Stichting 3rail Forum

Modelbaanbouw & Scenery => Elektronicatechniek => Topic gestart door: Roy op dinsdag 08 april 2014, 21:25:47

Titel: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Roy op dinsdag 08 april 2014, 21:25:47
Hoi,

in dit topic (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49727.0) werd duidelijk, dat je met een ms2 ook cv-waardes van esu switchpilot-servo's (ESS) kunt aanpassen. Hier had ik wel oren naar, vooral omdat blijkbaar CV50 ervoor kan zorgen, dat het jitteren van je servo's ophoud. En hier hebben die van mij nogal last van.

Even voor de duidelijkheid, "normaal" bestuur en schakel ik de ESS analoog. Dus met een separate voeding, en gewoon schakelaars op mijn schakelpaneel. dit systeem staat dus helemaal los van de digitale baan.

Om nu dit te proberen, heb ik de 2 draden van mijn gleisbox aangesloten op de trk A en trk B aansluitingen van de ESS. Daarna kan ik met de magneetartikelen 1-4, de wissels inderdaad besturen met mijn MS2.

Om nu te gaan proberen cv-waardes aan te passen, neem ik aan dat ik een loc moet aanmaken met het adres van de ESS (standaard=1)?

Probeer ik echter een cv waarde uit te lezen of aan te passen, krijg ik meteen een "time-out bij het lezen/schrijven". Of ik dit nu probeer bij cv 50, of cv 1, of welke dan ook.

Wie kan me hiermee verder helpen? Ik zou het fijn vinden, als ik met cv de "stuurstroom" voor de servo's zo kan instellen, dat deze niet continu aanwezig is, maar na het omschakelen afgekapt wordt.

Roy

Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: PietB op dinsdag 08 april 2014, 22:39:10
Dan denk ik toch dat je ESS niet op LokAdres 1 staat Roy.
Of is het een MM - DCC probleem?
Kan de MS2 DCC programmeren?

grt Piet.
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Freak op dinsdag 08 april 2014, 23:19:09
Hallo Roy,

Citaat van: Roy op dinsdag 08 april 2014, 21:25:47
Probeer ik echter een cv waarde uit te lezen of aan te passen, krijg ik meteen een "time-out bij het lezen/schrijven". Of ik dit nu probeer bij cv 50, of cv 1, of welke dan ook.
Welke versie SP heb je ?. Voor het uitlezen van CV?s moet uitgang 1 (Out A) met een verbruiker belast zijn die tenminste een stroom trekt die groter is dan 60 mA.


Mvg,
Peter
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Class-58 op dinsdag 08 april 2014, 23:23:58
Geldt dat ook voor een SWP servo?

Gr Class-58
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Wijbe op dinsdag 08 april 2014, 23:29:48
Voeding en data (track) aan elkaar koppelen. Servo mag tijdens programmeren geen externe voeding hebben.
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Roy op woensdag 09 april 2014, 09:54:52
oke, dat kan ik nog testen.
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Roy op woensdag 09 april 2014, 20:21:00
Wat een geweldig forum is dit toch! Nu is het heerlijk rustig in de treinengarage! Inderdaad als je een nieuwe loc aanmaakt op adres 1, dcc. Dan inderdaad de rode en bruine draad van de ms2 splitsen en op de 4 aansluitingen aansluiten, vervolgens kun je cv50 op 3 zetten. Werkt perfect!

Bedankt allemaal.

Roy
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Freak op woensdag 09 april 2014, 21:18:08
Hallo Roy,

Citaat van: Roy op woensdag 09 april 2014, 20:21:00
vervolgens kun je cv50 op 3 zetten. Werkt perfect!
Dan heb je een versie 2 type.


Mvg,
Peter
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Roy op woensdag 30 april 2014, 20:09:14
Moet toch even terugkomen op dit verhaal. Inderdaad zijn de servo's nu mooi stil, maar nu is er een ander probleem.

Als de stroom van de baan is geweest, lijkt het net, of de servo's "vergeten" in welke stand ze staan. Als ik daarna de stroom weer op de baan zet, en een wissel een opdracht geef in bijvoorbeeld afbuigen, en hij staat in rechtdoor, reageert ie niet. Dan moet ik eerst de schakelaar naar rechtdoor, waarop de servo zich even snel lijkt te "corrigeren". Vervolgens werkt ie prima. Maar gisteren was er 1 de weg kwijt, en die ging even voorbij zijn ingestelde eindstand en trok even mijn mechanisme los. Vreemd dit

Roy
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Jurrien op maandag 13 oktober 2014, 11:13:06
Hoi Roy,
Is jouw probleem inmiddels opgelost? En hoe?

vr.gr.
Jurrien
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Roy op maandag 13 oktober 2014, 12:04:28
Niets meer mee gedaan.

