Beste mensen,
afgelopen vakantie heb ik ook een aantal zaken gefotografeerd die ik graag met jullie wil delen. We zijn geweest in Weil am Rhein de satellietstad van Basel. Weil heeft een flink station, zelfs met locloodsen erbij. Hier stonden vooral br 151ers te wachten op nieuwe opdrachten.
Het rangeerterrein van Weil heeft nog een heuvel en dat is best leuk om te bekijken. Maar toen ik op het perron stond, was er even niets te doen.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sEmDjDyAKUqa1zmbRRrE7PeaiSHgtcCjf5Ufjyfv-GmY=/http://lh6.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGp2A5Y0YHI/AAAAAAAAAbU/6Ym_0JFcLn4/s640/IMG_2013b.JPG)
Een mooie Zwitserse cargo lok bij het rangeren
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sjArCc2ahdOgRD5GF8Hx4V3WKDPV2QTLKezbAfqipNng=/http://lh6.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGp2BkbxxpI/AAAAAAAAAbY/YSucRHxVmwc/s640/IMG_2014b.JPG)
Umbauwagens kunnen zelfs mee in tijdperk 6
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sZl43pBViP1D99xxT25DxMN4dQDsBJuUbHoxLbu60dYU=/http://lh5.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGp280A7AdI/AAAAAAAAAcA/Df-dh6xkg9g/s640/IMG_2015b.JPG)
Leuk voor een wheather specialist?
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,saZsml-x32kYUVqfRhFGL33TWcJ2S6g5cavGTGbucUWo=/http://lh5.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGp2CfmhNnI/AAAAAAAAAbg/CXKAnDGSXFE/s640/IMG_2018b.JPG)
Het setje samen
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sOOPfoEnDI4cEId5eJTDCtxY4p8cZ6daDfr1i50dmCpQ=/http://lh4.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGp2CvQ3tPI/AAAAAAAAAbk/_de_XUMAETg/s640/IMG_2019b.JPG)
Een rangeerlok bij de werkzaamheden
Vragen, opmerkingen, aanvullingen, staan vrij.
Groeten Dennis
Dennis,
Je bent in een mooie omgeving op vakantie geweest.
Ja, die wagons kunnen wel een likje verf gebruiken.
Heb je nog meer foto's om van te genieten?? :)
Groeten van Jarno
Okee, dan ook even een foto van een plek die maar door weinigen bezocht kan worden:
De binnenkant van de Inktpot.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sgYbi0Yrl2PtewYxvSHtpICtYELhEATk1iYVnm1y8dI8=/http://rumaro.nl/webpicupload/img/inktpot3.jpg)
Edit Herman05: fotoformaat verkleind.
Overnacht zelf 'regelmatig' in Weil! Idd een aanrader wat goederenverkeer: locwissel, containeroverslag, etq!
Jammer dat je fotos zo groot zijn, als je ze naar kleiner dan 800 converteer, kun je ze toch ook nog makkelijk ff wat kb's kleiner maken zonder dat het echt veel aan kwaliteit/info inboet?
Sorry voor mijn overlast. Door mijn hoge resolutie en scherm heb ik soms niet in de gaten dat de
foto's voor anderen te groot zijn. :(
Wat is de Inktpot en wat is daar zo interessant aan?
Gr, Ben.
De Inktpot is het hoofdkantoor van Prorail.
Het is een heel oud gebouw, authentiek en niet voor iedereen toegankelijk.
Een foto van de inktpot in Utrecht, compleet met UFO:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sePVfvg9UGudd5sUJ5bvAqTgVLPqiMdEd2ADIWa_19HM=/http://i197.photobucket.com/albums/aa305/brandenberg/800px-De_Inktpot_20061019.jpg)
Foto: Wikipedia
Meer over de inktpot: Wiki-link (http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Inktpot)
@ Timelord,
Was je daar op vakantie? :D
Voor zover ik weet kan je er niet overnachten in HGB1.
@ Dennis,
Mooie foto's van een dito omgeving 8),en niets te doen?
Was de RE4/4 niet aan het rangeren?
En als je denkt dat die werkwagons oud zijn,dan moet je even bedenken dat het rijstel ervan nog ouder is.
