http://www.youtube.com/watch?v=MVRXCpy2pI4&feature=related
Leuke ervaring.
Maar waarom maken wij ons als modelspoorders druk om seinen? Ik zie aan het eind geen afsluitseinen. En volgens mij rijdt de machinist bij het laatste hoofdsein door rood op het station...
Citaat van: Seinhuisje op dinsdag 29 september 2009, 02:53:13En volgens mij rijdt de machinist bij het laatste hoofdsein door rood op het station...
Dat lijkt maar zo. Van een afstandje is de kleur groen, dichterbij lijkt het geel of zelfs rood. Het is echter de bovenste lamp en dat is de groene.
Wat mij opvalt en er nu ook aan denk is dat er seinen staan met groen in het midden en groen boven. Is daar nu een speciale reden voor?
Trouwens leuk filmpje. Dat zie ik graag. :D
Groeten
Olav
Bijzonder leuk en erg mooi opgenomen film! 8)
Erg goed is het "zigzaggen" van de bovenleidings draden te zien, ook de overgangen met spandraden zijn hel mooi te volgen.
Vooral het binnenrijden op het bijzonder fraaie station van Geldermalsen geeft mij het gevoel om "thuis" te komen, rechts de witte gebouwen van hotel, café en NS fietsenstalling van mijn helaas overleden oom en tante en iets verderop (net niet ver genoeg doorgereden! :?) het oude station van Geldermalsen waar mijn opa en oma 50 jaar gewoond hebben.
Hier is bij mij dan ook, op 4-jarige leeftijd, het treinenvirus ontstaan!
Olav, bedankt voor het plaatsen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Citaat van: Olav op dinsdag 29 september 2009, 07:00:50
Wat mij opvalt en er nu ook aan denk is dat er seinen staan met groen in het midden en groen boven. Is daar nu een speciale reden voor?
Je hebt gelijk. Groen kom je zowel boven als in het midden tegen.
Zie ook:
http://www.homepages.hetnet.nl/~marctiny/ bij "seinen".
De reden ken ik niet.
Gr, Ben.
Citaat van: Seinhuisje op dinsdag 29 september 2009, 02:53:13
Maar waarom maken wij ons als modelspoorders druk om seinen? Ik zie aan het eind geen afsluitseinen. En volgens mij rijdt de machinist bij het laatste hoofdsein door rood op het station...
Ik weet niet wat je bedoelt met afsluitseinen, dus kan ik daar ook geen antwoord op geven.
Maar de mcn rijdt ZEKER NIET door rood!!!
Het sein is zeker weten geel. Hoewel de kleur het zeer slecht te zien is, brandt de lamp bovenaan en een rode lamp van een hoog sein is nooit boven maar altijd onderaan. Dit is gedaan zodat er een rood sein nooit dicht kan sneeuwen (de sneeuw kan blijven liggen op de zonnekappen).
De volgorde van de lampen staan nergens beschreven, alleen de rode zit altijd onderaan.
Groetjes,
Raymond.
Citaat van: Olav op dinsdag 29 september 2009, 07:00:50
Wat mij opvalt en er nu ook aan denk is dat er seinen staan met groen in het midden en groen boven. Is daar nu een speciale reden voor?
De normale volgorde (van boven naar beneden) is groen-geel-rood.
Maar er is een periode geweest dat de volgorde geel-groen-rood was.
De reden daarvoor was het seinbeeld dubbelgeel. In zo'n sein zaten 4 lampen, geel-groen-rood-geel. Voor de betere zichtbaarheid zaten de gele lampen zo ver mogelijk uit elkaar.
Als gevolg daarvan werd bij seinen met 3 lampen ook geel bovenin geplaatst.
Het seinbeeld dubbelgeel is inmiddels afgeschaft, maar je ziet nog steeds seinen met geel boven en groen in het midden.
Ow dat heb je mooi gefilmd :D een leuke ervaring wel denk ik!
ook wel leuk om te zien hoe andere treinen voorbij komen :D vooral die Class 66 van DLC met z'n lange sleep goederenwagons 8)
Groeten, Peter
Leuk filmpje.
Ik heb tijdens de rit het spoor via google maps gevolgd en dan zie je diverse objecten op de kaart, in het filmpje voorbij gaan.
Citaat van: Olav op dinsdag 29 september 2009, 07:00:50
Trouwens leuk filmpje. Dat zie ik graag. :D
Groeten
Olav
Bahn-TV (http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5) 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar :P
Mvg, Johan
P.s. wel veel herhalingen :wink:
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 29 september 2009, 18:33:427 dagen per week, 365 dagen per jaar :P
Heb 'r effe naar zitten kijken. Eigenlijk best wel een saai beroep. Zit te wachten op een kudde koeien of zo die op de rails lopen maar het gebeurt maar niet. :mrgreen:
Gr, Ben.
Leuke rit om te bekijken, volgens mij een Plan V...
Machinist zijn, lijkt mij juist een heel mooi beroep, je ziet iedere rit weer andere dingen en het landschap zie je ieder seizoen weer veranderen.
Groeten van Jarno
Is net buschauffeur zijn, Jarno.
Lijkt het zelfde, maar elke rit is anders.
Maar wie vertel ik dat ....... :lol:
Gr. Charlie
Iedere rit is inderdaad anders Charlie.
Nog bedankt voor je berichtje via de personeelssite.
Groeten van Jarno