3railforum

Modelbaanbouw & Scenery => Modelbaanbouw => Topic gestart door: foxofinfinety op woensdag 04 februari 2009, 19:11:18

Titel: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op woensdag 04 februari 2009, 19:11:18
ik ga een 3D Märklin H0 modelbaan maken
en het leek mij leuk om i.p.v. het alleen te doen er een forum project van te maken
dus vandaar deze topic :D
je hoeft niet eerst ergen te laten weten dat je mee wil doen je mag gewoon direct
in deze topic meedoen

ik maar de baan, maar ga dus zamen met wie wil mee werken de baan eerst uitwerken
en indelen (ik maar dus de 3D rails Scenery ect. het is makkelijker als dit allemaal op een computer staat en ik heb toestemming van Märklin om dit te maken)
met andere woorden ik ga zamen met (sommige van) Julie
de baan ontwerpen, de stijl kiezen en Scenery bedenken

hoe gaan we dit doen?
eerst gaan we brainstormen (maak de storm niet te erg, ik kom niet helpen opruimen :P)
over wat er op de baan moet en in welke stijl deze word
onthoudt het is 3D dus de baan kan zo groot als nodig voor onze ideeën
maar we gaan een baan maken die je ook echt zou kunnen maken (als je er ruimte voor hebt :lol:)

waar moeten we op letten?
de baan word in K-rail dus de baan moet met k-rail uitkomen
het maken van alle 3D materialen (rails, Scenery ect.) duurt heel lang


wat hebben we nodig?
3D software om de baan mee te maken (heb ik al)
toestemming van Märklin (reeds geregeld)
baan ontwerp (maar daarover gaan we eerst even brainstormen met wat er op moet)
een lijst met de modellen die op de baan gaan rijden (het liefst alleen diesel en E-locs
    maar we moeten dan wel weten in welke stijl de baan word om de modellen
    realistisch te houden)

nou ik zou zeggen brandt maar los (niet te letterlijk nemen graag  :P)
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: Nameless op woensdag 04 februari 2009, 19:21:52
Dit kan erg leuk zijn, maar ik steek mijn tijd liever in mijn eigen real-life baan :)
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op woensdag 04 februari 2009, 20:27:54
ik zou graag willen helpen ik heb zelf wel een klein beetje ervaring met computer ontwerpen. graag zou ik hier of via een pb meer informatie willen hebben hou jij dit verder wil oplossen.
ik weet niet welke software jij gebruikt maar mijn pc zal het vast wel aankunnen  als game verslaafde :D

mvg.

roderick
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: Casper op donderdag 05 februari 2009, 19:11:09
Welk pakket gebruik je? Ikzelf heb ervaring met 3dstudiomax vanaf versie 8 tot nu. Of ga je op de freeware tour in de richting van blender? Al standaard formaten afgesproken of moet dat ook nog worden beslist? Klinkt als een gaaf project!
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op vrijdag 06 februari 2009, 19:08:50
Al standaard formaten afgesproken of moet dat ook nog worden beslist?
.skp, ik gebruik Google SkechUp Pro 7
(maar moet ook ergens nog een installtie disk hebben van 3DSMax 9)
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: EgMaf op vrijdag 06 februari 2009, 20:08:50
Ik heb geen ervaring met 3D Design (behalve de WinTrack 3D optie :)), maar wil graag meedoen!

Dus meteen even een paar vraagjes:
- Wat gaat er met het ontwerp gebeuren? Komt het online, of gaat Märklin het als virtuele demo-baan gebruiken ofzo?
- Hoe gaan we samen aan het ontwerp en de uitwerking werken? Ik neem aan dat dan bestanden gedeeld moeten worden, die door verschillende mensen in verschillende delen maar wel gelijktijdig bewerkt worden.

Enneh... Waarom alleen diesel & electrisch, en geen stoomlocs? Of zijn die te moeilijk realistisch in 3D te krijgen?

Ik ben benieuwd!
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op vrijdag 06 februari 2009, 22:30:17
Dus meteen even een paar vraagjes:
- Wat gaat er met het ontwerp gebeuren? Komt het online, of gaat Märklin het als virtuele demo-baan gebruiken ofzo?
- Hoe gaan we samen aan het ontwerp en de uitwerking werken? Ik neem aan dat dan bestanden gedeeld moeten worden, die door verschillende mensen in verschillende delen maar wel gelijktijdig bewerkt worden.

Enneh... Waarom alleen diesel & electrisch, en geen stoomlocs? Of zijn die te moeilijk realistisch in 3D te krijgen?

Ik ben benieuwd!
leuk dat je wil helpen
om je vragen te beantwoorden:
1. online, Märklin USA wil het resultaat wel zien overigen
2.we gaan eerst even kijken wat er op moet komen
dus er komt een station, maar hoeveel sporen? dat gaan we samen bepalen
en de bestanden moeten dan inderdaat ergen online
groote probleem is alleen dat niet iedereen het zelfde programma heeft...

en stoomloks zijn inderdaad moeilijker
in 3D bestaat alles wat je zien uit basis vormen (vierkan, rechthoek, serkel, ovaal en driehoek)
en die pas je aan (een hoek maak je schuin bij voor beeld) voor stoomloks heb je dus meer vormen nodig die wel allemaal op de zelfde schaal moeten zijn
maar het kan wel die komen misschien later eerst maar iets op de baan hebben
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: Giant op zaterdag 07 februari 2009, 00:10:50
Dus meteen even een paar vraagjes:
- Wat gaat er met het ontwerp gebeuren? Komt het online, of gaat Märklin het als virtuele demo-baan gebruiken ofzo?
- Hoe gaan we samen aan het ontwerp en de uitwerking werken? Ik neem aan dat dan bestanden gedeeld moeten worden, die door verschillende mensen in verschillende delen maar wel gelijktijdig bewerkt worden.

Enneh... Waarom alleen diesel & electrisch, en geen stoomlocs? Of zijn die te moeilijk realistisch in 3D te krijgen?

Ik ben benieuwd!
leuk dat je wil helpen
om je vragen te beantwoorden:
1. online, Märklin USA wil het resultaat wel zien overigen
2.we gaan eerst even kijken wat er op moet komen
dus er komt een station, maar hoeveel sporen? dat gaan we samen bepalen
en de bestanden moeten dan inderdaat ergen online
groote probleem is alleen dat niet iedereen het zelfde programma heeft...

en stoomloks zijn inderdaad moeilijker
in 3D bestaat alles wat je zien uit basis vormen (vierkan, rechthoek, serkel, ovaal en driehoek)
en die pas je aan (een hoek maak je schuin bij voor beeld) voor stoomloks heb je dus meer vormen nodig die wel allemaal op de zelfde schaal moeten zijn
maar het kan wel die komen misschien later eerst maar iets op de baan hebben

Ik ben t.z.t. wel bereid het 3D project te hosten.
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op zaterdag 07 februari 2009, 10:33:02
Ik ben t.z.t. wel bereid het 3D project te hosten.
bedankt maar niet nodig, het kan ook op de server van mijn site
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: diesel loc op zaterdag 07 februari 2009, 11:43:44
hoi iedereen

het lijkt mij ook een erg gaaf project,
en daarom wil ik graag mee doen :D

groeten mickey
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: Mathijs op zaterdag 07 februari 2009, 20:43:52
Klinkt wel erg leuk, heb echter NUL ervaring met 3d tekeningen,
Wil wel mee helpen stormen voor ideeën
kan dat ook?

Mathijs
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: jordi op zaterdag 07 februari 2009, 20:50:04
ik heb een vraagje, kan ik dat gewoon uit mijn luiestoel doen hier, of komen jullie ook bij elkaar ??
Ik heb veel ervaring met Google Sketchup PRO 7, als je wil kan ik je misschien wat voorbeelden doorsturen van wat ik heb gemaakt.

mvg, jordi
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op zaterdag 07 februari 2009, 21:12:25
Klinkt wel erg leuk, heb echter NUL ervaring met 3d tekeningen,
Wil wel mee helpen stormen voor ideeën
kan dat ook?

Mathijs
nou dat was eerst het idee:
ik maak de baan, maar ga dus zamen met wie wil mee werken de baan eerst uitwerken
maar veel mensen willen liefer echt ook in 3D werken
dus bijden mogen


ik heb een vraagje, kan ik dat gewoon uit mijn luiestoel doen hier, of komen jullie ook bij elkaar ??
Ik heb veel ervaring met Google Sketchup PRO 7, als je wil kan ik je misschien wat voorbeelden doorsturen van wat ik heb gemaakt.

mvg, jordi
we werken via forum.3rail.nl (of er moet een aparte site voor komen maar dat is nog niet het idee) het is immers een forum project hoewel de bestanden (3D modellen, rails, en de afbeeldingen op mijn server komen (of we moeten Sascha lief aankijken voor een subdomijn :D)
bijeenkomsten heb ik niet ingeplant maar wie weet gaan we samen een 3D modelspoor studio op zetten :lol: (hoewel :lol: het kan natuurlijk wel... maar is nu niet het idee)
en als je wat wil sturen mag maar het hoeft niet
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: jordi op zaterdag 07 februari 2009, 21:19:59
ik wil wel meedoen, maar ik ga er namelijk niet uren voor rijden, en ik rijd niet maar mijn vader!

als je me zegt wat ik moet tekenen dan teken ik dat wel :lol:

mvg, jordi

PS: geef me dan heel even je emailadres via PB, kan ik de .skp bestanden zenden
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op zondag 08 februari 2009, 10:28:42
ik wil wel meedoen, maar ik ga er namelijk niet uren voor rijden, en ik rijd niet maar mijn vader!

als je me zegt wat ik moet tekenen dan teken ik dat wel :lol:

mvg, jordi

PS: geef me dan heel even je emailadres via PB, kan ik de .skp bestanden zenden
teken? het moet wel 3D hé :lol:
maar ik zou nog even niks weten eerst de hersens gebruiken voor een ontwerp
dan voor SketchUp 8)

en PM is onderweg
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: jordi op zondag 08 februari 2009, 10:41:04
zeker 3D, heb je ook al mooie dingen gemaakt ??

mvg, jordi
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: Casper op zondag 08 februari 2009, 11:05:36
Fox, welke formaten kan sketchup importeren? Ik ben best bereid om enkele 3D modellen te maken!  :)
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op zondag 08 februari 2009, 11:48:41
Fox, welke formaten kan sketchup importeren? Ik ben best bereid om enkele 3D modellen te maken!  :)
skp, dwg, dxf, 3ds, dem, ddf, jpg, png, psd, tif, tga en bmp

hij hoort ook ongeveer dit te kunnen importeren (in de pro versie)
maar dat heeft hij bij mij nog nooit goed gedaan (plus hij is heeft gisteren besloten het niet meer te doen
dus ik heb nu even de gratis versie tot ik antwoord heb van google (maar ik heb het gevoel dat dat wel even kan duren))
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: Casper op zondag 08 februari 2009, 17:07:48
Hmm, vreemd, ik geloof dat ik inderdaad kan exporteren naar die formaten, ik doe mee! Ik hoor het wel als er iets moet gebeuren!
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op maandag 09 februari 2009, 11:45:58
Hmm, vreemd, ik geloof dat ik inderdaad kan exporteren naar die formaten, ik doe mee! Ik hoor het wel als er iets moet gebeuren!
O hij exporteert wel
maar Blender en DAZ|Studio kunnen het dan niet lezen :cry:
(anders om (DAZ|Studio/Blender => sketchup) wil ook niet altijd (wat echt ***** is daar het karakter die in m'n avatar zit nu alleen werkt met Blender en DAZ|Studio
maar ik kan hem haar niet gebruiken in sketchup dus ik kan mijn scenes niet comineren met dat karakter))

(Note: dat karakter heb ik overigens niet zelf gemaakt die is van CharleyFox/Little_Dragon)
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: Casper op maandag 09 februari 2009, 20:55:02
Hmm, vreemd, ik geloof dat ik inderdaad kan exporteren naar die formaten, ik doe mee! Ik hoor het wel als er iets moet gebeuren!
O hij exporteert wel
maar Blender en DAZ|Studio kunnen het dan niet lezen :cry:
(anders om (DAZ|Studio/Blender => sketchup) wil ook niet altijd (wat echt ***** is daar het karakter die in m'n avatar zit nu alleen werkt met Blender en DAZ|Studio
maar ik kan hem haar niet gebruiken in sketchup dus ik kan mijn scenes niet comineren met dat karakter))

(Note: dat karakter heb ik overigens niet zelf gemaakt die is van CharleyFox/Little_Dragon)

Hmm, ik weet dat Blender Wavefront(.obj, object) formaat kan importeren, dus het naar blender krijgen zal geen probleem zijn. Is het niet makkelijker om met BV. met XNA of OGRE een engine in elkaar te sleutelen die alles bij elkaar houdt?
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op dinsdag 10 februari 2009, 11:31:48
Hmm, vreemd, ik geloof dat ik inderdaad kan exporteren naar die formaten, ik doe mee! Ik hoor het wel als er iets moet gebeuren!
O hij exporteert wel
maar Blender en DAZ|Studio kunnen het dan niet lezen :cry:
(anders om (DAZ|Studio/Blender => sketchup) wil ook niet altijd (wat echt ***** is daar het karakter die in m'n avatar zit nu alleen werkt met Blender en DAZ|Studio
maar ik kan hem haar niet gebruiken in sketchup dus ik kan mijn scenes niet comineren met dat karakter))

