Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin Neuheiten 2024

Gestart door RMW maandag 11 december 2023, 19:27:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Citaat van: Baardo op donderdag 07 maart 2024, 16:26:52De mijne wel.

Gefeliciteerd! Alvast veel plezier ervan André!
Re: Märklin Neuheiten 2024
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Helaas ook nog geen bericht ontvangen dat de mijne afgehaald kan worden, de eerste beelden zien er goed uit volgens mij.
Is er al ergens een uitgebreide test voorbij gekomen?

@ Andre, hou ons op de hoogte a.u.b.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Märklin heeft vandaag alvast een zomernieuwtje bekend gemaakt. Het betreft de BR 249 001 (Vectron Dual Mode Light), voorzien van speciale opschriften van DB Cargo AG.

Artikelnummer: Märklin 39293 (AC) / Trix 25293 (DC)
Adviesprijs: € 429,00

Foto © Märklin:

Vectron Dual Mode Light.jpg

Meer info: KLIK.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Märklin Neuheiten 2024
Wat mij opvalt....dat de donkerrode kleur met sierstrepen meer op de foto's staan dan de huidige kleurstelling van de DB.
Kennelijk zijn ze dat rood een beetje zat :D
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Ben ik niet met je eens Hans.
Zonder brononderzoek te hebben gedaan, dat kunnen jij en/of ik achteraf doen, nu geen tijd voor.
Weet vrij zeker dat men hier mee het beste "aus 2 Welten" wil laten zien, als een soort knipoog.
De felrode DB kleurstelling, waar de panto is geplaatst, geeft het succes van de electrische Vectron aan, dit is zonder meer al een geslaagd bewezen concept.
De "oude" paarsrode kleurstelling is van de Deutsche Reichsban (DDR) en verwijst naar opvolging van de meest succesvolle dieselloc BR130.
Een (NIET Deutsche Bundesbahnloc!) loc uit begin jaren '80 die heden, hoewel gemodificeerd, nog zonder grote problemen in dienst is en onmisbaar op niet geelectrificeerde trajecten.
Locomotieven bouwen konden de communistische landen nog het beste...auto's en andere producten waren niet zo'n groot succes. :)

Misschien weet een ander nog wat meer over deze Dualmode loc, het model en het grote voorbeeld zien er mooi uit
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Aanvulling Dualmode loc, als "onderzoekje".

klik voor Youtubefilmpie



Re: Märklin Neuheiten 2024
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Märklin is bezig met de ontwikkeling van een nieuwe spoorwijdte;

Re: Märklin Neuheiten 2024
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Ik ga alvast sparen  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Ik lees ook net de mail. Wat voor dag is het vandaag?  :-)    B)

Wie zegt dat Duitsers geen humor hebben?
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Dirk-Jan,

Verkeerde rubriek, want wordt aangekondigd als Neuheit 2025! Heb ik mooi een jaar de tijd om wat bielzen en rails in mijn tuin te leggen :o).

Groeten,
Wico
Re: Märklin Neuheiten 2024
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
 @citaat
 
 :?  Ja, ik weet dat het in de rubriek Märklin Neuheiten 2025 hoort te staan, maar die is nog niet aangemaakt. :o)
Re: Märklin Neuheiten 2024
Logische stap... Ik verwacht binnenkort trouwens mijn eerste elektrische auto, Faller Car Systems.
Ik ben al bezig met de rijdraad onder het wegdek en hoop zo handsfree woonwerkverkeer te realiseren.
De eerste versie van de Faller auto was volgens het AMS system maar de gemeente vond de sleuf midden in de straat niet mooi en gevaarlijk. Ze waren ook bang voor kortsluiting bij regen.

Groet,
Peter
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Citaat van: Dirk-Jan op maandag 01 april 2024, 09:24:29Märklin is bezig met de ontwikkeling van een nieuwe spoorwijdte;

Wat een vondst!

Is ook gelijk goed voor de gemeenschapszin, om zoiets op te stellen moet je het met de buren (stuk of 4-5) samen doen. Een stuk spoorrails door alle voortuinen, en dan kan je net 1 lok kwijt, en een klein wagonnetje erbij wellicht.
Re: Märklin Neuheiten 2024
1 april grap
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Je meent het :D.

