Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De baan van een geluidsman- een zwak moment.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Rogier en 2 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Hoi Peter

De compressor is een Fengda, bekend merk! prima compressor; regelbare druk, tank en vochtafscheider.

Gr Matje
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
@Degeluidsman bedankt Peter, het lijkt inderdaad op eentje van HBM de AS18A noemen zij het.

@BlikkenTinus merk maakt inderdaad niet heel veel uit, er zit een vocht/vuil afscheider op welke eventuele resten afscheid waardoor deze niet in de airbrush komen. Dit principe werkt inderdaad, wil je een 100% stabiele luchtdruk hebben dan is eentje met luchttank aan te raden.
Vooral handig als je wat langer wilt spuiten omdat de compressor dan alleen de tank hoeft te vullen en er is dan lucht voorradig. Wat je bij de meeste tankloze compressors heb is dat je eerst een stabiele druk hebt welke na een tijdje inzakt. Tevens moet je de compressor eigenlijk uitzetten als je niet spuit om problemen te voorkomen (tenzij er een afslag op zit maar dat heeft ook weer nadelen waardoor bij het beginnen van het spuiten de drukdruk nog niet optimaal is).
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Als het nodig is, kun je er een tankje tussen zetten, Peter. Sparmax maakt een niet al te duur tankje met 2,5L inhoud.
Ik heb hem zelf ook.

Groet,

Peter
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
In de nieuwe Loki 3/2024 staat een heel artikel over hoe je beton er als beton kunt laten uitzien. Pagina 84-87.
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Volgens Google is Loki een tv serie. Wat is het volgens jou? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk.
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Blijkbaar een Duits blad, ik kon deze ook eerst niet vinden en werd ook overspoeld door Marvel's Loki.
https://mixmediastore.com/en/product-categorie/loki-magazines/
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 24 februari 2024, 06:30:32Volgens Google is Loki een tv serie. Wat is het volgens jou? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk.
Loki is een Zwitsers tijdschrift gericht op de Zwitserse (model)spoorwegen.

https://loki.ch/de/artikel/84loki0324anba/beton-ist-nicht-einfach-nur-grau
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
@citaat
Hoi peter,

De vraag van Marius was of dit een HBM compressor was, ik had geen flauw idee daarom zou ik een paar foto's plaatsen.
Met de kwaliteit zit het wel goed voor mijn gevoel, na jaren aanzetten en lopen  :)
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Citaat van: Wheels op vrijdag 23 februari 2024, 20:54:28Hoi Peter

De compressor is een Fengda, bekend merk! prima compressor; regelbare druk, tank en vochtafscheider.

Gr Matje

Hoi Matje,
Bedankt voor het noemen van het merk, het staat er niet op maar we zijn weer wat wijzer  :)
Mijn nieuwe pistool is gisteren hier aangeboden, helaas was ik niet thuis en mag ik van de week het pakketje ophalen bij een afhaalpunt.
Toevallig is hij ook van hetzelfde merk als de compressor  :)



Citaat van: MdBruin op vrijdag 23 februari 2024, 21:18:14@Degeluidsman bedankt Peter, het lijkt inderdaad op eentje van HBM de AS18A noemen zij het.

@BlikkenTinus merk maakt inderdaad niet heel veel uit, er zit een vocht/vuil afscheider op welke eventuele resten afscheid waardoor deze niet in de airbrush komen. Dit principe werkt inderdaad, wil je een 100% stabiele luchtdruk hebben dan is eentje met luchttank aan te raden.
Vooral handig als je wat langer wilt spuiten omdat de compressor dan alleen de tank hoeft te vullen en er is dan lucht voorradig. Wat je bij de meeste tankloze compressors heb is dat je eerst een stabiele druk hebt welke na een tijdje inzakt. Tevens moet je de compressor eigenlijk uitzetten als je niet spuit om problemen te voorkomen (tenzij er een afslag op zit maar dat heeft ook weer nadelen waardoor bij het beginnen van het spuiten de drukdruk nog niet optimaal is).
Hoi Marius,
Ik dacht dat hier eigenlijk een klein tankje opzat, de luchtdruk houd hij wel goed bij en slaat staat aan en af, nu ik de smaak een beetje te pakken krijg ga ik misschien wel eens voor een iets grotere, je moet zo,n ding ook weer ergens opslaan en er staat al zoveel materiaal in huis hoor ik altijd zeggen  :D



Citaat van: BlikkenTinus op vrijdag 23 februari 2024, 22:59:44Als het nodig is, kun je er een tankje tussen zetten, Peter. Sparmax maakt een niet al te duur tankje met 2,5L inhoud.
Ik heb hem zelf ook.

