Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Zomernieuws 2024

Gestart door Huib84NL dinsdag 07 mei 2024, 13:51:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2016

offline
Zomernieuws 2024
https://streaming.maerklin.de/public-media/24/sn/mae/NL_maerklin_sonh2024.pdf

Tante Marklin heeft zojuist het zomernieuws uitgebracht, na de KLM koploper kon de Martinair uitvoering niet achterwege blijven.



Re: Zomernieuws 2024
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Zomernieuws 2024
 @citaat
Zou deze ook weer krom zijn. Hij kan zoals je vermeld niet achterblijven.
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2016

offline
Re: Zomernieuws 2024
 :-)  :-)  :-)

Wie zal het zeggen...

Mag toch hopen dat ze geleerd hebben van de vorige ervaring.
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Zomernieuws 2024
Ach gut, wereldnieuws hoor. Een kleurvariant.

Ennuh het leerproces bij de firma mag geen naam hebben.  >:-D
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2019

offline
Re: Zomernieuws 2024
Zag ergens wel dat ie korm was, althans, daar leek het op.lijkt erop dat het bij de voorste bak te zien valt. maar of dit echt zo is, joost mag het zeggen :).
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zomernieuws 2024
Yes! De Martinair versie komt ook uit, helemaal geweldig. @alle azijnzeikers, ik ben er nu al blij mee, wat jullie ook te klagen hebben. :mrgreen:
Re: Zomernieuws 2024
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Zomernieuws 2024
De Martinair koploper is ook het enige wat eventueel voor mijn Nederlandse baantje in aanmerking komt.
Advies prijs is wel hoger dan de KLM versie.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Zomernieuws 2024
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Zomernieuws 2024
 @citaat

Die prijsverhoging (inflatie) snap ik wel, de KLM versie had nog de 2023 prijs, en recent geleverd aan ons.
( :o) Bij een auto is dat een groot pluspunt, kenteken op dit jaar, prijs van vorig jaar. >:-D )
Ik vind ook deze heel erg B) mooi, maar ga proberen om geen bestelling te plaatsen. :D

En Bassie, gelijk heb je, als je er plek voor hebt meteen bestellen. :thumbup:
Re: Zomernieuws 2024
Ik ga niet voor het nederlandse, maar de 110 en 140 zijn weer een goede tijdperk 4/5 aanvulling :D
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2024

Trust me, I'm an engineer!

offline
Re: Zomernieuws 2024
Die sneltreinrijtuigen (voor bij de 18 323) zijn toch wel erg leuk O:-D. Wel jammer dat er zelf verlichting in geknutseld moet worden.
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2020

offline
Re: Zomernieuws 2024
Henk, is de azijn heel goedkoop in Thailand ofzo. Je bent de laatste tijd zo zuur :D

On topic, voor mij zit er gelukkig niets bij.  :P
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zomernieuws 2024
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 07 mei 2024, 17:16:02prijsverhoging (inflatie)
Prijsverhoging is geen inflatie. Inflatie is geldontwaarding. Je kan minder kopen voor een euro.
Re: Zomernieuws 2024
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Zomernieuws 2024
Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 07 mei 2024, 20:05:14Prijsverhoging is geen inflatie. Inflatie is geldontwaarding. Je kan minder kopen voor een euro.

Dat is immers precies wat hier gebeurt: je koopt in de basis hetzelfde treintje, maar voor meer geld. Je hebt dus meer Euro's nodig om hetzelfde te kopen, ergo die Euro is minder waard geworden --> "je kan minder kopen voor een Euro".
Re: Zomernieuws 2024
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Zomernieuws 2024
 @citaat en  @citaat  @citaat

 :o) Ja, ja, dank voor de voor mij niet nodige uitleg, ik typte gewoon effe gauw wat met de gedachte dat een ieder het dan wel snapte. :P
Ik kocht al Märklin spulletjes voordat jullie geboren waren, ik moest toen aldoor al zakgeld verhoging vragen,
dat Märklin spul (M-rails/wissels/stootblokjes enz.enz.) werden toen ook al bij tijd en wijle duurder, en als 6 jarige wist ik dat er dan sprake was van inflatie. >:-D
(en vele jaren later met de introductie van de C-rail was de M-Rail onderhevig aan deflatie 8o )

