Hallo in 2020,
Hier vandaag 31-01-2020 kwam het Märklin Magazin 01, de Duitse binnen.
Allereerst viel mij bij het snelle doorbladeren op dat er een dubbel uitklapbare pagina in zat. Hierop is afgebeeld de RAm 501 TEE "Edelweiss" der SBB. Helaas geen NS uitvoering van dit mooie treinstel. Wellicht in 2021 als de Insiders hun model al hebben rijden.
Een oude bekende de Big Boy, nu met nr. X4014. Nun in H0 en einmalige serie valt er te lezen, alsof dit de 1e Big Boy betreft. Jaja eenmalig dat zei men ook van de Insider Big Boy. Eenmalig met dat nummer zeker. Wie dat wil kan nu meerdere "verschillende" Big Boy´s naast elkaar zetten. Zelfde wijn in iets ander vat. Modelvariatie heet dat toch... Ik doe er zelf ook aan mee hoor en koop ook de wagens met ander bedrijfsnummer zoals uit de beginsets of exclusieve series. Ik heb het nog niet onderzocht maar hoop dat de exclusieve idee+spiel Eurotrain Neuheit Februar 2020 Art. Nr. 48697 Kbs een ander bedrijfsnummer heeft.
Verder nog dit: update CS3, 30 jaar MHI, uiteraard de nieuwigheden zoals de NS 1217, zeven keer een startbaan (Einstiegeranlage) met lok Emma, artikel over elektriciteit, baanontwerp, middeninstapwagens, een schoolklasbaan en wat over de andere spoorbreedtes dan H0. Die Z, N, I sporen bladzijden lees ik niet.
Viel lesespass, Dirk
Vandaag 1 dag later de factuur voor de Duitse Insider. Geen prijsverhoging!
Vandaag de Nederlandse versie ontvangen
groetjes uit beetje krom
opa cees
Is er eigenlijk een verschil tussen de duitse en nederlandse uitgave ? (inhoud, foto's, etc) (ja voor de slimmeriken de taal uiteraard maar dat weet ik ook) Ik heb zelf voor alle zekerheid de duitse genomen.
@citaat
Zou ik niet verwachten.
Reden: De Kosten om het blad te maken.
Zelfs de reizen aanbiedingen of de beurs info is gemaakt op de Duitse markt.
Het blad wat in het Nederlands uitkomt is gewoon vertaald naar mijn idee.
In het verleden waren er wel degelijk verschillen tussen de Nederlandse en Duitse editie. Hoe het nu is, weet ik niet. De laatste NL-DE vergelijking die ik gezien heb is zo'n 5 jaar geleden.
De Marklin berichten zijn is zowel de NL en DE versie te vinden.
De berichten van uit andere bronnen worden niet op genomen, of een editie later.
De uitdaging voor Marklin is dat vertalen van Duits naar Nederlands (of Engels, Frans) geld kost. En de NL versie 'dunner' is maar even veel kost.
Ik heb ong. 25 jaar geleden mijn abonnement omgewisseld van Nederlands naar Duits toen dat mogelijk werd. Vanaf het begin samen met mijn vader de Nederlandse en Duitse uitgave gehad. Zijn Nederlandse versie via de militaire postkamer in Den Haag, mijn Duitse versie direct naar het Duitse adres in de Siedlung. De Nederlandse versie was na de introductie van de twee versies een teleurstelling.
Maar het kan vandaag natuurlijk een stuk beter zijn.
Jan-Peter
Ik stel vast dat mijn duits exemplaar vanuit zwitserland wordt opgestuurd. Is dit voor het nederlandstalige ook het geval ?
Ook hier is de Duitse uitgave 01 2020 vandaag in de bus gevallen (via Swiss Post). Het is een aardig pakket dit keer :). Het blijft toch lekker om in zo'n papieren versie van de Neuheiten 2020 te bladeren :P.
Groeten,
Wico
Vandaag kwam de dikke Duitser in Deventer.
Misschien dat door de Ijsel alles hier wat sneller gaat, maar had hem nog niet verwacht.
@citaat
Daar zal het aan liggen wat ik heb hem nog mooi niet >:-D
@citaat @citaat
De Ijsel is wat sneller omdat het water nu hoger staat dus meer stroomsnelheid. ;)
De nouveaute catalogus van 2020 is twee keer zo dik als de totale catalogus van pak?m beet 1981. Een heel dik pak Duits papier weer. Ook mijn lidmaatschaprekening kreeg ik diezelfde dag. Deze had ik al eerder voldaan na een mailtje van mijn kant richting M*.
F.
Hier ook gisteren de Duitse uitgave ontvangen.
Helaas is de enveloppe gescheurd, mijn vraag is nu of er ook een DVD in hoort te zitten.
Die was bij mij niet in het pakket
bij die van mij was geen DVD
Hier is de enveloppe ook aangekomen. :)
Alleen hier ook een gescheurde enveloppe, maar netjes in een plastic tasje aangekomen.
gelukkig zijn de magazine's niet beschadigd.
groet
Richard W
geen dvd
Hallo allemaal,
Gisteren ook de envelop ontvangen, envelop ook beschadigd, maar de inhoud mankeerde niets aan.
En ik heb de nederlandse versie uit Zwitserland. En joepie geen Sandd. Die kwam alleen als de bezorger tijd had.
