ik heb al veel over de loc gehoord en ik heb hem hier ook liggen! Maar hij is nog niet digitaal, misschien kan iemande de voor en na delen vertellen!
Groetjes,
Robbert
De Rijeigenschappen, zijn niet al te best, maar het is zeker een mooi model om je lima dubbeldekker mee aan te vullen ook al kloppen de echte details niet.
Ik heb ten eerste de antislip bandjes vervangen voor Marklin versies, waardoor er wat meer grip op de (m-) rails ontstaat.
Daarna bleek hij wat vaak te ontsporen, dat kwam omdat de sleper geen ruikte genoeg had om te draaien, hij kwam klem te zitten tegen de kast onder het model. Dit hebben we opgelost door een klein beedje met een dremel weg te slijpen.
Grappige is dat een vriend van mij dat probleem weer niet had.
Verder schijnen bij sommige modellen dat middenstel te wijnig ruimte te hebben op zich opzij te verplaatsen, dat zou men kunnen oplossen door een mm of twee van de boven kant van het stel af te veilen / slijpen.
Zorg er verder goed voor dat je hellingen goed gelijdelijk beginnen, zonder knik en dan rijdt hij verder zonder ontsporingen op de baan.
Verder hebben wij de koppelingen tussen de dubbeldeks wagons vervangen voor starre, roco kort, koppelingen (kan ook ander merk of vaste verbindingen op nem norm), hierdoor wordt het stammetje wat meer een geheel tijdens het rijden wat gunstiger uit pakte voor de rijeigenschappen van het geheel.
Let op! van de MddM zelf kan je de koppeling niet vervangen.
Groet,
Arkadas
weet u misschien het nummer van de bandjes?
Groetjes,
Robbert
Ik denk dezlfde bandjes als voor je motorpost, v200 enz kortom voor 11mm wielen.
pff dat weet ik niet meer, ik heb gemeten en gepast.
Groet,
Arkadas
Ervaring met een wisselstroom MDDM (voorzien van digital decoder) op C-rail:
Hij ontspoort zeer regelmatig, vooral het middelste draaistel.
Wisselstraten zijn bijna niet te rijden.
Trajecten gaan redelijk goed.
groetjes
Henk
ik heb wel eens gelezen dat een oplossing het verwijderen van de wielen in het middelste draaistel kan zijn.
in hoeverre het werkt heb ik GEEN ervaring en er kunnen dus ook GEEN rechten ontleent worden aan deze uitspraak .
Ja, dat heb ik ook ergens ooit gelezen. Ik geloof op het voormalige Beneluxnet.
En ik geef garantie tot op het scherm waarop je dit kunt lezen :D.
Ja t wekrt misschien wel maar dan ziet t er niet meer uit...
geen idee, ik heb het nog nooit gezien in hoeverre het opvalt
Citaat van: cup-druc-han op zondag 15 oktober 2006, 23:44:32
Ja t wekrt misschien wel maar dan ziet t er niet meer uit...
Lijkt me ook, maar dat schiet me nu ineens te binnen: is er ook niet ooit een idee geweest om wielen zonder flenzen te monteren? Ik weet niet hoe dat verder afgelopen is.
Citaat van: Gerard op maandag 16 oktober 2006, 00:16:48
Citaat van: cup-druc-han op zondag 15 oktober 2006, 23:44:32
Ja t wekrt misschien wel maar dan ziet t er niet meer uit...
Lijkt me ook, maar dat schiet me nu ineens te binnen: is er ook niet ooit een idee geweest om wielen zonder flenzen te monteren? Ik weet niet hoe dat verder afgelopen is.
Wielen zonder flenzen zal niet werken, dan raakt het middendraaistel meteen het spoor bijster :lol:
Een model met drie draaistellen hoeft geen enkel probleem te zijn op een Märklin baan.
Ik heb modellen van de SBB Re 6/6 (Re 620) van zowel HAG als Roco. Deze geven geen enkel probleem op de wissels. Het Roco model heeft zelfs de sleper onder het middendraaistel zitten, wandelt overal keurig door.
Ik ken het mDDM model niet maar het zal zeker zo aan te passen zijn dat het probleemloos op een Márklin baan zal rijden.
Mvg, Johan.
hmm mijne heeft geen problemen over de wisselstraten, zou toch even kijken naar de vrijheid van de sleper en wat je zou kunnen bekijken de vrijheid van bewegen van het midden draaistel.