Groeten,
Wico
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Märklin 39811: Elektrisch hogesnelheids-treinstel EC 250 type RABe 501,,Giruno" van de Zwitserse Staatsspoorwegen (SBB). De bestelling (inclusief 2 aanvullende sets) is al de deur uit :D

039811_2.jpg
bron: maerklin.de

Groeten,
Wico
Re: Märklin Neuheiten 2024
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
@citaat
Dat wordt weer genieten, alleen de voorpret al Wico, hij zal mooi tot zijn recht komen op jou grote baan.


Mvg,

Peter Degeluidsman 


Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
 @citaat  @citaat

Een mooi vooruitzicht heb je in petto Wico. :thumbup:
Het type RABe 501 voelt zich goed op je baan dat hebben we kunnen zien dus de bestelde RABe 501 gaat heerlijk zijn ronden rijden op je prachtige baan. :thumbup:

Groet Michel
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Mooi vooruitzicht
Re: Märklin Neuheiten 2024
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
 B) Nou, da's een hele mooie voor op uw baan en een hele lange ook; 232,4 cm. 8o
Als het moment daar is dat deze aanwinst bij u afgeleverd gaat worden heeft u dan de langste op het forum? :o)
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Ik heb een bericht op 3railforum nog niet gezien en daarom: de MÄRKLIN STORE WAGEN 2024 is bekend en de lok ook. Plaatjes van een Store die alleen persoonsgebonden gegevens beschermd.
De wagen komt er als liefhebber van containers wagens zeker. Moet eigenlijk ook wel als je de containerwagens 2022 en 2023 ook hebt, Dirk
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Fraaie loc, maar hoort het dak er echt zo op te zitten? Die spleet lijkt wel erg breed en bovendien lijkt het scheef te zitten.
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Ik heb niks de foto gewijzigd :-) Misschien is dit een voorloopmodel. Zo zal het wel horen, zie ook Märklin 39290 daar zie je ook een rij - lijkend op - ventilatieopeningen langs de dakrand.
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Ik had idd gezien dat bij de hybride uitvoering het dak een "stukje open staat", zal wel iets met koeling te maken hebben. Niks nieuws, deden ze bij de oude Fiat 500 Abarth ook al >:-D .
0B1A6373-728x485.jpg
Bron: Fiat 500

Op de foto van de loc lijkt de spleet erg breed, maar dat beeld zal wel versterkt worden door de zwarte kleurstelling waardoor de bovenaan iets naar binnen lopende zijwand visueel één geheel vormt met de ventilatiesleuf. In t echt zal het er beter uitzien (ga ik van uit).
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Bedankt voor het plaatsen van de Märklin store loc van 2024 Dirk. :thumbup:
Zodra ik hem kan bestellen dan wordt hij zeker besteld.

Groet Michel
Re: Märklin Neuheiten 2024
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 23 april 2024, 07:18:42Bedankt voor het plaatsen van de Märklin store loc van 2024 Dirk. :thumbup:
Zodra ik hem kan bestellen dan wordt hij zeker besteld.

De gedachte van een ieder die gisterenavond dit draadje bezocht Michel.😎

Vrgr,
Wilko
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Citaat van: Trainspotter op dinsdag 23 april 2024, 10:06:16
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 23 april 2024, 07:18:42Bedankt voor het plaatsen van de Märklin store loc van 2024 Dirk. :thumbup:
Zodra ik hem kan bestellen dan wordt hij zeker besteld.

De gedachte van een ieder die gisterenavond dit draadje bezocht Michel.😎

Vrgr,
Wilko
Hier meldt zich dan de eerste uitzondering. Na de eerste zwarte krokodil ben ik er mee gestopt, de lol was er namelijk direct vanaf voor mij toen ik de tweede zwart-rode lok zag. Daarna werden het in mijn optiek gewoon 13 in een dozijn zwart-rode modellen, en je weet nu al dat ze hier tot in het oneindige mee door kunnen gaan, en dat vind ik gewoon te gemakkelijk van Märklin. Iets meer moeite in de totstandkoming van een model steken mag wel wat mij betreft.
Re: Märklin Neuheiten 2024
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
En hier is de tweede uitzondering. Heel erg leuk allemaal, mooie loks, mooie wagons, maar als zelfbenoemde
Profi-modelspoorbaanbouwer zijnde kan ik dit niet op mijn baan laten rondrijden, ik neem mijn hobby zeer serieus. :D
Re: Märklin Neuheiten 2024
Citaat van: h0_miessie op maandag 08 januari 2024, 18:04:14Hans bedankt voor het plaatsen van het PDF bestand  :thumbup:  zo kon ik mooi tijdens het werk kijken naar wat Märklin voor Zwitsers materiaal heeft voor 2024.
Vrees dat er alleen 2 x de 47471 Sdggmrss wagons gaan komen er staan hier al 5 krokodillen op de baan en dat lange oude ding (38590) vindt ik oerlelijk om daar zoveel geld voor uit te geven.