Nu wel allemaal gelijk de envelop binnen. :)
En volgens mij zit in de volgende envelop de DVD.
M.vr.gr. Erwin
Vandaag bezorgd door de buurman......... Moeilijk hoor 2 brievenbussen naast elkaar.....
Nooit problemen mee gehad , Sandd . vooral de laatste maanden niet . Ik ben scooterbezorger bij PostNL
Jij bezorgt scooters? >:-D
Citaat van: KoosLeiderdorp op zondag 09 februari 2020, 15:57:17
Helaas is de enveloppe gescheurd, mijn vraag is nu of er ook een DVD in hoort te zitten.
Die was bij mij niet in het pakket
Kijk even op pagina 4 van het Insider News. Daar vind je wat je per uitgave kan verwachten.
Beste Basjuh
Bedankt voor de tip.
Toch raar dat er zo onvoorzichtig gedaan wordt met onze vakliteratuur.
Koos:
Citeermet onze vakliteratuur.
:o) :o) Proesst
't Speelt met treintjes en noemt de Marklin fanmail vakliteratuur. ;) ;) :P
Ik hoor net dat de Fabeltjeskrant vanavond bij de Oscar uitreiking een ouvre award krijgt voor de beste none-fictie.
En weer terug naar de werkelijke wereld.
Ook hier is gisteren de enveloppe beschadigd aangekomen. Overigens lijkt het er op of de zending op het laatste moment nog door een andere verzender dan Sandd is bezorgd. Asendia of iets dergelijks.
Jan-Peter
Bij mij was deze ook beschadigd. Komt door de dikte.
Over een paar weken verwacht ik een brief vanuit Marklin. Hopelijk is deze inhoudelijk beschadigd.
Citaat van: janpeter op zondag 09 februari 2020, 19:38:53
Overigens lijkt het er op of de zending op het laatste moment nog door een andere verzender dan Sandd is bezorgd. Asendia of iets dergelijks.
Is Sandd niet overgenomen door PostNL?
@citaat
Klopt.
Ik krijg al post via Postnl wat normaal via Sandd kwam.
@citaat Klopt niet (mijn vraagstelling dan), want Sandd is wel door PostNL overgenomen >:-D
Nog niet binnen (de Duitse).
Trouwens ook de vorige levering nooit gekregen. Gemaild met Duitsland en het steunpunt in Nederland, nooit iets op terrug gehoord.
Ik hoop de nieuwste levering toch wel snel binnen te krijgen, anders moet ik gaan overwegen na 21 jaar mijn lidmaatschap op te zeggen.
Misschien moet Märklin wat meer een service gaan doen en wat minder aan het keer op keer uitbrengen van dezelfde loks in steeds weer een nieuw jasje...
Marklinner
Citaat van: richard W op zondag 09 februari 2020, 16:58:08
Hier is de enveloppe ook aangekomen. :)
Alleen hier ook een gescheurde enveloppe, maar netjes in een plastic tasje aangekomen.
gelukkig zijn de magazine's niet beschadigd.
groet
Richard W
Bij mij idem en excuus briefje van de post.
Ook hier met beschadigde envelop binnengekomen. Inhoud mankeerde gelukkig niets.
Ook hier met beschadigde envelop binnengekomen. Inhoud mankeerde gelukkig niets.
Citaat van: Marklinner op zondag 09 februari 2020, 23:19:08
Nog niet binnen (de Duitse).
Trouwens ook de vorige levering nooit gekregen. Gemaild met Duitsland en het steunpunt in Nederland, nooit iets op terrug gehoord.
Waar heb je het naar gemaild?
Citaat van: Marklinner op zondag 09 februari 2020, 23:19:08
Gemaild met Duitsland
Citaat van: basjuh1981 op maandag 10 februari 2020, 11:18:45
Waar heb je het naar gemaild?
:o) waarblijftmijnvakliteratuurverdammtnochmal@deutschland.de
Dirk-Jan
@citaat Bericht gestuurd maar kreeg automatisch antwoord terug:
"Unter diese Adresse gibt es kein gültige Emailadresse. Sie sollen Ihre Meldung nach scheissewiedernix@deutschland.de senden. >:-D
@citaat
:-) :-) :-)
De NL-editie afgelopen zaterdag al ongeschonden ontvangen.
Groeten,
Ton.
Het reguliere Insider (Duitstalig) Pakket is hier vandaag "geland".
Zojuist is de zeer dikke Duitse versie bij me afgeleverd.
Het couvert is gescheurd en met plaktape gerepareerd en daarna in plastic gesealed.
In de seale, een excuuskaartje van PostNL.
Het lijkt erop dat de NL versie beter behandeld word dan de DE versie want mij NL versie is zonder kleerscheuren binnen gekomen afgelopen donderdag.
Verder kan ik over de service van Marklin alleen maar lof spreken zowel bij onderdelen als insiders post als er iets mis gaat word er na een mailtje direct actie ondernomen en heb je het meestal met een week binnen.
Ik heb "maar" een tijdelijk proefabonnement genomen. Alle artikels inmiddels gelezen.
Vraagje aan de jarenlange abonnees : staan daar nooit in detail eens technische artikels in over digitalisering, besturingssoftware, ed ?