Roy
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Roy op zondag 19 oktober 2014, 14:01:02
Nou, denk dat ik ze allemaal terug ga zetten. Zojuist na lange tijd de baan weer eens onder stroom gehad. En veel servo's laten onderstaand gedrag zien. Ze lijken zich te corrigeren na de eerste beweging van een schakelaar, maar schieten dan ver voorbij de eindstanden, en trekken het mechanisme los.

Roy
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Jan22 op woensdag 22 oktober 2014, 17:54:11
Je hebt normaal gesproken de decoder apart gevoed, en analoog in gebruik.
Dus, als je de stroom van de baan afschakelt, maar niet van de decoder, dan onthoudt hij gewoon wel de standen van de wissels.
Pas als je deze externe voeding uitzet, krijgt de decoder de Alzheimer verschijnselen die je beschrijft, of lijkt dat meer op Parkinson? De decoder "vergeet" de standen na stroomonderbreking, en moet dus opnieuw initiëren. En kennelijk verliest hij daarbij ook de overige settings (de cv-waardes van esu switchpilot-servo).
Hij heeft dus geen BIOS en batterij aan boord.

Lijkt me lastig om iedere keer opnieuw de settings te moeten aanpassen.
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Roy op woensdag 22 oktober 2014, 18:19:42
Jan,

zo zit het niet. De instellingen onthoudt hij wel, maar de 1e beweging, na een stroomonderbreking, lijkt onbepaald. Daarna weet hij zijn standen weer.

Roy
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Wijbe op woensdag 22 oktober 2014, 18:40:34
Als je ze analoog gebruikt de data loskoppelen?

Wat voor voeding gebruik je verder?
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Roy op woensdag 22 oktober 2014, 19:03:00
Gewoon, 12V gelijkspanning.

Roy
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Wijbe op woensdag 22 oktober 2014, 19:56:52
Wat voor voeding?
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Roy op woensdag 22 oktober 2014, 20:17:42
De linker van de 2
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Wijbe op woensdag 22 oktober 2014, 21:08:50
Mijn vermoeden is dat de 12V te weinig is voor de decoder. Op de club hier ook last van gehad.
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Jan22 op woensdag 22 oktober 2014, 21:09:54
Zo werkt het dus niet. Dus een eeprom? Toch maar eens een foto maken van de binnenkant ...
't Maakt nieuwsgierig.

Citaat van: Wijbe op woensdag 22 oktober 2014, 21:08:50
Mijn vermoeden is dat de 12V te weinig is voor de decoder. Op de club hier ook last van gehad.
En toen? Meteen het maximale geprobeerd?
"Maximale Eingangsspannung: 18V AC oder 24V DC" (citaat handleiding 2008)
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Wijbe op woensdag 22 oktober 2014, 21:56:15
De decoder onthoud gewoon zijn instellingen bij ons. Volgens mij voeden wij hem inderdaad met 24V DC. :mrgreen: Verder ook Digirails servo-decoders in gebruik en die gingen ook gek doen bij een te lage spanning
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Jan22 op donderdag 23 oktober 2014, 12:08:15
Citaat van: Wijbe op woensdag 22 oktober 2014, 21:56:15
De decoder onthoud gewoon zijn instellingen
Oke, mooi, maar ook als hij een tijd heeft uitgestaan?
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Roy op dinsdag 10 februari 2015, 20:40:28
Even een oud topic afstoffen. Afgelopen tijd weinig bezig geweest met de baan. Nu maar eens wat rails schoongemaakt, en gaan rijden. Onderstaand probleem met de servo's is er nog. Misschien nogeens testen met andere waardes in cv 50 zetten binnenkort.

Roy
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Roy op donderdag 12 februari 2015, 21:00:15
Zojuist alle switchpilots ingesteld bij cv50 op 2. Daarnaast
verschillende servo's opnieuw afgesteld. Ben benieuwd
hoe het nu gaat.

roy
Titel: Re: esu switchpilot servo cv's wijzigen met ms2?
Bericht door: Roy op vrijdag 13 februari 2015, 17:09:58
Zojuist even een paar wissels getest, en dit lijkt de oplossing te zijn.