Ze noemde ze ook niet voor niets ümbauwagen.
Mvg Hans V200.0
Allereerst is het HGBIII. :lol:
En nee, overnachten niet. wel de rest van de daginvulling.
Het is waar mijn werkplek zich bevind. :wink:
Mooi die Inktpot. Maar zie niet het verband met dit topic. :P
:oops: Tja ik had het moeten weten.
Maar eerlijk gezegd doet een inktpot mij ook niet denken aan een likje verf,voor de bedoelde ümbauwagen.
Mvg Hans V200.0
Ik reageerde hier op:
CiteerHeb je nog meer foto's om van te genieten?? Smile
Waarschijnlijk dus verkeerd begrepen. :oops: :oops:
@Timelord:
Hoe kom je dan binnen in dat gebouw? Werk je daar? Ik blijf de Inktpot een imposant gebouw vinden.
Edit: je werkt daar, lekker opgelet dus :mrgreen:
Ik heb ook nog wat foto's te delen. Na de camping in Mulhouse zijn we doorgegaan naar Oostenrijk. Ook al te lezen in een ander topic
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sY5MdPohcXLw7kCN03pttx94vBI4BqYYSlYFec6TA6Mc=/http://lh5.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGuzGuWbJ5I/AAAAAAAAAcY/MiOpQ2jETjc/s640/IMG_2038b.JPG)
Setje ÖBB locs wachten op nieuwe inzet
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sLQPQsr4qwfcOOoUIGgEu9gujLo7dP6R9UEftQ8K77nY=/http://lh6.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGuzG0OP96I/AAAAAAAAAcc/EbtlI58QRiM/s640/IMG_2039b.JPG)
Een mooi verschoten br 113 die later die avond met een nachttrein op pad ging
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sWr2nRqbPMIBkCvCX-VgPTOmYf2N5qGTTYT81CPAL91I=/http://lh6.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGuzHBnWi7I/AAAAAAAAAcg/Lc688XZdR2Y/s640/IMG_2040b.JPG)
Samen rust
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s-5BAhl0yCZ7-TfIkqp2i0glo5a6rGLQ28CAI2Qtdr5E=/http://lh5.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGuzHdJIz6I/AAAAAAAAAck/zzAqq0noMrY/s640/IMG_2049b.JPG)
Een dagelijkse oud ijzer trein naar Italië vanuit het gasthof deel 1/2
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sdn_upkN8B_eU1cPxRYinXwzxaig2uM5mzzie9z0NKpo=/http://lh6.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGuzHpqQPBI/AAAAAAAAAco/TnvjWndtCGo/s640/IMG_2050b.JPG)
Het weegt nogal wat als er drie locs nodig zijn om de trein omhoog te slepen/duwen deel 2/2
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s0xeuNPsyrzxRV3Urii7l-6DRmQO6D4v_Ptzndih0kHo=/http://lh3.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGuzcmTllVI/AAAAAAAAAcw/ZWb7wF0ujyI/s640/IMG_2190b.JPG)
Eindelijk, een zebra in het wild
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sqtmCmESIkO-Ycv9YWYM4N5FQQsU5oSHK5FGcuOpa9z0=/http://lh6.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TGuzczefCGI/AAAAAAAAAc0/bR7tAqpw5Jw/s640/IMG_2204b.JPG)
Spielerij op een rijdende wagon?
Nogmaals: als jullie foto's willen aanvullen oid, be my guest!
Groeten Dennis
CiteerHet weegt nogal wat als er drie locs nodig zijn om de trein omhoog te slepen/duwen
Okee, mischien had ik toch wat minder ziek moeten zijn op de kleuterschool. :mrgreen:
Maar ik zie 1 loc en die gaat naar beneden ? :?:
Oh sorry, dat heb ik niet heel duidelijk opgeschreven:
Die oud ijzertrein op foto 4&5 is dezelfde trein, deze rijdt omhoog. Getrokken door 2x taurus en een andere loc die duwt
Groeten Dennis
@ Dennis,
De lok die duwt heb je al meerdere keren op de foto staan,en kan een 1143 zijn.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker,het nummer van die lok is niet te zien.