Nu blijft men nogal op de oppervlakte. Vb in het artikel over automatikschakeling wordt uitgelegd hoe je dit met schakelrails kunt doen maar er mogen onder de wagons geen slepers zitten. Wat als er wel onder zitten (oa voor verlichting) ? Daar wordt dan weer niet verder op ingegaan.
Is dit in veel artikels zo ?
Citaat van: nobody op dinsdag 11 februari 2020, 17:25:57
Het couvert is gescheurd
Dat was bij mij, en ik constateer hier bij velen meer, ook het geval. De inhoud is wonderwel onbeschadigd gebleven.
Van maatregelen en excuses zoals bij jou bij mij geen sprake.
Ik heb gemaild naar insider-club@maerklin.com en naar service@marklin.nl
Nog steeds geen reacties EN nog steeds geen spullen ... En dat terwijl ik 4km van de Duitse grens woon.
Groet,
Marklinner
@citaat Ik zou deze proberen: service@maerklin.de of clubverwaltung@maerklin.de
Als je 150 km van de grens woont, krijg je wel antwoord.
Hier is net de Duitse uitgave op de mat geknalt, aan alle kanten gescheurd.
Maar goed, netjes plastic er omheen geseald en een excuses kaartje van de Post nl,dan. (tjonge jonge zo beter Bassie).
En de inhoud is her en der wat beschadigd.
De PTT. Die bestaat al een poosje niet meer :D
Ook hier is een gehavende dikke Duitser gearriveerd op de mat.
Beschadigde envelop maar de inhoud is intact gebleven. :)
Nu lekker lezen op de bank.
Groet Michel
@citaat :thumbup:
Ik zal mijn vraag nog eens herhalen (dit gaat over de inhoud , niet over gescheurde verpakkingen) :
Ik heb "maar" een tijdelijk proefabonnement genomen. Alle artikels inmiddels gelezen.
Vraagje aan de jarenlange abonnees : staan daar nooit in detail eens technische artikels in over digitalisering, besturingssoftware, ed ?
Nu blijft men nogal op de oppervlakte. Vb in het artikel over automatikschakeling wordt uitgelegd hoe je dit met schakelrails kunt doen maar er mogen onder de wagons geen slepers zitten. Wat als er wel onder zitten (oa voor verlichting) ? Daar wordt dan weer niet verder op ingegaan.
Is dit in veel artikels zo ?
@citaat
Even mijn mening over Marklin Insider etc.
Als je kijkt naar echt vaktechnisch gebeuren dan wordt je teleurgesteld. Echter dit is vaktechnische kennis. Gezien het blad is gemaakt voor meerdere leden moet je het wel leuk houden. En de bedoeling is als iets kapot is dat je naar een vak specialist gaat. Zij gaan dus hun eigen glazen niet ingooien. Als je het zelf kan bespaart het je geld.
Er staan artikelen in die naar mijn idee wel de moeite waard zijn om te lezen. Nu hebben ze het over de modelbaan en hoe deze is opgebouwd en wat ze dan doen. Ze hebben het over blokken en de volgende keer over baan aankleding.
Extra info:
Bij het abonnement zit tevens alle bladen in die je krijgt, insider, magazine, dvd, en folders over nieuwheden etc. Tevens krijg je het jaarboek er bij.
Als klap op de vuurpijl een wagon.
Als ik de wagon en het boek bij elkaar op tel dan kost de informatie van insider en magazine helemaal nog niet zo gek veel. Qua prijs zitten ze ongeveer aan andere abonnementen.
Tevens woon ik in Deventer. Er is hier helemaal niks qua modelbouw. Informatie is dan een groot geschenk zonder dat ik daarvoor hoef te rijden naar Apeldoorn waar wel een winkel zit. Ik neem dus de benzine kosten hier ook even in mee.
Tevens heb je de mogelijkheid items te bestellen die je als niet lid niet kan krijgen. Of je moet wachten op een modelbeurs en/of mazzel hebben dat de winkel wat extra had besteld onder jouw naam.
Al met al moet je een eigen afweging maken van wat jij leuk vindt.
Ga je voor zeer technische informatie dan ja, dan moet je deze even links laten liggen. Schaf dan boeken en andere materiaal aan die hier dieper op ingaan.
Ben je zoals mij en wil je van alles wat dan is dit een goede keuze.
@citaat dat was in mijn tiener jaren wel anders toen had je zelfs 2 zaken in Deventer wentink en nog eentje maar daar ben ik de naam van kwijt tevens had de speelboom en andere speelgoedwinkels nog modeltreinen.
De enveloppe is niet meer zo stevig lijkt het wel, want ook hier is de dike duitser in beschadigde enveloppe gearriveerd.
Lekker veel leesplezier.
Groetjes, Andre
Ik lees in jullie reacties de ontvangst van de Duitse versie in een beschadigde enveloppe en de NL-versie in beschadigde enveloppe.
Ik krijg de Duitse versie in een dunne plastic hoes en de NL-versie in een witte envelop. Deze keer inderdaad in een beschadigde envelop, niet veel maar toch een scheur in een hoek. De inhoud was nagenoeg onbeschadigd (deukje in de hoek) en compleet. Märklin had IMHO een zwaardere uitvoering van de envelop moeten kiezen voor deze uitgebreide en zwaardere zending.
