dit geweldige forum hoor dat Marklin deze lok (Ik meende dat hij de bijnaam had van "Zwarte buffel") alsnog in HO uibrengt dus nu maar afwachten in welk kwartaal hij uitkomt.

mvg

Edzard

Las op website Modellbahn Lippe dat die gepland staat voor Q2-2012.

Groeten,
Ton.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Hans V200.0 op maandag 09 januari 2012, 20:15:50

Las op website Modellbahn Lippe dat die gepland staat voor Q2-2012.

Groeten,
Ton.

Dat staat nooit vast bij Märklin,en wordt heel gemakkelijk doorgeschoven naar een ander kwartaal :?

Maar als ze woord houden,dan komt deze lok in de periode van de lente naar de zomer :thumbup:

Jammer dat ik ook voor andere modellen ga,maar eenmaal op de markt,dan kun je hem beter kopen :P

En ik heb er geen haast mee,wacht er al meer dan twintig jaar op,en een jaar meer of minder zal ook niet uitmaken.

Ben wel benieuwd naar de rest van de nieuwtjes,want deze lichting,smaakt naar meer :D

M.v.g.

Hans V200.0

Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Yeoman op maandag 09 januari 2012, 22:41:08
Behalve de Köf II heb ik alles gekregen in de maand die op de levertijdenlijst van Märklin stond.
De Köf was al heel snel van Q4 naar 2012 doorgeschoven.
Dus vaak wordt wel voldaan aan de verwachting.
Gevalletje van glas half vol of half leeg ;)

Groeten,
Ton.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: mathijs-spoor3 op dinsdag 10 januari 2012, 07:04:30
dat marlin modellen later uitbrengt is niet zo raar, want als je weet hoeveel werk het is zo'n model te ontwikkelen... dus ze zullen wel goede redenen hebben ;)


gr
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: AnalogDriver op zondag 15 januari 2012, 13:51:05

Waar ik gister opeens op kwam:

BR 52 met Steifrahmentender.

(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sD0eal1X3pjqYWvywhqoAm2suSvk95rIMUMH4_zP_Q-I=/http://www.kuswa.de/T1/tt-k4t-740.jpg)

(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s4e18lCBK_Q1U3VYxj_xd1Dl2nokmsONm4inADORl7T0=/http://www.bahnbilder.de/1024/br-52-6666-mit-steifrahmentender-443150.jpg)


Huidige Mä BR-52 model mag ook wel eens een kleine upgrade hebben, ik denk aan gedetailleerdere kap.
En daar dan een steifrahmen tender achter.

In Whermachtgrau natuurljk, en het latere zwart-rood als 52 6666 die nu nog rondrijdt met dit type tender.


Nu maakt alleen Gutzold deze lok in H0, en alleen in 2-rail uitvoering.

Hajo
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: mathijs-spoor3 op zondag 15 januari 2012, 14:15:45
das wel een goede.
gr
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: br_86_132 op zondag 15 januari 2012, 14:34:56
Dat is inderdaad een mooie.

Graag zou ik een br 44 zien, full sound met telex etc. Maar dan de "Lange Heinrich" versie. inc wagons.

Helaas word deze heel erg duur voor mij :-(. Zelfs 2e hands.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: mathijs-spoor3 op maandag 16 januari 2012, 07:06:34
die is er wel, alleen zinder telex. en rangeren is toch niet iets wat je vaak doet bij een ertstrein??

gr
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Jasperkc op zondag 22 januari 2012, 09:50:07
Dat is inderdaad een mooie.

Graag zou ik een br 44 zien, full sound met telex etc. Maar dan de "Lange Heinrich" versie. inc wagons.

Helaas word deze heel erg duur voor mij :-(. Zelfs 2e hands.
Märklin heeft toch 2 keer een br 44 Oliestook in tijdperk 4 uitgebracht? Ik heb ze allebei: 043 903-4 en de 043-131-2. Helaas is het niet mogelijk om daarachter 50 ertswagons te hangen, maar als het zou kunnen dan deed ik het.

Groet, Jasper
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: mar(kl)i(j)n op zaterdag 04 februari 2012, 21:53:46
iets in de vorm van een 92 of een 94 met gluid zou wel erg gaaf zijn :)
de 94 is in Spooir 1 al wel te krijgen volgens mij en de 92 in HO Delta.

