Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Die-ene-dinges en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Op YOUTUBE heeft MMC een filmpje staat over het ballasten van C-rails. Dan heb je volgens mij veel minder ballast nodig.
De hobby is al duur genoeg zo denk ik

Groet,

Guus
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Guus, Bedankt voor je berichtje over het ballasten.
Maar ik heb gezocht op MMC ik kwam eerst uit bij een party-drug en toen bij MMC Moba TV maar kon helaas niet echt een filmpje vinden van ballasten c-rails wel andere interessante filmpjes van hun.
Heb jij toevallig ook een link naar dat filmpje ?

Ik vul het deel wat ik moet ballasten al op zodat er minder ballast in moet scheelt inderdaad maar ondanks het opvullen gaat het nog wel hard met de zakken ballast dus heb ik weer 5 zakken (5 kilo) besteld zodat de bovenbaan helemaal bellast is straks.

Groet Michel
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Deze?

(zoek naar MMC en schotter)

Jelmer
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
En hier de link naar youtube:
KLIK:Märklin C-Gleise + Weichen auf Betonschwellen-Optik Pimpen + Schottern

Aanvulling op het filmpje van Jelmer waarvoor mijn dank.

Hij maakt gebruik van een handig bakje om de ballast te verspreiden.
Een aanrader!
Ik heb hem ook liggen en ook op de club (AMC) hebben we hem gebruikt om te ballasten.

Henk
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
@citaat
@citaat  @citaat

Jelmer & Henk bedankt voor de link(s). :thumbup:
Maar zelf ga ik niet de rails en de rest van de bovenkant schilderen.

En volgens mij is het de zelfde (leuke) film Henk die Jelmer plaatste. ;)
Leuke filmpjes trouwens van MMC op YouTube.:thumbup:

Nogmaals bedankt voor de links heren.

Groet Michel
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Dag Michel,

Klopt, maar bij Jelmer is direct het startscherm van de film te zien en bij mij een regeltje tekst met de titel zodat je in de toekomst nog een keer kunt zoekn.

Henk
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Michel, ik zie dat je wel veel ballast gebruikt. Je doet alles tussen de sporen in maar de bedoeling is dat je ongeveer een centimeter vanaf buitenkant rails doet zoals op het filmpje en niet helemaal van spoor naar spoor.
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
 @citaat  @citaat

Henk, Ik zag het nu en heb mij meteen geabonneerd op hun youtube kanaal. :thumbup:

 @citaat

Ik weet het Maarten maar ik vindt dit mooier en warmer staan en in Michelstadt doen we alles anders dan normaal. ;)  :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Ha die Michel.
Zo met de ballast ziet de baan er gelijk al een stuk fraaier uit! :thumbup:
En in de ballast kun je nog van alles plaatsen wat het nog fraaier kan maken.

Veel plezier en succes met verdere aankleding.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
AlbertJan, Dank voor je berichtje ja het ziet er zeker fraaier uit en doet het gelijk warmer aan.
Al is het niet de normale weg van ballasten het voelt voor mij goed aan en vanmiddag ga ik door met ballasten in het stationsgebied heb de smaakt te pakken met de scenery. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Dag Michel.

 @citaat Inderdaad, doen wat voor jou binnen de mogelijkheden én naar tevredenheid werkt :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
 @citaat

Dit valt zeker onder mijn mogelijkheden verder kan en moet zeggen wil ik ook niet Erik.
Vaak heb ik mooie ideeën / plannen maar in de praktijk kom er vaak niks van terecht dus zal ik mij moeten "behelpen" met die dingen die ik wel kan.
En ja dit werkt voor mij zeer naar tevredenheid deze manier van ballasten en ik heb er gewoon plezier in ook gisteren zijn er weer 5 zakken ballast binnen gekomen nu moet ik denkelijk wel genoeg hebben voor de bovenbaan.