Ik neem aan dat degene die de Duitse versie in een envelop ontvangen lid zijn van NL-Insiderclub en de nieuwighedenfolder en ander spul (behalve pasje en dvd) in het Nederlands ontvangen?
Voor mijn Duitse versie van Märklin Magazin ben ik geen NL-insiderlid maar heb al jaren nog ver voordat de insiderclub bestond een abonnement met verzending rechtstreeks vanuit Deutschland.
Als je geen prijs stelt op de extras zoals het clubwagentje, clubpas, dvd, folders en posters en het Duits lezen beheerst ben je goedkoper uit met een abo. van ? 33,00 rechtstreeks bij de uitgever.
Lees ze, Dirk
Citaat van: trein-ice3 op zaterdag 15 februari 2020, 00:11:23Ik neem aan dat degene die de Duitse versie in een envelop ontvangen lid zijn van NL-Insiderclub en de nieuwighedenfolder en ander spul (behalve pasje en dvd) in het Nederlands ontvangen?
Dirk, de Insiders die gekozen hebben voor de Duitse versie ontvangen alles, dus ook de catalogus, nieuwighedenfolders en andere bijlagen, in de Duitse taal.
Hier is de Nederlandse versie op de mat gevallen, gelukkig geen schade.
Mvg,
Peter Degeluidsman
Hier, vandaag 11-04-2020, kwam Märklin Magazin 02, de Duitse versie ontvangen. Ik had al stilletjes gehoopt dat nummer 2 nog voor de Pasen zou komen en dat is dus uitgekomen.
Veel, 12 pagina´s over de nieuwigheden van Märklin maar die kenden we al. 14 pagina´s over nieuwe toebehoren / scenery van andere merken. Artikel over de CS3, Gotthardtbahn, wat over prijswinnende banenontwerpers. Leuk stukje over hoe houtzagerij tot leven te wekken is en over een station in het deel van de serie over de voorgestelde baanontwerp. Minitrix baan, Silberlinge en Havenbaan. Verder viel me een advertentie over een verzekering van de Modelbaan. Alleen al vanwege de foto van de twee verzekeraars precies rechtsonder waar je een paginanummer verwacht.
Tot zover eerst maar weer dit bericht, nu eerst maar weer van het mooie weer gaan genieten.
Dirk
Peter, hopelijk word door het veelvuldig vallen van alle tijdschriften jouw mat niet beschadigd. Misschien kan je een soort bakje rond jouw brievenbus fabrieken. 8o
Citaat van: trein-ice3 op zaterdag 11 april 2020, 16:08:44Verder viel me een advertentie over een verzekering van de Modelbaan. Alleen al vanwege de foto van de twee verzekeraars precies rechtsonder waar je een paginanummer verwacht.
Nou Dirk,
Dit is niet de eerste keer hoor. Heb je nummer 1 van dit jaar niet ontvangen of slecht gelezen. Zie nummer 1 blz 83. Pagina groot.........
@citaat O ja warempel, ik zie al waarom het niet zag, de adv. staat tussen een artikel over Z en Minitrix in. Die artikelen sla ik bijna 100% over. :-)
Zojuist is de dikke Duitser weer op de deurmat beland met heerlijk veel leesvoer voor het weekend. :)
Ik zeg Märklin bedankt. :thumbup:
Groet Michel
En plof daar is ie weer, de dikke Duitser.
Fijn leesvoer in de lastige tijden.
Märklin bedankt
Vandaag de Nederlandse versie ontvangen,
Mooie posters en weer voldoende leesvoer
groetjes uit beetje krom
opa cees
Ook in het zonovergoten Leiderdorp de Duitse uitgave ontvangen
Lekker leesvoer en ook nog onbeschadigd in de verpakking
niet echt heel veel nieuws !
Ook op Scheveningen is de dikke Duitse uitgave van April/Mei op de mat gevallen.
Ook in Heinkenszand vandaag in de vrijstaande brievenbus bezorgd.
Groeten,
Wico
Citaat van: nobody op zaterdag 18 april 2020, 12:46:34
Ook op Scheveningen is de dikke Duitse uitgave van April/Mei op de mat gevallen.
Ah, dat was die klap net die ik hier in Den Haag hoorde :D
Hier vandaag de NL-versie bezorgd.
In de envelop zat een mooie poster van de BR 078 :)
Groeten,
Ton.
Hier is gisteren ook de dikke Duitser op de mat geploft (zonder beschadiging aan vloer of inhoud van de enveloppe phew). Snel gevolgd door een tweede plof. De fanmail van Miba, zowel Spezial 124 en DIMO, zijn via Hogemade hier beland.
Dus voor dit weekend weer voldoende leesplezier.
Jan-Peter
Zijn er meer mensen die geen bestelformulier hebben gehad voor de jahrwagen 2020?
Die zat ook in een van de vorige edities. Ik heb mijn bon begin februari ingeleverd.
Citaat van: Treinhobby op dinsdag 21 april 2020, 19:44:55Zijn er meer mensen die geen bestelformulier hebben gehad voor de jahrwagen 2020?
Die van mij zat bij de Insiderpost nummer 1-2020. Dus wel gehad EN besteld. Uiterste besteldatum is 30 april a.s. (Bron: Insider News 1-2020)
Deze week ook binnen gekregen.
Bestel formulier voor wagons etc deze keer niet aanwezig, maar de vorige keer wel, inclusief de jaarwagon.