(Note: dat karakter heb ik overigens niet zelf gemaakt die is van CharleyFox/Little_Dragon)

Hmm, ik weet dat Blender Wavefront(.obj, object) formaat kan importeren, dus het naar blender krijgen zal geen probleem zijn. Is het niet makkelijker om met BV. met XNA of OGRE een engine in elkaar te sleutelen die alles bij elkaar houdt?
heb ik geen tijd voor, en zoiezo al had ik dat wel
ik wil eigenlijk DAZ|Studio <-> SketchUp maar DAZ|Studio kend niet zo veel
alleen .daz en .u3d, .obj en nog een maar die weet ik even niet meer (tenminsten dat staat in de handlijding maar die fout meldingen zeggen wat anders... de .daz werkt de rest dus niet)

heb je ook al mooie dingen gemaakt ??
ik algemeen of hier voor?
hier voor: nope, ben nog bezig
algemeen: yep, staat op DA
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: jordi op dinsdag 10 februari 2009, 13:35:46
hmmm.... het programma heeft het begeven hier :( !! Ik heb het geprobeerd om opnieuw te downloaden, maar dat wil niet opschieten, tevens is de internet verbinding slecht. Als jullie het niet erg vinden trek ik me terug, tot mijn spijt hiervoor :( :( :?

mvg, jordi
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op dinsdag 10 februari 2009, 14:03:20
hmmm.... het programma heeft het begeven hier :( !! Ik heb het geprobeerd om opnieuw te downloaden, maar dat wil niet opschieten, tevens is de internet verbinding slecht. Als jullie het niet erg vinden trek ik me terug, tot mijn spijt hiervoor :( :( :?

mvg, jordi
je hebt niet perse sketchup nodig zonder kan je
ook helpen met brainstromen misschien kan je hem later wel installeren
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op zondag 01 maart 2009, 20:08:30
wie was er ook weer met de railen bezig?
ik ben je kwijt op WLM
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op dinsdag 03 maart 2009, 19:45:16
ik was ermeer bezig maar kan er nu even niet aan werken want ik mag eigenlijk niet op de pc allen voor me mail dus die komen iets later.

mvg.
roderick.
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op vrijdag 13 maart 2009, 17:36:51
oké dat is jammer want ik wou de schaal van alle andere 3D scènes baseren op de schaal van de rails

maar we moeten zoiezo nog brainstormen over de layout
en de modellen die er op komen, tot dan kunnen we ze toch niet maken
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op vrijdag 13 maart 2009, 20:39:11
ja na dit weekend mag ik er weer op dus de rails komen snel!

mvg.

roderick.
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op vrijdag 13 maart 2009, 22:55:12
A mooi
ik moet mijzelf helaas beperken tot wat simpelere of in elk geval kleinere dingen
dit van wegen tijd druk

ik ga onderanderen bezig met aan stuuringen/schakelaars
waaronder de 72720 of 72710 (waarschijnlijk 72720 omdat ik geen idee heb hoe ik in sketchup lampen moet maken)
of gebouwen zodra de rails klaar is komt die als download
en dan kunnen anderen ook bezig met b.v.b. locs en ook gebouwen
let er wel op dat je aan geeft wat je wil maken zodat we niet 10 mensen hebben
die allemaal de zelfde loc maken, dat zou wat overbodig zijn
ik zet de modellen Scenery etc. in de eerste topic als die al gemaakt word
zodat je snel kan zien of iets misschien al door iemand anders word gemaakt
het is misschien ook handig om, via PB aan mij, te vragen of dat nog nodig is of dat ik
gewoon nog geen tijd had het in de eerste topic te zetten