Groet Michel
Die 38590 is mijn droomloc! Ik ga er zeker voor sparen en dan in september/oktober dit jaar sla ik toe als ie nog beschikbaar is.
Re: Märklin Neuheiten 2024
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Deels :offtopic: maar toch ook weer wel;

Ik ben geen moderator of van het forumbeheer, maar ik ga me er toch tegenaan bemoeien, zij hebben het al druk zat, en ik plaats dit hier omdat dit topic best vaak bekeken wordt.
Dus het is een opmerking in zijn algemeenheid, niet specifiek doelend op iemand, maar voor ons allemaal.

Er word in allerlei topics geciteerd, maar de citaten bevatten vaak veel te veel tekst, of ook soms foto's/filmpjes van een paar berichten eerder.
En aangezien wij allen "onderworpen" zijn aan de forumregels zou het best leuk zijn om die dan ook in acht te nemen zo bij tijd en wijle;

FORUMREGEL c5.
Citeren. Wij staan (volledige) citaten van het voorgaande bericht niet toe. We denken daarmee draadjes leesbaarder te houden. Dus als je reageert op het laatst geschreven bericht, gebruik dan of de "Reageer" knop (bovenaan het onderaan de zichtbare bijdragen in het topic) of de "snel beantwoorden" optie onderaan het scherm. Gebruik niet de "Citeer" knop. Reageer je op een ouder bericht, dan is citaat wèl op zijn plaats. Maar pas het citaat aan, zodat alleen de tekst erin blijft staan, die van belang is waarop je reageert.
Een foto in een citaat staan we alleen toe, als het bericht waarop je reageert op een eerdere pagina (vorige 50 reacties) staat.


Kort samengevat; citeren kan je leren. :)
 :o) En dan als een soort van disclaimer; ook ik denk niet altijd aan de forumregels als ik mijn zinnige en onzinnige bijdrages hier op het forum plaats. O:-D
En de kans bestaat natuurlijk ook nog dat de moderators dit weghalen en ik met met mijn eigen zaken moet bemoeien, ook goed. :D

En dan nu weer on-topic over alle 2024 neuheiten van Märklin die er zijn en nog gaan komen. B) 
Re: Märklin Neuheiten 2024
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 24 april 2024, 12:22:59ik met met mijn eigen zaken moet bemoeien, ook goed. :D
Dan gaat er wel iets verloren aan het fenomeen forum :)
Re: Märklin Neuheiten 2024
Maar weer even on topic: al die spulletjes waar 'het merk' zo prominent op staat, vind ik niet zo interessant.
Wel grappig zijn de locs met de tekst 'Das Original gibt es bei Märklin' omdat de 1:1 locs daarmee rond reden in navolging van het model en de suggestie was dat Märklin als voorbeeld dient. En ze maken vanaf 1 april ook 1:1 modellen voor de Hongaarse spoorwegen, toch?

Maar voor de rest zit ik hier niet op te wachten. Net als de uitgave van retromodellen, waarbij de fantasie-kroko wel de kroon spant. Het ding kreeg ook nog een heuse recensie in Railhobby, met de waarschuwing dat het vrije ruimteprofiel groter is dan we intussen gewend zijn: pas dus op met dit gevaarte op je zorgvuldig gecomponeerde scenery... Of ik het nog echt zou proberen, zeg!  ;)

Maar met de verrassingslocs scoort Märklin vaak wel weer qua originaliteit en modelgetrouwheid. Alleen de keuze voor speciale, experimentele machines vind ik weer wat moeilijk. Voor je het weet heb je een hele modelbaan vol met unieke machines die je in werkelijkheid maar heel weinig zag op het continent, of nooit (zoals Flying Scotsman). Maar ach. Het verkoopt kennelijk goed en dat houdt de fabriek draaiend waardoor ik de modellen kan kopen die ik geslaagd en passend vind.

