Deze zaterdag een middagje naar Amersfoort voor de opening van het nieuwe onderkomen van de NVBS.
Maar er was genoeg om te fotograferen:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sjTlJf8BXahzXvrVc-frEnVVql3lpfaQ-YFub5mLw1rw=/http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_4367pb.jpg)
Wat me meteen opviel was dat E-loc 1708 er solo stond zonder DDAR-stam. De 1708 hoort bij de serie 1700'en die (bijna) altijd vast zit aan een DDAR-stam.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sbgvN8hYeJz3L0EwvVMysHtYRlBCnG1yXG-Gpu9MvNMU=/http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_4379pb.jpg)
Duidelijk te zien is dit de neus die normaal aan de dubbeldekkers vastzit. Daarachter staat Plan V 820.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sMUZ0x_kcPOIE0PYy529IfsKDmbFisIN-dLj-PdBuTIk=/http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_4369pb.jpg)
Vanaf het perron goed zichtbaar, Plan U 121.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sUQiDFiaL3TEUCtYleCBVz34S-T0zQwMPeLhuawwWMx4=/http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_4373pb.jpg)
En dit was ook een rede om naar Amersfoort te komen: Plan U 114 die bezig was met een rit langs Koninklijke wachtkamers.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,smo8bRh2m8H_QHzeqYIOk15IHPvKpzrnGjcHBRC6kMXk=/http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_4375pb.jpg)
2 rode Plan U's op 1 foto. De 114 kijkt naar z'n broertje 121.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,scI-K26Fp0cXlJLUWp87Ph5UTv6wnyqcAixosa7Rwqhw=/http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_4381pb.jpg)
Links de 1764 met de intercity naar Schiphol.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,su4OpoyXpWnjnC_bBZKohDmlCY09hmGazur3yU48aw7I=/http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_4384pb.jpg)
Wat later ging de 1708 aan de rol.
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s6qGqbgMVkS53ePE8DMwRMp3uLqk6PvLaNPynbmg33bI=/http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_4386pb.jpg)
Het is dat de 1708 geen scharfenbergkoppeling heeft, anders was hij zo tegen de 820 gekoppeld. :-)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sEDM-120C-EexCWfyqSof16ymEVA-reIqNQQTfaYlOUg=/http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_4388pb.jpg)
Klaar voor transport?
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s2BfFMKIJt4k9AhPQZeTunVatg5V2yKRBdaohF-5ShVA=/http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_4393pb.jpg)
SLT 2423 in Zwolle voor instructie van het personeel?
Mooie foto's! Leuk dat je de moeite hebt genomen om ze hier te plaatsen. :D
Ziet er weer goed uit Fermon!
Groeten paul :D
Citaat van: Fermon op zondag 07 maart 2010, 15:07:57
Deze zaterdag een middagje naar Amersfoort voor de opening van het nieuwe onderkomen van de NVBS.
Maar er was genoeg om te fotograferen:
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sbgvN8hYeJz3L0EwvVMysHtYRlBCnG1yXG-Gpu9MvNMU=/http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_4379pb.jpg)
Duidelijk te zien is dit de neus die normaal aan de dubbeldekkers vastzit. Daarachter staat Plan V 820.
Hallo,
Bedankt Fermon voor het delen van deze mooie foto´s met ons.
Zo zie je maar weer dat je lekker dik de pigmentpoeders kan aanbrengen zelf de ramen. :)
Groet Wim.
Leuke foto's. Bedankt voor het met ons delen.
Altijd leuk om weer een paar stillevens van de NS te zien. :D
Citaat van: Fermon op zondag 07 maart 2010, 15:07:57Wat later ging de 1708 aan de rol.
Hoi Fermon,
Bedankt voor het plaatsen, mooie foto's.
Maar volgens mij heb je ook iets "bijzonders" gefotografeerd t.a.v. de 1708. Normaal zie je de 1700 uit de "lage nummerserie" nooit los. Had dit in Amersfoort een reden voor zover je weet?
En hoe was het nieuwe NVBS onderkomen? Daar nog foto's van??
Bedankt voor jullie leuke reacties :D
Citaat van: Hans Biere op maandag 08 maart 2010, 17:43:54Bedankt voor het plaatsen, mooie foto's.
Maar volgens mij heb je ook iets "bijzonders" gefotografeerd t.a.v. de 1708. Normaal zie je de 1700 uit de "lage nummerserie" nooit los. Had dit in Amersfoort een reden voor zover je weet?
Ik hoorde van een machinist op Spoorforum.eu dat de 1708, net als de 820, waarschijnlijk stond voor herinstructies.
Citaat van: timtrein op maandag 08 maart 2010, 17:53:37
En hoe was het nieuwe NVBS onderkomen? Daar nog foto's van??
Het onderkomen is erg mooi. Ik heb daar geen foto's van gemaakt. Het was erg druk.