Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin Insider club 2025 Insider News und Märklin Magazin

Gestart door trein-ice3 maandag 27 januari 2025, 21:51:36

Märklin Insider club 2025 Insider News und Märklin Magazin
Goedendag,
Er zijn in 2025 berichten in het topic over insider 2024 geplaatst. Volgende week is het februari 2025 en dan komt ergens weer de reeks berichten van ontvangsten dat een mooi tijdsbeeld geeft van de verspreiding van de Insider Club News en de Duitstalige en Nederlandstalige Märklin Magazine over Nederland. Mede daarom een nieuw topic gestart over de Märklin Insider Club.
Natuurlijk kunnen alle andere zaken over het lidmaatschap of juist geen lidmaatschap weer in dit topic/onderwerp gezet worden. En ik begin met een eigen gemaakte schermafdruk van de al te bestellen jaarwagen.
Dirk :-{)
Re: Märklin Insider club 2025 Insider News und Märklin Magazin
Märklin Magazin nr. 1 is verschenen in de Readly app.
Dat terwijl sommige forumleden pas onlangs nr 6 van vorig jaar hebben ontvangen...
O.a. aandacht voor 60 jarig bestaan van het Magazin.
Meer een opsomming van cijfers: hoeveel nrs tot nu verschenen, hoeveel pagina's per nr., totaal aantal pagina's tot nu toe.
Covers door de jaren heen. Opsomming van data zijn Duitsers kennelijk gek op, ik vind dat je er als lezer niet zo veel mee doet.
Had liever een paar bladzijden besteed met wat artikelen uit "de oude doos".

Verder zoals gebruikelijk alle Nieuwtjes 2025 en wat er nu in de handel is.
Het laat zich raden dat er nier zo veel voor inhoud overblijft behoudens de xx-tigste variant krakelingenbaan voor beginners
en een paar megabanen die wat leuke plaatjes opleveren maar ik niet van begrijp wat een (her)starter daar mee aanmoet.
Dan verlang ik terug naar de oude Magazins tot pakweg 20 jaar geleden. ;)

Een doel zonder plan is slechts een wens - AdSE

Ik verlang naar de eerste 20 jaar ;) Toen was het een magazine voor knutselaars, nu vooral voor mensen met een hele dikke portefeuille..
Klepper Klepper Klapboem: De Dikke Duitser nummer 1/25 nu al gearriveerd in Utrecht. Dat is snel! Als dat in het vervolg ook zo gaat, moet ik opschieten met lezen...

Groet, Paul
Ook ik het pittoreske Almere is de dikke Duitser gearriveerd op de deurmat. :favorite:

Groet Michel
Gisteren is de NL versie geland in beetje krom

groetjes uit beetje krom
opa cees

The meaning of life is to give life meaning!

In Twente is de eerste "Dikke Duitser" op de mat gevallen. Zware val, gelijk gecontroleerd of het kruipluik niet is beschadigd.... 8o

130 pagina's, da's wel wat anders dan de NL Insider. Daar zal de postbode niet blij mee zijn! >:-D

Een goede start van het jaar.
Denk dat Post.nl de zaakjes beter voor elkaar heeft dan afgelopen december. ;)

zonder fantasie ook geen creativiteit

Vandaag is hier ook de DDD door de postbezorger gebracht. In de 'Neuheiten 2025' op pagina 32 een fraai model van de DRG BR 01 184 (M*39003). In welk opzicht zou die verschillen van M*39011 (BR 01 128, softdrive sinus met geregelde hoogvermogensaandrijving in compacte constructie)?
De Magazins en Club News zijn bij de vorige schrijvers in dit topic en bij mij al weer aardig op tijd binnen. 5 februari kreeg ik de Duitse versie en donderdag 6 februari 2025 de NL-versie. De DE in plastic en de NL in de grote witte envelop. Deze keer beide onbeschadigd.
Het proefnummer van het Märklin Magazin van de Kerstactie gisteren eindelijk ontvangen. Het was echter wel een wat ouder nummer: juni/juli 2024, maar dan wel de dikke Duitse versie. Daar zat naast een brief inderdaad ook de folder met actiecode voor een jaar lang gratis lidmaatschap van de Märklin Insider Club bij. Net op tijd, want uiterste registratiedatum is 31 maart. Gelijk geregistreerd en nu afwachten of het welkomstpakket inderdaad binnen twee weken arriveert. Blij mee!
Vandaag de openstaande rekening betaald, als het goed is valt de DDD nog 1 jaar op de deurmat. 👍
Ook de actiecode voor een jaartje de NL versie ingevoerd, ik ben benieuwd of dat lukt.
@Hanzi vertelde dat hij een e-mail had ontvangen dat deze gratis versie geen 2 jaar achter elkaar werd verstrekt.
We gaan het zien of een andere naam maar wel hetzelfde adres lukt.