Op beneluxrail heeft ooit een tip gestaan om van de bovenkant van het middenstel 2 mm af te slijpen, zodat hij niet meer onder de bak blijft hangen.
Zelf heb ik dat probleem gelukkig niet.
Zo nu is hij dan eindelijk digitaal! hij heeft inderdaag moeite met het over de wisselstraten gaan, maar dat is een kwestie van schuren van het kastje achter de sleper zodat de sleper helemaal "plat" kan!
Ik heb er een gewoone Roco decoder ingestopt en hij werkt prima:
Dit is stand 1 op het mobile station (http://www.youtube.com/watch?v=G4UNVCfJb98)
De motor hoor je een beetje maar dat is zeker niet storend! De verlichting werk alleen als je rijdt? maar daar is ook een oplossing voor...
Dit is Stand 7 op het mobile station (http://www.youtube.com/watch?v=wbAi7ouBWuU)
Een mooie snelheid als je Natuurgetrouw wil rijden.
Dit is Stand 14 op het mobile station (http://www.youtube.com/watch?v=arHsaU4DQKw)
En als je van je MddM een ICE wil maken moet je dit dus doen....
Klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=yByJi70xhkY)
Een MddM los kan natuurlijk niet dus moest de 1855 afscheid nemen en de MddM 7001 maakte kennis!
Kijk hier naar het droevige afscheid (http://www.youtube.com/watch?v=PAHlJaHDJEE)
De MddM in voorwaartse actie:
Klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=WuxCA4y53Bg)
De MddM in achterwaartse actie:
Dit was het!
GRoetjes,
Robbert
Hoi Robbert leuke filmpjes,leuk in elkaar gezet met de tekst in het forum,vooral het filmpje met stand 14 op het mobile station.Lol
groetjes Huib
Hoi Robbert
Kan jij mij het type decoder van roco noemen artikelnummer e.d , ik heb op eurospoor ook een
MDDM wisselstromer gekocht vervolgens naar de stand van totaltrain geweest om een decoder ,,
die ze daar niet op voorraad haden ( dat kan) deze zou nagestuurd worden, maar tot vandaag niks gehoord,,nu moet ik maar verder shoppen,,,,heb je eventueel nog tips voor de inbouw????
Gr Frits
Citaat van: Freak op woensdag 15 november 2006, 17:44:49
Hallo Frits,
De decoders die Roco toepast is de Roco 10738, dit is een gewone ESU LokPilot decoder. Vroeger zaten er nog de Lenz LE930 in maar worden niet meer gebruikt.
Mvg,
Peter
Klopt als een bus. Ik heb recent een Roco AC model gekocht en daar zit een 10738 in ofwel een ESU multiprotocol. Naast Motorola lust deze decoder ook DCC, voor IB (of Tams) bezitters wel zo prettig :mrgreen:
Rij eigenschappen van de decoder zijn goed.
Maar je kunt gewoon een ESU multiprotocol decoder kopen, is dezelfde. Hoeft dus niet speciaal bij Roco vandaan te komen.
Mvg, Johan.
Citaat van: realpolarbear op woensdag 15 november 2006, 17:31:06
Hoi Robbert
Kan jij mij het type decoder van roco noemen artikelnummer e.d , ik heb op eurospoor ook een
MDDM wisselstromer gekocht vervolgens naar de stand van totaltrain geweest om een decoder ,,
die ze daar niet op voorraad haden ( dat kan) deze zou nagestuurd worden, maar tot vandaag niks gehoord,,nu moet ik maar verder shoppen,,,,heb je eventueel nog tips voor de inbouw????
Gr Frits
Haal het zwarte ding eruit, zwarte tape bewaren. Decoder er in pluggen en tape er weer omheen en klaar is kees...
Klik hier ook even! (http://home.hccnet.nl/m.schulte/hoofdpage.htm)
Groetjes,
Robbert
Hoi,,,
Nou dat klopt allemaal precies,,,maare,,, heb de loc halfuurtje laten"
"inrijden" en deze decoder (tams) wordt behoorlijk warm, is dit normaal of???????
Gr Frits
Zit er plastic om de decoder? zoja moet je die er afhalen en voor de decoder een KArtonnen bakje maken, dat is beter!
Groetjes,
Robbert
Bedankt Robbert
Gr Frits
Met stijgende verbazing gelezen wat een mens moet doen om een produkt van Rivarossi aan het rijden te krijgen.
Dit hoeft toch niemand te pikken zeker?!
