Beste Frans,
Je kan voor je frontseinen de warmwitte leds gebruiken, en deze van een weerstand voorzien van 1,5K ohm.
Echter deze branden dan veel te fel. Technisch is de led voldoende beveiligd, maar optisch is het niets.
Ik gebruik bij 5 witte leds in serie al een voorschakel-weerstand van 4,7K ohm in rijtuigen voor de binnenverlichting. Bij 4 leds, 10K ohm. Dus het is ook een beetje proefondervindelijk vaststellen, wat je mooi vindt, en hoeveel leds je opstelt. verder, kan je bij ESU-decoders de uitgang dimmen. Bij de Märklin-decoders is dit misschien ook mogelijk, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Welke leds heb je besteld (type) smd, of de oudere type?
Technisch gezien, kan je het beste de grijze draad voor de frontseinen van cab. 1 gebruiken. (sleper-zijde); de gele draad voor de frontseinen van cab. 2; de Aux1 voor de sluitlichten van cab.1; en aux2 voor de sluitlichten van cab.2.
Er blijven nog 2 Aux-en over, 3 en 4. Deze kan je voor cabineverlichting gebruiken, en via een diode, de machineruimte mee verlichten. Maar ook alleen de machine-ruimte apart, en bv spanning naar je rijtuigen is een optie. Echter, hierbij moet dan wel je aux-uitgang versterkt worden, daar je de verkeerde decoderdrager hebt, met onversterkte uitgangen.
Dmv functie-mapping (cs2) kan je de aux-en aan diverse F1-F16 koppelen. Hierbij is het bv. mogelijk om aan F4 (rangeersnelheid) ook de gele en grijze draad samen te schakelen, zodat je rangeer-verlichting, voert. Bij andere typen loks kan je door functiemapping, van één cabine de front/sluitseinen uitschakelen, zodat de lok in het "Wende-verkehr" kan worden ingezet. (Br 101, 110, 111, 140, 141, 181, 212, 216, 218 enz.)
gr. Marcel