Roy
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Roy op maandag 23 februari 2015, 21:19:01
Ppfff.lijkt het ook niet te zijn.moet ik dan toch leren leven
met het gejitter?

Roy
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Spoorman op dinsdag 24 februari 2015, 07:04:07
Uiteindelijk went alles. ;)

Heb je ook gejitter als er geen digitale spanning op je baantje staat?

Gr, Ben.
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Roy op dinsdag 24 februari 2015, 07:28:31
Weet ik niet.maar de switchpilots zijn niet met
de baan verbonden.

roy
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: PietB op dinsdag 24 februari 2015, 09:28:23
Eigenlijk is er maar één oorzaak, de kwaliteit van het mechaniek in de servo is veelal de boosdoener.
Door dat er speling in het mechaniek zit (bij servo's onder de 15 Euro een veel voorkomend probleem) is de instel nauwkeurigheid niet geweldig.
Zit er dan ook nog eens een te strakke steldraad tussen servo en wissel o.i.d. dan zal de servo op het einde proberen verder te lopen dan mechanisch mogelijk terwijl de terugmeld potmeter in de servo nog niet op het instel punt is aangeland.
Er wordt dan tegen de vering van de steldraad in geduwd, dan bereikt de potmeter zijn instel punt en de electronica stopt het motortje.
Maar de steldraad zal de zaak terug duwen, met als gevolg dat  het hele feest overnieuw gebeurt.
En dat is hoorbaar en zichtbaar.

Er zijn ook servo's die het zonder belasting doen, die horen in de vuilton thuis.
Ook is het bekend dat ESU iets heeft uitgehaald dat de SwitchPilot het lekkerste werkt met de ESU servo.

grt Piet.


Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: memen45 op dinsdag 24 februari 2015, 09:38:18
Eigenlijk is er maar één oorzaak en dat is het laatste punt wat je aanhaalt. De Esu servo decoders zijn met goedkope electronica uitgerust, waardoor ze het signaal voor de servo niet betrouwbaar aansturen. Vervolgens heeft Esu de eigen servo's ongevoeliger gemaakt voor storing in het signaal met als gevolg dat ze 'wel werken' met hun eigen elektronica...

Echter hierdoor zijn leuke extra's als het 'nawippen' van slagbomen niet meer mogelijk met zowel de Esu servo's als de Esu decoders.

Groeten,

Rauke
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Roy op dinsdag 24 februari 2015, 12:16:57
Oke.het jitteren is duidelijk. Maar de plotselinge
beweging die de servo's maken als de stroom eraf geweest is
snap ik niet. als cv50 op 3 of 2 staat.

roy
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: rthuinte op dinsdag 24 februari 2015, 12:55:01
Citaat van: PietB op dinsdag 24 februari 2015, 09:28:23

Ook is het bekend dat ESU iets heeft uitgehaald dat de SwitchPilot het lekkerste werkt met de ESU servo.


Ik had inderdaad ook veel problemen met het aansturen (jitteren en verlies van de positie) van de servo's en kreeg ook als antwoord dat de ESU switchpilot het beste werkt met ESU servo's. Telkens na het opstarten van mijn electronica, leek het wel of de positie van de servo verplaatst was, waardoor de wissel net niet mooi aansloot op de rail en ik deze telkens opnieuw moest afstellen.

Voor mij was dit een reden om de switchpilot weg te doen en nu ben ik overgestapt naar een OC32, hetgeen voor mij een stuk soepeler werkt (kostte wel even zweten voordat ik alles aan de praat had, maar nu het eenmaal werkt, lopen de wissels een stuk mooier).
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: PietG op dinsdag 24 februari 2015, 14:37:26
Roy,

Welke voeding gebruik je voor de servo decoder doe je dat via een externe voeding of gebruik je de digitale spanning. Ik had ook dergelijke problemen bij het inschakelen maar toen ik een externe voeding van 12 volt voor de servo decoders ging gebruiken was het probleem verholpen.