Groet,

Peter
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

online
Re: Märklin Neuheiten 2024
Idd. is die fantasie retro krok erg lelijk. Hoe kunnen we hier lol aan beleven.

Is goed voor de omzet cijfers van Märklin, mooier kan ik het niet maken.

Mvg Hans
Re: Märklin Neuheiten 2024
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024

CiteerHier meldt zich dan de eerste uitzondering. Na de eerste zwarte krokodil ben ik er mee gestopt, de lol was er namelijk direct vanaf voor mij toen ik de tweede zwart-rode lok zag. Daarna werden het in mijn optiek gewoon 13 in een dozijn zwart-rode modellen, en je weet nu al dat ze hier tot in het oneindige mee door kunnen gaan, en dat vind ik gewoon te gemakkelijk van Märklin. Iets meer moeite in de totstandkoming van een model steken mag wel wat mij betreft.

Was dat ook niet zo bij de infotagen loc die Märklin uitbracht op basis van de E94? Ik heb daar zelf twee van, omdat het een E94 is, maar enige verschil was het nummer op de loc.
Re: Märklin Neuheiten 2024
Op dinsdag 7 mei om 13.00 worden de zomernieuwtjes bekend gemaakt
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Märklin Neuheiten 2024
Ben benieuwd of er iets tussen zit😉
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2024

Trust me, I'm an engineer!

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Op de Productdatabank zijn de nieuwigheden al te zien, voor degenen die niet kunnen wachten ;).
Even de catalogus op "zomernieuws 2024" zetten.
Re: Märklin Neuheiten 2024
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
De highlight voor Nederland, die ik eigenlijk wel verwacht had, is de Martinair koploper.
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Zie mijn posting #128 van 21-02-2024: mijn bestelling is gisteren door de pakjesbezorger in het gele autootje bezorgd. Ik had die ergens pas tweede helft van juni verwacht dus een blije verrassing. Het is Sonder Model van een gesloten goederenwagen type Nm van de K.Bay.Stb., in een oplage van 3.000 stuks vervaardigd voor Märklin store München.
Eigenlijk past het niet in mijn tijdperk II want is het is tp I. "Who cares?".

M94563  OVP.jpg

M94563  K.Bay.Sts.B  Nm'  München 41 523.jpg

   
Re: Märklin Neuheiten 2024
Ook een ECR class 66/77 dus in het zomernieuws. Kwam deze ook regulier in Nederland?
Ik vind wat foto's van deze locs maar dat lijkt vooral voor onderhoud en aflevering te zijn. Geen reguliere treindiensten.
Weet iemand hier meer van?

https://www.flickr.com/photos/arnold50/4467340030/
https://www.flickr.com/photos/magnussouverein/4504727801/
http://www.railfan.nl/foto/11886.htm
http://www.railfan.nl/foto/11936.htm
https://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000155&lang=en&id=8337&action=shownews

Koen
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Märklin Neuheiten 2024
Hoi Koen,

De lok is gehuurd door DB cargo, dus zal wellicht misschien niet naar of in Nederland ingezet worden.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin Neuheiten 2024
Dat is het lastige, tegenwoordig laten allerlei vervoerders treinen rijden in andere landen. Dus helemaal zeker weet je het nooit.

Koen
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Piko maakt rijtuigen en goederenwagens die zijn super gedetaileerd, kan Marklin nog een voorbeeld aan nemen !
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Eeh ok Erik maar wat heeft deze persoonlijke mening te maken met de Neuheiten 2024 van Marklin?
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
Goedemiddag,

Is er al iets bekend wat het 2e Insidermodel wordt dit jaar of wanneer het wordt bekend gemaakt?
Re: Märklin Neuheiten 2024
Lid sinds: 2024

Trust me, I'm an engineer!

offline
Re: Märklin Neuheiten 2024
De afgelopen jaren kwam de bekendmaking op 31 mei. Ik verwacht dat ie ook dit jaar rond die datum zal komen. Ik gok op komende donderdag (30 mei).
Volgens insiderblad 06.2023 komt de bestelcoupon met de volgende clubzending, uiteraard met wijzigingen voorbehouden. Als ze dat aanhouden zal er uiterlijk midden juni meer bekent zijn.
Re: Märklin Neuheiten 2024
Het 2de clubmodel word dinsdag 4 juni bekendgemaakt.1