Vrgr,
Wilko
Van het weekend de eerste toezending van het gratis eenjarige lidmaatschap gekregen, zie foto. Er zat een kaartje bij waarop werd aangegeven dat dit een nazending was, wellicht omdat iedereen dit al eerder van het jaar ontvangen heeft en binnenkort dan magazin nr. 2 op de deurmat valt bij iedereen?
Echter, er zat verder geen begeleidende brief bij met je lidmaatschapskaart. Ik hoor dus graag of anderen dit pakket ook zo ontvangen hebben als ze gebruikt gemaakt hebben van deze actie en dat de kaart dan nog komt? Wel jammer want ik begreep dat je op een beurs als Intermoddelbau Dortmund vaak een gratis presentje af kunt halen met je kaart bij de Märklin stand? Wel, heb daarom maar het adresgedeelte mét lidmaatschapsnummer op de envelop uitgeknipt om mee te nemen daar naartoe.

Er zat dus verder ook nog een aanvraagbon voor de Jaarwagen bij. Beetje moeilijk te zien op de foto. Deze kan je alleen inwisselen bij een MHI dealer en wel voor 30 april.

maerklin-sendung01.png
maerklin-sendung0225.png
Ik denk dat dit dan niet het welkomstpakket was? Ook omdat die kaart erbij zit dat het een 'nazending' betreft? Want in de email na aanmelding staat namelijk:

"In Kürze erhalten Sie von uns Ihr Willkommenspaket, welches u.a. Ihre personalisierte Clubkarte, Ihre Mitgliedsnummer und Ihr Passwort beinhaltet."
Harrie, ik heb hetzelfde pakket ontvangen. Bon voor jaarwagen al ingeleverd.
Mail ontvangen dat de bestelling jaarwagen al ontvangen is door Märklin. :thumbup:
Harrie, had jij alle documentatie in nederlands of duitse taal?
Vergeet je bestelling jaarwagen niet voor 30e in te leveren, voor je weet is het eind april!
Het gaat allemaal zo snel nu met nog enkele feestdagen ertussen. ;)
Zoals je in de foto kunt zien zijn de bladen in het Duits; zelf bewust voor gekozen om de 'dikke Duitser' zoals het hier genoemd wordt te krijgen. Ik lees al sinds mijn tienerjaren Duitse tijdschriften, dus dat is geen probleem. De bijgevoegde kaart waarop staat dat het een nazending betreft is in vier talen, waaronder Nederlands (zie andere foto). Daarom dat ik nog wel een ander 'welkomstpakket' verwacht, want hier zat verder helemaal geen brief bij om je welkom te heten in de club plus de clubkaart.
Voor inlevering van de kaart moet ik eerst langs een MHI handelaar, dus in het weekend een keer, maar komend weekend zijn we eerst in Dortmund.  ;)
Vandaag Marklin Magazine en insider clubnieuws ontvangen nr02 Een belangrijk nieuwtje: een treinstel "Fahrzeugtransport Porsche 911" bestaande uit een Ce6/8-II (krokodil) in chanpagne kleur en twee lage wagens met elk 2 porsches (2x 911 coupé en 2x 911 targa) Probleem: alleen verkrijgbaar in het Porsche Museum. Märklin als je dit leest: Ik walg van dit soort akties!! Waarom kan een clublid deze set niet gewoon bestellen????Ik maak er verder maar geen woorden aan vuil. Oh ja, voor ik het vergeet, de prijs is niet prijsgegeven.
Of je plant een tripje naar het Porschemuseum. :D
Ik zag in het eerste insiderblad van dit jaar ook wat wagons die exclusief op de betreffende beurzen werden aangeboden. Op zich natuurlijk leuk, dat er een exclusieve uitvoering alleen voor een beurs wordt gemaakt, maar als je die echt wilt hebben wordt het wel moeilijker inderdaad. Misschien hier rondvragen of een forumlid naar een betreffend evenement of locatie gaat en er dan één mee kan nemen? Anders wordt het zoeken via internet of op beurzen ben ik bang.