Mvg Hans V200.0
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 18 augustus 2010, 21:11:19
@ Dennis,
De lok die duwt heb je al meerdere keren op de foto staan,en kan een 1143 zijn.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker,het nummer van die lok is niet te zien.
Mvg Hans V200.0
als mijn parate kennis van oostenrijkse locs nog uptodate is wrsch een 1044. evenals de andere obb ers die geen taurus zijn. (is een 1143 niet een kleine serie van locs die ze ook in scandinavie hebben, jaren '70?? fleischmann had er geloof ik n model van)
zwaar? valt misschien wel mee, herinner me, als het goed is, dat bijv op de arlbergsbaan een maximum per loc van 700 ton oid zou gelden, al dan niet in relatie ook met remvermogen. ook over de brenner is (was) dat de regel.
Citaat van: ndb op woensdag 18 augustus 2010, 22:21:13
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 18 augustus 2010, 21:11:19
@ Dennis,
De lok die duwt heb je al meerdere keren op de foto staan,en kan een 1143 zijn.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker,het nummer van die lok is niet te zien.
Mvg Hans V200.0
als mijn parate kennis van oostenrijkse locs nog uptodate is wrsch een 1044. evenals de andere obb ers die geen taurus zijn. (is een 1143 niet een kleine serie van locs die ze ook in scandinavie hebben, jaren '70?? fleischmann had er geloof ik n model van)
zwaar? valt misschien wel mee, herinner me, als het goed is, dat bijv op de arlbergsbaan een maximum per loc van 700 ton oid zou gelden, al dan niet in relatie ook met remvermogen. ook over de brenner is (was) dat de regel.
Zwaar? Ik weet niet of een lading zwaar is, maar als er drie locs aan het werk zijn om de sleep boven te krijgen, leek mij dat zwaar. Zo'n 1044 kan goed kloppen, dat nr staat ook op andere foto's die ik gemaakt heb
Dank voor jullie reacties!
Groeten Dennis
Zwaar? Ik weet niet of een lading zwaar is, maar als er drie locs aan het werk zijn om de sleep boven te krijgen, leek mij dat zwaar.
als je bergop gaat is iets al snel zwaar - en ook als je bergaf moet, kan het al snel te zwaar worden, dwz teveel snelheid maken ;-)
700 ton is voor een nederlandse trein niet zwaar (denk aan de ertstreinen die het op hun sloffen met een 1600 doen na aanzetten), maar de max voor 1 loc met de allure van een 1044 (1020, 1110 etc) op de brenner!
Ja, dat bedoel je. Zo had ik m nog niet bedacht.
Ik heb het even opgezocht en het is idd een 1044.
Groeten Dennis
Een paar foto's van het oude station in Calw bij Stuttgart. Deze is te koop als bouwdoos van Kibri
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,stumyvraijW4W-Igxk9PIomGBY8SrKXF29LrJjbzpBq0=/http://lh3.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TG2NORLI0oI/AAAAAAAAAdI/BhFWqHDv8JQ/s640/Calw_2b.JPG)
In het gebouw is nu een tweedehands meubelzaak gevestigd
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,st7I_IS7aizNR9KjPmu3ogD_11-E7BYTisbtw18WF1sk=/http://lh5.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TG2NOtalTcI/AAAAAAAAAdM/yl2sye2zMTg/s640/Calw_8b.JPG)
Een kroeg aan de andere kant
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,stZ6nzkaeu9qu4MDUrFZWjRYCWt9mscsXvqijMtuu-O8=/http://lh4.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TG2NOxNLPyI/AAAAAAAAAdQ/tPKeY_BzWgY/s640/Calw_11b.JPG)
De oude wachtruimte
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sqnxi2uNd99npRWKz6qz_KyTy1KYC7ZfheyPMifjWVcc=/http://lh3.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TG2NPJhRBYI/AAAAAAAAAdU/k3uznXo-gdA/s640/Calw_12b.JPG)
Het afgesloten middenperron
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sMj2rcQ5NOk0aWQuWAjYkE4tXdJCJfA_fIHH9oKFKHcU=/http://lh3.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TG2NPS6EuNI/AAAAAAAAAdY/4Lb1RYftzUM/s640/Calw_13b.JPG)
Van de vijf perronsporen word er nog maar een gebruikt als doorgaand spoor
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s8UXz8CNefrTsuYgQqZPe0XdLx9FJnLj7cSg8GhLY_0o=/http://lh4.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/TG2QIaChmzI/AAAAAAAAAdg/loFbK8wQNU0/s640/Calw_15b.JPG)
De bijzondere brug bestaat uit twee delen, waar een flink hoogteverschil tussen zit
Het station is ergens eind jaren 80 gesloten omdat er in Calw een nieuw station, met een gunstiger ligging, werd geopend. Hierdoor verloor een brugdeel z'n functie.