Groet,

Peter
Dat is natuurlijk ook een oplossing Peter, heb jij hier misschien een linkje van?



Citaat van: Dibbes op zaterdag 24 februari 2024, 02:21:09In de nieuwe Loki 3/2024 staat een heel artikel over hoe je beton er als beton kunt laten uitzien. Pagina 84-87.
Ik kende dit blad niet Jos, bedankt voor de tip :thumbup:



Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 24 februari 2024, 06:30:32Volgens Google is Loki een tv serie. Wat is het volgens jou? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk.
Wist je niet dat dit een blad was Henk  ;) ik wist het ook niet hoor  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Peter, hierbij een link naar het tankje, een mooie oplossing om je huidige compressor een upgrade te geven als het nodig is.
https://www.airbrushwinkel.nl/nl/compressors/losse-luchttankjes/sparmax-luchttankje-2-5-l/a-2190-10000143
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
 @citaat
Ik maak ook gebruik van een sparmax luchttankje.
Prima apparaat en prima aanvulling op mijn comperssor van de Lidl.  :-)

Henk
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
@citaat @citaat
Bedankt voor het linkje Marius, het is zeker een makkelijke upgrade maar als ik naar de prijs kijk vraag ik me af of je niet beter een volledige nieuwe compressor met tank kunt kopen voor nagenoeg hetzelfde geld?


@citaat
Fijn dat hij bevalt Henk, wat ik hierboven al schreef is de prijs van een losse tank ten opzichte van een compleet nieuwe compressor met ingebouwde tank.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Dag Peter,

 @citaat
bij mij zat er een persoonlijk tintje aan.
Mijn jongste zoon had ooit van zijn zuurverdiende centen en zakgeld de airbrushset bij de Lidl voor mijn verjaardag gekocht dus ik stond voor de keuze of een compleet nieuwe set of een luchttank te kopen.
Om mjin zoon niet teleur te stellen heb ik voor het laatste gekozen.  :lol:

Henk
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Dat is inderdaad een persoonlijke keuze, de goedkoopste welke ik nu heb gevonden is 120 euro bij HBM met een 3 liter tank. Maar hoe stil deze is t.o.v. van je huidige kan ik niet beoordelen.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-as-189-a-airbrush-compressor
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Ook ik heb een Lidl (Parkside) compressor. Ik kwam erachter dat de druk niet regelbaar was en er inderdaad geen erg strakke luchtstroom onstond. Wat dan te doen?
Dit tankje gekocht en dat werkt dus best.
Natuurlijk kun je de compressor zonder luchttank inruilen, maar ja, dan doe je iets wat werkt weg en je krijgt een bulky apparaat terug in plaats van twee kleinere losse apparaten. Qua plaatsing is dat voor mij beter.

Groet,

Peter
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-testen met de airbrush en spuitbus ( tweede resultaat).
Hallo allemaal,


Citaat van: Trainhenk op zondag 25 februari 2024, 20:54:15Dag Peter,

 @citaat
bij mij zat er een persoonlijk tintje aan.
Mijn jongste zoon had ooit van zijn zuurverdiende centen en zakgeld de airbrushset bij de Lidl voor mijn verjaardag gekocht dus ik stond voor de keuze of een compleet nieuwe set of een luchttank te kopen.
Om mjin zoon niet teleur te stellen heb ik voor het laatste gekozen.  :lol:

Henk
Hoi Henk,
In jou geval had ik hetzelfde gedaan  :)
Je wilt je zoon zeker niet teleur stellen.



Citaat van: MdBruin op zondag 25 februari 2024, 22:13:50Dat is inderdaad een persoonlijke keuze, de goedkoopste welke ik nu heb gevonden is 120 euro bij HBM met een 3 liter tank. Maar hoe stil deze is t.o.v. van je huidige kan ik niet beoordelen.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-as-189-a-airbrush-compressor
Hoi Marius, 
Ik had er een bij Bol zien staan ( compressor met tank ) voor iets van 90 euro.
Gelukkig kan ik met mijn huidige compressor uit de voeten, aankomende maand heb ik een airbrush cursus en dan zullen we vast met een grote tank werken.
Ik heb nu niet het gevoel dat de luchtdruk inzakt.



Citaat van: BlikkenTinus op maandag 26 februari 2024, 00:38:48Ook ik heb een Lidl (Parkside) compressor. Ik kwam erachter dat de druk niet regelbaar was en er inderdaad geen erg strakke luchtstroom onstond. Wat dan te doen?
Dit tankje gekocht en dat werkt dus best.
Natuurlijk kun je de compressor zonder luchttank inruilen, maar ja, dan doe je iets wat werkt weg en je krijgt een bulky apparaat terug in plaats van twee kleinere losse apparaten. Qua plaatsing is dat voor mij beter.

Groet,

Peter
Hoi peter,
Van inruilen is geen sprake hoor, zolang hij volstaat blijft hij lekker staan  :)
Als hij ooit vervangen moet worden ga ik voor een compressor met tank.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers(lucht).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers(lucht).
Hallo allemaal,

Vandaag is mijn nieuwe airbrush setje binnen gekomen.



Ik had nog een foto van de set maar helaas krijg ik deze even niet geüpload, probeer het straks nog een keer.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers(lucht).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers(lucht).
Deel 2




Hier hoop ik weer een tijdje mee vooruit te kunnen, erg blij mee  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers(lucht).
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers(lucht).
Mooi spuitje Peter.
Daar ga je veel plezier van hebben. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers(lucht).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers(lucht).
@citaat
Dankjewel Henk, daar ga ik ook vanuit, binnenkort even wat verf en aanverwante artikelen kopen en we kunnen weer verder  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers ( lucht ).
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 28 februari 2024, 17:45:23innenkort even wat verf en aanverwante artikelen kopen en we kunnen weer verder  :)
Je gat ook locs en wagons doen? :thumbup:  :D
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers ( lucht ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers ( lucht ).
@citaat
Dat gat ik voorlopig niet doen Bas  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers ( lucht ).
Jammer ;)
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers ( lucht ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers ( lucht ).
@citaat
Hoi Bas en alle anderen,

Dat is natuurlijk weer een grote stap verder dan perronranden spuiten, wie weet ooit in de toekomst.
Deze maand heb ik een airbrush cursus en het zou zou maar kunnen dat we een wagon onderhanden gaan nemen, deze cursus is in Apeldoorn bij een modelbouwwinkel dus wie weet  :)

Ze verouderen daar veel spoors materiaal dus een eerste aanzet zou zo maar eens kunnen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers ( lucht ).
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 02 maart 2024, 07:24:39Apeldoorn bij een modelbouwwinkel
Bentink? Dan zit je goed :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers ( lucht ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- vers van de pers ( lucht ).
@citaat
Fijn om te lezen Bas, ja bij Bentink.
Ik ga samen met een van mijn treinen maatjes, wel zo gezellig  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Hallo allemaal,

Van de week kwamen er weer 2 kalkwagons binnen om mijn stam compleet te maken, 3 Roco loc's trekken de stam van 30 wagons over de Duurstede baan.
Hier heb ik een filmpje van gemaakt, veel kijk plezier.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
 B) Leuk filmpje. :thumbup:
Je hebt alles bij elkaar zo mooie rijlengtes om zo'n lange trein te laten rijden.
En het ruist mooi, niet door het struikgewas maar over de rails. :D
(en voor wie dit niet snappen, het was Toon Hermans die zong over het struikgewas)


Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
hoi peter

is een mooi filmpje

mvgr. gerard
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Wat een gaaf gezicht zo'n enorme sleep wagons achter een multitractie combinatie 😍
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Mooi filmpje :thumbup: , jammer dag hij niet langs een mooi perron rijdt maar dat komt nog ;) !
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Erg mooie sleep!
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Mooie sleep! Zoveel heb ik er niet van dit type. De wagens zaten vroeger in de zg 3-producten trein. Open en gesloten zelflossers en ca 6 bollewagens.
De open wagens gingen naar de hoogovens; de bollenwagens en gesloten zelflossers naar de staalfabriek.
Maar ik blijf er bij: de wagens zitten te vol voor kalksteen (soortelijk gewicht is nl 2 ton per m3.
En ongebluste kalk zit in afgedekte wagens. (1ton/m3).

Gr. Marcel
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Hoi Peter,
Een sleep is nooit lang genoeg. Het is een prachtig gezicht.

Ik werkte vroeger in de Hoofdwerkplaats Amersfoort en kan me herinneren dat ik een sjabloon heb getekend voor dat Kalk opschrift (of was het alleen de 'a'?). Dat is er al vrij snel weer afgehaald dacht ik onder druk van de milieubeweging en vervangen door het opschrift kalksteen.
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Weer zo'n mooie lange sleep, fantastisch
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
@Wico: Een mooie sleep en menigeen geniet er van.

@Marcel: Je hebt gelijk. In de realiteit zijn ze te vol. Al zaten realistisch vol dan zijn 3 x 2200 niet genoeg, voor hellingen met een stijgens percentage zoals bij Peter. Je hebt er minimaal 4 nodig uiteraard multiple.
De etstrein naar de Hemweg centrale had ook 4 x 2200 nodig en gaf er nog wel eens 1 de geest vanwege over belasting. De lengte van die trein was 30 - 36 bakken.
Later werd de etstrein getrokken door een 1300. Dat was te merken bij ons op de Zaanstraat. De bovenleidingspanning storte in van 1800 naar 1500 Volt als hij optrok. Lang heeft dat overigens niet geduurd. Het werd  taboe om een volle ertstrein bij Amsterdam CS en bij de afslag van de Zaanlijn (in de oude situatie) voor de rooie te laten lopen. 

Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Peter,

Mooi gezicht zo die lange sleep op je baan, en die kijkkast met perron blijft een leuke en originele oplossing :thumbup:.

@Freek: @Wico geniet dus ook van deze mooie sleep van @Degeluidsman (a.k.a Peter) ;).

Groeten,
Wico   
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Schitterend zo'n kalktrein met 3 locs en 30 wagons. :) :thumbup:


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Hallo allemaal,


Citaat van: Dirk-Jan op zondag 03 maart 2024, 10:59:13B) Leuk filmpje. :thumbup:
Je hebt alles bij elkaar zo mooie rijlengtes om zo'n lange trein te laten rijden.
En het ruist mooi, niet door het struikgewas maar over de rails. :D
(en voor wie dit niet snappen, het was Toon Hermans die zong over het struikgewas)



Het ruist zeker over de baan Dirk-Jan, helaas hebben deze loc's geen geluid aan boord dat zou wat zijn 3 brullende diesels  :D
De LGT ( Lange Goederen Treinen ) krijgen voorrang op de baan, ik heb in koploper het een en ander ingesteld dat ze in een keer vanuit het schaduwstation, anderhalf keer over het maaiveld rijden en dan gelijk weer terug naar het schaduwstation zonder te stoppen.
Bedankt voor de complimenten  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: NS_Gerard op zondag 03 maart 2024, 11:31:44hoi peter