edit: in de insider 01/25 werden de Sondermodelle bij het Porsche Traumwerk ook al aangkondigd wegens het 10-jarig bestaan. Goed nieuws: de entree is voor clubleden maar 11 i.p.v. 16 Euro.

Garantie geven kan ik niet, maar houd de online shop van het Porsche museum in de gaten - ze verkopen niet het hele assortiment online, maar wie weet, binnenkort...

Try not. Do or do not. There is no try.

Bij mij is de Duitse MM en Insidernews vandaag in de brievenbus gestopt

als er maar een "v" voor op staat

Bij mij lag ie gisteren ook in de bus.

Dus lekker wat te lezen als ik weer thuis ben.
Vanmiddag kwam met een harde plof de dikke Duitser op de deurmat terecht.
Lekker veel leesplezier in het weekend. :favorite:

Even een leuke aanvulling maak net de envelop open en daar zat mijn "urkonde" in voor mijn 10 jarig lidmaatschap. :thumbup:

Groet Michel

Ook ik ontving vandaag de Duitstalige edities met een oorkonde voor het vijfjarig lidmaatschap.
Volgens de PostNL app had ik 'm ook vandaag moeten ontvangen. Ik zag een postbode lopen, maar die kon mijn brievenbus niet bereiken: juist vandaag werd de waterleiding in ons stuk straat vernieuwd en toen ik de postbode zag lopen was mijn tuinpad onbereikbaar (berg zand, diepe sleuf, stapel buizen, apparaten etc.)...
Vervolgens had ik ook geen internet meer, kennelijk is er iets geraakt bij het schieten van de nieuwe waterleiding. (zit nu op de Ziggo-spot van de buren). Ziggo kwam wel maar vond nog geen oorzaak, dus morgen verder zien...

Groet, Paul
De wet van Murphy Paul?
Tsja, en om nou achter de postbode aan te rennen....hier met mijn post. :D
Inmiddels weer online, da's dan het goede nieuws.
Achter de postbode aanrennen ging ook niet, want ik moest dan ook over die sleuf zien te geraken... De tijdelijk brug was er even niet omdat ze juist op dat moment bij mij aan het werk waren. Maar...
Zojuist zag ik 'm aankomen en heb de zwaarste post van de dag  :D  van hem overgenomen.
Overigens is de internetverbinding nog niet hersteld, wel is draadbreuk geconstateerd. Waarschijnlijk moet het tuinpad open om de kabel te vervangen: de jongens van de waterleiding hebben die kabel, en die van de ene buren, kennelijk kapot getrokken/geboord/o.i.d. Nu moet er (vanmiddag) een aannemer komen om dat te herstellen.
Ik internet nog op de spot van de andere buren, maar dat is niet helemaal stabiel (soms lastig met werken). TV moet ik ook via de wankele spot kijken op de laptop...
Enfin, tijdelijk ongemak.
Groet, Paul
Afgezien van de ongemakken met het internet is het belangrijkste toch dat het dikke pakket uit Duitsland nu binnen is nietwaar? ;)
Hoe krijg je daar trouwens een track & trace van? Krijg je die van Märklin? Wel handig als je weet wanneer het onderweg is.
Ik had volgens de PostNL-app gisteren de dikke envelop van Märklin moeten ontvangen maar vond alleen maar de Kampioen van de ANWB in mijn brievenbus. Ik ben er al bijna gewend aangeraakt dat ik volgens de app de envelop op woensdag zou moeten ontvangen maar dat hij pas op donderdag, vrijdag of op zaterdag erna bezorgd wordt.
Die PostNL app geeft dan al je inkomende post weer? Het is niet direct van Märklin dat je weet dat het komt? Ik gebruik geen PostNL app dus vandaar dat ik het vraag. Zelf nog geen pakket ontvangen, dus op zich wel handig te weten wanneer het komt.
Ja, PostNL App geeft al je inkomende post weer middels een foto. App downloaden, eenmaal registreren en dan krijg je een brief met authenticatiecode toegestuurd en het is geregeld. Ook al je pakketjes die je verstuurt of gaat ontvangen kan je volgen.
Dank voor de informatie. Ik had wel een PostNL account vanwege eerdere verhuizing, maar dan kan je op de website of in de app dus alleen pakketten zien die onderweg zijn naar jouw adres. Gewone post moet je nog eens extra aanzetten en dan je identiteit bevestigen via IDIN.
Idem ook hier alleen voor pakketten de app. Misschien wel handig om de melding ook voor niet alledaags te ontvangen gewone post aan te zetten.
Wat 2 keer 6 keer aankomt zijn de DDD en de clubzendingen. En vandaag de tiende april kwamen ze beide tegelijk. Ben dat beide tegelijk aankomen niet gewend.