Nu zijn er plannen om de lijn en het oude station in 2015 weer te heropenen.
Ik hoop dat jullie dit een beetje interessant vinden.
Groeten Dennis
Tja een heel gebied in Stüttgart gaat vernieuwd worden,en sommigen spreken van een miljardengraf.
Dit gemakshalve omdat de begroting van 4,2 miljard euri's misschien wordt overschreden,omdat alle door de DB begrote projekten in de afgelopen decennia,het dubbele kosten.
Stüttgart 21 zal niet iedereen onbekend in de oren klinken,maar of deze lijn nieuw leven ingeblazen wordt.......................
De foto's geven wel een duidelijk beeld van twintig jaar verval,alhoewel het stationsgebouw er nog redelijk onderhouden uitziet.
En jullie hebben gelijk wat de Oostenrijkse lok betreft,het is een 1044,en Roco had hem in het programma.
Maar de 1043 is de lok die ook in Zweden heeft gereden,en wie heeft daar geen model van zo langzamerhand?
Wie het weet mag het zeggen.
Om op je vraag terug te komen Dennis, Ja ik vindt het intressant :D
Mvg Hans V200.0
@Hans: wat ik op internet tegenkom is dat het al zeker is dat deze lijn gereactiveerd zal worden. Maar er was nog geen sprake van enige activiteit. Dus wie weet
klik hier (http://de.wikipedia.org/wiki/Schwarzwaldbahn_%28W%C3%BCrttemberg%29)
Als laatste etappe zijn we richting Trier gereden en ook daar nog wat foto's gemaakt. Hier natuurlijk de moezelstrecke afgereisd tot aan Cochem. Het was toch een regenachtige dag, dus je moet wat...
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sSJPW77Zjx0KzK5GN21DfM16wSqrJSG2-Nk8q2kYpSRA=/http://lh5.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/THTFOnKKM-I/AAAAAAAAAd0/zNqWH9MZNc4/s640/Cochem_1b.JPG)
Het vervallen station van Cochem
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sAHVGsOwazC3sNCFjm6izFT7QlniBsfR2uGOHSdF-UQA=/http://lh5.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/THTFO669IoI/AAAAAAAAAd4/AQESc1BaI9Q/s640/Cochem_5b.JPG)
Het gebouw kan echt een opknapbeurt gebruiken
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sX5dbgcLj9_0bUYej9osb9NAD-4f0Bop5Zg1t4bsnpMc=/http://lh5.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/THTFueVziZI/AAAAAAAAAeI/outQSDSXZ9M/s512/IMG_2410b.JPG)
De dubbele brug bij Bullay
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sDizQbgEIiAyKB5ywy6mLOcsixzJRIf-Fq5tsimeWB2I=/http://lh6.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/THTFuskXLlI/AAAAAAAAAeM/FXz4fNMq5Fg/s512/IMG_2412b.JPG)
Het hangviaduct bij Punderich
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sobglob8VfLbYIinW60clEO7TsNqUwGRlpnLAVTlsSHg=/http://lh6.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/THTFuwIqDSI/AAAAAAAAAeQ/uJyIMew9D84/s640/IMG_2415b.JPG)
Een oude silberling met (kogel)gaten
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sloWjK7M_Wsvtk4r_uk1E7o7HoI5sjmVBX1_HdRGDLh4=/http://lh3.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/THTFvLDqbqI/AAAAAAAAAeU/PpNtwK7zxqI/s640/IMG_2418b.JPG)
Een br 110 op het werkplaatsterrein bij Trier Hbf
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,smuPU9-V-XTkDFx33T48MpFaysLACSp3CFXZuG4vLtqs=/http://lh4.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/THTFPlfdl-I/AAAAAAAAAeE/-mSocqdnhfU/s640/IMG_2420b.JPG)
Bagagerijtuig is nu oefenobject voor graffitiartiesten
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,seEvgGbRG7ebUlJlAJMEBu58ZRqBB9W0MuB6405UyfNI=/http://lh6.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/THTFPWf4pzI/AAAAAAAAAeA/Pu0D162vjxM/s640/IMG_2421b.JPG)
Het bitte ein Bit-rijtuig
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,srk8tz-_TBFrORAmdc82oPovhKh76S72bO_ULClnhlyg=/http://lh6.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/THTFPMKxYEI/AAAAAAAAAd8/FYC6pRmjD7w/s640/Trier Westbahnhof_2b.JPG)
Het vervallen gebouw van het goederendeel van Trier Westbahnhof
Groeten Dennis
@ Dennis,
Het gaat dus niet om de DB,maar om een particulieren vereniging,die deze lijn wil reaktiveren.