Overigens @m-baandoorn:
ik had eerder een andere versie maar die kreeg een zwarte achtergrond
ik weet niet waardoor maar kijk even of het bestand goed word opgeslagen
(met andere woorden open hem even opnieuw om te zien of hij wel een witte achtergrond heeft)
het is namelijk erg lastig zien omdat de rail een roest kleur heeft
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: Casper op zaterdag 14 maart 2009, 12:10:48
Ik ben momenteel in Bombardier TRAXX 160 AC aan het maken voor simutrans. Dit model kan ik makkelijk omzetten naar ieder willekeurig programma. Is er een polygoon limiet per model?
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op zaterdag 14 maart 2009, 14:43:08
Ik ben momenteel in Bombardier TRAXX 160 AC aan het maken voor simutrans. Dit model kan ik makkelijk omzetten naar ieder willekeurig programma. Is er een polygoon limiet per model?
nee die hebben we niet en google geeft ook niet aan of er een limiet is voor sketchup dus we rekenen er op dat het niet uit maakt
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op zondag 15 maart 2009, 17:00:49
ik had eerder een andere versie maar die kreeg een zwarte achtergrond
ik weet niet waardoor maar kijk even of het bestand goed word opgeslagen
(met andere woorden open hem even opnieuw om te zien of hij wel een witte achtergrond heeft)
het is namelijk erg lastig zien omdat de rail een roest kleur heeft

ja klopt maar daar moet je gewoon bij themas een andere instelling geven ik gebruik cad maar als het niet lukt stuur ik je morgen een ander met de goeie achtergrond :)

mvg.

roderick
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op zondag 15 maart 2009, 17:22:45
ik zie in sketshup geen thema's...
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op maandag 16 maart 2009, 11:16:27
ok dan stuur ik je vanmiddag een ander ben nu op school
Titel: Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op maandag 16 maart 2009, 11:33:00
dat word dan na 5uur want tot dan ben ik op stage :P
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op maandag 04 mei 2009, 12:06:14
Laat ik dit topic weer eens verder helpen want ik heb niet stil gezeten.
Ik heb een begin van een wissel gemaakt (nog niet af moet verder gedetailleerd worden ballast enzo.)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sU4CTWmqC8hZfIn4c14LahMBAIjYxirzFORe_gi8sU9k=/http://i301.photobucket.com/albums/nn47/rodie999/Beginwissel.jpg)
en een voltooide rail (recht)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sAtjlrl56YxoUfOicm1T5W6Z2jQ9WRtAj_nlTJzx55gg=/http://i301.photobucket.com/albums/nn47/rodie999/rail.jpg)

Mvgr.

Roderick
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op maandag 04 mei 2009, 12:10:30
Foxofinity ik ben bezig met de layout maar daar moeten we ff samen naar kijken.Ik heb wintrack 8 full version dus daar kan ik wel wat mee proberen.
Zeg maar ff wat je wilt zoals groote hoeveel stationsporen wat voor rangeerterein (ook hoeveel sporen)
schaduwstation enz.

Mvgr.

Roderick.
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op maandag 04 mei 2009, 12:18:31
Ps: die rechte rail is niet van mij maar ik heb alleen de basis gebruikt en zelf textures toegevoegd die wissel is wel van mij.

Mvgr.

Roderick
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op dinsdag 05 mei 2009, 21:52:55
ziet er goed uit.

helaas kan ik zelf even niets al te ingewikkeld (voor de computer dan)
maken, ik werk meestal via een ander programma i.c.m. sketchup, maar dat programma moet je
betalen dus leek het me handiger om dit via sketchup te doen,
maar nu wil dat andere programma niet meer normaal werken
en sketchup is veel zwaarder en loopt aldoor vast
als het te ingewikkeld wordt :(
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op woensdag 06 mei 2009, 13:11:34
Dat is vervelend ik hoop dat je het probleem snel kan verhelpen.

Mvgr.

Roderick
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: minirailz op woensdag 06 mei 2009, 13:36:47
prachtig idee.

mbt tot locs:
Br 185
Br 189
Br 218 (tp.IV)
ER 20?

...
allemaal redelijk simpele modellen...

Dennis
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op woensdag 06 mei 2009, 15:38:07
Ik heb hier wel een DB BR 101 092-5 (niet compleet van mij)
(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,sFrhURg4yT2VRq80huyRcpolIwW12IU32AdYvvVuQ-qY=/http://i301.photobucket.com/albums/nn47/rodie999/DBBR101092-5.jpg)

Mvgr.

Roderick
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: kenny1647 op woensdag 06 mei 2009, 15:51:52
Ziet der wel zeer goed uit!
GR kenny
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op woensdag 06 mei 2009, 16:48:08
ik doe gedeeltes model en vooral textures
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: kenny1647 op woensdag 06 mei 2009, 17:08:48
lijk me lukt om te doen.
hoe leer je dat? en waar kun je het progamma afhalen en is het gratis :D
Gr kenny
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op woensdag 06 mei 2009, 17:16:01
Sketchup is gratis maar wil je pro (naar mijn mening veel beter) moet je betalen maar als je even illegaal doet dan kun je hem zo vinden :P

Mvgr.