Citaat van: Treinhobby op dinsdag 21 april 2020, 19:44:55
Zijn er meer mensen die geen bestelformulier hebben gehad voor de jahrwagen 2020?
Als je met je clubkaart naar je winkelier gaat kan hij alsnog de jaarwagen voor je bestellen.
@citaat :thumbup:
Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 24 april 2020, 11:50:08
Als je met je clubkaart naar je winkelier gaat kan hij alsnog de jaarwagen voor je bestellen.
Ik heb 't telefonisch, met de winkelier, geregeld.
Ik heb de bon vandaag ingeleverd.
En omdat ik er toch was, ook meteen een loc uit de nieuwighedenfolder 2020 besteld. :)
Groeten,
Ton.
Hallo allemaal,
Ik hoorde van mijn dealer dat ik geen lid meer was van de club. Toen ben ik gaan zoeken en het blijkt dat ik totaal vergeten ben om de rekening over te maken.
Heel stom, dat was niet de bedoeling.
Wat kan ik nu het beste doen?
Gr. Andre
Weer lid worden Andre.
Of ben je bang dat de MID (Märklin Incasso Dienst) achter je aan komt?
Onderschat deze heren niet!
Dat wordt een forse rekening en een ban voor minimaal 5 jaar.
Ik leef met je mee :-(
Bedankt.
Maar het zou mooier zijn als ik mijn gediende jaren blijf behouden.... dan maar eens bellen.
Opnieuw lid worden kan altijd nog.
André
Hoi André,
Inderdaad even mailen met Märklin dat je lid wilde blijven, maar vergeten was te betalen.
Ze zullen daar vast wel begrip voor hebben.
Zelf betaal ik altijd via m'n creditcard, wordt automatisch afgeschreven.
Kan ik het ook niet vergeten...
Groeten,
Ton.
Heb ik vorig jaar ook bij de hand gehad.
Bij nazending van nummer 6 (want nooit ontvangen) ontbrak het betalingsherinneringsformulier en is de betaling mij ontschoten.
Na heel veel heen- en weer e-mailen is één ander recht gezet, maar 't heeft wél ongeveer een half jaar geduurd...
Ik heb een mailtje gestuurd. Afwachten maar.
Bedankt voor de tips.
Gr. André
Citaat van: nobody op zaterdag 16 mei 2020, 17:33:03Na heel veel heen- en weer e-mailen is één ander recht gezet, maar 't heeft wél ongeveer een half jaar geduurd...
Vooropgesteld dat men zich redelijk in het Duits verstaanbaar kan maken:
het beste blijft toch altijd over dit soort zaken even te bellen. Tijdens zo'n telefoongesprek kan 't al geregeld worden of zijn.
Succes en zal uiteindelijk vast wel goed komen.
Zoals ik vorige week al meldde, het mailtje is inmiddels ontvangen. Gisteren kreeg ik de oude factuur, direct betaald en mijn lidmaatschap loopt inmiddels weer.
Bedankt voor de tips.
Gr, André
Hier, vandaag 13-06-2020, kwam Märklin Magazin 03, de Duitse versie van mijn Duits abonnement ontvangen. 124 pagina´s dik.
Voorop Kraftpaket Class 66. Vier versies waarvan ik de Noorse Cargonet variant de mooiste vind.
Na kolen kwam stookolie voor de Jumbo´s BR 44. Dus nu komt M. met een 44 1374 (kolen!!) bestemd voor de set/doos 12 ketelwagens. De zoveelste BR44. Ik ben benieuwd of de BR44 1315 die nu gerenoveerd wordt ook als model verschijnt.
Als bijlage een folder van Spoor 1 over de diesel V320 serie. Te groot voor mijn baan ;-)
Artikel over bediening het met gevoel rijden met de CS3.
Veel bladzijden over het maken van een baan.
De rest is teveel om hier te plaatsen. Komt immers ook gedeeltelijk wel in de insider en ergens anders in ons forum terecht.
:-{) Dirk
Gelet op de reacties hieronder even dit bericht is aangepast: van ´1315´ heb ik voor de betere duiding ´BR 44 1315´ gemaakt. Deze lok. staat in Göppingen op een Märklinterrein en wordt gerenoveerd.
HA anekdote: ik reed jaren terug dit terrein op en parkeerde de auto zo ongeveer waar de 1315 nu staat. Komt de portier naar ons toe en vraagt "Sie kommen bestimmt für das Museum?" Waarop ik zei: "Ja". Dan bent u hier niet op de juiste locatie zei hij uiteraard in de Duitse taal en gaf me heel vriendelijk een A-vier met de route naar het museum.
@citaat
Hans: Ik neem aan dat Dirk de BR 44 1315 bedoelt, die nu bij het Märklineum in Göppingen staat en wordt opgeknapt.
M.v.g.
Maikel
@citaat :thumbup:
Dat denk ik eigenlijk ook nu ik dit zo lees. Ik zal mijn bijdrage verwijderen. Bedankt voor het wakker schudden... :) ;)
De dikke Duitse nr 3 van 2020 is zojuist op Scheveningen gezorgd.
Vandaag de Dikke Duitser binnen gekregen. Hij is wel iets afgevallen.
Blijkbaar door corona een minder dikke uitgave. Komt door minder artikelen, beurzen en contact personen informatie.