Als je dit eerder gezegd had,dan is mijn verhaal overbodig :(
Maar of deze vereniging,ook de middelen heeft om deze lijn opnieuw te openen,dat zal de toekomst leren.
En het station van Trier vind ik allerminst vervallen,immers zie ik geen bouwval,of constructies die op instorten staan hooguit geweatherd
Maar een opknapbeurt kan dit station zeker gebruiken :D
Mvg Hans V200.0
Nee, instorten zal het niet snel doen, de muren zijn heel dik en het vrachtperron heeft een andere functie gekregen.
Hier zit namelijk een bedrijf dat handelt in diepvriesproducten in, lijkt me dat het gebouw dan wel in orde moet zijn.
Het verwaarloosde sprak mij erg aan, misschien dat ik ooit zoiets in model kan nabootsen.
Het ontwerp van dit station is vrij simpel, nu alleen nog op zoek naar een goed gelijkend model.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sC5JnLWnI7D8RsXqrLBGw9DuiNyBdEfr2YmBggmG8eMM=/http://lh3.ggpht.com/_rlyIggYw3Ck/THlWV2dqi5I/AAAAAAAAAfI/LKMK0wXagIY/s640/Trier Westbahnhof_6b.JPG)
De andere kant van het station
Groeten Dennis
Ik ben deze vakantie ook in Cochem geweest alleen dan met de auto.
Ben je ook nog in het DB museum in Koblenz geweest?
Ik vond het de moeite waard, helemaal voor die ?2,50 intree. :D
Voor mij was het ook nog steeds vakantie dit weekeinde, en zodoende heb ik een paar foto's gemaakt in eigen land. (Van mijn eigenlijke vakantie moet ik ook nog wel ergens foto's hebben, van een paar treinen in Spanje. Die komen wellicht nog!)
Zaterdagochtend ging de VSM naar Doetinchem Stoomstad, en kwam hier langs Didam
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sjj87vPjPJBzCV9r1OSZ4DhptcO7PSYVz0dnIZ8q3NBI=/http://farm5.static.flickr.com/4140/4942692921_6a87a2cfe8_z.jpg)
Die middag, in Hollandsche Rading, kwam de Heimwee Express door richting Utrecht (met wat vertraging)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s5SFmT6Nha7Yz9yL_cyzx4T5CBa58jSenNMRzeKU4HEA=/http://farm5.static.flickr.com/4134/4942693235_375baef2f5_z.jpg)
Door Didam... Ik meende 's ochtends al een stoomfluit te horen. Jammer dat ik nu pas weet wat er was :(
Tja, altijd spijtig als je er later achter komt. Zo zag ik pas later dat de NS 20 (Kameel) door mijn eigen plaats Bodegraven was gekomen op 26 november 2008.
Maar gelukkig hebben we de foto's nog :mrgreen:
Je hebt inderdaad de foto's nog.
En die zijn de moeite zeker waard!
Groeten Dennis
Ik zag zaterdag de heimwee express ook :D In utrecht, terugkomend van houten natuurlijk :lol: