Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

4Mfor

Gestart door Vince zondag 29 april 2007, 23:37:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2018

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Robbert op donderdag 07 februari 2008, 19:14:52
Ik zou graag wat meer foto's willen showen in een mapje 4MFOR in de Galley in de caterorie HOT HOT HOT, wie wil dit even aanmaken?!

Ik wacht met spanning af op wat mooie detailfoto's...   :roll:
Re:4Mfor
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Mister1736 op donderdag 07 februari 2008, 23:17:04
Hallo,

Na het zien en vergelijken van bepaalde modellen 80, heb ik een vraagje.
(1)
De Leopard 1 is deze te combineren in 1 trein met de Leopard 2 , aangezien ze beide tijdperk V hebben :?:. ( Niet dat dat iets zegt natuurlijk, maar wil het wel graag weten ;) )

Citaat van: Teddyvallei op donderdag 07 februari 2008, 19:20:46Naast de aangekondigde leopard 2a6 voor het Nederlands leger
(2) Ik moet zeggen, ik vind de kleur van dat ding erg saai, ik weet niet waarom :?. Is misschien te licht van kleur of ??

Citaat van: Teddyvallei op donderdag 07 februari 2008, 19:20:46gaan ze ook NEDERLANDSE FENNEKS MAKEN MET NEDERLANDS VLAGGETJE EN KENTEKEN!
(3) Een grijze wagon opeens :?. Ach ja, het zal wel ;).

Ik heb nog nooit een helikopter op zo een draagwagen gezien :P, maar ik vind het er wel heel goed uitzien allemaal.
Dat wordt weer inslaan ben ik bang :shock:.

1. De Leopard 1 is opgevolgd door de Leopard 2. Meestal wordt het materiaal van een legereenheid in zijn geheel vervangen door nieuw materiaal. Het is echter niet uit te sluiten dat er in de Bundeswehr nog Leopard 1 in gebruik zijn. Bij de KL in ieder geval niet.
Combinatie in één trein ? Het is toch jouw trein, dus gewoon doen als je dat mooi vind. Denk maar dat je de Open Dagen gaat inrichten. Dan hoef je van ieder ook maar 1 stuk te hebben.
Een eenheid, die met 1 tank op oefening gaat, is ook niet echt waarheidsgetrouw. Een tankpeleton bestaat uit 4 tanks.

2. Kleur Nederlandse Leopard 2.
Deze zijn geleverd in egaal legergroen. Na diverse modificaties zijn ze nu gecamoufleerd (net als die van de Bundeswehr). Egaal groene 2a6 komen niet voor. Het legergroen van de jaren 80 is donkerder groen als het groen in het camouflagepatroon van nu.
Maar de tank staat wel op een 6 assige wagon !

DAF Tropco met Leopard 2a6, DAF 66YA en DAF YA4442 tijdens Van Doorne's Glorie, Deurne, 19 augustus 2007.

3. Fennek op grijze wagon.
Is dit niet de kleur van de wagons zoals ze bij de NS/Railion/... in gebruik zijn ?

Mijn vraag:
Heeft iemand misschien foto's van Nederlandse Legermateriaal dat op treinen geladen is ?

groetjes
Henk
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
CiteerDe M109 en M110 staan niet in het midden, maar naar achteren, zodat de schietbuis boven de wagon blijft.
Bij de Pzh2000 is dit niet duidelijk te zien, maar zal het ook wel gelden.
Het is mij opgevallen dat de Leo2A6 ook niet in het midden staat. Er is één wagenvloerplank verschil tussen de ene en de andere kant...

CiteerDeze zijn geleverd in egaal legergroen. Na diverse modificaties zijn ze nu gecamoufleerd (net als die van de Bundeswehr). Egaal groene 2a6 komen niet voor.
Die Nederlandse Leopard2, da's toch een 2A4?  Volgens mij is de KL "begonnen" bij die upgrade (dwz de nieuw aangeschafte Leo2's waren 2A4-en), en aangezien het de uitvoering in de afleveringskleuren is...

Verder zag ik tot mijn vreugde dat de Boxer ook in het programma is opgenomen, één van de Duitse prototypes. Gaaf! Ik heb dat ding gezien (er staat op dit moment nog altijd een als ambulance uitgevoerd prototype in Amersfoort) en hij is huge! Echt een stoer apparaat... :-)


De Boxer; op de achtergrond de Boxer in ambulance-uitvoering die nu in Amersfoort staat. De foto is genomen in Oirschot.