Word gecompenseerd mogelijk in de uitgave van half september.
Teven zat er een formulier bij van het Marklin Museum
En je moet nu Betalen, €10,- voor de entree.
Clubleden hebben reductie, maar ik kan niet er uit wijsmaken hoeveel.
En Blijkbaar kan je nu ook een Tour volgen.
Maandag zijn de dicht.
Citaat van: nobody op donderdag 18 juni 2020, 16:34:28
De dikke Duitse nr 3 van 2020 is zojuist op Scheveningen gezorgd.
De dunne Nederlandse is in Den Haag bezorgd >:-D
Citaat van: Hitmaan op donderdag 18 juni 2020, 16:35:14
Vandaag de Dikke Duitser binnen gekregen. Hij is wel iets afgevallen.
Blijkbaar door corona een minder dikke uitgave. Komt door minder artikelen, beurzen en contact personen informatie.
Word gecompenseerd mogelijk in de uitgave van half september.
Teven zat er een formulier bij van het Marklin Museum
En je moet nu Betalen, €10,- voor de entree.
Clubleden hebben reductie, maar ik kan niet er uit wijsmaken hoeveel.
En Blijkbaar kan je nu ook een Tour volgen.
Maandag zijn de dicht.
Entreeprijs is 10 euro, voor kinderen 6 euro. Insiderleden betalen 8 euro.
Bij mij is de Duitser ook binnen, lekker aan het begin van mijn vakantie.
Gelijk even de catalogus bestellen met de bon.
Groet, Paul
Zojuist is de "dikke Duitser" op de mat geploft heerlijk leesvoer voor het weekend. :P
Mijn weekend kan nu al niet meer stuk.
Groet Michel
Hier werd gisteren de NL-editie bezorgd.
Groeten,
Ton.
De dikke duitser is inderdaad wat afgeslankt. Ik ben benieuwd of de NL editie nog een paar bladzijden heeft of zijn ze nu even dik?
Ook hier is de slanke Nederlandse versie binnen gekomen.
Mvg,
Peter Degeluidsman
Duitse versie 4+5 vandaag toegekomen. Telt 156 blz. Veel leesplezier dus.
Mooi, gezien ik bij de Ijsel woon zal ik deze vandaag of morgen ook wel binnen krijgen.
Ik woon nog noordelijker en hier kwam nummer 4-5 vandaag zaterdag 26 september 2020 binnen.
Nadat we begin augustus al wat konden zien op de insiderpagina´s staat nu alles op papier. Uiteraars veel foto´s van Märklin modellen.
Mooie intercity IC 2013 Dortmund - Oberstdorf met een rode Br 120. Zo´n negendelige trein zal qua lengte wel niet bij iedereen op de baan passen.
Weer een artikel met uitleg van de CS3 en MS2. Helaas een zogenoemde letterlijk vertaald nieuwconstructie van een Br 38. Alsof daar niet genoeg modellen van zijn.
Ik heb geen ruimte voor zo´n grote Spoor I baan en zou ook alles van H0 moeten verkopen om Spur I te bekostigen maar wat een mooie baan is Bahnhof Harderberg van Werner Ballman die in de serie Märklin Freunde berichten voorgesteld wordt.
Dirk
Even niet gehoord maar vandaag is "De dikke" hier weer via Zwitserland met veel kabaal op de deurmat neergeploft. :)
Ook bij mij, er zit een dikke deuk in de brievenbus ;)
Pas dan maar op voor je brievenbus want bij mij is vandaag 3 oktober 2020 een dikkere NL met een luid hoorbare plof in de brievenbus gevallen. Stond in de keuken en hoorde de knal en zag nog net de postbodes (vrl ;-)) wegrijden, dacht gelijk aan MI en ja hoor de Insiderclubnews, folder Herfstnieuws, NL versie MM en aanbiedingsbrief zaten in een witte enveloppe in de bus. 107 pagina´s tekst in totaal.
De oorkondes voor jubileum lidmaatschap worden vanaf nu ook met de clubzendingen meegeleverd. Kunnen jullie dus weer gaan inlijsten of in de doos stoppen of ...
Gelukkig komt er nog een Insiderzendingnummer 6 en hopelijk combineren ze die niet met 01/21 anders zit ik begin 2021 voor niets maanden te wachten op een nieuwe clubzending :-).
Afgelopen zaterdag ook in beetje krom geland
groetjes uit beetje krom
opa cees
Ook hier is de Nederlandse versie binnen gekomen :)
Mvg,
Peter Degeluidsman
Een nieuw jaar in aantocht dus ook een nieuw Insider lidmaatschapsjaar. Zojuist viel hier het pasje, met afbeelding van de E44.5, voor het jaar 2021 op de mat.
Gisteren magazin 06/2020 ontvangen (duitse versie)
Proefabonnement: 3 nrs. voor 12 Euro afgesloten: leuke aanbieding.
In afwachting van de Dikke Duitser, vloertje waar de post op valt al vast verstevigd. :D
Clubkaart van 2021 ontvangen met het verzoek het abonnementsgeld over te maken.
Hier ook clubkaart 2021 ontvangen met het verzoek niet te betalen.
Wordt automatisch afgeschreven van de credit card.
Groeten,
Ton.