Een produkt wat nieuw uit de fabriek komt hoeft toch zeker niet door de eindgebruiker aangepast te worden om zonder problemen te kunnen werken?
Lijkt mij dat er voor de importeur nog wat werk aan de winkel is.
Intussen houd ik het gewoon bij Marklin.
Groet,
Paul.
P
als de charme van de modelspoor hobby nu uit meer facetten bestaat dan alleen vasthouden van 1 merk, en het niet kunnen relativeren van de modellen die men mooi vind, en werkend probeert te krijgen op het het label/merk wat de basis is waar je mee werkt, geeft dat aan dat de kortzichtigheid van je geest extra beperkt is.
Fr
Citaat van: powerf7 op zondag 03 december 2006, 20:08:37
Met stijgende verbazing gelezen wat een mens moet doen om een produkt van Rivarossi aan het rijden te krijgen.
Dit hoeft toch niemand te pikken zeker?!
Een produkt wat nieuw uit de fabriek komt hoeft toch zeker niet door de eindgebruiker aangepast te worden om zonder problemen te kunnen werken?
Lijkt mij dat er voor de importeur nog wat werk aan de winkel is.
Intussen houd ik het gewoon bij Marklin.
Groet,
Paul.
Och Paul bij Märklin is ook niet alles koek en ei, lees
dit draadje (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=1384.0) nog maar eens na.
Mvg, Johan.
Beste Realpolarbear,
Erg jammer dat je dit onderwerp in het persoonlijke vlak wil trekken door mij een kortzichtige geest toe te kennen.
Waar het om gaat is dat een fabrikant een produkt voor het Marklin systeem in de markt zet wat door de eindgebruiker aangepast moet worden om naar behoren te kunnen werken.
Ik vraag mij af of je ook zelf aan het repareren slaat als je een televisie of wasmachine hebt gekocht die niet naar behoren werkt?!
Lijkt mij dat je produkten die niet deugen moet terug brengen naar de winkel en je geld moet terugvragen.
Als Rivarossi iets uitbrengt wat niet deugt,dan is er blijkbaar iets mis met de produktontwikkeling en/of testfase.
Het feit dat men bij Rivarossi sterk verbeterde produkten heeft aangekondigd zegt ook al genoeg,blijkbaar zijn de huidige produkten voor verbetering vatbaar.
En natuurlijk laat iedereen wel eens een steekje vallen,ook Marklin.
Als ik iets van Marklin zou kopen wat niet op een normale manier over de rails wil rijden dan breng ik het terug!
Paul.
Jah,.. en een marklinmodel van 10 jaar geleden is nu ook zwaar verouderd en zal dus ook een aanpassing ondergaan. Is het daardoor meteen bagger nee.
En de Rivarossi werkt prima zolang je spoor maar 100% recht ligt. Zowel verticaal als horizontaal, komt door dat derde draaistel. Iedereen die dus weet dat z'n baan niet lekker ligt kan dus wel bedenken dat het model hier wellicht problemen mee kan hebben omdat het afwijkt van de rest. Wat is dan nou eigenlijk het probleem,.? En hoe kleiner de boogstraal des de groter de kans dat een model er niet door komt,... dat geldt ook gewoon voor Märklinmodellen hoor.
Groeten,
Herman
hallo allen
Herman ,klopt helemaal hoor
het ligt inderdaad aan hoe je baan er bij ligt
nou heb ik zelfs nog "M" rail
de "MddM" rijd prima hoor, alleen inderdaad ik heb een heel klein stuk wat iets omhoog gaat ( hooguit 2 a 3 cm misschien ) en daar heeft hij inderdaad problemen, ook omdat er 2 wissels op dat stuk liggen
Maar als ik zover ben met de baan dan laat ik het middelste draaistel verwijderen
en dan ( denk ik ) is het probleem opgelost , ik zeg denk ik want ik weet het natuurlijk niet zeker
gr. Frans
Hallo,
Op het BeneluxSpoor forum staat een oplossing voor dat middelste draaistel.
Misschien helpt het je op weg.
Naar het artikel (http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=67)
Mvrgr. Charlie
Dank je Charlie,
dat is een mooi stukje over het middelste draaistel
en zo te lezen , makkelijk te doen zelf
als ik zo ver ben ga ik het eens proberen denk ik
Mvg frans
Zoals ik al eerder heb gezegd kijk ook even hier over hoe je ALLE problemen oplost en de verlichting veranderd!
http://home.hccnet.nl/m.schulte/hoofdpage.htm
Groetjes,
Robbert