Groeten,
Piet
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Roy op dinsdag 24 februari 2015, 15:13:42
Had eerst een separate 12v voeding.op aanraden deze vervangen door
24v.of ze nu nog evenveel jitteren weet ik niet.moet ik cv50 terug
op 0 zetten.

roy
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Wijbe op dinsdag 24 februari 2015, 16:28:51
Wat voor servo's heb je? Die van Esu of ander merk?
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Roy op dinsdag 24 februari 2015, 17:08:45
Goedkope conradjes. De bekende es05r dingen die ze
nietmeer hebben inmiddels.

Roy
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: ronaldk op dinsdag 24 februari 2015, 17:26:36
Hoi Roy,

Kijk eens in de volgende draadjes:  Esu servo 51804 samen met digirails DR 4024 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,55531.msg3221402955.html#msg3221402955),  ESU Servoswitch (+Extension) (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,47127.msg759068.html#msg759068) en  Servo's draaien bij opstarten digitaal systeem, waarom? (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,50312.msg808789.html#msg808789)

Groet Ronald.
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Wijbe op woensdag 25 februari 2015, 11:57:22
Enige oplossing is dan om je servo's te vervangen door die van Esu. Of neem genoeg met het jitteren...

Andere decoder is niet zo snel een optie vanwege aansturing met drukknoppen.
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Roy op woensdag 25 februari 2015, 12:07:31
Nou.vind het vreemd dat de positie van de servo's verloopt.
als cv50 op 2 of 3 staat.  (Dan zijn ze wel mooi rustig)

Roy
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Jan22 op woensdag 25 februari 2015, 12:27:36
Ik wacht de resultaten nog even lekker af, maar begin het gevoel te krijgen dat er een schmitt-trigger moet tussen esu decoder en elke servo. Spoorbomen mogen nadeinen, wissels niet.
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: memen45 op woensdag 25 februari 2015, 13:45:16
Kun je uitleggen wat je precies wilt bereiken met een schmitt-trigger hier? Het probleem zit hem namelijk volgens mij niet in variabele spanning, maar variabele tijd. Oftewel, de tijd tussen twee spanningspieken is door de slechte elektronica in de decoder niet altijd gelijk, de spanning wel.

Het nadeinen is trouwens een extra optie die je kunt instellen (weet niet of de Esu dit ook ondersteunt), niet een gevolg van storing of standaard instelling hoor.

Groeten,

Rauke
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Jan22 op woensdag 25 februari 2015, 15:59:06
Citaat van: memen45 op woensdag 25 februari 2015, 13:45:16
Het probleem zit hem namelijk niet in variabele spanning, maar variabele tijd.
Andere probleemstelling, andere oplossing. Je zult wel gelijk hebben.
Variabele tijd is een stuk lastiger weg te filteren.

Ik kijk nog even naar je eigen bijdrage wat verder terug:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49790.msg959877#msg959877

Je schrijft dat esu in z'n servo's elektronica heeft gestopt om ze ongevoeliger te maken voor storing.
Als je dus geen esu-servo's gebruikt maar conrads, dan moet je die zelfde schakeling (of iets wat het zelfde doet) stoppen tussen de esu decoder en de conrad servo. Lijkt mij.

Wie heeft er een esu-servo over, om er eentje te slopen om te kijken wat er in zit?
Want daar komt het dan toch eigenlijk op neer?
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Freak op woensdag 25 februari 2015, 16:08:39
Hallo Rauke,

Citaat van: memen45 op woensdag 25 februari 2015, 13:45:16
Het probleem zit hem namelijk volgens mij niet in variabele spanning, maar variabele tijd.
Heb je die variabele tijd gemeten ?.


Mvg,
Peter
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Jan22 op woensdag 25 februari 2015, 16:29:02
Ik niet. Maar beredeneerbaar is het wel dat er variabiliteit in tijd kan optreden. Tenminste als je veronderstelt dat de esu decoder de servo's ombeurten aanspreekt, omdat hij dat ook doet met de knoppen-aansluiting. Maar dat is meer raden dan weten. En dat zou dan alleen kunnen, raad ik, als de afstanden tussen de decoder en de vier servo's onderling sterk verschillen, of als de commandotijd van de aansturing per servo sterker varieert als de decoder een wijzigingsopdracht geeft aan een servo, dus langer is dan een standaard poll.
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Spoorman op woensdag 25 februari 2015, 17:08:44
Citaat van: Jan22 op woensdag 25 februari 2015, 15:59:06

Wie heeft er een esu-servo over, om er eentje te slopen om te kijken wat er in zit?