Gebr. Märklin & Cie GmbH, Leser -Service, verzenadres Sankt Margrethen is weer bezig. Donderdag bij guyremgabdel vandaag bij mij binnen. De Duitse echte versie van> Märklin Magazin. Nr 6 deze keer, 132 pagina´s dik kaften meegeteld.
Ook binnen afgelopen woensdag de rekening voor Nederlands lidmaatschap Insider Club. Te betalen voor 7 januari 2021.
Terug naar NR. 06. Ik vind het wel mooi maar beperkt te gebruiken de winterbanen. Ze staan elk jaar in het laatste nummer. Ze zijn meestal maar klein in omvang, landelijke wintersfeer, klein stationnetje meestal stoom of dieselloks. Op P58 staat nu dat dit winterlandschap deel uitmaakt van een grotere baan. Kijk dan wordt het interessanter ;-)
Dat vind ik ook trein-ice3: en eigenlijk niet alleen bij de winterbaantjes.
Beetje euvel van duitse modelspoortijdschriften.
In heel veel railplannen zie ik een soort krakelingenbaan waarbij 30 tot 50% van de baan ondergronds gaat, het station meestal in het midden, vaak met meegebogen wissels om nog wat rijlengte te winnen. Vaak nog een halfbakken goederenloods erbij die halverwege de jaren '70 vaak gesaneerd of gesloopt werden.
Dat is niks voor lange sneltreinen want ten 1e geen gezicht en helemaal niet realistisch.
Men wil er de romantische sfeer mee tot uitdrukking brengen maar na alle jaren heb ik dit concept nu wel gezien.
Met minder ruimte kan het ook wel wat moderner. En met bv. modules komen we ook eens van die standaard maten af.
En ja in dit nr. is het weer raak met dit soort banen en dat valt me dan weer een beetje tegen.
De laatste Dikke Duitse versie van dit virusjaar is zojuist op de deurmat geploft.
Ik zit nog met smart op nr6 te wachten. Ik heb Marklin al een mailtje gestuurd waar die blijft.
Ik heb nr. 6 ook nog niet gekregen.
Ik woon ook blijkbaar in een uithoek ... B)
Was zo leuk geweest als ik 6 tijdens de kerstdagen had kunnen lezen, maar alas..
Onder het mom: wat in het vat zit verzuurd niet, de tantra : Adem in, 1, 2, Adem uit, herhaal. :D
Jan-Peter
Hier ook nog geen Nederlandse nummer 6.
Gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen. :)
Groeten,
Dennis
Bij mij was afgelopen woensdag, de duitse versie op de mat gevallen.
Märklin kan er niks aan doen, het legt puur aan de drukte bij post nl, nog even geduld hebben.
Even goed in de gaten houden, want er kan ook altijd wat mis gaan.
Hier ook nog geen nr 6 (NL) in beetje krom
groetjes uit beetje krom
opa cees
@citaat Je mist niet veel hoor! Weinig nieuws...
Gelukkig ben ik niet de enige en is er nog hoop, ik heb zo een idee dat ie zaterdag in de bus ligt. Hij komt meestal op zaterdag bij ons.
Denk niet dat de postbodes 2e Kerstdag op pad gaan Maarten.
@citaat 2e kerstdag is een, voor ambtenaren, vrije dag. Zie ===> klik (https://www.p-direkt.nl/informatie-rijkspersoneel-2020/vrije-dagen/vakantie/feestdagen-en-blokdagen/nationale-feestdagen)
Zijn postbodes nog ambtenaren dan?
Postbode's zijn een uitstervend ras , je hebt in principe alleen Postbezorgers en postvoorbereiders . de postbode is een mengelmoes hiervan .
Maandag de 28ste is de eerste bezorgdag voor post via postNL , 1 janauri geen bezorging ,
Hoe ik dit weet ??
Ik ben zelf Scooterbezorger bij postNL
Ik kan mij niet zo goed meer herinneren wanneer dit was; het pakket is ooit bij mij op een zondag neergeploft.......
Scooterbezorger? Hoe ga je dan terug, met het ov of lopend?
Geen idee. Het plofte zomaar neer.... maar jij hebt inmiddels M alweer gemaild begrijp ik dus jij hebt er straks weer twee. Wat doe jij eigenlijk met al die dubbele exemplaren? :D :D :D :D :D :D
Hoi Hans, mocht ik een dubbele hebben dan gaat ie naar een liefhebber. Om een blad meerdere keren te lezen heb je maar 1 blad nodig. 😂
@citaat :thumbup:
Hier ook nog geen nr 6 binnen. Erg laat deze keer.
Hallo, nog net in 2020 viel nummer 06.2020 (waarom een Duitse notering?) van de Nederlandse Insider Club in de bus. Ik heb ze dus beide binnen. Helaas lees ik dat velen nog geen Duitse of Nederlandse versie hebben. Het is er wel en wordt naar ons verzonden getuige de ontvangst van de mijne.
Veel bijlagen en echtheidscertificaat 2020. Geen DVD meer? Ik lees dat we de jaarkroniek 2020, deel 2 kunnen downloaden. Doe mij maar een DVD! Nu moet ik zelf eentje gaan maken = uitholling van het lidmaatschap :(
Uiteraard de voorstelling van de nieuwe clubmodellen en veel meer staat er ook eigenlijk niet in Insidernews. Ik heb een oude E44 3011 en bestel niet deze nieuwere in Bayern gereden E44 507.