Jubilarissen gefeliciteerd met de jubilea. Wordt dan ook het bijbehorend lustrum model 5, 10, 15, 20, 25 of 30 jaar door jullie besteld? Ik doe dat niet elke keer. Net als ik ook maar een paar Insider loks heb gekocht.

Het bijbehorend lustrummodel voor 5-jarig lidmaatschap is M*46005. Of ik die ga bestellen? Moet ik nog even over nadenken, heeft eerlijk gezegd voor mij geen toegevoegde waarde. 
Pure uit interesse Frans
Wat is dan de vraagprijs?
Of toch nog aan de dure kant?
En hoe langer lid hoe goedkoper?

@citaat
Geen idee. Maar misschien kan je de vraagprijs zelf achterhalen op het internet.
Citaat van: trein-ice3 op donderdag 10 april 2025, 23:54:23Wordt dan ook het bijbehorend lustrum model 5, 10, 15, 20, 25 of 30 jaar door jullie besteld?
Het 15-jarige lustrum heeft geen model meer: de containerwagen is uit de prijzen gehaald. (Wel verkrijgbaar in Houten, op de beurs, 2e hands).
 :offtopic:
Citaat van: wirbel010 op donderdag 10 april 2025, 12:22:40Die PostNL app geeft dan al je inkomende post weer?
Aangetekende post staat niet in de PostNL-app: je weet dus niet dat het komt, en ook niet dat ze geweest zijn en waar ze het gelaten hebben (want je krijgt geen briefje in de bus). Kortom, niets per aangetekende post versturen of laten versturen: beter als brievenbuspakje versturen: is goedkoper, met track & trace en in de app te zien.
Ook niet alle tijdschriften staan er in: omroepgids bijv. niet, en ook tijdschriften in plastic vaak niet; wel die in enveloppen (zoals van onze dikke Duitser) en omslagen, alsmede met adres op het tijdschrift gedrukt.
Zo is mijn ervaring, tenminste...

Groet, Paul
Citaat van: trein-ice3 op donderdag 10 april 2025, 23:54:23Jubilarissen gefeliciteerd met de jubilea. Wordt dan ook het bijbehorend lustrum model 5, 10, 15, 20, 25 of 30 jaar door jullie besteld?

Ik mag het 10 jarig lid model de poetswagons (46010) bestellen maar sla over heb deze al jaren via een beurs in mijn bezit.