Nergens voor nodig. De servo's van Esu zijn digitale servo's en hebben een microcontroller aan boord in tegenstelling tot de analoge servo's van Roy.

Gr, Ben.
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Jan22 op woensdag 25 februari 2015, 17:37:52
Mooi, weer een probleem uit de wereld. Roy: Analoge servo's  8)

Wat doet die microscontroller daar, is dan de volgende vraag.
En kun je die rol vervangen door iets anders?
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Spoorman op woensdag 25 februari 2015, 18:48:00
Citaat van: Jan22 op woensdag 25 februari 2015, 17:37:52

....... is dan de volgende vraag.


:-*
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: topslob op woensdag 25 februari 2015, 19:42:15
Onderstaande link legt e.e.a. uit m.b.t. Analoge en digitale servo's
http://www.pkracing.nl/servomenu-nl.jsp (http://www.pkracing.nl/servomenu-nl.jsp)

Misschien helpt het jullie verder.
Verder herinner ik mij uit mijn model zeil verleden dat de analoge servo bij een puls van 1,2 ms vol naar links stond, 1,5 ms voor middel en 1,8 ms voor vol rechts.

Groet Hans
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Jan22 op woensdag 25 februari 2015, 20:02:53
Allereerst bedankt voor de link naar deze verhelderende pagina's.

En daarbij bedankt dat je Rauke's mening onderschrijft, namelijk dat de tijdsduur voor een analoge servo duidelijk varieert (want oorzaak: variatie is bepalend voor het commandotype).

Dat verklaart al veel.
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Freak op woensdag 25 februari 2015, 20:39:23
De vraag hier is welke SP gebruik je ?. V1 of V2

Citaat van: Jan22 op woensdag 25 februari 2015, 16:29:02
Tenminste als je veronderstelt dat de esu decoder de servo's ombeurten aanspreekt
Met V2.0 is het ook mogelijk om meerdere servo?s tegelijkertijd aan te sturen.

Bij V2.0 heb je ook nog de mogelijkheid van:
- Servo inschakelen slechts na de ontvangst van een opdracht
- Servo uitschakelen na het bereiken van de eindpositie
- Stroomvoorziening inschakelen slechts bij beweging

Meten is weten.


Mvg,
Peter
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Roy op woensdag 25 februari 2015, 20:45:05
Jan.

Zoals je kunt lezen ben ik al aan het stoeien met cv50.  Dat
is die instelling waar jij het over hebt.

roy
Titel: Re: esu switchpilot servo jitteren voorkomen.gggrrr
Bericht door: Jan22 op woensdag 25 februari 2015, 21:01:52
Verklaart ook wat: jij hebt V2, ik V1,
beiden hebben we analoge servo's.
Met dezelfde wisselaandrijving  :D

Vandaag liep ik op tegen een link bij de buren
http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=21&t=121168#p1345718
8 febr. 2015:

Citeer
Habe auf der ESU-Forum Seite in einem Beitrag gelesen, das bei den Switch Pilot Servo in der Version V2 die Widerstandskaskade beim Eingang für die Taster entfernt wurde.
Daher ist das gleichzeitige Schalten von mehr als einem Servo gleichzeitig möglich.

Ik dacht, ik voeg dit nog maar even toe. Voor de analoog rijders onder ons met een Switch Pilot Servo die meerdere servo's tegelijkertijd willen kunnen schakelen in bijvoorbeeld een station, is versie 2 qua hardware noodzakelijk.

Het berichtje erboven is ook interessant voor de analoog bediende servo's:
Citeer
man betätigt ja nicht 2 Taster gleichzeitig.
drückt den Taster; Relais schaltet; Servo läuft.
lässt den Taster los; Relais schalt wieder in die Ausgangsstellung zurück (Monostabil 1x Um),
Servo fährt zurück Ausgangsposition.

So ist das eigentlich gedacht.
Es sollen wie oben beschrieben keine 2 Gleichzeitig gedrückt werden.

De manier waarop dit beschreven is, suggereert dat je niet rechtstreeks een reedcontact of schakelrail kunt gebruiken om met de Switch Pilot Servo een wissel om te schakelen.
En een dergelijke werking is beslist niet aangegeven in de handleiding van de Switch Pilot Servo 1.0

Dat staat los van het jitteren van servo's bij het inschakelen van de stroom.
En dat jitteren is het topic waarover dit draadje gaat.