is een mooi filmpje

mvgr. gerard
Dankjewel Gerard  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Janvis op zondag 03 maart 2024, 12:05:31Wat een gaaf gezicht zo'n enorme sleep wagons achter een multitractie combinatie 😍
Ik kan hier ook echt van genieten Jan Willem  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Hanzi op zondag 03 maart 2024, 12:08:44Mooi filmpje :thumbup: , jammer dag hij niet langs een mooi perron rijdt maar dat komt nog ;) !
Dan heb je toch niet goed opgelet Hans, de sleep komt langs een perron rijden, of jij vind dat perron niet mooi  >:-D
Het andere perron waar jij op doelt hoop ik binnenkort weer mee verder te gaan.
Bedankt voor de complimenten van het filmpje  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: frank-103 op zondag 03 maart 2024, 12:47:22Erg mooie sleep!
Dankjewel Frank  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: loc1200 op zondag 03 maart 2024, 13:23:43Mooie sleep! Zoveel heb ik er niet van dit type. De wagens zaten vroeger in de zg 3-producten trein. Open en gesloten zelflossers en ca 6 bollewagens.
De open wagens gingen naar de hoogovens; de bollenwagens en gesloten zelflossers naar de staalfabriek.
Maar ik blijf er bij: de wagens zitten te vol voor kalksteen (soortelijk gewicht is nl 2 ton per m3.
En ongebluste kalk zit in afgedekte wagens. (1ton/m3).

Gr. Marcel
Deze wagons komen niet uit de door jou genoemde sets Marcel, de meeste wagons komen uit set 46250 dat zijn twee wagons in een leuk doosje, er rijden ook nog 4 Roco wagons tussen en een paar andere Marklin setjes waarvan ik het nummer niet zo 1 2 3 weet.
De wagons zijn af fabriek gevuld, maar helaas niet volgens de werkelijkheid begrijp ik nu  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: AlbertG op zondag 03 maart 2024, 17:10:45Hoi Peter,
Een sleep is nooit lang genoeg. Het is een prachtig gezicht.

Ik werkte vroeger in de Hoofdwerkplaats Amersfoort en kan me herinneren dat ik een sjabloon heb getekend voor dat Kalk opschrift (of was het alleen de 'a'?). Dat is er al vrij snel weer afgehaald dacht ik onder druk van de milieubeweging en vervangen door het opschrift kalksteen.
Voor mijn baantje is dit toch wel het langste wat er zo'n beetje kan rondrijden Albert, op zich zou hij nog een maal zolang kunnen worden in het schaduwstation maar technisch gaat het niet werken omdat de sleep te zwaar wordt in de bochten / spiraal en zouden de wagons uit de rails getrokken worden.

Grappig dat jij een sjabloon gemaakt had voor deze wagons, wellicht een leuk idee dat je deze zelf eens maakt voor je eigen baan.
Het is zeker een prachtig gezicht als deze trein voorbij komt rijden  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: wimpietje op maandag 04 maart 2024, 11:33:14Weer zo'n mooie lange sleep, fantastisch
Fijn dat je het waardeert Wim  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Freek op maandag 04 maart 2024, 22:01:33@Marcel: Je hebt gelijk. In de realiteit zijn ze te vol. Al zaten realistisch vol dan zijn 3 x 2200 niet genoeg, voor hellingen met een stijgens percentage zoals bij Peter. Je hebt er minimaal 4 nodig uiteraard multiple.
De etstrein naar de Hemweg centrale had ook 4 x 2200 nodig en gaf er nog wel eens 1 de geest vanwege over belasting. De lengte van die trein was 30 - 36 bakken.
Later werd de etstrein getrokken door een 1300. Dat was te merken bij ons op de Zaanstraat. De bovenleidingspanning storte in van 1800 naar 1500 Volt als hij optrok. Lang heeft dat overigens niet geduurd. Het werd  taboe om een volle ertstrein bij Amsterdam CS en bij de afslag van de Zaanlijn (in de oude situatie) voor de rooie te laten lopen. 


Een vierde loc gaat helaas niet lukken Freek, ik kom dan ruimte te kort in het schaduwstation, anders had ik er zeker nog een bijgezet  :)
Er rijd wel een stam rond met 4 loc's maar daar hangen container wagons achter.
Leuk om te lezen dat een loc het voltage even 300 volt laat in storten bij het optrekken  :thumbup:


Citaat van: Wico op maandag 04 maart 2024, 22:49:21Peter,

Mooi gezicht zo die lange sleep op je baan, en die kijkkast met perron blijft een leuke en originele oplossing :thumbup:.

@Freek: @Wico geniet dus ook van deze mooie sleep van @Degeluidsman (a.k.a Peter) ;).