Zal deze week wat foto's plaatsen van de nieuwe gedeeltes wat is ballast helaas vandaag door het mooie weer en wat langer blijven hangen in de sportschool kom ik wat tijd te kort. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Haha na het sporten lekker een biertje in de bar en/of op het terras :).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
 8o Thuis sjouwen met 5 zakken ballast en dan evengoed nog naar de sportschool, is dat niet teveel van het goede? :mrgreen:
En heeft die bar ook bitterballen en dergelijke bij het bier? :o)
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
@citaat  @citaat

Al is een heerlijk koud biertje wel lekker met dit weer Wico maar nee dat gaan we niet doen.
Anders is het zonde van het geld voor het sportschool abonnement. ;)

@citaat

Ja ik pak de zaken meteen goed aan Dirk-Jan sportschool en zakken ballast dragen. :P
Helaas heeft de sportschool bar alleen maar gezonde dingen zoals vruchtensappen en andere sportdranken geen frituur spullen. :)
Lekker gezond bezig zijn 4 x in de week op naar het streef gewicht. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
 @citaat streefgewicht... Pas op hoor, spiermassa is zwaarder dan lichaamsvet! ;)

Maar zeer lovenswaardige activiteiten!

Groet,

Peter
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
@citaat Ja, en zie die spieren dan maar weer eens kwijt te raken, dat is nog best lastig!

Voor de verandering even serieus: vruchtensappen hebben weliswaar een gezond imago, maar de werkelijkheid is anders. Zonder uitzondering is het allemaal suikerwater, deels zelfs met extra toegevoegde suikers. Dat goede imago komt van de vitamines die er in zitten. Die zijn inderdaad gezond, maar de grote hoeveelheid suiker doet dat voordeel méér dan teniet. Dat het om natuurlijke suikers gaat, maakt niet uit, het zijn nog steeds suikers. En daarvan hebben we al ruim voldoende in onze voeding.
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
@citaat

En daarom mijn eerdere advies om na het sporten een biertje te nemen. Alleen maar natuurlijke ingrediënten (water, graan, hop en gist) en geen toegevoegde suikers ;).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
alles waar "te" voor staat is vaak slecht of ongezond, behalve "te"vreden.  :D
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
en tequila en teruggavevandebelasting  :D
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Citaat van: Wico op woensdag 15 mei 2024, 12:53:45En daarom mijn eerdere advies om na het sporten een biertje te nemen. Alleen maar natuurlijke ingrediënten (water, graan, hop en gist) en geen toegevoegde suikers ;).
Alcoholvrij bier dus. Alcohol wordt in je lichaam omgezet naar suikers :)
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Citaat van: BlikkenTinus op woensdag 15 mei 2024, 06:50:20@citaat streefgewicht... Pas op hoor, spiermassa is zwaarder dan lichaamsvet! ;)
Maar zeer lovenswaardige activiteiten!
Groet,
Peter

Zal zeker oppassen Peter maar spiermassa staat toch wat beter als lichaamsvet. ;)

Citaat van: speeltmettreintjes op woensdag 15 mei 2024, 11:54:37@citaat Ja, en zie die spieren dan maar weer eens kwijt te raken, dat is nog best lastig!

Voor de verandering even serieus: vruchtensappen hebben weliswaar een gezond imago, maar de werkelijkheid is anders. Zonder uitzondering is het allemaal suikerwater, deels zelfs met extra toegevoegde suikers. Dat goede imago komt van de vitamines die er in zitten. Die zijn inderdaad gezond, maar de grote hoeveelheid suiker doet dat voordeel méér dan teniet. Dat het om natuurlijke suikers gaat, maakt niet uit, het zijn nog steeds suikers. En daarvan hebben we al ruim voldoende in onze voeding.