Roderick
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op donderdag 17 december 2009, 22:45:15
even een flinke schop.

om nog even kenny1647's andere vraag te beantwoorden:
dat kan hier: http://sketchup.google.com/ dan gewoon op "Google sketchup downloaden" klikken (blauwe knop recht op de pagina)
dat is de gratis versie.

en, het word wel eens tijd dat er iets gemaakt word.
maar ik ben ondertussen even kwijt wie wil helpen en met wat.
en wie er nu nog zin in heeft.

dus als je (nog) wilt helpen zeg het en.

en als je een idee hebt om op de baan te doen, zeg dat ook even, misschien vind iemand het leuk dat te maken.
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op zondag 20 december 2009, 19:48:56
Ik doe nog steeds mee hoor :P.
Het lijkt me leuk om nu het toch buiten wit is het dan ook zo te laten zijn op de baan!
Dus mijn voorstel is om er een beetje duitsachtig tijdperk III sneeuw-berg baan van te maken.
Banenplan heb ik niet maar daar moeten we denk ik wel uitkomen.
Rails zijn geen probleem om te maken. Locs zijn daarentegen wel lastiger en doe ik dus ook langer over om te maken.
Ik hoor wel of iemand verder ook wil helpen met models.

Mvgr.

Roderick
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op zondag 20 december 2009, 20:24:01
mooi.

en dat klinkt leuk inderdaad, wat ook kan, gewoon een moderne baan, met museum lijn.
dan kan elke loc realistisch op de baan, maar moeten sommige op de museum lijn blijven.
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: erasion op zondag 20 december 2009, 21:37:48
hoe zit het mbt het baanplan, ik ben niet bedreven in sketchup maar ben wel bereid, (zou het heel leuk vinden  :D) het baanplan te maken. dus als er iets van maten en hoeveelheid niveaus (aantal stations, depot etc. ) zijn. zou ik die graag willen weten om een beetje te gaan spelen met het maken van baanplannen.

vind het trouwens een leuk idee. (ook wel handig om het even te zeggen  :D)

gr, Ron  :P
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op zondag 20 december 2009, 21:49:44
veel maakt de groote en zo nie uit.
als het maar een mooie baan is.

door dat het 3d is kunnen we gewoon wat railen kopieren als we meer nodig hebben.
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op maandag 21 december 2009, 16:10:43
mooi.

en dat klinkt leuk inderdaad, wat ook kan, gewoon een moderne baan, met museum lijn.
dan kan elke loc realistisch op de baan, maar moeten sommige op de museum lijn blijven.


Ja dat is ook een goed idee dan is er geen probleem met die trein kan niet want ...
Ik hoor of zie het wel als je een baanplan hebt en een modelling of texturing klusje voor me hebt.

Mvgr.

Roderick
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: MärklinKoen op maandag 21 december 2009, 18:44:21
wauw!
ik wil wel helpen met het maken van de railplannen en misschien een simpel locje. (heb ervaring met SketchUp)
maar hoe gaat alles in zijn werk?

koen
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: m-baandoorn op donderdag 24 december 2009, 22:19:43
Hallo,

We maken models van rail stukken en locs in 3ds formaat denk ik foxofinity?
Dit kun je doen met sketchup als je de pro versie hebt. Als je die nog niet heb kun je een illegale versie vast wel ergens vinden.
Deze models worden samengevoegd in 1 prog. ik weet nog niet welke moet we nog even met zn alleen bekijken.
Voor hulp of meer informatie pm me.

Mvgr.

Roderick
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op vrijdag 25 december 2009, 12:08:23
zoals ik via chat zij, als .skp bestanden die zijn standaard voor SketchUp.

O en OBJ en 3DS mogen ook, zodat men niet vast zit aan SketchUp.
na deel hieraan is dat SketchUp die niet kan exporteren (ja, in de pro versie)
liefst 3DS dan, want SketchUp (niet pro) kan OBJ niet importeren, en 3DS wel.
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: foxofinfinety op vrijdag 25 december 2009, 12:10:40
maar hoe gaat alles in zijn werk?
ik wil eigenlijk een site maken om duidelijk aan te geven welke modellen gemaakt worden, en welke gewenst zijn.
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: MärklinKoen op vrijdag 25 december 2009, 12:13:30
oke. :)
Titel: Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
Bericht door: MarklinKoen op dinsdag 22 februari 2011, 09:49:03
Kick!
Is hier nog iemand mee verder gegaan? :?