Groeten,
Wico 
Lange slepen, ja daar zijn wij liefhebbers van Wico  :thumbup: :thumbup:
Over de kijkkast zoals jij hem noemt heb ik al vele leuke reacties gekregen, daar ga ik ook verder met scenery / bovenleiding en seinen.


Citaat van: RMW op dinsdag 05 maart 2024, 15:34:40Schitterend zo'n kalktrein met 3 locs en 30 wagons. :) :thumbup:


M.v.g.

Maikel (RMW)
Dankjewel Maikel  :thumbup: :thumbup:
Het is een stoer geheel als het over de baan rijd, erg blij mee.


iedereen weer bedankt voor de leuke reacties en de vele waarderingen, dit wordt zeer op prijs gesteld.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Schitterend filmpje weer Peter  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Hoi Peter.
Prachtig om de 3 locs met een sleep van 30 wagons over jouw baan te zien rijden! :thumbup:
Het rijden ziet er ook bijzonder goed uit, mooi gelijkmatig en geen rare acties in de sleep kalk wagons.

Veel plezier en succes met rijden en bouwen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
@citaat @citaat
Dankjewel Barry   :thumbup: :thumbup:


@citaat
Hoi AlbertJan,
Dat heb je goed gezien  :) de sleept rijd in een moeite door over de baan zonder te stoppen ( ook als alle andere treinen op het maaiveld zijn ).
Met dat rijden en bouwen komt het wel goed, technisch rijd het super vele duizenden kilometers zijn al afgelegd de laatste jaren en het bouwen begint een beetje in mijn todo te staan  :)

Helaas heeft de Griep mij te pakken ( ik ben nog wel aan het werk ) maar het wordt steeds ff minder.
Ik ja vanavond maar eens vroeg onder de wol.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Ik wens je beterschap toe Peter.
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Dankjewel Freek  :thumbup: :thumbup:
Helaas is het er vandaag niet beter op geworden, gelukkig is het nu weekend en hoop ik weer een beetje aan te sterken.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Probaat middel, heeft mij altijd in één dag weer op vorderman gebracht. Een hete groc en onder de wol, uitzweten die handel. De volgende ochtend was mijn hele bed dan doorweekt. Wel belangrijk wanneer je tussendoor wakker wordt dat je niet de dekens van je af gooit. Dan verlies je het effect.
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Citaat van: Degeluidsman op zondag 03 maart 2024, 10:36:40@citaat
Hier heb ik een filmpje van gemaakt, veel kijk plezier.
 @citaat

Schitterend!!
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
@citaat @citaat
Ik heb even opgezocht wat een groc was Henk  8o
Veel alcohol zag ik, dat heb ik maar niet gedaan zo i zo hebben wij niets daarvan in huis en in mijn hele leven heb ik misschien 10 biertjes op omdat ik op twee feestjes dit niet nuchter wilde meemaken  :)
Na 5 bier ( Warnsteiner ) stond ik volledig op mijn kop  >:-D



@citaat
Dankjewel Ernst  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
 :) Ik lees net in het topic van Wico  dat je een andere werkgever hebt. :thumbup:
En geen stress meer hebt en volgend jaar de 80-90-100 regeling gaat gebruiken.
Een felicitatie lijkt me wel op zijn plek, dus bij deze. :)
Ik ga dat ook doen, per 1 januari 80% werken - 90% loon - 100% pensioen opbouw.
Het zal eens tijd worden, op onze leeftijd is wat meer rust en vrije tijd van harte welkom, ik wordt liever moe van aan mijn treintjes prutsen dan moe van het werken. :-)

Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
Gefeliciteerd heren met deze mooie regelingen :thumbup: !
Gemeente Den Haag had Het Vitaliteitspact: 60% werken, 80% loon en 100% pensioenopbouw. Bijna te mooi om waar te zijn en dus zijn ze er een kleine 2 jaar voor ik er gebruik van zou kunnen maken maar mee gestopt... :? .
Vooralsnog is er ook nog niks anders voor in de plaats gekomen.
Re: De baan van een geluidsman- 30 Kalkwagons rijden over de Duurstede baan ( video ).
 @citaat

 8o Dat is zuur, hopelijk komt er gauw een andere regeling voor in de plaats. O:-D