Ja de suikers blijven helaas vaak aanwezig door de toevoeging ervan. :?
De suikermaffia industrie heeft ons behoorlijk afhankelijk gemaakt van dat heerlijke spul.
Vaak maak ik sapjes van vers fruit zit ook suikers in maar natuurlijke suikers is altijd beter al toegevoegde suiker(s) Rob. :)

Citaat van: Wico op woensdag 15 mei 2024, 12:53:45@citaat
En daarom mijn eerdere advies om na het sporten een biertje te nemen. Alleen maar natuurlijke ingrediënten (water, graan, hop en gist) en geen toegevoegde suikers ;).
Groeten,
Wico

Ik vrees dat ik het toch ga proberen vanavond Wico zeker met dit heerlijke weer zal hij heerlijk smaken. :P

Citaat van: Rudibeer op woensdag 15 mei 2024, 14:15:20alles waar "te" voor staat is vaak slecht of ongezond, behalve "te"vreden.  :D

Inderdaad Ruud gelukkig ben ik gauw tevreden. :D

Citaat van: Remco70 op woensdag 15 mei 2024, 14:50:56en tequila en teruggavevandebelasting  :D

Ja in deze woorden met het woordje te erin kan ik mij zeker in vinden Remco. :)

Citaat van: basjuh1981 op woensdag 15 mei 2024, 19:32:40
Citaat van: Wico op woensdag 15 mei 2024, 12:53:45En daarom mijn eerdere advies om na het sporten een biertje te nemen. Alleen maar natuurlijke ingrediënten (water, graan, hop en gist) en geen toegevoegde suikers ;).
Alcoholvrij bier dus. Alcohol wordt in je lichaam omgezet naar suikers :)

Die suikers heb ik al genoeg in mijn lichaam met mijn diabetes type 2 Bas. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Citaat van: OmeLaurus op woensdag 20 maart 2024, 09:22:40Ik kreeg gister een telefoontje van de Marklin Store, ze konden het probleem bij het testen niet reproduceren. Ondanks dat boden ze keurig aan om 'm toch door te sturen naar Marklin.
Nu afwachten wat men er daar van vindt..
Kleine update over mijn mopperende 2023 Store Lok: Opgelost!
Hij is terug naar Marklin geweest, wat testrondjes gedaan bij het ophalen, leek allemaal prima in orde.
Thuisgekomen het hele inrij gebeuren herhaald (half uurtje voor en achteruit op de testbank), daarna op de grote baan met een sleepje van 6 kolenwagonnetjes en jawel hoor; zodra het motortje warm werd begon het brommen weer. :-( Dan even een paar minuten laten afkoelen en het brommen verdween. Weer wat langer rijden en het brommen was weer terug.:(
Filmpje gemaakt een opgestuurd naar de Marklin Store, die namen meteen contact op om hem om te ruilen voor een nieuwe :thumbup:
De nieuwe rijdt nu al een tijdje regelmatig wat rondjes en doet wat rangeerwerk zonder enige hapering. Helemaal blij mee!
En toen ik 'm op ging halen werd net de nieuwe Store Lok 2024 met bijbehorende wagon aangekondigd, dus die ook meteen maar in bestelling gezet  B)
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Citaat van: basjuh1981 op woensdag 15 mei 2024, 19:32:40Alcoholvrij bier dus. Alcohol wordt in je lichaam omgezet naar suikers :)

Ja in het begin, na een tijdje zorgt de alcohol voor een dip in je bloedsuiker. Tot zodanig dat je in een hypo kunt terechtkomen.
https://www.diabetesfonds.nl/over-diabetes/eten-met-diabetes/waar-moet-ik-op-letten/alcohol
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
@citaat  @citaat

Laurus, goed om te lezen dat het probleem opgelost is en dat je heerlijk kan rijden met deze prachtige Märklin store loc 2023. :thumbup:
Die van mij heeft nu ongeveer 41 uur gereden en gelukkig is de motor nog geruisloos en ja net als jij heb ik ook de Märklin store loc van 2024 besteld hopelijk komt hij sneller als die van 2023 binnen rijden. ;)  :P
En nee de bijpassende wagons heb ik niet besteld de 4 Märklin store locs die hier rond rijden mogen om en om met de 5 lange zwarte Märklin schuifwandwagons rijden.

@citaat
Ondanks dat ik diabetes ben heb ik nog nooit op de link gekeken laat staan van gehoord die jij plaatste Marius nu wel uiteraard daarom bedankt voor de link. :thumbup:

Groet Michel