maar voor het goede begrip wel nuttig denk ik
"Het verhaal van Anne over niet werkende terugmelding herken ik overigens niet. Wat ik zie in zijn bouwtopic is dat er hele dunne draadjes gebruikt worden wat persoonlijk niet mijn keuze zou zijn. Wat wij massa detectie als methodiek bij 3rail noemen is feitelijk gewoon stroom detectie".
als er een waterige verbinding is tussen de terugmeldrail staaf en de railmassa ontstaat er een electrische verbinding tussen de rail en de massa en dat is een melding, meestal gaat hij weer weg als de waterige verbinding opgedroogd is, maar voorkomen is beter als genezen, bij mij is het voorgekomen dat hij niet weg ging.
de stroom die er loopt via het "dunne" draadje is 5 Volt gedeeld door 110.000 Ohm = 0.0000454 Ampère, hoe zo te dunne draadjes? (bron: het Edits boek 1, bladzijde 226, mijn terugmelders zijn de zelfbouw terugmeld eenheden van Edits)
zonder stroom staat alles stil is een waarheid als een koe, al fabriceren we miljoenen Volts aan spanning, als er geen gebruiker is dan loopt er geen stroom en gebeurt er niets.
het woord massadetectie is een korte woord voor: detecteren of een meetpunt in de terugmeldeenheid aan de massa van het systeem ligt, het systeem is in dit geval de massa van het S88 systeem en dat is wat anders als de massa van het digitale rijsysteem, vandaar dat je sommige centrales één verbinding moet maken tussen de beide massa's, dit systeem wordt toegepast bij Märklin K- en C-rails, soms bij M-rails, bij schakelcontacten, lichtsluizen en reedcontacten.
het woord stroomdetectie is een kort woord voor: detecteren of er een
rijstroom loopt vanaf een meetpunt in de terugmeldeenheid naar de baan, dit systeem, wordt toegepast bij alle 2-rail systemen.
on-topic maar weer, groet, Anne W