Hallo allemaal.
Ik ben al een tijdje in het bezit van een 4 delige rode trix hondekop .
Deze is geschikt voor gelijkstroom.
Ik heb zelf k-rails en rij digitaal.
Het lijkt mij een geweldig gezicht om dit treinstel op mijn baan te zien rijden.
Ik heb zelf geen kennis van ombouwen, maar heb wel begrepen dat de wielen moeten vervangen worden(of afgedraaid).
Tevens zou er dan ook een sleper op moeten en een decoder.
Wie zou dat kunnen en willen doen en wat zou dat dan gaan kosten?
Mvg.Richard
Zie hier een voorbeeld op het zusterforum (http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=5227.0)
De kosten zullen ergens tussen de 70-100 Euro belopen.
Die oude trixen hebben wel een zekere verzamelaars waarde.
Je kan overwegen om hem lekker origineel in een vitrine te stallen en groene Piko te kopen om mee te rijden.
Ik heb een Trix hondekop (tweetje) die als Marklin uitgebracht is, maar naar Trix internationaal is omgebouwd. Het onderstel is dus Marklin, met korte zij schotten, en een onderstel waar zo de Marklin sleper weer onder gezet kan worden. Ik heb Trix Express (met dikke wielen), we kunnen dan ruilen, scheelt veel geld.
Arie
Hallo Arie,
Heb jij dan een rode ?
Mvg.Richard
Hallo Arie,
Ik snap nu wat je bedoeld.
Je wilt het onderstel ruilen.
Ik wil wel een afspraak maken.
Ik om uit Den Helder en jij?
Mvg.Richard
Ik woon in Doorn, wel een eind weg. Ook nog een vraag, heb jij een Express uitvoering of internationaal uitvoering.
Arie
Op de doos staat Trix Express met nummer 2305.
Ik heb er zelf geen verstand van , dus weet het verschil niet tussen trix en trix express.
Mvg.Richard
Hallo Richard je hebt een pb-tje
Arie
Hallo,
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen trix en trix express?
Bvd. Richard
Richard, Tip.....niet doen. Die rode zijn superzeldzaam.
Citaat van: marklinliefhebber op woensdag 31 maart 2010, 08:07:57
Hallo,
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen trix en trix express?
Bvd. Richard
Trix is net als roco Fleisman, en Trix Express is met een doorlopende midden rail en ge-isoleerde buitenrails
Dan kan je met middenrail naar een buitenrail, middenrail andere buitenrail, en midenrail bovenleiding 3 treinen onafhankelijk van elkaar laten rijden.
75 jaar geleden was dit heel apart. En de wielen zijn 1m/m dikker en de flens is hoger.
Mvg. Arie
Toen Trix nog onafhankelijk was hadden ze het aloude Trix Express (drierail gelijkstroom) en later Trix International en dat waren modellen volgens het inmiddels gangbare tweerail gelijkstroomsysteem.
Na de overname door Märklin werd Trix de merknaam van het tweerail gelijkstroom programma van Märklin (voorheen heette dat Hamo en Hamo was ook al een door Märklin overgenomen bedrijf).
Die Hondekoppen van Trix dateren allemaal uit de jaren zestig en zijn maar kort op de markt geweest. Ik heb zelf een groen tweetje met Trix International op de doos. Het waren supermodellen voor die tijd, maar met een fiks prijskaartje. Toen de verkoop tegenviel hebben ze een deel van de voorraad in dieselrood gespoten in de hoop ze alsnog te slijten. Baardo heeft wel gelijk, de verzamelwaarde van de rode exemplaren is hoger en dat geldt ook voor oorspronkelijke Trix Express exemplaren in vergelijking met andere varianten.