Jaja de 94 komt dan ook echt in 2012 samen met de T18. de br.78 had ik graag eens met geluid gehad, maar deze is nog mooier :)!
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: soultrain op zondag 05 februari 2012, 21:09:51
Vergeet de 44 100 ook niet jasper(is wel tijdperk 3) maar dit is ook een oliestoker.Deze was voor de lange heinrich,
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: doef op dinsdag 21 februari 2012, 21:41:42
@edward:
mooi! diewillikookdiewillikook!
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Ronald op dinsdag 21 februari 2012, 21:45:34
Micro Metakit, Edward?
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: Silbermann op woensdag 22 februari 2012, 19:18:02
Mijn stoomwens: een Pruisische S6. En dan meteen met 2 verschillende nummers leverbaar in KPEV uitvoering.
Dat zou een mooie aanvulling zijn op het repertoire.
Vleesman heeft dit model ook al eens gemaakt.

Groet,
Rob
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: DB op woensdag 22 februari 2012, 21:35:32
BIjna al mijn duitse wensen zijn vervuld. Weet iemand wat er met de P8 gebeurd is. deze zit niet meer in het assortiment.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: marc-lin op woensdag 22 februari 2012, 22:43:50
Mijn stoomloc wens is vooralsnog vervuld. De SBB A 3/5, uitgebracht door Liliput en rijdt als het goed is deze week binnen.  :)...

...nu nadenken over de volgende stoomloc wens.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: AnalogDriver op zaterdag 25 februari 2012, 22:51:55
En aangezien Märklin ook een 042er (of was het een 43er?)  kolenstof heeft uitgebracht, en ik over een nieuwe 52er Steifrahmentender begon:

52er DDR Kolenstof. Is bijna niet in H0 verkrijgbaar. Ooit een kleinserie fabrikant gevonden die hem maakt, ook wisselstroom, tegen de 500 euro...
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: krokodil68 op dinsdag 28 februari 2012, 18:07:24
een upgrade van de 86 zou niet slecht zijn. Op het zelfde niveau als de br 64 want is wel echt een super model. De gemiddelde 86 is uit de tijd van voor her digitaal( zo ziet het er m.i. uit).Hij is er ook niet in drie rail uitvoering bij fleischmann  of roco. Trouwens een br 70 zou ik ook meteen voor tekenen.
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: AnalogDriver op woensdag 29 februari 2012, 07:51:11
Fleischmann heeft overigens wel een 3rail model BR 86 gemaakt. Naar mijn idee ook een goed model met goede rijeigenschappen en trekkracht, digitaal.

Vreemde is alleen dat ze enkel de grijze Kriekslok versie daarvan gemaakt hebben, terwijl de traditionele zwart-rode wel in het DC programma zit.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sFjs9KRgWcg3kWbmeDcVOFEtfDBL8BKPZtCnOsvu1KJw=/http://weatheringman.nl/pictures/w-resultaat2012/imgp0054 (medium).jpg)
Titel: Re:gewenste stoomlocs
Bericht door: krokodil68 op woensdag 29 februari 2012, 22:01:33
klopt ook nog enkele andere versies en gutzold ook geloof ik maar alleen DR uitvoering. Met een br 64 als super model is broertje 86 toch een lelijkeendje
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: sncf231 op vrijdag 08 juni 2012, 22:43:47
hallo DB en andere,
Het zal toch weer een Duitse stoomloc zijn. Behalve de Zwitserse stoomloc (of toch ook een Zweedse?) heeft M m.i. geen buitenlandse stoomloc gemaakt. Opzich kan ik me de Br 65 wel voorstellen.
Nu Arthitec de 3737 heeft laten maken zou natuurlijk een 6300 mooi zijn. Een Franse 240 van Chapelon?. Ja zo blijf je invullen. M is een Duits bedrijf en de meeste van zijn afnemers zijn Duitsers dus!
We wachten het maar weer af,
Groet Diederik
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: marc-lin op vrijdag 08 juni 2012, 23:25:21
M heeft ook SNCF locs gemaakt zoals de 150X, Oostenrijkse locs zoals de BR 50, DSB, NSB, CFL, SNCB varianten van verschillende locs (BR 50, P8), zelfs Italiaanse stoomlocs. Toegegeven het zijn allemaal varianten op Duitse locs.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Roy op zaterdag 09 juni 2012, 08:27:47
Edward, mooie locs! Mooie lage flenzen ook. Geeft dit geen problemen op m* rails?

Roy
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: nobody op dinsdag 03 juli 2012, 11:05:53
Zou gaarne meemaken dat Märklin de BR 58 zou vervaardigen, HO, multiprotocol & fullsound (dus incl. DCC).
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Wasmi op dinsdag 03 juli 2012, 17:43:07
Inderdaad, wacht ik ook al jaaaaaaaren op.....
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: IJsengel op dinsdag 03 juli 2012, 17:44:27
P6, T9, T11, T16(!!)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: mar(kl)i(j)n op dinsdag 23 oktober 2012, 19:22:36
Die P6 bevalt mij ook wel moet ik zeggen.
evenals de br. 99 en 97
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: wesleycockerill op dinsdag 30 oktober 2012, 20:09:36
Een Beyer Garrat... O:-D
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: krokodil68 op vrijdag 16 november 2012, 20:42:29
Heb nog twee kanshebbers.
Br 70 en Br 86
Vooral die laatste is een mogelijk succes nummer. Hier zijn geen modellen op dit moment in AC verkrijgbaar en er zijn veel verschillende versies op de ijzeren snelweg die hun rondjes daar gedraaid hebben. tevens is een leuke startset met K rail en een mooie DB ep III stoomlok op mijn wenslijst aanwezig.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Martijn Tiebie op maandag 03 december 2012, 21:04:23
BR 86 niet gemaakt? Ik zou maar even goed op bijv. Google kijken.

Greetz Martijn
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: wimdekker op donderdag 17 januari 2013, 14:06:01
Ik heb nog wel een lijstje hoor  :D
Uiteraard allemaal in TP II, het tijdperk waar ik voornamelijk in rij.
Het betreft allemaal wat kleinere loc's voor de zijlijn of als rangeerloc.

BR 24 DRG
BR 73 DRG
BR 74 DRG
BR 81 DRG (met telex en geluid)
BR 89.0 DRG (een DB uitvoering heeft nooit bestaan ookal geeft Märklin deze wel al jaren uit!!)
BR 89.70-75 DRG

Al met al nog genoeg te wensen over  O:-D

Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Irmo op donderdag 17 januari 2013, 15:25:39
BR 89.0 DRG (een DB uitvoering heeft nooit bestaan ookal geeft Märklin deze wel al jaren uit!!)

De BR 89.0 is in het jaar 1967 buiten dienst gesteld, dus een DB uitvoering heeft wel bestaan.
Dit staat in het "Dampflokomotiven" boek van Märklin.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: nobody op donderdag 17 januari 2013, 15:37:29
BR 89.0 DRG (een DB uitvoering heeft nooit bestaan ookal geeft Märklin deze wel al jaren uit!!)
De BR 89.0 is in het jaar 1967 buiten dienst gesteld, dus een DB uitvoering heeft wel bestaan.
Dit staat in het "Dampflokomotiven" boek van Märklin.
Volgens Brawa heeft ze óók bestaan ===> klik (http://www.brawa.de/en/products/h0/locomotives/steam-locomotives/40036-steam-locomotive-br-89-db.html)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: wimdekker op donderdag 17 januari 2013, 16:13:18
Bron: http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_89.0_(1934) (http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_89.0_(1934))
Von den Maschinen kamen nach dem Zweiten Weltkrieg je fünf zur polnischen Staatsbahn (Polskie Koleje Państwowe) und zur Deutschen Reichsbahn.

Die letzte Lok dieser Baureihe, Lok 89 008 wurde 1968 im Bw Dresden-Altstadt außer Dienst gestellt und blieb für das Verkehrsmuseum Dresden als Traditionslok erhalten. Seit 1992 befindet sich die Maschine im Besitz der Mecklenburgischen Eisenbahnfreunde in Schwerin.


Kort samengevat:

Er zijn er 10 gebouwd. Na de tweede wereld oorlog zijn er 5 naar polen gegaan en 5 zijn er in de DDR achtergebleven.
Er is in het bestand van de DB dus nooit een 89.0 aanwezig geweest.