Wel duur vind ik die tweedelige set van het vroegere model 8026 Tempo hogeboord bestel/vrachtwagens € 79,90. In 1961 lees ik net in de DE-catalogus kostte deze Tempo Dm 2,40. Bijna elk vrachtwagen-, kraan en trekkermodel uit die catalogus is al opnieuw uitgebracht. Als Märklin nu eens begon met de personenwagens uit de serie 80xx opnieuw uit te brengen, kijk die zou ik wel willen kopen.
Nu heb ik elk jaar bestelbonnen over en mag ze niet overdragen, haha.
Vandaag nr. 6 nog steeds niet ontvangen. Is wel heel laat deze keer.
@citaat
Bij mij vandaag bezorgd. Ik was al bang dat de postbode mijn huis niet kon vinden maar dat was gelukkig ongegrond :)
Dan moet ie toch ook bij mij een keertje komen, hopelijk voor einde dit jaar.
Hier is vandaag de NL-versie binnen gekomen.
Inderdaad jammer dat je geen dvd meer krijgt.
Groeten,
Ton.
Hier ook vandaag (in Zwolle) binnengekomen.
DVD is inderdaad jammer!
Groeten,
Dennis
DVD helaas dus niet meer, anders had ik die allang bekeken. Nu schuift dat op de lange railbaan... en waarschijnlijk alleen op de Workstation 16" i.p.v. TV 50"
@Baanloos, reactie #109, e.a.
Beginnersbanen zijn het niet eigenlijk die krakelingen. Ik zie een beginnend modelspoorder nog niet 123 zo´n baan maken. Toch zijn ze daarvoor wel bedoeld en staan die banen in veel modelspoortijdschriften dat klopt. Een paradetraject voor lange sneltreinen van personen- of goederen- of ICE-treinen zit er niet in. Korte opstelsporen waar nog geen stammetje donnerbüchsen op past.
En de prijs? Ver over de duizend euros.
In Deventer ook binnen.
Hier in het Brabantse nog niet binnen, wel vandaag de factuur 8o en het pasje.....
Ook maar mail gestuurd waar het blijft!
Zo juist via de postnl is de duitse versie gearriveerd. Pffffff..... eindelijk.
Zoals de duitsers zeggen:am ende kommt alles gut, wann es nicht gut ist sind wir noch nicht am ende. Of zoiets. 😂
Ook hier een blijde h0_miessie die terug kwam van een wandeling en die dikke Duitser op de mat zag leggen. :P
En met het certificaat erin van mijn RAm TEE na de lock-down maar snel een lijstje kopen zodat hij bij de andere certificaten kan hangen op zolder.
Groet Michel
Eindelijk zojuist de dikke Duitser ontvangen. Enveloppe was "vochtig", licht beschadigd en voorzien van een sticker van PostNL " herstel bezorgen aan geadresseerde".
Is dus kennelijk bij PostNL in de fout gegaan .
Groet,
Roel
@citaat
Hier dus ook al zo. Alleen enveloppe was zwaar beschadigd...... en "vochtig" en van sticker voorzien van PostNL
Bij mij nog nier ontvangen. Wordt dus pas volgende week. Nog langer wachten.
"Zie de maan schijnt door .... en rij dan niet stilletjes ons huisje voorbij."
Ik denk dat Pietermanjanknecht een serieuze uitdaging heeft om bij mij nog een dikke Duitser in een of andere hoek te verstoppen. Dat wordt waarschijnlijk pas volgend jaar... ;)
Ach ik woon dan ook in zo'n uithoek van het land....
Jan-Peter
Zo'n partij wordt toch naar alle waarschijnlijkheid door een drukker of Fulfillment maatschappij in één maal aangeboden(?)
Ik had nr. 6 van MM al rond de 16e in huis.
Let wel dit is dan zonder Insider clubnews.
Die partij zou dan later verzonden kunnen zijn.
Post.nl is wel helemaal van slag.
Ontving wo. 30e een rouwkaart pas 2 dagen na begrafenis overledene.
Verzonden kerstkaarten komen volgend jaar, wel ruim op tijd voor de volgende kerst :D
Maar voor iedereen leuker om alle lectuur voor de feestdagen in huis te hebben.
Hopelijk gaat het met nr 2021-1 beter!
Afgelopen woensdag de NL versie ontvangen in beetje krom
groetjes uit beetje krom
opa cees
Citaat van: janpeter op donderdag 31 december 2020, 17:56:33
... Pietermanjanknecht een serieuze uitdaging heeft om bij mij nog een dikke Duitser...
Boven vermeld persoon heeft blijkbaar de bezorging sub-contracted aan het Koninklijk drietal dat vandaag het land bezoekt, want ...
Plof *!* daar was dan eindelijk de dikke Duitser. Een beetje stoffig, en vertraagd, maar compleet en nagenoeg onbeschadigd. In iedergeval nu leesvoer voor het weekend :thumbup: :D
Jan-Peter
Bij het drietal zit ook een blackface, zou dan ook verboden gaan worden? Maar de drie hebben de dikke duitser goed kunnen optillen en bezorgen. Fijn dat jij hem nu ook hebt gekregen! Lees ze!
Vandaag de Insider ontvangen
Vandaag M Magazin 1/2021 toegekomen