Stichting 3rail Forum

Modelbesprekingen => Bespreking Märklin H0 Modellen => Topic gestart door: Henny op dinsdag 02 december 2008, 08:31:52

Titel: Welke loc hoord voor de set 43580
Bericht door: Henny op dinsdag 02 december 2008, 08:31:52
Hoi,

Wie weet welke loc er voor de wagens Doppelstock 43580 hoord.

Henny
Titel: Re: Welke loc hoord voor de set 43580
Bericht door: Daan! op dinsdag 02 december 2008, 08:46:22
rijtuigen 43584 en 43585. of 43591 en 43592 Als loc zou de 36835 een optie zijn, maar die heeft geen sluitverlichting.
Titel: Re: Welke loc hoord voor de set 43580
Bericht door: d.vanaalst op dinsdag 02 december 2008, 09:13:56
Hoi Henny,
ik heb deze set ook en bij mij hangt er een br 111 achter/voor. (37317) Weliswaar in verkeersrood, maar dat vind ik niet storend.  :D
Titel: Re: Welke loc hoord voor de set 43580
Bericht door: Henny op dinsdag 02 december 2008, 11:30:05
Voor de wagens 43470-43584-43585-43586 heb ik de loc 37317.
Maar voor de 43580 nog niets.

Henny
Titel: Re: Welke loc hoord voor de set 43580
Bericht door: timtrein op dinsdag 02 december 2008, 12:11:16
Dosto's in het mint/groen, zie ik. Die zijn vanaf midden jaren '90 in dienst gekomen (1993-1996), dus alle locs uit die tijd kunnen ervoor. Verkeersrood werd pas een paar jaar later ingevoerd, maar een loc in die kleur kan ook. Je hebt dus de keuze uit een 111 in vrijwel alle kleurstellingen (wel met nieuw DB-logo), of een 112 / 143, of eventueel een nieuwere loc zoals een 146 (maar dan moet je eigenlijk verkeersrode wagens hebben). 218 kan trouwens ook, als je van diesel houdt!
Titel: Re: Welke loc hoord voor de set 43580
Bericht door: timtrein op dinsdag 02 december 2008, 15:22:02
En dit kan natuurlijk ook nog, al is het wat zeldzamer...
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,4063993 (http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,4063993)

Niet als trek/duw, geloof ik, 141's hadden geen ZWS ingebouwd (nodig voor geduwd rijden met dit spul)
Titel: Re: Welke loc hoord voor de set 43580
Bericht door: hossie op dinsdag 02 december 2008, 20:36:31
Ik heb de set niet, maar heb de groen-witte dubbeldekkers de laatste maanden los (43581, 43582 en 43583) via ebay aangeschaft. Soort van jeugdsentiment. Wilde ze "toen ik klein was" altijd al hebben. Ik heb er (ook via ebay) een serie 143 in orientrood bijgekocht, nr 37430 (ook met OVP overigens ;))

(https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s7stV-3rhu5YegAJFK7FoHNq-MgkWCmFGPsCCqpO_q9Y=/http://www.modelspoorclubzaanstad.nl/temp/37430.jpg)
Titel: Re: Welke loc hoord voor de set 43580
Bericht door: timtrein op dinsdag 02 december 2008, 23:10:29
Ja, da's een mooie combinatie. Als ik "ooit" uit jeugdsentiment zover ben dat ik de DB rond 1995 ga nabootsen (met blauwe IR-rijtuigen en glimmende rode locs met slabje) dan wil ik ze ook  :lol: