Hmz. Ik had hier ook e.e.a. gepost inderdaad. Ik hoop dat dit soort storingen niet te vaak voorkomen want ik mis ook alle PB's die ik in die 'verdwenen' periode heb ontvangen of verzonden
Anyway... Wat ik had gepost ging over 2400-en met derde frontsein, in reactie op een vraag van Antal, meen ik. Zijn vraag was in het kort: "waarom en wanneer?", het antwoord erop:
Begin jaren '80 werden de 2415 t/m 2436 van een derde frontsein voorzien voor verkeer naar Duitsland, waar dit verplicht is. De locs 2421 (zware schade, Botlek, 1977), 2422 (afgevoerd) en 2427 (voor Volker naar Saudi-Arabië gegaan) waren toen al buiten dienst, het ging om 19 locs in totaal.
In deze groep zat één machine die op dat moment nog in het bruin rondreed: de 2417. Die is bruin gebleven totaan zijn buitendienststelling en was dus de
enige bruine 2400 met A-frontsein die bestaan heeft!
feijenoordsemeesters.nl
(kon zo snel geen betere afbeelding vinden)Dus... als er een bruine variant komt met A-frontsein kan dat alleen maar de 2417 (met witte plakcijfers!) zijn
Martijn