En dan nu maar weer over naar het Zomernieuws van 2024 :lol:
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2006

offline
Re: Zomernieuws 2024
Geen gekke stap dat Märklin direct doorpakt met andere varianten. Ze buiten hun voorsprong op de fabrikanten die ook een Koploper hebben aangekondigd wel uit...
Dus volgend jaar de Aegon of Lage Landen versies? :)

En ook een ECR class 66/77 dus in het zomernieuws. Kwam deze ook regulier in Nederland?
Ik vind wat foto's van deze locs maar dat lijkt vooral voor onderhoud en aflevering te zijn. Geen reguliere treindiensten.
Weet iemand hier meer van?

https://www.flickr.com/photos/arnold50/4467340030/
https://www.flickr.com/photos/magnussouverein/4504727801/
http://www.railfan.nl/foto/11886.htm
http://www.railfan.nl/foto/11936.htm
https://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000155&lang=en&id=8337&action=shownews

Koen
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2016

offline
Re: Zomernieuws 2024
 @citaat Vergeet de 4023 niet, die heeft een aantal jaar als Mendini stel rond gereden, te herkennen aan de witte deuren.
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2006

offline
Re: Zomernieuws 2024
Die kende ik nog niet. Vooral het interieur wordt dan interessant om in model weer te geven :D

https://www.mp-produktie.nl/4023%20Medini%20Koploper.html

Koen
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Zomernieuws 2024
 @citaat  @citaat  Waar staat Mendini voor? Naam zegt mij eerlijk gezegd niets...
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2022

offline
Re: Zomernieuws 2024
Medini: Wiki
Re: Zomernieuws 2024
De ICM-1 serie is een schot in de roos. Ga zo door Märklin. Ik heb nog wel een puntje van kritiek. Waarom geen cabineverlichting en regeling pantograaf toegepast? De modellen "schreeuwen" er om. Ik wijs hierbij naar de aankomende uitlevering van de gele 1800 (39721), de eerste NS-loc die Märklin met deze opties uitgerust heeft, zover ik weet.
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Zomernieuws 2024
Voor mij als Zwitserland liefhebber / rijder zit er niks voor mijn gading bij.
De Zwitserse stoomloc wil ik niet en de Giruno vindt ik maar aan 1 kant mooi jullie raden het al de Zwitserse kant dus die sla ik over.
Lekkere goedkope zomer wat betreft Märklin sommer-neuheiten.

Groet Michel
Re: Zomernieuws 2024
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Zomernieuws 2024
 @citaat

En de door ons beide verzamelde serie Märklin Magazine wagons wordt er niet mooier op met de wagon van dit jaar. :?
Dat wordt de 4e schuifdak/schuifwand variant in de serie waarvan de eerste dan nog was uitgerust met 2 Polar snijmachines. B)
 :roll: Ik denk dat ik oversla dit jaar en als ze zo doorgaan met dit soort saaie karretjes sla ik alles over. >:-D 
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Zomernieuws 2024
 @citaat

Klopt dat hij er niet mooier op wordt maar omdat ik geen ruggengraat heb wat betreft Märklin heb ik hem toch net maar besteld de Magazine wagon van 2024.
De verzameling moet toch up-to-date blijven. ;)

Groet Michel
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Zomernieuws 2024
Citaat van: modeltreinverzamelaar op woensdag 08 mei 2024, 19:37:24k wijs hierbij naar de aankomende uitlevering van de gele 1800 (39721), de eerste NS-loc die Märklin met deze opties uitgerust heeft, zover ik weet.

Dat is sinds de 1707 (39720) van afgelopen jaar.
Re: Zomernieuws 2024
Dank Johan voor deze aanvulling. De 39720 was mij ontgaan; heeft inderdaad deze faciliteiten. Jammer dat M dit niet doorgezet heeft naar de ICM-1 serie. We klagen wel dat de modellen steeds duurder worden, maar soms zitten er dan zomaar zinvolle extra faciliteiten in. Dat maakt het duurder zijn dan weer grotendeels goed. Alleen de ICM-1 is wel duurder geworden, maar geen extra faciliteiten. Maar wie weet krijgen we nog een verrassing.
Re: Zomernieuws 2024
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Zomernieuws 2024
De Clas77 ECR komt niet in nederland, dichtsbijzijnde te spotten in Oberhausen.
Ik heb hem al van ESU en ben daar zeer tevreden mee.
Waarom Marklin er nu ook mee komt?
Net als de t3000E die zijn er al van Piko en Roco.
En Marklin vraagt ook nog eens 150 euro voor dezelfde type wagon.
Waar ligt de (pijn) Grens ?