Groet Michel
De clubkaart is eindelijk binnen, inclusief een mapje met daarin een dunne muismat, een lepeltje voor ontkoppelen en een insider news 06/24. Het MM02 laat nog op zich wachten.
Nog geen meldingen van ontvangst nr. 2 Magazin? De cover = voorpagina al gezien op de Readly-app, die ik echter heb opgezegd, omdat ik nu Insiderlid ben.
 @citaat jawel, kijk maar bij mijn post van 10 april... (heb 'm even vet gemaakt).
Groet, Paul
N.a.v. wat voorgaande berichten. Voor 5-jarig lidmaatschap wagentje #46005 betaalde je zonder enige korting destijds als M.adviesprijs € 35,99. Dat is de lagebakwagen met het busje. Past bij het 3railforum 15 jarig jubileumwagen dus daarom heb ik het later toch maar besteld.
Het wagentje is helaas wel zes euro en 49 eurocent duurder dan het 3railforumwagentje dat ook nog eens twee busjes telt.
Voor 2019 had M. voor het vijfjarig jubileum #46582 de hellingmeterwagen gemaakt: de geïntegreerde waterpas kan worden gebruikt om hellingen en afdalingen in procenten te meten.
M. wijzigt de te kopen jubilarismodellen (zie voor een overzicht ook de WIKI) Zo is de 25jaar jubileumwagen #44534 glasketelwagen vervangen door de carbidwagen #48253. Ik heb nog niet een nieuwe uitvoering voor het 15 jarig jubileum gevonden. Iemand die nu in 2025 15 jaar lid is geworden al een aanbod van de club gehad voor een modelletje?

Citaat van: trein-ice3 op zondag 20 april 2025, 19:58:36Het wagentje is helaas wel zes euro en 49 eurocent duurder dan het 3railforumwagentje dat ook nog eens twee busjes telt.
Maar het is dan ook een ander soort wagon, met betere detaillering en nem schachten. Iets wat die 3rail wagon niet heeft.
Klopt tis ook wel appels met peren vergelijken wat ik deed. Die mindere detaillering is ook het geval bij de reclamewagens die je bij M. kunt kiezen en dat komt dan ook tot uiting in de prijs. Het gaat de winkels en de bedrijven en anderen die deze wagens uitbrengen om de reclame-uiting en niet om de details als het om naamsbekendheid en klantenbinding aankomt. Wil je een betere wagen met NEM en detaillering dan - vermoed ik - is gekozen voor verschillende prijsstellingen in de Poll voor een nieuwe 3railforumitem. Dan zou je moeten kiezen voor € 60,00 of nog meer. Zeker als je zoals ik een lange NS-personenwagen graag zou willen als 3railforumwagen i.p.v. nog een goederenwagen of #4107.
Citaat van: Baanloos op vrijdag 18 april 2025, 20:46:28Nog geen meldingen van ontvangst nr. 2 Magazin? De cover = voorpagina al gezien op de Readly-app, die ik echter heb opgezegd, omdat ik nu Insiderlid ben.
Hier nog steeds geen nummer 2 binnen. Duurt lang.  :(
Wel de bon voor de jaarwagen ingeleverd. Die versturen ze bij die modeltreinwinkel dan eerste week van Mei. Dus zijn denk pas eind mei te verwachten.
Die bon voor de jaarwagon heb ik 2 weken geleden ingeleverd bij MH dealer en stond 3 dagen later al in mijn gebruikersaccount, maar uitlevering is pas eind van het jaar.

als er maar een "v" voor op staat

@ wirbel010,

Welke Insider heb je, de Duitse of de Nederlandse?

Zelf heb ik de Duitse versie en die kwam vaker eerder dan de Nederlandse versie.
Het komt vermoedelijk door de vertaling die dan ook later gedrukt wordt.

Ik had hem drie weken geleden al binnen,  en daardoor heb ik hem al bijna uit.
Al lees ik sommige dingen soms wel twee keer.

M.v.g.

Hans V200.0
@ Harrie,

Vermoedelijk word Märklinmagazin nr.3-2025 het 1e exemplaar wat jij en ik toegestuurd krijgen als nieuwe Insiderleden.
Zal nog even de ingangsbrief checken met ingangsdatum lidmaatschap.
Die heb ik nu niet bij de hand....