Verder hoop ik dat we onze vertrouwde DAF viertonnertjes tegemoet mogen gaan zien... wie weet wel een Dikke DAF :-)

Voorlopig gaan ze de goede kant op in ieder geval! Oh ja, die helikopters zien er ook erg goed uit. Een stukkie beter dan de brandweerheli's in set 29756 (zie Neuheitenfolder) :mrgreen:

Martijn
Re:4Mfor
MichelNL
gast

Re:4Mfor
Die NL Leo is een 2A4 he.. Geen 2A6..!

Helaas. :(
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Citaat van: MichelNL op vrijdag 08 februari 2008, 19:11:16
Die NL Leo is een 2A4 he.. Geen 2A6..!

Helaas. :(
Dat zeg ik... ;-)  Dat het geen 2A6 was had ik al gezien maar ik was niet helemaal zeker van welke versie het dan wél was. Goed gegokt met A4 dus ;-)

En een Nederlandse 2A6 kunnen we echt nog wel een keer verwachten denk ik zo, al was het maar omdat -behalve kleur en opschriften- de verschillen met de Duitse minimaal zijn :-)
Re:4Mfor
MichelNL
gast

Re:4Mfor
Citaat van: Acido op vrijdag 08 februari 2008, 19:21:28
Citaat van: MichelNL op vrijdag 08 februari 2008, 19:11:16
Die NL Leo is een 2A4 he.. Geen 2A6..!

Helaas. :(
Dat zeg ik... ;-)  Dat het geen 2A6 was had ik al gezien maar ik was niet helemaal zeker van welke versie het dan wél was. Goed gegokt met A4 dus ;-)

En een Nederlandse 2A6 kunnen we echt nog wel een keer verwachten denk ik zo, al was het maar omdat -behalve kleur en opschriften- de verschillen met de Duitse minimaal zijn :-)
Ik doelde ook meer op de reactie van Marcel. ;) Verder ga ik er inderdaad ook wel vanuit dat er nog een NL 2A6 komt, zou in elk geval wel tof zijn. ;)
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Robbert op donderdag 07 februari 2008, 19:14:52
Ik zou graag wat meer foto's willen showen in een mapje 4MFOR in de Galley in de caterorie HOT HOT HOT, wie wil dit even aanmaken?!
Voor mekaar. Klik op de link hieronder:

http://fotoalbum.3rail.nl/main.php?g2_itemId=32292

Hans & Acido, voor jullie is er ook 1tje gereserveerd 8). Als jullie dat niet willen, laat het even weten ;), dan halen we de stukjes space weer weg.
Ik hoor het wel.
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:4Mfor
Heey,

Is het misschien handig als er iets in geplaatst is er een melding van te maken in dit topic?

Groetjes Antal.
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Antal,

Ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te wezen ;).
Dat zal heus wel gebeuren denk ik ;) !
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Er staan al enkele foto's op van mij.

Groetjes,

Robbert
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
hoop ook dat onze 4 tonners worden gemaakt hoort er toch een beetje bij
de rest van de uittebrengen spullen zien er in ieder geval al goed uit
hoop dat nederland ook met die boxer gaat werken is een erg gaaf apparaat
groet robert
Re:4Mfor
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Ik acht de kans dat men de DAF 4 tonner uit gaat brengen gelijk aan 0.
Deze draaien al zo lang mee bij de KL dat ze binnenkort op de nominatie staan om vervangen te gaan worden. Andere landen hebben ze niet gehad, dus buiten Nederland is er geen markt voor.
Jammer maar helaas geldt dit voor al het interessante Nederlandse legermateriaal (zoals de befaamde DAF YA328). Terwijl hier hele generaties dienstplichtigen mee te maken hebben gehad.


Tussen twee haakjes: ik zoek de DAF YA328 in schaal H0. Fa Brekelmans in Rosmalen heeft deze in het verleden als bouwpakket geleverd. Maar door fabricage-problemen zijn ze niet meer leverbaar. Weet iemand een ander adres ?

groetjes
Henk
Re:4Mfor
marklin h0
gast

Re:4Mfor
Hebben ze echt met een 1800 gereden. Ik dacht een diesel.
Re:4Mfor
MichelNL
gast

Re:4Mfor
Ik heb er ook maar aan toe gegeven..
Re:4Mfor
MichelNL
gast

Re:4Mfor
Net een leo op wagon en twee fenneks op wagon uit gepakt.. wat een spul!
Echt mooi gewoon :)
Re:4Mfor
^Rook
gast