Citaat
Volgens Brawa heeft ze óók bestaan ===> klik

Wim, dit is een ander type 89. De 89 waar ik op doel is de eenheidsloc 89.0 geproduceerd in 1934 en 1937
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: nobody op donderdag 17 januari 2013, 16:42:54
Oei. Het barst van de 89 ers. Maar inderdaad de 89.0 was/is zeldzaam.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sKZbZYpUMX0IEBO3PWvcjnBe3gu-5P930oh0GxFt_1Hc=/http://www.bahnbilder.de/1024/89-008-64007-am-28092012-640285.jpg)
"89 008 und 64007 am 28.09.2012 im Eisenbahnmuseum Schwerin
Maik Nevermann"
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: DB op maandag 24 november 2014, 22:08:50
in de modelleisenbahner stond een stuk over de BR 93. dat is een mooie 1d1 machine die je breed kan inzetten. van Berlijns stadsverkeer via de zijlijn tot over de rangeerheuvel. die moet er komen
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: nobody op dinsdag 25 november 2014, 09:25:54
Bedoel je deze ===> klik (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=22320.msg372800#msg372800)
Dat is een 93.6
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: DB op woensdag 26 november 2014, 13:26:45
yep, of een 93.0 die is wat korter
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: nobody op woensdag 26 november 2014, 13:37:52
Aha, deze dan. Bron afbeelding: http://www.bockholt-lokomotiven.de
't Is een spoor 1 model.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s4hkmO8DVQX_O536wvHfl5c_rRoDXWsyBcQpq-fv6T9U=/http://www.bockholt-lokomotiven.de/images/stories/modelle/dr_93_077_x.jpg)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: DB op woensdag 26 november 2014, 15:05:56
geweldig toch. Uit te brengen in 3 tijdperken, dus varianten genoeg mogelijk.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: soultrain op woensdag 26 november 2014, 17:38:50
Ik las net dat de BR 001 180 van de BEM, na 40 jaar weer onder stoom staat ,dit zou ook een mooie wens lok zijn.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Haradigi op vrijdag 29 juli 2016, 20:02:46
Geen echte wensen maar hier wel afgestoft.

groet
Harald
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Bart 83 op vrijdag 29 juli 2016, 21:55:06
misschien wat off topic...

maar ik was een beetje aan het rondlummelen op Youtube... en toen kwam ik dit tegen....

www.youtube.com/watch?v=X0xsH_IltLg


als ze die maken, ga ik een stammetje kopen..

Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Jørg op vrijdag 29 juli 2016, 22:08:33
Heerlijk nostalgisch filmpje, dank voor het plaatsen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: harm78 op vrijdag 29 juli 2016, 22:12:16
Die dubbeldekkers heeft Märklin toch al eens gemaakt? Ik heb laatst een setje 43597 gekocht zelfs :)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Bart 83 op vrijdag 29 juli 2016, 23:00:46
weer wat geleerd... eerst stond een TEE 'helvetia' op mijn lijstje, maar nu is er dit ook nog bij gekomen...  zijn ze standaard met verlichting geleverd?
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Bart 83 op maandag 01 augustus 2016, 23:18:11
wat voor lok staat er eigenlijk voor in dat filmpje?

een 03 er?
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: nobody op dinsdag 02 augustus 2016, 07:33:34
Glaskasten, Ptl 2/2,  met full sound, multi protocol, decoder. (dus inclusief DCC...)  ;)
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: pukkie op dinsdag 02 augustus 2016, 08:36:19
Als het maar rookt.
Ik vindt die echte oude stomers mooi, maar nummers zeggen mij niks
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: nobody op dinsdag 02 augustus 2016, 08:47:16
 @citaat

<=== Glaskasten, Ptl 2/2 (zie m'n avatar...)
En een rookgenerator in dat smalle schoorsteentje lijkt me schier onmogelijk... :D
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Kappa op dinsdag 02 augustus 2016, 19:57:22
Ik las net dat de BR 001 180 van de BEM, na 40 jaar weer onder stoom staat ,dit zou ook een mooie wens lok zijn.
Ik zat idd ook aan een Br 01 met Neubaukessel en gewijzigd front, zoals bij de 03.10 en 41/42 met Neubaukessel. :thumbup:
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: soultrain op vrijdag 02 september 2016, 20:39:56
Het wordt tijd voor een BR 011/012 , BR 44/043 , BR 001 natuurlijk met nieuwbouwketel.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Roy op vrijdag 02 september 2016, 21:36:57
Doe mij maar een perfect model van "onze" bello!


Roy
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: Baanloos op zaterdag 03 september 2016, 19:36:04
BR 01.5 Reko (DDR) -Herbstneuheit 2016 vind ik heel mooi.
Staat verkrampt vermeld op nederlandse M-site, noem hem gewoon Reko, en geef dan de uitleg.
Titel: Re: gewenste stoomlocs
Bericht door: soultrain op zaterdag 03 september 2016, 19:44:00
Dit model is al uitgebracht met Broertje Boxpok art 39205, ik snap niet dat dit een herbstneuheit is, wat wel een neuheit is 39207 en die komt in december.

 Marklin IMA 2015 Locomotive - Class 01.5 steam Locomotive (39205,39206)
The IMA 2015 model is revealed. The Class 01.5 Steam Locomotive features the passenger traffic between East and West Germany, a one-time series for the 25th Anniversary of the reunification of Germany.

There are two versions, 39205 and 39206:
39205 - Class 01.5 Steam Lok with Coal tender, Era III (1967)
39206 - Class 01.5 Steam Lok with Oil tender, Era IV (1975)

Both with full sound function and mfx+ decoder.