In post
#106 heb ik aangegeven dat ik in dit deel van de stad een kerk wil plaatsen. Jullie hebben deze inmiddels al gezien.
Ik heb op de hoek van de module de stad niet helemaal door laten lopen, om zo ook iets met het hoogteverschil te kunnen doen. En toen ik de kerk neerzette dacht ik gelijk: ah... daar kan ik met trappen het hoogteverschil overbruggen, en er een soort van kruisweg van te maken met verschillende beelden langs de route, etc. de setjes daarvoor staan nog in bestelling; nu hopen dat de verschillende onderdelen niet veel te groot zijn voor wat ik van plan ben.
Maar eerst maar eens beginnen met kijken hoe ik het hoogteverschil overbrug. Ik ben begonnen met een insnede in het bovense gedeelte te maken, zoals je aan de potloodlijntjes kan zien, en dan eens zien welke kant ik op kan gaan:
Na wat passen en meten, en bedenken hoe mensen lopen en dan ook nog zo'n beeldje moeten kunnen bewonderen, is dit de uiteindelijke opstelling geworden:
Dan begint het stroken karton plakken weer, keermuren plakken tegen de verticale stukken, bekleden van de bordessen...
En dan komt het (voor mij moeilijkste deel) en kleuren en verouderen van het geheel.
En vlak voordat we de deur achter ons dichttrokken voor onze vakantie is dit dan het eindplaatje:
Maar: gips was op om nieuwe keermuren te maken. Ik had Sculptamold liggen, maar dat vind ik zulk raar spul; in ieder geval niet gechikt om mallen mee af te gieten. eindeloze droogtijd, en het krimpt ontzettend. Dus daar ga ik niet weer een zak van kopen.
Met stukjes en resten van eerder gebruikte muren nu de bordessen kunnen bekleden. En als we terug zijn weer lekker aan de slag.