Re:4Mfor
Heb wat van dat 4MFOR-spul gezien bij Martijn. Jammer dat het geen Volkswagen-busjes zijn met bloemen erop (:mrgreen:)...maar verder zijn het echt prachtig mooie zware modellen met een hoop (kleurige) details :idea: Wist trouwens niet eens dat Märklin hier een speciale catalogus voor uitgeeft. Amigo had er eentje liggen en die heb ik met plezier doorgebladerd 8)

Veel kijkplezier van je nieuwe spullekes, Michel :!:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re:4Mfor
MichelNL
gast

Re:4Mfor
Iemand trouwens een idee waar die stukjes metaal voor zijn die bij de Fenneks op wagon worden geleverd? Het lijkt me een soort rij platen ofzo.. Maar waar leg ik ze neer..?!
Re:4Mfor
^Rook
gast

Re:4Mfor
Jaaaa...dat heb ik gezien bij Martijn. Je legt ze op de bodem van de wagon met de puntjes omhoog en aan de buitenkanten. Tussen die puntjes kun je een wagentje klem zetten :idea:
Re:4Mfor
MichelNL
gast

Re:4Mfor
Hmm krom.. Want zodra ik de Fenneks neer zet op de wagon staan ze al muur vast..  :?
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Citaat van: MichelNL op dinsdag 12 februari 2008, 15:06:45
Net een leo op wagon en twee fenneks op wagon uit gepakt.. wat een spul!
Echt mooi gewoon :)
Cool, huh? Welcome to da Club! :mrgreen:

Citaat van: MichelNL op dinsdag 12 februari 2008, 15:43:57
Hmm krom.. Want zodra ik de Fenneks neer zet op de wagon staan ze al muur vast..  :?
Klopt, de Fennek is eigenlijk net iets te breed voor de rongenwagen... Je kunt ze er inderdaad klemvast in drukken. De metalen plaatjes heb je bij de Fenneks dan ook eigenlijk niet nodig. Bij de Benzjes ("Wolf") bijvoorbeeld, moet je ze er absoluut in zetten, anders gaan de autootjes alle kanten op als de trein rijdt.

Martijn
Re:4Mfor
MichelNL
gast

Re:4Mfor
Ik ga er zekers nog meer halen.. :D
Als ik zo dat boekje door zit te bladeren dan kan ik een aardige lijst bedenken. :)

Thx, voor je antwoord, ze gaan de sorteer doos in. ;)
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Citaat van: MichelNL op dinsdag 12 februari 2008, 18:33:58
Ik ga er zekers nog meer halen.. :D
Als ik zo dat boekje door zit te bladeren dan kan ik een aardige lijst bedenken. :)

Dan moet je ook even op de site kijken (http://www.4mfor.de), daar staan alle Neuheiten 2008 ook al op :-P
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Het zou natuurlijk ook erg mooi zijn als marklin nou eens een leopard 1/2 bergingstank zou maken of een cv 90, ypr 765 of een m113

Hier wat plaatjes over de genoemde pantservoertuigen:

cv 90

Leopard 1 bergingstank

Leopard 2 bergingstank

Ypr 765

m113

Vooral de cv 90 is een lust voor het oog. Onze krijgsmacht heeft er een behoorlijk aantal van besteld. ze komen uit Zweden en als ik me niet vergis rijden deze machines op gas/lucht.....dit weet ik niet zeker maar ik heb wel eens een plaatje gezien.

Hier is een filmpje van youtube over de cv 90: hier mag je klikken





Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Machtig :shock:,

Dat ding gaat hard zeg :!:, niet normaal meer.
Is mooi te zien in dat ene slowmotion schot wat een kracht der uit gaat van die tank, echt indrukwekkend !
Thnx voor het plaatsen :D 8).
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Hey Marcel,

Try this one for size... :mrgreen:

Geluid aan :!: Geen rockmuziek, dit is brullen met een Duitse Leopard2 tijdens een demonstratie:

:arrow: KLIK

Na het eerste rondje blijft-ie een tijdje staan terwijl er uitleg gegeven wordt. Rustig blijven kijken... Let op de commander, steeds als die zijn hoofd uit zijn luik steekt en zich omdraait, get's loss ;-)

Geniet van de 1500 pk twin-turbo dieselmotor die dit monster aandrijft en verbaas je over wat je kunt met 60 ton staal... :-P

Martijn
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
als ik al die modellen zie gaat me dat weer flink pijn doen in de portomonee  :D :D
die cv90 ziet er best cool uit
wat een kracht hoop alleen wel dat de leo's ook blijven
groet robert
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Gisteren in ontvangst mogen nemen: de (voorlopig!) laatste twee wagens voor mijn legertrein: 2x Gepard (48712)













De complete trein waarbij de 216 nog vervangen moet worden door een 232:





En ik heb qua treinlengte nog een beetje over, dus misschien komen er nog één of twee wagens bij...

Martijn 8)
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
ziet er goed uit maar heb je het op een werkend spoor staan of is dit voor de show zeg maar ???
groet robert
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Hij staat op een showspoortje op de schouw in de woonkamer. Ik heb het spoortje zelfs wat moeten verlengen om de laatste twee wagens erbij te krijgen... De trein heeft nu aan weerszijden nog een centimeter of drie totaan het stootblok, dus erg ver komt-ie niet ;-)
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Heet Martijn :),

Donderdag heb ik ook mijn 6 tanks op wagon + 4 losse + 4 Gepard tanks binnen gehad.
Zien er weer wreed uit en ik ben er ook zeer blij mee :D.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Hallo allemaal,

Deze topic was al ver naar beneden gezakt en ik dacht: kom laat ik eens wat melden van 4mfor 8)

En ik heb ook nieuws. Vandaag binnen gekregen: 4mfor catalogus 2008 :D :D 67 pagina`s dik :shock:

Ziet er echt goed uit met echte foto`s van de modellen plus als extraatje een prijzenlijst van de modellen. De modellen zien er op de plaatjes goed uit. vooral de heli`s zien er mooi en gedetailleerd uit :)

Als je een boekje te pakken kan krijgen doe het dan, want het is zeker een leuk boekje om eens lekker in te kijken en een stiekem lijstje te maken met de modellen die je graag wilt gaan kopen.
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
De nieuwe catalogus zier er inderdaad erg goed uit! Helaas had mijn dealer alleen een inkijkexemplaar, wat ik uiteraard uitgebreid ingekeken heb, maar ze komen eraan, zei hij.

Ik heb meteen maar de Boxer (op een zesassige wagen) besteld :mrgreen:

Ook besteld: DB Cargo 232 Ludmilla als trekkracht voor mijn militaire trein - een stoere loc voor een stoere trein :-)

Martijn
Re:4Mfor
Tighfield
gast

Re:4Mfor
Hallo,

Ben fffff bezig geweest met het beladen van een militaire trein, zoals je ziet is er ook druk overleg gaande:











Groetjes,

Tighfield :D
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Heey Harry,

De foto's staan er hoor 8).
Mooie foto's trouwens 8).
Re:4Mfor
roerijzer
gast

Re:4Mfor
ziet er gaaf uit
wat is dat voor op rit (merk artikel nr)
die kan ik mis ook wel gebruiken voor me mercedes benz trein  :D
Re:4Mfor
Tighfield
gast

Re:4Mfor
Hallo,

Oprit zelf gemaakt, van 2 Marklin K/M brugdelen, daarop planken, verouderd, van Auhagen en vervolgens vormgegeven met grijsgeschilderde profielen van Evergreen.
Foto's:










Groetjes,

Tighfield :D
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Harry,

Ook deze 3 staan erin 8).
Re:4Mfor
Hendrik_marklin
gast

Re:4Mfor
complimenten, echt super mooi gemaakt.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Ziet er top uit zeg :!: :!: 8)

Leuk met die oprit ziet er 'echt' uit.

Het is echt een geweldige serie 4mfor......kan niets anders zeggen dan: MARKLIN GA DOOR!!

Re:4Mfor
^Rook
gast

Re:4Mfor
Harry, kan alleen maar weer zwijmelen bij het zien van de foto's...het wordt eentonig ;) :mrgreen: 8)
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
harry dat ziet er echt heel erg goed uit
heel erg mooi gemaakt
ook het andere materiaal wat op de foto's te zien is is erg mooi
groet robert
Re:4Mfor
marklin h0
gast

Re:4Mfor
Is het een realistische combinatie om een legertrein te hebben wat er als volgt uitziet:
1800/1600 2/1 ICR en dan een paar wagonnetjes met tank of zoiets erop?

gr. Daan
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
@tighfield: je blijft ons verbasen.... :o

Dennis
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Citaat van: marklin h0 op zaterdag 15 maart 2008, 07:54:30
Is het een realistische combinatie om een legertrein te hebben wat er als volgt uitziet:
1800/1600 2/1 ICR en dan een paar wagonnetjes met tank of zoiets erop?

gr. Daan

Hallo Daan,

Ik denk dat een 1600 kan rijden met een legertrein, maar een 1700 en 1800 absoluut niet. een 1600 is de locomotief bij voorkeur samen met de 6400 als je het 'eggie' wil na doen. Maar als je daar geen waarde aan hecht kun je doen wat je wilt natuurlijk.  je volgende vraag over de ICR rijtuigen moet ik ook een beetje negatief over doen. dit gebeurt (onder voorbehoud) bijna nooit. als er verplaatsing is van materieel van de KL dan zit er (bijna) altijd een Duits rijtuig als begeleidend rijtuig bij. dit komt, omdat het materieel wordt vervoerd naar Duitsland voor oefeningen en ik denk dat de rijtuigen van NSR daar niet toegelaten worden. 
:D Corrct me if i`m wrong  :D

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen 8)

By the way: geïntersseerd in de cavalerie????? kijk dan eens op www.cavaleriemuseum.nl en breng eens een bezoek aan dit geweldige museum. je wordt stil van de meest uiteenlopende voertuigen van de cavalerie. o.a. de landsverk, de leopard 1, de centurion en nog veel meer.
Re:4Mfor
marklin h0
gast

Re:4Mfor
wat de ICR betreft had ik me vergist. Deze werden wel voor gewondenvervoer gebruikt.
Kan ik dan bijv een 6400 met een 1600 in tractie laten rijden of gaat dit niet i.v.m. de verschillen tussen de locs?
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Een 6400 kan niet met een 1600 in dubbeltractie rijden, hooguit in voorspan (dwz. elk met een eigen machinist). Maar: waarom zou je dat willen in dit verband?

Martijn
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Hallo Daan,

Je kan in tweespan rijden dus 1600-6400. maar als je het echt realistisch wilt hebben rij dan alleen met een 6400. Waarom??? Nou simpel, als er oorlog uitbreekt en de electriciteit valt uit wat moet je dan met een 1600??? daarom rijd raillion/ns cargo (ook al bestaat dat niet meer maaar het klinkt zo vreemd een Duitse vervoerder voor een Nederlandse oorlogstrein) (bijna) altijd met een diesel locomotief. ik heb ergens foto`s gezien van 3 2200 met een hospitaal trein. 2 voor 1 achter. het moet net zo lijken als in oorlogstijd.

Maar je moet zelf kijken wat je zelf het mooist / leukst vindt :D

(kijk naar de reactie tijd tussen mij en Martijn :D :shock: 8) :lol:)


Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Het ligt voor de hand om legerteinen met diesellocs te rijden, al was het maar omdat ze vaak van en naar raccordementen rijden die niet geëlectrificeerd zijn. Ook is het handig als de trein grensoverschrijdend is en in oorlogstijd speelt de bedrijfszekerheid (lees: het niet afhankelijk zijn van electriciteit) ook nog een rol.

Wat de ambulancetrein betreft: Die bestaat uit een aantal rijtuigen ICR (getooid met Rode Kruis symbolen) met een 6400 voor en achter voor de tractie. Voorheen waren dat (sets van) twee 2200-en, zie foto.

Daarnaast loopt er een aangepaste extra loc mee die geen tractie levert maar als generatorwagen dient. Deze levert hoogspanning aan de rijtuigen, dat is iets wat een 2200 of 6400 normaal gesproken niet kan.



In de 2200-en tijd was de generatorloc een 2400, zoals op de foto, die dan continu vol gas stond te brullen... Thans zijn er enkele 6400-en die voor deze taak zijn uitgerust.

Martijn ;-)

Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Hallo Martijn,

Juist die bedoelde ik!!!

geweldige foto......jammer dat er tegenwoordig niet meer veel op het gebied van transport van de kl per spoor gebeurt. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk van bijv. Amerikaans materieel naar ik geloof frankfurt om daar vanuit naar Irak en afghanistan te gaan. of naar enkele onderdelen van het Amerikaans leger wat nog wel in Duitsland zit. Maar dit laatste weet ik niet zeker.

Nogmaals erg leuk Martijn :D
Re:4Mfor
marklin h0
gast

Re:4Mfor
Reden ze vroeger ook in een span van 2 2200 voor een legermaterieeltrein?
Ik heb nl. al 2 6400 en omdat ik nog maar 2 treinen heb zou ik niet 3x6400 willen en 1 e-loc, terwijl er nog zoveel  moois op de markt is.